'Ward mag jaar lang nergens aan de slag en lijkt een break te gaan nemen'

door Bart Veenstra 261

Bron Liverpool Echo

'Ward mag jaar lang nergens aan de slag en lijkt een break te gaan nemen'

door Bart Veenstra 261

Bron Liverpool Echo

Laatst geüpdatet

Julian Ward mag naar verluidt na zijn vertrek bij Liverpool in de zomer een jaar lang nergens aan de slag. Dat schrijft The Liverpool Echo als reactie op het nieuws van De Telegraaf. Het medium meldde dinsdagavond dat Ajax de huidig Liverpool-directeur in het vizier heeft voor de functie van directeur voetbalzaken.

In de uitzending van Vandaag Inside ging Valentijn Driessen, verslaggever van De Telegraaf, in op het nieuws. Hij gaf aan dat Ward sowieso weg moet uit Engeland. 'Want hij heeft een concurrentiebeding en stopt per 1 juli bij Liverpool. Dan mag je twee jaar niet in zo’n functie werken in Engeland.'

Volgens The Liverpool Echo ligt dat nog wat anders. Zij schrijven namelijk dat - volgens hun informatie - Ward na zijn vertrek bij Liverpool de twaalf maanden daarna bij geen enkele club aan de slag mag. Daarnaast schrijft het medium dat Ward na een periode van meer dan tien jaar bij Liverpool toe is aan een break.

Van der Sar wil binnen twee maanden nieuwe directeur voetbalzaken

Mochten de berichten uit Engeland kloppen, lijkt de kans klein dat Ajax Ward naar Amsterdam kan halen. Zodoende zal de zoektocht naar een nieuwe directeur voetbalzaken worden voortgezet. Algemeen directeur Edwin van der Sar liet maandagavond bij Rondo nog weten dat hij hoopt dat er binnen twee maanden meer duidelijkheid is over wie de nieuwe directeur voetbalzaken bij Ajax moet worden.

Verwacht jij dat Ajax ten koste van FC Twente de volgende ronde van de TOTO KNVB Beker bereikt? Zet in en terug als Ajax doorgaat!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

donkerblauw +2871

Rare jongens, die engelsen

09-02-2023 19:43

Gonzalez75 +5879

Wat een kul regels.

09-02-2023 07:09

brullie +7046

Beetje dom als Ward een contract tekent dat hij na een vertrek niets mag doen bij een andere club. Ajax kan hem gewoon binnenhalen, niet op de payroll zetten en vergoeding geven voor "gedane zaken". Vergoeding geven. Dan is hij officieel niet in dienst maar maak je wel gebruik van zijn diensten. Uiteraard moet je die voorwaarden goed inkleuren zodat er geen rechtszaken van kunnen komen. Verder ken ik zijn kunsten totaal niet en zegt het mij niets of hij wel of niet geschikt zou zijn voor ons. Verder moet je je afvragen of een club als Ajax zich in wil laten met dit soort praktijken.

09-02-2023 07:07

Sjaakvaak +26607

Dergelijke constructies zullen juridisch wel dichtgetimmerd zijn als deze clausule inderdaad in zijn contract staat, Liverpool is niet gek.

Desalniettemin, alles kan met geld/transferbedragen opgelost worden.

09-02-2023 10:35

Babanguido +104

Jeetje Brullie, jij hebt echt weinig verstand van zaken zeg..

09-02-2023 10:42

SCHREUDERNOPARTY +2498

Dat zal echt wel opgelost worden als het serieus word, we gaan het zien

08-02-2023 23:53

Babangida83 +23933

Ok, dit was dus ook speculatie :-)

08-02-2023 22:12

The Future +5587

Zou goed nieuws zijn. Die Edwards was het meesterbrein achter het succes van Liverpool zoals Overmars dat was bij ons. Na zijn vertrek is het alleen maar minder gegaan. Gakpo, Nunez, Diaz... Het zijn geen aankopen uit de categorie Suarez, Mane, Sarah, Coutinho bijvoorbeeld.

08-02-2023 21:52

Babangida83 +23933

En de jeugd, Future?

08-02-2023 22:13

The Future +5587

Breekt ook zelden tot niet door onder Ward 😉

08-02-2023 23:53

wijzijndebeste123 +164765

De reden dat Ward bij Liverpool vertrekt terwijl hij net n paar maanden TD was is juist omdat Klopp/Lijnders de aankopen van Gakpo en Nunez door hebben gedrukt. Ward was tegen deze aankopen.

08-02-2023 22:23

The Future +5587

Hoe kom je daarbij? De Engelse media noemen steevast als reden dat de eigenaar de club wil verkopen. Ook wordt hij genoemd als drijvende kracht achter o.a. de transfer van Nunez....

08-02-2023 23:59

Ajax14AMS +25205

Diaz is heel goed, Gakpo kon ik ook al vertellen dat hij niks was en Nunez kan niet omgaan met de druk.

08-02-2023 23:38

leeke +10402

Ach , beetje onzin allemaal dat hij zo goed is...alle spelers die jij op noemt, zal Ajax nooit kunnen halen.zijn over het algemeen allemaal spelers van meer dan 40 a 50 milj.

09-02-2023 06:32

Torman +1977

Huh. Hij heeft die spelers gehaald hoor. Sterker nog hij was een van de vooraanstaande personen bij het halen van nunez en gapko…. Dus die kunnen ook zeker Op zijn conto

09-02-2023 08:52

FissaDeGekste +3397

Diaz is natuurlijk wel gewoon absolute wereldtop.

09-02-2023 10:06

Quark +429

Volgens mij zijn dit soort concurrentiebedingen niet rechtsgeldig ivm vrij verkeer van werknemers in de EU. Onze bedrijfstak mag dat niet hanteren; niet in europa en ook niet in de VS.

08-02-2023 21:10

aschja +20588

Ooit van Brexit gehoord?

08-02-2023 22:45

AjaxYahudi +3108

Als ze dan hebben afgedwongen dat die een jaar lang niet aan de bak mag is dat dan niet ook alleen maar rechstgeldig in Groot-Brittanië?

09-02-2023 10:04

aschja +20588

Dat is de inderdaad de vraag.

09-02-2023 11:14

fc Barcelona_ke +19255

Henk van Stee?

08-02-2023 20:53

Manov +8581

Mag 2 jaar niet in Engeland werken staat er, dus wel hier.

08-02-2023 20:04

xMilkshake +206

Lees dan ook het hele artikel

08-02-2023 21:02

Manov +8581

Lag half te slapen toen ik het las. Niet handig

08-02-2023 21:59

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Is Melvin Platjes nog beschikbaar?

