Woerts over Super League: 'Ajax staat op de lijst'

door Wessel Kroon 235

Bron Vandaag Inside

Woerts over Super League: 'Ajax staat op de lijst'

door Wessel Kroon 235

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Ajax heeft een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan de Super League, zo meldt Chris Woerts. De competitie wordt nieuw leven ingeblazen en volgens Woerts kan er begin 2023 een klap op de plannen gegeven worden.

in 2021 kwamen de eerste geruchten over de zogenaamde 'Super League' naar buiten. De Europese elite zag niets in de komst van de Super League, waardoor de plannen gestrand waren. Juventus, Real Madrid en FC Barcelona waren de enige clubs die nog voorstander van de besloten competitie waren. 'Ze hebben vorige week een nieuwe CEO benoemd, een Duitse topman van RTL', aldus Woerts bij Vandaag Inside. 'Hij gaat de Super League nieuw leven inblazen. Er loopt nu een procedure bij het Europese Hof.'

'Er wordt gevraagd of de UEFA niet meer het exclusieve recht mag hebben om competities te organiseren', vervolgt Woerts, die uitlegt dat de voorstanders van de Super League een 'alternatieve competitie' willen oprichten. De uitspraak van het Hof wordt volgens Woerts in februari of maart verwacht. De sportmarketeer verwacht dat het gelijk behaald gaat worden. 'Dan gaat de Super League tot wasdom komen.'

Volgens Woerts is Ajax één van de namen die op de deelnemerslijst van de Super League staat. 'Ajax heeft inmiddels een uitnodiging gekregen en is een van de clubs die op een lijst staat'. De opzet van de Super League moet naar verluidt gaan lijken op die van de Champions League. 'Maar dan in een gesloten circuit.' Of de geruchten van Woerts kloppen, zal de toekomst uit moeten gaan wijzen.

Denk jij dat Ajax van PSV weet te winnen en zo de koppositie verstevigt? Zet nu in en krijg 1,75 keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

Er gaan nieuwe geruchten de ronde, dat Go Ahead en Emmen zullen worden uitgenodigd in plaats van Ajax, als Assistent trainertje nog langer zal aanblijven als onruststoker …

16-12-2022 16:24

Ajax34 +4055

We kunnen niet eens winnen van de laagvliegers in de ED. Wat gaat Ajax daar dan doen? Zakken met geld verdienen en uitgeven aan miskopen, jeugd opleiding stoppen? Ik zie nu alles waar Ajax voor stond heel snel naar de kloten gaan. Ik mis Ajax.

16-12-2022 12:36

Raywaday +2176

Deze nieuwe competitie is gebouwd op corruptie.
Het voetbal verliest meer en meer zn karakter.

Mocht het er toch van komen dan zou de meest ideale situatie zijn dat Ajax wel meedoet, en dat er nog een extra Ajax elftal beschikbaar word gemaakt voor de eredivisie.

Maar liever gaat het hele grapje gewoon niet door.
Het beste was, een Europa cup 1 toernooi met puur alleen de landskampioenen van ieder land.

16-12-2022 11:57

Raywaday +2176

En dan nog een Juve met hun grote bek. Die gaan tweede divisie spelen volgend jaar.

16-12-2022 11:59

twynestar +28524

Jezus sneue clubs als Juve, Barca en Real blijven maar drammen. En dan onder het mom van 'anders gaat het voetbal dood want het publiek wil meer topwedstrijden'. Als iedere wedstrijd een topaffiche is dan is er niets speciaals meer aan. De classico is ook niet bijzonder meer door al die bekerontmoetingen.

Ze blijven maar aankomen met die 'meer is beter' uit de Amerikaanse sportcultuur. Honkbal en Basketball zijn daar al dood aan het bloeden. Voetbalbeleving draait op de atmosfeer. Al die Aziatische kindertjes die volgens Perez massaal voetbal moeten blijven kijken doen dat niet voor halflege stadions.

Gelukkig is het bij Woerts vaak ook wishful thinking want geld uit een Nationale hobby trekken daar krijgen dat soort sneuzakken een harde van.

06-11-2022 14:05

Ajaxbrl +13856

Leuk hoor nooit meer een prijs winnen, maar wel geld! Joepi!

06-11-2022 13:50

Robertini +39520

Als er geen normale degradatie regeling is, is het een schande. Verder best een leuk idee, maar clubs moeten niet gegarandeerd er bij zitten.

Een gesloten systeem is de doodsteek voor competitie.

