'We kunnen zo 30 miljoen voor een speler betalen'

door Sjoerd Valkering 124

'We kunnen zo 30 miljoen voor een speler betalen'

door Sjoerd Valkering 124

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Frank de Boer weet dat het geld niet het probleem is om een speler naar Amsterdam te halen. Het punt is dat veel spelers met veel marktwaarde niet voor Ajax willen voetballen.

'We kunnen wel tien miljoen of zelfs dertig miljoen euro voor een speler betalen. Dat is geen enkel probleem. Maar een voetballer die zo veel geld kost, die komt niet naar Ajax', heeft de oefenmeester na de wedstrijd tegen FC Groningen gezegd.

Ajax heeft nog tot maandagnacht om een vervanger voor Daley Blind te halen. 'Maar dat zal niet makkelijk worden', vermoedt De Boer. 'Natuurlijk werken we met schaduwlijstjes. Maar het werkt natuurlijk niet om Mokotjo te kopen als je Blind en Viergever al hebt. Tot donderdagmiddag leek Blind te blijven. Daarna is het snel gegaan. Wie weet kunnen we nog een routinier halen. En anders zullen er andere spelers moeten opstaan. Zo gaat dat al jaren.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Gwoon_Paul +286

We kunnen zo 30 miljoen betalen voor een speler en dus kopen we.....Zimling . . .

01-09-2014 22:41

Raiko +1

Ik snap daarnaast niet dat Ajax keer op keer basisspelers laat vertrekken in de laatste week voor de sluiting. Want elke keer zit Ajax met de gebakken peren, en nog geen enkele keer wist Ajax een goede vervanger te halen.

01-09-2014 16:39

Raiko +1

Waarom kan PSV dan wel goede versterkingen halen? Kom op zeg, Ajax kan best spelers kopen van het kaliber De Jong, van Ginkel, of die Mexicaan die nu bij PSV zit.

01-09-2014 16:38

Opa +16

Bas Dost is een spits die zoekt naar een club (goede kopper)
Ajax is op zoek naar een spits. Ik zie liever dost dan Siggy

01-09-2014 16:22

Capi86 +0

Weet je Frank, geef inderdaad maar niks uit. Anders krijgen we weer aankopen a la van der Hoorn/Sigthorsson/Sana/Duarte

01-09-2014 14:17

AFCAHOOLIGAN +992

Of voor 17mln een type sulejmani kopen!
Want als ik het merendeel hoor van de mensen hier moet Ajax geld uitgeven!

01-09-2014 14:25

De_Realist +365

Of voor ¤7-10 miljoen spelers als Suarez, Huntelaar en Zlatan kopen.

Want Sulejmani was echt een buitencategorie fout maar wel een uitzondering, niet de regel.

01-09-2014 14:52

pinballmagic +107

Lul verhaal Frank
Als je zijn salaris betaald naar verhouding komen ze wel natuurlijk.
Waarom niet Depay kopen en van Ginkel
Niet geprobeerd lijkt mij

01-09-2014 11:47

maikelklaassen +747

waarom zegt iedereen dat er geen topspelers gehaald kunnen worden?? een paar jaar geleden heb we toch ook huntelaar suarez etc gehaald. die hebben "maar" 9 miljoen gekost, maar schoten er wel 25/30 in. siggi maakt er 10

01-09-2014 08:40

suske +25

En met wie werden we kampioen? Weet je het antwoord geef het ons en dan word er voor jou een heleboel duidelijk. toen Frank trainer werd waren Huntelaar en Suarez allang weg volgens mij!!

01-09-2014 09:20

MosesD +14713

Nee, maar die verkochten we wel voor bijna 30 mio. Dus dat zijn gewoon verstandige investeringen. Bovendien werden we 1x op 1 doelpunt en 1x op 1x punt geen kampioen met deze spelers. Nu hebben we dat geluk net wel, vooral door de belabberde kwaliteit van de concurrentie.