08-02-2023 20:03

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Ik wordt hier weleens aangesproken over de HUNTER. Door de HUNTER zijn we volgens velen hier in een diep moeras gezakt. Eigenlijk alles wat kloten is komt door de HUNTER.

Maar wat als Ajax toch kampioen wordt? Aan wie ligt dat dan?

08-02-2023 20:02

wijzijndebeste123 +164765

Toch kampioen worden maakt de schande in de CL en t slecht besteden van 110 miljoen aan de hand van n zaakwaarnemer niet opeens ongedaan. Je wordt dan kampioen met n erg laag puntenaantal dat in eerdere jaren nooit genoeg was geweest voor de titel. Dus dat ligt dan grotendeels aan de falende concurrentie. Kampioen van de armoede, letterlijk en figuurlijk gezien de slecht bestede 110 miljoen. Daarbij is de kritiek niet louter gericht op Huntelaar maar op H2 icm Sar. En daar is Klaas dus gewoon bij betrokken geweest.

08-02-2023 20:23

xMilkshake +206

Bij betrokken of mee getrokken, Klaas komt net kijken bij die functie en helaas voor hem wordt hij in die wanprestaties meegsleurd. Ik geloof dat Klaas onder begeleiding van fatsoenlijke, proffesionele mensen echt wel makkelijk zou slagen.

08-02-2023 21:04

wijzijndebeste123 +164765

Onder begeleiding inderdaad. Meelopen aan de hand van een ervaren en competente TD zodat Klaas de kneepjes van t vak kan leren. Daar pleit ik ook voor. Mijn reactie is op iemand die Huntelaar direct TD wil maken en daar ben ik zwaar op tegen.

08-02-2023 21:07

AlexLitmanen10 +14422

Lijkt me goed plan.

Maar wie?

08-02-2023 21:46

wijzijndebeste123 +164765

De TD van Genk (De Condé) is een goede. De TDs van Molde en Nordsaelland leveren ook erg goed werk. Huiberts is ook n prima optie.

08-02-2023 21:56

GNBL +90118 moderator

Ben jij een trol ofzo? Komt werkelijk waar geen zinnig woord uit.

08-02-2023 20:46

ProfessorX +19827

De HINTER

08-02-2023 21:47

Sjakio +2379

Hoe ga je het vertellen.. ja, we komen bij jou, je was niet de eerste keus, niet de tweede, o ja, ook niet de derde....

08-02-2023 18:50

RijkdeGooier +2875

Op z'n Engels gezegd is dit nieuws weer "full of bullshit!"

08-02-2023 18:11

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Mooi en door. De HUNTER dus

08-02-2023 18:07

wijzijndebeste123 +164765

Idd een geniale zet om als nr10 van Europa de club te laten leiden door 2 onervaren oud-voetballers (Heitinga en Huntelaar). Zij waren goed in n kunstje op n grasveld en zijn echte Ajacieden. Dat is meer dan genoeg om die functies te bekleden!! Huntelaar liet al zien door een zaakwaarnemer de sleutel van de kluis te geven dat hij t in de vingers heeft. 110 miljoen geïnvesteerd afgelopen zomer en op achterstand id competitie en afgedroogd in de CL. Direct aanstellen!

08-02-2023 18:12

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Ik weet het nu wel met je 110 m. Die 110 m is niet allemaal weggegooid!
Die zaakwaarnemer heeft Ajax ook zelf toegelaten en is toch niet de zaakwaarnemer van Huntelaar? Huntelaar zit er net bij heeft leergeld betaald. Je kunt niet alles hem in zijn schoenen schuiven. Uiteindelijk beslist het team het.

Dus door Huntelaar is Ajax afgedroogd met 6-1? Ja door HUNTER heeft Ajax 8 wedstrijden op rij niet gewonnen! Echt alles wat kloten is komt door Huntelaar. Maar wat nou als Ajax kampioen wordt? Dat komt niet door HUNTER natuurlijk.

08-02-2023 19:59

020Dario020 +2070

Leo Beenhakker, Rijkaard of misschien toch nog Louis?

08-02-2023 17:33

Helicon +137

Ik lees nogal wat onduidelijkheid over dat non-concurrentiebeding. Laat ik het kort en bondig houden: als twee partijen een overeenkomst sluiten, dan staat het die partijen per definitie vrij om in een later stadium een afwijking op die overeenkomst (nader) overeen te komen. Dat zou concreet inhouden dat Ajax en Ward eerst zullen moeten bezien of het beding stand kan houden en, als dat zo is, vervolgens met Liverpool moeten onderhandelen over de voorwaarden waaronder Liverpool wil afzien van een beroep op dat beding jegens Ward. En dat zal om geld gaan.

08-02-2023 17:13

ProfessorX +19827

Volgens mij is er een concurrentie beding van 2 jaar in de UK . Oké dat kan .

Vervolgens 1 jaar nergens op de hele wereld , wat raar zou zijn aangezien geen van allen in de PL speelt dus geen concurrent is .

Zijn er dan speciale boven de gerechtelijke van andere landen anders ?

Gelden de wet van bv Nederland , Duitsland etc niet en staat Liverpool daarboven ?

Let op contract loopt af en wordt niet verlengd dus is hij volgens onze wet werkeloos en vrij om te solliciteren .

08-02-2023 21:53

Babanguido +104

Als je het niet begrijpt, heeft het niet zo veel zin te posten toch?

09-02-2023 10:47

ProfessorX +19827

Wat lul je ?!

Als ik iets wil weten of zeggen dan typ ik dat waar ik wil !

Iets van vrij zijn !

09-02-2023 13:48

wijzijndebeste123 +164765

Erg vreemd als dit waar is. Hoe kan Ajax hem als kandidaat zien als hij niet beschikbaar is? Of dit bericht klopt niet of Ajax gooit lijntjes uit naar onhaalbare opties om de indruk te wekken dat ze alles geprobeerd hebben zodat H2 de enige optie lijkt. Ben bang voor t laatste gezien t eerdere handelen en de woorden bij Rondo van Vd Sar.

08-02-2023 17:00

Henkjanklaas +20657

Niet alles geloven hetgeen geschreven wordt. Zowel in de Nederlandse pers als in de Engelse wordt zoveel onzin geschreven

08-02-2023 19:14

Nummer 9 +1204

Lijkt me sterk dat je dat niet met Liverpool kunt regelen ..

08-02-2023 16:20

pjhs +377

Precies, non-news is dit.

08-02-2023 20:22

Lekkerhoor +3381

Dat die Ward bij Liverpool vandaan komt zegt me niks. Behalve dat hij spelers makkelijk kan overtuigen met enorme bedragen en dus niet heel ver en creatief hoeft te zoeken.