06-11-2022 13:42

willem1958 +8803

Super League als gelsoten systeem voor een rijtje eliteclubjes bij elkaar betekent de doodsteek voor het voetbal en ik hoop dat die er nooit komt.
Nu zie je al een aantal jaren steeds dezelfde clubs na de winter een enkele uitzondering daargelaten omdat het grote geld het voetbal kapot heeft gemaakt met een aantal investeerders en sheiks die puur vanwege het geld in de club investeren en voor wie het sportieve aspect of clubcultuur niet meer belangrijk is.
Elk jaar weer een finale tussen BM, Liverpool, MC, Real en nog een paar clubs die allemaal overwinteren, om nog maar te zwijgen van clubs als Barcelona die zich in allerlei bochten wringen om aan te haken en de toeren die ze daarbij uithalen zijn ronduit belachelijk.
Wat blijft er daarnaast over van Ajax als opleidingsclub als ze tussen de eliteclubs zitten en het hele grote geld regeert, ik hoop dat die Superleague er nooit komt.
De clubs die toch proberen het door te zetten hoop ik dat die getrakteerd worden op een jaar uitsluiting door de voetbalbonden van zowel de nationale competitie als de Europese tournooien.

06-11-2022 13:22

Wamberto +2968

Dit zou de enige manier zijn om structureel een absolute topclub te zijn.
Stel dat je je beste talenten zou kunnen behouden... Dat De Ligt, Gravenberch, Frenkie, maar ook Martinez nog bij Ajax zouden kunnen spelen... Zou wel mooi zijn.

06-11-2022 10:10

Kingoffdatoilet +17221

Altijd groter is niet goed. Dit is typisch een voorbeeld van de rijke elite die meer geld en groter wil. Het rukt de ziel uit het voetbal. Ik ben in ieder geval geen Ajacied meer als Ajax in een gesloten competitie gaat spelen.

06-11-2022 08:14

Pep +563

Ajacied ben je niet voor even, dat ben je je hele leven !

06-11-2022 09:00

Robertini +39520

Als Ajax deelneemt aan een gesloten competitie, dan is Ajax dood.

06-11-2022 13:43

twynestar +28524

zwets niet, ook de liefde met Ajax kan overgaan als het niet meer de club is waar je verliefd op werd

06-11-2022 13:55

Kingoffdatoilet +17221

Als iets onherstelbaar kapot wordt gemaakt ben jij dan iemand die er aan vast blijft klampen?

06-11-2022 14:42

WZAWZDB14 +4620

Gewoon doen wat Bayern München doet. Die club kan geen foute beslissingen maken.

05-11-2022 19:51

7172AFCA7395 +10319

Daar dacht ik ook aan de laatste uren, Bayern.
Ajax gaat waarschijnlijk afwachten wat zij doen.
En omdat Bayern Ajax in het groot is lijkt me dat
meer dan logisch.

05-11-2022 19:55

Bramble1988 +9316

Hoppa, mooi aan deelnemen en weg uit de ED! Doen!

05-11-2022 18:43

deMeester +11450

Heerlijk ik ben ook voor laat de rest van Nederland maar naar de amateurs verdwijnen.

Dan moet de ED maar onvoorwaardelijk op alle eisen van Ajax in gaan: Ajax verkoopt zijn eigen TV rechten, geen solidariteitsfonds meer.

Wij zijn de meesters, wij gaan voor!

05-11-2022 19:09

twynestar +28524

wat een sneu beeld

06-11-2022 13:56

Bramble1988 +9316

Vind ik niet! De ED is de belemmerde factor voor Ajax. Echt gewaardeerd wordt je nergens in dit land, dan gaan we toch verder zonder ED👍🏻

06-11-2022 14:14

MPAjax +8437

Denk dat een super League de verhoudingen nog ongelijker maakt, bedoel kijk al geen champions League meer

05-11-2022 18:37

MisterAFCA +6442

Denk ook niet de ze je gaan bellen gabber… het is al een ramp en als je nee zegt doe je helemaal niet meer mee. Het is een vervelende spagaat maar ik zit dan liever aan de kant waar het geld verdeelt wordt.

05-11-2022 18:25

MisterAFCA +6442

Dit is de mogelijkheid om echt te gaan aanhaken bij de grote jongens. Het geld wat hiermee binnenkomt zorgt dat je grote jongens kan halen en behouden.

Natuurlijk spelen we niet in de PL of La Liga maar dit soort toernooien zorgt ervoor dat je een ander soort speler kan halen. Want dan gaat het niet meer om 6 potjes maar om 12 of meer.

Doodsteek voor de Ed want dan wordt je echt fluitend kampioen. Maar als Ajacied kan ik er prima mee leven om elk jaar lachend kampioen te worden.

05-11-2022 18:13

Berghuis +14372

Dit dus. Ik zie ons liever saai 15x oprij kampioen worden, dan 1x die boeren. Daarbij regeert geld al en gaat geld nog meer regeren in het voetbal. Dan liever maar aan de kant zitten waar de knaken verdeeld worden. We zullen weer weggezet worden als gierige geld wolven. Maar die lui die dat het hardst roepen willen het liefst maar al te graag dat hun cluppie deelneemt aan die Super League. Helaas voor hun zit er echt niemand op een Feyenoord, maar al zeker niet op een PSV te wachten.

05-11-2022 19:46

FTS95 +16083

Als dit door gaat, wat ik echt heel heel kut zou vinden, moet je meedoen. Niet meedoen = gameover.

