[Update] 'FC Utrecht gaat Jensen definitief overnemen van Ajax'

door Bart Veenstra 90

Bron Algemeen Dagblad

[Update] 'FC Utrecht gaat Jensen definitief overnemen van Ajax'

door Bart Veenstra 90

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Victor Jensen kan zijn carrière mogelijk een (tijdelijk) vervolg geven bij FC Utrecht. Volgens het Algemeen Dagblad is de club uit de Domstad, die afgelopen zaterdag met 5-5 gelijkspeelde tegen AZ, geïnteresseerd in de Deense middenvelder van Ajax.

Jensen speelde het afgelopen kalenderjaar op huurbasis voor het Noorse Rosenborg BK. De club uit Trondheim wil hem graag inlijven, maar de vraag is of dat mogelijk is. Jensen, die sinds januari weer onderdeel uitmaakt van de A-selectie van Ajax, kan in Amsterdam niet rekenen op speelminuten en staat dan ook op de nominatie om te vertrekken (op huurbasis).

Bij FC Utrecht wil men voor het einde van de winterse transferperiode nog zaken doen. Zo moeten er enkele spelers vertrekken, waaronder voormalig Ajax-jeugdspeler Daishawn Redan, terwijl de club Jensen op het oog heeft als extra middenvelder.

Deense trainer bij FC Utrecht biedt mogelijk perspectief

Een voordeel voor Jensen bij FC Utrecht zou zijn dat de trainer van de Domstedelingen een Deen is. Sinds kort staat Michael Silberbauer voor de groep en als landsgenoot kent hij Jensen goed. Bij Ajax heeft Jensen nog een contract tot de zomer van 2024. Onlangs mocht hij in het bekerduel met FC Den Bosch nog wel 21 minuten invallen, maar in de competitie kwam hij niet in actie.

Update - 12.30 uur (31 januari) - 'FC Utrecht gaat Jensen definitief overnemen van Ajax'

FC Utrecht gaat zich vandaag (dinsdag) nog versterken met Victor Jensen. Dat meldt Jeroen Kapteijns, journalist van De Telegraaf. Het is de bedoeling dat FC Utrecht de Deense middenvelder definitief overneemt van Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

BillSplate +9683

Zullen wel slechts 150.000 betalen want wij zijn de kerstman voor Utrecht. Andersom zijn ze Apple die alles voor hunzelf wilt houden.

31-01-2023 16:24

PH2BOT +40121

....en Booth de omgekeerde richting? Nee natuurlijk want ons scoutingapparaat sucks.

31-01-2023 15:24

PeterLarsson +13253

Booth heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld maar ook heel vaak niet overtuigend of beslissend. Bij Utrecht is dat niet erg en kan je langzaam groeien. In de top bij Ajax wordt je direct afgebrand.

31-01-2023 15:56

Haarlemmer +20589

Ruilen voor die Booth?

31-01-2023 14:48

PeterLarsson +13253

Er wordt deze maand in ieder geval flink opgeruimd de kwalitatieve versterkingen, los van Rulli, moeten van de zomer maar komen aangevuld met eigen jeugd.

31-01-2023 14:47

PH2BOT +40121

...oftewel: geen poulefase CL komend seizoen.

31-01-2023 15:25

PeterLarsson +13253

We eindigen wel bij de beste 2 dit jaar ondanks het veel te laat handelen rondom Schreuder. De concurrentie is ook iedere speelronde weinig overtuigend.

31-01-2023 15:54

Henkjanklaas +20608

We hadden afgelopen seizoen al niks te zoeken in de CL en dat wordt nog erger indien we ons deze zomer niet fors versterken met ervaren CL waardige spelers.

31-01-2023 17:00

Rockanje23 +37007

Sportief heeft geen enkele Nederlandse club op dit moment iets te zoeken in de CL, maar de 40 miljoen die het opbrengt is wel hard nodig. Ook voor Ajax

31-01-2023 17:28

HendrikAjax +16830

Hoezo niet?

31-01-2023 18:18

en88ajaxfan +2125

Het kan heel snel weer veranderen en de goede kant op gaan. Dus CL waardig worden! Maar ze moeten nu wel gaan anticiperen op de zomerse perikelen ( lees: goede trainer en de juiste versterkingen). En uiteraard 1e of 2e worden.

