Seedorf solliciteerde naar job bij Ajax: 'Hij heeft geen antwoord gekregen'

door Jesse ter Haar 291

Bron Ziggo Sport

Seedorf solliciteerde naar job bij Ajax: 'Hij heeft geen antwoord gekregen'

door Jesse ter Haar 291

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Clarence Seedorf heeft gesolliciteerd naar de vacature van technisch directeur bij Ajax, zo vertelt Ruud Gullit bij Ziggo Sport Voetbal Café. Volgens de analist heeft de oud-Ajacied echter nooit antwoord gekregen van de Ajax-leiding en nu lijkt het - na de afmelding van Julian Ward - buitenlander Sven Mislintat te gaan worden.

'Wat ik van een zeer betrouwbare bron weet, is dat Clarence Seedorf heeft gesolliciteerd voor die job, maar hij heeft geen antwoord gekregen', aldus de oud-voetballer. 'Al wil je het niet, dan had je alsnog kunnen zeggen: bedankt voor je brief, maar we hebben Huntelaar op het oog. Dat is een keuze, maar hij schijnt niet eens een antwoord gekregen te hebben.'

De voormalig speler van onder meer AC Milan en het Nederlands elftal ziet in Seedorf geen garantie voor succes, maar volgens hem was het een poging waard geweest. 'Je weet niet zeker of het gaat slagen, maar er komt wel iemand binnen. Kijk maar naar Maldini, die het bij AC Milan doet. Hij is een uithangbord voor je club. Het is héél apart.'

Gullit heeft te doen met Seedorf, want volgens hem werd laatstgenoemde al vaker niet naar zijn status behandeld in Nederland. 'Seedorf heeft al behoorlijk veel drollen moeten inslikken in Nederland. Hij is één van de meest succesvolle spelers geweest en hij ging bij het Nederlands elftal op de bank zitten. Hij heeft zijn trots heel vaak aan de kant moeten zetten om te doen wat hij wilde doen.'

Seedorf bij de KNVB

Inmiddels werd Seedorf voorgedragen als lid van de Raad van Commissarissen van de KNVB. Gullit sprong een gat in de lucht toen hij het hoorde. 'Ik vond het geweldig dat hij een baan aangeboden kreeg. Niet omdat hij donker is, maar ook om het feit wie hij is. Uit het interview dat hij had met de Raad van Commissarissen bleek de passie die hij had. Daarom is hij aangenomen.'

Verwacht jij dat Ajax op bezoek bij Go Ahead Eagles met 0-3 weet te winnen?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Yeshyeshyall +10926

Als groot fan zie ik niet per se de beste kandidaat in Seedorf maar graag wel goed om gaan met onze legend. Wat een heerlijke speler was Seedorf

01-04-2023 21:48

MPAjax +8394

Als het waar is waarom is het dan toen nooit ergens in het nieuws gekomen want Seedorf is toch een ex-Ajax icoon? Hij zou het toch zeker wel bekend willen maken als het zo is.

01-04-2023 21:40

aschja +20588

Wat heeft de beste man ooit bereikt los van de naam Seedorf de voetballer?!

01-04-2023 18:48

TeringHenkie +28263

Als Seedorf ZOOOO goed is en ZOOOO`n groot netwerk heeft...dan zullen de Spurs hem nu wel binnenkapen want daar is de TD vertrokken!

01-04-2023 13:41

Koekie87 +20967

Wat houd zo een netwerk eigenlijk in.

01-04-2023 13:53

Qifesh +24917

Zou raar zijn als je klaasjan ok vind op die positie maar Seedorf met zijn enorme netwerk niet. Als deze man eens Afrika en Zuid Amerika afhandelt voor Ajax komen er effe wat meer jeugdspelers naar Ajax dan wanneer een Hamstra of klaasjan dat doet. Clarence wordt aanbeden in die gebieden. Enkel in de arena werd ie uitgefloten zoals Davids en Kluivert dat werden. Waarom worden die gasten niet doorgeschoven? Reiziger (schat aan ervaring) ook geen kans als manager want John heeft wel inzicht. Bogarde wegsturen voor een alfred.. Heel raar maar waar.

01-04-2023 13:34

Koekie87 +20967

Waarom heeft Seedorf met zijn zogenaamde grote netwerk eigenlijk nog geen bestuurlijke functie bij een voetbalclub. Met zo een netwerk zoals jij schetst zou hij Gullit toch helemaal niet nodig hoeven te hebben die zijn naam laat vallen bij een voetbalprogramma.

01-04-2023 13:37

Qifesh +24917

Omdat hij een droom heeft om bij Ajax te slagen bijvoorbeeld?

01-04-2023 13:42

LOCAmpos +10474

Seedorf met zn enorme netwerk🤣

01-04-2023 13:43

Qifesh +24917

Moeilijk voor te stellen voor je? Nee Schreuder en klaasjan of Hamstra hebben een netwerk?

01-04-2023 13:46

Koekie87 +20967

Huntelaar zal ongetwijfeld een netwerk hebben als oud topvoetballer net als Seedorf alleen is daar nog niks zinnigs mee gebeurd. Daarnaast wat houd zo een netwerk eigenlijk in. Komen er als Seedorf hier de scepter zwaait opeens allemaal toptalenten van Ac Milan over, of allemaal talenten van Real Madrid, of weet hij spelers over Messi over te halen of een Cristiano Ronaldo om hier nog een aantal jaar te komen ballen. Zelfde geld voor het netwerk van Huntelaar. Waar zijn alle kanonnen die uit zijn netwerk hier naar Ajax toe zijn gekomen. Had zelfs de zaakwaarnemer van Schreuder nodig om allerlei spelers hiernaartoe te halen.

01-04-2023 13:49

LOCAmpos +10474

Vreemd toontje.
Maar wat hebben schreuder klaasjan en hamstra te maken met het netwerk van Seedorf?

01-04-2023 14:43

Qifesh +24917

Vreemd toontje? Je doet zelf denigrerend dus dat heeft er mee te maken.

01-04-2023 15:31

LOCAmpos +10474

Dat zie ik aan je andere comments ja!

01-04-2023 16:51

Qifesh +24917

Specifiek?