05-11-2022 18:01

Juichtoon +32642

Geloof er niet veel van. Een gesloten circuit is de dood in den pot ..wij zijn geen Amerikanen ..

05-11-2022 17:35

waayop +882

Dood in de pot zou ik een gesloten circuit zeker niet noemen. MLB is bijvoorbeeld zeker niet saai en voorspelbaar.

05-11-2022 18:21

Juichtoon +32642

Voor Amerikanen ...
Wij zijn opgegroeid met promoveren en degraderen en dat je kunt dromen ooit de beste te worden door te blijven promoveren.
Maar zeg nooit nooit dat weet ik. Wellicht vinden toekomstige Europeanen het wel geweldig.

05-11-2022 18:30

Ans B +19924

Als Ajax werkelijk zou kunnen aanhaken en de meeste huidige topclubs doen het zelfde, dan sta je feitelijk voor een levensgroot dilemma. Om meerdere redenen.

1. Wat is spelen in de CL nog waard - sportief én financieel? Als het internationale voetbal zou verloederen en financieel niet meer aantrekkelijk is voor sponsoren en investeerders, dan doe je dus internationaal niet meer mee, zeker niet voor de Amerikaanse, Aziatische en welke markten ook maar waar het grote geld én de interesse van fans is.

2. Maar wellicht nog veel bedreigender: wat gebeurt er met Ajax in de KNVB-profcompetities?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Ned clubs lijdzaam toezien dat Ajax van twee walletjes gaat eten. Want dat is voor hen het grote doemscenario: Ajax wordt steeds rijker en kan in potentie dan zó'n goed Jong team samenstellen (met aankopen o.a.) dat ze promoveren en op termijn zelfs kampioen worden. Dan speelt Ajax dus CL en SL. Dat zal geen club, en zeker niet onze topclubs over z'n kant laten gaan. M.a.w. de kans is levensgroot dat de druk op de KNVB dusdanig wordt opgevoerd dat alle profteams van Ajax worden geweerd.
Als dat gebeurt kan Ajax feitelijk geen eigen jeugd meer inpassen en wordt het een koopclub.

Ik zou dus héél goed nadenken als Ajax-zijnde wat je wil en wat de gevaren zijn c.q. wat je daaraan kunt doen. B.v. als voorwaarde stellen dat er ook een internationale jeugdcompetitie of Jong-competitie komt.

En dan stuit je weer op allerlei andere bezwaren die hieronder worden geschetst, zoals:
- gevolgen voor het klimaat (vliegreizen)
- gevolgen voor supporters als men besluit wedstrijden ook in andere werelddelen te laten spelen om die markten te bedienen
- gevolgen voor alle andere Nederlandse clubs of het Ned voetbal in het algemeen.

Je zou meer moeten weten hoe het vorm krijgt en welke clubs meedoen voor je echt kunt besluiten om het wel of niet te doen. Maar voorlopig zou ik zeker aanhaken bij de gesprekken als dat kan, en dan proberen invloed uit te oefenen op het format en alle risico's voor uitsluiting en de toekomst voor o.a. de eigen jeugd. Op z'n minst daarvoor waarschuwen, want het is maar de vraag in hoeverre het Grote Geld oog heeft voor gevaren. Ben geneigd te denken van niet.
Net als het de vraag is of Ajax op den duur niet wordt vermalen door De Machtigen.

05-11-2022 17:24

Juichtoon +32642

Zeker, zegt Ajax neen, stapt PSV meteen in...dat geef ik je op een briefje...

05-11-2022 17:37

Ferd +38560

psv krijgt geen uitnodiging, dat geef ik jou op een briefje.

06-11-2022 08:00

Juichtoon +32642

Dan hoef ik jouw briefje niet ...:-)
Celtic en Rangers worden ook uitgenodigd. Nee dan zit PSV er niet bij Als Ajax in deze een gat laat vallen springt PSV daar met volle omvang in.
Er is ook zoiets als zorgen dat je uitgenodigd wordt (dat kunnen ze in Eindhoven heel goed).

06-11-2022 09:35

xstaniox +15127

Weet niet wat ik ervan moet vinden, maar ben blij dat we een uitnodiging hebben.

Dan is het tenminste aan ons of we meedoen of niet en hebben we zelf alles in eigen hand

05-11-2022 16:57

ST +23083

Het is heel dubbel. Sportief gezien om aan te blijven haken bij de Europese top moet je eigenlijk meedoen met die Super League. Anders kom je nooit meer in de buurt. Maar het is wel een hele dikke middelvinger naar de rest van NL.

Daarnaast, kun je het (vind ik) niet maken met het oog op co2 uitstoot. En nee ik ben geen klimaatgekkie, laat staan dat ik links stem. Ik vind dat je tegenwoordig het niet meer kunt maken om bijna elke wedstrijd met het vliegtuig te gaan. De 'gewone' mensen moeten aan alle kanten zorgen dat ze zo min mogelijk energie verbruiken maar de voetbalclubs vliegen er straks elke week lekker heftig op los meerdere keren per week. 1 keer met het vliegtuig van Amsterdam naar Londen is ongeveer net zoveel co2 uitstoot als 40 keer met de bus van Amsterdam naar Eindhoven. Dit zou echt niet moeten kunnen vind ik. Tenzij alle super league clubs zich keihard gaan inzetten voor co2 reductie projecten en alles gaan compenseren.

