'Ünüvar staat op het punt om door Ajax verhuurd te worden'

door Bart Veenstra 469

Bron Algemeen Dagblad

'Ünüvar staat op het punt om door Ajax verhuurd te worden'

door Bart Veenstra 469

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax staat op het punt om Naci Ünüvar te verhuren. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdagochtend. De middenvelder, die onlangs nog zijn contract tot de zomer van 2026 verlengde, heeft bij het eerste elftal van Ajax te maken met veel concurrentie.

Waar Ajax bekendstaat om zijn vruchtbare jeugdtak, heeft de club door de sportieve en financiële groei momenteel moeite om eigen beloften over de verhoogde drempel naar ontstane vacatures te tillen, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Jurriën Timber toonde zich een blijvertje, maar spelers als Kenneth Taylor en Devyne Rensch hebben op dit moment nog flink wat scepsis weg te werken.

En dan Ünüvar: de talentvolle middenvelder word al jarenlang gezien als een belangrijke gegadigde om door te breken bij Ajax, maar zou nu op het punt staan om verhuurd te worden. Ünüvar moet namelijk drie in de voorbije jaren gekochte spelers voor zich dulden. Het Algemeen Dagblad doelt mogelijk op Davy Klaassen, Steven Berghuis en Mohammed Kudus, die allen geregeld op de tien-positie spelen.

In de podcast van het Algemeen Dagblad geeft Ajax-watcher Johan Inan aan dat FC Twente eerder in de transferperiode informeerde naar Ünüvar, al wilde de middenvelder toen nog voor zijn kansen bij Ajax gaan. Volgens Inan wordt er nu veel geïnformeerd naar Ünüvar vanuit de Eredivisie. Het talent zou geen voorkeur hebben voor een club die zijn wedstrijden op kunstgras speelt.

Schuurs en Klaiber willen Ajax verlaten

Perr Schuurs en Sean Klaiber willen Ajax eveneens verlaten, zo valt te lezen in de ochtendkrant. Van Schuurs is het bekend dat hij mogelijk aan de slag kan bij Torino. Met de mogelijke komst van de Turk Ahmetcan Kaplan (19) haakt Ajax al in op het vertrek van Schuurs.

Met Jorge Sánchez heeft Ajax inmiddels een nieuwe concurrent gevonden voor Rensch en zodoende lijkt de weg voor Klaiber vrij om te vertrekken. De rechtsback werd eerder gelinkt aan FC Utrecht, terwijl er ook clubs uit het Championship, Brazilië en de Amerikaanse MLS interesse zouden hebben.

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

De bookmaker verwacht veel doelpunten bij Ajax - FC Groningen! Verwacht jij dat er minimaal vier doelpunten vallen?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Noahdepoah2021 +4863

Tja en zo krijgt niemand een kans om zich aan het niveau op te trekken. Je kunt dan de jeugdopleiding wel opdoeken.

13-08-2022 17:54

Cello +52979 moderator

Het zou zomaar kunnen, dat Unuvar nooit basisspeler wordt bij Ajax. Een aantal jaren terug was het moeiteloos wel het geval geweest, maar de tijden zijn inmiddels wel veranderd. De eisen, de welbekende lat, zijn hoger komen te liggen. Goed genoeg is niet goed genoeg meer....je hoort eerder exceptioneel te zijn. Jongens als Ebecillio, Lukoki, vRhijn, Ozbilliz, Ligeon De Sa bijv. zullen in huidige tijden nooit meer debuteren en basisplekken veroveren.

Het gaat ook niet meer erom of je op 14-15-16 jaar geweldig en op dat moment exceptioneel bent, maar dat je dat bent op het moment dat je in Jong Ajax speelt. En zelfs dan moet je ook de mazzel hebben dat het allemaal wat mee zit voor je. Dat de speler, die je voor je hebt in Ajax-1 net vertrekt dmv transfer en men vertrouwen heeft dat jij dat 1-op-1 kan overnemen (zoals nu met vertrek Gravenberch en Taylor) òf dat je gaande het seizoen nav een blessure/schorsing van de basisspeler meerdere duels de kans krijgt èn die dan ook pakt!.

En dat die lat hoger is komen te liggen heeft alles te maken met de weg die men is ingeslagen sinds het succesvolle seizoen 16/17.
En begrijp me niet verkeerd.... Unuvar is nog steeds een geweldig goede speler hoor, maar imo steekt hij er inmiddels niet meer zover bovenuit als dat het geval was in eerdere jaren. En nu heb je de namen van bijv. Vos, van Van Axel Dongen.....maar ook voor hen geldt dat er zelfs vandaag de dag nog dat extra schepje bovenop moet.

12-08-2022 18:34

Hetzijnmaar +5453

Dan hoef je ook geen nieuwe Toekomst meer neer te zetten Als talenten als Unuvar geen kans krijgen zullen ze sneller voor AZ of 010 kiezen
en wij straks als koopclub 1 keer de CL missen in grote problemen kunnen komen

15-08-2022 20:32

Cello +52979 moderator

@Hetzijnmaar

Dat vind ik ook wel weer heel kort door de bocht!. Dat het moeilijker wordt/is geworden voor talenten betekent helemaal niet dat je geen nieuwe Toekomst moet neer zetten, laat staan de opleiding maar moet laten voor wat het is.

Er is alleen een duidelijk verschil. Het niveau van Ajax-1 is omhoog gegaan en derhalve zal je als talent dus een hoger niveau moeten aantikken dan dat noodzakelijk was een paar jaar geleden om te kunnen debuteren en uiteindelijk een basisplek te veroveren.
Destijds was misschien goed al goed genoeg en dat is tegenwoordig niet meer het geval. Je zal nu eerder exceptioneel moeten zijn. En dan nog eens niet alleen als je 15-16-17 jaar bent in één van de jeugdteams, maar in het bijzonder op het moment dat je je aandient bij Jong Ajax. In mijn ogen zit daar het verschil.

Debuteren om het laten debuteren, omdat het nu eenmaal bij Ajax hoort en wellicht in ons dna zit kan niet meer als een speler gewoonweg (nog) niet het niveau heeft van het huidige Ajax-1.

15-08-2022 20:55

fc Barcelona_ke +19255

de naam van Magallan en Pierie worden niet genoemd. ik vrees dat ze na de transferperiode gewoon bij Ajax blijven. Pierie zal geen kans voor eerste elftal, maar Schreuder ziet Magallan prima backup voor Timber. Kaplan brengt ze door bij jong Ajax

12-08-2022 17:33

ajaciedpp +1597

Nooit verhuren aan AZ, Utrecht, Twente, Groningen, zijn allemaal clubs die ons meer haten dan ons iets gunnen, liever uit het rechter rijtje in ere divisie zonder haat, maar denk dat het er ook niet veel zijn, zoveel wangunst om dat wij de beste zijn!!!

12-08-2022 14:15

Kingoffdatoilet +17221

Als hij daar beter kan worden en veel kan spelen vind ik hun haat niet zo interessant.

12-08-2022 14:46

hartvoorajax1 +1944

Nou, die van Twente haten Ajax niet echt.

12-08-2022 14:48

Melle.v +1552

Heb zelf lange tijd in Glanebrug gewoond (ligt net achter Enschede), en fans van FC Twente hebben echt wel een hekel aan Ajax fans.