01-04-2023 18:34

Michiel Kapteijns +5372

Ach schei toch uit. Van mij had Klaas die functie ook niet hoeven krijgen, maar Klaas voelt zich niet te goed om in weer en wind talentjes te bekijken, terwijl Clarence zichzelf vooral als directeur voelt die niks hoeft te leren. En over gebrek aan kansen gesproken, hij was nog speler toen hij al de kans kreeg trainer van Milan te worden. Werd niks. Seedorf is zo eigenwijs dat ie binnen de kortste keren staf, spelers en directie tegen zich in het harnas joeg. In plaats van zich daarna via de jeugd of als assistent als trainer te ontwikkelen ging hij naar China, waar hij 6 maanden zat. Daarna dacht hij Deportivo te kunnen behoeden voor degradatie, wat uiteraard mislukte. Daarna werd ie samen met Kluivert bondscoach van Kameroen, waar hij binnen een jaar werd ontslagen. Zo'n waffel over Van Basten, maar in vergelijking met Seedorf heeft Van Basten het als trainer veel beter gedaan. Wat verwacht Seedorf nou? Dat ie op basis van zijn naam directeur bij Ajax kon worden? En Gullit moet ook niet zeiken. Kreeg als speler ook al de kans om tegelijkertijd Chelsea te managen. Begon prima, maar voelde zich daarna ook te goed om zich te ontwikkelen. Ging naar LA Galaxy, China en naar Grozny, het speeltje van oorlogsmisdadiger Kadirov. .

01-04-2023 21:11

Qifesh +24917

"maar Klaas voelt zich niet te goed om in weer en wind talentjes te bekijken, terwijl Clarence zichzelf vooral als directeur voelt die niks hoeft te leren"

Aanname dat Clarence zich daar te goed voor voelt. Maar ik kan me de antipathie wel indenken als ik kijk naar zijn wat stijve houding en correcte karakter, en deze wereldvoetballer geen antwoord sturen op zijn brief staat daar precies tegenover. Hij voelt zich echt niet te groot voor Ajax, hij klopt er juist heel netjes aan met een blijk van wil.

01-04-2023 21:49

Hans Verhagen +14109

Sar blijkt vol van zichzelf de functie, de stropdas en al het pluche wat er bij komt kijken, maar hij vergeet dat hij een in deze functie moet functioneren.

01-04-2023 13:17

Het_Olympisch_Stadion +5628

Ik vind het juist van meer klasse getuigen om niets te laten weten ipv zo'n laffe standaard afwijzing. Tuurlijk weet iedereen bij Ajax hoe belangrijk Seedorf was en tuurlijk laten ze zijn naam vallen. Maar als je andere plannen hebt (En Seedorf ook) hoef je echt geen mailtje te sturen. In die regionen worden mensen gevraagd. En dat kan bijvoorbeeld over een paar jaar nog steeds met Seedorf.

01-04-2023 12:32

Qifesh +24917

Heb je wel eens van beleefdheid gehoord?

01-04-2023 13:25

Ferd +38364

Als dit waar is dan is het schandalig van Ajax. Seedorf had in ieder geval een gesprek moeten krijgen. Zo’n persoonlijkheid en netwerk moet je aan je binden, wellicht niet als TD maar dan in een andere functie

01-04-2023 11:40

Vik86 +42397

Dan kan ajax net zo goed elke incapabele oud voetballer voor een gesprek laten komen.. Net of ze niet druk zijn bij ajax.. Wat een niveau..

01-04-2023 13:00

Koekie87 +20967

Dat ze van der Meijde nog niet gepolst hebben voor een technische functie binnen Ajax. Mag v.d. Sar zich ook wel kapot voor schamen. Lijkt me de ideale man op het gebied van aankoop en verkoop beleid en weet ook genoeg van zaken zoals scouting. Ik bedoel dit sarcastisch.

01-04-2023 13:22

Vik86 +42397

Grappenmaker..

01-04-2023 13:24

Ferd +38364

Seedorf niet ziet zomaar een oud voetballer he, we hebben het niet over Tom Sier of zo. En incapabel? Dat moet nog maar blijken. Je kan Seedorf in ieder geval met respect behandelen, dat verdiend hij wel.

05-04-2023 13:05

willem1958 +8740

Aan ervaring en z'n netwerk zal het niet liggen bij Seedorf maar ik heb zelden zo'n arrogant figuur gezien, hij is zelfs te arrogant voor Ajax en dat zegt wat.
Dit is er eentje die het echt altijd beter weet, het lijkt me een verschrikkelijk figuur om mee samen te werken.

01-04-2023 11:34

Ferd +38364

Je verwart arrogantie met zelfverzekerdheid

01-04-2023 11:39

Vik86 +42397

Seedorf is helemaal niet capabel om td te worden bij ajax

01-04-2023 11:40

Qifesh +24917

Jij bent incapabel om dat in te kunnen schatten.

01-04-2023 13:27

TeringHenkie +28263

Hij zegt alleen wat Ajax er van vindt.

01-04-2023 13:38

Koekie87 +20967

Met dat enorme netwerk zou je toch wel mogen verwachten dat er grotere clubs als Ajax in de rij staan om Seedorf te binden als technisch directeur.

01-04-2023 11:44

Vik86 +42397

Waarom? Omdat hij een een goede voetballer was. Noem eens 1 oud voetballer die echt een hele goede td is..

01-04-2023 13:12

Koekie87 +20967

Nou ik val een beetje over dat zogenaamde netwerk van Seedorf wat hier constant benoemd word. Want als hij echt zo een gigantisch netwerk zou hebben zoals sommige hier stellen waarom zou je dan überhaupt jezelf aanbieden om bij Ajax aan de slag te gaan als technisch directeur. Dan staan er vast en zeker wel grotere clubs in de rij dan Ajax. Daarnaast hoor je mij niet zeggen dat een goede voetballer ook bij voorbaat een goede trainer of bestuurder is. Seedorf heeft in mijn ogen juist in niks bewezen geschikt te zijn als technisch directeur. Heeft geen eens relevante ervaring in dergelijke functie.

01-04-2023 13:26

Qifesh +24917

Onze vorige technisch directeur was er eentje weet je nog?

01-04-2023 13:26

Koekie87 +20967

Maar die had ook ervaring als zakenman aangezien hij een vakantiepark schijnt te bezitten en bij Go Ahead heeft hij in een eerder stadium ook al ervaring opgedaan in dergelijke rollen en als technisch directeur. Seedorf daarintegen heeft nog nooit een dergelijke bestuurlijke functie bekleed binnen een voetbalclub en daarin ervaring opgedaan en hem daardoor geschikt zouden maken als zijnde technisch directeur.

