Vermeer verdient nu een echte kans

door GVR 80

Vermeer verdient nu een echte kans

door GVR 80

Laatst geüpdatet

Maarten Stekelenburg wordt gezien als de beste keeper van Nederland en is al jaren de eerste keeper van Ajax. Toen Stekelenburg begin oktober geblesseerd raakte, stond Kenneth Vermeer er direct. Als een huis. Nu is Stekelenburg terug en overtuigt hij niet. Is Vermeer de toekomst of hoort hij eigenlijk nu al tussen de palen te staan?

Even lekker zwart-wit. Dertien competitiewedstrijden stond Vermeer dit seizoen onder de lat bij Ajax. Zes keer hield hij de nul en in totaal moest hij dertien keer vissen. Vooral de laatste wedstrijden voor de winterstop verliepen aardig. Ajax won met 3-0 van NAC Breda, speelde De Graafschap met 0-6 van de mat en klopte ADO Den Haag met 3-0.

Om even een kortzichtige vergelijking tussen beide heren te trekken. Maarten Stekelenburg stond dit seizoen zeven competitiewedstrijden in het doel en incasseerde acht doelpunten. Hij hoefde twee keer geen ballen uit het net te halen. Sinds hij terug is van een blessure, na de winterstop, is Stekelenburg verreweg van een grootse vorm. Hij staat er dus niet bepaald direct en pakt zeker geen punten voor ons. Op zich kan dit na een lange blessure, maar desondanks is het niet handig, als je een keeper in vorm op de bank hebt zitten.

Vergelijkingen trekken op aantal tegengoals is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Vermeer kreeg immers vijf doelpunten tegen in zijn eerste wedstrijd, tegen Heerenveen, waar Stekelenburg bijvoorbeeld twee keer een bal de doellijn moest laten passeren in de wedstrijd tegen Feyenoord. Toch is het vergelijken van twee spelers op dezelfde positie niet vreemd, dus laat ik dat vanaf nu doen op verleden, heden en toekomst.

Vermeer keept vorig seizoen op huurbasis voor Willem II. Hij is niet altijd de eerste man, maar toen collega Aerts geblesseerd raakte, was er wel een vaste plek tussen de palen weggelegd voor Vermeer. Hij deed het aardig, maar niet geweldig. Hoe anders was dat als keeper van Jong Oranje. In 2006 en 2007 wordt hij kampioen met het kleine Oranje en in 20

Lees meer over:
Plaats reactie

Victor +0

mischien moet je als suporter je onbetwiste nummer 1 steunen en niet gelijk gaan roepen om iemand anders ik denk dat als er 1 iemand is die die steun verdiend dat dat steek is dus hou allemaal eens je mond over steek en geef die jongen de kans weer op zijn oude niveau te komen

02-02-2009 09:23

nummer14 +4996

weer deze discussie...

02-02-2009 08:28

micky +1

Zo volgens de kenners lag de goal NIET aan stekelenburg

01-02-2009 23:25

jaap +0

steek is terug en kijk alleen maar naar de cijfers....het zijn de feiten. vermeer is dus beter!!!

01-02-2009 22:24

mario4 +0

precies pakt geen punten voor ajax (eeuwig talent)

01-02-2009 22:43

edjeajax +0

Twee keer zelf geen doelpunten gemaakt. Wat is die Suarez toch een waardeloze speler! Kijk maar naar de feiten...

02-02-2009 08:57

Roovers419 +0

Ik steun steek, maar vind vermeer beter

01-02-2009 22:02

AjaxJH +0

Voor dat stekelenburg geblesseerd raakte vroeg niemand om vermeer. Toen was iedereen tevreden met hem, ook al maakte hij nooit ECHT indruk. Vermeer heeft het heel goed gedaan als vervanger en ik ben zeker fan van hem, maar Steek is nog wel een completere keeper, zeker qua coaching wat erg belangrijk is. Hij is er lang uitgeweest dus geef hem gewoon even de kans weer op niveau te komen! In de zomer kunnen we hem wel verkopen en zal vermeer klaar staan om hem te vervangen. Laten we stekelenburg nu gewoon steunen!