05-11-2022 16:56

RuffRhythim +24837

Een nobel streven hoor maar hoe denk je dat sportclubs in alle sportdisciplines wereldwijd in veeeeeeel grotere landen als Nederland zich verplaatsen als ze wedstrijden moeten spelen?

Dacht je dat Athletic Bilbao met de bus naar Sevilla gaat? Of New York Knicks de trein pakt als ze tegen LA Lakers moeten basketballen? Zal Union Berlin een treintje pakken naar Bayern Munchen? Of zullen de Philadelphia Phillies een treinkaartje scoren om de World Series baseball te gaan spelen in Houston?

05-11-2022 17:25

DankzijCruijff +48726

Met dit soort "whataboutism" verandert er nooit wat in de wereld, he...

05-11-2022 17:51

RuffRhythim +24837

Met luchtfietserij verandert er ook niks he?

05-11-2022 18:05

3sterren +20205

Co Adriaanse had ze laten lopen. Achter de bus aan. Een elektrisch aangedreven bus, dat dan weer wel ...

05-11-2022 20:04

Hetzijnmaar +5453

Woerts praat meestal geen poep
Ajax gaat gewoon kijken wie er instappen is beursgenoteerd de beste spelers gaan dan sneller voor Ajax kiezen ze willen aansluiten in de top
Ik ben bang dat ze wel moeten instappen wil je als club nog groeien , of aansluiten in de Bundes liga.
Met alleen de eredivisie kiezen de Zuid-Amerikanen zeker niet meer voor Ajax

05-11-2022 16:56

Oxxer +164592 moderator

OT: Nkunku bij Leipzig jankt er weer 1 in, echt een geweldige ontwikkeling maakt hij door. Bij de tegenstander vandaag speelt de door Leipzig uitgeleende Angelino, hij werd wel eens genoemd op AS is pas 25 jaar, was een interessante optie voor op links.

05-11-2022 16:55

JaapStam +137501

Update: voor de gene die het nog niet wisten!!! In seizoen 2024/25 gaat zowel de Champions League, Europa League en Conference League naar Ziggo Sports!!! Eindelijk weg bij ESPN!!! Nu Ajax hopelijk gauw weg bij dat ESPN, want altijd anti Ajax daarzo!!!

05-11-2022 16:47

Bensco +7174

Ik ben hier dus niet blij mee. Ik heb KPN en ESPN, nu moet ik ineens overstappen op Ziggo om ook nog eens CL te kijken

05-11-2022 18:59

Spielmacher +10763

Als je meedoet verneuk je de Nederlandse competitie, als je niet meedoet verneuk je je eigen club. Misschien een iets kleinere Ned. competitie combineren met SL-deelname. Sportief en financieel definitief plaatsnemen in de laatste wagon van het Europese voetbal lijkt me niet verstandig.

05-11-2022 16:40

Nr.10 +111333

Het is niet zo dat de Europese elite niets zag in de Super League, die zag daar wel degelijk wat in. De supporters zagen er niets in en gingen massaal protesteren, met name in Engeland, en dat is de enige reden dat het niet door is gegaan.

05-11-2022 16:19

AFCAjax +17839

waarom zou de uefa een exclusief recht hebben om competities te organiseren? ze hebben wel het recht om clubs uit hun competities te weigeren om wat voor reden dan ook.

05-11-2022 16:15

Sven Heida +1384

Hetzelfde gebeurt toch ook met de formule 1 en kijk eens hoeveel mensen dat kijken .

05-11-2022 15:58

xstaniox +15127

Volgens mij gaat deze vergelijking niet helemaal op.
Het is toch niet zo dat Red Bull, Mercedes, Ferrari etc. de F1 organiseren?

Dat wordt door de FIA georganiseerd, wat dan weer vergelijkbaar is met de UEFA

05-11-2022 16:55

Benleiden +7280

Ajax gaat gewoon meedoen, let maar op. Het is al vanaf het begin akelig stil vanuit Amsterdam en Edje heeft het al een tijdje over 2024.

05-11-2022 15:57

DeWijsneus +25730

Typische aangetrouwde oom waarvan je hoopt dat hij niet naast je gaat zitten op een verjaardag.

05-11-2022 15:48

Oxxer +164592 moderator

Die stinkt uit zijn bek, groente tussen voortanden, en zweetplekken onder zijn oksels.

05-11-2022 16:25

markk +8906

Wat een akelige man is dat. En of wij nou wel of niet op de lijst staan, niet doen. Verneukeratief voor het voetbal.

05-11-2022 15:24

El Pacino +3609

Verneukeratief voor Ajax als je niet mee doet. Ajax wordt dan een skiër Twente of Vitesse. Alle uitstraling is weg en de Anthony’s en Taglifico’s van deze wereld komen niet meer.

