Tijd voor verandering, teken hier!

door Kaos 336

Tijd voor verandering, teken hier!

door Kaos 336

Laatst geüpdatet

Ben je de gang van zaken ook zat? Teken deze petitie! http://www.petitiononline.com/1243824/petition.html

Lees meer over:
Plaats reactie

Robinjo1988 +1

Gaat niet echt snel meer met de petitie helaas...

10-11-2010 18:30

V12 +867

Jol heeft gereageerd op Cruijf op Nusport. Hij geeft onder meer aan dat Cruijff dit al 25 jaar doet. 25 jaar geleden was Cruijff zelf trainer bij Ajax maar goed. Jol wordt echt een beetje een zielige schreeuwer en schildert Johan Cruijff af als een oude zeikerd. Triest. (RWO)

10-11-2010 14:31

afca_vak414 +0

AJAX moet gewoon CHADIL halen van fc twente geef dar maar 3 tot 5 miljoen vooruit dat is ene duidelijke versterking en sulejmani vekopen/verhuren

10-11-2010 13:10

wezzeltje410 +0

Dit sturen ze

Wij hebben jouw e-mail ontvangen en willen er graag een reactie op geven.

Bedankt voor jouw kritische email. Iedereen heeft zijn eigen visie op het technisch beleid, de speelwijze van Ajax, de vorm van bepaalde spelers enz. Zo krijgen wij dagelijkse diverse emails binnen met suggesties, klachten en andere reacties. Die zijn van harte welkom en ze worden wel degelijk gelezen.

Het is voor ons belangrijk om te weten wat er speelt. Eén van de vijf pijlers uit ons beleidsplan heeft immers te maken met het inspireren en motiveren van onze supporters en hen meer en meer aan de club binden. Daarom wordt een email zoals de jouwe dus wel degelijk gelezen, omdat we willen weten wat er leeft bij onze supporters. Niet alleen als we bovenaan staan, maar ook als we punten verspelen zoals tegen ADO Den Haag.

Helaas is het onbegonnen werk om inhoudelijk op alle emails reageren en dus, ondanks jouw duidelijke en concrete opmerkingen in die richting, gaan we niet al te diep op je email in. Het is de kunst van de media om de vragen van het 'grote publiek' aan de trainer, de spelers en de beleidsbepalers te stellen zodat wij op die manier onze achterban (supporters, sponsors en andere voetballiefhebbers) zo breed mogelijk kunnen informeren. Wij hopen dat je juist via onze website en via de media aan voldoende informatie kunt komen om geïnformeerd en gehoord te voelden.

Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben dan kun je contact opnemen met Supporterszaken via telefoonnummer 020 - 3 111 444. Supporterszaken is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.

Ajax Kaartenmarkt
Kijk voor meer informatie op vriendelijke groet,

AFC Ajax
Supporterszaken

10-11-2010 11:39

Rubinho +0

Exact dezelfde mail heb ik ook gekregen.

10-11-2010 11:49

wezzeltje410 +0

jongens ik hem een email terug gehad is dit bij meer mensen het geval het is wel gewoon een standaard email.

10-11-2010 11:33

Rubinho +0

Het is vandaag overigens ook uitkijken naar de persconferentie van meneer Coronel, waarbij hij ingaat op de spijkerharde kritiek van Johan Cruijff. Hopelijk laat Coronel zijn Ajax hart spreken en gaat hij ons positief verrassen. Zal wel niet.

10-11-2010 11:30

Andries +2

Hmm, je kan je natuurlijk afvragen in hoeverre de media hierop inhaakt én wat Coronel gaat vertellen. Laatste tijd zijn het statistieken praatjes. Wat ik mij afvraag is in hoeverre zijn rapport wordt gevolgd bij het huidige technische beleid. Er staat namelijk dat er twee varianten zijn.

Letterlijk ;

Kies voor een helder model. Daarvoor zijn er twee mogelijkheden:

1. Een sterke trainer met bewezen managementkwaliteiten die leiding geeft aan de gehele betaald voetbal afdeling
waaronder een hoofd scouting (model Louis van Gaal 1991-1997). In dit model dient de Algemeen Directeur een
voetbalachtergrond te hebben.

2. Een sterke Technisch Directeur met ruime verantwoordelijkheden en bevoegdheden die de baas is van een goede
trainer. Deze trainer is uitsluitend verantwoordelijk voor de training, coaching, opstelling en tactiek van het eerste elftal.
In dit model geeft de Technisch Directeur leiding aan de gehele betaald voetbal afdeling en bepaalt hij alle dient een kwalitatief hoogwaardige hoofd scouting te worden aangesteld. De scouting moet tegenwicht bieden aan de invloed van makelaars en zaakwaarnemers.


Er is duidelijk voor punt 1 gekozen. Wat de vraag opbrengt van er met punt 3 is gebeurd? En hoe kan het dat alle breedteaankopen uit de koker van Raiola komen? En hoe breedteaankopen verder te verdedigen zijn weet ik al helemaal niet. Dit word namelijk afgekeurd door het rapport Coronel.