08-02-2023 16:11

Vik86 +42397

De nieuwe td wie het ook zal zijn..gaat een mooie zomer te gemoet ..als ten hag weer zijn knip mag open maken dan zal die vast wel weer bij ajax aankloppen en kun je weer de jackpot vragen..er word geschreven dat ten hag kudus en timber graag wil hebben ..en stel dat de emir van qatar de eigenaar van man united word ..
man united gaat dan hard met geld smijten..

08-02-2023 15:45

Soccerskins v2 +43385

Mooi toch? Alvarez, Kudus en Timber gaan toch wel vertrekken in de zomer. Dat kan net zo goed United worden die altijd teveel betalen. 210 miljoen voor Antony, Martinez en Vd Beek slaat toch helemaal nergens op?

08-02-2023 16:46

FTS95 +16089

Uitstekend resultaat

08-02-2023 19:11

Ozymandias +159568

Kudus en Timber (als ze beide hun contract niet willen verlengen) voor 150 miljoen euro plus Vd Beek.

08-02-2023 20:07

Soccerskins v2 +43385

Kudus kan je misschien nog verlengen, Timber heeft dat vorig jaar niet voor niets maar tot 2025 gedaan. Die vertrekt in de zomer.

08-02-2023 20:13

Babanguido +104

Zou een prima uitkomst zijn

09-02-2023 10:49

mvdk +44153 moderator

We staan in iedergeval weer eens in buitenlandse kranten😊

08-02-2023 15:37

Vik86 +42397

Zelfs bbcsport is aan het schrijven dat de druk word opgevoerd op van der sar.. https://www.bbc.com/sport/football/64532692

08-02-2023 15:23

Noxin +15583

Mooi artikel, goed conclusie.

"For a few months now, every little thing hasn't been all right at Ajax, and it needs to change quickly, or the Dutch champions risk slipping again."

08-02-2023 17:43

Brooklyn +4148

Totaal broodje aap dit. En daar hoef je echt geen jurist voor te raadplegen. Maar het is smeuïg allemaal, dat wel.

08-02-2023 15:00

JanBiesbos +29224

Het belang van de werknemer ligt in de vrije keuze van arbeid. Het recht van vrije keuze op arbeid staat in de grondwetten.

De ex-werkgever moet aannemelijk maken dat men omzet en spelers gaat verliezen .

08-02-2023 14:43

Capocapo +12001

Geldt dat ook in het Engelse recht?

08-02-2023 14:45

Ozymandias +159568

Ja, non-compete clausule's mogen onder het Engelse recht wel maar dan alleen als ze niet het recht op werk schenden. De regel is dat ze beperkt als mogelijk is moeten worden opgesteld. Het lijkt me sterk dat een recht het als zo beperkt mogelijk zou zijn als Ward daadwerkelijk ook niet in het buitenland aan de slag mag.

08-02-2023 15:04

Ozymandias +159568

Denk je niet dat wat zo beperkt mogelijk in een CNC is in de F1 anders wordt geïnterpreteerd dan in het voetbal? Onder andere omdar er geen nationale competities in de F1 zijn maar het een exclusief internationale sport is?

De test in de wetgeving van Engeland en Wales schijnt te zijn (in relatie tot Ward) of de "legitimate business interests" van Liverpool worden geschaad als hij voor Ajax gaat werken. Alleen als dat het geval is dan zou het onder een CNC mogen vallen. Ik heb zelf geen idee hoe een rechter dat zou bepalen.

"Legitimate Business Interests means the Company’s interests in (A) protecting its proprietary, confidential, and/or trade secret information, including but not limited to client and customer strategies and business plans, client pursuits, general business operations, business processes, margins, multiplier, cost, labor rates, profits, pricing, estimating practices, fee projections, insurance, bonding, contracts, bids, proposals, plans, specifications, drawings, technical processes, products, and research and development, (B) protecting its goodwill associated with client and customer relationships, and (C) preventing unfair competition with it based on Executive’s use or knowledge of proprietary, confidential, and/or trade secret information of the Company."

Liverpool zou (als ze er een punt van zouden maken) waarschijnlijk met het argument komen dat Ward weet welke spelers Liverpool interesse in heeft, wie hun scouts hebben aangeraden, welke trainers ze interesse in hebben, etc.. Ajax zou daarop waarschijnlijk het argument maken dat er geen CNC voor nodig is om die informatie te beschermen en dat een non-disclosure agreement daartoe zou volstaan.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat Liverpool hier een punt van maken. Voor hun zou het veel beter zijn als Ward begin volgend seizoen voor Ajax aan de slag gaat dan dat hij een jaar later vrij is om bij een van de andere Engelse topclubs te tekenen.

08-02-2023 15:26

Amsterdam4ever +2366

En ook dat Liverpool spelers scout uit een andere prijsklasse dan Ajax.

08-02-2023 15:49

Capocapo +12001

Niet qua jeugd, beide halen spelers uit het buitenland. Daarnaast zijn er ook NL’e clubs die Engelse jeugdspelers aantrekken.

08-02-2023 16:17

twynestar +28524

Ik verwacht niet dat geografie hier een verschil maakt, zoiets wordt doorgaans bekeken in de context van de nationale jurisdictie. Geen rechter zou meegaan in het argument; "ja meneer mag altijd emigreren om elders wel zijn recht op werk uit te kunnen oefenen". Dus de clausule kan alleen binnen Britse context worden beoordeeld.

08-02-2023 17:21

Sunny +9558

Het speelveld in Engeland is toch van een andere orde?
Waarom niet de man die in Nederland al vele jaren laat zien met beperkte middelen een sterke selectie te kunnen samenstellen en voor weinig geld relatief onbekende spelers weet te halen die met veel winst verkocht worden?
En zijn naam is?

08-02-2023 14:43

Ozymandias +159568

Huiberts?

08-02-2023 15:40

Sunny +9558

Yes, daar zou ik wel vertrouwen in hebben

08-02-2023 19:18

Danielson +50538

Op zich klopt dat wel, doch genoemde spelers slagen geen van allen, sterker zijn grote sofs ( op Koopmeiners na). Je kunt redeneren dat dat niet het probleem van AZ is, maar op zeker moment keert de wal het schip. Beter zou in beginsel zijn als meer spelers via AZ naar bijvoorbeeld Ajax vertrekken als tussenstap, maar (a) doet AZ daar in de regel erg moeilijk over en (b) zijn ook die spelers tot nu toe niet echt succesvol. Desalniettemin doet Huiberts het natuurlijk prima.