12-08-2022 15:28

KingJames23 +11453

Glanebrug mes in je rug😜

12-08-2022 18:12

WantAmsterdam +116198

Twente haten Feyenoord veel meer dan ons.

12-08-2022 15:12

Lucky69 +98

Go ahead eagles

12-08-2022 16:28

Ferd +38560

wat een lulkoek.

Ajax verhuurt de speler aan een club. Die club heeft geen hekel aan Ajax. Het zijn een deel van de supporters die een hekel aan Ajax hebben, maar de supporters zijn de club niet.

13-08-2022 06:26

ajaciedpp +1597

Je snapt toch wel dat ik die supporters bedoel smart guy??? En dacht jij dat de club AZ ons al dat geld gunde in dat corona jaar??? Ze deden er alles aan om zelfs via het gerecht de eerste plek te krijgen!! Mooi weekend verder meneer FERD!!!

13-08-2022 11:37

Ferd +38560

ik snap dat jij de supporters bedoelt, maar de supporters staan compleet los van het feit dat de CLUB een speler wil huren. Dat snap jij toch wel smart guy? En je snapt toch ook wel dat een club geen miljoenen mis wil lopen en daarom naar juridische stappen kijkt, dat houdt niet gelijk in dat je een hekel aan iemand hebt. Mooie week verder PPtje

22-08-2022 05:01

Hetzijnmaar +5453

Zijn er ook clubs die dat niet doen in Nederland

15-08-2022 20:33

The Class of 2019 +917

Goede ontwikkeling.

Eerst verlengen, wat vertrouwen uitspreekt naar het talent in kwestie en daarna ervaring laten opdoen bij een eredivisie club. Indien het desbetreffende talent zich bewezen heeft in de KKD en de concurrentie op dit moment te groot is binnen de Ajax selectie, waardoor je 3e of 4e keuze bent, lijkt dit mij beste oplossing.

Als je bij Ajax wil slagen dan moet je jezelf zeker bij een middenmoot club in de Eredivisie kunnen laten zien.

12-08-2022 14:10

Aurelius1 +19736

Ik snap niet dat toptalenten die te klein zijn geen groeihormonen krijgen toegediend. Messi heeft het ook gekregen. Is dat überhaupt toegestaan in Nederland? 3 centimeter meer of minder kan het verschil uitmaken tussen doorbreken in de top of niet.

12-08-2022 14:10

Ozymandias +159568

Dat zou onder doping vallen. Er was namelijk geen enkele medische reden om Ünüvar groeihormonen te geven. Sowieso zou geen enkele ethische doctor een kind groeihormonen geven tenzij daar een medische reden voor is. Messi had 'growth hormone deficiency' waardoor er een medische noodzaak was om hem groeihormonen te geven.

12-08-2022 14:11

Aurelius1 +19736

Oké thanx voor de info. Wellicht dat Messi die hormonen ook kreeg toen hij nog in Argentinië woonde en dat daar andere regels gelden? Of kreeg ie ze in Spanje?

Ik vind de scheidslijn tussen medische noodzaak en noodzaak om topsport te bedrijven dun. De carrière en inkomsten van ünuvar hangen er mogelijk van af. Ik snap het wel, maar de belangen zijn zo groot. Het is natuurlijk ook niet 100% zeker dat als ünuvar 5 centimeter groter was geweest, dat hij nu in de basis had gestaan. Ik vind het dilemma wel 'een discussie' waard.

12-08-2022 14:33

Ferd +38560

de familie verhuisde naar Spanje om die hormonen te kunnen krijgen meen ik gelezen te hebben

13-08-2022 06:27

WantAmsterdam +116198

Groeihormonen zijn geen wonderdrank zonder neveneffect. Die geef je niet zomaar aan kleine mensen. Anders zou iedere kleine persoon dat doen. Ozy zegt het goed, er moet een duidelijke medische reden voor zijn.

12-08-2022 14:40

Aurelius1 +19736

Ik snap het wel, maar er is ook geen medische reden om neptieten te nemen of anabolen te gebruiken. Zolang dat onder supervisie kan, en de risico's zijn klein, tsja... Maar goed, het zijn nu eenmaal de regels.

12-08-2022 14:47

WantAmsterdam +116198

Ik ben geen medische expert dus ga ik geen dingen roepen van die ik geen verstand heb.
Maar die dingen die jij noemt hebben natuurlijk enorme neveneffecten, zeker het tweede, veel mensen zouden dat zelf nooit doen. Ik denk zo goed als niemand hier zou anabolen nemen.

12-08-2022 15:17

Ferd +38560

anabolen vallen net als groeihormonen onder doping. Neptieten niet, maar die zitten alleen maar in de weg bij topsport.

13-08-2022 06:27

Dubbelvla +8476

In Nederland mag dat volgens mij sowieso niet (meer). Net als groeiremmers. Ik weet van die laatste toevallig dat je daar als vrouw bijvoorbeeld onvruchtbaar van kunt worden.

12-08-2022 14:57

KingJames23 +11453

Aurelius1 in mijn tijd kreeg je nog een schop onder de kont als je te klein was. Maar dat zou nu wel niet meer mogen. 🤪

12-08-2022 18:14

Ozymandias +159568

Vlap gaat Ünüvar als huurspeler niet uit de basis spelen en als aanvaller heeft hij alleen iets te zoeken bij een club die zo dominant in de meeste wedstrijden is als Ajax. Ünüvar heeft niet de snelheid om als aanvaller de afstanden te belopen die een aanvaller van FC Twente moet belopen. Volgens mij heeft Ünüvar er veel meer aan om een seizoen met het eerste mee te trainen, met enige regelmaat in te vallen en daarnaast wekelijks hele wedstrijden met Jong Ajax als '10' te spelen. Op de leeftijd van Ünüvar speelde De Jong ook nog een heel seizoen met Jong Ajax in de Eerste Divisie mee. Terwijl die fysiek en conditioneel van een hoger niveau was. Het lijkt me dus sterk dat Ünüvar zich niet meer zou ontwikkelen als hij nog een seizoen zijn wedstrijden voornamelijk met Jong Ajax moet spelen.

12-08-2022 14:10

WantAmsterdam +116198

De jong kwam wel pas in de winter 2016 daadwerkelijk naar Ajax en had pas een half jaar jong erop zitten, die had nog meer geduld lijkt me.
Ook weten we allebei, Frenkie stond niet stil in zijn ontwikkeling, maar was al veel te goed voor jong en klaar voor Ajax 1 (maar dat is een ander verhaal, want Naci is uiteraard minder ver.
Maar voor de rest eens, Naci is denk ik geen talent die er veel aan heeft. Hansen zou ik eerder verhuren.

12-08-2022 15:04

Krullen +8058

Ik denk alleen dat regelmatig invallen in het eerste er gewoon niet in zit. Teveel goede spelers op zijn posities.

12-08-2022 19:21

Spielmacher +10763

Jaartje wekelijks op het hoogste niveau ballen lijkt me de beste beslissing voor iedereen.

12-08-2022 14:06

BRAMHOUTEN +3813

Ronald de boer kwam ook geweldig terug naar een verhuur periode. Twente of vitesse lijk.mij een mooie optie

12-08-2022 13:54

Ozymandias +159568

Ronald de Boer was verkocht en werd teruggekocht.