10-11-2010 14:47

Liefhebber +1

Ik snap nog steeds niet waarom iedereen denkt dat met Cruijff het sowieso goed komt.
Cruijff is idd een grootheid met vele successen, maar heeft nooit geschitterd door zn betrouwbaarheid, foutloos is hij verder ook zeker niet.
Cruijff was bijvoorbeeld degene die MvB een ideale trainer voor Ajax vond, nou we hebben t gezien. MvB was op elk gebied een regelrechte ramp. Ook zag Cruijff t zitten in de maatjes van MvB, Robbie Witschge en Van t Schip, die hij geschikt vond voor de posities hoofd scouting en hoofd jeugdopleidingen. Cruijff raadde tevens Ten Cate aan, die er voor zorgde dat binnen 2 maanden de eenheid en het plezier in t team totaal verdwenen was. Ook Ten Cate maakte ons trouwens geen kampioen, maar kwam niet verder dan een mooie inhaalpoging zoals zovelen. Ook in die tijd van Ten Cate, was Cruijff degene die ons op ene Roger wees, nou wat hebben we van m genoten. Met die twee trainers door Cruijff naar voren geschoven ging het dus ook niet fenomenaal met Ajax. Ook is Rijkaard een favoriet van Cruijff, en die doet het op Barcelona na ook nou niet zo werelds als trainer. Koeman is ook een voorbeeld en Piet Keizer heeft ons als technisch adviseur in zijn tijd ook niet heel veel gebracht. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te vinden waaruit blijkt dat Cruijff er ook wel eens naast zit.
Begrijp me niet verkeerd, t gaat niet lekker op deze manier. We lijken t seizoen te verspelen. Maar alles omgooien gaat helemaal niks oplossen, het verergert de situatie alleen maar. Dat hebben we toch al zo vaak gezien. We waren vorig jaar gewoon goed bezig, dat moeten we niet vergeten. De puzzel was gevallen, maar een stukje uit de puzzel, het aanspeelpunt verdween en daarvoor kwam een stukje dat El Hamdaoui heette voor terug. Dat stukje past, zo kunnen we nu concluderen, dus duidelijk niet. Tis geen toeval dat t hele team dat vorig jaar zowel aanvallend (veel goals) als verdedigend (weinig tegengoals) ijzersterk was, nu opeens in elke linie totaal de weg kwijt is. We kunnen concluderen dat Suarez veel beter rendeerde vorig jaar, Vd Wiel kon meer opkomen, De Jong goed bijsluiten, De Zeeuw was dwingender, Enoh was sterk en de verdediging werd veel meer ontlast en leek onpasseerbaar. El Hamdaoui vult deze rol duidelijk totaal anders in. Daar ligt het probleem in mijn ogen.
Hoe dat op te lossen hebben de spelers vandaag over gesproken en zelfs huiswerk over mee gekregen. Hopelijk is er iets uitgekomen en gaan we ons gewoon herpakken.
Laten we iig niet voor nog meer onrust zorgen, maar t seizoen gewoon zo afmaken en dan kijken hoe t ervoor staat. Dan kunnen we dan, al dan niet van Jol afscheid nemen en kijken hoe we alles verder moeten invullen. En als we dan toch een nieuwe trainer volgend jaar moeten nemen, laten we dan Rijkaard lekker overslaan en gewoon voor een tandem De Boer en Blind kiezen. Scheelt iig een hoop salaris.

10-11-2010 01:03

Tinus2000 +0

100% eens! (en daar heb ik geen petitie voor nodig)

10-11-2010 01:13

Cruijff4ever +51

Ik respecteer je mening, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind je betoog niet helemaal volledig. Ten Cate kan je niet op het conto van Cruijff schrijven, want die had niets met die aanstelling te maken, ook al zou Cruijff gezegd hebben dat hij het een goede trainer vond, dat vond ik namelijk ook, maar ik heb hem ook niet aangesteld. Roger was inderdaad op aanwijzen van Cruijff en volgens mij had hij wel een trainingsachterstand en uiteindelijk heeft hij amper gespeeld. Dat wil niet zeggen dat het een slechte voetballer is. Ik heb hem simpelweg te weinig zien spelen om daar een oordeel over te vellen. Dan nog heb ik liever 1 Roger, dan een Mido, Atouba, Tainio, Ooijer, Lodeiro etc. Die ene mispeer valt in het niet bij de kapitaalvernietigende miskopen van de afgelopen jaren. Ook ben ik het niet met je een dat Ten Cate in 2 maanden tijd al het plezier uit het elftal heeft gehaald. Het is het laatste elftal dat ik nog met plezier en frivool heb zien spelen. Twente werd van de mat gespeeld, alsmede PSV, Feyenoord etc.. Sneijder bloeide volledig op onder Ten Cate. Ten Cate is ook slachtoffer geworden van het wanbeleid en de plotselinge hand op de knip (die er bij MvB weer af ging). Van Geel riep alleen maar tegen Ten Cate dat de spelers die hij wilde na zijn eerste jaar onhaalbaar waren en scheepte hem af met spelers als Delorge. Ik had ook mijn koffers gepakt.

Van Basten is eveneens een protégé van Cruijff, waarmee hij hetzelfde in gedachte had als Rijkaard bij Barcelona, namelijk laten functioneren in een organisatie opgezet door Cruijff, een organisatie waarin deze jongens groot zijn geworden aangezien zij zelf een product waren van de organisatie van Cruijff. Van Basten pleegde echter muiterij en greep alleen de macht en daar is het mis gegaan. Je kan Cruijff niet afrekenen op Van 't Schip en Witschge. Ik vind namelijk, dat je hun disfunctioneren alleen Cruijff kan aanrekenen als hij ook zijn gang had kunnen gaan en niet alleen 3 posities binnen de club had kunnen invullen. Persoonlijk vind ik het bijzonder spijtig en een gemiste kans, omdat Cruijff serieus aan de slag wilde. Hoor hem nog zeggen bij Jack van Gelder: "Ik ga het technisch plaatje invullen en de poppetjes op de juiste plek zetten". Hij gaf tevens aan dat hij hierop ook kon worden afgerekend als het niet goed zou gaan, ook al had hij geen officiële functie. Hoezo bang voor imagoschade? Hoezo bang om op zijn bek te gaan zoals velen roepen? Hij nam die verantwoording, had er zichtbaar erg veel zin in, maar zag de steek van Van Basten niet aankomen.

