[Update II] 'Ajax en Mislintat hakken na goede gesprekken komende week knoop door'

door Jesse ter Haar 1866

Bron De Telegraaf

[Update II] 'Ajax en Mislintat hakken na goede gesprekken komende week knoop door'

door Jesse ter Haar 1866

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Julian Ward wordt toch niet de nieuwe technisch directeur van Ajax. Dat meldt De Telegraaf vrijdagochtend. Ajax heeft met onmiddellijke ingang de zoektocht opgestart naar een nieuwe technisch directeur. Volgens de ochtendkrant is de Amsterdamse club uitgekomen bij de vijftigjarige Duitser Sven Mislintat.

Met Ward, die op dit moment nog actief is bij Liverpool, dacht Ajax een topkandidaat te hebben, maar de besprekingen met de in Zuid-Europa en Zuid-Amerika gespecialiseerde technisch directeur zijn 'desastreus' verlopen, zo schrijft De Telegraaf. Het is niet exact duidelijk wat Ward heeft doen besluiten om de stekker uit de onderhandelingen met Ajax-directeur Edwin van der Sar te trekken, maar in de omgeving van de 41-jarige Brit wordt beweerd dat hij teleurgesteld is in de daadkracht van Ajax.

'Om als buitenlander één van de belangrijkste rollen bij de regerend landskampioen te gaan bekleden, moet er een duidelijke visie en een aanbod zijn dat past bij een club die in de Champions League wil spelen', schrijft De Telegraaf. Het Algemeen Dagblad voegt eraan toe dat het afketsen van Ward er ook mee te maken had toen bleek dat de Engelsman niet eerder dan tijdens het nieuwe seizoen in Amsterdam kon beginnen.

Ajax moet nu haast maken

Met het oog op de selectie voor het komende seizoen weet Ajax dat het nu vaart moet maken. De Amsterdamse club hoopt op 1 april het contract van technisch manager Gerry Hamstra te ontbinden, terwijl Klaas-Jan Huntelaar voorlopig hoofdverantwoordelijk is voor de scouting.

De zoektocht naar een opvolger voor de in februari 2022 opgestapte Marc Overmars wordt voortgezet. Ajax zou zijn uitgekomen bij Sven Mislintat, die tot vorig jaar werkzaam was bij VfB Stuttgart. Mislintat was volgens De Telegraaf nooit eerder succesvol als technisch directeur. 'Bij Borussia Dortmund was hij scout, bij Arsenal was hij kort werkzaam in de scouting en weigerde de club hem te promoveren tot "td", waarna hij bij Stuttgart flink in niveau daalde. In Zuid-Duitsland kwam er weinig van de grond.'

Mislintat zou volgens bronnen rondom Ajax wel al een aanbieding van de club op zak hebben. Het duidt erop dat de Amsterdammers grote haast hebben. Mocht Mislintat geen trek hebben in een job bij Ajax, zou Ajax ook al een tweede Duitse kandidaat op het oog hebben.

Update - 19.25 uur (31 maart 2023) - 'Gesprekken tussen Ajax en Mislintat in afrondende fase'

De gesprekken tussen Ajax en Sven Mislintat bevinden zich in de afrondende fase, zo schrijft de Duitse tak van Sky Sport. De deal zou zeker nog niet ondertekend zijn, maar dat moment lijkt niet al te lang meer op zich te laten wachten. Zodoende lijkt de bestuurder, die vorig jaar nog werkzaam was bij Bundesliga-club VfB Stuttgart, binnen afzienbare tijd aan de slag te gaan bij Ajax.

Update - 20.00 uur (2 april 2023) - 'Ajax en Mislintat hakken na goede gesprekken komende week knoop door'

Ajax en Sven Mislintat lijken komende week de knoop door te gaan hakken, zo schrijft Florian Plettenberg van Sky Sport. De kansen op de aanstelling van de technisch directeur annex scout zijn groot, want er zouden in de afgelopen dagen meerdere goede gesprekken hebben plaatsgevonden. 'De vijftigjarige staat op het punt om de nieuwe technisch directeur van Ajax te worden', zo schrijft de journalist. De laatste contractdetails worden nog besproken.

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCA-1983 +17723

Bosz zegt zojuist bij Rondo dat ajax zich meldt, hij wilt gaan praten en wil weer in NL gaan werken.
Komop Ajax doe je ding!

03-04-2023 21:00

thelordjoshua +10641

Zag hem vandaag lopen in de stad. Zal wel snel hier komen dan.

03-04-2023 20:34

Stefansuarez +19013

Leuk feitje

Mislintat heeft met Peter Bosz samengewerkt bij Dortmund.

Zou Petertje dan toch komen!!!!

03-04-2023 15:22

BillSplate +9693

De vraag is of die blij met hem was, maar ik zeg geen nee tegen een rentree van Bosz bij Ajax.

03-04-2023 15:25

Vik86 +42397

Dan zul je wel goede en snelle verdedigers moeten halen

03-04-2023 15:37

BillSplate +9693

Haha denk dat er nog wel wat meer moet veranderen om te kunnen zorgen dat we kamikaze Bosz aan kunnen.

03-04-2023 16:57

BillSplate +9693

Bij ons valt het idd tegen, maar Ancelotti heeft het toch dikke prima bij Real gedaan. Hiddink deed het ook niet verkeerd bij Chelsea.

03-04-2023 20:59

Daneman +1383

effe gewoon tussendoor. Dan betalen we zo'n 30 miljoen voor bergwijn; oh wacht we hebben ook nog een trainer/coach nodig. Laten we daarvoor eentje huren die super weinig bereikt heeft en niet duur is.