01-02-2009 20:29

tim001 +0

Wil er iemand een kaartje kopen voor ajax-fiorentina in vak 420 normaal 57,50 nu voor 50 euro.!!! Geef als je hem wil je e-mail maar door

01-02-2009 19:56

geronimo +4

Weet je,bij Herenveen hebben ze een 3e rangs keeper maar ze hebben wel gewonnen.

01-02-2009 19:33

leazi +0

vermeer had punte gepakt voor ons als hij in het doel stond de laatste 3 weken.

maarten is een toppertje maar hij haalt nu bij lange na zijn niveau nog niet en vermeer is in vorm en die moet gewoon opgesteld worden.

01-02-2009 19:31

Vakkie125 +0

Wij met ons ploegje op zuid storen ons al jaren aan Steek. Deze man heeft echt heeeeel zelde eens een punt gepakt. Maar hij heeft er veel meer verloren. Bijv de 1/1 bij Feyenoord. Vermeer straalt veel meer uit. Hij heeft zicht bewezen. Hij moet in de goal.

01-02-2009 18:38

Ruiter +0

Natuurlijk Vermeer

01-02-2009 18:23

marcovbasten +0

Ik hoop dat het het verhaal Menzo - v/d Sar wordt.
Eerste keeper eruit en tweede keeper erin en keept de sterren aan de hemel!

01-02-2009 17:47

PlayRoy +0

Ik blijf er gewoon bij dat Vermeer in de goal moet en laat Stekelburg zich maar weer bewijzen als hij 100% fit is! Maar ben niet van mening dat Vermeer die vrije trap van Pranjic wel gehad zou hebben!

01-02-2009 17:08

aJaxppy +0

Helemaal mee eens.. tegen groningen zat steek mis gister ook.. Vermeer deed het prima..

01-02-2009 17:01

killers +0

Utrecht thuis??????????????????????????

01-02-2009 17:57

ST +23097

Volgens mij zijn er maar weinig kampioenschappen voorgekomen in het eerste jaar van de ajax coaches. Het zal me dan ook niet verbazen als dit een bouwjaar is waar we volgend jaar de vruchten van plukken. Het is alleen onvoorstelbaar dat Van Basten over alles de baas is. Hij had een oude rot in het vak naast zich op de bank moeten hebben en niet een stel kaart vrienden. Dan nog iets, ik geloof dat Louis van Gaal inmiddels ook wel bewijst dat Ajax een grote fout heeft gemaakt door hem niet te benaderen als coach enige tijd geleden.

01-02-2009 16:57

AFCABart +2

volgens mij is hier al vaak genoeg discussie over gevoerd..

01-02-2009 16:54

Jeanajaxgirl +0

voetbal doe je als team, het is heel makkelijk de keeper de schuld te geven. wie veroorzaakt de rode kaart? wie veroorzaakt er een vrijtrap? inderdaad dat zijn de spelers en niet de keeper.

je kan Stekelenburg nu wel de schuld geven maar is wel lekker makkelijk en ook heel makkelijk de schuld neer te leggen bij de trainer. voetbal dat doe je met 11 speler en de wissels. en als ze de spelers zo makkelijk kaarten blijven pakken en zo slordig om blijven gaan met de kansen die ze krijgen en niet als 1 TEAM gaan spelen liggen toch echt daar de problemen.

01-02-2009 16:43

geronimo +4

ligt niet aan de spelers!!!

01-02-2009 16:36

DannBlind +2

Ja dit is behoorlijk lastig. De laatste 3 wedstrijden had Stekelenburg elke keer wel een bal tegen kunnen en moeten houden. Vermeer is op dit moment waarschijnlijk beter in vorm maar we weten allemaal wat Stekelenburg kan natuurlijk. Ik zou t echt niet weten, blij dat ik hier niet over ga.