06-11-2022 08:07

DonAdam +2360

Ajax stond ook op de lijst van de Super League bij de vorige besprekingen, voordat besloten werd Ajax te schrappen omdat de opbrengsten uit de te kleine Nederlandse markt te laag zijn.

Sowieso is een dergelijk monopoly, een gesloten competitie, een zeer slecht idee. Het is de dood van competitie in de zin van het woord. Alleen geldverslaafden zonder ziel, zoals Chris Woerds, geilen op dergelijke ontwikkelingen.

05-11-2022 15:22

3sterren +20205

@Donadam
”de opbrengsten uit de te kleine Nederlandse markt te laag zijn”

Waarom denk je dat Ajax samenwerking is aangegaan met Chinese en Amerikaanse clubs ? ...

05-11-2022 20:07

DonAdam +2360

Joh.

Even voor het perspectief. De Premier League is de allerpopulairste competitie ter wereld en razend populair in Azië en Noord-Amerika.

En weet je wat de Premier League aan TV geld scoort?

5 miljard uit Groot Brittannie zelf, ongeveer 2 miljard uit de rest van de wereld.

En hier in Nederland? 100 miljoen per seizoen en daar geeft ESPN op toe. De Nederlandse consument geeft nu een maal geen geld uit aan voetbal. De providers geven ESPN kanaal 1 uit armoede gratis weg

Dat laatste is de reden dat Ajax - ondanks de magie die Ajax uitstraalt - nooit zal toetreden tot de vaste deelnemers van de SL, simpelweg omdat die league puut om geld gaat.

Iedereen gunt het Ajax, Ajax heeft de X-factor, de grootste clubs hebben Ajax lang overwogen, maar uiteindelijk viel Ajax af tijdens de besprekingen van de oprichting van de eerste Super League en het zal dit keer niet anders zijn. Of het moet een competitie met 32 clubs worden, maar daar zitten die grote clubs niet op te wachten.

05-11-2022 20:26

El Pacino +3609

Misschien kijken ze er nu iets anders tegenaan, gezien de weerstand de vorige keer. Het zal denk breder worden opgezet met clubs als Ajax, PSV, Porto, Benfica, Sporting en 1-2 Schotse clubs en misschien Red Bull Salzburg.

06-11-2022 08:14

3sterren +20205

We hoeven er nu niet om te ’bekvechten’, het is nog lang niet zo ver, en misschien komt het er ook nooit van.

Maar 40 jaar geleden dachten ze in de VS nog dat ’football’ alleen maar met een ovale bal moest worden gespeeld. Velen vinden dat nog steeds zo ; )
Tegenwoordig echter groeit de groep liefhebbers van het oorspronkelijke voetbal, wat zij daar ’soccer’ noemen.
O.a. Johan Cruijff stond aan de basis om voetbal te promoten in de VS en tegenwoordig helpt Ajax om de sport groter te maken.
Wat dat zal opleveren ?

Ik ben een positivo, maar ook een realist, dus voor nu laat ik het bij:
”We zullen zien” ...

06-11-2022 11:32

Michael 1974 +22030

Ik heb vooral twee vragen:

- wat vind danny blind ervan (want volgens sommigen bepaalt die alles)
- hoe weet chris woerts dit en niet de telegraaf (want alfred lekt alles naar de telegraaf toch?)

05-11-2022 15:12

DeHeerVanDeMeer +25196

Je vergeet nog wat Falentijn én de zaakwaarnemer van Tadic hier van vinden..

05-11-2022 18:08

Michael 1974 +22030

Oei, ja. Het is ingewikkelder toch nog dan ik dacht ja

05-11-2022 20:06

TontoKarnaggel +42537

Mocht dit er echt van komen en clubs als dortmund, benfica en met name bayern gaan overstag en doen ook mee dan hebben we helemaal geen keus, dan moeten we wel meedoen, hoe lelijk je die SL ook vind.
Spring dan in godsnaam maar aan boord van dat protserige, oerlelijke, veel te dure en luxe superjacht, anders wordt het verzuipen in die lekke, aftandse rubberboot die eredivisie heet...

05-11-2022 15:00

DonAdam +2360

Bayern, ja, maar sinds wanneer staan clubs als Benfica en Dortmund op de lijst en hebben die clubs iets in de melk te brokkelen? Het zijn de allergrootste club die deze opzet voor elkaar proberen te krijgen, Benfica en Dortmund en ook Ajax mogen blij zijn als ze een keer mee mogen doen.

Overigens heb ik er een hard hoofd in dat het zo makkelijk zal gaan als Woerds beweert. Het bestuur van Bayern, dat falikant tegen is, zou terug kunnen krabbelen, maar de Premier League clubs hebben een flinke reactie van hun supporters gekregen en er is heel veel werk te doen wil je die omkrijgen. Ik zie dat niet gebeuren.