03-04-2023 12:42

AllyAjax +4042

Ik laat me graag verrassen, ben in ieder geval positief gestemd als ik de verhalen zo lees van mensen die hem ook daadwerkelijk kennen, in plaats van al die paniekzaaiers die puur op de onderbuik reageren.

Enige wat me zorgen baart is dat we volgend jaar hoogstwaarschijnlijk geen Champions League gaan spelen, en ervan uitgaande dat je woensdag ook verliest speel je volgend jaar dus Conference League en geen eens Europa League.. Vraag me af welke buitenlandse topspelers bij een club willen spelen die (met alle respect) Conference League en Eredivisie spelen. Een Ziyech kun je sowieso wel op je buik schrijven, maar wellicht dat voor andere topspelers de naam Ajax ook na een kutseizoen als deze toch nog aantrekkingskracht heeft. Belooft hoe dan ook een heet zomertje te worden

03-04-2023 12:06

Sallons@AS +226

Als Ajax Conference League gaat spelen vertrekt van der Sar. Dat gaf hij in 2021 al aan. Het is kut als het gebeurt natuurlijk, maar niet onterecht na zo'n seizoen. Wij moeten ons opmaken voor aankomend seizoen en alles op de schaal gooien. Het zou zonde zijn als wij niet 1 van de 2 clubs worden die direct de CL in mag na al die punten die we hebben verzameld tussen 2016 en dit jaar. De naam Ajax blijft hoog in Europa, spelers zullen willen blijven komen, alleen worden het B of C-kwaliteitspelers. Misschien dat er een uitschieter tussen zit, maar makkelijk gaat het niet worden nee.

03-04-2023 16:14

Joko +5063

Gewoon overmars terug halen, iedereen doet weer roomser dan de paus. Leidinggevende hebben in deze huidige tijd helemaal niet meer zoveel macht.

03-04-2023 11:07

NoPants +7488

Dan gooi je je merk echt te grabbel.

03-04-2023 11:14

Joko +5063

Ach welnee

03-04-2023 17:41

Vik86 +42397

Kansloze reactie

03-04-2023 12:05

Koekie87 +20967

Als je Overmars gaat terug halen dan maakt een club als Ajax zich al helemaal compleet belachelijk.

03-04-2023 12:37

Dubbelvla +8409

Veel van het chagrijn lijkt vooral te komen doordat [iemand die ik niet ken van Liverpool] beter klinkt dan [iemand die ik ook niet ken van Stuttgart].

03-04-2023 11:04

Vik86 +42397

Goede korte podcast in het engels over Sven Mislintat.. https://youtu.be/jyBzIhZmrEU

03-04-2023 10:34

Dubbelvla +8409

Thanks voor het delen.

In principe klinkt alles wat ze zeggen over Mislintat in deze podcast helemaal top, oog voor de toekomst (niet alleen korte termijn), kan jong talent van grotere clubs overtuigen om voor hun kans te gaan bij zijn club, investeert veel in het volgen van spelers, heeft een brede 'scope' aan waar hij speler vandaag haalt/kan halen. Lijkt goed te passen bij wat we nodig hebben.

Dus ik werd enthousiast. Tot ik zag waar Stuttgart nu staat: stijf onderaan de Bundesliga. Kan natuurlijk niets met Mislintat te maken hebben, maar het succesverhaal was natuurlijk compleet geweest als ze het nu nog net zo goed zouden doen als beschreven in deze podcast.

Hoe dan ook lijkt momenteel alles beter dan H2 icm van der Sar. Er moet gewoon iemand zitten met een lange termijnplan, en dat lijkt deze man te kunnen hebben.

03-04-2023 11:01

Vik86 +42397

Stuttgart komt van ver.. en ze spelen een ander soort voetbal dan wat ajax speelt.. Hij is al een half jaar weg bij Stuttgart..Dat is hem niet aan te rekenen.. Hij heeft goede dingen voor Stuttgart gedaan..

03-04-2023 11:03

Dubbelvla +8409

Ah, ik volg Stuttgart niet, dus bedankt.

Dat is inderdaad wat ik begrijp uit de podcast. Ze zijn erg positief over zijn visie op voetbal en talent. Hoezo was ie uiteindelijk weggegaan bij Stuttgart, weet je dat?

03-04-2023 11:06

Vik86 +42397

Menings verschil met de leiding over het varen van de koers.. De leiding wilde snel resultaat zien terwijl Mislintat toekomst gericht bezig was..Stuttgart heeft 1 van de jongste selecties van Europa..Stuttgart is ook niet te vergelijk met ajax..Ik denk dat hij bij ajax meer op zijn plek zal zitten omdat wij altijd met jeugd hebben gewerkt..

03-04-2023 11:08

Dubbelvla +8409

Klinkt goed! Bedankt voor deze info

03-04-2023 11:15

Vik86 +42397

Stuttgart presteerde goed onder Mislintat.. Dus het is maar net hoe je het bekijkt

03-04-2023 12:24

Aldek +5080

Haha het is natuurlijk al snel beter dan nu 😉😉

03-04-2023 18:18

swekker +301

Thanks, voor degenen die geen zin hebben om het helemaal te luisteren, bij deze een samenvatting:

Sven Mislintat, ook wel bekend als "Diamond Eye," is een prominente figuur in de wereld van voetbal. Hij is momenteel de sportief directeur van VfB Stuttgart in de Bundesliga. Maar voordat Mislintat naar Stuttgart ging, speelde hij een belangrijke rol in de opkomst van Borussia Dortmund en was hij instrumentaal in de ondertekening van spelers als Robert Lewandowski, Pierre-Emerick Aubameyang en Shinji Kagawa.