01-09-2014 11:28

MosesD +14713

30 mio hoeft ook niet Frank, niet zo zwart wit graag.
Als hij en Overmars nou een beetje alert waren geweest vanaf vorige jaar had je met de volgende elf kunnen spelen: Cilllessen, van Rhijn, Moislander, van Dijk, Emanuelson, Mokotjo, Schöne, Boilesen, Narsingh, Ruiz, El Ghazi. Stuk beter dan wat er nu staat. Van Dijk was nog goedkoper dan van der Hoorn (...) kosten: 3 mio. Emanuelson was transfervrij, Mokotjo 1.5 mio, Narsingh. 5,5 mio, Ruiz 7 mio. Alles bij elkaar ongeveer 17 mio. Nog minder dan je voor Blind hebt gevangen.
Het lijkt me geen hogere wiskunde. Maar van tijdig ergens bij zijn en durven te investeren. En 17 mio voor 5! directe versterkingen, lijkt me echt niet teveel, Overmars!

01-09-2014 01:09

Andre3000 +0

En ik vergeet iedere keer te vragen aaneenieder waar die idoterie van Eto'o is gebleven? 3wkn achter de kont vd idiote Eto'o rennen...pfff..kan toch niet?! Waarom was dat dan? Zijn hier al antwoorden opgekomen? Volgens mij niet!

01-09-2014 14:37

MosesD +14713

Eto'o ook bewijs van bizar opportunisme.

01-09-2014 15:06

Andre3000 +0

Toch gek dat daar niet verdere uitleg over komt als het budget iedere keer een struikelblok is bij de aankopen...heel gek...

01-09-2014 16:04

Andre3000 +0

En ik vergeet iedere keer te vragen aaneenieder waar die idoterie van Eto'o is gebleven? 3wkn achter de kont vd idiote Eto'o rennen...pfff..kan toch niet?! Waarom was dat dan? Zijn hier al antwoorden opgekomen? Volgens mij niet!

01-09-2014 16:02

AJAXINMYHEART +21987

Vraag me eerlijk gezegd af wie er beter is, Siggy of te Vrede.

31-08-2014 23:13

AJAXINMYHEART +21987

Ajax was bezig met van Ginkel, maar die kiest voor AC Milaan.

31-08-2014 23:05

MosesD +14713

Jep, om 2 voor 12. Opportunisme ten top!

31-08-2014 23:09

MankeNelis +7

Wat doen al die ploegen uit het oostblok tegenwoordig daar lopen aardige spelers rond in vage competities. Die gast die 2 x tegen feyenooit scoorde afgelopen donderdag is een knappe speler.

Wilfried Bony plukken ze uit League deux in Frankrijk. Wie staan er op dat lijstje dan? Waarom hebben wij altijd die net niet figuren op de belangrijkste posities.

Het gaat niet gebeuren met die IJslander, hij doet zijn best, maar hij kan er helemaal niets van. Het lukt al 3 jaar niet, waarom zou het nu wel gaan gebeuren.

Had nou gewoon Dijks gehouden en Boilesen van die links back positie, want Boilesen kan niet verdedigen. Dijks kan verdedigen, die is veel degelijker dan die tuimelaar. De helft van de tijd ligt meneer met zijn bek in het gras komedie te spelen.

Het middenveld met Serero en Klaassen kan niet. Die twee kunnen het spel niet verleggen of openbreken. Dat gaat in een slakken tempo daar verras je niemand mee.

Met dit gebeuren wordt het weer een afgang in de CL. We kunnen niet eens fatsoenlijk weerstand bieden met deze kneuzen.

31-08-2014 22:58

i love ajax +0

goed nieuws:

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/397898/ajax-toekomst-van-sigth-rsson-toch-nog-in-gevaar.html

31-08-2014 22:48

Jeroen127 +0

Lens wil weg

31-08-2014 22:45

MarcoWatcher +0

Blij met de reële opmerking van de Boer. Niet iedereen wil voor ons voetballen, internationaal gezien, heel logisch. Hoeven we het ook niet steeds over die 100 mio op de bank te hebben.