01-04-2023 13:35

Qifesh +24917

Seedorf is niet arrogant, maar onuitstaanbaar correct voor Nederlanders.

01-04-2023 13:28

Koekie87 +20967

Met zijn zogenaamde netwerk zou het toch geen probleem moeten zijn om ergens aan de bak te komen lijkt mij en dan zou hij Ajax toch ook niet nodig moeten hebben. Met de staat van dienst die hij heeft en met zijn gigantische netwerk kan hij vast zo aan de slag bij clubs als Manchester City, Real Madrid, Ac Milan en noem het allemaal maar op.

01-04-2023 13:40

Qifesh +24917

Maar hij wil toch naar ons omdat ie onze ingrediënten begrijpt.

01-04-2023 13:41

Koekie87 +20967

Hij komt waarschijnlijk gewoon nergens aan de bak en nu is Ajax wel goed genoeg. Van mij mag hij best wat gaan doen binnen Ajax maar laat het hem eerst maar eens bewijzen waarom hij geschikt zou zijn voor een bestuurlijke functie, zelfde geld voor Huntelaar. Allebei goede voetballers maar als je naar de aankopen kijkt van Huntelaar afgelopen zomer dan mag je daar wel je vraagtekens bij zetten. Mist duidelijk de ervaring op dat gebied en zelfde geld voor Seedorf.

01-04-2023 13:45

Qifesh +24917

Dat ze geen ervaring hebben is evident.. maar weet niet eens waar klaasjan een ok voor heeft gegeven of wat zijn voordrachten waren. Moeilijk te beoordelen.

01-04-2023 14:00

Koekie87 +20967

Wat ik al eerder zeg mag Seedorf echt wel terug komen wat mij betreft bij Ajax maar lijkt me onverstandig om iemand zonder relevante ervaring zomaar op een functie neer te zetten op basis van zijn naam, zelfde geld voor Huntelaar. Allebei hebben ze nog genoeg te leren en wie weet blijkt Seedorf als hij ervaring opdoet opeens wel een hele geschikte technisch directeur. Wat Ajax nu nodig heeft is rust en geen onrust omdat iemand zonder enige ervaring zomaar ergens word neergezet. Laat Seedorf in de leer gaan bij Ajax als hij dergelijke functie wil bekleden. Niks mis mee toch. Zelfde geld voor Huntelaar.

01-04-2023 14:07

Qifesh +24917

Zeker en hij is een Amsterdammer hè.. laten we dat vooral niet vergeten. Die begreep ons spelletje al op topniveau vanaf zijn 16e

01-04-2023 14:30

Schip +23362

Eerst mag Seedorf het zelf maar eens bevestigen, maar misschien heeft hij daar te veel klasse voor. Sneijder heeft gelijk een college gegeven over zijn afwijzing in een voetbalprogramma. Wat dat betreft heb ik persoonlijk veel meer met Seedorf. Die schuift niet aan bij dat soort pure kroegpraat formules, maar neemt wel de verantwoordelijkheid in plaats van enkel op afstand te oordelen over anderen.

Ja, hij gaat op zijn bek als trainer, maar liep er niet voor weg. En heeft ook nooit naar excuses gezocht. Die man is een belichaming van het aangaan van uitdagingen. Zowel het vroeg naar het buitenland gaan, concurrentie durven aan te gaan bij de topclubs, projecten op zich nemen.

Ik had hem zeker uitgenodigd om een plan te presenteren hoe hij zich in die rol ziet. Maar goed, voorlopig weten we er weinig van. En ik zie Seedorf ook veel meer als AD. Charisma, reputatie, communicatief vaardig, enorme internationale reputatie en netwerk - tot in Brazilie waar Ajax graag voet aan de grond krijgt - heeft een mening en hoeft een PR afdeling niet eerst iedere scheet te laten uitschrijven en voorbereiden. Wat mij betreft de opvolger van de huidige AD.

En Jari als ambassadeur aanstellen. Geen verplichtingen, geen afbreukrisico. Een eretitel waarbij hij iets meer in beeld blijft en Ajax bij wat festiviteiten kan vertegenwoordigen.

01-04-2023 11:28

linksbinnen +8108

Hier zit zeker wat in Schip. Denk dat Seedorf in tegenstelling tot vd Sar een meer dan goed uithangbord voor de club kan zijn. Om niet eens te reageren op zijn brief is ook weer tekenend voor de Ajax communicatie.

01-04-2023 16:15

Schip +23362

Tja, het zou perfect in de hele lijn van (ontbrekende) communicatie passen, mocht het juist zijn.

Zulke mensen hadden bij Bayern, waar Ajax zich volgens mij graag aan spiegelt (nooit erg begrepen), direct een functie gekregen. Seedorf heeft een veel grotere naam dan wij in Nederland aan hem toedichten. Hoor alleen al hoe die Derksen over hem praat. Een man die nooit ook maar iets in het voetbal heeft voorgesteld, maar een cynische hoofdredacteur is geweest... Zoiets kan alleen in Nederland. In voetballanden als Italië, Engeland en Duitsland zou er gevochten worden om hem een functie te kunnen geven. Zal wel met oranje te maken hebben, waar hij nooit een voortrekkersrol heeft gespeeld.

Een RvC rol bij de KNVB vind ik echt te licht voor hem. Hij moet een constant uithangbord zijn, veel contacten hebben met prominenten, bestuurders etc. De Van Praag rol. Die man is een held, omdat hij als een van de weinige Europese iconen in Brazilië ging voetballen. Zelfs de eigen grootheden doen dat niet vaak als ze in Europa hun loopbaan hebben.

Denk je eens in wat hij voor elkaar krijgt als hij met zijn charmante manier van doen eens gaat bellen met zijn contacten bij Botafogo. En in Brazilië werkt dat soort banden veel meer dan geld. Dat komt later pas.

Gemiste kans hoor.

01-04-2023 19:55

Yeshyeshyall +10926

AD lijkt me ook best een goede functie voor hem al is hij daarin, net als vd Sar natuurlijk ook onervaren

01-04-2023 21:53

Schip +23362

Formeel als AD wel, maar ook weer niet. Hij heeft miljoenenprojecten aangestuurd, is eigenaar van meerdere clubs (en daarmee deels AD), van een raceteam, vervult diverse maatschappelijke functies. Sar had een master aan de JC academie.... Is echt geen vergelijk.