Mislintat begon zijn carrière bij Borussia Dortmund in 2006 als analist en klom op tot scout en uiteindelijk directeur voetbalzaken. Tijdens zijn tijd daar hielp hij een generatieteam op te bouwen dat de finale van de Champions League bereikte in 2013. Mislintat's analytische benadering van scouting en werving speelde een belangrijke rol in het succes van Dortmund tijdens deze periode.

In november 2017 werd Mislintat aangeworven door Arsenal als hoofd van de werving. Zijn ambtstermijn bij de club was echter van korte duur en hij vertrok in februari 2019 na slechts 14 maanden. Mislintat's analytische aanpak botste met Arsenal's verschuiving naar een meer contact-agent gebaseerde rekruteringsbenadering.

In een interview sprak Mislintat over Arsenal's wens om af te stappen van een analytische aanpak en in plaats daarvan meer te vertrouwen op contact met agenten. Toen Arsene Wenger Arsenal verliet, onderging de club een complete renovatie, waarbij Mislintat, samen met Raul Sanllehi en Ivan Gazidis, werd ingeschakeld om de overgang te begeleiden.

Gazidis vertrok echter naar AC Milan en Sanllehi kwam uiteindelijk naar voren als de dominante figuur in de hiërarchie van Arsenal. Mislintat werd gemarginaliseerd en zijn rol werd aanzienlijk verminderd. Hij vertrok uiteindelijk bij Arsenal en sloot zich aan bij VfB Stuttgart.

Bij Stuttgart heeft Mislintat zijn talent voor scouting en werving voortgezet. Het succes van de club tijdens het seizoen 2020-21 was mede te danken aan de aanwervingen van Mislintat, waaronder Sasa Kalajdzic, Wataru Endo en Konstantinos Mavropanos.

Mislintat's aanpak van scouting en werving is uniek omdat het sterk afhankelijk is van gegevens en analyse in plaats van traditionele scoutingsmethoden. Hij gebruikt een combinatie van traditionele scouting en geavanceerde data-analysetechnieken om spelers te identificeren en te evalueren.

Mislintat's bijdrage aan het succes van Dortmund kan niet worden onderschat en zijn impact op Stuttgart is significant geweest. Hij heeft bewezen een van de meest getalenteerde sportief directeuren in het voetbal te zijn en een meester in het vinden van onontdekt talent.

03-04-2023 11:48

Vik86 +42397

Goed geschreven!

03-04-2023 11:49

ÁlvaroRecoba +13695

Als je 'goede gesprekken' met Van der Sar kunt voeren, ben je in principe bij voorbaat al verdacht.

03-04-2023 10:28

Aldek +5080

😂😂😂

03-04-2023 18:19

Vik86 +42397

Met Mislintat krijgen wij ook de mogelijkheid om talenten van topclubs uit de grotere competities binnen te halen..Dat zie ik een Huiberts, Streuer of Allach niet doen.. Hun komen met spelers van AZ, Heerenveen etc aanzetten.

03-04-2023 10:24

Sprinter +2427

Wat een bizarre draai dat we hier nu op uitkomen maar ik denk dat Mislintat een veel betere match is dan Ward. Mislintat komt als scout 'uit het veld', heeft bij kleinere clubs gewerkt, scout vooral spelers met een hogere potentie en heeft (ook als TD`er) veel meer ervaring.

Daarnaast kan elke blinde kan op het Ajax-DNA scouten. Hiervoor hoef je geen 20 jaar bij de club te hebben gespeeld. Doel voor volgend seizoen is om technische begaafde spelers te scouten, het liefst ook een aantal in de achterste en middelste linie met een flinke dosis grinta.

03-04-2023 10:18

Vik86 +42397

Met Mislintat krijgen wij ook de mogelijkheid om talenten van topclubs uit de grotere competities binnen te halen..

03-04-2023 10:23

Marquinho +2043

Ik heb hier zo'n slecht gevoel bij... de club lijkt te imploderen onder een laffe Vd Sar en anonieme Bobo's in alle geledingen. En dan nu een onbekende Duitser als zoveelste keuze. Wat een klerezooi.

03-04-2023 10:02

Vik86 +42397

Hij staat er bekend om dat hij jong talent naar clubs haalt..

03-04-2023 10:13

Vik86 +42397

Nou die zijn nog niet goed genoeg

03-04-2023 13:29

Intec2.0 +12407

https://youtu.be/UqdI_N1l1Xk

Gewoon even tijd voor nemen. Ga je 180 graden van draaien. Mislintat is bij Ajax als een vis in het water. Heeft een mooi netwerk. Dit kan een gigantisch succes worden.

03-04-2023 10:21

Vik86 +42397

Ik denk dat hij met een budget van 100 miljoen een getalenteerd elftal neer kan zetten waar je u tegen zegt..

03-04-2023 10:27

Intec2.0 +12407

Tuurlijk als hij er afgelopen zomer had gezeten had je nu een heel ander team gehad. Man heeft er wel kijk op. Dat het bij Arsenal mislukt is zeg mij niet zoveel in Engeland is de concurrentie moordend ga er maar aanstaan. Chelsea koopt deze winter voor bijna 400M aan spelers en nog lijkt het nergens op

03-04-2023 11:43

KleineReus +6432

Oh jee, het is een Duitser. Oh jee, ik ken hem niet.