31-08-2014 22:41

Jipper94 +0

Had gewoon van tevoren een vervanger gehaald anders had je niet zo'n haast on eenvervanger te contracteren ik snap wel dat ajax dacht we wachten af of blind weg gaat anders kopen we voor niks een speler maar ja blind speelde een goed wk dit had je kunnen verwachten zo gaat het al een tijdje spelers gaan een paar dagen sluiten van de transfermarkt weg en ze hebben. Voor die positie 's dan matige spelers om dat ze weinig tijd hebben ze nemen te tijd voor contracteren spelers contracteer vvoor dat belangrijke spelers gaan

31-08-2014 22:32

Ajax11Kampioen +0

KOMOP OVERMARS! Wout Brama is transfervrij, mag niet terug naar Twente, 28 jaar en heeft dus ervaring, een VERDEDIGENDE middenvelder en .... HIJ IS GRATIS! (op zijn salaris na dan)

31-08-2014 22:29

Ajaxgek1980 +0

nou sorry, nee dankje, als Twente hem al niet goed genoeg vind, moet Ajax dat wel vinden?

31-08-2014 22:31

Ajax11Kampioen +0

... het is iets of niets hè. En als Viergever geschorst of geblesseerd is... wie zet je er dan neer?

31-08-2014 22:33

Ajaxeriksen +0

Voor dertig miljoen kan je in theorie reus vastleggen, alleen bij het salaris je ogen dicht knijpen.

31-08-2014 22:29

Ajaxgek1980 +0

probleem is in ons land, dat je zo een speler niet kunt terug verdienen met shirt verkopen etc. En wat Frank zegt ook, de competitie is niet interessant genoeg.

Daarom kun je in NL ook geen mega salarissen bieden.

31-08-2014 22:33

MosesD +14713

Allemaal slappe excuses, gewoon slecht beleid en beroerde scouting. Gewoon eens in de spiegel kijken bij Ajax. Dit is gewoon een schande en kan je je seizoenkaarthouders gewoon niet flikken.

31-08-2014 22:15

Warrior +1

Ik denk dat hij wel gelijk heeft, MosesD. Dure spelers komen niet in Nederland voetballen. Daar is voor hen geen geld en geen eer te behalen. Die zijn een andere levensstandaard gewend.

31-08-2014 22:31

MosesD +14713

Nee, dure spelers niet. Betaalbare spelers wel. Met 130 mio op de bank kun je best wat interessante spelers halen. Maar dan moet je wel goed en tijdig scouten. Waarom ziet men alles zo zwart wit. Ik vraag ook helemaal niet om Europese topspitsen. Totaal onrealistisch ook. Vandaar ook dat ik zo moest lachen om de belangstelling voor Eto'o. Ook zo'n teken van opportunisme en wanbeleid. Nee, Eto'o niet, maar we verlengen met 'ze zeer goede spits' Sigthorsson. En we hebben nog Milik......
Pffff

31-08-2014 22:48

Bensco +7179

als je dan geen ervaren speler kan kopen voor 10 miljoen waarom dan niet inzetten op talenten die op het punt staan om door te breken? eriksen was iets van 18 toen die bij ajax kwam, zlatan en suarez waren ook rond de 20. Waren alledrie talenten waarvan de zekerheid bestond dat ze zouden doorbreken. Talenten zoals Andreas Cornelius, Mohamed Salah en Angel Corea staat al langer vast dat ze groot gaan worden. Ajax moet inzetten op dit soort talenten ipv alles weg proberen te plukken uit NL. Ga de voetbalbonden wereldwijd volgen, kijk of ze talenten van het jaar awards uitgeven en probeer ze weg te plukken voordat de grote clubs dat doen. Neymar was al 2x achter elkaar ''speler van het jaar'' geworden en een keer uitgeroepen tot talent van het jaar voordat die bij barcalona werd getekend. was een jaar eerder geweest en je had hem weg kunnen plukken en op kunnen leiden tot een topspits die makkelijk 20 miljoen waard zou zijn.

31-08-2014 22:10

AJAXINMYHEART +21987

Ruiz en Lens kopen.

31-08-2014 22:02

smokey01 +0

Zou me niks verbazen als ajax wout brama haalt! Ervaren controleur en is transfervrij

31-08-2014 21:40

ajaxmening +2

Klopt, weken ook geroepen, Lens snelheid rechte kant, Ruiz ervaren creatieve middenvelder.

31-08-2014 21:38

ajaciedrdam +0

Lekkere realistische transfers allemaal...
Word gewoon guldelj of een andere speler die in nl actief is.
Had liever gezien dat ajax vilena geruild had of emanuelson.

