'Ajax heeft Liverpool-directeur Ward in vizier als nieuwe technisch directeur'

door Jesse ter Haar 518

Bron De Telegraaf

'Ajax heeft Liverpool-directeur Ward in vizier als nieuwe technisch directeur'

door Jesse ter Haar 518

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Julian Ward is in beeld om de nieuwe technisch directeur van Ajax te worden, zo schrijft De Telegraaf dinsdagavond. De 41-jarige Ward is nu nog in dienst bij Liverpool, maar heeft aangegeven daar na het huidige seizoen te vertrekken. De directeur kwam mede na een nieuwe afwijzing van Alex Kroes in beeld.

De Brit is in meerdere functies al meer dan tien jaar actief bij Liverpool. Als technische man heeft hij zijn contacten voornamelijk in Brazilië en Portugal. Vanuit die hoek trok de Premier League-club in de afgelopen jaren onder meer Fabinho, Darwin Nuñez, Diogo Jota en Luis Diaz aan. De krant schrijft verder dat Ward meerdere talen machtig is en deze zelfs vloeiend spreekt.

In de uitzending van Veronica Offside komt Valentijn Driessen over de interesse te spreken. Ajax lijkt in de handtekening van Ward in elk geval geen concurrentie uit Engeland te hebben. 'Hij moet weg uit Engeland, want hij heeft een concurrentiebeding en stopt per 1 juli bij Liverpool', legt de chef voetbal uit. 'Dan mag je twee jaar niet in zo’n functie werken in Engeland.'

Bovendien weet ook Driessen dat Ward goed ligt in Zuid-Amerika. Laat dat nu net een gedeelte van de wereld zijn waar Marc Overmars zich ook al vaak liet zien namens Ajax. 'Daar hebben ze met Overmars voltreffers gehad, dus daar valt best wat te halen. Daar lopen ook scouts voor, maar er moet ook onderhandeld worden. Bij Liverpool heeft hij dat aardig gedaan', oordeelt de verslaggever.

Kroes wijst Ajax opnieuw af

Naast Ward stond ook Kroes tot twee weken geleden nog in de belangstelling van Ajax. Toen zou hij, zo schrijft De Telegraaf, de club voor de tweede keer afgewezen hebben. Kroes is sinds 1 december 2022 actief bij AZ als directeur International Football Strategy en wenst de club uit Alkmaar niet te verlaten voor een job bij Ajax. Maandag liet Edwin van der Sar zich al uit over vermeend contact met de directeur.

Verwacht jij dat Ajax ten koste van FC Twente de volgende ronde van de TOTO KNVB Beker bereikt? Zet in en terug als Ajax doorgaat!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

RJB1979 +25662

En dan Pep voor de groep. Hebben we die EPL teruggepakt.

08-02-2023 10:36

Yaeron +6379

Met Ward haal je wel meteen best een naam binnen de organisatie. Zit ook een goede kop op, ik laat me verrassen.

08-02-2023 10:30

RobDAZ +2726

Kulmotivatie.
En dan bleekneusje op de borst.. pfff

08-02-2023 10:35

ProfessorX +19827

Zou hij Engels kunnen spreken ?? 🤗🤪

08-02-2023 10:29

Ozymandias +159568

Haha, naast Engels schijnt hij in ieder geval ook vloeiend Spaans en Portugees te spreken.

08-02-2023 10:34

ProfessorX +19827

Halen 🤗👊🏻🍻

08-02-2023 10:50

ProfessorX +19827

Snap niet dat Ajax niet meer scout in Portugal ?

Wie doet wedstrijden analyseren bij Ajax tegenwoordig ?

Vroeger was dat bruins slot

08-02-2023 10:51

RobDAZ +2726

Ladies and gentleman, WE GOT HIM.
Proudly presents
Julian Ward

He's the right man for Ajax Amsterdam behind our timeless values, our soul, clubculture and social movement.

'Geef Ajax z'n gezicht terug'

08-02-2023 10:19

Henkjanklaas +20619

Hoop blijft gevestigd op Pier in de RvC die namelijk meteen vd Sar kan ontslaan.
Deze vd Sar die bij Rondo (ziggo) geen strobreed in de weg werd gelegd en van Ajax hater Gullit zelfs het cijfer 7 kreeg toebedeeld.
In die uitzending geen woord over het CL debacle, de vrije val in kwaliteit, het uitblijven van de benoeming van een TD en technische mensen in de RvC. Het aankoopbeleid etc.
en laat Sar meteen Hamstra meenemen.

08-02-2023 10:10

nightgoat +30952

Ja zo is de ene dienst de andere Ward.

08-02-2023 10:31

sanderven +747

Badum tsss🤣

08-02-2023 21:23

nightgoat +30952

🥁Cheers😎

08-02-2023 21:41

Vik86 +42397

Tja Amsterdam heeft een bepaalde aantrekkingskracht voor Engelsen.. zal me niks verbazen als die echt komt..

08-02-2023 10:07

Jake the Snake +17349

Is Ward degene die verantwoordelijk was voor dat gigantische bod voor Nunez, waardoor Benfica zich de ballen uit de broek lachte?

08-02-2023 09:57

Ozymandias +159568

Nunez, Diaz en Gakpo schijnen door Klopp en vooral Lijnders er doorheen zijn gedrukt en juist de reden zijn dat Ward opstapt. Hij heeft wel de onderhandelingen gedaan maar was schijnbaar tegen hun komst. Trouwens was de komst van Diaz wel een goede zet voor Liverpool maar bij Nunez en Gakpo lijkt Ward gelijk te krijgen. Ward wilde volgens de verhalen in plaats van Gakpo voor Nkunku of Kudus gaan maar te zijn overrulled door met name de groeiende macht van Lijnders.