01-04-2023 22:05

Vik86 +42397

Het begint lachwekkend te worden hoe sommige hier reageren en dat na 1 slecht seizoen.. Diep en diep triest.. Vooral van der sar moet het ontgelden hier op AS en dat noemen zich supporters.. Die (supporters) weten niet eens hoe een beursgenoteerde voetbalclub te werk gaat.

01-04-2023 11:20

Koekie87 +20967

Ik ben absoluut geen fan v.d. Sar maar dit verhaal klinkt mij nogal suggestief in de oren. v.d. Sar en Seedorf zijn jaren ploeggenoten geweest bij zowel Ajax als het Nederlands elftal. Dan lijkt het mij vrij sterk dat v.d. Sar niks van zich laat horen mocht Seedorf daadwerkelijk gesolliciteerd hebben, tenzij ze ruzie hebben ofzo. Maar zolang dit totaal niet te bewijzen valt kan je dit gewoon scharen onder het kopje roddel en achterklap. Daarnaast komt er wel meer bij kijken dan dat je in de top hebt gevoetbald om als technisch directeur aan de slag te gaan. Tot nu toe heeft Seedorf in niks laten zien of bewezen geschikt te zijn voor zo een functie.

01-04-2023 11:49

MichelAngelo66 +22222

Als de uitspraak van Gullit klopt en er is gesolliciteerd dan had er een reactie moeten komen. Zeker naar een oud Ajacied.

Er zal echter wellicht nog wel een andere kant aan dit verhaal kleven. ‘Gullit kletspraat’ heb ik niet zo hoog zitten. Overigens heb ik niks met Seedorf. Ik had dus een heel kort briefje gestuurd.

01-04-2023 10:55

Ton.B +1644

Maar een beetje respect naar je oud spelers, zou wel het minste moeten zijn.

01-04-2023 11:02

Koekie87 +20967

Tja en wie zegt dat Gullit niet gewoon maar wat verzint. Valt me op dat elke keer er een vacature vrij komt bij Ajax dat de naam van Seedorf wel een aantal keer voorbij komt. Met name analisten zoals Gullit maar ook journalisten komen constant met dit soort namen op de proppen, zelfde geld voor Sneijder die een aantal maanden geleden naar voren geschoven werd door volgens mij Valentijn. Klinkt uiteraard allemaal heel leuk zo een naam binnen je voetbalorganisatie maar dan moet iemand wel geschikt zijn voor dergelijke rol. Je moet wel bepaalde ideeën en talenten hebben om een rol als technisch directeur te kunnen doen. Daar hoort dus absoluut niet bij dat je alleen maar aardig tegen een balletje hebt kunnen trappen. Want dan kan je elke Jan Doedel wel zo een functie geven.

01-04-2023 11:12

Qifesh +24917

Seedorf is echter geen Jan Doedel maar de Nederlander met de meeste prijzen en heel veel ervaring in de absolute top.

01-04-2023 13:31

TeringHenkie +28263

En dan ben je ook 1 van de beste TD van de wereld.

01-04-2023 13:44

Koekie87 +20967

Oh oke en dat maakt hem dus een geschikte kandidaat omdat hij de meeste prijzen heeft gewonnen en goed kon voetballen. Ken je van Basten ook nog. Ook een van de beste voetballers aller tijden maar als trainer totaal ongeschikt net laten we het maar niet hebben over alle aankopen die van Basten heeft gedaan in zijn tijd bij Ajax. Dat je een goede voetballer bent geweest maakt je nog geen goede trainer of bestuurder. Louis van Gaal was maar een middelmatige voetballer en is een geweldige trainer, zelfde geld voor ten Hag die een bescheiden carrière heeft gehad als voetballer maar het prima doet als trainer.

01-04-2023 13:59

Nr.10 +110990

Heb een beetje dubbel gevoel hierbij. Aan de ene kant is Seedorf iemand met een geweldige carrière en ook iemand met een geweldig netwerk, die zich in tegenstelling tot veel andere voetballers wél goed weet te presenteren en verwoorden en thuis is in de wereld van de pakken en de directiekamers. Ik denk ook dat hij wel kwaliteiten heeft. Aan de andere kant zie je ook dat hij op veel plekken niet succesvol is geweest na zijn spelerscarrière. Dat is weliswaar als trainer, maar het zegt ook dat er een discrepantie is tussen hoe hij zichzelf ziet, en wat hij kan. Als TD heeft hij volgens mij geen ervaring, en we hebben met Huntelaar al iemand zonder ervaring die in de steigers staat voor die positie. Ik snap dan ook wel dat Ajax hem niet als kandidaat ziet voor TD. Dat gezegd hebbende, de deur moet wel altijd open staan voor iemand met de statuur van Seedorf, je weet natuurlijk niet wat er klopt van wat Gullit zegt, maar gezien eerdere verhalen over de communicatieve vaardigheid van onze directie, zou het mij niet verbazen. Dus ja, ik weet niet wat voor rol een Seedorf bij de club zou kunnen hebben, maar ik vind wel dat Ajax met hem in gesprek moet om daarnaar te kijken als hij zich komt melden.

01-04-2023 10:47

paulis +10226

AC Milan - na paar maanden ontslagen
Chinese club - na paar maanden weg
Deportivo - gedegradeerd en na 1 seizoen weg
Kameroen - ontslagen na 10 wedstrijden (samen met Kluivert)


Het palmares van Seedorf na zijn voetbalcarriere. Ongeloofelijk dat de clubs niet in de rij staan om deze geweldenaar in te lijven, daar moet een groot racistisch complot achter zitten !%@%@!!

01-04-2023 10:37

vandenhaas4 +15053

Dat was als trainer.

01-04-2023 10:38

Koekie87 +20967

Komt ook nergens aan de bak als technisch directeur ondanks zijn tussen haakjes enorme netwerk volgens sommige. Met dat enorme netwerk had hij naar mijn idee toch allang ergens bij een Real Madrid of een Ac Milan technisch directeur moeten zijn. Niks ten nadele van de persoon of voetballer Seedorf hoor. Seedorf is meer geschikt als boegbeeld of als marketing persoonlijkheid voor een club als Ajax.