31-08-2014 21:38

SNTR +0

Het hoeft ook niet altijd een gevestige naam te zijn. soms twijfel ik wel eens of er uberhaupt wel scouts in dienst zijn

31-08-2014 21:38

bvm +0

Misschien alternatief, wout brama, is transfervrij heeft geen club

31-08-2014 21:37

stefanwillem +12184

Echt? Wout Brama? Wauw jij bent echt in paniek.

31-08-2014 21:40

NeinMann +0

HAHA, Wout Drama. Nee.

31-08-2014 21:43

S.Ajacied +5221

Meest overschatte voetballer ooit.

31-08-2014 21:57

djhl +1411

Islam Slimani van Sporting portugal
& Nigel de Jong...
kosten bij elkaar lang niet 30 miljoen eurotjes...

31-08-2014 21:35

JoodTotMijnDood +2

Nee gap helaas heeft de hele Europese top interesse in hem, zie hem naar Man Utd gaan. Slimani zou wel een versterking zijn maar de vraag is of hij zelf wel zin heeft in de Eredivisie.

31-08-2014 21:55

jarenfan +5

als je zoveel te besteden hebt,had je wel kunnen proberen
klaas jan los te weken,en niet op de laatste dag marc

31-08-2014 21:30

Daniii +246

Heitinga als CVM zou ook niet verkeerd staan momenteel, zou Hertha BSC zoveel meer te bieden hebben dan Ajax?

31-08-2014 21:30

Adammer +2855

Handige uitspraak! Altijd goed om als verkopende club te weten...

31-08-2014 21:29

ajaxmening +2

En dan wordt het na vier geweldige seizoenen misschien eens een minder seizoen, dat ruimt in ieder geval heel wat azijn zeikers en succes supporters op, van die internet betweters die anoniem tegen de staf, selectie en andere mensen binnen Ajax hun frustratie op wat voor manier kunnen uiten, zelfs gisteren was er een dwaas die graag zag dat Overmars een ernstig auto ongeluk moest krijgen, of van die kenners die zgn alle details al weten, mijn god vandaag kwamen we dicht tegen het niveau van Fr12, en dat omdat we verloren. Gelukkig hou ik het volste vertrouwen in Frank en staff en de selectie.

31-08-2014 21:25

Hillie99 +0

Grotendeels met jou eens alleen maar lof voor FdB en co.
Maar ik ben wel van mening dat je voor blind een speler van kaliber moet halen. Je kunt niet ongestraft blijven verkopen. Er zijn een aantal spelers die moeten ook heeel snel wat laten zien anders moet je tot de conclusie komen dat ze niet goed genoeg zijn. Bijv. Boilessen, serero..
Jonge jongens moet zich ook op kunnen trekken aan een ervaren speler. Wil je europees ook maar iets voorstellen dan had als blind bleef zelfs een kwaliteitsspeler moeten halen. Als er in de jeugd geen DIRECTE versterking klaarstaat moet je kopen! Hoe mooi is het als je een hegemonie hebt net als lyon in frankrijk destijds 7 x kampioen achter elkaar.

31-08-2014 21:32

mano41 +0

het enigste voordeel is dat er geen scout meer komt kijken en als netto doorgaat geen publiek ook meer

31-08-2014 21:24

TheRiviera +5478

De boer lult echt totale onzin. PSV haalde al Guarado een speler bij een goede europeese club zoals valencia ( gehuurd dan wel ) heeft Diego Reyes op de korrel ( FC Porto ) Ook Defour wou komen ( FC Porto ) alleen de transfersom was een struikelbol.Iets wat bij Ajax geen probleem zou zijn dus.En ze haalde ook nog Luuk de Jong die naar mijn mening meer potentieel zou kunnen hebben dan milik en zivkovic momenteel. En de Jong voor de Jong zou een mooie transfer zijn. Dus waneer al deze spelers wel geintereseert zijn om naar PSV te komen of zijn al gegaan.En Ajax moeite heeft een speler te halen die een versterking is en europeese top niveau al geproeft heeft, iets wat we heel hard nodig hebben.Dan vraag ik me af hoe hoog het crediet ligt van Ajax.Want het zou toch schandalig wezen als spelers zoals dat meer interesse zouden hebben om te komen naar PSV dan naar Ajax.Simpele conclusie FRANKIE DIE LULT FRANKIE DIE LULT simpel weg om geen geld uit te geven.