03-04-2023 10:55

Ajaxbrl +13693

Hopen op vele goede transfers deze zomer

03-04-2023 09:56

barry1988 +24000

Veel negatieve geluiden en ook gedeeltelijk terecht. Natuurlijk is hij niet overal geslaagd maar hij heeft meer ervaring dan Ward. En van falen leer je meestal het meeste. Hij heeft al bewezen met relatief beperkte middelen goed te kunnen scouten en een goed team te kunnen samenstellen. Hopelijk kan hij ook wat meer van de Duitse discipline en werkethiek erin slijpen zodat we minder verwende diva's krijgen.
Geef de beste man de kans want veel andere reëele opties zijn er niet.

03-04-2023 09:49

YungInternet +3866

Alleen al door al dat irritante gelul dat Mo Allach en een of andere TD van Twente naar Ajax zou moeten hoop ik dat het rondkomt met deze ‘tropische’ verrassing. Hypocrisie ten top weer dat we per se een Nederlander moeten hebben.

Heitinga moet btw wel echt gewoon weg als het seizoen voorbij is.

03-04-2023 09:45

mokum007 +6522

Precies, er moet een andere trainer voor de volgende seizoen.

03-04-2023 11:10

Sunny +9547

Waarom trekken wij gvd een TD aan met een twijfelachtig trackrecord?
Dit lijkt meer op paniekvoetbal dan op deskundig besturen!
Waarom gaan we niet voor BEWEZEN kwaliteit zoals bijv. een Huiberts.
We kijken naar een bestuurlijk en sportieve collaps in slow motion.
Opdonderen met de verantwoordelijke beleidsmaker(s).

03-04-2023 09:28

GNBL +89881 moderator

Ga je eens inlezen alvorens allemaal ongefundeerde drek de wereld in te slingeren.

03-04-2023 09:30

Sunny +9547

Ik heb mij ingelezen en hoe je ook over hem denkt; Mislintat heeft een twijfelachtig record.
Huiberts (er zijn er meer) laat al vele jaren zien zijn vak te beheersen.
Sportief en bestuurlijk is het een zootje.
Waar is de drek?

03-04-2023 09:47

Ajaxfan16 +27413

Bij Dortmund en Stuttgart heeft hij goede dingen gedaan. Bij Arsenal wat minder, maar daar was het al jaren een puinhoop.

03-04-2023 10:03

Vik86 +42397

Hoor hem.. Bewezen kwaliteiten...die man heeft veel goede spelers binnen gehaald voor de teams waar voor hij werkte..

03-04-2023 09:33

Sunny +9547

Daarover verschillen dus de kenners van mening.

03-04-2023 09:48

Vik86 +42397

Die man heeft een oog voor jong talent..

03-04-2023 10:08

Libero +19108

Zijn dat dezelfde kenners die Mislintat erop afrekenen dat Aubameyang drie jaar nadat hij zelf bij Arsenal weg was daar transfervrij vertrok?
Het is maar relatief wat je een kenner noemt...
Huiberts, geloof best dat dat een goeie is. Maar hij schijnt een gruwelijke hekel aan Ajax te hebben en ja, ik ken het riedeltje van op de fiets komen zodra ze de kans krijgen.
Zou ik alsnog niet ervoor gaan, al was het alleen maar dat je nul loyaliteit kunt verwachten als er iets beters langs komt.

03-04-2023 10:34

Vik86 +42397

Ja hun zijn te kritisch richting Mislintat..Terwijl hij goed werk afleverd.. Hij kwam bij arsenal net voor dat wenger weg ging en een andere koers ging varen.. Bij Stuttgart valt ook geen eer te halen.. Hij heeft ondanks de directie een getalenteerde elftal neer kunnen zetten..Huiberts is leuk voor een club als AZ maar wij zijn ajax toch.. Als je freek Kansen hoort moeten we gaan gaan voor een Streuer of een Allach.. Dat is toch te erg voor woorden..

03-04-2023 10:40

Koekie87 +20967

Misschien wil Huiberts wel helemaal niet of laat AZ hem helemaal niet gaan, zijn genoeg redenen op te noemen waarom Huiberts niet naar Ajax komt.

03-04-2023 09:58

EersteAanname +2178

Waarom is iedereen zo negatief? Heeft iedereen deze Mislintat de afgelopen jaren op de voet gevolgd ofzo? Ik in ieder geval niet en laat me graag verrassen

03-04-2023 09:13

Zuiderling +2217

Ook volgend seizoen wordt dus gewoon een tussenjaar..

03-04-2023 09:10

Stefansuarez +19013

Graag paar goede versterkingen


* Ko Itakura ex Groningen

* Adrien Truffert Linksback

* Facundo Medina

* Ziyech

* Marcos Leonardo

* Trindade

Het zou aardig wat kosten maar we moeten koste wat kost bij de 1e 2 eindigen volgend jaar.

03-04-2023 09:10

wijzijndebeste123 +163586

Anthony Rouault als RCV.

03-04-2023 09:13

Intec2.0 +12407

Laag hem maar in Duitsland kijken naar Florian Neuhaus Borussia Mönchengladbach Niklas Dorsch Augsburg

03-04-2023 10:16

HertogH +15843

Komt op mij een beetje over als 'paniekaankoop'. Maar laten we hopen dat ik er naast zit, en dat de man bewust is gekozen op zijn kwaliteiten.

03-04-2023 09:08

Link134 +880

Kan ajax niet gewoon overmars terug halen?
Laat hem een keer goed door het stof gaan op een persconferentie en een goed gesprek met die dames voeren en klaar zand er over. In België hoor je er toch ook niemand meer over.

03-04-2023 09:02

YungInternet +3866

Nee dat kan niet. Stop hier nou gewoon mee. Heb een beetje eer en zelfrespect en move on.