08-02-2023 17:07

Sunny +9558

Ik ben er niet echt ingedoken maar heb wel de indruk dat AZ het redelijk goed doet m.b.t. het scouten van talenten en een goede transferbalans. Sowieso doen ze het daar met hun mogelijkheden sportief gezien prima met aantrekkelijk voetbal en resultaat.

08-02-2023 19:26

Balgevoel +30931

"Hoi Liverpool, hé, met Edwin. Ja, die ene van die club die jullie zo haten, inderdaad, wel effe geleden al inmiddels. Zeg, die Ward, die willen wij graag hebben. Nu? Ja, nu, eigenlijk wel. Maar die clausule... Twee ton? Oké, ja, is wel goed, denk ik. Oké, fijne dag! Ja, jullie ook succes!" Zoiets...

08-02-2023 14:28

johanisajax +8843

Voor 2 ton mag je wasjuffrouw niet eens overnemen.

08-02-2023 19:01

nightgoat +31177

"We hebben het geprobeerd"
Dat is ook wat Ward.

08-02-2023 14:25

Rentokill +4609

Concurrentiebeding in die vorm is een wassen neus. Ze zijn n beetje in de ward. Ik heb t met n jurist ooit aangevochten en het had geen schijn van kans.

Je moet ten alle tijde je beroep kunnen uitoefenen. Wat wel zou kunnen is dat hij dan bij Ajax bijvoorbeeld 1 jaar geen spelers van Liverpool mag kopen omdat hij geen kennis (van contracten) tegen de club mag gebruiken.

08-02-2023 14:13

Ozymandias +159568

Inderdaad, non-compete clausules zijn zwak doordat we een mensenrecht op werk hebben onder (onder andere) de International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights. Zulke clausules mogen dus niet het vermogen van iemand om te werken in zijn vakgebied ondermijnen terwijl dat nu juist precies is wat ze proberen te doen. Daardoor zijn rechters vaak geneigd zo'n CNC eruit te gooien tenzij ze echt zo zijn geformuleerd dat het alle regels nauwkeurig volgt.

08-02-2023 14:20

Soccerskins v2 +43385

Stel dat Ward hier zelf mee akkoord is gegaan, dan is zo’n clausule toch gewoon mogelijk? Waar trekken ze anders de lijn tussen ‘je mag niet beginnen bij de concurrentie beginnen’ en ‘je mag de komende 12 maanden nergens in de voetbalwereld een baan aannemen’?

08-02-2023 15:08

Ozymandias +159568

Contracten moeten in afspraak met de wet zijn. Je kan niet contractueel afspreken dat je de wet niet volgt tenzij er in een specifieke wet staat dat je dat in relatie tot die wet wel mag doen. Aangezien we het hier hebben over een mensenrecht (het recht op werk) geld dat nog eens dubbel. Het is dus niet geheel aan Ward om te bepalen hoeveel hij van zijn recht op werk opgeeft, daar zit een limiet aan.

Waar ze de lijn trekken in relatie tot dit geval weet ik niet. Een internationale CNC is opzich al zeldzaam en in de sport waarschijnlijk al helemaal. Zelf nationale CNC's zijn in veel grote landen (als de VS) zeldzaam.

08-02-2023 15:12

Soccerskins v2 +43385

Natuurlijk moeten contracten in afspraak met de wet zijn, maar ik vind zo’n zaken alsnog moeilijk te beoordelen. Het is op verschillende manieren te interpreteren en daarbij weten wij niet precies wat er in zijn contract staat.

08-02-2023 15:17

De Stift +7093

Het toont in ieder geval ambitie om bij dit soort clubs op zoek te gaan naar een TD.

En nu maar hopen dat City 15 klassen degradeert. Misschien wil Pep dan bij ons de boel coachen ;)

08-02-2023 14:03

wladimir +3059

Dat is volgens mij precies de reden waarom een dergelijke naam wordt gedropped;-). De RVC had een serieuze kandidaat. Die is echter afgehaakt o.b.v. acties van Edwin. Die propaganda bij Rondo nemen veel mensen voor zoete koek aan. Ik vind het levensgevaarlijk dat dit de meest machtige man is binnen Ajax op het moment.

08-02-2023 14:26

GNBL +90118 moderator

Hopelijk is dit gebaseerd op serieuze interesse en niet alleen de wereld ingeslingerd door Edje om mensen te laten denken dat Ajax naar dit soort targets kijkt.

08-02-2023 13:57

wijzijndebeste123 +164765

T zal wel uitdraaien op H2. Zogenaamd enkele onhaalbare TDs van buitenaf polsen zodat straks geroepen kan worden dat alle externe kandidaten niet wilde komen en ze daarom voor H2 gaan.

08-02-2023 14:12

wladimir +3059

Edwin van der Sar kan niet aanblijven. RVC kan niemand aanstellen tot de voorzitter formeel is benoemd. RVC gaat pas iemand aannemen als er een voetbalman is benoemd. Eerste punt op de agenda is de evaluatie van Edwin.

Aanstellingsproces Alex Kroes gefrustreerd
Aanstelling Alfred Schreuder is een blunder gebleken
Daley Blind de deur uitgewerkt met 2 miljoen vertrekpremie
Ontslag Schreuder kwam veel te laat
Transferzomer is mislukt door de credit card aan de zaakwaarnemer van Schreuder en Tadic te geven
Weigering bod van 50 miljoen op Edson Alvarez door Chelsea

08-02-2023 14:32

Robertini +39534

Hij was pas een half jaar bij Liverpool, club is in die tijd helemaal ingezakt, lijkt me niet bepaald een aanbeveling

08-02-2023 13:56

trodat4030 +97066

‘Daarnaast schrijft het medium dat Ward na een periode van meer dan tien jaar bij Liverpool toe is aan een break.’

08-02-2023 13:57

Robertini +39534

Bij Liverpool in die functie, hij was intern gepromoveerd.

08-02-2023 14:06

Ozymandias +159568

Inderdaad, maar hij was daarvoor wel ook al een van de belangrijke technische directeuren bij Liverpool. Edwards, Ward en Graham (het hoofd van Liverpool's wetenschappelijke afdeling) waren bij Liverpool de drie belangrijke technische mannen naast de hoofdtrainer. Bij Liverpool speelde zelfs de loan player manager (een rol die Ward ook een periode heeft gehad) een belangrijke rol in het transferbeleid. Liverpool had in effect een echt technisch hart (wat bij Ajax niet werkte).

08-02-2023 14:11

Robertini +39534

Ah, dat wist ik niet.