Rijkaard lijkt alleen te aarden in een organisatie in de geest van Cruijff. Koeman is nimmer door Cruijff voorgedragen, maar slechts een speler die onder Cruijff groot is geworden. Ook na Rijkaard heeft Cruijff nimmer Koeman bij Barca in de mond genomen, maar Guardiola naar voren geschoven, terwijl Koeman ook een Barca-man is. Lijkt mij dat de aanstelling van Koeman bij Ajax niets met Cruijff te maken had. Sterker nog, Cruijff had Ajax toen de rug toegekeerd omdat ze hem om advies hadden gevraagd met betrekking tot de TD-functie, terwijl Van Gaal al lang en breed rond was. Dat was dus een trucje om de achterban stil te krijgen, zo van "kijk, wij hebben Cruijff ook om advies gevraagd" en daar wilde hij zich niet voor laten gebruiken. Last but not least, Piet Keizer. Over het werk van Piet Keizer kan ik niet veel zeggen, temeer omdat hij slechts adviseur was en er geen dingen naar buiten zijn gekomen die uitsluitend en alleen op rekening van Keizer waren te schrijven.

Gelukkig ben je met mij van mening, dat er iets moet veranderen. Maar we kunnen niet blijven veranderen, we kunnen niet blijven switchen, dus als we nu gaan veranderen, laten we dan ook goed veranderen en niets slechts een deeltje. Wisseling van de wacht met mensen die gewoon weer de lijn doortrekken is geen verandering. Het gaat om een beleidsverandering. Als het huidige bestuur en trainer dat in samenspraak met Cruijff kaunnen, prima, maar geen verstoppertje meer spelen, geen dekmantels meer, geen gekronkel, geen gedraai! Rapport helemaal uitvoeren en de club daar waar mogelijk weer laten doordrenken met capabele Ajacieden, die weten wat de Ajax-cultuur inhoudt, hoe die functioneert en uitgevoerd moet worden. Cruijff op de achtergrond als formateur en bewaker van onze clubcultuur.

10-11-2010 11:44

afca_vak414 +0

Na veendam en az krijgen we psv en real madrid thuis, deze duels zijn volledig uitverkocht ideaal om dus acties te organiseren!!!

10-11-2010 00:31

amsterdam1985 +0

Ff iets tussendoor....jullie weten dat Wildschut vorig jaar in de A speelde bij Ajax en niet meer aan bod kwam bij Jong Ajax omdat er daar te veel spelers waren en weg moest en nu tegen FC Twente de 1-1 maakt....ook een typische buitenspeler....

09-11-2010 23:08

swag +0

bij zwolle

09-11-2010 23:35

ili +0

Volgens de mannen van afca is dit niet de juiste manier. Er moet absoluut wat gaan veranderen, maar dit helpt niet vinden zij ...

Denk eerlijk gezegd dat die het groter willen aanpakken, iets doen wat echt veel indruk maakt, dat werkt misschien beter. Massaal protest of acties op de tribune ...

Maargoed, niet geschoten is altijd mis he ! ;) Alle kleine beetjes kunnen wellicht helpen ...

09-11-2010 22:20

Andries +2

van 410 en afca? Ik werk ondertussen aan een brief met quote's uit 't rapport coronel..

09-11-2010 22:41

ili +0

Ja, die van afca ... voormalige f-siders volgensmij

Goed dat de brief wordt verbeterd.

09-11-2010 22:42

edjeajax +0

Dat wisten we gisterochtend ook wel. Maar stilzitten is zeker geen optie en we hebben in elk geval een begin gemaakt.
Gisteren had ik al gezegd dat we gezamenlijk een front moeten vormen, de media moeten halen en (hopelijk) met wat prominente Ajaxsupporters onze stem moeten laten horen.
Dat AFCA er niet achterstond was te verwachten. Helaas staan er veel spel- en stijlfouten in de online petitie waardoor het amateuristisch overkomt. Maar goed, AFCA is bereikt en hopelijk pakken zij het op om een of meerdere goede acties op te zetten.
Nogmaals, dat de petitie het bestuur niet ten val zal brengen weten wij ook wel maar als niemand iets probeert verandert er zeker niets...

10-11-2010 08:08

warco +0

De mannen van AFCA zijn volgens mij een beetje jaloers dat zij die brief niet online hebben gezet , want die gasten vinden zichzelf wel erg belangrijk .
De brief had inderdaad beter geschreven moeten worden , maar de strekking van de brief is heel duidelijk hoor .

10-11-2010 09:57

V12 +867

Toen Andries de brief had gemaakt heeft hij iedereen gevraagd of er iets moest worden veranderd. Ik heb toen niets gezegd en weet je waarom. Deze brief is het verhaal van Andries. Het is het verhaal van een supporter die gek is van Ajax maar mist wat wij allemaal missen. En natuurlijk staan er dingen in die beter hadden gekund of anders en je hoeft het ook niet met alles in die brief eens te zijn. Maar deze brief is een puur verhaal van iets wat velen voelen. Ajax is Ajax niet meer en dat willen we terug. De brief brengt dat heel goed naar voren en juist daarom is het zo'n goede brief. Het is erg jammer dat AFCA deze actie niet wil ondersteunen een linkje zou al genoeg zijn. Iedereen moet begrijpen dat er niet één supporter is er is ook niet één soort supporters. Ajax heeft vele supporters en er is één ding wat ze allemaal bindt en dat is Ajax en dat Ajax willen we weer terug. (RWO)

10-11-2010 10:11

edjeajax +0

Inderdaad. We moeten ons als supporters verenigen, samen staan we veel sterker. Hopelijk komt AFCA snel met een (betere) actie die door iedereen ondersteund wordt. Jammer dat zij er afstand van nemen en het niet aanmoedigen danwel aangeven wat zij willen.