03-04-2023 09:45

Siemjo +7878

De volgende cruciale fout die door van der Sar gemaakt wordt met het aanstellen van deze man. Wie is er in godsnaam aankomen dragen met hem. Nog niets gepresenteerd als TD, dus weinig ervaring. Is alleen scout geweest. Het volgende drama komt er aan. Alles wat v.d. Sar doet aanpakt gaat verkeerd

03-04-2023 09:01

Koekie87 +20967

Zijn ook mensen die graag personen als Seedorf, Sneijder en noem ze allemaal maar op zien komen. Mag je ook van afvragen hoe je bij dit soort namen uitkomt aangezien ze na hun voetbalcarrière niet veel meer gepresteerd hebben.

03-04-2023 09:04

Vik86 +42397

Mislintat heeft nog geen speler gehaald en word nu al beoordeelt.. Als hij aankomende zomer paar goede spelers haalt dan zijn hun de eerste die hem meteen de hemel inprijzen.

03-04-2023 08:58

Rock69 +8411

Het gaat volgens mij bij het aanstellen van een nieuwe man voor Overmars, dat de persoon in kwestie een visie heeft, die Ajax verder brengt. Gecombineerd met een pak ervaring van hoe de voetbalwereld in elkaar steekt. Nu nog een coach die Ajax verder gaat brengen! Want met Heitinga is de oplossing niet gevonden! Hij brengt Ajax voetballend ook totaal niet verder.

03-04-2023 08:48

goajaxgo +14124

Allemaal veel te laat... Komend seizoen wordt ook kut.
Misschien dat we het seizoen daarop wel klaar zijn om mee te doen.

03-04-2023 08:40

NoPants +7488

Waanzinnig hoe mensen die nog nooit van hem gehoord hebben na 1 halve google zoekopdracht al weer kunnen stellen dat dit sowieso niks wordt.. top supporters.

03-04-2023 08:37

Vik86 +42397

Hahaha tja

03-04-2023 08:55

Koekie87 +20967

Mensen gaan teveel af op bekende namen en als iemand ze niet bekend in de oren klinkt dan is zo iemand al snel een nobody en noem het allemaal maar op, veel mensen reageren vanuit sentiment en zien liever iemand komen als Seedorf of Sneijder maar vergeten dat dit soort jongens na hun voetbalcarrière nergens meer wat gepresteerd hebben en alleen maar teren op hun naam. Maar aan alleen een naam heeft een club als Ajax niks, Ajax is gebaat bij iemand met expertise en die zijn vak verstaat en de markt goed kent maar ook iemand die veel op de achtergrond opereert en zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen. We hebben niks aan gasten zonder verstand van zaken die wel even denken dat ze technisch directeur kunnen worden.

03-04-2023 09:17

John Aalders +109

Krijgen we eindelijk een degelijke Duitse verdediging

03-04-2023 08:33

JordyAjacied +19181

Deze man moet het afgelopen jaar gaan herstellen en tergerlijkertijd de blik richten op komend jaar, what a hell of a job. TD van Ajax worden is op dit moment de zwaarste job die je kan doen, zal daarom wel zo zijn dat vele daar niet zo’n trek in hebben, die komen liever een in een warm zwembad.

03-04-2023 08:25

Lazell +16989

Het kan ook wel lekker zijn om in zo'n situatie terecht te komen. Dan kun je meteen alles naar je eigen hand zetten. Ze zijn bezig met de volledige structuur om te gooien en daar zal zijn mening zeker in mee worden genomen. Bij een club waar alles lekker loopt, gaan ze nooit alles omgooien voor je.

En de lat ligt niet zo hoog, je hoeft het alleen maar beter te doen dan je voorganger om een voldoende te halen. Bij een club als Ajax kun je op dit moment eigenlijk niet falen als je kwaliteit hebt. Bij clubs waar het al perfect is, kun je eigenlijk niet boven verwachting presteren.

03-04-2023 11:18

Intec2.0 +12407

https://youtu.be/UqdI_N1l1Xk

Kijk hier is naar mensen neem de tijd ervoor en dan geloof ik dat je er vrolijker van wordt. Een lang interview waar hij zijn filosofie uitlegt.

03-04-2023 08:11

Dubbelvla +8409

samenvatting voor mensen die geen vloeiend duits op de mat kunnen leggen?

03-04-2023 10:20

MosesD +14645

Er staat een boel te gebeuren bij Ajax zo heb ik gisteren gehoord. Zo komen er twee mensen bij die onder Hendriks gaan werken. Eentje zal verantwoordelijk worden voor de jeugdopleiding (dus boven Ouaali komen te staan) en er gaan enkele mensen sneuvelen. Er heerst (begrijpelijk) grote ontevredenheid bij invloedrijke partijen, dus hopelijk komt er nu echt beweging in en is het exit voor o.a. Sar.

03-04-2023 08:03

DeWijsneus +25689

Heb je dat persoonlijk gehoord of was dat ergens vanuit de media?

03-04-2023 08:25

MosesD +14645

Persoonlijk.

03-04-2023 08:38

RuffRhythim +24837

Dat gehuil om de terugkeer van Overmars, de persoon die door zijn gedrag verantwoordelijk is voor de shitzooi waarin we diep zitten, is echt te treurig voor woorden aan het worden zeg...

03-04-2023 07:42

JohnnyHeitinga3 +8002

Geinig dat er zo lacherig gedaan wordt over het feit dat hij Lewandowski heeft gescout. Die kwam uit de Poolse competitie voor een paar miljoen. Het bedrag waar een Nederlandse TD voor Sigthorsson weglegt. Verder bij Stuttgart recent bijvoorbeeld Ito opgehaald uit de Japanse competitie voor een paar ton. Die is beter dan Bassey.