01-02-2009 16:34

Buffel87 +0

Ik vind dat je het niet kan maken om de doelman van het Nederlands elftal op de bank te zitten ten faveure van Vermeer. Begrijp me goed, ik vind Vermeer een prima doelman maar Stekelenburg is gewoon wat completer. Stekelenburg is een echte personality achterin, geeft leiding en stuurt zijn verdedigers veel meer aan dan Vermeer.

01-02-2009 16:30

elpresidente +2

Het is niet ten faveure van vermeer , Maar van AJAX snap dat dat ! Leiding geven??? Sturen??? Wat zie jij dat ik niet zie ?, Personality ??? Hij 197 en hij durft op geen 1 hoge bal te komen , hij is statisch en langzaam . Doelman van het nederlands elftal , timmer is nr2 dat zegt een hoop over onze nederlandse keepers . 3 fouten in 3 wedstrijden 5 fouten in 7 , dat lijkt me duidelijk.

steek hield vorig jaar een paar penalty`s , Maar hij kreeg er ook 43 tegen , dat is zeker niet allemaal hem zijn schuld maar 43 !? Niet echt een statistiek om mee te pronken of wel ?

01-02-2009 16:49

markus +0

Dus omdat bij doelman van het Nederlands elftal is moet ie in de basis bij ajax, ondanks zijn fouten die hij maakt. Ik vind dat de beste moet keepen, en dat is op dit moment Vermeer.

01-02-2009 18:22

MauritsAFCA +0

eerste wedstrijd na zijn blessure gelijk een goal door zijn fout.
gisteravond ook weer die bal moet een keeper hebben, geen discussie mogelijk want een keeper moet elke vrije trap hebben.

01-02-2009 16:26

Vakkie125 +0

Wij met ons ploegje op zuid storen ons al jaren aan Steek. Deze man heeft echt heeeeel zelde eens een punt gepakt. Maar hij heeft er veel meer verloren. Bijv de 1/1 bij Feyenoord. Vermeer straalt veel meer uit. Hij heeft zicht bewezen. Hij moet in de goal.

01-02-2009 16:13

AFCALimburg +0

Ik heb al vaker aangegeven dat Stekelburg nooit echt echte fouten maakt, maar ook nooit onhoudbaar geachte ballen pakt, en dat gevoel heb ik wel bij Vermeer.

01-02-2009 16:13

GVR +3629

Helemaal voor de volle 100% mee eens. En dat gelul dat Stekelenburg meer ervaring heeft en daarom moet blijven staan: als Vermeer er nu/na dit seizoen niet in komt, dan komt hij er nooit in. Vermeer kan niet nog een jaar op de bank, daar is hij veelste goed voor.

01-02-2009 16:33

ajaxurk +1

Ik vind Vermeer beter op afstandsschoten en vrije trappen, en dat is nou net waar we de laatste 2 wedstrijden mee hebben verloren... Maar ja dat is mijn mening...

01-02-2009 15:56

afcafokkensteeg +0

Wie zegt dat Vermeer de bal van Pranjic wel had gehad? Jammer van al die negatievelingen om 1 zondebok aan te wijzen. Het was een collectief falen!

01-02-2009 14:58

killers +0

Nee er is maar 1 zondebok,maar dan wel Mvb!!Die is tactisch belachelijk slecht,en zn wissels sloegen ook weer nergens op!!!

01-02-2009 15:06

SamAFCA10 +0

Niet allemaal, maar ééntje: Oleguer voor Anita? Huh? je staat 0-1 achter? Dat was het enige ; )

01-02-2009 15:16

killers +0

Nee,je staat achter en dan haalt hij er 2 aanvallers af,en brengt daarvoor 1 aanvaller en een middenvelder in de plaats...

01-02-2009 15:24

elpresidente +2

Dat is een mooie dooddoener . Dat is een vraag waar geen antwoord op is , doordat het niet te bewijzen is.