31-08-2014 21:18

A Cohen +1

Hier ben ik weer A. Cohen, die ook altijd op de kleintjes let.
Ajax kan niet blijvend ongestraft z'n sterkhouders verkopen en het geld op de bank opstapelen.
De berg is inmiddels zo groot dat er niet meer overheen gekeken kan worden.
De visie en het beleid J.C. is prima, dat was vroeger ook al zo en nu weer in ere hersteld.
Je moet ook naar het team kijken. Er worden nu alleen maar jonge talenten binnen gehaald.
Ene Milik, wie 'm gescout heeft die wil het niet meer weten en Viergever die z'n stinkende best doet op het middenveld, met passie en inzet maar met alle respect, Viergever gaat Oranje nooit halen als je begrijpt wat ik bedoel.
Wil FdB nou zeggen dat spelers met routine en kwaliteit niet voor Ajax willen spelen?
Wat de supporter / seizoenkaarthouder nu voorgeschoteld krijgt, qua DIRECTE versterking van Ajax 1 is echt beschamend en beneden alle peil.
Plan B had toch klaar moeten liggen, wordt daar nou binnen een beursgenoteerd bedrijf management bedreven of de geldtelmachine bediend?
Waarom kan eindhoven wel een ervaren Mexicaan huren en Overmars niet.
Het kampioenschap, 5 op een rij, wordt te grabbel gegooid vanwege mismanagement.
Jonge spelers, een jong team heeft leiders en ervaring nodig.
Geld over de balk smijten, dat moet Ajax niet meer doen.
Maar Dagobert Duck speelde in een stripverhaal dacht ik, maar Amsterdam dreigt nu ook Duckstad te worden.
Jullie hebben nog tot morgenavond de tijd, om te laten zien dat dat die schaduwlijstjes werkelijk bestaan. Anders wordt Ajax dit jaar een figurant in z'n eigen Duckstad stripverhaal.

A. Cohen

31-08-2014 21:18

ajaxmening +2

Zo makkelijk gaap.

31-08-2014 21:35

TheRiviera +5478

De boer lult echt totale onzin. PSV haalde al Guarado een speler bij een goede europeese club zoals valencia ( gehuurd dan wel ) heeft Diego Reyes op de korrel ( FC Porto ) Ook Defour wou komen ( FC Porto ) alleen de transfersom was een struikelbol.Iets wat bij Ajax geen probleem zou zijn dus.En ze haalde ook nog Luuk de Jong die naar mijn mening meer potentieel zou kunnen hebben dan milik en zivkovic momenteel. En de Jong voor de Jong zou een mooie transfer zijn. Dus waneer al deze spelers wel geintereseert zijn om naar PSV te komen of zijn al gegaan.En Ajax moeite heeft een speler te halen die een versterking is en europeese top niveau al geproeft heeft, iets wat we heel hard nodig hebben.Dan vraag ik me af hoe hoog het crediet ligt van Ajax.Want het zou toch schandalig wezen als spelers zoals dat meer interesse zouden hebben om te komen naar PSV dan naar Ajax.Simpele conclusie FRANKIE DIE LULT FRANKIE DIE LULT simpel weg om geen geld uit te geven.

31-08-2014 21:16

Johan Cruijff +3

Als er niet snel Sinkgraven of een vervanger voor Blind komt. Dan vrees ik dat het zomaar een erg zwaar seizoen gaat worden.

31-08-2014 21:14

daniajax1 +4

Daar gaat een Sinkgraven echt niets aanveranderen. Dat jochie komt net kijken en heeft een paar aardige wedstrijden gespeeld, zo iemand maakt Ajax niet direct beter. Dan kun je beter Andersen gewoon eens op het middenveld zetten samen met Viergever en Klaassen.