Op Twitter hebben Liverpool fans memes gezet van wat "Ward" die zijn hand voor zijn hoofd slaat wanneer hij "hoort" dat Ajax ook Lijnders wil aantrekken als vervanger van Schreuder. Die twee schijnen totaal niet met elkaar overweg te kunnen (met onder andere Ian Graham aan de kant van Ward maar de veel machtigere Klopp aan de kant van Lijnders).

08-02-2023 09:58

CruijffiaansNouriaans +4450

Aldus dr door jou gebelde vriend die zich baseert op geruchten van enkele supporters, toch? Dan ben je wel heel stellig in je aanname.

08-02-2023 10:03

Ozymandias +159568

Ik heb inmiddels er ook veel zelf over gelezen. Het is allemaal besproken door betrouwbare Engelse media. Nadat eerst Edwards en daarna onder andere Ward and Graham opstapte heeft de Engelse media er natuurlijk veel aandacht aan besteed. Trouwens heeft Lijnders recent zelf in een interview gezegd dat hij verantwoordelijk is voor de komst van Gakpo. Ook in een stuk van The Athletic over de komst van Gakpo word de rol van Lijnders in die transfer besproken. Waarin ook staat dat Lijnders hem al sinds hij 7/8 jaar oud is volgt (Lijnders werkte toen nog voor PSV).

"die zich baseert op geruchten van enkele supporters"

Nee, die baseert zich ook gewoon op wat hij van de media heeft gehoord.

08-02-2023 10:05

Jake the Snake +17349

Als Ward niet gekozen heeft voor de speler, maar wel het bod heeft gedaan is hij wel verantwoordelijk toch.

Los van dat alles beweegt Ajax zich natuurlijk op een compleet andere markt dan Liverpool. Ajax moet goedkoop spelers proberen aan te trekken voor de latere verkoop. Het aantrekken van Nunez etc. vraagt niet perse om een heel bijzonder netwerk. Vooral om een zak geld. Als je dan toch voor een buitenlandse TD zoekt, zou ik kijken bij een club die op dezelfde manier handelt als Ajax.

08-02-2023 10:24

Ozymandias +159568

"Als Ward niet gekozen heeft voor de speler, maar wel het bod heeft gedaan is hij wel verantwoordelijk toch."

Tja, als jij wordt gedwongen door jouw baas een speler te kopen en je doet dat dan is het toch niet jouw schuld als die speleer niet goed genoeg blijkt te zijn?

"Het aantrekken van Nunez etc. vraagt niet perse om een heel bijzonder netwerk."

Transferbeleid moet sowieso niet worden gevormd op basis van netwerken. Met data- en videoscouting is er geen netwerk meer nodig om talenten te vinden. Ik heb wel genoeg gehad van alle "netwerk" aankopen van Overmars en zijn opvolgers. Het gaat juist vaak fout wanneer directeuren en hoofdtrainers spelers kopen binnen hun netwerk. Zoals Overmars bij Ajax zo'n beetje elke client van Essel Sports kocht: Magallán, Klaassen, Orejuela, Martínez, Cassierra, etc.. Alleen bij de transfer van Martínez is dat een succes geworden.

08-02-2023 10:26

Jake the Snake +17349

Het zou gaan om een dusdanig hoog openingsbod dat Benfica direct toehapte. Lijkt mij dat je daar in die functie ook inspraak op hebt. Zeker omdat je juist betrokken bent met de uitvoering.

En eens dat niet alles dat Overmars kocht goud was hoor. Wel denk ik dat een goed netwerk noodzakelijk is voor de rol die een TD heeft bij Ajax. Juist om al dan niet via zaakwaarnemer pareltjes binnen te halen. Je mag alleen niet afhankelijk zijn van, maar dat is weer een ander verhaal.

08-02-2023 12:03

Ozymandias +159568

Ohh, het ging je specifiek over de hoogste van het bedrag? Ja, dat was inderdaad te veel maar wanneer United en Liverpool met elkaar concurreren voor een aankoop zal die speler al snel te veel kosten. Zoals Martínez veel meer heeft opgeleverd dan we hadden verwacht doordat Arsenal en United met elkaar concurreerden voor zijn komst.

08-02-2023 12:07

Moooo +3966

Het is de naam die niks zegt, Iedereen die Liverpool op hun lijst heeft staan die heb ik ook op mijn lijstjes staan.
Alleen Ajax is een club die moeten spelers opleiden.
Ajax vist nu in de vijver talenten 5/30 miljoen hebben een aantal prof wedstrijden achter hun naam staan..
Ajax hoopt toch meer een 2de Kudus te kopen voor weinig en hem door te kunnen verkopen voor 60 miljoen.

Van een kleine club naar een Ajax en door naar de (sub)top Europa.
Of eigen jeugd wat doorstroomt.

Ik denk dat deze man veel contacten heeft met gearriveerde spelers die bv op de bank zitten in de Premier League.
Ze vragen veel loon, kosten je ook wel een bedrag.
Het is maar de vraag of het echte grote toevoegingen gaan zijn.
Misschien is hij gehaald om de Tadic/ Blind te pakken voor de toekomst.

Bv een 3de keus spits van een top club die bij ook er wel 25 in schiet.
Brobbey is goed maar moet nog veel leren (koppen) afronding (kan scherper) timing..
Hij is dan ook nog lang niet klaar voor een subtopper in Europa.

Het kan zijn dat deze man ons in korte tijd van wat versterkingen voorziet..
Dat verwacht ik, er loopt zoveel moois rond in de Premier League.
Spelers die dood gaan door de concurrentie.

08-02-2023 09:51

Vik86 +42397

Weet je wat raar is..veel in mensen in Nederland beschouwen ajax als een subtop voetbalclub..maar in het buitenland zien ze ons als een wereldtop voetbalclub ..wij zijn een grote club die in een kleine competitie voetbalt vergeleken met andere competities..daarom denkt ajax internationaal..in mijn ogen behoord ajax tot de 20 beste clubs van de wereld..alleen dit jaar gaat het wat minder..