01-04-2023 11:14

TeringHenkie +28263

De Spurs zullen zich nu wel snel melden bij hem want die zoeken nog een hele goede TD.

01-04-2023 13:45

Koekie87 +20967

PSV ook nog wel.

01-04-2023 14:14

StilleGenieter3414 +164

Reiziger, Bogarde en Seedorf allemaal aan de kant geschoven en respectloos behandeld!! Hmm hoe zou dat nou komen..

01-04-2023 10:25

Nr.10 +110990

Ik denk dat je wel een punt hebt, en het een rol speelt. Aan de andere kant snap ik het verhaal over Bogarde wel. Die wordt nu groot gemaakt door sommigen, maar heeft feitelijk alleen bij Ajax gewerkt. Die heeft bij Ajax überhaupt de kans gekregen. Er speelde ook een verhaal over een relatie met een collega, die natuurlijk onhandig getimed was gezien het gezeik met Overmars, en ja, Ten Hag had hem bij het eerste gehaald, en een andere trainer wilde weer z’n eigen assistent. Dat vind ik allemaal wel begrijpelijk. Dat Seedorf geen TD wordt gemaakt snap ik ook (zie hierboven). Dat Reiziger blijkbaar nooit kandidaat was om interim het seizoen af te maken snap ik minder goed. Hij is eerder interim geweest, en kent de groep al beter dan Heitinga. Jarenlang assistent geweest, en heeft het ook goed gedaan bij Jong. Maar goed, we gaan zien hoe zijn verdere carrière verloopt.

01-04-2023 10:52

StilleGenieter3414 +164

Het is op z'n minst zeer merkwaardig allemaal.
Ik weet niet wat er allemaal waar is wat Borgarde betreft maar een relatie met een collega is dat echt zo erg?
Heitinga boven Reiziger kiezen slaat werkelijk helemaal nergens op!

Maar mijn profielnaam is niet voor niks : Stillegenieter, dus ik hou het hierbij wat reacties betreft.

Ik heb geen zin in opgefokte showtimers die altijd van alles ontkennen of proberen recht te lullen wanneer het om donkere mensen gaat.

01-04-2023 11:01

Koekie87 +20967

Ligt het dan ook niet aan de persoon zelf. Kluivert bijvoorbeeld sprong op de eerste de beste trein richting Paris Saint Germain terwijl Ajax graag met hem door wilde gaan. Daarnaast had Reiziger idd een kans verdiend als hoofdtrainer bij Ajax. Maar je moet zoiets altijd per geval bekijken.

01-04-2023 11:53

Nr.10 +110990

Wel eens dat het per geval verschilt, en dat je niet te snel een conclusie moet trekken als je niet alle info hebt. Maar ik denk dat StilleGenieter ook wel een punt heeft, dat als je een aantal van die gevallen op een rijtje zet, het ook wel opvalt.

01-04-2023 13:43

Ferd +38364

Reiziger en Bogarde, beide een kans gekregen bij Ajax. Kluivert ook, maar die vertrok nog voor de inkt droog was.

01-04-2023 11:43

Yeshyeshyall +10926

Zeker opvallend. Reiziger is echt gepasseerd zo lijkt het, heel lullig. Schijnt ook goede trainer te zijn met kijk er op. Bogarde vond ik jammer maar kon ik nog wel beetje begrijpen met die Overmars toestand gelijktijdig. Seedorf lijkt me niet de beste kandidaat qua ervaring voor TD maar het is stuitend hoeveel kritiek hij sowieso altijd lijkt te krijgen. Fantastische voetballer, sterk persoon en volgens mij zeer intelligent. Zou je toch graag aan je club moeten willen verbinden

01-04-2023 22:03

jerryisthename +31712

Je kunt van Seedorf vinden wat je wil (ik heb hem liever dan die nobody van een Duitser 🙄), maar je kunt toch op zijn minst deze echte Ajacied een normaal antwoord geven en bedanken?! Wtf...ben die gasten zo zat bij Ajax in het bestuur. Vooral Edje Incompetentje...my goodness! Wat een egoïstische lullo en slapjanus is dat!

01-04-2023 10:16

Jeugd +24655

Als dit zo is......
Je zegt het zelf gelukkig

01-04-2023 10:24

vandenhaas4 +15053

Ik weet niet of Seedorf geschikt is. Ik weet wel dat je iemand die solliciteert moet beantwoorden. Zeker als het een bekende van de club is. Zeker als je als directeur met hem hebt samengespeeld.

01-04-2023 10:14

jerryisthename +31712

Amen. Dit zegt ook wel genoeg over de Ajax-top. 👎🏼

01-04-2023 10:17

BennievdBuurt +885

100 procent liever seedorf als TD (die ik ook echt capabel acht) dan ward en die duitser die nu genoemd worden. Echte ajacied en zeler bij gebrek aankennis op tv iemand die echt wel kan besturen. Mooi uithangbord ook. Iemand waar internationaal altiid de deuren voor open gaan.

01-04-2023 10:09

jerryisthename +31712

Juist. Jij snapt het en bent imo een echte Ajacied. 👍🏼

01-04-2023 10:18

De Stift +7043

Deze roddel en achterklep is irritant. Tegelijkertijd vind ik het stuitend dat er bij Ajax geen ‘donkere’ oud-spelers in de top terecht komen. Dat heeft echt niet alleen te maken met kwaliteit, want Huntelaar en Van der Sar hebben die kans simpelweg in de schoenen geschoven gekregen. Die zijn/waren op papier echt niet beter dan Kluivert, Seedorf of Nigel de Jong. Dus waarom komen dat soort mannen niet in aanmerking voor de topposities bij Ajax?

01-04-2023 09:47

Sportvolgert +40272

Wat een onzin. En passant overmars en sar ook nog even de racismekaart toeschrijven. Heel sneaky.

01-04-2023 10:16

Ferd +38364

Dat is zijn favoriete hobby, dat zegt hij ook constant over mij (hij zou mijn achtergrond eens moeten weten, dat realiseert hij hoe dom die suggestie is)

01-04-2023 11:50

StilleGenieter3414 +164

We weten toch allemaal dat hun zich net wat meer moeten bewijzen..