31-08-2014 21:20

TheRiviera +5478

De boer lult echt totale onzin. PSV haalde al Guarado een speler bij een goede europeese club zoals valencia ( gehuurd dan wel ) heeft Diego Reyes op de korrel ( FC Porto ) Ook Defour wou komen ( FC Porto ) alleen de transfersom was een struikelbol.Iets wat bij Ajax geen probleem zou zijn dus.En ze haalde ook nog Luuk de Jong die naar mijn mening meer potentieel zou kunnen hebben dan milik en zivkovic momenteel. En de Jong voor de Jong zou een mooie transfer zijn. Dus waneer al deze spelers wel geintereseert zijn om naar PSV te komen of zijn al gegaan.En Ajax moeite heeft een speler te halen die een versterking is en europeese top niveau al geproeft heeft, iets wat we heel hard nodig hebben.Dan vraag ik me af hoe hoog het crediet ligt van Ajax.Want het zou toch schandalig wezen als spelers zoals dat meer interesse zouden hebben om te komen naar PSV dan naar Ajax.Simpele conclusie FRANKIE DIE LULT FRANKIE DIE LULT simpel weg om geen geld uit te geven.

31-08-2014 21:11

Joop50 +0

Franky gaat aan de media vertellen wie ze op het oog hebben.... zal positief voor de vraagprijs zijn.

Iedereen lult in de voetbalwereld. dat je daar nog van op kijkt.

31-08-2014 21:14

Ricardo Kishna& +0

Ik word hier zo ziek van he geef toch wat uit ajax!!

31-08-2014 21:06

pimp +493

Aan wie dan?

31-08-2014 21:15

BRAMHOUTEN +3813

Zo is dat, iedereen roept maar dat Ajax moet kopen maar ze komen niet met realistische namen

31-08-2014 22:05

NR9 +0

Heeft Ajax überhaupt een scoutingsapparaat. Vroeger kwam men met pareltjes als Finidi George , Kanu, Maxwell, Zlatan etc. Nu shoppen we alleen nog maar in de eredivisie. Dat kan ik ook. Daar heb je scoutingsapparaat voor nodig.
Waar blijven de goede aankopen. Poulsen was ook een zeer nuttige speler. Dit soort spelers moet toch nog steeds te halen zijn. PSV haalt ook guardado. Marc netto z'n netwerk is zeer klein volgens mij. Ze hebben 1 goede scout in Denemarken, maar in zuid america loopt ook zat talent en in de Russische competitie lopen ook goede voetballers.
Ik snap weinig van Marc Netto. Strak zijn we de rijkste club van Nederland met een matig elftal.
Hoogmoed komt voor de val. Het blijft niet zo dat de corrurentie punten blijft verspelen. PSV is inmiddels ook wakker geworden en heeft gewoon een sterk elftal..

31-08-2014 20:37

Mokum_32 +1

nope wil netto niet kost teveelgeld

31-08-2014 20:47

lauw +50

Helemaal juist dit verhaal, we hebben de afgelopen jaren geluk gehad dat we de beste trainer van Nederland hebben.
Nu is deze selectie na jarenlang uitgehold te zijn van een heel matig niveau.
Nu moet er gewoon geïnvesteerd worden de talenten die eraan komen hebben nog wel een tijdje nodig.

31-08-2014 20:49

pimp +493

Fischer, Eriksen, Boilesen, Andersen zijn uit het buitenland gehaald en vergeet niet dat we Huntelaar en Suarez ook uit de eredivisie hebben gehaald.
Bovendien heeft Marc ook eto'o geprobeerd te halen. Die koos Everton boven Ajax. Met Van der Vaart heeft hij contact opgenomen. Blijkbaar zijn dat soort spelers toch nog niet haalbaar.

Zivkovic, El-Ghazi, Muric zijn recent gescout en gekocht. Geef het nog even tijd. Cilissen was een topaankoop. Van der Hoorn kan de strijd met Veltman winnen. Viergever is gehaald als opvolger van Blind en als tussenpaus voor Bazoer.

In de jeugd komen Van de Beek en Nouri eraan.

Ja een topspits zou ik ook graag zien. Maar blijkbaar zijn die niet overal. En bovendien lijkt Zivkovic mij een potentiele wereldtopper.