10-11-2010 10:22

Cruijff4ever +51

AFCA had slim moeten zijn. Ze hadden deze petitie moeten prijzen als initiatief, vervolgens zelf een spijkerharde en waterdichte petitie opzetten in samenspraak met 410 en de F-side, moet je kijken hoeveel respons ze zouden krijgen. Het is niet het middel om wat te veranderen, maar als je dan naar Ajax gaat, kan je wel zeggen "we hebben 30.000 man achter ons staan, kijk maar". De oppersupporters weten het echter weer beter en gaan het alleen doen, zonder de achterban erbij te betrekken. Gaan we nu weer bussen tegenhouden of met capuchons op trainingen verstoren? Nee, dat heeft lekker gewerkt. Alsof het bestuur zich wat aantrekt van alleen een paar spandoeken in de ArenA. Kijk naar twee jaar terug, de druk moet vanuit alle hoeken worden opgevoerd, dit bestuur gaat namelijk niets veranderen, anders hadden ze dat in die twee jaar wel gedaan. Ja, wat nietszeggende dingen die ook in het rapport staan om mee te schermen, maar de essentiele onderdelen zijn simpelweg genegeerd.

10-11-2010 11:17

Rubinho +0

Hulde voor deze reactie. Het is mij na een aantal mailcontacten inmiddels ook duidelijk dat bovengenoemde supportersgroeperingen alleen maar uit zijn op eigen 'succes'. Hun enorme ego staat ze in de weg om het belang van Ajax te dienen. Doodzonde.

10-11-2010 11:25

AFCABart +2

helemaal mee eens.

10-11-2010 11:27

daslogisch +1

Een trainer die het zijn team wegens doorgeslagen lafheid juist moelijker maakt om tot goed voetbal te komen en als oplossing voor ieder probleem alleen maar denkt aan t kopen van ervaren dure spelers, daarboven een bestuur dat weigert onbekwame, structureel blunderende maar wel bevriende baantjesgeile mensen als Henny de Regt weg te sturen (waardoor zij nog altijd met hun te beperkte verstand van voetbal een zeer negatieve invloed zullen hebben op beslissingen op voetballend gebied, en waardoor er zo geen ruimte wordt gemaakt voor mensen die Ajax wel beter kunnen maken) en bovenaan een voorzitter die voordat ie begint al heeft gelogen en strategische spelletjes heeft gespeeld (wil geen voorzitter worden, zal geen voorzitter worden, tja als iemand anders t ook wil, zal k t wel doen hoor, maar dan absoluut niet voor mezelf!! :P) en werkelijk niets, ook niet onze club, maar half zo belangrijk vind als zichzelf en zijn status..
Tja, is best wel logisch dat het zo matig gaat en er gelukkig zoveel ontevredenheid wordt uitgesproken. Maar zie een pure strateeg als Coronel maar eens weg te krijgen..

09-11-2010 22:11

elpresidente +2

Hij heeft een nieuwe manier gevonden om het slechte spel te verbeteren. Hij heeft de spelers huiswerk meegegeven. Zodat zij het op mogen lossen. :D :D

Coronel heeft zich inderdaad mooi in de voorzitters positie gemanoeuvreerd (ff spellingschecker overheen gehaald :) . Het voordeel is dat zijn eigen rapport hem op zoveel punten als onbekwaam aanwijst dat hij bijna geen andere keus heeft als deze actie breed word gedragen door de Ajax supporters.

09-11-2010 22:52

Kaos +1

2520 op het moment van schrijven

09-11-2010 21:15

Suarezrulez +0

ik was nr 2200..dus we hebben nog ff...

09-11-2010 21:11

aJaxppy +0

wordt nooit serieus genomen, ik heb wel getekend .... maar de arrogantie van de heren in de stoelen is zo misplaatst groot dat alleen een revolutie iets te weeg kan brengen.. en voor dat dat gebeurt

09-11-2010 20:34

Andries +2

ik vind dat met het toch gelimiteerde bereik een behoorlijk aantal mensen tekent..

09-11-2010 20:36

Robinjo1988 +1

2400+ inmiddels..

09-11-2010 20:17

Mokum31 +6179

AFCA is het dus wel eens met de stelling dat er wat moet gebeuren maar dat de brief niet goed alle feiten weergeeft.
Ze willen verder kwijt dat zij ook het echte AJAX terug willen en ook het wanbeleid beu zijn maar dat de petitie niet de juiste manier is om de doelstellingen van Cruijff te bereiken.

Ik ben dus heel erg benieuwd naar het vervolg en op wat voor termijn

09-11-2010 19:54

Robinjo1988 +1

Anders ik wel.

09-11-2010 19:55

Mokum31 +6179

Maar dat er iets staat te gebeuren dat is wel duidelijk

09-11-2010 19:57

Robinjo1988 +1

Ja ik hoop dat het snel duidelijk wordt wat er precies gaat gebeuren..

09-11-2010 20:05

AFCA072 +0

Hugo Borst had wel een punt bij DWDD... Ik wil ook wel eens weten wie en wat Cruiff wil. Laat het hem maar uitgebreid melden in de Telegraaf idd!

09-11-2010 19:38

Robinjo1988 +1

Ja dat horen we alleen als hij merkt dat zijn komst gewenst is natuurlijk. Hij zal niet zomaar alles prijsgeven.

09-11-2010 19:47

Willems10 +2

Volgens mij zijn we met zijn allen een beetje de weg kwijt, eerst willen we rust bij Ajax, dan willen we weer dat heel het bestuur eruit gaat, als we een paar wedstrijden minder presteren. Ik weet ook wel dat we dit seizoen niet goed spelen, maar het is typisch om dan weer te zeiken op alles wat los en vast zit, evalueer aan het eind van het seizoen, als we toch nog kampioen worden dan is iedereen weer blij en is er niks aan de hand. Elke keer iemand eruit gooien als we een paar mindere wedstrijden hebben gespeeld, is ook niet de oplossing. Vorig jaar hebben we het gewoon goed gedaan en toen was er ook geen gezeik! Dus laten we eerst dit jaar maar is afwachten!