12-08-2022 14:06

Oxxer +164594 moderator

RdB en FC Twente hebben een aantal hier niet goed opgeslagen op de harde schijf.

12-08-2022 14:38

davidsglory +798

Hoop echt dat hij naar AZ gaat, daar kan hij ook Europese ervaring opdoen. Hoeft hij ook niet te verhuizen. Spelen ook aanvallend 4-3-3-, lijkt mij echt top voor die gozer.

12-08-2022 13:29

JesusZoonVanGod +5866

Mwa. Denk niet dat hij bij Az op heel veel speelminuten hoeft te rekenen. Misschien eerder bij Volendam, die proberen ook verzorgd voetbal op de mat te leggen. Denk dat hij daar de nodige vlieguren kan maken.

12-08-2022 13:32

davidsglory +798

Lijkt mij dat hij bij AZ wel in de basis komt toch?

12-08-2022 13:34

BaasBaas +8393

Twijfelachtig, AZ is gewoon beste sub-top ploeg van NL

12-08-2022 13:46

Babangida83 +23933

@baasbaas, eens, maar ik vind het op dit moment bij AZ ook wel ligt voorin. Ik denk dat Unuvar misschien geen basisplaats heeft, maar hij zal denk ik wel genoeg invalbeurten krijgen. Bij een club als Fortuna b.v. zal het perspectief minder zijn, want die spelen niet echt aanvallend voetbal en daar is Naci wel bij gebaat in mijn ogen.

12-08-2022 14:05

Jeugd +24867

Denk niet dat AZ op Naci zit te wachten. Twente zou heel mooi zijn. Volendam zou ik weer een beetje jammer vinden.

12-08-2022 14:05

BrutaalArrogantje +329

als hij niet eens bij AZ kan spelen heeft hij niks bij Ajax te zoeken.

12-08-2022 14:11

Ozymandias +159568

Het is totaal iets anders om als huurspeler ergens te spelen of om daar als onder contract te staan. Waarom zou AZ speeltijd in Ünüvar investeren als hij tegen de tijd dat hij het team op sleeptouw zou kunnen nemen alweer terug bij Ajax zou gaan?

12-08-2022 14:17

davidsglory +798

Hier ben ik dus helemaal mee eens. De parel van onze jeugdopleiding zou bij de subtop van Nederland zonder discussie in de basis moeten staan. Als dat niet zo is, dan is het misschien niet die parel waar iedereen op hoopte.

12-08-2022 14:26

Denswillegeon7 +1547

Hun zijn volgens mij ook te trots om een van Ajax geleende tiener het hele seizoen op te stellen

12-08-2022 14:06

SchipAhoy7 +1191

Dit soort jongens die er dicht tegenaan zitten verlengen en verhuren. Prima. Zou m.i. het standaard beleid moeten zijn. Wel naar een goede club natuurlijk. De Ronald de Boer route van weleer.

12-08-2022 13:27

OviMivO +1761

Misschien is in deze tijd de naam Kevin de Bruyne een beter voorbeeld. Die is ook een aantal keer verhuurd voor hij doorbrak in de absolute top

12-08-2022 13:39

BaasBaas +8393

Of Daley Blind

12-08-2022 13:46

TD-Ajacied +3731

Je hebt daar nu de Wit, Reijnders en Calsie in de basis.
Komt nog Bazoer bij. Wordt wel druk

12-08-2022 13:49

Eriksen10 +4805

Hoop wel op een club waar die speelt. Zie dat met Salah-Eddine niet gebeuren.

12-08-2022 13:23

Libero +19189

Misschien weer doorverkooppercentage afspreken bij X hoeveelheid speeltijd. Voor Botman gold ook zo'n regeling en zonder dat hij een seconde in Ajax 1 gespeeld heeft is zijn speeltijd bij Heerenveen zeer lucratief uitgepakt. Maar dat percentage was naar verluidt wel meer dan 10% dus wellicht zijn ze daarom er niet mee doorgegaan.

12-08-2022 14:36

Eriksen10 +4805

Geen gek idee, weet niet of er plek is voor Naci in Ajax 1 de komende jaren.

12-08-2022 14:37

AjaxTillIDie +1389

Ben ik nu de enige die als ik die stukjes van Johan Inan lees,of hem beluister in de AD podcast hem niet kan betichten op enige liefde voor Ajax. Een watcher moet onpartijdig zijn ,maar altijd negatief is het andere uiterste.

12-08-2022 13:09

AjaxPassion +3899

Nee, vreselijke vent.

Maarja, onafhankelijke journalisten, commentatoren of presentatoren bestaan niet volgens mij. Hooguit Wietse vd Goot.

12-08-2022 13:14

Nick14 +25889

Ja de hele wereld is tegen Ajax.
Bill Gates voorop.

12-08-2022 13:46

AjaxPassion +3899

Ga serieus jíj dit zeggen?

12-08-2022 15:23

rien_hanssen +37

Goed plan kan die zich door ontwikkelingen in de eredivisie...Twente zou voor hem goed zijn

12-08-2022 13:02

Deinum87 +0

Cambuur bij henk..

12-08-2022 12:55

appiehappie +3089

Lijkt mij een goed plan dat hij zich kan ontwikkelen op het hoogste niveau in NL. Beter dan die potjes op maandagavond in Jong Ajax. Ene Ronald de Boer en Danny Blind werden ook ooit verhuurd..

12-08-2022 12:50

j0rnnn +5104

Vd Meyde en Vertonghen ook. Kwamen allemaal sterker terug.

12-08-2022 13:06

Libero +19189

Daley Blind, Danny heeft na Sparta altijd bij Ajax gespeeld.

12-08-2022 14:20

oudzuid2 +7294

inderdaad weinig perspectief helaas. ben heel blij dat we Bergwijn in de selectie hebben en die gaat ons een hoop punten opleveren, maar eigenlijk had een jongen als Unuvar of Axel Dongen daarachter moeten komen. met alle aankopen nu (Lucca en Consesao) zie ik onze eigen jeugd daar geen kans maken komend seizoen

12-08-2022 12:48

Musica Merlo +8209

Verhuren is de beste optie, wel een club in de eredivisie anders kan hij net zo goed voor Jong gaan voetballen.

12-08-2022 12:42

Yeshyeshyall +10972

Op zich een goede constructie. Persoonlijk had ik Unuvar er graag bijgehad maar het is inderdaad druk en hij moet spelen op goed niveau. Volste vertrouwen in dat deze jongen basisspeler bij ons gaat worden en heerlijke speler

12-08-2022 12:37

RSM +3918

Een echte talent breekt door en verkast naar het eerste. Dat is helaas met hem niet zo. Ga lekker bij de middenmoot spelen en genieten. Daar kom je zeker tot je recht.

12-08-2022 12:30

Biss +10346

Unuvar is al lange tijd een van de grootste, zo niet het grootste talent van Ajax.
Welke talenten gaan volgens jou wel door breken dan?
Of heeft Ajax het dus nu zo ver laten komen dat er straks geen talenten meer door komen vanuit de jeugd voor Ajax 1?