05-11-2022 15:28

Ajaxxx2021 +361

Als eerste moeten ze eens een salaris cap gaan invoeren voor voetballers. Nu zijn de clubs aan het zoeken naar meer en meer geld om spelers aan te trekken. Vandaar deze vage Super League. Terwijl als je een salariscap invoert al een veel eerlijkere verdeling heb waardoor het voor spelers minder interessant wordt om van clubs te wisselen.

05-11-2022 14:59

AFCACBS1900 +2493

Jij bent voorstander van dit gedrocht?

05-11-2022 15:19

El Pacino +3609

Ik zeker wel. Als je niet mee doet is het einde van Ajax op het wereldtoneel. Je hebt geen keus als je ambities hebt.

06-11-2022 08:16

Berghuis +14372

Woerts heeft heel veel vaak en dan bedoel ik echt heel vaak het gewoon bij het rechte eind.. Goed voor de kleinere clubs is dit zeker niet, maar goed voor Ajax is het zeker wel. De Super League tussen de landelijke competitie en Europees voetbal in plannen en er is niks aan de hand. Ja je speelt dan op zeker 2x per week, maar met de zilvervloot die dan binnen komt kan je makkelijk een selectie samen stellen die dat aan kan.

05-11-2022 14:52

Ajaxxx2021 +361

De agenda is al overvol en daar wil je dan nog meer wedstrijden tussevoegen!! Onmogelijk

05-11-2022 14:56

JanBiesbos +29222

Niks goed voor ons Ajax een gesloten comp is GEEN competitie , er mag nooit een situatie ontstaan dat de happy few omdat ze op DIT moment het meeste geld of elftal hebben andere uitsluiten EN al het kijkgeld opsouperen!

05-11-2022 15:02

Mikee +6409

Beetje luie vraag: Is die super league dan ipv de competitie, champions league, of als extra league erbovenop?

05-11-2022 14:50

Bc te P +22130

ipv de competitie

05-11-2022 14:52

Oxxer +164592 moderator

Dan JA oppoken zodat het de Eredivisie in kan, zal wel niet kunnen vanwege reglementen of opstand van de andere clubs.

05-11-2022 15:23

Bc te P +22130

Zou wel lachen zijn met jong Ajax

05-11-2022 15:42

RJB1979 +25864

Maar hoe plaats je je dan voor de CL? Als het antwoord is door goed in de SL te presenteren dan zie ik een probleem.

05-11-2022 16:29

ElFlaco +3651

Ik ben voor precies het tegenovergestelde.
De oude EC1 EC2 en EC3 weer in ere herstellen. Alleen de kampioen mag meedoen bij de EC1. De bekerwinnaar bij de EC2 en de runners up aan de EC3. Heerlijk was dat. En uiteraard zonder poulefase. Loten en voetballen. Wel met geplaatste landen de eerste 2 rondes ivm de zeer grote toename van het aantal landen tov vroeger.

05-11-2022 14:44

Oxxer +164592 moderator

De Europese bekertoernooien oude stijl zijn juist afgeschaft omdat clubs uit de top 5 leagues gingen stuiteren vanwege het missen van inkomsten. Met als bijvangst de gemanipuleerde lotingen.

05-11-2022 14:51

WantAmsterdam +116198

Heb niks tegen poulefase, maar voor de rest eens.
Enniet vergeten, weer terug naar 3 buitenlanders per ploeg.

05-11-2022 16:18

ElFlaco +3651

Klopt was ook (veel) beter en leuker en eerlijker!

05-11-2022 19:57

Ricoteb +53174

Die super league gaat er sowieso komen, of we het nou leuk vinden of niet. Dan kan je denk ik beter aan boord springen als je de kans hebt. De opzet van clubvoetbal gaat binnen een paar jaar veranderen op een manier die we nog niet eerder gezien hebben. Dan moet je zorgen dat je aan de kant met de grootste clubs en het meeste geld staat

05-11-2022 14:43

Oxxer +164592 moderator

That’s the spirit, doet Ajax het niet wordt het nog lastiger om goede spelers, toptalenten te halen uit 6 uur terug.

05-11-2022 14:54

Ajaxxx2021 +361

Dus je gaat puur om het geld meedoen. Dat zou juist een slechte reden zijn.

05-11-2022 15:01

Oxxer +164592 moderator

Waar stond Ajax zonder de CL inkomsten die het binnen harkte sinds de 4 titels onder FdB? Topvoetballerij draait alleen om het grote geld, onder Rick vd Boog was Ajax bijna failliet.

05-11-2022 15:06

El Pacino +3609

Jij bent wel erg naïef.

06-11-2022 08:20

Oxxer +164592 moderator

Wie of wat is naïef?