08-02-2023 09:57

HStorm +3147

Je verwart het label/merknaam Ajax en historisch vergaarde roem met huidige wereldranking Ajax ben ik bang.

Onder TH werd de Europese subtop weer even aangetikt.
Waarschijnlijk ben je vrij jong maar 'alleen dit jaar gaat het wat minder' is niet wat ik mee heb gemaakt de afgelopen decennia.
De jeugdopleiding levert periodes goede lichtingen op. Met een beetje gevoel en mazzel en behoorlijk bestuur kun je dan inderdaad een top team in elkaar sleutelen, zeker als er defensief 'ook' goede talenten staan wat Ajax niet altijd is gegeven (net als behoorlijk besturen). Daarnaast worden absolute talenten aan de (sub) top verkocht (Europees!). Zegt denk ik ook wel iets. Na uitschakeling HF CL een paar jaar terug een ware exodus onder onze sterren, terwijl ze in een prachtig en ambitieus elftal speelden met volgens mij ontzettend veel plezier en mogelijkheden. Onze dark horses of Europe namen de eerste bus op weg naar meer.

Ajax teert op naam en faam historisch gezien, misschien bedoel je dat en hebben daarnaast afgelopen jaren 'bovengemiddeld' gepresteerd. Hopelijk wordt die draad snel weer opgepakt onderweg naar een vaste positie hopelijk binnen de subtop van Europa. Misschien beter scouten op mentaliteit en ook iets strakker in afspraken uitdienen contract. Anders blijven we een opstapje naar meer...

08-02-2023 11:03

Ricoteb +53174

Als er een topclub bekend stond om het creatieve scoutingswerk, is het toch wel Liverpool. Gasten als Mane, Salah, Firmino, Alisson, Robertson, Wijnaldum, Matip, Konate, Luis Diaz, Jota, Van Dijk waren echt niet zulke supersterren voordat ze naar Liverpool kwamen. Niet 1 kwam er van een topclub. En met Joe Gomez, Alexander-Arnold, Elliot, Jones en Fabio Carvalho hebben ze echt wel oog voor talent daar. Ja hij shopt daar in een andere prijsklasse, maar dat heb je bij elke TD die je aanstelt. Haal je iemand als streuer van Twente, die moet dan opeens in een hogere klasse spelers gaan zoeken, je weet ook niet hoe dat zou gaan.

08-02-2023 10:00

Vik86 +42397

Ward neemt ook ervaring en een netwerk mee..ajax is een topclub dus dan moet je ook top mensen binnen halen..Een Jan streuer vol doet niet aan de eisen van een club die internationaal wil presteren..

08-02-2023 10:03

Ajax The Best +16515

Ward Ceo en Edwin TD?

08-02-2023 09:49

Ricoteb +53174

Alsjeblieft niet zeg. Als Sar iets heeft bewezen is dat hij nul verstand van technische zaken heeft.

08-02-2023 09:51

eenAjaxfan +20322

Van der Sar gaf zondag aan dat hij die functie helemaal niet wil.

08-02-2023 10:08

Ewald +6714

Ik blijf het merkwaardig vinden dat het zo ontzettend lang moet duren om een geschikt persoon te vinden. Je zou toch zeggen dat mensen in de rij staan om bij zo’n mooie club (bedrijf) aan de slag te gaan.
Kom op zeg pak eens door.

08-02-2023 09:49

Vik86 +42397

Kun je de eerste beste aannemen?..

08-02-2023 09:50

Ricoteb +53174

Heeft met de organisatie te maken. Ajax was en is een bestuurlijke puinzooi afgelopen jaar. Daar moet je als TD maar in willen stappen. En dan moet je ook nog langs het obstakel Van der Sar, die graag overal z’n neus tussen wil houden

08-02-2023 09:52

eenAjaxfan +20322

Ricoteb, gaat het lekker?
Het is alleen op technisch vlak even lastig, vanwege vertrek van Blind en Overmars. Maar een "bestuurlijke puinzooi" is gewoon overdreven.
Het is gewoon lastig om in een lopend seizoen iemand aan te trekken.
"Van der Sar die overal zijn neus tussen wil houden" is ook gewoon een uit de lucht gegrepen opmerking.
Ik hoorde hem zondag zeggen dat hij zich veel liever met andere dan technische zaken bezig houd.
Dat hij uiteindelijk een stem heeft in bepaalde beslissingen lijkt mij als AD niet heel vreemd, toch?

08-02-2023 10:19

Ricoteb +53174

Dus de komst van een TD lost alles op? Grappig

08-02-2023 10:21

eenAjaxfan +20322

Makkelijk lullen, Ewald....
Als deze geruchten waar zijn dan pakt Ajax in mijn ogen juist door.
Ward is echt geen koekebakker.

08-02-2023 10:11

Ewald +6714

Is idd makkelijk lullen maar nogmaals ik had zelf verwacht dat er veel zitten te springen op een baan bij deze fantastische club.

09-02-2023 12:10

Libero +19121

Als ze niet zoeken duurt het wel even.
Na Overmarsgate werd al medegedeeld dat ze rustig op zoek zouden gaan, afgelopen zomer werd duidelijk dat H2 de kans zou krijgen. Schiet ook niet op als je ze geen bevoegdheden geeft, geen restricties communiceert en pas aan het einde van onderhandelingen de RVC zich ermee gaat bemoeien.
Het besef dat het allemaal less than perfect is verlopen lijkt nog steeds niet helemaal doorgedrongen te zijn en wellicht zijn de benaderde kandidaten zich daar wel iets teveel van bewust.
Hoe vaak is de term wespennest niet gevallen rond Ajax de laatste tijd?