01-04-2023 10:26

Nr.10 +110990

@de stift. Huntelaar is wel teruggekomen bij Ajax hè, en heeft nog een jaar of 3 bij de club rondgelopen als veteraan, in een soort mentor rol in de selectie. Dat maakt natuurlijk wel een hoop uit, dan leg je de contacten en laat je jezelf zien. Dat is anders dan dat je van een afstandje een mailtje stuurt.

01-04-2023 10:53

Ferd +38364

Huntelaar en Sar zijn op papier zeker wel beter dan Kluivert, die naam had je beter weg kunnen laten. Mensen als De Jong en Seedorf moet je wel aan de club proberen te binden

01-04-2023 11:45

Rinus M. +900

Ruud solliciteert naar de baan van Valentijn.

01-04-2023 09:41

Henkjanklaas +20607

Met Seedorf haal je altijd gedoe in huis. Trouwens iedereen op deze site weet dat Gullit een consequent Ajax hater is.
Wanneer gaat een scherpe journalist hem daar eindelijk eens mee confronteren “‘Gullit, waarom haat je Ajax zo ? “

01-04-2023 09:37

AjaxUitMokum34 +916

Ik vind het wel meevallen. Gullit is Amsterdammer, ja hij deelt af en toe speldenprikjes uit, maar haat is een groot woord.

01-04-2023 10:21

Ferd +38364

‘Altijd gedoe’, kan je dat uitleggen? Waar heeft hij gedoe gehad, behalve bij oranje?

01-04-2023 11:51

Wouter.H +11156

Je moet altijd reageren op sollicitaties. En al helemaal als het een bekende is en iemand met zijn CV.

01-04-2023 09:36

Jeugd +24655

Dus er is gesolliciteerd en vervolgens genegeerd?
Hoe weet jij dat?

01-04-2023 10:16

vandenhaas4 +15053

Dat staat in het artikel

01-04-2023 10:22

Jeugd +24655

🤣🤣🤣
Dus het klopt?

01-04-2023 10:22

Wouter.H +11156

Zeg ik dat? Ik zeg dat je altijd moet reageren op sollicitaties slimmerik.

01-04-2023 10:56

Jeugd +24655

Dus je zegt eigenlijk niks? Je bedoeld in het algemeen?
Ik hoor dan graag wat jouw mening over de inhoud van dit artikel is.

01-04-2023 11:04

YRGI +32921

Als technische man in de RvC had het prima gekund. Intelligent, voetbalkennis, Ajax-achtergrond en volgt het buitenlandse voetbal. TD heb je toch andere kwaliteiten voor nodig, en niemand weet of Clarence die heeft. Een gigantisch netwerk en naam natuurlijk wel. Maar hoe goed z'n oog voor talent is of hoe goed in onderhandelen, weet niemand.

01-04-2023 09:28

Multi +33196

Wat een verschrikkelijk slecht stuk is dit zeg, wat een stemmingsmakerij;
"Wat ik van een zeer betrouwbare bron weet, is dat Clarence Seedorf heeft gesolliciteerd voor die job, maar hij heeft geen antwoord gekregen." Maar vervolgens niet de bron willen noemen......

"maar hij schijnt niet eens een antwoord gekregen te hebben."..... schijnt, dus je weet het niet eens zeker. Lekkere bron heb je.

"Je weet niet zeker of het gaat slagen, maar er komt wel iemand binnen. Kijk maar naar Maldini, die het bij AC Milan doet. Hij is een uithangbord voor je club. Het is héél apart." Kortom je bent niet overtuigd van zijn kwaliteiten, maar Ajax zou hem dan maar wel moeten halen, vanwege zijn allure.... geloof ik moet Ajax juist nu iemand hebben die er wel staat.

"Ik vond het geweldig dat hij een baan aangeboden kreeg. Niet omdat hij donker is, maar ook om het feit wie hij is." Het feit dat je het niet kan laten om te benoemen dat hij donker is en hem niet daarom de baan gunt, maar om andere reden geeft toch aan dat je vooral juist daarmee bezig bent.

Deze beste man zou zo bij de Telegraaf aan de slag kunnen. Journalistiek is het inmiddels al niet meer te noemen zowat, het is meer roddel/stemmingsmakerij dan nieuws gebaseerd op feiten en van daaruit conclusies te trekken.

01-04-2023 09:23

Bassey +8195

Ik ga steeds meer denken dat alle telefoons zijn afgepakt bij de directie naar overmars gate

01-04-2023 08:49

Nr.10 +110990

Zou een hoop verklaren… Kroes die niets meer hoorde, Ward die daadkracht miste, geen communicatie met Danny Blind…

01-04-2023 10:59

Merrick +6739

'Seedorf heeft al behoorlijk veel drollen moeten inslikken in Nederland'. Gullit is kennelijk deskundige op het gebied van poepseks.

01-04-2023 08:39

komop +2145

Sommige ex voetballers (Sneijder/Gullit bv) zijn roddelnichten.
Het verhaal klopt gewoon niet.
Gullit heeft via/via gehoord dan Seedorf bij 'Ajax' gesolliciteerd heeft.
Als je zo'n bericht de wereld in gooit, geef dan ook details. HOE heeft hij gesolliciteerd?
Via een appje, telefoontje, een brief, een postduif?
En bij WIE? Wie bedoelt Gullit met 'Ajax'?
De receptioniste, de koffiejufrouw, terreinknecht of een directie lid?
Dus...als je iets roept, zeg dan ook hoe Seedorf dat heeft gedaan en bij wie.
Zaken roepen zonder details is totaal niet ok, meneer Gullit!

Maw dit zegt genoeg over hoe bepaalde mensen Ajax benaderen/benadelen.
Ze hebben het in de media vaak over grensoverschrijdend gedrag.
Ik vind dat dit eronder valt!

01-04-2023 08:38

Koekie87 +20967

Niveautje Yvonne Coldewijer.

01-04-2023 08:45

Multi +33196

Ach wen er aan zou ik zeggen, dat is het niveau waarop de huidige media acteren. De telegraaf is net zo'n geweldig voorbeeld. Ik heb via via gehoord dat.....

01-04-2023 08:56

Koekie87 +20967

Telegraaf staat al decennia bekend als het Amsterdamse sufferdje en dat is echt niet zonder reden.

01-04-2023 11:05

TweeBenig2 +16103

Het zou niet best zijn als dit verhaal waar is. Zo hoor je niet met mensen om te gaan. Ik hoop werkelijk dat dit niet waar is.