09-11-2010 19:37

Kaos +1

Ze hebben het bericht aangepast, een bericht waar wel een kern van waarheid in zit. De referentie Ten Cate moet er echt uit plus de maker moet de taalfouten aanpassen

09-11-2010 19:32

Robinjo1988 +1

Maar verder zeggen ze niet of ze zelf al ergens mee bezig zijn. ze zeggen alleen dat ze ook een ajax bestuur willen. ik wil zoveel, communiceer eens met je supporters..:S

09-11-2010 19:35

Kaos +1

AFCA zijn supporters. Of zij ergens mee bezig zijn weet ik niet, maar ik kan begrijpen dat zij duidelijk willen maken dat de petitie niet hun initiatief is. Verder zeggen ze dat OOK zij verandering willen, maar een petitie niet als juist middel zien. Dat is hun goed recht. Ik neem aan/hoop wel dat zij verder ook nog actie ondernemen, zitten toch een aantal gasten bij die vrij veel mensen binnen Ajax kennen

09-11-2010 19:38

giet +0

ik denk dat dit de vriendelijke acties zijn ,geeft het bestuur totaal geen gehoor zullen ze steeds harder worden verwacht ik

09-11-2010 19:45

Robinjo1988 +1

Ja oke maar waarom communiceren ze niet dan? Als ze niet willen dat iedereen zelf acties gaat beginnen dan moeten ze duidelijk zijn. Niemand weet nu of er wat gaat gebeuren..

09-11-2010 19:45

afcklaasf +0

Ben ik helemaal met je eens, wat willen ze dan doen? een protest actie voor de wedstrijd? schiet je ook niks mee op en ga er maar niet vanuit dat het bestuur luisterd naar hen. als afca slim is organiseren ze zelf een petitie. gezamelijk met 410,fside en sva. want als alle leden van deze groepen de petitie tekenen kan ajax er niet meer omheen, deze petitie gaat idd niks opleveren maar het heeft wel iets los gemaakt en nu maar hopen dat er wat gaat gebeuren de komende tijd.

09-11-2010 20:05

Mokum31 +6179

AFCA geeft ook aan dat steeds meer mensen de kant van AFCA kiezen en het gelijk van Cruijff in te zien.

Ik verwacht wel dat AFCA dan binnenkort met een plan van aanpak komt....of in ieder geval aan onafhankelijke Ajacieden laten weten wat er gaat gebeuren?

09-11-2010 20:09

Robinjo1988 +1

Nu staat het bericht er wel weer op...:rot:

09-11-2010 19:30

NR9 +0

Goed iniatief , alle kleine beetjes helpen. Ik hoop dat de officiele supporters vereniging ook actie onderneemt. Kunnen we ook niet een brief sturen naar de Diskjockey Daniel Dekker . De voorzitter van deze vereniging. Als de officiele vereniging nou eens een emailactie opzet . Het is de grootste supportersvereniging van Nederland , misschien dat er dan echt wat gebeurd binnen Ajax , ik hoopt het . Supporters verenig U ...

09-11-2010 19:26

ArieB +1

afcasupportersclub punt nl in de gaten houden!

verder zoek je zelf maar uit wat je gaat doen. ik zeg alleen dat deze petitie niks gaat uitrichten.

09-11-2010 19:15

Andries +2

Kom eens met iets dan? Er zijn een heleboel mensen die niks te maken hebben met AFCA of 410 maar wel graag gehoord willen worden. Een simpele petitie als dit is dan gewoon 't beste middel..

09-11-2010 19:18

ArieB +1

mijn advies: haal de petitie offline. heb gewoon geduld en wacht op de acties van de ASD (Ajax Supporters Delegatie)

09-11-2010 19:08

Andries +2

Vind je dat niet schofferend voor sites die het iniatief wel steunen en mensen die het getekend hebben? Ook al heeft het misschien weinig zin, er zijn een hoop mensen die de kern van de brief ondersteunen.

09-11-2010 19:10

ArieB +1

je moet het overlaten aan supporters die dicht op het vuur zitten. die dus overleg voeren tussen ajax en de supporters. zij hebben een tijdje terug acties aangekondigd en die gaan er heus wel komen.

je moet dit professioneel aanpakken en niet op deze manier.

09-11-2010 19:12

Andries +2

En met die instelling kom je ergens.

09-11-2010 19:14

Mokum31 +6179

Het enige wat je kan vinden zijn 2 brieven van afca....dus andere supporter delegaties zijn ook niet zo scheutig.
Er is een grote groep die graag nieuws willen en dan krijg je dat er hier wat gebeurd en daar er zit geen lijn in ......tis net het huidige bestuur haha

RWO

09-11-2010 19:12

Robinjo1988 +1

Inmiddels is het bericht weer van A F C A verwijderd.. vaag.

09-11-2010 19:04

Andries +2

Ik kan een zogenaamde petition notice toevoegen aan de petitie. Wijzigen van de inhoud is helaas niet mogelijk. Mochten jullie toevoegingen, verwijzingen of wat dan ook graag willen zien bij de petitie ; stuur me even een mailtje of berichtje.

Deze toevoegingen zullen verschijnen op de hoofdpagina van de petitie.

09-11-2010 19:02

EdmundDantes +0

Nou ja dat stukje over Henk ten Cate

Die zege in Eindhoven was lekker, maar toen werden we ook geen kampioen en hij contracteerde Jurgen Colin en Albert Luque. En wat dacht je van Laurent Delorge en Ismael Urzaiz. Tevens kan ik mij een uitschakeling tegen Kopenhagen herrineren en volgens mij ook tegen Slavia Praag en Dinamo Zagreb. Eigenlijk is de periode van Ten Cate onderdeel van dat wanbeleid in de afgelopen jaren, eigenlijk al sinds 1997. Het gaat om de organisatiestructuur. Als dat goed in elkaar zit, zie je dat vanzelf op het veld, zie Twente.

De strekking van de tekst ben ik het wel mee eens. Ik herken mij in grote delen. Daarom tekende ik ook; omdat ik achter het hogere doel sta. Uiteraard moet iedereen straks de krachten bundelen en de boel goed coordineren. Maar dit is wel een mogelijkheid om de boel op gang te brengen en ons te laten horen.