31-01-2023 19:20

Suk Hyun-Jun +6279

Van Seumeren kan de naam 'Ajax' of 'Amsterdam' niet uit zijn mond krijgen, maar als er een interessante speler bij ons op te halen is, dan staat hij vooraan in de rij.

31-01-2023 13:55

Sampaoli +39158

Prima. Goed seizoen gedraaid bij Rosenborg maar niet goed genoeg voor Ajax 1. Graag redelijke transfersom en hoog doorverkooppercentage. Tijd is voorbij dat Ajax talenten voor een habbekrats weg moet doen.

31-01-2023 13:32

Freddy +11375

Helaas gebeurd dat laatste nog steeds niet

31-01-2023 13:37

OwenStevenDalberg +27486

Na een goed half jaar, volgend seizoen waarschijnlijk naar Feyenoord. Die zullen de eerste contacten reeds gelegd hebben.

31-01-2023 13:27

Hollister +12559

Het lijkt erop dat deze transferperidoe al de grote schoonmaak begonnen is... wat een uitgaande transfers....

31-01-2023 13:15

PH2BOT +40121

Sanchez? Bassey? Taylor?

31-01-2023 15:26

Delaney +14704

Een verhuur zou logischer zijn geweest, ik zie namelijk nog wel enig potentie in deze jongen.
Het zou mij dan ook niks verbazen als hij zich rap gaat ontwikkelen als hij meerdere wedstrijden zal spelen op het hoogste niveau in Nederland.

31-01-2023 13:13

fascino +1289

Dat hangt af van de afkoopsom en doorverkoop %. Jensen heeft de afgelopen jaren, is al bijna 23!, absoluut niet kunnen overtuigen om bij Ajax te slagen. We klagen over Taylor, maar die heeft véél meer laten zien dan Jensen en is bovendien ruim 2 jaar jonger. Je kan niet eeuwig zo jongen onder contract houden en bovendien nog maar 1 jaar contract (in de zomer) en dan is de kans groot dat hij gratis vertrekt.

31-01-2023 13:17

Delaney +14704

Hij is inderdaad bijna 23 jaar, dat was mij even ontschoten. 😅
Wat gaat de tijd toch snel.

31-01-2023 13:25

gwn_rj +3057

Gevalletje Andersen. Kan echt wat met een bal, maar topvoetbal is het gewoon niet voor dit type spelers..

31-01-2023 14:47

PH2BOT +40121

We klagen anders meer dan terecht over de huidige prestaties van Taylor.

31-01-2023 15:27

Delaney +14704

@gwn_rj

Klopt, aan de ene kant natuurlijk doodzonde.
Net zoals ik het jammer vond dat Dennis Johnsen was mislukt bij Ajax vanwege zijn gebrek aan motivatie, want voetballen kon hij wel degelijk.
Ik vond hem destijds bij Jong Heerenveen al heel erg goed.
En toen ik hoorde dat hij naar Ajax kwam dacht ik echt dat dit de nieuwe parel van de jeugdopleiding zou worden.
Helaas had ik het mis.

31-01-2023 15:33

Oxxer +163874 moderator

De subtop vraag standaard teveel geld, ik zou het nu omdraaien en miljoenen eisen + % doorverkoop.

31-01-2023 13:04

Tinus +10282

Je kunt een bak geld vragen, maar dan wil niemand hem hebben. Gewoon een redelijk prijs vragen en evt een terugkoopclausule bedingen naast een doorverkooppercentage. Daar hebben alle partijen het meeste aan in dit geval.

31-01-2023 13:26

AlmightyAjax +5828

We leiden op voor andere clubs...

31-01-2023 12:52

marcel112 +819

Wel bijzonder. Ik lees alleen maar over spelers die weggaan. Had liever een AS topic over een (voetballende) verdediger, die naast timber een sterk blok achterin kan vormen

31-01-2023 12:48

Intec2.0 +12403

Daar hoeft geen topic voor komen want Vd Sar zei donderdag al dat die niet gaat komen.

31-01-2023 12:50

marcel112 +819

ja klopt.... was misschien meer een hoop als serieuze vraag. Wat overigens wel onbegrijpelijk is , maar goed..

31-01-2023 12:54

EuforischeRealist +15526

Het zou juist onbegrijpelijk zijn als er nu nog de geldbuidel getrokken wordt en er weer een miljoenenbedrag wordt uitgegeven aan een speler. Je zit als club zonder TD en officieel zonder hoofdtrainer, straks geef je geld uit aan een jongen in wie de leiding het misschien helemaal niet ziet zitten.