Maar goed, we moeten natuurlijk een Nederlander hebben om vervolgens weer die beperkte middelmaat van AZ te kopen. Die analisten vandaag te dag zijn echt ontzettend simpel in hun bovenkamer.

03-04-2023 07:19

Koekie87 +20967

Ik ben wel even klaar met die dooddoeners zoals het Ajax DNA en het moet een Nederlander zijn. v.d. Sar heeft ook bij Ajax gespeeld en zou het Ajax DNA moeten bezitten. Ondertussen maakt hij er een flinke puinhoop van bij Ajax. Ook genoeg Nederlandse trainers gehad in het verleden die zogenaamd het Ajax spelletje zouden moeten beheersen en het Ajax DNA zouden moeten kennen zoals Jol, Wouters, Blind en dit jaar Schreuder nog maar ondertussen enorm tegenvallen en uiteindelijk worden ontslagen. Daarnaast is het natuurlijk klinkklare nonsens dat we perse Nederlanders aan het roer zouden moeten hebben staan. Kan me nog wel Morten Olsen herinneren die het meer dan uitstekend heeft gedaan ondanks dat hij helemaal niet uit Nederland komt en zo zijn er wel meer voorbeelden op te noemen. Ben zelf wel blij dat Ajax ook naar andere opties kijkt dan alleen de Nederlandse en wie weet werkt dit wel heel verfrissend voor Ajax dat ze nu eens iemand halen met een hele andere kijk op het spelletje.

03-04-2023 07:33

Intec2.0 +12407

Sven Mislintat kijkt precies naar het spelletje zoals wij voor ogen hebben. Heb van het weekend is interviews gekeken van hem hij kan nog wel is iedereen gaan verrassen met zijn kijk op het voetbal. Het is een voetbal dier een hele interessante optie. Wat niemand weet is dat hij voor Dortmund ook onderhandelen deed bij transfers en dat Zorc alleen het laatste onderschreef.

03-04-2023 07:48

Vik86 +42397

Heel goed gezegd

03-04-2023 08:57

brullie +7031

Sven Mislintat, niemand kent deze man en ik ook niet zo heel goed. Als je je verdiept in zijn verleden bij Dortmund. Arsenal en Stuttgart heeft hij wel wat goeds gedaan. Nu denk ik dat het makkelijk is om een Lewandowski te halen met een grote volle beurs dan met het budget wat Ajax heeft. Hij heeft Dortmund van bijna failliet naar een rijke club en kijk waar ze nu staan. Deze man kon / kan wel iets en hopelijk nu bij ons.

03-04-2023 07:05

Hans Verhagen +14116

Vandaar dat hij nu vrij is..

03-04-2023 07:19

NoPants +7488

Op die manier kan je per definitie niet blij zijn met de nieuwe td.

03-04-2023 08:27

Bobje99 +7073

Nagelsmann, Zidane en Pochetino zijn ook beschikbaar, welliswaar als trainer, maar wil jij zeggen dat die er ook niks van kunnen omdat ze niet onder de pannen zijn op dit moment?

03-04-2023 09:09

Intec2.0 +12407

Dortmund had toen de tijd geen volle beurs en was kort voor het omvallen. Hebben het toen heel moeilijk gehad financieel.

03-04-2023 07:53

Lazell +16989

Lewandowski kwam voor 4,75 miljoen van Lech Poznan...

Maar goede aankopen komen niet alleen op het conto van een TD. Daar is een goede technische organisatie voor nodig. Manieren om vroegtijdig de juiste spelers in je vizier te krijgen, zonder dat je alle bijveldjes in Europa/Zuid Amerika/Afrika moet afspeuren (o.a. netwerk, data). Scouts die de potentie kunnen zien bij ruwe diamenten. Een beslissingsorgaan met de juiste bevoegdheid om snel te kunnen schakelen (bijv. TD, trainer, hoofdscouts en evt. een financieel persoon voor grotere transfers). Als die organisatie heel goed staat, is het voor een TD veel makkelijker om de juiste aan- en verkopen te doen. Gotze en Lewandowski had ik ook nog wel akkoord bevonden als mij tijdig die juiste info werd gegeven, vooral die eerste was echt een supertalent op jonge leeftijd. Voor mijn gevoel knelt het op dit punt bij Ajax nog wel.

Heeft hij die technische organisatie zelf ingericht, dan komt het wel weer volledig op zijn conto.

03-04-2023 11:39

afca1985 +21247

Deze vent heeft een hoop teringwerk te doen, eigenlijk niet te doen. Heb nou al medelijden met hem.

03-04-2023 07:00

KvD90 +1469

Ik mis Overmars. Het wordt helemaal niks met deze vent. We zijn sinds dit seizoen 7 jaar terug de tijd in gegaan, volgend jaar wordt dat 15.

Al het opgebouwde kapitaal wordt verdampt.
Man man, een jaar geen kampioen worden is niet erg, maar (weer) al die bende intern te zien, doet pijn, heel veel pijn.

03-04-2023 06:43

Capocapo +12001

Want jij kent die Duitser goed?

03-04-2023 07:02

Koekie87 +20967

Ajax is gebaat aan rust momenteel en aan iemand met ervaring. Deze man komt niet zomaar net kijken zoals Verweij of Driessen beweren. Heb liever iemand met ervaring dan iemand die enkel en alleen op naam en zonder ervaring op zo een positie word neergezet.