12-08-2022 12:39

WantAmsterdam +116198

Ünüvar is (al) lang niet (meer) het grootste talent van Ajax, not even close. Dat is imo Vos, voor andere Misehouy.

12-08-2022 13:47

RSM +3918

Voorlopig geen enkel talent. Ik bedoel het ook niet denigrerend btw. En misschien als hij elk weekend op het hoogste niveau kan spelen wordt het wel iets tops.

12-08-2022 13:59

Jeugd +24867

@Biss van 14-16 was hij dat inderdaad, daarna (mede door omstandigheden) heeft hij nog lang de naam gehad maar weinig kunnen overtuigen.

12-08-2022 14:09

Nr.10 +111340

Zeer goed. Zijn contract en die van Salaheddine verlengd, en een verhuur. Nu kunnen ze zich bewijzen op een niveau hoger dan KKD, en zich verder ontwikkelen richting een speler die van waarde is voor Ajax 1.
Speel eerst maar eens de linksback of de nummer 10 van Twente eruit, en laat maar eens 20 wedstrijden zien dat je in zo’n elftal een van de beste spelers kan zijn.
Ben zeer te spreken over deze constructies. Sommige jongens, zoals Taylor en Timber, kan je al voor de leeuwen gooien, omdat die het niveau hebben. Unuvar heeft duidelijk meer tijd nodig, dat kon je wel zien in de voorbereiding. Dit is ideaal, want zelfs als ze niet terug komen, nemen ze wel in waarde toe (Danilo, Lang, Botman).

12-08-2022 12:27

Moooo +3975

Héhé eindelijk nu de rest nog.
Unuvar is nog lang niet klaar voor Ajax 1, als wissel speler is hij goed genoeg.
Helaas is de concurrentie moordend en is hij de wissel spelers ook niet de baas.
Jongens als Unuvar, Regeer, Rensch, Daramy, Fitz-Jim moeten minuten maken.
Het liefst wekelijks spelen.
Ajax zou met veel eredivisie clubs een deal kunnen sluiten dat ze een vergoeding krijgen bij toekomstige overgang bij zoveel mogelijk speeltijd. (Paar ton)

12-08-2022 12:17

AFCA. +3283

Jammer dat een van de grootste talenten van de laatste jaren geen echte kansen krijgt omdat er zo idioot veel aangekocht wordt. Daramy werd gehaald terwijl je ook 1 jaartje had kunnen wachten op Hansen, Unuvar.

12-08-2022 12:03

AFCACruijff14 +162166

Hansen gaat het sowieso niet maken en Unuvar is er dit jaar niet eens klaar voor, laat staan vorig jaar.

Ik wil mensen als AFCA. wel eens horen als ze zijn beleid uit zouden voeren bij Ajax en we met een halve jeugdploeg 2e of 3e eindigen. Heb je dan ook dat geduld nog?

12-08-2022 12:09

Biss +10346

Beetje zoals in 1995 ?

12-08-2022 12:43

AFCA. +3283

Ik zeg niet dat ze basis moeten. Maar aankopen als Daramy, Kristensen, Orejuela, Marin, Klaassen en noem ze maar op zijn echt totaal overbodig als je gewoon een beetje geduld hebt. Je moet talenten wel met het 1e mee laten groeien. Dat kan nu niet aangezien andere spelers hun plek op de bank innemen.

12-08-2022 12:49

AFCACruijff14 +162166

Talenten zoals Timber, Brobbey, Gravenberch en nu Taylor bedoel je?

12-08-2022 13:08

Nick14 +25889

Leg eens uit waarom Hansen het niet gaat maken.

12-08-2022 13:48

nuff-said +1651

Hansen en unuva. Kinderen dat tegen mannen spelen. Ajax moet ophouden met de ukkie talenten. Die nieuwe marrokaan in de jeugd dat van België kwam.. Zelfde geval. Die gozer is zo klein en je gaat zien dat ie er gwn niet gaat halen door zijn statuur. Je moet een uitzonderlijke talent zijn wil je zo klein zijn om et te halen in de top/middenmoot. Messi is klein maar heeft explosiviteit in zijn lichaam en gwn anders gebouwd dan een unuvar of Hansen.

12-08-2022 12:13

Biss +10346

Eriksen speelde destijds best prima voor Ajax 1 toch?

12-08-2022 12:45

Aurelius1 +19736

Eriksen is 1m82 lol.

12-08-2022 14:00

Libero +19189

Bounida IS een uitzonderlijk talent. Ünüvar ook, zij het in mindere mate, maar douw hem eens voor een langere periode het krachthok in, dat gaat echt helpen.

12-08-2022 14:09

Babangida83 +23933

Dat kon je ook van Cruijff en Messi zeggen, dus geen argument. Het gaat om kwaliteit, niet om of iemand nog als een kind er uit ziet. Dan heeft een talent echter wel wat geduld nodig. Bij Guardiola hetzelfde. Lieten ze ook niet debuteren om dezelfde reden. Het begint met een trainer zonder poep in zn broek.

12-08-2022 14:11

nuff-said +1651

Hahaha slaat nergens op. Je kan er als een kind uitzien in de gezicht ja maar het gaat om hoe je lichamelijk in elkaar zit en hansen en unuvar zijn zo petite en maar ze compenseren dat niet met uitzonderlijke kwaliteiten

12-08-2022 14:15

nuff-said +1651

Het gaat ze absoluut niet helpen de krachthonk. Explosiviteit heb je of dat heb je niet. Krijg je er niet in met de krachthonk. Messi had de krachthonk niet nodig om dat erin te krijgen, had ie van nature. Kijk nu naar concecao die dat ook van nature heeft. Is zoveel beter dan unuvar en hansen

12-08-2022 15:22

stefanAFCA5 +2255

Geen echte kansen. Ook zo’n antwoord onder de sneltoetsen hier haha. Hou eens op man

12-08-2022 12:24

AFCA. +3283

Als je ziet hoevaak Schuurs in mag vallen en ziet hoeveel minuten Unuvar krijgt. Is toch gewoon super zonde?

12-08-2022 12:50

WantAmsterdam +116198

Al had ik paar minuutjes voor Ünüvar leuk gevonden als belonen voor zijn prestaties in jong, hij is er nog lang niet klaar voor serieuze minuten in Ajax 1.
Wat Daramy ermee te maken heeft begrijp ik ook niet helemaal, geen van die twee spelers zijn (van nature) buitenspelers.

12-08-2022 13:51

Aurelius1 +19736

Hansen en Ünuvar zijn zaalvoetballers. Hebben niet het fysiek voor veldvoetbal. Ünuvar geef ik misschien nog een heel klein kansje om door te breken bij Ajax, maar dan moet ie fysiek een stuk sterker worden. Het ontbreekt 'm ook aan loopvermogen, en dat is misschien nog wel een groter probleem.

12-08-2022 13:58

Tommyshelby +129533

Vind Groningen ook niet verkeerd eerlijk gezegd. Matige concurrentie. Wel een Duitse trainer, die laat je hard werken.

12-08-2022 12:01

j0rnnn +5104

Prima club voor Sontje Hansen. Die schrijf ik ook nog niet af.