Van Gelder zei dat in december een zeer kritisch Cruijff-interview verschijnt, ik meen in de Ajax Life. Tevens komt VD Boog straks onder vuur te liggen door die perikelen rond die rechtzaak. Als dingen samen gaan komen plus een supportersbeweging kan er maybe wel wat gebeuren.

09-11-2010 19:06

Andries +2

Ik kan er een referentie aanplakken over hoe wij het als Ajacieden willen zien? Dus bijvoorbeeld qua voetbal maar organisatiestructuur enzovoorts.. Suggesties!

09-11-2010 19:09

Robinjo1988 +1

Nee joh ze klagen alleen maar zelf een stukkie schrijven is te veel gevraagd..

09-11-2010 19:10

Mokum31 +6179

Met nog meer de nadruk op Cruijff graag

09-11-2010 19:07

Mokum31 +6179

Ben wel benieuwd wat dan de bedoeling is van afca?
Iemand enig idee?

09-11-2010 19:00

ArieB +1

kijk op afca punt nl ze staan niet achter de petitie. ik zei het toch gister. ga nou niet allemaal verschillende acties beginnen met ook nog eens ontzettend slechte teksten.

je maakt alleen jezelf er belachelijk mee. dit gaat niks uitrichten maar daar komen jullie nog wel achter!

09-11-2010 18:53

Robinjo1988 +1

Gelukkig ondernemen ze zelf wel iets..:s

09-11-2010 18:55

ArieB +1

heb jij deze petitie getypt? ik zie enorm veel taalfouten en de tekst zit ook slecht in elkaar. nee hiermee maak je andere ajax supporters belachelijk.

het is een lachwekkende petitie. hiermee ga je geen potten breken.

09-11-2010 19:00

Robinjo1988 +1

Nee ik heb m niet getypt, staat er onder wie het getypt heeft slimme...

09-11-2010 19:01

chilipalmer +0

miss hebben mensen het eerder gezegd op de site maar dat heb ik in ieder geval nog niet gelezen.
in ieder geval keurt afca de actie af!

09-11-2010 18:48

Julien +0

2158 Signatures Total
We moeten wel met meerdere zijn jongens, anders komt het natuurlijk niet overtuigend over;)

09-11-2010 18:46

Robinjo1988 +1

Hij is vanmorgen pas geopend he. Wil wel eens zien over een paar dagen hoe het ervoor staat.

09-11-2010 18:52

JohanvanGaal +0

Wat een waardeloze petitie. Echt lachwekkend. De referentie is Henk ten Cate. De man die nota bene de duurste miskoop aller tijden (Luque) op persoonlijke titel naar Amsterdam heeft gehaald....En in de voorronde een zekere plaats in de CL in een tijdwedstrijd verspeelde. De man die halverwege het seizoen liever assistent werd bij Chelsea dan de club trouw blijven...Ja, dat is het profiel van de echte Ajaxied...???
"Beste stuurlij staan aan wal" geouwehoer" in de trend van "politici zijn allemaal zakkenvullers". Populistische onliners en blindelings iemand volgen die de afgelopen 20 jaar niets concreets heeft gemaakt.
Je blind staren op de periode dat Ajax de CL won betekent dat geen enkel bestuur of directie het ooit nog goed kan doen.
Laat de mensen gedurende een seizoen gewoon hun werk doen en evalueer eind van het seizoen hoe het is gegaan en of er met andere mensen verder gegaan moet worden.
O ja, koppel deze petitie ook meteen even aan het halveren van de toegangsprijzen en het herintroduceren van het oude logo met oude shirts en TDK aan voorkant. Terug naar de Meer met zijn allen!

09-11-2010 18:32

Robinjo1988 +1

Oke maak jij een betere dan.

09-11-2010 18:40

fanforlife +0

ben het hier volkomen mee eens! ten cate was ook maar een passant zonder ajax hart net zoals jol die niet heeft. zulke trainers zitten er alleen voor hun eigen hachje en die denken niet aan de club ajax. ajax moet geleid worden door mensen met een ajax hart. En de trainers moeten de spelers beter maken, en niet telkens zeuren over meer geld in investeringen, want dat geld is er niet dus er moeten spelers uit de eigen jeugd ingezet worden en beter gemaakt worden!

09-11-2010 18:46

Kaos +1

Ik vind het refereren naar Henk ten Cate ook een slechte, maar voor de rest is de petitie (op wat taalfouten) qua kern heel goed. Ten Cate is een nare man dus als iemand dit kan veranderen, graag

09-11-2010 18:49

elpresidente +2

Ik ben het met je eens ik heb veel betere verhalen gezien hier op deze site, die veel meer recht hadden op onze stem als petitie.

Ik wil graag Ten Cate verdedigen.

Ten Cate werd leeggeroofd door het bestuur en werd daarna weggejaagd door het bestuur. Henk heeft het qua resultaten niet goed gedaan maar bracht ons wel weer het echte Ajax voetbal dominant aanvallend en met veel jeugd in zijn eerste jaar voor de duidelijkheid. Toen werden Sneijder de mul babel verkocht en het wegvallen van Davids en Stam waardoor er bijna geen kwaliteit meer over was. Wie word er geslachtofferd ? de trainer die zijn halve basiselftal ziet wegvallen en er op Suarez na geen kwaliteit voor terug krijgt.

Ik heb getekend omdat ik wil en vind dat er voetbalverstand in de top van Ajax moet zitten. Dezelfde fouten worden steeds weer gemaakt doordat er zakenmensen zitten zonder voetbal kennis.

09-11-2010 19:19

Andries +2

Kom eens met suggesties voor een brief bij de uiteindelijke petitie, ik juich het van harte toe. Ik merk dat veel Ajacieden het niet eens met het deel over Henk ten Cate en de spelling. Hoewel ik het niet nu kan wijzigen op de site zelf kan ik dit wel wijzigen bij het indienen!