08-02-2023 10:27

johanisajax +8836

Heeft zich natuurlijk mooi opgewerkt en dat Liverpool veel geld uitgeeft is natuurlijk logisch als topclub uit de PL - dus dat zegt niet veel. Liverpool heeft in de afgelopen 5 jaar natuurlijk top ingekocht, zeker met spelers als Salah en Van Dijk. Of Ward ze "ontdekt" heeft maakt niet zoveel uit bij een PL club, wat wel uitmaakt is dat Liverpool door zulke aankopen de CL heeft gewonnen.

Als hij een goed woordje Spaans spreekt en goede contacten heeft in de voetbalwereld is hij natuurlijk van harte welkom. Dan kan hij wat mij betreft morgen beginnen en boek ik meteen een ticket voor hem naar Barcelona, zodat hij om de tafel kan met Luis Enrique. Dat is de perfecte trainer voor Ajax om je toptalent (Kudus, Timber, Alvarez in mindere mate) binnen te houden. Bovendien komen toptalenten vanuit het buitenland dan ook eerder naar Ajax. Luis Enrique met een eigen assistent en Heitinga als cultuurbewaker / Ajax man erbij.

08-02-2023 09:29

Ozymandias +159568

Inderdaad, en het goede van het beleid van Liverpool was (tot Gordon en Edwards hun vertrek aangkondigden en Klopp en Lijnders hun totaal onnodige machtstrijd begonnen) nou juist dat niemand was "ontdekt" door een directeur maar spelers werden gekocht op consensus tussen alle belangrijke mensen waardoor de scouts, de jeugdopleiding, de manager van de verhuurde spelers, de technische staf en de directie achter een transfer moesten staan. Dat is precies het beleid wat Ajax moet invoeren en hopelijk dat Ward (als hij tegen mijn verwachting in toch zou komen) dat meeneemt. Het feit dat hij niet wil dat alle macht in de handen ligt van de hoofdtrainer (zelfs als die Klopp heet) vind ik in ieder geval positief.

08-02-2023 09:44

Libero +19121

Luis Enrique... tja, Pep schijnt ook bij City te vertrekken.
Met alle respect, maar voor toptrainers zijn clubs van het kaliber van Ajax veel te risicovol voor hun reputatie.
Met van kwaliteit uitpuilende selecties als die van Barça, Bayern, City of het Spaanse elftal is het al lastig genoeg om prijzen te pakken, bij Ajax wordt er met veel mindere selecties onrealistisch veel van je verwacht. En bij falen zal er weinig tot geen ruimte zijn voor nuance. It's a trap!

08-02-2023 10:05

ProfessorX +19827

Een team moet je smeden en kneden , dus maakt het niet uit op dat niveau de namen .

Ajax speelde bijna CL finale met onbekende spelers , dus wat zegt Hft dan ?

08-02-2023 10:43

johanisajax +8836

Ajax is een klein risico voor elke trainer. Enige wat je verplicht bent is om in 2 van de 3 seizoenen kampioen te worden, wat eigenlijk in de huidige situatie / met huidige budget heel makkelijk is. Europees wordt er weinig verwacht, zowel in Amsterdam als internationaal. Als je dan een keer goed draait in de CL of je wordt elk seizoen kampioen sta je vol in de schijnwerpers, zie De Boer (Inter) en Ten Hag (Man Utd).

Zie het probleem niet. Enige probleem is die minileague in NL. Daarom ook graag zsm Beneliga.

08-02-2023 10:45

Libero +19121

@ProfessorX, dat kneden en smeden is juist de truuk. TH deed het met een selectie waar al enorm veel grote talenten met al Europese ervaring bij liepen en de toevoeging van vnl Tadic en Blind zorgden dat het na een half seizoen. De samenkomst van alle factoren, óók geluk was uitzonderlijk dat seizoen.
Maar of een buitenlandse coach het fingerspitzengefühl zou hebben om met die middelen net zo'n succes bij elkaar te kneden is maar de vraag.

08-02-2023 11:00

Libero +19121

@johanisajax: Ik denk dus wel degelijk dat van trainers van dat kaliber véél meer wordt verwacht.
Ze riskeren hun reputatie als toptrainer als er Europees niet gepresteerd wordt. Ook al zou het een oneerlijke verwachting zijn zou niets minder dan halve finale CL als falen gezien worden, hij is toch zeker een betere trainer dan TH?
Los daarvan, wat zou jij denken als je voor Ajax gevraagd wordt terwijl je hebt gezien dat onlangs de nieuwe coach tegen de afspraken in met een historische kaalslag binnen de selectie te maken kreeg en vervolgens (zeker op sommige, maar niet alle punten terecht) zichzelf met zijn kop op het hakblok vond?

08-02-2023 11:09

Libero +19121

Even van TM getrokken, dus kale aankoopsommen zonder bonussen of tekengeld van de vier genoemde spelers die hij haalde.
Fabinho: 45M Monaco
Darwin: 80M Benfica
Jota: 45M Wolverhampton
Diaz: 75M Porto
Het zegt me niet zoveel, met dat budget en bij zo'n club zou Hamstra ook een aardig eind komen. Geen van die spelers zijn vroeg door hem ontdekt en al helemaal niet in Zuid-Amerika.
De kans is natuurlijk ook groot dat hij over twee jaar weer foetsie is als hij weer in de lucratieve PL aan de slag mag.
En de vraag is of hij toptalenten/spelers naar de Eredivisie weet te krijgen met een relatief beperkt budget.
Zelfs al kan Ajax zich bepaalde targets veroorloven is het salaris wel echt een ding en dan hebben we nog die stinkende drol die Eredivisie heet die als smakelijk gebakje gepresenteerd moet worden.
Ik denk dat zo iemand er snel achter komt hoe makkelijk hij het daar had.