31-08-2014 21:14

daniajax1 +4

Precies wat ik vanmiddag zat te denken. Mijn gedachten gingen naar 2003 waar we kwartfinale CL haalden en in de allerlaatste minuut in Milaan eraan gingen. In dat team stonden Zlatan, Chivu, Trabelsi, Pienaar en Maxwell. Aangevuld met een ervaren speler (Litmanen) en Nederlandse jonkies als Sneijder, Van der Vaart, Nigel de Jong, Heitinga en Van der Meyde.

Die lichting hebben ze toen veel te makkelijk laten gaan, maar wat een geweldige groep had je toen bij elkaar. Dat er jongens als Sneijder, vd Vaart en de Jong doorbreken moet je een beetje geluk mee hebben. Maar wat een fantastisch scoutingswerk is er toen verricht. Volgens mij was Beenhakker daar toen verantwoordelijk voor. Die jongens waren ook ontzettend lovend over Beenhakker allemaal kan ik me herinneren. Ook Zlatan zegt dat nog eens in zijn boek.

31-08-2014 21:31

DonAdam +2360

Nu het geldpakhuis tot de nok toe gevuld is en ze niet meer kunnen volhouden dat er geen geld is voor dure spelers, gaan ze op die toer. Alsof het Eto'o, Drogba of Anelka een reet uitmaakte dat ze in Dagestan of China voetbalden, zolang ze hun geld kregen.... Uit je nek lullen heet zoiets.

Ondertussen is het heel normaal dat clubs als Zwolle en Groningen Ajax domineren i.p.v. andersom. En dat terwijl de begroting van Ajax een veelvoud is van die van die twee clubs samen. Gelukkig heeft Diederik Boer net getekend. We kunnen weer lekker slapen!

31-08-2014 20:31

MelleAfca +14328

Die 4 kampioenschappen verbloemen alles en daardoor zien Ajax en sommige supporters de realiteit niet meer. En als ze dat niet snel wel gaan zien dan gaan we als club echt de foute kant op. Dan kun je wel zeggen, voor dit beleid zijn we 7 jaar geen kampioen geworden. Ja, maar met het spelers materiaal in die 7 jaar waren we de afgelopen 4 jaar zelfs kampioen geworden als we op -15 moesten beginnen. De concurrentie de afgelopen 4 jaar was gewoon afschuwelijk slecht.
Dit beleid wordt veel te extreem uitgevoerd waardoor het juist averechts werkt. Als je in deze situatie niet de portemonnee wilt trekken dan ben je niet goed bij je hoofd. Iedereen ziet dat Ajax op dit moment een selectie heeft die eigenlijk op maandagavond zou moeten voetballen bij Ajax 2, op een paar spelers na. Het bestuur lijkt veel meer bezig te zijn met wat er over 3 jaar allemaal doorkomt maar vergeet dat er nu ook gewoon doorgevoetbalt moet worden. Maar laten we even eerlijk zijn, wat gaat er allemaal doorkomen wat échte talenten zijn, Nouri, van de Beek, Cerny, Bazoer? Heel leuk die 4, misschien 6,7 als ik er nog een paar vergeet. Maar derest dan, wordt dat weer opgevuld met Duartes en van der Hoorns waar we wel opeens te veel geld voor betalen? Dan ben je uiteindelijk net zo ver als we nu zijn.

31-08-2014 20:13

Jarino +0

Davy Propper/Ola John/Nemanja Gudelj/Daley Sinkgraven
Laten we dan in de breedte groeien zodat als we moeten wisselen we niet meteen jong Ajax moeten laten invallen

31-08-2014 20:07

Pantheon +938

Leuk dat iedereen het hier beter weet dan de beleidsbepalers bij Ajax en zeker weten dat spelers voor genoeg salaris wel in deze competitie willen spelen. De club Ajax is het probleem miet, de competitie wel.

31-08-2014 20:04

TOOL +3

We hebben deze zomer ook Zivkovic en Muric. Wat dat betreft doen ze het gewoon heel erg goed en realistisch gezien zijn dit ook de spelers die je als Ajax zijnde moet halen. Grote namen is haast niet te doen en als je het al doet dan is het financieel gezien best een risico.

31-08-2014 20:03

pimp +493

Javier Hernandez van United? Is dat een optie?