09-11-2010 19:32

elpresidente +2

Ik zou zeggen gebruik eens grote stukken uit het rapport coronel, om aan te geven dat ook dit bestuur faalt. Zelfs volgens hun eigen rapport
Hier kan je hem downloaden. Even de spaties verwijderen want blijkbaar mag je geen links meer plaatsen.

http://www .ajax. nl/web/ show/id=154 417/conte ntid= 65592

waardeer je inzet voor deze actie begrijp me niet verkeerd. Alleen moet alle neuzen wel dezelfde kant opstaan.

09-11-2010 19:49

Mertijn +0

Persoonlijk vind ik de brief niet heel sterk.
Maar ik ga 'm wel ondertekenen. Want het doel is duidelijk.

09-11-2010 18:31

Robinjo1988 +1

2100+ inmiddels. :D

09-11-2010 18:30

EdmundDantes +0

Toch geinig al die verschillende olifantjes al. Zet ze ook op je VZ-profielen als je die hebt. Zo worden de beweging zichtbaar. Hopelijk donderdag al actie in het stadion!

09-11-2010 18:21

DeftonesJP +4

Waar Ajax hopeloos in faalt is juist het aanpassen aan het moderne voetbal. Het spelletje is sneller geworden, de belangen en de haat zijn veel groter. Onze succesformule is gekopieerd en hebben gefaald mee te gaan met deze evolutie. Keihard. Je bedrijfsleiding daarom in de handen van een man leggen die een verouderde filosofie heeft lijkt me niet de oplossing. Ajax zoals ik dat ken van de periode dat ik nog op de lagere school zat gaat niet meer terug komen. De miljoenen zijn te veel en de belangen zijn te groot. Zelfs Neerlands beste voetballer ooit kan daar niets aan veranderen. Neemt niet weg dat het beleidsmatig veel beter kan bij Ajax maar misschien ligt dat wel aan de hele club. Moet we een keer rustig opbouwen in plaats van gelijk om een kampioenschap roepen.

09-11-2010 18:11

Robinjo1988 +1

verouderde filosofie? die werkt nog steeds prima hoor..

09-11-2010 18:13

ajaxxmijnclub +0

Wat een niveau hier. De resultaten zijn slecht, dus pleuren we het bestuur er maar uit! Maar kan iemand mij vertellen wat de reden hiervoor is? Wat doet het bestuur volgens jullie fout?
Ze blokkeren de jeugd door aankopen als Ooijer, Mido en Taino? Hou toch op! Welke jeugd dan? Suk of Bodul? Kom op zeg, die 2 spelers gaan het nooit halen in Ajax 1! Ooijer en Mido hebben slechts een contract voor 1 jaar. Oftewel, ze vullen nu de positie in, die onze jeugd niet aan kan. Jol ziet echt wel of een jeugdspeler beter presteert dan een Mido of een Ooijer. Maar blijkbaar zijn ze er gewoon niet klaar voor. Talent moet je opstellen, wanneer ze een meerwaarde hebben of die kunnen krijgen. Niet het talent maar opstellen, omdat het talent is. Zulke spelers zullen toch niet slagen in Amsterdam.
Oja, de jeugd breekt niet door! Dat is dus de schuld van het bestuur? Laat me niet lachen! Als jij bij fc bal op het dak voetbalt, en er breekt geen talent door, dan pleur je het bestuur er uit? Doe normaal man. Dan is het talent er gewoon niet! Je kan niet van een middelmatig talentje uit de B1 een topper maken;)
Het probleem is heel simpel. Hoeveel jongeren voetballen er nog dagelijks op straat in vergelijking met vroeger? Niet veel zoals iedereen wel kan zien. Voetbal wordt er dus niet spelenderwijs in gegoten.
Onze jeugd beschikt al over genoeg faciliteiten!
Tenslotte is het team wat Jol nu tot zijn beschikking heeft, kwalitatief goed genoeg om kampioen te worden. Op de linksback en 10 positie na (mijn mening), bezit je over uiterst goede spelers (mits ze enige vorm vertonen dan natuurlijk).
In de breedte met Lingren, Mido, Ooijer (ja ik zie liever Toby) en Taino heb je wat ervaring die bij elke club nodig is. Verder met talenten Blind, Bonevacia, Erikson en Jozefzoon heb je nog talenten in huis, die mogelijkerwijs het 1e van Ajax zullen halen. Met een goede basis, ervaring en talent heb je naar mijn mening een selectie waar je trots op mag zijn.
Kap dus met zeiken op het bestuur. Gaat nergens over. Of kom met argumenten.. Vind je dat talent niet goed ontwikkeld, zoek het dan eerder bij de jeugdtrainers, zij staan dagelijks met ze op het veld.
Aankomend weekend Az gaat het goedkomen, geloof me. Beetje druk op de ketel en onrust kan wonderen doen. Gewoon Twente inhalen, week erna psv pakken en we gaan gewoon die titel pakken!

09-11-2010 18:10

Rubinho +0

Jemig, nooit in mijn leven heb ik zoveel onzin in een post gelezen. Deze man heeft werkelijk geen idee waar ie het over heeft. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je je mond opentrekt. Fans als jij zijn de fans die Ajax kapotmaken.

09-11-2010 18:14

Starlight +0

Argumenten waarom dit onzin is ?

09-11-2010 18:18

Robinjo1988 +1

Ik ga niet meer in op zulke mensen. Heb dat verhaal al 100x verteld en nog zijn er mensen die beweren dat het allemaal zo lekker gaat en dat het bestuur nergens schuldig aan is.

laat gaan joh. ;-)

09-11-2010 18:19

AFCA072 +0

Handje voor je ogen? Misschien moet je eens verder kijken dan nu! De afgelopen 10 jaren is het een neerwaartse spiraal en elke keer verwacht je verbetering maar kom je bedrogen uit. Als je daar nou nog je ogen voor sluit... BTW: Jol had eigenlijk 'met kerst' al kampioen moeten zijn met dit team, maar nee we laten het tegenwoordig thuis al liggen tegen ADO en UTRECHT!