08-02-2023 09:18

Ozymandias +159568

De komst van Nunez en Gakpo schijnt juist een reden van het vertrek Ward te zijn omdat die transfers zijn doorgedrukt door Klopp en Lijnders (tegen het advies van Ward). Hetzelfde zou al zijn gebeurd bij Diaz onder toen nog Edwards. Dat zou ook zijn waarom veel andere mensen nu Liverpool verlaten.

08-02-2023 09:19

Libero +19121

Oké, dan reden te meer om hem die transfers niét toe te dichten. Heeft hij ook wél bewonderenswaardige wapenfeiten achter zijn naam staan?

08-02-2023 09:22

debetweter +10066

Volgens mijgaat het Libero meer om de statuur van de club, competitie en financiën waarmee Ward zijn CV heeft aangevuld. Dat het geen garantie is voor succes bij Ajax omdat wij iets anders nodig hebben.

Wellicht dat Ajax een filosofie heeft die heel erg in lijn ligt met Ward, die alleen buitencategorie wilt halen of jonge spelers. Dat is echter puur een aanname

08-02-2023 09:24

Ozymandias +159568

@Libero
Dat is lastig om te zeggen omdat tot Klopp en Lijnders deze machtstrijd begonnen alle belangrijke beslissingen per consensus werden gemaakt. Alle belangrijke mensen moesten het met een transfer eens zijn dus een geslaagde transfer was ook niet echt het succes van één persoon maar van de organisatie als geheel. Daar schijnt een einde aan te zijn gekomen toen Edwards zijn vertrek aankondigde.

Er wordt wel gezegd dat Ward voor Nkunku en Kudus wilde gaan in plaats van Gakpo en ook daarin werd overrulled door de druk van Lijnders.

08-02-2023 09:28

johanisajax +8836

Dat zou logisch zijn want ik vind zowel Nunez en Gakpo geen wereldtop en dat streef je bij Liverpool wel na. Beiden zijn meer subtop vind ik.

08-02-2023 09:31

Libero +19121

Nou, past wel mooi bij Ajax' aankoopbeleid van afgelopen zomer. ;)

08-02-2023 09:31

paulis +10238

Zou mooi zijn als Huntelaar onder de vleugels van een ervaren TD, het vak verder zou kunnen leren en over 2 a 3 jaar het stokje overneemt.

08-02-2023 09:17

debetweter +10066

Yes Ward wilde er even uit. H2 als assistenten zou wat kunnen zinn

08-02-2023 09:25

Multi +33237

Je kan echt beter voor Michael Edwards gaan, dat is de man die Liverpool weer heeft doen groeien samen met Klopp. Deze man kon liften op wat er al stond en had dus al een flink budget.

08-02-2023 09:04

Ozymandias +159568

Ward was al onder Edwards een technisch directeur en een van de belangrijkste mensen bij Liverpool. Edward en Ward hebben jaren ook hand in hand gewerkt. Edwards met kennis van analist en Ward met de kennis van een scout.

08-02-2023 09:09

HJC +8016

Als Valentijn Driessen enthousiast is, zal het wel niets zijn ;)

08-02-2023 09:03

CruijffiaansNouriaans +4450

Oh nou nou. Die namen, Fab, Jota, zou mijn oma nog mee aan komen met het budget van Liverpool. Maar kan hij ook zakelijk met het budget van Ajax pareltjes halen? Moet t nog zien.

08-02-2023 09:00

Maracana +1963

Dat zijn nog eens namen.

08-02-2023 08:46

nightgoat +30952

Tegelijkertijd meerdere talen vloeiend kunnen spreken, dat is ook wat Ward.

08-02-2023 08:44

AFCAjaxMidNineties +12726

Zou absoluut top zijn! Punt.

08-02-2023 08:42

jeanprk +1603

Wat een mensen, en reacties hier, lachwekkend.
Ajax is de mooiste en grootste club, maarrrrrr, als er een naam genoemd word zijn we voldens diezelfde supporters maar een klein eenvoudig clubje uit Ned waar Ward niet voor wil werken.
Wie willen jullie dan hebben, de td van Cambuur of zo.......

08-02-2023 08:41

tdecler +3309

Is Ajax ook, alleen Ajax is gewoon te groot voor Nederland en de Eredivisie.
Sar gaf maandag in Rondo nog aan dat dat een rede is waarom Ajax afgewezen werd door meerdere kandidaten.

Het zal mij ook wel verassen als zo'n man van Liverpool naar Nederland komt.

08-02-2023 09:28

Rho1980 +1490

Denk dat dat één van de namen is waarvan vdSar vertelde dat men de competitie te klein vindt. Interview is geweest en Telegraaf heeft zogenaamd nieuws te melden.

08-02-2023 08:01

DankzijCruijff +48712

Precies wat ik ook dacht…

08-02-2023 08:18

TheSpecialOne +8889

Jeetje, Er zijn weer een flink aantal Calimero's hier actief. Er worden allerlei redenen verzonnen waarom Ward niet naar Ajax zou willen komen. Pfff....
Deze Calimero's schijnen maar niet te willen begrijpen hoe groot de reputatie van Ajax in de wereld wel niet is. Ik denk dat bepaalde clubs niet eens een eigen goed functionerend scoutingsapparaat hebben. Ja, Ze gebruiken Ajax als hun ''persoonlijke'' scoutingsapparaat want Ajax weet altijd de pareltjes op te vissen en dan slaan ze hun slag.
Kijk maar naar Erik ten Hag, die heeft de halve as van Ajax meegenomen naar ManU en zo een club koopt echt geen koekenbakkers hoor. Ajax is hot!

08-02-2023 07:55

Darkbird +2500

Ik lees de naam Darwin Nunez en weet dat deze voor heeel veel geld is gehaald van Benfica. Dat zijn niet de aankopen die Ajax gaat doen.