12-08-2022 13:10

Ajaxfan31183 +16391

Wat ik begreep van m'n collega ( zijn stiefpa heeft nac overgenomen) dat hij voor twee seizoenen naar NAC gaat. Omdat hij ontevreden is

12-08-2022 12:01

AFCACruijff14 +162166

Ik zou wat minder fantaseren...

12-08-2022 12:11

tikkie takkie +1022

Onzin als hij verhuurd wordt dan is het aan een eredivisie club. Als ze hem in de 1e divisie willen zien hadden ze hem ook gewoon bij Jong kunnen laten spelen. Ik vind het alleen maar prima als hij verhuurd wordt daar wordt hij alleen maar sterker van!

12-08-2022 12:29

WantAmsterdam +116198

Naar de KKD? Lijkt me sterk, daar heeft die nu meer dan 2 seizoenen gespeeld, die wil naar de Eredivisie.

12-08-2022 13:53

Masz +3731

"Johan Inan gaf aan dat FC Twente eerder in de transferperiode informeerde naar Ünüvar, al wilde de middenvelder toen nog voor zijn kansen bij Ajax gaan. Volgens Inan wordt er nu veel geïnformeerd naar Ünüvar vanuit de Eredivisie. Het talent zou geen voorkeur hebben voor een club die zijn wedstrijden op kunstgras speelt."

Dus Naci wou niet weg en wil ook liever niet naar een club met kunstgras(Volendam)
Gun Naci het beste en dat kan ook zijn spelen met Jong Ajax en trainen met Ajax1.
De effectiviteit van Jong moet ook gewoon omhoog, als dat niet in de 1ste div. lukt dan ben je nog niet klaar voor Ajax1.
Ben benieuwd waarom hij maandag niet meedeed en of hij nu wel mee doet met Jong?

12-08-2022 12:01

j0rnnn +5104

Ik vind 2 jaar KKD wel voldoende voor echte talenten. Dan weet je wel welke intensiteit gevraagd wordt in het betaalde voetbal. Nu is het zaak om op een ander tempo te spelen in een competitie die tactisch meer vraagt. Twente is dus een prima club om dit te leren.

12-08-2022 13:12

Ajaxadam1 +31670

Heel eerlijk: ik was de grootste Unuvar schreeuwer hier. Maar ik begin ook sterk te twijfelen over hij het ooit zal halen bij ons. Wie van ons zou hem toevertrouwen in een CL wedstrijd in de basis, en dat hij daar echt wat kan klaarspelen?

Als ik zie hoeveel tijd hij soms nkdig heeft in de 16. Hoeveel balverlies hij heeft elke wedstrijd. Zijn fysiek zit hem totaal niet mee.

Verder zie ik dat exceptionele niet meer, wat je bijvoorbeeld bij Ihattaren wel meteen zag. Ik zie alleen een heel talentvolle jongen met een extreem goede techniek. Maar de buitencategorie stempel heb ik veel gezien..

Het moet er ergens nog wel zitten, dus wie weet.

12-08-2022 12:01

Aurelius1 +19736

Ünuvar heeft een uitstekende mentaliteit, het is geen amokmaker in de groep, hij werkt ervoor, doet geen gekke dingen en heeft een geweldige techniek. Je gunt het die jongen dat ie doorbreekt. Helaas moet ie dan nog een flinke stap maken qua fysiek en loopvermogen.

12-08-2022 14:03

Babangida83 +23933

Unuvar is ook nog niet toe aan CL. Maar in de Eredivisie kun je hem prima brengen.

12-08-2022 14:15

Bensco +7174

Ik moedig al een tijdje aan dat Ajax qua talentontwikkeling punten kan scoren door een goed verhuur programma op te zetten. Het liefst samenwerkingen aan gaan met clubs uit de top 5 competities en een intensieve begeleiding bieden ook tijdens verhuur.

12-08-2022 12:00

FissaDeGekste +3395

Lekker naar Twente gaan voor een jaartje! Ron Jans is een goede coach, ze voetballen leuk & ze zien Naci graag komen.

Kan hij volgend jaar met 25+ gespeelde wedstrijden de strijd aangaan tijdens de voorbereiding. Hoop zo dat deze jongen het haalt.

Edit: NEC of Volendam zou ik ook voor zijn.

12-08-2022 11:56

GinoAFCA +14893

Zal hem wel goed doen

12-08-2022 11:52

AlexIbarra +19290

Niet zozeer Unuvar maar ik hoop al de hele week op wat uitgaand transfernieuws.
Van de bekende, door ons allen zeer gewaardeerde, selectieleden die zo goed zijn dat we ze liever niet opstellen. ;)
Pierie wil blijven las ik maar Magallan, Klaiber, Bandé?

Verder wil het AD graag doen voorkomen alsof er geen kansen zijn voor de jeugd door de koopwoede van Ajax. Maar ten eerste ben ik het daar sowieso niet mee eens en hun eigen voorbeelden zijn gewoon slecht.

Timber staat nog steeds basis en zal belangrijker worden in de coaching, Taylor doet het goed en zal zeker een aantal basisplaatsen krijgen dit seizoen. Rensch heeft aardig wat kansen gehad maar laat het zelf al langere tijd niet zien en we hebben bewust geen keeper gehaald om Gorter te kunnen brengen. (Kost een JC schaal maar dan heb je ook wat.)

Unuvar zelf is een beetje een geval apart door zijn extreme postuur en kwaliteiten. Ik vind het een heerlijke speler maar heb nu nog niet het gevoel dat hij potten gaan breken in de CL.
Zie ook oprecht niet wat het probleem is als deze jongen zijn kwaliteiten beter leert gebruiken bij hogere weerstand, en dan op zijn 21e 'pas' een basisplaats verovert.

Niet iedere jonge speler is op zijn 17e al klaar om 2x per week te bikkelen tussen de volwassen topsporters. Naci heeft ook nog een flinke dip gehad (waar hij pas een jaar uit is) en wat mij betreft komt zijn tijd nog wel. Nu eerst ff inhoud kweken.

12-08-2022 11:48

Cesc88 +6202

Off: Zojuist Ihattaren weer op Insta gesproken,had vannacht met dronken kop gestuurd : Pff mis je bij Ajax man, kon ik je zondag maar bewonderen in de Arena. Hij stuurt terug: Geloof me bro, komt snel goed. HOOP HOUDEN!!!!

12-08-2022 11:47

AFCACruijff14 +162166

Mo heeft nog steeds niet door dat hij zijn mond eens op social media moet houden he. Heel leuk dat jij met hem praat, maar het is natuurlijk idioot dat hij dingen communiceert over dit en niet Ajax. Lijkt me geen al te slimme jongen, nog los van zijn problemen.

12-08-2022 11:49

Cesc88 +6202

Ja dat ben ik zeker met je eens Cruijff. Ik baal er gewoon zo van, die jongen is zo verschrikkelijk goed. En had zo de hoop dat hij bij ons ging vlammen, Ihattaren die achter Tadic/Brobbey Antony en Bergwijn speelt.. pff je kwijlt op de tribune man

12-08-2022 11:55

FissaDeGekste +3395

Haha wel mooi.

12-08-2022 11:53

Ajaxadam1 +31670

Als je er zelf maar in blijft geloven

12-08-2022 11:54

Cesc88 +6202

Pfff geloof je t toch niet joh simpel figuur.