03-04-2023 07:11

Intec2.0 +12407

Ga even interviews kijken van hem op YouTube of kun je geen Duits. Ik denk dat je 180 graden gaat draaien. Er is een interview van 25 min waar hij zijn filosofie uitlegd

03-04-2023 07:58

Vik86 +42397

Sven Mislintat die zit als een vis in het water bij ajax.. Hij is vooral bezig met het halen van jonge getalenteerde spelers..

03-04-2023 09:21

Vik86 +42397

Hij heeft nog geen speler gehaald en word al beoordeeld.. Heel knap..

03-04-2023 08:57

Lazell +16989

Ik ben er ook helemaal klaar mee na anderhalf jaar aan totale chaos op technisch vlak. Zeker na afgelopen weekend, waarin nogmaals duidelijk werd dat we met een capabele TD we nooit in deze positie hadden gezeten. Maar hoezo wordt deze vent helemaal niks?

03-04-2023 11:43

Hans Verhagen +14116

Update 4711: we verwachten aan het eind van de week witte rook.
Update 4712: Mislintat vraagt bedenktijd.
Update 4713: Mislintat heeft niks meer vernomen van Ajax.
zucht.. In één jaar tijd alles verkloot wat Overmars heeft neergezet en dan moet een of andere dure Duitser de boel redden. Straks een lege kas en volle zakken voor zaakwaarnemers die in het netwerk van deze Duitser zitten.

03-04-2023 06:42

debarbaar +8219

Alles is beter dan geen TD.. Ik denk overigens dat deze man geen TD wordt Een TD wordt gezicht door de rvc een manager door van der Sar en van der Sar is een zwakke directeur dus die zoekt niet iemand die zijn incompetentie aan de kaak stelt.

Gegeven het feit dat het een Duitser is en een oude topscout kan hij direct de scouts die weigeren met elkaar samenwerken op staande voet ontslaan net zoals de idioot die het heeft toegestaan dat er apart vergader kan worden. Nu nog Quaali en van der Sar vervangen.

03-04-2023 06:20

NoPants +7488

Een algemeen directeur kan gewoon de gesprekken voeren, alleen heeft hij goedkeuring van de rvc nodig im hem aan te stellen.

Een directeur/manager die binnenkomt en een conflict denkt op te lossen door direct beide partijen te ontslaan mag van mij direct weer vertrekken. Dan begrijp je echt niet hoe management werkt.

03-04-2023 08:33

Ajaxisart +18768

Dit wordt helemaal niks. Ajax gaat verder de afgrond in.

03-04-2023 05:51

Koekie87 +20967

Zal wel liever Seedorf zien komen of Sneijder met hun zogenaamde Ajax DNA maar zonder enige relevante ervaring in welke technische functie dan ook.

03-04-2023 07:07

PetrusKeizer +10739

Sven Miskoop? Lijkt me wel wat voor Ajax. Voortzetten lijn HH.

03-04-2023 04:17

redfella +1327

Pffffffffffff rot op met sie gast man wat moet je ermee?

03-04-2023 02:30

PH2BOT +40182

Edje voelt steeds meer nattigheid en zet er nu ineens vaart achter na ruim 14 maanden dralen, aankloten en pielen. Een AD die zichzelf benoemd tot interim TD om de chaos bij onze club nòg groter te maken. Een prestatie van formaat om de allergrootste en allerbeste club van Nederland binnen 6 maanden volkomen naar de gallemiezen en uit de CL te helpen. EDJE BEDANKT!!!

03-04-2023 01:42

Golden Boy +3919

Moet er niet eerst gewoon een trainer aangesteld worden die spelers afbeuld en Ajax een van de fitste ploegen van Europa maakt. In het hedendaagse voetbal draait alles om fysiek. We moeten 90 minuten druk kunnen zetten. Kijk naar Feyenoord onder slot en eerder Ten Hag bij ons. Ik heb het idee we conditioneel er slecht opstaan.

03-04-2023 00:40

YRGI +32921

Een Duitser dus. Komt dat even mooi uit.

03-04-2023 01:23

LukaLitmanen +81980

Timber is overschat.

Hoor je weinig kritiek over hier

Kudus speelt ook al paar weken minder

Relatief weinig kritiek tov anderen

02-04-2023 23:52

Vik86 +42397

Berghuis uitermate zwak tegen GAE

02-04-2023 23:56

LukaLitmanen +81980

Klopt, en tegen Feyenoord was hij de beste

Wat is je punt

03-04-2023 08:19

Vik86 +42397

Dat hij zwak was gisteren.. 2e helft tegen feyenoord was hij ook niet al te goed.. Dus wat is je punt?

03-04-2023 09:32

GNBL +89881 moderator

Timber heeft een beetje teveel van die van Dijk trekjes. Dat nonchalante verdedigen van hem en dat halfbakken ingrijpen elke keer.

02-04-2023 23:59

JantjeBeton +2979

Tja, waar te beginnen joh, want het is één en al ellende momenteel???! :-/

03-04-2023 06:44

GNBL +89881 moderator

Cultuur dit Ajax dna dat. Willen we succesvol zijn of niet? We zien allemaal wat er gebeurt als we vasthouden aan Ajax mensen zoals Flappie en Heitinga. Vooral die 1e heeft onze mooie club in 1 jaar helemaal naar de tyfus geholpen.

Ik krijg hier de indruk dat mensen denken dat Ajax uniek is ofzo. Alles wat Ajax doet en nastreeft kunnen ze in het buitenland beter. Het spel wat Ajax graag speelt kunnen andere clubs beter. Spelers opleiden kunnen andere clubs beter.


Je moet nu gewoon kundige mensen gaan aanstellen. En ja dan kom je al snel aan bij mensen zonder connectie met Ajax of de eredivisie, dat is dan maar zo.