08-02-2023 08:04

TheSpecialOne +8889

Wat is je punt? Ik had het over Ward die eventueel naar Ajax zal komen en niet over wie Liverpool heeft gekocht voor hoeveel geld. Als je veel geld tot je beschikking hebt, dan word je ''lui'' en koop je de gearriveerde spelers zoals Nunez. Maar Ajax en Benfica kopen dat soort spelers nog voordat ze bekend zijn en verkopen ze later voor ''big money'' aan clubs zoals Liverpool. Ajax is creatiever en slimmer dan clubs zoals Liverpool.

08-02-2023 08:10

MarLuuk76 +3557

Hopelijk wel, maar dan wel ff voordat ze inderdaad zo duur zijn geworden.

08-02-2023 08:46

Darkbird +2500

Ik vraag mij af of dit weer zo’n Telegraaf nieuwtje is waar bij Valentijn het aanbod met de vraag koppelt zonder dat er ook maar enige gesprekken zijn geweest…

08-02-2023 07:52

MV3 +2668

Dat Ward er eentje hoor

08-02-2023 07:46

Dutch Schaefer +6107

Ik heb niks met woordgrappen, dus ik kan de reacties maar beter even skippen 🤓

08-02-2023 07:42

Rolo +13695

Kappen nu, ik raak hiervan in de Ward.

08-02-2023 08:28

Pietsnot +15019

Alle humor is leuk, zelfs woordgrappen

08-02-2023 08:35

eenAjaxfan +20322

Iemand van Liverpool loopt nooit alleen...
Misschien neemt ie wat leuke spelers mee.
Of een trainer...?

08-02-2023 07:39

AjaxHoorn +32989

Ward heeft een conflict met de groep Klopp.

08-02-2023 07:40

eenAjaxfan +20322

Ok, geen trainer dus... Maar misschien des te meer spelers...😁
Ik wacht rustig af wat er waar van is...

08-02-2023 07:54

VOETBALisOORLOG +1780

Ward(eloos)

08-02-2023 07:36

fluwelenlinker +11728

Ik ken hem niet dus kan er niet over oordelen. Ajax werkt natuurlijk met hele andere budgetten dan dat Ward gewoon is bij Liverpool. De vraag is dus of hij zich daaraan kan aanpassen en of het dan nog een goeie TD zou zijn. Ik geloof niet dat zo iemand naar Nederland zou komen maar ik laat me graag verrassen.

08-02-2023 07:22

Gewoon Gijs +18377

Ach de lekkende kraan had nog wat info

08-02-2023 07:17

Redrum +96080

Ward the fuck

08-02-2023 07:16

AjaxMiddelburg +2938

Allereerst ik ken die hele man niet. Ten tweede ik geloof niet veel van een concurrentie beding. Ja hij zal er misschien zijn voor exact dezelfde functie maar met enige creativiteit kom je hier wel onderuit. Hij kan bv zo terecht in de City group. Die hebben zoveel clubs en dan kan je echt wel indirect voor man.City werken. Maar goed. Stel dat hij idd td bij ons wordt dan denk ik dat dit best wel eens een goede zet kan zijn. Een vent die fris naar de organisatie kan kijken gewend is te werken in de absolute top ipv (met respect) Heerenveen. Hij kan Klaas-Jan gebruiken voor het Ajax-dna. En dan is het een absolute must een echte Ajacied in de rvc. Je haalt inmiddels geval een netwerk binnen.

08-02-2023 07:07

Ricoteb +53174

Waarom zou een concurrentie beding er niet zijn? Hij kent alle transfer strategieën van de club, en alle contracten en eventuele loopholes daarin. Mag voor Liverpool toch hopen dat er wel zo’n clausule in z’n contract zit.

08-02-2023 08:21

JanBiesbos +29045

Falentijn van de Fabeltjeskrant …..

08-02-2023 07:04

AjaxHoorn +32989

Over Ward: ik ken de man totaal niet.

Wat een voordeel is, is dat hij daadwerkelijk jaren lang als scout gewerkt heeft. Meestal heb je dan een prima netwerk en kun je dan goed kwaliteit beoordelen.

Als nadeel is wel dat het een andere cultuur bij ons is met daarbij veel stromingen die allemaal wat van elkaar vinden.

Ik wil een TD die geen matige kutspelers haalt terwijl daar jeugd kan spelen maar b.v. wel kaliber Bilal El Khanouss haalt omdat het buitencategorie is.

Ik vind het iig wel lekker out of the box bedacht van Ajax.

08-02-2023 06:44

DeWijsneus +25707

Ward rook is, is vuur. Ben benieuwd!

08-02-2023 06:41

Bassey +8195

Als hij Ajax afwijst is het wel een beetje Awk ward

08-02-2023 06:35

WZAWZDB14 +4620

Weet Ward dit zelf ook?

08-02-2023 06:22

Mijnclub33x +9856

Pas op he: Telegraaf verhaal. Waarom zou een Engelsman met zijn reputatie waar in NL nog geen hond van gehoord heeft voor Ajax kiezen. Bovendien hebben div. trainers en technisch directeuren die Ajax benaderden steeds bedankt voor de eer.

08-02-2023 05:48

eenAjaxfan +20322

Waarom niet? Het is niet VVV die hem vraagt, maar Ajax...
En degene die ja zegt komt steeds dichterbij, he...
Maar inderdaad, het blijft een gerucht.
Ik wacht rustig af.
Klinkt goed. TD van Liverpool naar Ajax.
Soms moet je een klein stapje terug doen om er een paar omhoog te kunnen zetten... 😅😉

08-02-2023 07:34

TheSpecialOne +8889

Liverpool heeft alleen veel meer exposure en dus meer geld dan Ajax. Maar voor de rest doet Ajax echt niet onder voor Liverpool hoor. Liverpool heeft zes keer de Champions League ten opzichte van Ajax die vier keer de Champions League heeft gewonnen. Het hadden er vijf moeten zijn ware het niet dat Juventus de vijfde titel van Ajax gestolen heeft. Kijk naar de budgetten die Liverpool tot zijn beschikking had en heeft, dan doet Ajax het relatief gezien beter dan Liverpool.