31-01-2023 13:06

Intec2.0 +12403

Zie dit precies zo en blijkbaar Ajax zelf ook. Eerst alles goed invullen en dan zorgen dat de selectie van de zomer wordt versterkt

31-01-2023 14:03

Oeroeboeroe +18317

Hoop is uitgestelde teleurstelling 😉

31-01-2023 14:20

marcel112 +819

ha, die heb je geleend... hoorde ik ook bij een interview ergens. Jullie hebben beide wel gelijk, echter wil ik zorgen dat we wel de CL miljoenen blijven binnen halen, nou is een transfer geen zekerheid, maar zo doormodderen is ook russische roulette

31-01-2023 17:15

xstaniox +15059

Beter. Ajax moet stoppen met dit soort jongens gratis te laten gaan.

We moeten geen handelshuis in jonge spelers worden, maar wel verkopen als blijkt dat ze het niet gaan redden

31-01-2023 12:37

DankzijCruijff +48673

Interessant en prima voor alle partijen. Benieuwd hoeveel we hier nog voor kunnen vangen.

31-01-2023 12:35

Kingoffdatoilet +17132

Ik zou eerder naar een Emmen ofzo gaan. Toch iets meer perspectief

30-01-2023 18:36

DrFootball +15141

Jensen mag van mij vertrekken. Nu kan je er nog geld aan verdienen. Kwam als groot talent (wordt volgende maand 23) en ook hij heeft het niet waar kunnen maken en heeft diverse trainers niet kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten. We leven in een topsportklimaat en dooooorrrr...

30-01-2023 18:19

PH2BOT +40121

Ruilen tegen Booth!!!!

30-01-2023 17:51

Siemjo +7873

Je hoort alleen maar wat er weg gaat, maar of er wat bij komt blijft het aardig stil.

30-01-2023 17:00

PH2BOT +40121

Edje heeft al laten weten dat er niks meer bij gaat komen. Volgend seizoen wordt pas echt belangrijk ivm de nieuwe CL vormgeving. Een nieuwe coach moet dan blijkbaar de vrijheid hebben om zelf spelers aan te trekken/ mee te nemen. Luizige Edje heeft feitelijk al de handdoek voor dit seizoen geworpen en Heitje moet gaan schiften welke spelers wèl en welke niet door mogen gaan bij Ajax. Resumé: komt niks meer bij en dus dubbele doei voor wat betreft de titelrace van dit seizoen.

30-01-2023 17:56

Steffenhagen +37811

Eens , Ajax ( lees : van der sar ) herfstvakantie gecapituleerd

30-01-2023 20:51

FrancescosRavioli +15178

Van der Sar is vanaf de herfstvakantie 't/m de wintersport vrij geweest.

31-01-2023 08:58

eenAjaxfan +20306

Sjezus wat een aannames en een wat een Calimero gedrag.
Als Van der Sar aangeeft dat er spelers bijkomen terwijl ze nog in onderhandeling zijn gooit hij zijn onderhandelingspositie te grabbel.
Kortom, het is misschien een leugentje om bestwil.
Je krijgt geen duidelijkheid in de transferperiode voordat er een krabbel gezet is. Hoe graag we dit ook zouden willen.

31-01-2023 12:37

Intec2.0 +12403

Donderdag was hij heel duidelijk. Nee er komt niemand meer bij.

31-01-2023 12:53

smerter +2046

Blijft toch fascinerend hoe supporters van Feyenoord en Utrecht er geen probleem mee hebben om spelers Ajax over te nemen (overigens altijd spelers die niet goed genoeg zijn voor Ajax 1), maar als Ajax op bezoek komt al schuimbekkend staan te gillen.

30-01-2023 15:32

Noxin +15474

En o wee als er eentje de omgekeerde weg bewandeld.

30-01-2023 15:50

Amsterdam4ever +2364

Als Ajax hun afdankertjes wil, vinden ze dat ook prima hoor. Er is een verschil tussen de sterspeler ophalen en een afdankertje.