12-08-2022 11:57

Bc te P +22130

Nec zou n mooie club voor hem zijn, kan die wat tips krijgen van lasse

12-08-2022 11:44

Tommyshelby +129533

NEC perfecte optie.

12-08-2022 11:44

1991 +7787

Lekker naast Schöne spelen:)

12-08-2022 11:49

Tommyshelby +129533

Die let goed op hem, ik zeg doen.

12-08-2022 11:50

YRGI +32962

Volendam? Verhuur is prima. Moet aan spelen toekomen.

12-08-2022 11:39

Jorehn +808

Hij wil niet naar een kunstgrasclub

12-08-2022 12:19

Qifesh +24917

Naci zou met zijn lengte eens naar bousoufa tapes moeten kijken.. of Zola natuurlijk. Iets meer felheid erin en je komt er wel. Voetballen kan ie wel.

12-08-2022 11:38

WantAmsterdam +116198

Ik vind niet dat die felheid mist, ik vind hem vooral explosiviteit en snelheid missen. Vind hem altijd erg sloom en traag (ogen). Met zijn postuur moet die uit de duels blijven aan de bal maar dat lukt hem vaak niet. Als die iemand voorbij dribbelt wordt die vaak door dezelfde speler weer ingehaald, en als die de bal krijgt duurt het vaak te lang zodat een tegenstander tegen hem aan zit.

12-08-2022 14:03

Qifesh +24917

ik vind hem vooral explosiviteit en snelheid missen

Mee eens, ik hoop er vurig op dat hij daar heel fel op gaat trainen. Vooral toen ie op linksbuiten stond viel het op maar dat sloeg ook nergens op als je dat al weet..

13-08-2022 10:07

Keizer +30218

Hoop op Vitesse oid. Die kunnen nog prima aanvallende spelers gebruiken. Nog een jaar jong Ajax heeft ie ook niks aan.

12-08-2022 11:38

DEELM +11891

Ga naar Nec ajb! Ploeg met ervaren oud Ajacieden en dat meestal frank en vrij voetbalt. Waarschijnlijk ook een stabiele middenmotor dit jaar waardoor de belangen niet boventoon gaan voeren en Unuvar heerlijk z'n klasse kan tonen, kan leren en aan de eredivisie kan wennen.

12-08-2022 11:31

Ajax95Duivendrecht +24160

Ik vind dit jammer, omdat ik van mening ben dat je je beste talenten niet moet verhuren. Die kun je het beste bij de club houden.

Aan de andere kant snap ik Ünüvar wel. Hij moet nu op zijn leeftijd gewoon iedere week spelen en ook wennen aan het tempo van en 90 minuten maken in de Eredivisie. Bij Ajax gaat dat niet lukken, bij andere Eredivisieclubs wel.

Wel hoop ik dat Naci een verstandige keuze maakt en dus kiest voor een ploeg die zelf graag voetbalt en aanvalt. Hij moet niet bij een vechtploeg gaan spelen die nauwelijks in de 16 van de tegenstander komt. Ik zou hem graag bij Heerenveen, Cambuur, NEC of Volendam zien. Dat zie ik als ploegen die A) geen uitgesproken vechtvoetbal spelen en B) waar nog ruimte in de selectie is voor een 10 of linksbuiten (omdat de huidige keuzes daar niet goed ingevuld zijn / qua niveau tekort schieten). Bij een Twente gaat hij nooit die twee linksbuitens (zeker niet diegene die gisteren geweldig speelde) of Vlap eruit spelen. En bij AZ gaat hij ook niet snel Karlsson of De Wit eruit spelen.

12-08-2022 11:31

Jorehn +808

Op zijn leeftijd speelde bijvoorbeeld Frenkie de Jong nog amper bij Willem 2 en het jaar erna pas in jong Ajax. Vergeet niet dat ie pas 19 is, niet ieder talent is klaar om dan al een basisplaats te veroveren. Ze heten niet allemaal Gravenberch of De Ligt.

12-08-2022 12:22

WantAmsterdam +116198

Frankie speelde met 19 al bij Ajax. En ook al speelde hij nog in jong, hij was veeeel verder dan Naci.

12-08-2022 14:05

tikkie takkie +1022

Ik ben het niet met je eens. Bij Jong Ajax gaat hij niet veel verbeteren. Het beste is op een hoger niveau (lees eredivisie) wekelijks te spelen. Ik heb nog alle hoop dat hij Ajax 1 gaat halen en verhuur nu naar een club als NEC is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling!

12-08-2022 12:33

AjaxIsBeast +5975

Twente zou perfect bij hem passen, maar ik vrees dat Unuvar daar ook op de bank belandt.

12-08-2022 11:22

AjaxHoorn +32989

Ik ben een voorstander van verhuur als een speler eigenlijk in de categorie valt:

- Te goed voor Jong Ajax
- Te weinig minuten in Ajax 1

Zo ben ik van mening dat Rensch, Taylor, Unuvar, Fitz-Jim, Regeer eigenlijk wel toe zijn aan nieuwe prikkels (in het verleden). Rensch heeft echt stil gestaan in zijn ontwikkeling wat mij betreft. Buitencategorie talent wat ineens een back geworden en dan mondjesmaat minuten pakt. Fitz-Jim is steevast de beste van het elftal en hoort eredivisie minuten te krijgen als hij niet speelt. ASE afgelopen winter blokkeren om naar Sparta te gaan. Valt ook in die categorie.

Zelf vind ik het echt belachelijk dat Unuvar geen enkele invalbeurt heeft gekregen, maar goed. Verhuur hem dan inderdaad.

12-08-2022 11:16

3sterren +20205

Eerst laten bijtekenen en vervolgens hem toch verhuren, tegen de wens van het talent in, hmmm.
Volgens mij had Ünüvar goede redenen, toen hij bekend maakte bij Ajax te willen blijven.
Met clubs, zoals Heracles Almelo, Willem II, PEC Zwolle en ADO Den Haag, die je eigenlijk normaal gesproken eerder in de Eredivisie verwacht, biedt de JL voldoende tegenstand voor de kleine behendige middenvelder. Met de rest van de voormalige gedegradeerde teams er nog bij, kun je haast spreken van een eredivisie-waardige competitie.

En in mijn ogen het allerbelangrijkste punt: waar kun je nu het Ajax-spelletje beter onder de knie krijgen, dan bij Ajax zelf ? ...

12-08-2022 11:16

AFCACruijff14 +162166

Waar baseer jij op dat Unuvar een verhuur nou niets vind? JL of Eredivisie is gewoon een groot verschil in niveau, maar ook in aandacht van alles en iedereen.

12-08-2022 11:51

3sterren +20205

Op een artikel dat ik heb gelezen op AS. Jammer dat je niet reageert op mijn laatste zin en eigenlijk jammer dat je niet hebt meegekregen wat ik bedoelde met mijn post ...

12-08-2022 12:09

trodat4030 +97063

Naci heeft het Ajaxspelletje wel enigszins onder de knie lijkt me na zo'n 10+ jaar jeugd van Ajax.. Denk je niet? Hij is geen aangekocht talent ofzo..