06-11-2022 09:22

DeHeerVanDeMeer +25196

Ik had het er 2 weken geleden nog over dat het hoe dan ook gaat komen,
het nadeel vind ik dat het één commerciele boel gaat worden en de supporters maar moeten volgen,
het voordeel voor Ajax is dat we nu dezelfde TV inkomsten hebben, we de spelers kunnen houden
in een top competities én dat tezamen met onze jeugd zeker met de top 10 kunnen wedijveren..
Wel hoop ik dat de ziel van de club altijd het Ajax dna houdt ❌️❌️❌️
Ongetwijfeld worden clubs als oa Barca en Chelsea nog grotere monsterlijke pauperclubs

Ik hoop wel dat een Jong Ajax dan in de eredivisie kan doorstromen zodat we ook een team in de eredivisie houden.

05-11-2022 14:21

Ans B +19924

Ik zie nóg een potentieel nadeel: Ajax wordt uit de KNVB-profcompetities geweerd. Op initiatief van de KNVB zelf maar eerder nog onder de druk van alle andere clubs. Uitgaande van de enorme weerstand die het destijds opriep.
Men zal niet willen dat Ajax van twee walletjes eet. Met een Jong Ajaxteam kampioen worden in de ED (want dat kunnen ze in principe bereiken met al dat extra geld) én CL spelen. En intussen dus met een Ajax1-team in de SL spelen.

05-11-2022 16:57

DeHeerVanDeMeer +25196

Op zich denk ik dat het grootste deel van de supporters een beetje klaar is met de eenrichtingsverkeer naar de eredivisie toe qua solidariteit bijdrage etcetera
Als we moeten kiezen dan gaan we voor het hoogste, liever ESL dan de eredivisie als het erop aan komt.
De eredivisie zonder een Ajax team is de helft minder waard, dus het is kiezen of delen voor ze.

05-11-2022 17:35

Ans B +19924

Dat is zeker een factor, maar ik ben allerminst zeker dat Ajax niet geweerd wordt.
Ik heb het een heel stuk hierboven nogmaals geformuleerd, iets uitgebreider met meer aspecten erin verwerkt.

Hoe dan ook, het is nog veel te vroeg voor een definitief oordeel, omdat we nog lang niet voldoende info hebben.

Maar goed eerst maar eens

05-11-2022 22:53

JaapStam +137501

Ik ben voor!!! ❌️❌️❌️

05-11-2022 14:20

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Met Jong Ajax in de eredivisie met Ajax in de Super League het zou wat zijn. Ik ben er niet voor maar zie al die huilberichten uit 010 eo en 040 eo

05-11-2022 14:16

El Pacino +3609

Ik denk dat PSV ook zal worden gevraagd.

06-11-2022 08:25

3sterren +20205

Het wordt tijd voor een wake up call. Geld is waar het in de wereld om draait. Geld is macht. Rijk is groot(s).
Ook in het voetbal geeft het hebben van veel geld de doorslag. Dat was al heel lang zo en zal zeker voorlopig zo blijven.
Voetbal is voor mij in de eerste plaats vermaak. En dat koop je nu eenmaal met geld.

Robert de Niro vind je nu eenmaal niet in een weggestopte doos dia’s van je opa en opa …

05-11-2022 14:16

Oxxer +164592 moderator

Bob de Niro is 79 jaar hoe oud is jouw opa? Ik zeg dit met respect als zij nog in leven zijn.

05-11-2022 14:28

3sterren +20205

Bob?
Ik denk dat je mijn metafoor niet hebt begrepen.
Mijn punt is Robert de Niro, een wereldster in de ogen van velen, speelde/speelt in main stream film waar je vroeger in de bioscoop voor moest betalen.
Die strikte je niet voor een dia slide show.
Misschien weet je niet wat een dia is. Simpelweg gezegd kon je een ‘foto’ (ter grootte van een kleurnegatief via een diaprojector op bijvoorbeeld een muur vergroot projecteren. De meer gefortuneerden gebruikten een projectiescherm.
Ronaldo, Messi e.d. Wereldsterren (van weleer, net zoal De Niro), zie ik nu eenmaal liever spelen tegen andere wereldtoppers.

En daarom juich ik de komst van een SL toe …

Graag lees ik de uitleg van jouw reactie: “Bob de Niro is 79 jaar hoe oud is jouw opa? Ik zeg dit met respect als zij nog in leven zijn.” …

05-11-2022 14:53

Oxxer +164592 moderator

In de States worden mannen met de naam Robert, Bob genoemd, John = Jack, James = Jimmy etc etc.

Waarschijnlijk interpreteer ik jouw reactie verkeerd, dan past mijn reactie niet.

Ik weet wat een dia is, behoorlijk old skool.

05-11-2022 15:03

3sterren +20205

Bedankt voor de info voor wat betreft de namen, dus nooit te oud om te leren ; )
In films en series zag en hoorde ik het al wel, (o.a. In you better call Saul, Netflix) maar realiseerde mij niet dat het standaard regel was in de VS.

Ik houd wel een beetje van old school, vooral wat Ajax betreft.
Dat no school gegoochel van A. Schreuder vind ik maar niks …

05-11-2022 15:31

DTX +522

Ik was altijd tegen. De afgunst en het gejank van andere clubs in Nederland als wij goed presteren, plus het feit dat ze allemaal vinden mee te moeten profiteren van ons succes heeft m'n mening doen veranderen.