08-02-2023 08:05

eenAjaxfan +20322

Bedankt voor de extra onderbouwing...😉👍🏻

08-02-2023 08:21

Ricoteb +53174

Telegraaf kwam een jaar geleden toen ook met de Kroes verhalen, en die bleken achteraf ook erg waar te zijn. Op dit soort vlakken hebben ze het vaak wel bij het goeie einde

08-02-2023 07:44

RvhC74 +5371

N. E E !!!!!!

Zet er iemand met Ajax dna neer

08-02-2023 05:27

eenAjaxfan +20322

Die zit er al met Huntelaar....
Als die er naast bij blijft is het helemaal niet verkeerd om zo'n ervaren buitenlander er neer te zetten.
Maar eerst maar eens zien of het waar is.

08-02-2023 07:36

VOETBALisOORLOG +1780

Inderdaad, zet dan Kluivert er neer

08-02-2023 07:37

Frans.M +341

Ik hoop dat het niet weer een loze kreet is van uit de media zooi. Het lijkt me een goed iemand voor ajax maar zoals zo vaak zal het wel weer een hoop gelul in de ruimte zijn.
Mooi verhaal maar uiteindelijk niets, echt des Ajax

08-02-2023 04:41

nightgoat +30952

Eerst zien dan geloven maar de eerste klap is een daalder Ward.

Haha.

08-02-2023 04:26

ajaxcied4life +26046

Het lijkt mij dat zo een man ook bij Dortmund, Leipzig, Juventus, Inter, Lyon, Benfica, Atletico enz terecht kan. Mooi overigens dat Ajax hem polst, maar ik kan me niet voorstellen dat dit tot een dienstverband gaat leiden

08-02-2023 02:13

LukaLitmanen +81999

Ajax heeft meer CL dan al die clubs bij elkaar hè

Gigantische aantrekkingskracht

08-02-2023 05:09

4xEC1 +7722

Nou, Juve, Inter en Benfica hebben er volgens mij al bij elkaar 6 hè......

08-02-2023 05:19

LukaLitmanen +81999

Je hebt gelijk, was vergeten dat Benfica ook 2x heeft gewonnen. Wel lang geleden hoor. 1961

08-02-2023 05:26

ajaciedje90 +59924

Juve 1996 moet je eigenlijk gezien die doping aan Ajax geven dus dan hebben zij er 5 en wij 6🤪

08-02-2023 06:59

Pas +1621

Heb ik een CL/ Europacup 1 overwinning van Ajax gemist?

08-02-2023 07:49

4xEC1 +7722

Ja, van '96. 😡

08-02-2023 07:53

RobDAZ +2726

Ondertussen ligt onze voorzitter met de luie reet in Zuid-Afrika. Er waren tijden dat bestuur de eigen clubtaken wel serieus nam.

08-02-2023 02:01

Ajax '69 +3838

Contracten Ron Jans en van TD Streuer bij FC Twente lopen af: 'Naar Ajax? Waarom niet?'

Is dit een dark horse?

08-02-2023 01:45

ShiekTakTiek +5913

Nee dankje we zijn geen provincieclubje of subtop.

08-02-2023 01:48

wijzijndebeste123 +163639

Streuer ja, Jans nee

08-02-2023 01:50

Sjaakvaak +26583

Jans ja, Streuer nee.

08-02-2023 02:00

Mijnclub33x +9856

Streuer aardige vent maar Ajax is wel even wat anders.

08-02-2023 05:55

AFCACruijff14 +161364

Streuer nee ja, Jans ja nee

08-02-2023 08:39

MarLuuk76 +3557

Fledderus een optie?

08-02-2023 08:54

RobDAZ +2726

Ajax kan beter eerst herijken, terugkeren naar wat de Club is en betekent. Een buitenstaander zal zich rotschrikken van gespleten club. Ondermeer marketing en media zijn bedroevend.

Ps
Wij zijn AJAX Amsterdam
'Geef Ajax z'n gezicht terug'

08-02-2023 01:40

slumpf +4563

Volgens mij heeft media de afgelopen jaren internationaal regelmatig de handen op elkaar gekregen. Maar mss bedoel je iets anders.

08-02-2023 02:51

Ajax '69 +3838

Iets kloppt hier niet, ben bang dat het niets ward.

08-02-2023 01:38

Dusbaba +15366

Valt wat mij betreft onder de categorie: we laten wat namen lekken die never nooit niet haalbaar zijn en die dus niet willen komen. Om aan te tonen dat het wel geprobeerd is en daarna Hamstra toch maar aan te stellen.

08-02-2023 01:26

MarLuuk76 +3557

Zo mag je absoluut niet denken. Zo’n 70% op AS gelooft namelijk dat de wereld op en top eerlijk is.

08-02-2023 08:56

Copa077 +2761

Dit is ambitie en nu nog topcoach Pochettino misschien dan weer top👍🏻

08-02-2023 01:21

Pietsnot +15019

Dit klinkt wel heel goed. In NL loopt weinig proven technology rond

Dan is dit op wat we er over kunnen lezen zeer zeer interessant

08-02-2023 01:10

Ozymandias +159568

Nogmaals, ik acht de kans dat Ward komt zeer laag in maar Ward als technisch directeur, met Hamstra als hoofd jeugdzaken en Huntelaar als hoofd spelerszaken lijkt me een geweldige combinatie voor Ajax. Dan kan Huntelaar de komende jaren rustig ervaring opdoen om Ward (die vast niet lang bij Ajax zou blijven) na een tijdje op te volgen.