08-02-2023 14:11

wladimir +3059

'Inderdaad, maar hij was daarvoor ook al een van de belangrijke technische directeuren bij Liverpool. Edwards, Ward en Graham (het van Liverpool's wetenschappelijke afdeling) waren bij Liverpool de drie belangrijke technische mannen naast de hoofdtrainer. Bij Liverpool speelde zelfs de loan player manager (een rol die Ward ook een periode heeft gehad) een belangrijke rol in het transferbeleid. Liverpool had in effect een echt technisch hart (wat bij Ajax niet werkte).'

Vind je de eventuele aanstelling de moeite Ward?

08-02-2023 14:51

trodat4030 +97066

Al die Wardgrapjes om de beste man zn naam beginnen een beetje flauw te Warden…

08-02-2023 13:41

nightgoat +31177

De pot verwijt de ketel dat hij Ward ziet.

08-02-2023 14:05

DeWijsneus +25738

Zoals de Ward is, vertrouwt hij zijn gasten.

08-02-2023 14:12

DTX +522

Van der Sar : 'Drop wat mooie namen in de media, Valentijn'
Fabeltijn: 'Ok Edwin gaan we doen'
Van der Sar: 'We hebben met een hoop mensen gesproken, we gaan het doen met H2.'

08-02-2023 13:37

Ans B +19942

Ben wel benieuwd hoe het nu feitelijk zit - niet alleen wat betreft dat wel/niet aan de slag kunnen buiten Engeland (moielijk voorstelbaar als dat inderdaad niet kan), maar veel meer nog of er überhaupt contact is tussen Ward en Ajax.

Vooralsnog blijkt uit niets dat het een serieus te nemen bericht is van Driessen, althans 'serieus' wat betreft de eventuele interesse voor Ajax van Ward zelf.
Mede uit zelfbescherming ga ik ervan uit dat dit 'm niet wordt.

08-02-2023 13:31

wladimir +3059

Stel dat het bericht klopt. Waarom zou je er blij mee zijn dat deze man naar Ajax komt?

08-02-2023 14:05

Ans B +19942

Ik las gisteren een positief bericht over hem, en sowieso zou het fijn zijn als die functie wordt bezet.
Ik heb begrepen dat hij al langer bij Liverpool zit en verantwoordelijk was voor enkele goede aankopen, o.a. Jota en Diaz. Als ik me goed herinner was Ozymandias de bron van het goede bericht.

08-02-2023 15:08

Bouke & Nourdin +364

wat hebben we dan aan hem eventueel???? En waarom maar om Bosz heen draaien? Of gewoon KJH benoemen? met assistent Hamstra?dit gaat nergens over vind ik ..

08-02-2023 13:23

GNBL +90118 moderator

Waarom genoegen nemen met middelmaat?

08-02-2023 13:53

wladimir +3059

In Europa is Ajax middelmaat. In NL is Ajax top. Zelfs Frank de Boer kon kampioen worden met Ajax.

08-02-2023 14:06

NeeI +107898

Ajax is de nummer 10 van Europa.

Daarnaast heeft Ajax ambities en is het nog altijd een hele grote naam in de voetballerij.

08-02-2023 14:13

Nr.10 +111346

Nou, wij kijken toch niet op een jaartje meer of minder, als het gaat om de aanstelling van een TD, dus dit lijkt me helemaal geen punt.

08-02-2023 13:22

wladimir +3059

RVC had een uitstekende kandidaat gevonden in Alex Kroes. Toen Edwin van der Sar Alfred Schreuder had aangesteld zag hij af van die functie en is ervoor gekozen om door te gaan met H2. Over twee maanden blijkt waarschijnlijk dat we ondanks alles gewoon kampioen worden en mogen deze twee nitwits verder aankloten. Wel met bevoegdheden. De rol van Sar zal weer ceremonieel worden. Verder hebben we niets aan die man.

08-02-2023 14:09

Danielson +50538

Wat er verder van deze discussie zij: Ward zal zelf wel naar Ajax moeten willen komen en daar geloof ik absoluut niet in.

08-02-2023 13:07

wladimir +3059

De man is 41 en nog niet lang in functie bij Liverpool (baasje). Ik ben in Liverpool geweest dit seizoen en was niet heel erg onder de indruk. Hoe zijn we bij deze man uitgekomen en waarom nu? De voorzitter en voetbalman in de RVC zijn net vertrokken. Eerst zal moeten worden besloten of Edwin wel kan aanblijven lijkt me. Dan kan een volledige RVC een TD aanstellen.

RVC wilde Kroes. Edwin wilde H2. Evaluatie volgt deze zomer. Ik sluit niet uit dat we nog kampioen wat is dan je evaluatie?

08-02-2023 13:04

Johan4ever +10914

RVC wilde Kroes. Edwin wilde H2

wladimir dit is een fabeltje.Edwin heeft zelf bij rondo aangegeven dat hij geeneens een gesprek heeft gehad met Kroes.Dat zou toch wel moeten als ze samen willen werken of niet!

08-02-2023 13:23

wladimir +3059

Omdat Edwin samen met H2 Alfred Schreuder heeft aangesteld heeft Kroes afgezien van de functie. Ze hebben niet met elkaar gesproken, omdat Edwin de volledig mag wilde houden. Van het Bayern van NL heeft hij een provincieclubje gemaakt dat met knikkende knieën naar Rotterdam afreist.

Rondo is een programma bij Ziggo de hoofdsponsor van Ajax. Je kijkt daar naar Ajax propaganda. Edwin ontwijkt kritische interviews. Waarom denk je dat vader en zoon Blind bij Ajax weg zijn en Leen zich heeft ziekgemeld en niet terugkomt?

08-02-2023 14:02

Johan4ever +10914

Waarom denk je dat vader en zoon Blind bij Ajax weg zijn en Leen zich heeft ziekgemeld en niet terugkomt?

wladimir dat Danny weg is vind ik niet zo erg als speler van Ajax was hij goed!Maar in andere functies bij Ajax matig tot slecht!En Leen had de aanstelling van Schreuder toch tegen kunnen houden heeft hij niet gedaan!En Daley is wel een grote fout daar had v.d.Sar moeten ingrijpen!Die had nooit door de achterdeur mogen vertrekken daar is hij als Ajaxspeler te groot voor!

08-02-2023 14:27

wladimir +3059

Danny Blind is aangesteld in April 2018. Vanaf dat moment gaat het goed met Ajax. Afgelopen zomer is hij het geweest die Milos Malenovic de credit card van Ajax heeft teruggevraagd. Edwin van der Sar heeft hem die op aanraden van Schreuder en Tadic gegeven.