01-04-2023 08:30

Bals +3764

FLAPPIE EN COMMUNICATIE......geen goed huwelijk.

01-04-2023 08:22

Sjakio +2367

heeft hij zelf ook niet met zijn multi-copy vrouwtje!

01-04-2023 08:27

Aldek +5080

Normaal zou ik denken- zeggen ‘ dit klopt niet.. maar met vdSar zou het zo maar kunnen…

Daarmee zeg ik niet dat Seedorf TD moet worden.. maar hoe f moeilijk is het om te reageren

01-04-2023 08:20

Berghuis +14310

Gullit serieus nemen moeten we met z'n allen vooral niet doen. Dat neemt niet weg dat als Seedorf echt geen enkele reactie heeft gehad, dit gewoon het volgende schandaal van onze club is die Vd Sar wederom toebedeeld kan worden. Je word toch kots misselijk van het gedrag van onze gehele club momenteel. Bah, bah

01-04-2023 07:32

Koekie87 +20967

Als dit allemaal waar is zoals Gullit stelt natuurlijk. Seedorf en v.d. Sar zijn per slot van rekening teamgenoten geweest binnen Ajax en zal me daarom niets verbazen dat zo een verhaal toch iets genuanceerder in elkaar zit dan dat Gullit stelt.

01-04-2023 07:40

411 +2879

Wie is Gullit?

01-04-2023 07:27

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25303

Die heeft geloof ik bij Haarlem gevoetbald. Haarlem bestaat overigens niet meer.

01-04-2023 08:30

411 +2879

Haha thanks maat

01-04-2023 12:28

Psychevore +21186

Ben een enorme fan van Seedorf, maar ik zie echt niet in op basis van wat hij TD zou moeten worden.

Zelfde geld voor Huntelaar trouwens.

01-04-2023 07:20

Ajax The Best +16459

Tja, in ene wordt Gullit hier serieus genomen 🤔

01-04-2023 07:19

Koekie87 +20967

Seedorf lijkt me leuk om erbij te hebben als uithangbord voor Ajax maar lijkt me totaal ongeschikt als technisch directeur. Niets maar dan ook niets wijst erop dat hij geschikt zou zijn om als technisch directeur aan de slag te gaan. Ja hij kon goed voetballen maar dat kon v.d. Sar ook maar die maakt er op dit moment ook gewoon een grote puinhoop van.

01-04-2023 07:11

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Geen idee of hij echt heeft gesolliciteerd. Geen idee ook of hij het goed zou doen, hij heeft nooit aan kunnen tonen dat hij een goede technisch directeur is.

Wat ik wel weet is dat hij een gigantisch netwerk en een goede reputatie heeft opgebouwd wereldwijd. Dat hij de ajax-filosophie goed kent. Daarmee bezit hij in ieder geval een aantal eigenschappen die bij de ideale td van Ajax passen.

01-04-2023 07:08

Koekie87 +20967

Dat netwerk heeft Huntelaar ook als ex topvoetballer en heeft nou niet echt goed uitgepakt van de zomer omdat hij de nodige ervaring mist als technisch directeur. Sneijder zal ongetwijfeld ook een groot netwerk hebben, maar aan alleen een netwerk heb je niks.

01-04-2023 07:27

Oxxer +163874 moderator

Vind jij het netwerk van KJH vergelijkbaar met dat van Seedorf?

01-04-2023 09:19

Koekie87 +20967

Begrijpend lezen zou ik zeggen, aan alleen een netwerk heb je niks zolang je de ervaring mist voor een bepaalde functie of niet over de juiste kwaliteiten beschikt.

02-04-2023 07:28

arufred +9752

Binnenkort weten we of dit waar is?
Dan pas kun je reageren.

01-04-2023 06:10

Ajax14AMS +25205

Brief terug is wel zo netjes voor dit icoon

01-04-2023 05:43

Ajaxadam1 +31667

Of die nou geschikt is of niet. Hoe onbeschoft ben je als club dat je niet even netjes reageert op zo een grootheid. Wat in godsnaam is Edwin allemaal aan het doen?

01-04-2023 04:45

Koekie87 +20967

Als het waar is wat Gullit zegt.

01-04-2023 07:06

Min85Kluivert +885

Nou, het zou mij niet verbazen dat meneer Gullit er wel van geniet om nog wat meer hout op het vuur te gooien als het om Ajax gaat. Clarence kent Edwin persoonlijk, dus die belt hem gewoon op.. Wat een lulkoek dit.

01-04-2023 02:20

godlike +3806

Als dit waar is zijn er dingen goed mis, één van je legendes zo behandelen. Seedorf is geen ongeloofwaardige Sneijder.

01-04-2023 02:14

Ajax '69 +3832

Tendentieus commentaar van Gullit. ALS het waar is, is het schandalig van Ajax. Maar hoe heeft Seedorf dan gesolliciteerd? Via een brief aan PZ? Via een app of SMS, DM? Hoe? En wie heeft dat dan moeten ontvangen? Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat Ajax dan niets van zich laat horen. Zelfs van Van de Sar niet. Die is toch ook niet gek. Seedorf is een icoon. Had hij, of bijvoorbeeld Sneijder, maar de Cruyff Academie gedaan en had hij maar wat meer doorgeleerd en bij een ervaren TD een paar jaar meegelopen, dan was hij een TOP technisch directeur geweest. Maar ja, de mannen willen meteen respect, die ze terecht verdienden als speler, maar weigeren nu om in een nieuw vak ook in zichzelf te investeren. Ridicuul en best onaangepast. Zonde, want mensen als Sneijder en Seedorf zouden met hun prima praatjes en enorme voetbalbagage en - verdiensten (dan wél) topkandidaten voor TD kunnen zijn, voor Ajax en iedere club. Maar nu dus (helaas) niet.

01-04-2023 02:01

Ajaxchamp +985

Via een bierviltje tijdens een wedstrijd dronken aan de bar!!😂😂

01-04-2023 02:35

Ajax '69 +3832

Zo doet Sneijder dat toch? 😂🍻

01-04-2023 02:36

Oxxer +163874 moderator

“ Had hij, of bijvoorbeeld Sneijder, maar de Cruyff Academie gedaan”

FYI, Seedorf heeft op de beste universiteit op dat vlak in Italië zijn master gehaald in business. Ik vind deze en vergelijkbare teksten over Seedorf heel bijzonder, zij worden gewaardeerd door anderen die wat tegen hem hebben maar kloppen totaal niet.