09-11-2010 18:21

ajaxxmijnclub +0

en wat heeft het voor nut gehad om het vorige bestuur er uit te gooien.. Dus wat voor nut zal het hebben om dit bestuur er uit te gooien? Behalve een een hoop onrust?

09-11-2010 19:18

Cootje2710 +0

Echte ajacieden erin. Clubmensen met verstand van voetbal misschien???? Mensen met een rood-wit hart? Mensen die weten wat er moet gebeuren?
Lijkt me een duidelijk antwoord op je vraag denk he

09-11-2010 19:20

EdmundDantes +0

Hopelijk is dit het begin van de revolutie. Cruijff, Molenaar, Swart, Rijkaard, kom er maar in!

09-11-2010 18:09

hyun jun suk +0

Getekend !

RWO

09-11-2010 18:07

Rubinho +0

Haha ik net even kijken hoeveel mensen de petitite al ondetekend hebben, staat de teller op 1995. Bestaat er zoiets als toeval?

09-11-2010 17:58

milansu +0

Ik heb de brief nu een paar keer doorgelezen, in inhoudelijk ben ik het bijna met alle punten eens. Vind echter dat hij vrij zwak is opgesteld, daar moet wat aan gedaan worden, op deze manier maakt het niet veel indruk imo.

09-11-2010 17:48

Robinjo1988 +1

1900 voorbij. :D

09-11-2010 17:38

Jons +67

We zijn de 1800 voorbij!

09-11-2010 17:14

Robinjo1988 +1

bijna 1800...lekkaaaah :D

09-11-2010 17:13

pwie +1

Cruijf kom

09-11-2010 17:05

Buffel87 +0

Goed initiatief!

09-11-2010 17:03

Jukebox +0

Ik vind zeker dat er verandering moet komen, vind dit stuk alleen niet goed.
Kan nou niet echt zeggen dat Ten Cate een goed voorbeeld is. Hij veranderde zelf de 4-3-3 naar 4-4-2 meen ik.

09-11-2010 16:57

Rubinho +0

Klopt. Ik vind deze petitie inhoudelijk, tekstueel en grammaticaal te wensen over laten. Dat betreur ik. Echter, wel een compliment voor het getoonde initiatief. Daar kunnen velen op deze site een voorbeeld aan nemen.

09-11-2010 17:00

aJaxppy +0

En Deel deze petitie op alle sociale netwerken en onder iedereen die de club wil zien waar we zo van houden!

09-11-2010 16:50

AJAX 4 Life +0

Wanneer/ hoe laat is deze petitie online gezet?

Ik heb getekend ;)

09-11-2010 16:47

Andries +2

rond 11 uur

09-11-2010 16:49

splintster +0

Getekend, tijd voor verandering. Ajax moet weer Ajax worden!!

09-11-2010 16:45

wilyha +2

moet er niet iemand andere media in lichten

09-11-2010 16:44

Andries +2

Ga je gang! Dit is niet van 1 of 5 mensen maar van alle Ajacieden, dus iedereen die dit steunt kan media inlichten.

09-11-2010 16:48

wilyha +2

zal strak eens wat ondernemen

09-11-2010 16:49

AJAX 4 Life +0

Als je de media erbij haalt lijkt mij de kans groot dat supporters van andere clubs zich ermee gaan bemoeien.

Ik weet niet of dat is waar we op zitten te wachten.

09-11-2010 16:50

Mokum31 +6179

Dat lijkt mij ook niet die gaan irriteren

Bijna 1700

09-11-2010 16:52

wilyha +2

dat is ook wel zo

09-11-2010 16:56

Mokum31 +6179

Toch loopt ie snel op

09-11-2010 16:57

wilyha +2

ja heel goed gaat die zo maar wat gebeurd er nou mee worden die aan geboden aan bestuur

09-11-2010 17:01

Andries +2

Ik denk dat het doel een discussie op zich is. Je kan je afvragen wat het meeste zin heeft..

Aanbieden aan het bestuur kan maar je zou het ook kunnen aanbieden aan mensen die voor die verandering kunnen zorgen die veel mensen voor ogen hebben en zo laten zien dat er een hoop mensen achter hun staan.

09-11-2010 17:08

Robinjo1988 +1

Dat lijkt me idd een goed idee.
Opsturen naar Johan Cruijff en meer bekende Ajacieden die ook verandering willen..

09-11-2010 17:16

V12 +867

Ik denk dat het eerste doel is dat we een stem vormen van velen. Het doel lijkt mij het ondersteunen van Johan Cruijff zijn aanval op het bestuur. Als het bestuur verdwijnt dan zoekt Johan de juiste mensen er wel bij. Het doel van de petitie is om iedereen te laten zien dat het heel veel supporters echt menens is en dat het bestuur moet vertrekken. De directie kan daarna weggestuurd worden en Johan Cruijff kan de reorganisatie beginnen.

Het gaat nu eerst om aantallen. We worden pas serieus genomen als we grote aantallen kunnen laten zien. Dan pas pikt de media het op. Vooralsnog zijn we een onzichtbare roodwitte olifant. Een guerillia actie. Maar we nemen met 200 per uur in kracht toe. Gaat dus de goede kant op.

09-11-2010 17:34

Rubinho +0

Als ze tekenen wel. Waarschijnlijk gaan ze tekenen om meer onrust bij Ajax te creëren. Aan iemands naam kun je echter niet zien welke club hij/zij supportert. Dus vooral tekenen.

09-11-2010 17:01

Ajax14 +0

Getekend! Mooi initiatief, hopen dat zoveel mogelijk mede Ajacieden tekenen en op die manier ons aller Ajax steunen!

Wij zijn Ajax!

09-11-2010 16:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.