12-08-2022 11:59

3sterren +20205

Jammer toch dat je reageert of ik je iets heb aangedaan. Als je mijn intentie niet goed hebt begrepen, dan kun je om opheldering vragen.
Maar jouw manier is natuurlijk veel leuker ...
; )

12-08-2022 12:11

AFCACruijff14 +162166

Ik ben sowieso een voorstander van grote talenten verhuren. Sterker, het stoort me dat Ajax dit een aantal keer heeft nagelaten bij bv Schuurs en Gorter. Die had je na koop meteen een jaar moeten terug verhuren. Jong Ajax is een prima ploeg om je eerste stappen in het betaalde voetbal te maken, maar als je dat al hebt gedaan bij een andere club dan vind ik het geen vooruitgang. De echte toptalenten schieten vaak van de A1 na een korte periode bij Jong Ajax wel door naar het eerste, de rest heeft gewoon tijd nodig. Verhuren is ook geen schande.

Vorig jaar zomer en ook deze zomer waren er gewoon veel te weinig spelers die aan de deur van het eerste klopten. Taylor deed het en hij kreeg op den duur de kans. Had zelfs wat eerder gemogen, maar spelers als Gorter en Unuvar zijn er niet klaar voor. Dat is geen verwijt, maar een constatering. Niet ieder talent is een nieuwe Wesley Sneijder die er meteen staat. Goede kans dat over een jaar spelers als Klaassen, Kudus en/of Berghuis vertrekken. Dan moet Unuvar er gewoon klaar voor zijn. En zo niet dan helaas. Dan komt er een ander. Zo werkt topsport.

12-08-2022 11:10

Sjonnie +18814

Verhuur zou een oplossing kunnen zijn maar:
Frenkie, Nous, Donny (en Appie) waren allemaal van vergelijkbare leeftijd toen zij een extra seizoen draaiden in de KKD.
Ben toen 1e seizoenshelft iets van 4 keer op De Toekomst geweest en het was werkelijk waar een feest (op VVV na).
Je kon duidelijk zien dat ze te goed waren voor de KKD maar laten we wel wezen, dat extra jaar KKD heeft ze geen windeieren gelegd, zoals later wel is gebleken.

Waarom zou dat niet kunnen met Ünüvar? Hij heeft weliswaar z'n doelpunten gemaakt en z'n assists gegeven maar zo dominant als Frenkie, Appie, Nous en Donny destijds waren, dat heb ik eerlijk gezegd nog niet gezien bij Naci.
En ik heb vorig seizoen (met een select groepje AS-ers) haast alle wedstrijden JA gezien (creditcard stream of ESPN).
Ik zou zeggen: laat in de 1e seizoenshelft eerst maar eens zien dat je echt dominant kunt zijn in de KKD en we spreken tijdens het WK of in de winterstop wel verder en bepalen dan de strategie.

Een verhuur is namelijk pas nuttig als het een echt goede match is.

12-08-2022 11:04

Qifesh +24917

Een goede match is van zoveel factoren afhankelijk. Frenkie was toch ook ff nr willem II ?

12-08-2022 11:23

Sjonnie +18814

"Frenkie was toch ook ff nr willem II" zelfde constructie als bij de aankoop van Schuurs. Gekocht maar nog een seizoen draaien op huurbasis bij de oude club.

12-08-2022 11:28

AlexIbarra +19290

Frenkie is gehaald van Willem II, voor het 1e jaar aan hen terugverhuurd maar al eerder weer naar A'dam gehaald omdat de trainer van Willem hem nooit opstelde.

12-08-2022 11:52

Sjonnie +18814

Yep, Streppel was dat

12-08-2022 11:54

Talentje020 +20043

Een verhuur is voor Naci het beste inderdaad, hopelijk aan een Twente of Volendam, laat mannen als Jans en Jonk Naci maar klaarstomen voor Ajax

12-08-2022 11:03

Turbo +42042

Jammer. Zo'n jongen heeft er denk ik meer aan om wat serieuzer bij Ajax 1 betrokken te worden.

Dit is de downside van koopwoede en niet door durven selecteren. Vorig jaar heeft bv Daramy best wat invalbeurtjes en zelfs een basisplek in de CL gehad. Op basis van helemaal niks. Nu heb je Klaassen die er bij bungelt, 4 a 5 betere spelers op zijn positie heeft, maar toch blijft en speelminuten gaat krijgen "want het is Klaassen en hij doet zo zijn best". Unuvar hoeft echt geen basisplek te hebben hoor, maar een beetje meer lucht in de selectie kan geen kwaad.

12-08-2022 11:01

Dennis129 +11883

Het is natuurlijk niet Klaassen want hij doet zo zijn best. Een trainer denkt het is Klaassen en die scoort altijd belangrijke doelpunten. Neemt niet weg dat ik Klaassen ook niet zou opstellen, maar op dit moment Kudus en anders Berghuis als nr 10. Unuvar moet gewoon minuten maken en dan schiet af en toe een invalbeurtje ook niet op dus verhuur is gewoon de beste optie.
En koopwoede valt mbt Unuvar op zich wel mee, want er is dit seizoen geen enkele middenvelder aangetrokken, alleen Labyad is vertrokken

12-08-2022 11:09

Turbo +42042

Klaassen scoort niet "altijd" belangrijke doelpunten. Klaassen speelt als 2e spits en scoort 1x in de 3 a 4 wedstrijden een intikker en doet verder niks goed. Trainers houden van makkelijke jongens en de lopende diepe 10 is een hype van trainers die elkaar na-apen. Lopende middenvelders zijn een gezwel in onze speelstijl. En buiten zijn stijl is Klaassen simpelweg niet goed genoeg voor het huidige Ajax.

En Unuvar speelt in 1 met name als aanvaller of 10. We hebben deze zomer 4 aanvallers gekocht. En vorig jaar 2 aanvallers en 1 tien. Waarvan een speler als Daramy gewoon een ordinaire paniekaankoop is bij wie je in één oogopslag kon zien dat ie niks bij Ajax heeft te zoeken. Dat doet uiteindelijk je talenten pijn. Daar moet een veel beter evenwicht in komen. We kopen nu zelfs back-ups voor andere aankopen.

12-08-2022 11:22

Web +178830

@turbo
Ik heb het hier onder ook al gezegd
Zolang mensen geen reëel
beeld van Klaassen en Ten Hag hebben word de discussie alleen maar lastig
En dan zeg ik niet dat die twee geen fouten maken en alles goed goed
Ik zou op dit moment ook voor Kudus kiezen

12-08-2022 11:32

Turbo +42042

@web
Maar wat is je punt nou dan? Ik vind Klaassen geen goede voetballer dus telt mijn kant van de discussie niet?

Reëel betekent werkelijkheid, niet jouw mening.

12-08-2022 11:36

Dennis129 +11883

Jij maakt Klaassen veel kleiner dan hij is.
Daramy is inderdaad een derde keus geweest die niet gekocht had moeten worden. Maar het aankopen van een aanvaller met diepgang was wel gewoon logisch het was alleen de verkeerde speler. De enige aanvaller waar Unuvar mee te maken die dit jaar is aangekocht heeft is Bergwijn en dat is gewoon een fantastische aankoop.
Ik zie Unuvar overigens als middenvelder en niet al linksbuiten en op het mmiddenveld zijn alleen maar spelers vertrokkken

12-08-2022 11:38

Web +178830

@turbo
Maar leer dan een te accepteren dat Klaassen bij bijna elke trainer geprezen worden
Dan zal hij toch beter wezen dan een niets nut wat jij er van vind toch?
Een paar maand geleden zij Wim Jonk zelfs nog
Iedere trainer is blij met Klaassen in zijn ploeg
Van Gaal, Ten Hag, Bosz
Arne Slot ( kiest voor een loper)
Zouden die het allemaal mis hebben
Zelfs de grote Cruijff prees hem
Twijfel je ook wel eens aan je zelf?