Ik zou deze competitie wel het liefst zien op basis van wat clubs hebben gepresteerd en de historie die ze met zich meebrengen. Liever een Benfica dan een Tottenham bijvoorbeeld. Zelfs Man City en PSG zouden er niets te zoeken moeten hebben. Dit zal alleen helaas niet gaan gebeuren.

05-11-2022 14:09

JaapStam +137501

Precies!!! Dat gehaat naar Ajax in onze Nederlandse landschap is om te kotsen!!!

05-11-2022 14:21

Oxxer +164592 moderator

Grootste vis eet grote vis, grote vis eet kleine vis, kleine vis speelt in de Eredivisie😉

05-11-2022 14:06

3sterren +20205

En in Eindhoven eten ze helemaal niks.
Oké, af en toe vis stix ...

05-11-2022 20:16

Telamon +9192

Als Ajax hiermee akkoord gaat, is de ziel eruit, gaat het Ajax ook niet meer om het voetbal, maar puur om de cash. Ajax zou hét pure voetbalbolwerk moeten zijn, maar is dan een leeg omhulsel met de naam Ajax, die puur voor marketingdoeleinden ingezet zou worden.

Ajax staat voor voetbal, klasse, stijl, niet voor commercie, egoïsme en een totaal gebrek aan solidariteit.

05-11-2022 14:05

WantAmsterdam +116198

Na lange tijd weer eens HELEMAAL eens met jou, moet uiteraard ook kunnen.

05-11-2022 16:21

Telamon +9192

Ja zo heel nu en dan wil ik er weleens iets zinnigs uit gooien

05-11-2022 20:49

WantAmsterdam +116198

Ja keep it up dan👍🏻

05-11-2022 20:50

Telamon +9192

Nah, ik laat veelal toch liever mijn onderbuik spreken, kost minder moeite ;)

05-11-2022 21:14

El Pacino +3609

Maar als je niet mee doet verlies je alle wereldwijde uitstraling. Je zal wel moeten mee doen om te blijven groeien:

06-11-2022 08:29

Telamon +9192

Beter wat uitstraling verliezen dan je ziel verliezen. En met nog meer geld kan je de opleiding wel definitief opdoeken, dan wordt er écht alleen nog maar gekocht.

06-11-2022 14:06

Oxxer +164592 moderator

FREE AJAX ! x 789

05-11-2022 14:01

De3mos +12082

De enige reden dat ik zou willen dat we meedoen zou die flinke berg geld zijn + het feit dat psv en feyenoord niet mee mogen doen. Dan zouden ze de grootste praatjes hebben maar zich toch kut voelen dat ajax daadwerkelijk groter is dan hun. Stel je ook voor dat je ipv die 40 mil voor de champions league pak hem beet 200 mil krijgt van de super league. Zou het wel leuk vinden als ajax talenten van het kaliber foden, musiala of dure diamanten als rodrygo en vini hierheen kan lokken.

Of zouden we jong ajax kunnen transformeren tot soort satelietclub. Lekker met alle jonkies en talenten de eredivisie winnen en schitteren in europa, en met het sterren team in de super league knallen.

Maar dan nog zie ik het niet gebeuren. Het is te hopen dat we de koers van ajax kunnen vasthouden en gestaag doorgroeien. Presteren in de klassieke champions league is het mooiste wat er is. Bovendien zal de uefa hun monopoly met alle macht verdedigen.

05-11-2022 14:01

3sterren +20205

Wat ik mij afvraag is of Go Ahead Eagles ook zijn uitgenodigd.

Alle gekheid op een stokje. Ajax moet zich vereerd voelen dat zij zich met de groten van deze wereld mogen meten. Keer op keer weer een prachtig affiche. Dit is toch een niet te weigeren aanbod ?

En dit ondanks Alfredo Schuchter …

05-11-2022 14:01

Omar +17186

Walgelijk competitie die er alleen op gericht is om clubs als Juventus en Barcelona een stabiele vorm van inkomsten te laten hebben zodat ze minder afhankelijk zijn van het voeren van goed beleid. Ze zouden het tegenovergestelde moeten doen, de clubs afpakken van al die flutmiljardairs uit de US, het midden oosten en Azie

05-11-2022 14:00

SneekAjax +2096

Mooi man! Elke week een topwedstrijd. In het weekend met je b elftal aantreden tegen de eredivisie clubs.
Dit wel wel DE manier om definitief/langdurig aan te sluiten bij de echte top.

05-11-2022 13:57

Telamon +9192

Lekker egoïstisch

05-11-2022 13:59

deMeester +11450

Juist! Heerlijk genieten van geweldig voetbal. De Nederlandse concurrentie kapot roven. Eindelijk het Bayern van Nederland worden.

Ik ken geen partijen meer, ik ken slechts nog Ajacieden.

05-11-2022 14:00

SneekAjax +2096

Precies.
Sympathiek gaan ze ons toch niet meer vinden in NL.

05-11-2022 15:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.