01-04-2023 10:01

Ajax '69 +3832

Dat is mijn punt niet welke universiteit hij wel of niet heeft gedaan. Seedorf studeerde aan de prestigieuze Milaanse Bocconi-universiteit en werd daarom ook wel il professore (de professor) genoemd toen hij voor Milaan speelde, zegt zijn Wiki. Mooi. Wat dat betreft heeft ie ten opzichte van bijvoorbeeld een Sneijder een dikke streep voor, ook gezien zijn andere zakelijke initiatieven en de voetbalclub waar hij eerder in stapte. Maar of het allemaal even succesvol is of was? Mijn punt is dat ze (los van opleiding) met name aan de hand van ervaren mensen in het TD vak mee moeten lopen en dan op eigen benen staan. Die investering doen ze niet, ze willen meteen de baas spelen terwijl ze daar (helaas) nog niet klaar voor zijn.

01-04-2023 12:52

Oxxer +163874 moderator

Wat is jouw punt?

01-04-2023 12:53

Ajax '69 +3832

Sorry. Was nog aan het typen 😬.

Mijn punt is dat ze (los van opleiding) met name aan de hand van ervaren mensen in het TD vak mee moeten lopen en dan op eigen benen staan. Die investering doen ze niet, ze willen meteen de baas spelen terwijl ze daar (helaas) nog niet klaar voor zijn.

01-04-2023 12:58

Oxxer +163874 moderator

Ik vind Sneijder van een heel ander kaliber en niet vergelijkbaar met Seedorf, die laatste was op 15 jarige leeftijd al wijs voor zijn leeftijd. Seedorf is jarenlang ondernemer met compagnons, waarom wordt hij vanwege onderbuik gevoelens ongeschikt bevonden en over een ander is men wel enthouisast.

01-04-2023 13:34

RSM +3918

Ach ja ik denk dat ze bang zijn dat zo een iemand het wel voor elkaar krijgt om 10 jaar aan de top te blijven.

01-04-2023 01:59

Starring +4674

Iemand met de status van Clarence Seedorf had je op z'n minst uit kunnen nodigen voor een kopje koffie. Dat Ajax oftewel Edwin van der Sar niet eens de moeite neemt om met zijn oud-teamgenoot van gedachten te wisselen is eigenlijk zijn zoveelste misser.

Hoe die man nog de titel van CEO mag dragen is een groot raadsel.

01-04-2023 01:53

Adam24 +39069

Ajax is een hele domme club aan het worden. Te veel mensen die te lang te veel te vertellen hadden en nu niet meer openstaan voor derden met een meer iconische status dan henzelf. Ajax moet iemand als Seedorf ruimte geven binnen de organisatie. Blind, Bergkamp, Reiziger, Bogarde, Seedorf, alle clubiconen verdwijnen uit beeld.

01-04-2023 01:30

Daanafcak +3028

Voor een type Seedorf moet je ten alle tijden plaatsmaken in je organisatie, gigant.

01-04-2023 01:22

1991 +7787

Misschien de potentiele opvolger van Edwin als CEO?

01-04-2023 01:27

Koekie87 +20967

Op basis waarvan. Leuk dat hij goed kon voetballen maar dat maakt je nog niet geschikt als bestuurder, zelfde geld voor v.d. Sar die er momenteel een puinhoop van maakt.

01-04-2023 01:35

Ajaxfan31183 +16391

En dit zegt gullit, dus zou het waar moeten zijn, als falentijn dit gezegd zou hebben hadden de meeste het als onzin bestempeld.

01-04-2023 01:12

Cello +52905 moderator

Natuurlijk hoor je één van de iconen (als speler) van de club met respect te behandelen en hem minimaal antwoord te geven.

Maar dat ze Seedorf niet zien zitten of niet willen hebben als TD... daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Om te beginnen bij ervaring en dan vooral het gebrek er aan. Daarnaast heeft ie na zijn actieve voetbalcarriere óók nooit echt iets voor Ajax willen betekenen en zou dan nu ineens, uit het niets, wel willen gaan doen?. Wat ik heb begrepen, dat is dat hij daarnaast ook niet zo heel veel in Nederland is (schijnt voornamelijk in Dubai, Italie en vooral Brazilie te bivakkeren), iets wat wel mag ik aannemen een vereiste is als je bij een club als Ajax aan de slag wilt gaan. En of dat gezin van hem staat te popelen om te verkassen naar Nederland....dat kun je je ook afvragen.
Maar goed. Ik denk dat het grootste mankement is, dat Seedorf weinig ervaring heeft in die richting en daar boven op is de band met Ajax, sinds hij vertrok, minimaal geweest of misschien zelfs wel helemaal verdwenen. En dan heb je intern wellicht niet echt meer een 'gun-factor', waarbij ze je de kans willen geven ondanks minimale ervaring. En dat is wel degelijk anders dan de achterban waar ie wel een gun-factor heeft.

01-04-2023 00:59

Bueno +630

Ik had 'm op de plek van Blind in de RVC (de technische as noemen ze het?) ook geen slechte optie gevonden

01-04-2023 00:59

Aurelius1 +19699

Hij zit al bij de knvb in de RvC. Inderdaad een vrij passende functie voor Seedorf.

01-04-2023 03:43

appiehappie +3024

Als Seedorf geen antwoord heeft gehad op zijn sollicitatiebrief is dat grensoverschrijdend gedrag.
Seedorf speelde nota bene samen met Sar in het team van de jaren 90 wat in de wereld onaantastbaar bleek. Zo ga je niet met mensen om en zeker niet met Clarence Seedorf.
Namens Ajax (Sar) bied ik jou hierbij mij excuses aan voor die walgelijk gedrag.

01-04-2023 00:30

Ajaxfan31183 +16391

Overdrijven is ook een vak apart met je grensoverschrijdend gedrag , het moet maar eerst blijken of het überhaupt wel waar is wat gullit loopt te verkondigen

01-04-2023 01:07

RSM +3918

En als het waar is ga je je dan uiten ?

01-04-2023 01:52

Ajaxchamp +985

Heeft hij een sollicitatiebrief geschreven?

01-04-2023 02:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.