De aanstelling van Schreuder an sich was niet zoveel mis mee. Ik heb begrepen dat hij op het lijstje van Overmars stond. Doorgaan met H2 was het proberen waard. Schreuder heeft wel met toestemming van H2 en van der Sar iig Bassey, Grillitsch, Lucca en Ocampos binnengehaald. Allen peperduur en geen van allen een succes.

Toen Ocampos niet werd gekocht en Ajax afzag van die Griekse keeper hadden Edwin van der Sar, H2 en Schreuder al ontslagen moeten worden. Danny Blind was formeel niet lid van de RVC en Leen heeft dit niet gedurfd. In het belang van Ajax is anders besloten.

Alleen Edwin van der Sar en H2 konden Alfred Schreuder ontslaan. Niemand had het gek gevonden als dat was gebeurd na de 1-6 nederlaag tegen Napoli. Iedereen vond het gek dat dit niet is gebeurd na het gelijke spel in en tegen Emmen in November.

Danny Blind, Erik ten Hag en Ronald Koeman zijn de enige Ajax trainers die deze eeuw overwinterde in de Champions League.

Danny Blind, Erik ten Hag en Martin Jol zijn de enige Nederlandse clubtrainers die zich als niet kampioen voor de Champions League wisten te kwalificeren. Erik ten Hag moest zelfs als kampioen zich alsnog via het kwalificatietoernooi kwalificeren wat in 2019 met meer geluk dan wijsheid lukte.

Danny Blind is hoofdcoach geweest van Ajax en Oranje. Assistent van Guus Hiddink en Louis van Gaal bij Oranje en van Frank de Boer toen Ajax de derde ster pakte. Voldoende ervaring voor de positie in de RVC. Doodzonde dat hij niet is teruggekeerd.

Het vertrek van Daley Blind is een schande!

08-02-2023 14:47

Johan4ever +10914

Danny Blind is aangesteld in April 2018. Vanaf dat moment gaat het goed met Ajax

Deze redenering vind ik raar.Want daarvoor ging het toch ook prima en daar krijgt v.d.Sar 0 credits voor!Dat vind ik apart!Want v.d.Sar heeft toch ook een aandeel gehad in die succesvolle tijden!

08-02-2023 15:05

wladimir +3059

Sinds de aanstelling van Danny Blind geeft Ajax twee keer zoveel uit aan spelerssalarissen. Hij heeft ervoor gezorgd dat zijn zoon terugkwam naar Ajax, Schreuder en Veldmate hebben ervoor gezorgd dat Tadic kwam. Overmars nam Ziyech zijn nummer af en wist hem alsnog voor Ajax te behouden. Heel erg risicovolbeleid werd met name uitgevoerd door ten Hag, Overmars en Blind. Edwin van der Sar had vooral een ceremoniële functie.

Ajax kwalificeerde zich als nummer twee voor de Champions League. Dat lukte deze eeuw alleen trainers Danny Blind en Martin Jol. Ajax haalde bijna de finale van de Champions League. Het beste Nederlandse Europese resultaat deze eeuw. Vorig seizoen overwinterde Ajax opnieuw in de Champions League. Erikt ten Hag kwam verder dan Frank de Boer in de Europa League en minder ver dan Peter Bosz. 5 Champions League deelnames op rij.

Ajax is de rijkste club van Nederland met het grootste, modernste stadion en misschien wel de beste jeugdopleiding van de wereld. Het moet niet heel moeilijk zijn om het Bayern van NL te zijn en zo nu en dan een Europees succesje te hebben.

Edwin van der Sar heeft er een puinzooi van gemaakt. Dat is op zichzelf vrij knap. Deze man moet z.s.m. uit de huidige functie worden ontheven. Als boegbeeld van de club stoor ik me eigenlijk al vanaf het begin aan hem. Ik accepteer hem zoals ik de koning accepteer. De meeste mensen hebben er geen problemen mee, de man heeft niets te zeggen en kost alleen heel veel geld.

08-02-2023 15:20

Johan4ever +10914

Denk je nu echt dat Edwin daar zit als een ceremonieel AD!Hij is toch verantwoordelijk voor alle afdelingen in de club.En moet daar in alle zaken die daar gebeuren zijn toestemming toch voor geven!Of geven we hem alleen maar de schuld als het verkeerd gaat!In een directie neem je alle beslissingen toch samen of niet!En in alle functies van Blind bij Ajax heeft hij matig tot slecht gepresteerd!Als trainer heeft Blind in dat jaar dat hij trainer was zeer matig gepresteerd.We eindigde in de playoffs en wonnen de troostprijs de beker.Als hoofd JO matig tot slecht gepresteerd met een hoop eenheidsworsten tot gevolg!En in 1999 als directeur spelerszaken een hoop miskopen!Maar als jij vind dat hij goed heeft gepresteerd in zijn functies bij Ajax,vind ik dat prima!Ik zie het anders!En toen in die succesvolle tijden was bijna iedereen blij met de oud Ajaxspelers in de directie!Maar nu het minder gaat krijgt Edwin overal de schuld van,dat klopt niet!

08-02-2023 16:16

wladimir +3059

Blind heeft als trainer idd de beker en de playoffs gewonnen. Hij overwinterde in de Champions League. De afgelopen twaalf jaar is Ajax minimaal tweede. Als trainer heeft hij het niet beter of slechter gedaan. Te kort om echt te beoordelen. Als RVC lid heeft hij het goed gedaan. Ik weet geen betere kandidaat met meer ervaring om die positie in te vullen. Jij wel?

Van der Sar heeft een rol gespeeld in het vertrek van Bosz door voor Bergkamp te kiezen. Een halfjaar later liep hij over naar kamp Overmars en werd Dennis Bergkamp ontslagen. Vanaf dat moment is alle macht bij Overmars, ten Hag en Blind komen te liggen die heel veel risico hebben genomen.

Het zijn altijd goede tijden voor Ajax wanneer zij zich als enige kwalificeren voor Champions League. Ajax is het Bayern van NL. Alleen als er kneuzen aan het roer gaan zitten dan kan het helemaal misgaan. Dat laatste is gebeurd in 2022.

Edwin van der Sar heeft de aanstelling van Alex Kroes gefrustreerd door Alfred Schreuder aan te stellen en aan te kloten met H2. Gegokt en verloren. Deze man mag nooit meer aan de knoppen zitten. Ceremonieel mag hij wat mij betreft aanblijven.

Ik zie in Bosz de meest geschikte trainer samen met Jans. Die eerste komt niet als van der Sar er nog zit. Vader en zoon Blind komen niet terug zolang van der Sar er zit. Van der Sar is meer een scholletje dan elke andere Ajacied.