31-08-2014 20:01

blessure +2

Er lopen in de Eredivisie, zat spelers rond, die gemiddeld beter zijn, dan wat er nu bij AJAX loopt

31-08-2014 19:58

pimp +493

Van den Vaart en Nigel de Jong. En nog een spits.

31-08-2014 19:58

S.Ajacied +5221

Als Nigel de Jong zou komen zou ik echt mega blij zijn. Want, we hebben totaal geen power in het team. Nigel is een facking beest. Dan kan Viergever misschien op de plaats van de tot nu toe slecht spelende Boilesen. Ook met zijn ervaring belangrijk voor in de CL.

31-08-2014 21:34

Hillie99 +0

Beastmode!maar helaas nigel is nu nog onrealistisch! Hoe graag ik het ook wil.

31-08-2014 21:35

Hillie99 +0

Beastmode!maar helaas nigel is nu nog onrealistisch! Hoe graag ik het ook wil.

31-08-2014 21:40

Ricardo Kishna& +0

Heb maar niet zoveel hoop marc haalt maximaal een sinkgraven dusja

31-08-2014 21:43

Daniii +246

Toen Viergever kwam lag het er gewoon aan wie ging vertrekken bij Ajax en dan zagen ze wel voor welke positie hij eigenlijk werd gehaald.
Als Blind vertrok dan CVM en als Moisander vertrok dan LCV, beetje gemakkelijk over na gedacht imo..

Bazoer was toch zo'n groot talent laat hem strijden met Viergever voor CVM, persoonlijk had ik liever versterking van een creatieve middenvelder gehad bijvoorbeeld; To Zé van FC Porto die is jong, creatief en een stak boven uit op EK met Portugal u19 als CAM. Zou niet boven 7.5mil kosten denk ik..

Hopelijk worden we een keer verrast met iets aparts, helaas zit dat deze transfer periode er niet meer in denk ik..

31-08-2014 19:54

MarkAFCA +1161

M'bia, Zokora, Baros, Lugano. Zomaar vier transfervrije spelers die ons beter zouden maken en ervaring met zich meebrengen. Jammer dat Cambiasso al naar Leicester is.

31-08-2014 19:54

pimp +493

Cambiasso was zeker een geweldige opvolger van Blind geweest!

31-08-2014 19:59

Ajaxeriksen +0

M'bia prima speler voor erbij, net zoals poulsen: als het moet. Dan gooien we de beuk erin.

31-08-2014 20:08

Daneman +1387

lulkoek, ajax heeft nog steeds een prima naam en zou dan relatief gemakkelijk een speler (of 2) moeten kunnen vinen, die:
- enigszins betaalbaar is, zeg 6 miljoen
- die meteen van meerwaarde kan zij voor dit onervaren team
- psv en fijnoord hebben over het algemeen slimmer gehandeld deze periode

en zo giga dom dat Blind op laatste moment vertrekt, dit overkomt geen ander team in nederland

31-08-2014 19:54

Bartos +219

Belachelijk om te zeggen dat spelers met een bepaald niveau niet naar Ajax willen komen. Tegenwoordig draait het in de voetbal (helaas) alleen nog maar om geld. Zolang je maar genoeg geeft voor een speler komt hij echt wel. Probleem is dat Ajax niet van zijn salarisplafond wil afwijken en ik krijg ook niet bepaald de indruk dat Ajax echt alles op alles zet om een topspeler in huis te halen.

We doen het nu natuurlijk vier jaar op rij fantastisch, 4 landstitels en financieel kerngezond, maar ik hoopte dat Ajax dit seizoen echt voor een stap hogerop ging. Eén of twee topspelers halen moet makkelijk te doen zijn, dat geloof ik echt. Daarmee kun je een stap omhoog kijken, overwinteren in CL (anders ver komen in EL) en veel stabieler worden in de eredivisie.

Ik vrees namelijk dat we dit jaar PSV voor ons moeten laten, al is het seizoen nog lang. Maar eerlijk is eerlijk, als de concurrentie de afgelopen jaren wat sterker was geweest, waren we geen kampioen geworden. PSV weet (vooralsnog) wel zijn sterkhouders te behouden en hebben met Guardado een degelijke speler met internationale ervaring binnen gehaald.

31-08-2014 19:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.