30-01-2023 17:57

Web +178830

Dat is nu typisch een speler waarvan je over een aantal jaren ( kan ) zeggen, hadden wij hem maar niet weggedaan
Maar je kan niet alles houden, ook dat begrijp ik weer

30-01-2023 15:23

fc Barcelona_ke +19239

Prima graag ruilen met booth

30-01-2023 14:39

Web +178830

Wat een leuke speler is dit zeg

30-01-2023 15:24

PH2BOT +40121

...zeg maar gerust ' goed' Web. Hebben we die soms ook al weer gemist met onze scouting? Of scouten we alleen nog maar in Z. Amerika en Mexico volgens de gedachte ' wat je van ver haalt is lekker'?!

30-01-2023 18:02

Dolblij +44984

Als van Seumeren een lichtmast verkoopt van zijn stadionnetje in Antequera kan hij een fatsoenlijke prijs voor Jensen betalen.

30-01-2023 14:39

redfella +1327

Ik vind Jensen wel een leuke speler hoor zou het jammer vinden als hij gaat. Als je hem goed gebruikt echt een topper

30-01-2023 14:38

PeterLarsson +13253

Gewoon marktconforme prijs betalen anders geen schooiers en bedelaars aan de poort

30-01-2023 14:25

SCHREUDERNOPARTY +2489

Zijn we nou nog niet van die gozer af? is al 4 jaar bekend dat dit geen ajax 1 speler word

30-01-2023 14:07

barry1988 +24000

Prima maar niet gratis. Ze hebben zn hekel aan Ajax maar zodra er een speler te huren of te kopen valt zijn ze er als de kippen bij.

30-01-2023 14:07

Harold +10572

Geldt dat niet voor elke club?!

30-01-2023 14:22

FrancescosRavioli +15178

Utrecht is daarin wel het dieptepunt hoor.
Vooral omdat ze Ajax zo zouden haten. Dat een NEC, Heerenveen of NAC Ajax spelers wil is volkomen te begrijpen.

ADO is overigens net zo erg, maar die doen het zo slecht, dat die met iedere kwaliteitsimpuls genoegen moeten nemen.

31-01-2023 09:00

036AFCA97 +146646

Ondertussen krijgt Blind er een behoorlijke concurrent bij in Munchen. Ze gaan Cancelo huren van City.

30-01-2023 14:05

GNBL +89874 moderator

Zou leuk zijn als Alfred de nieuwe assistent wordt van Nagelsmann.

30-01-2023 14:25

redfella +1327

Blind moet gewoon terug naar Ajax eind van dit nu al kut seizoen. Hopelijk draaien we het nog om en worden we kampioen.

30-01-2023 14:39

Juan62 +46168

Hoe snel clubs met een zogenaamde hekel aan Ajax in de rij staan om spelers bij ons op te pikken is toch verbazingwekkend.
Al verwacht ik dat over een tijdje onze competitie gevuld is met (ex) Ajaxspelers

30-01-2023 14:04

Duggoutdennis +6304

Zijn natuurlijk ook vooral de supporters die echt een hekel hebben aan ons, de spelers en bestuurders etc. kennen elkaar vaak wel uit het wereldje... Die supporters hebben weinig tot geen invloed op het aankoopbeleid en als een speler eenmaal bij hen speelt schuiven ze eerdere afkeer al snel aan de kant.. Zo werkt het met ons toch ook als je naar Berghuis kijkt.

30-01-2023 14:06

Juan62 +46168

Het is toch al weer een paar decades dat Feyenoorders een probleem hebben met alles wat met Ajax te maken heeft
Ik heb het gevoel dat bij ons vooral een vorm van medelijden overheerst.
Dat we liever Feyenoord dan Psv vlak onder ons zien staan

Die blinde haat van van sommige supporters komt meer in Rotterdam dan in Amsterdam voor

30-01-2023 14:11

Duggoutdennis +6304

Dat zij meer obsedeert zijn door ons dan andersom is een feit.. Maar zoals ik zei is dit meer iets voor de supporters dan de mensen die de spelers aantrekken... Zie ze liever allebei ver onder ons staan haha😁

30-01-2023 14:13

Biss +9981

Ajax is kampioen, Ajax blijft kampioen
Er is toch geen club die daar iets aan kan doen
Ajax is favoriet, Ajax blijft favoriet
En overal zie je een ex-Ajacied!

30-01-2023 14:18

sebastiaan1900 +5304

Prima. Maar, deal maken dat hij niet tegen Ajax speelt.