08-02-2023 16:37

Johan4ever +10914

Van der Sar is meer een scholletje dan elke andere Ajacied.
Hoe komt het dan dat Blind onder elk bewind weer terugkeerd!Terwijl hij in alle functies matig tot slecht gepresteerd heeft!En toen Cruijff aan de macht kwam trok hij zich terug!Want er gaan verhalen dat hij samen met heinrichs gezegt heeft.Dat je Cruijff niet meer bij Ajax moet betrekken want daar komt alleen maar rotzooi van.Als dat zo is en Blind en Heinrichs hadden hun zin gekregen!Dan hadden we niet met Ajax gestaan waar nu zijn!Maar als je vind dat Blind het goed gedaan heeft in alle functies en v.d.Sar alles fout.Vind ik dat prima maar ik zie dat anders!

08-02-2023 17:21

wladimir +3059

Je moet de rol van Cruijff niet overschatten. Het werd idd een rotzooitje. Edwin van der Sar heeft toegestaan dat Marc Overmars alle macht naar zich heeft toegetrokken. Sinds 2018 zijn we van de filosofie van Cruijff afgeweken en toen zijn de grootste successen geweest.

Danny Blind heeft het met de kennis van nu niet per se heel slecht gedaan als trainer. Veel Ajacieden vonden zijn ontslag destijds onterecht. Van Geel was toen TD en in mijn optiek heeft hij de club destijds bijna naar de klote geholpen.

Ik vind Edwin van der Sar een lulletje lampenkatoen. Als CEO neem ik de man niet serieus. Jij kennelijk wel. Dan blijft hij lekker zitten.

In 2022 heeft hij de verantwoordelijkheid van de functie van Overmars erbij gekregen met H2 als loopjongens. Het afgelopen jaar heeft hij in die functie hopeloos gefaald, het de RVC onmogelijk gemaakt een opvolger voor Overmars aan te stellen, is Leen opgestapt als voorzitter RVC en komt Danny Blind niet terug. De trainer die hij heeft aangesteld gaat de boeken in als slechtste Ajax trainer ooit die er veel te laat is uitgestuurd. De zaakwaarnemer van de ontslagen trainer heeft 50 miljoen uitgegeven aan spelers waar Ajax niets mee kan.

Onbegrijpelijk dat je heel kritisch bent op Blind en totaal niet op van der Sar. Dan ben je niet bereid om de feiten onder ogen te komen. Die zijn als Ajacied soms nou eenmaal niet prettig om te constateren.

08-02-2023 17:36

Johan4ever +10914

@wladimir ik overschat de rol van Cruijff zeker niet maar ik onderschat hem ook niet!En ik ben hem dankbaar!Dat hij de mensen die de club in hun greep hielden met hun innercircle eruit heeft gewerkt!En aan Cruijff hebben we enorm veel te danken als speler.trainer en visionair.Zonder hem was Ajax lang niet zo groot geweest zoals het nu is!Zelfs nu zien sommige supporters dat nog niet!En die komen ook nu nog met een drogreden dat hij tegen de verhoging van het salarisplafond zou zijn geweest!De man die erzelf voor heeft gezorgt dat spelers meer gingen verdienen!En over Blind hij zal best met goede bedoelingen die functies hebben uitgevoerd.Maar ik vind het raar dat iemand die zijn functie niet goed heeft uitgevoerd!Toch elke keer weer word terug gevraagd maak niet uit onder welk bewind!Dan lijkt me dat je met elke wind meewaait!En van mij mag Danny terugkomen en zal ik hem als supporter steunen zoals het hoort!Maar ik houd wel mijn vraagtekens!En v.d.Sar geeft toe dat hij fouten heeft gemaakt.Dat heb ik Danny nog nooit horen zeggen over zijn vorige functies bij Ajax!En natuurlijk vind ik ook dat v.d.Sar hier en daar fouten heeft gemaakt.Alleen vind ik het niet normaal dat hij overal de schuld van krijgt!Een club leid je samen en niet iemand alleen!

08-02-2023 22:06

wladimir +3059

Cruijff heeft een grote rol gespeeld in de historie van Ajax. De fluwelen revolutie heeft niet zo gek veel opgeleverd. Sterker nog ik ben ervan overtuigd dat Ajax verder was geweest wanneer Louis en Danny wel tot de directie waren toegetreden. Ik ben niet heel enthousiast over Edwin van der Sar en ook Marc Overmars had een hoop zaken beter kunnen doen.

Danny Blind is onterecht ontslagen als trainer en is teruggekomen toen John Jaakke is weggegaan bij de club. De eerste functies bij Ajax vlak na hij gestopt is met voetballen zijn niet goed gegaan. Ajax leefde nog in de illusie dat ze Europese top waren en de Champions League finales konden terugkopen.

Een club hoort gezamenlijk te worden geleid. Edwin van der Sar heeft op een manipulatieve manier de macht gegrepen. Hij is als enige verantwoordelijk voor de teringzooi die is ontstaan. Overmars, ten Hag, Meijaard, Blind en Schreuder zijn weg. H2 heeft geen enkele bevoegdheid.

Er is niemand anders in functie bij Ajax om de schuld te geven. De RVC wilde Alex Kroes als TD aanstellen. Zo is het iig niet gelopen.

08-02-2023 23:37

Johan4ever +10914

´´De fluwelen revolutie heeft niet zo gek veel opgeleverd. Sterker nog ik ben ervan overtuigd dat Ajax verder was geweest wanneer Louis en Danny wel tot de directie waren toegetreden. Ik ben niet heel enthousiast over Edwin van der Sar en ook Marc Overmars had een hoop zaken beter kunnen doen.´´

wladimir als je ook nog begint met de fluwelen revolutie heeft niet veel opgeleverd!Kan ik alleen maar zeggen waar heb je de laatse 12 jaar gezeten!7 kampioenschappen paar knvb bekers een finale EL en halve finale CL!

En van Gaal en Danny hadden het beter gedaan?Ik weet wel dat van Gaal vol van zichzelf is en een narcist is!Maar ik denk niet dat hij het beter had gedaan!Zeker na wat ik heb gezien op het WK!Dat was een schande voor het Nederlands voetbal en dat heeft de hele wereld gezien!En wat hij Cruijff flikte in de FR was een schande en achterbaks!Maar Johan Cruijff liet weer zien wie echt de grootste is!

09-02-2023 00:04

NeeI +107898

"Ik ben in Liverpool geweest dit seizoen en was niet heel erg onder de indruk."

Je hebt een slechte pot voetbal gezien, en op basis daarvan trek jij een conclusie over het functioneren van Ward.