De vraag moet wezen is de bal tegen te houden ? Ik vind van wel.
Het gaat ook niet alleen om deze wedstrijd , Maar IMHO maakt steek 5 cruciale fouten in 7 wedstrijden. Dat kost Ajax 3 verliespartijen en een gelijkspel , tegen nec maken we het nog goed met tien man. Dat is niet de verdienste van steek.
Ook de muur faalt , schilder en emanuelson draaien gewoon weg om dat ze bang zijn voor de bal. Ook marco faalt door slechte opstellingen en slechte wissels . Schilder faalt door dat hij verkeerd stapt vermaelen faalt door rood te pakken . Maar dit topic gaat over de keepers dus lijkt het me logisch dat over 1 persoon gaat.

01-02-2009 15:24

Dario3 +0

Ik vind Steek zeker niet gelijkwaardig aan Vermeer.
Ze zijn allebei slecht bij hoge ballen, voor de rest vind ik Steek een betere lijn keeper en Vermeer en betere meevoetballende keeper.
Mijn voorkeur gaat uit naar Vermeer, heb het idee dat hij zijn verdediging beter neer zet waardoor hij minder snel onhoudbare ballen krijgt.
Voetbalt ook beter mee en als ik naar de verdedigers kijk dan heb ik het gevoel dat ze zich prettiger voelen met Vermeer op de goal.

01-02-2009 14:53

afcalegend +40

dat met de verdediging heb ik idd ook

01-02-2009 15:24

Lange +0

stekelenburg nummer 1!

01-02-2009 14:45

afcArena +0

vermeer of stekelenburg maar duur verkopen

01-02-2009 14:42

foshoquz +0

Ach en dinsdag stopt hij een penalty en is hij weer de held. Jammer dat mensen niet objectief kunnen blijven.

01-02-2009 14:27

micky +1

Ze moeten weer een zondebok hebben. Volgende week moet er weer een andere speler opzouten. Iedereen weet het natuurlijk beter. Geef de supporters een lijst mogen ze zelf de opstelling maken. Dan hebben we toch geen coach meer nodig. Dan winnen we alles natuurlijk

01-02-2009 14:36

elpresidente +2

Dat is gelul Mickey. Ik had al voor de winterstop aangegeven dat vermeer beter was dan steek . Sterker nog toen steek geblesseerd raakte gaf ik al aan dat Vermeer hem weleens uit de basis zou kunnen spelen . Steek pakt weinig punten en het is te prijzen dat supporters loyaal zijn naar steek toe , Maar dat hoeft niet te beteken dat ze ook realistisch zijn.

01-02-2009 14:44

foshoquz +0

Micky heeft gelijk, natuurlijk zijn er mensen die Vermeer graag zouden hebben zien blijven staan maar hoeveel mensen hebben wel niet geroepen dat Steek verder was en nog altijd beter was als Vermeer, diezelfde roepen nu dat hij er niks van kan. Puur doordat het ff wat minder loopt (zondebok zoeken),

01-02-2009 14:48

micky +1

Vermeer is een prima keeper dat beweer ik ook niet. Er is niks mis als je hem op de goal hebt staan.
Maar Stekelenburg is ook goed en ik vind het onzin om hem steeds de zwarte piet tot te spelen. Gisteren kon hij weinig aan die goal doen omdat er een paar wegdoken. Hij was gewoon goed ingeschoten. Daarna had hij nog een geweldige redding en voorkwam de 2-0

01-02-2009 14:48

elpresidente +2

Dat vind ik inderdaad vreemd ja , Hoelang kun je iemand de hand boven het hoofd houden. Steek pakt geen punten en erger nog hij geeft ze weg.

01-02-2009 14:36

micky +1

Hij pakte anders wel een goeie anders was het 2-0 geweest. Wat kon hij doen aan die vrije trap. In de muur doken ze weg

01-02-2009 14:42

elpresidente +2

Die bal is 2meter van de paal en een meter onder de lat , Gewoon houdbaar .

01-02-2009 14:47

foshoquz +0

Je begrijpt me verkeerd ik heb het over Stekelenburg. Wat 'micky' al zegt, er wordt een zondebok gezocht.

01-02-2009 14:42

elpresidente +2

Ik begreep je wel , Ik vind dat sommige supporters niet objectief oordedlen over steek.