12-08-2022 11:44

Turbo +42042

@web
Waarom maak je het weer persoonlijk? En het is prima dat al die mensen dat vinden. Cruijff zag in Klaassen een 6. En dat was een fout, want dat bleek Deef totaal niet te kunnen. Prima. Maar wat moet ik daarmee?

Kiezen Klopp en Guardiola ook voor een lopende 10? Nee. Is dat relevant? Nee.

Je hebt vorig jaar het bewijs kunnen zien toen Deef geblesseerd raakte. Zelfs TH stapte er toen vanaf. Brekers, lopers.. Ajax bloeit pas op zodra dat soort types eruit gaan.

12-08-2022 11:58

Knalpot +3622

Die spelen beide zonder 10 en in Klopp zn geval zijn meestal de wijnaldums en de hendersons de spelers die dat dan in moeten vullen mwah dat zijn ook maar gewoon lopers met een beetje meer basistechniek dan Davy. En Pep heeft natuurlijk een alles in 1 speler als de Bruyne daar lopen, valt ook niet te vergelijken maar Pep stopt zn Foden of Silva die je wel als 10 zou kunnen bestempelen doorgaans ook 'hangend' aan de zijkanten weg.

12-08-2022 13:02

AFCACruijff14 +162166

Hij heeft juist niks aan een bijrol dit jaar met heel weinig spelen en veel trainen. Hij moet minuten maken. Buiten Ajax. Ajax heeft voor zijn positie meer dan genoeg opties die terecht hoger in de pikorde nog staan.

12-08-2022 11:11

MelleAfca +14328

Unuvar moet gewoon inhoud gaan kweken, dat ga je ook niet doen met een paar invalbeurtjes. Ik snap dat het een aantrekkelijk beeld is om zo’n rasvoetballer bij je selectie te hebben ten faveure van een type Klaassen, maar kijk je naar het grotere plaatje dan is toch simpelweg niet handig.
Ik ben er heilig van overtuigd dat we dit jaar een “serieuze” Europese campagne kunnen gaan neerzetten, dan moet Klaassen de Dani de Wit rol gaan vervullen. Bij achterstand erin komen om iets te forceren en bij een voorsprong erin komen om de opbouw van de tegenstander in een vroeg stadia te verstoren.

12-08-2022 11:11

Turbo +42042

Hij kan tussendoor gewoon 90 minuten spelen in Jong Ajax en traint op hoger niveau. Als hij op de bank terecht komt of degradatievoetbal gaat spelen bij zn nieuwe club is het een weggegooid jaar.

Forceren doet Klaassen zelden vanwege zn beperkte fysiek. En achter je man aanlopen kan ook gedaan worden door een speler die beter kan voetballen. En daarin zou ook bv Kudus of Taylor nog beter zijn dan Klaassen aangezien ze atletischer zijn. Als er iemand op europees niveau structureel weggeblazen word is het Deef.

12-08-2022 11:29

WantAmsterdam +116198

“Op basis van helemaal niks”
Daramy was bij Kopenhagen een zeer goede speler en begon ook leuk in zijn eerste minuten bij Ajax, ook als die in jong speelde was die geregeld een van de beste spelers.
Nu die weer bij Kopenhagen speelt last weer mooie dingen zien. Hij is geen Sheraldo Becker ofzo.

12-08-2022 14:14

Turbo +42042

Ik vond het bij Kopenhagen ook een ongepolijste roadrunner met een beperkte techniek en weinig rust in zn hoofd en spel. En op een goaltje tegen Cambuur na vond ik hem al direct teleurstellen in Ajax 1. Ontzettend beperkte speler die behalve hard rennen op geen enkel vlak zelfs maar een 7 scoort imo.

12-08-2022 14:44

WantAmsterdam +116198

Ongepolijst misschien, maar hij heeft echt wel kwaliteiten. Hij heeft een actie in huis, zijn functionele techniek is zeker niet slecht, hij is een teamspelers en geen egoïst, en zijn voorzet, vooral laag vind ik ook goed.

12-08-2022 15:06

OwenStevenDalberg +27551

Hij moet in ieder geval niet naar een degradatie kandidaat. Want daar zal hij de eerste zijn die op de bank beland. Maar aan de andere kant denk ik dat hij daar wel veel van kan leren. Meer een kerel worden. Als ze hem wel opstellen.

12-08-2022 11:00

3sterren +20205

voor die reden hoeft hij niet per se te vertrekken. Voetballen tegen tegenstanders, die dolgraag weer willen terugkeren naar de eredivisie, kan net zo leerzaam zijn voor hem.
Bij Ajax kan hij tenminste rekenen op speeltijd, onder de hoede van Ajax trainers.
Bij clubs uitkomend in de eredivisie moet hij dat nog maar afwachten ...

12-08-2022 11:21

Cednificent +491

Unuvar is technisch aan de bal een prachtspeler om naar te kijken, bij Jong Ajax laat hij mooie dingen zien. Bij Jong Ajax zit hij ook vooral om te leren, hij moet nog niet. Een foute pass, verkeerd opgesteld staan, een cruciaal duel verliezen, het niet meelopen met een man is daar erg, maar geen ramp. Bij Ajax 1 zou het punten kunnen kosten in de competitie, of zelfs uitschakeling kunnen betekenen in de CL.

Als we kijken naar zijn concurrentie dan zijn Berghuis, Klaassen en Kudus zowel verder als beter dan Unuvar. Dit zeg ik los van het type speler, want tussen Kudus en Klaassen zit een wereld van verschil, met beide voor en nadelen.

Unuvar is er echt nog niet klaar voor, maar heeft wel het vertrouwen van de technische leiding, daarom is zijn contract verlengd en willen ze hem verhuren.

De statements om meer eigen jeugd in te passen, of dat deze geen kans meer krijgt vind ik persoonlijk overtrokken. Volgens mij is de doelstelling 1 a 2 jeugdspelers per jaar te laten doorbreken. Taylor lijkt al op nummer 1. Daarnaast denk ik dat jongens als Regeer en van Axel dongen zeker kunnen aanhaken. Misschien dat zelfs een jongen als Vos er al bij kan komen.

Het niveau bij Ajax ligt enorm hoog en veel talentvolle spelers tegelijk inpassen om het inpassen zou Ajax terugwerpen. De jeugd is namelijk momenteel nieteens gelijkwaardig aan de eerste 13-14 selectiespelers.

12-08-2022 10:53

NW23 +5061

Twente laten lopen? Wat stom en zonde. Was echt de ideale ploeg geweest. Het voetbal is verzorgd en ze spelen ook Europees. Echt een gemiste kans. Benieuwd welke club het nu wordt.

12-08-2022 10:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.