30-01-2023 14:01

Breuk +25074

Waarom niet?

30-01-2023 14:05

Ferd +38373

dat staan de statuten van de KNVB niet toe

31-01-2023 06:59

Schip +23362

Ruilen voor Booth met flink wat erbij.

30-01-2023 13:53

1991 +7787

Ruilen met klaiber? ;p

30-01-2023 13:41

Nr.10 +110990

Ajax B. En maar haten op ons hè.

30-01-2023 13:40

Katjang +161

Ruilen voor Booth….?

30-01-2023 13:40

Ajaxhartt +10710

Waarom moet Redan weg bij Utrecht? Onvoldoende gepresteerd?

30-01-2023 12:54

Soccerskins v2 +43259

Douvikas en Dost maken allebei meer indruk volgens mij. Ik vond Redan bij Ajax echt een talent van de buitencategorie, jammer hoe het allemaal is gelopen.

30-01-2023 13:05

AjaxDaniel +14523

Nog eentje die zijn carrière (gedeeltelijk) om zeep heeft geholpen. Bij Ajax blijven is geen garantie dat je het maakt, maar de stap naar het buitenland is ook niet vaak een gelukkige gebleken. Ik kan alleen Aké opnoemen, die het echt heeft gered.

30-01-2023 13:08

Daanafcak +3028

Maar Chelsea had wel een plan!

30-01-2023 13:57

Oxxer +163874 moderator

Bij Redan ligt de situatie anders zoals jij het stelt.

30-01-2023 14:38

AjaxDaniel +14523

Ik weet niet of je op mij reageerde, maar daarom geef ik er ook geen waardeoordeel aan. Ik noem hem geen geldwolf oid. Ik stel louter vast dat de stap naar het buitenland statistisch gezien bijzonder vaak slecht uitpakt.

30-01-2023 15:27

tdecler +3308

@ajaxdaniel En bij Ake is het ook pas sinds vorig seizoen (bij een echte topclub) dat ie echt doorbreekt, en nadert toch ook al de 30.

30-01-2023 16:56

Oxxer +163874 moderator

Redan lijkt zoals zoveel jonkies zijn kans carriere te hebben verpest door te vroeg naar Engeland te gaan, is niks meer over van de grote belofte die hij bij Ajax was.

30-01-2023 13:34

xstaniox +15059

Doen!

Denk dat het sowieso beter is om spelers aan Nederlandse clubs te verhuren.
Als ze naar het buitenland gaan, hoor je er ook vrijwel nooit meer wat van

30-01-2023 12:43

Yaeron +6379

Helemaal mee eens.

30-01-2023 12:44

kingisreal +695

Gelijk doen!

30-01-2023 12:42

AjaxDaniel +14523

Eén ding is zeker; FC Utrecht staat altijd op de eerste rij om onze afdankertjes op te pikken.

Waarom zou je trouwens deze jongen niet gewoon verkopen, met een gunstige terugkoopclausule? Gehuurde spelers krijgen nou eenmaal doorgaans minder kansen, en die jongen moet vlieguren maken.

30-01-2023 12:38

Drukwerk1968 +7110

Wat is er mis mee dat Utrecht dat doet? Ik vind het slim

30-01-2023 12:51

AjaxDaniel +14523

Niks, vind het alleen grappig. Hetzelfde geldt voor FC Groningen bijvoorbeeld, terwijl dat wel 2 clubs zijn waar de supporters staan te schuimbekken wanneer het grote Ajax op bezoek komt. En andersom, zeker Utrecht, de hoofdprijs vraagt voor haar spelers (kuch Labyad).

Dat de directies van die 2 clubs daar niks mee te maken hebben en gewoon goede deals wil sluiten, snap ik zelf ook wel.

30-01-2023 13:06

Delaney +14704

Bij FC Groningen heb ik dat gevoel niet echt, bij FC Utrecht zijn ze er inderdaad voornamelijk om Ajax uit te kotsen in plaats van hun team aan te moedigen wanneer Ajax op bezoek komt.

30-01-2023 13:19

Danielson +50248

Bij Groningen valt het wel mee inderdaad. Zitten tegen Ajax buiten het uitvak altijd veel Ajax supporters her en der over het stadion verspreid en je kunt rustig juichen als Ajax scoort.
Dat zie ik in Utrecht niet echt gebeuren..

30-01-2023 13:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.