01-02-2009 14:48

maussoep +0

maar naar andere spelers mag ook wel gekeken geworden

01-02-2009 14:23

maussoep +0

ik ben het helemaal met dit stukje eens...

01-02-2009 14:21

nimrodi +110

Geef Steek de tijd na een blessure. Dit is niet eerlijk. Hij is al jaren de beste keeper van nederland en nu wordt hij afgeschreven omdat hij de eerste twee wedstrijden na een lange blessure slecht keept. Als hij in maart nog steeds niet in vorm is dan moeten we kijken wat vermeer kan doen. Vermeer moet gewoon ff geduld hebben. Stekelenburg wordt deze zomer voor een mooie zak met geld verkocht en dan mag hij als eerste keeper gaan spelen.

01-02-2009 14:17

killers +0

Wat een onzin van mensen die zeggen dat het aan Stekelenburg ligt zeg..Gisteren zeker ook zijn fout??In de muur waren er 2 bang om die bal op hun hoofd te krijgen,de mietjes(schilder en urby)..Al speelde urby verder wel goed..

01-02-2009 14:15

juliusjuhhhhh +0

Vermeer had die vrije bal wel gepakt ja, maar Stekelenburg heeft ook wel wat goeie dingetjes laten zien. Dus ik weet het nog niet.

01-02-2009 14:15

danielp +0

Klopt Vermeer had hem wel gepakt, steek zat er nog aan. Ik weet niet, ben nog steedteleurgesteld in de mentaliteit gister..

01-02-2009 14:23

Jodehh +0

Ik vond die vrije trap van Gister ook wel houdbaar

01-02-2009 13:55

walterz +0

Mensen die van basten aanvallen zijn waarschijnlijk dezelfde die ten Cate/Koeman/ Blind/Wouters/van gaal als Td?Adriaanse enz enz hebben aangevallen.
Aja heeft een periode van rust nodig om te groeien, dat kan niet met 2 aankopen dat moet slijten

01-02-2009 13:53

XnoiZ +0

Ach dat durft VB toch niet.VB heeft in mijn ogen nu echt gefaald.Hij probeert iedere speler anders te laten voetballen en dit pak iedere keer gewoon niet goed uit.
SIem de jong in de spits
Miki op tien
vertonghen op het midden
Urby op de hele linker flank.
Hij doet maar wat,de man heeft totaal geen ervaring op het trainersvk.MVB oprotten ASAP

01-02-2009 13:49

elpresidente +2

Steek maakte in mijn ogen gister een blunder , die bal is 2 meter van de paal en een meter onder de lat niet echt strak in de hoek dus !
Ook de muur is een lachertje dat 2 man weg draaien om dat ze bang zijn voor de bal.

Ik had al eerder gezegd dat steek geen punten pakt maar het is nog veel erger . hij geeft punten weg. W2 uit feyenoord uit nec uit groningen uit en heerenveen thuis . Alleen nec hebben we nog positief kunnen omdraaien na een fout van steek. Dat zijn 5 wedstrijden uit de 7 !!! niks tegen steek en het is een Ajacied maar het gaat mij om Ajax , Blijkbaar gaat dat beter zonder steek

01-02-2009 13:49

Robertoow +1

oke ff tegenstanders opnoemen die vermeer had:
Graafschap, Ado, Nac nou knap hoor! Hij had gewoon geluk dat er geen hoge bal was want anders was het zeker een doelpunt

Steek: Nec uit, Grunn uit, Heerenveen thuis,
Alleen die 2e goal van nec kon hij wat aan doen gister was het knap dat hij er nog aankwam!

En steek heeft nog geen punten gekost vermeer wel!
Utrecht thuis 2 punten gekost!

01-02-2009 13:41

Vice +0

Als je je nummer 1 niet eens een kans geeft als hij terug is van een blessure, dan kun je beter stoppen met de sport.
Maarten is gewoon een veel zekerdere keeper, letterlijk en figuurlijk.