EDIT: Ik heb een vriend gebeld die fan van Liverpool is en die zegt dat volgens geruchten Ward (en een groepje) in conflict is met Lijnders (en een groepje). Lijnders zou onder andere de transfer van Gakpo er doorheen hebben gedrukt tegen het advies van Ward en de komst van Nkunku en Kudus tegen hebben gehouden tegen het advies van Ward in. Edwards zou al eerder ook al zijn vertrokken omdat Klopp/Lijnders steeds meer macht naar zich toetrekken.

08-02-2023 00:36

CruijffLegend +4976

Dat hij tegen de komst van Gakpo was is in elk geval een positief teken.

08-02-2023 00:59

Ozymandias +159568

Lijnders schijnt zelfs in een interview te hebben opgeschept dat Liverpool door hem voor Gakpo heeft gekozen.

08-02-2023 01:28

Tommyshelby +128793

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/uk-premier-league/2023/01/pepijn-lijnders-blokkeerde-komst-nkunku-naar-liverpool-en-pleitte-voor-gakpo

Lijnders lijkt inderdaad een parasiet te zijn.

08-02-2023 01:41

Oxxer +163915 moderator

Gakpo verkiezen boven Nkunku is echt een kneuzenactie. De Fransman is een paar klasse beter dan Gakpo.

08-02-2023 09:27

Ricoteb +53174

Dat laatste heb ik inderdaad ook gelezen ja. Zo zou Klopp bijvoorbeeld ook Nunez voor 100 miljoen ofzoiets doorgedrukt hebben, terwijl Ward hem dat niet waard vond. En dat is wel gebleken. Ik zie het ook niet snel gebeuren, vooral omdat hij zelf had aangegeven geen nieuwe job te willen in de zomer. Maar het zou voor alle partijen wel ideaal zijn. Hij is uiteindelijk pas 1 jaar zelfstandig TD geweest, dus dan is twee jaar Ajax een mooie plek om voor het eerst écht op eigen benen te staan. Hij kan Huntelaar het traject laten doorlopen en z’n netwerk laten uitbreiden. Na twee jaar mag ie weer in Engeland werken, dus dan kan (hopelijk) Huntelaar het overnemen.

08-02-2023 01:13

Ricoteb +53174

Vreemd mannetje die Lijnders. Nu was Diaz nog wel een aankoop van Edwards als ik het me goed herinner. Maar toch te zot voor woorden dat ze voor transfer als iemand als Nkunku gaan liggen. Die was afgelopen seizoen met afstand de beste aanvaller in de Bundesliga, ja ook beter dan lewandowski

08-02-2023 01:21

Aurelius1 +19722

Als trainers de aankopen gaan bepalen dan gaat het mis.

08-02-2023 03:45

Tommyshelby +128793

Dit vind ik heel erg veelbelovend. De link van Koopmeiners met Liverpool zal ook wel uit de koker van Lijnders komen. Ik hoop dat hij toehapt.

Hij heeft ook Salah z'n contract verlengd deze zomer, dus wie weet kan ie Kudus en Timber nog een jaartje houden ;).

08-02-2023 01:25

WillyBrokamp +11117

Dit is weer goede info...

08-02-2023 06:21

Ajax27 +19140

Eens, de combinatie kan idd erg goed werken. Een zwaargewicht op een sterke plek die H2 naar een hoger niveau kan tillen met al zijn ervaring.

Maar ook waar, de kans dat ie voor een club als Ajax kiest waar ie bedragen van 5-15 mag uitgeven aan talenten en 20-30 voor spelers die wat hebben gepresteerd is ff een andere slag dan de bedragen die daar gemoeid gaan. Het kan een hele mooie uitdaging zijn, want Ajax naar een niveau blijven tillen zodat ze fatsoenlijk blijven aanhaken in de CL is een mooie uitdaging. Uitgaande transfers van 60-80+ miljoen zullen vaker en vaker voor komen.

Maar goed, als er een Europese topclub langs komt waar ie 100+ miljoen voor toptransfers mag uitgeven, een club naar een CL finale leiden... tjah, daar zullen we met Ajax niet tegenop kunnen.

08-02-2023 10:28

Bc te P +22130

Off

Paniek slaat toe bij de kakkies

Leeds united wil slot hebben

08-02-2023 00:22

emieltjuhh +17874

Die gaat gewoon ze kunnen Alfredo vragen 🤣

08-02-2023 00:32

SCHREUDERNOPARTY +2498

dan doet alfredo wel zijn best hoor de kakkerlak

08-02-2023 01:01

Oxxer +163915 moderator

Zelfs al gaat Slot niet is dit al reden tot veel voorpret.

08-02-2023 00:42

Carrerdecasp +8167

Op FR12 😂😂

“Iedereen heeft zijn prijs.
Als er meer dan 25m voor Slot wordt betaald en ze komende zomer Luts en Kokcu voor 100m ophalen dan valt er wel te praten.

Laten we Bosz het seizoen afmaken en zijn eerste prijs als trainer winnen.”

08-02-2023 00:54

Ricoteb +53174

Haha slot heeft sowieso een clausule in z’n contract van 7-10 miljoen, dus die 25 gaat hem niet worden. En kom op zeg, Kokcu is misschien 20-25 miljoen waard ofzo? Echt niet veel meer dan dat

08-02-2023 01:05

Oxxer +163915 moderator

Duidelijk te zien dat de begeleiders niet alle telefoons hebben ingenomen.

08-02-2023 01:11

CruijffLegend +4976

Ik vind het top dat de kakkies het goed doen, van mij mag Slot nog een tijdje blijven en Feyenoord weer de tweede club van NL maken. Beter dan die jankende pisvlekjes uit Eindhoven, die ik het liefst zo ver mogelijk zie afzakken.

08-02-2023 01:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.