Maar voor de rest is de voetballerij helemaal niet opportunistisch, hoor.

08-02-2023 14:15

wladimir +3059

Het gaat niet zo goed in Liverpool, toch? De beste man is daar niet heel lang een baasje nog. Zelfs de beste speler van de Eredivisie kan daar geen verandering in brengen.

Ik had in die wedstrijd serieus het gevoel dat we een puntje zouden pakken. Met de kennis van nu zegt dat erg veel over Liverpool ben ik bang.

Waarom vind jij dat Ajax Ward wel moet aanstellen?

08-02-2023 14:21

behangdelul +32809

Nou, dan heb ik nieuws voor ze, dat kun je wettelijk niet eens verbieden. Hier niet en in Engeland niet. Dat zou namelijk betekenen dat je iemand het recht op arbeid ontzegt: koekoek. Concurrentiebeding voor Engelse clubs, ok kan, maar buiten Engeland, no way!

08-02-2023 13:00

twynestar +28524

Een Nederlandse rechter veegt zo'n algemeen concurrentiebeding van tafel, maar als hij contractbreuk pleegt wordt hij niet in Nederland voor het gerecht gesleept. En in angelsaksische landen is er genoeg ruimte voor dit soort clausules.

08-02-2023 12:57

JTajax +10718

Maar maakt dat uit als hij in Nederland gaat werken?

08-02-2023 13:51

wladimir +3059

Uitstekende vraag. Ik ben erg benieuwd naar het antwoord.

08-02-2023 14:11

twynestar +28524

Die vraag moet je omdraaien: maakt het uit dat hij in Nederland gaat werken? Nee, al ging hij op de maan werken.

Als er echt is vastgelegd dat zijn concurrentiebeding voor alle landen geldt dan maakt het niet uit dat hij nu in Nederland werkt. Hij heeft als Engelsman het contract in Engeland met een Engelse wederpartij getekend, dus die discussie is eenvoudig.

Het Nederlandse recht wordt hooguit van toepassing als vanuit Engelse hoek dwangsommen aan hem worden opgelegd bij Nederlandse banken of loonbeslag bij Nederlandse werkgevers om boetes te innen. Maar verwacht niet dat een Nederlandse kantonrechter zich met een valide uitspraak in Engeland gaat bemoeien. Zo wel, dan is het uitstel van executie natuurlijk want de boete blijft gewoon open staan in Engeland.

Misschien heeft hij een zaak bij het CAS, die wel iets over Liverpool te zeggen hebben natuurlijk. Of bepaalde Europese gerechtshoven waar Engeland / GB nog lid van is. Dan ben je zo 2 jaar verder natuurlijk dus levert hem niets op.

08-02-2023 15:36

JTajax +10718

Thanks.
Lijkt me alsnog lastig hard te maken, concurrentiebeding houdt zelden stand in een rechtszaak.

08-02-2023 16:43

3sterren +20205

Arme Fabeltijn Driessen, nu het lek bij Ajax boven water is moet hij zelf weer fabels verzinnen.

En kijk, het gaat al meteen mis.

Trots als een aap met zeven pikkies, toonde hij een pagina op tv, met de aankondiging dat Ward per 1 juli of juni, zal tekenen bij Ajax.

Rectificeren, of net doen alsof je neus bloedt ? …

08-02-2023 12:57

Ozymandias +159568

Driessen sprak zelf ook al over een non-compete maar zei dat hij alleen voor Engeland geld. Zou best kunnen dat hij daar gelijk in heeft want onder het recht van Engeland en Wales moet er in een CNC normaliter een "duration, geographical area and content" waarin deze CNC geld worden opgenomen.

Ook moet onder het recht van Engeland en Wales zo'n CNC zo beperkt mogelijk gelden en mag het niet gelden om een overstap naar een concurrent tegen te houden maar alleen om "legitimate business interest" te beschermen. Het is dus niet genoeg dat een werknemer naar een concurrent zou gaan. Er moet worden aangetoond dat zo'n overstap de "legitimate business interest" van zijn oude werkgever schend.

In dit geval zou Liverpool dus niet moeten aantonen dat Ajax een concurrent is maar dat als Ward naar Ajax zou gaan dit de "legitimate business interest" van Liverpool schaad. Geen idee hoe ze zoiets zouden beoordelen.

08-02-2023 12:58

3sterren +20205

Wat jij schrijft had hij moeten doen als journalist.

Hoe dan ook, ik ben van mening dat Driessen louter glaszuivere feiten zou moeten vermelden, in plaats van aannames en/of halve waarheden.

De krant waar hij voor schrijft, De Telegraaf, heeft een apart katern voor roddels en achterklap.
Laat hem daar maar voor gaan schrijven. Voor Privé …

08-02-2023 13:22

Ozymandias +159568

Driessen had het ook al over een non-compete clausule maar zei: "Hij moet weg uit Engeland, want hij heeft een concurrentiebeding en stopt per 1 juli bij Liverpool. [...] Dan mag je twee jaar niet in zo’n functie werken in Engeland". The Liverpool Echo vs. De Telegraaf, battle of the untrustworthy news sources. In plaats van wie geloven we het meest is de vraag die we moeten stellen wie geloven we het minst niet.

08-02-2023 12:56

sebastiaan1900 +5350

Kan me voorstellen dat hij graag naar Ajax komt. Want Amsterdam -prachtige stad- ligt dicht bij Engeland. Ajax topclub.

08-02-2023 12:41

MelleAfca +14328

Dat zie je toch vaak dat twee kranten zo lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Kan niet ontkennen dat het me redelijk verward maakt.

08-02-2023 12:40

HarryHarHar +3018

Ward mag twee jaar niet in Engeland aan de slag!.. dat is heel wat anders dan de kop van dit artikel doet vermoeden... dus niets staat een overgang naar Ajax in de weg... de financiën misschien!..

08-02-2023 12:30

AFCAMM +11374

Twee jaar niet in Engeland, maar volgens het bericht daarnaast ook een jaar lang bij geen enkele andere club (buiten Engeland).

Klopt dus wel. Als het bericht klopt, in ieder geval.

08-02-2023 12:38

DeWijsneus +25738

Pfoe hè Wardeloos.

08-02-2023 12:30

Ozymandias +159568

Het wardt zo wel erg moeilijk hem binnen te halen.

08-02-2023 12:37

tijssenajax +13980

Ik Wardeer die gang van zaken helemaal niet.

08-02-2023 12:29

NeeI +107898

Wardeloos dit. Hij is even om de tafel zitten met Liverpool echt wel Ward.

08-02-2023 12:29

stopperspil +11200

Clausule afkopen

08-02-2023 12:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.