01-02-2009 13:38

Maniche +0

zowel steek als vermeer zijn niet constant...net zoals ajax..vrijetrap is ongelofelijk dat hij die niet goed inschatte, maar vermeer is heel beroerd bij corners en vrije trappen...je ziet hem dan amper iedereen is groter! dat is gewoon niet goed

01-02-2009 13:35

since1900afca1 +0

ach jongens wordt eens wakker, stekelenburg is net terug van een blessure, keept 2 wedstrijden, krijgt 2 goals tegen waar die NIKS aan kan doen, en iedereen wil vermeer?
ga hem eens steunen ipv die onzin!

01-02-2009 13:34

Maniche +0

zowel steek als vermeer zijn niet constant...net zoals ajax..vrijetrap is ongelofelijk dat hij die niet goed inschatte, maar vermeer is heel beroerd bij corners en vrije trappen...je ziet hem dan amper iedereen is groter! dat is gewoon niet goed

01-02-2009 13:33

GVR +3629

Stekelenburg pakt al jaren geen punten voor ons. Het is zeker geen slechte keeper, maar uitzonderlijk goed ook niet. Ik denk dat het tijd is om Vermeer een kans te geven, waar nog meer rek in zit en wel een keeper met flair is.

01-02-2009 13:32

ajaxro +0

eerst was het de verdediging die niet goed was nu de keeper kom met andere argumenten dan dat steek geen punten pakt want hoeveel penalties heeft hij afgelopen seizoen gepakt waardoor de wedstrijd anders is gelopen

01-02-2009 13:42

GVR +3629

Ik vind het toch een aardig argument als een keeper geen punten pakt. Natuurlijk pakt hij vorig seizoen in 31 wedstrijden een paar penalties. In de column staat trouwens ook nergens dat Stekelenburg een slechte keeper is. Ik vind ze ongeveer even goed, maar Vermeer heeft nog een paar jaar achterstand op Steek en ik denk dat hij daarin nog beter kan worden.

01-02-2009 14:02

sivaji +0

steek is niet zo goed want vermeer is beter

01-02-2009 13:30

Mokum31 +6179

ja want vermeer is beter dus dan is steek slechter....goeie analyse zucht

01-02-2009 13:38

ajax19 +0

Laten we vooral het vertrouwen in Stekelenburg opzeggen. Indien hij weer de oude is, is hij weer de betere. Ik zou nu voor Vermeer kiezen en Stekelenburg achter de schermen laten werken aan een comeback die hem past. Nu valt hij alleen tegen, dat is voor iedereen een last. Hij moet gewoon weer zijn plekje terugverdienen.

01-02-2009 13:27

jo1 +4584

Vermeer in de goal, steekenburg is echt bagger op dit moment, pakt totaal geen punten

01-02-2009 13:27

gguuss +0

hij keepte gister anders best aardig, alleen die vrije trap was gewoon hartstikke slecht.

1 momentje, 1 goal.

01-02-2009 13:25

Denny013 +5

das wel 1 goal teveel.
Ik ben het eens met de mensen die zeggen: Waarom moet steek niet eerst wedstrijdritme opdoen in jong ajax.
Vermeer is een super keeper. had hem graag nog een aantal wedstrijden in het doel gezien.
Misschien mijn mening maar ik zie op dit moment liever vermeer dan steek..

01-02-2009 13:28

AFCAmokumpride +0

simpel: een steek die voor 90 procent fit is, is niet beter dan kenneth in bloedvorm!
dus inderdaad steek moet lekker gaan warmdaaien in het 2e

01-02-2009 13:30

gguuss +0

klopt. Maar om dan meteen te zeggen dat hij slecht is of dat het allemaal aan hem ligt. We hadden er wel 5 meer om de oren kunnen hebben. Als ze (suarez en micky) voorin die 2 kansen wel benutten sta je gewoon 1-0 voor.. of maak je de 1-1. En dan hoort niemand meer iets over steek

01-02-2009 13:58

GuusjeHiddink +0

Hij speelt dramatisch!

01-02-2009 13:21

AFCAmokumpride +0

ik zeg zeker niet dat steek een slechte keeper is, maar ik ben zeer gecharmeerd van kenneth en zie hem graag keepen in het eerste!

01-02-2009 13:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.