02-04-2023 23:47

wijzijndebeste123 +163586

N deel op AS ziet t liefste Huntelaar als TD en Heitinga als coach. Om vervolgens met half jong Ajax volgend seizoen in te gaan.

02-04-2023 23:56

Vik86 +42397

Dan eindig je 8e

03-04-2023 00:01

wijzijndebeste123 +163586

als t meezit.

03-04-2023 00:02

jeffrey_van_der_sluis +30372

Met Sar verwacht ik niks komende week wat betreft Mislintat. Maar laten we hopen dat er iig snel een TD komt en we kunnen gaan bouwen aan een goed voetballend elftal komend seizoen.

02-04-2023 23:31

ajaxwestland09 +28941

Ik hoop echt dat volgende spelers echt weg zijn volgend seizoen
Sanchez
Lucca
Rensch
Pierie
Bassey
Stekelenburg
Pasveer
Alvarez ( Wil weg)

02-04-2023 23:28

PH2BOT +40182

Wat verwijt je Pas40 dan eigenlijk? Flikker liever die Wijnbal en Bergwijn er uit...en Taylor verhuren. Kudus en Alvarez gaan sowieso pleite. In JA loopt niks rond dat nog over een zekere winnaarsmentaliteit beschikt. Die eigenschap is daar volledig uit weggeselecteerd. Ook John bungelde met JA ergens onderaan in de KKD. Napoli- AC Milan vandaag: 0 - 4. Die 1-6 destijds hier in de JCA is exemplarisch voor de weerbaarheid en conditie van het huidige eerste team.

03-04-2023 01:24

Therealist2021 +2698

Tadic berguis Taylor wijndal klaasen gaan je ook niet meer verder helpen

03-04-2023 02:14

Sportvolgert +40319

Er moet heel veel gebeuren. De oudere spelers tadic, klaassen, berghuis worden snel minder. De aankopen zijn dramatisch. De eigen talenten ( nog) niet op het gewenste niveau. Probleem is dat je 100 miljoen door het putje hebt gegooid die je in de aankomende zomer hard nodig hebt.

02-04-2023 23:21

Henkje Netherlands +10195

Er moet zsm een hoofdtrainer komen met een hele hoop ervaring en pit

02-04-2023 23:18

PH2BOT +40182

Dick Advocaat zou het zelfs nog beter doen met deze prutzooi.

03-04-2023 01:25

GNBL +89881 moderator

Laat hem Borna Sosa en Mavropanos maar meenemen van Stuttgart.

02-04-2023 23:16

Vik86 +42397

Tomas en ito erbij

02-04-2023 23:21

PH2BOT +40182

Stuttgart staat op degraderen.

03-04-2023 01:26

Chrismokum020 +16400

Als Timber en Kudus vertrekken zie ik het volgend jaar wel somber in. Dan heb je wel 8 nieuwe basisspelers nodig wil je het niveau omhoog kunnen krikken. Compleet nieuwe verdediging en je hele as op de kop. Rulli, Bergwijn en Berghuis zie ik wel aanhaken, voor die laatste 2 echt nodig dat er voetballers om hun heen komen te staan. Afscheid nemen van Klaassen, Sanchez, Bassey, Wijndal en Lucca. Probleen ligt bij Ajax niet zozeer voorin maar vooral in de opbouw, voornamelijk door de dramatische backs. Hopen op plek 2, dan wordt het nog enigszins interessant voor goede voetballers om hierheen te komen..

02-04-2023 23:11

akaj2021 +2101

Hato iedergeval linksback

02-04-2023 23:14

PH2BOT +40182

...dan eerst maar een seizoen bijleren in de Nespresso Cup.

03-04-2023 01:27

wijzijndebeste123 +163586

Je bent al n heel eind met de volgende kwaliteitsinjecties:
Anthony Rouault en Mattia Viti als nieuwe CVs
Veltman als rechtsback
Trindade als nummer 6
Andrey Santos of Zakharyan als nieuwe nr 8
Vitor Roque als nieuwe spits

02-04-2023 23:18

Vik86 +42397

Tomas van Stuttgart.. Zou een optie zijn voor als spits bij ajax als Stuttgart degradeerd

02-04-2023 23:23

Eyongtarkaenoh +2519

Veltman nu ineens de verlosser nadat we blij waren dat ie weg was. pijnlijk maar waar de scouting van ajax kan wat leren van feyenoord.. waarom spelen Hancko en Gimenez daar en wij halen Brobbey en Bassey voor samen 38 miljoen

02-04-2023 23:24

GNBL +89881 moderator

Veltman? En dan elke wedstrijd weer een Veltmannetje zeker? Lekker ver wegblijven van Ajax.

02-04-2023 23:38

AINIESTA +44609

Veltman zal gelijk de beste verdediger zijn bij Ajax. Wat een gelul.

02-04-2023 23:47

Joke +6791

De helft van dit lijstje is natuurlijk gewoon niet realistisch.

Vitor Roque Zit de halve Europese top achter aan. Gaat voor tientallen miljoenen verkocht worden

02-04-2023 23:59

PH2BOT +40182

We hebben daar nu anders circus Rensch / Zorge Sanchez die ieder goed zijn voor 3- 4 Veldmannetjes per helft. Tel uit je winst!

03-04-2023 01:30

Therealist2021 +2698

Hancko heeft 5 miljoen gekost en Gimenez 4

03-04-2023 02:15

tdecler +3309

@gnbl

Hij staat met zijn Velmannetje wel elke week basis bij de nummer 6 van de Premier League. Doet ie dan toch niet slecht. Je kan hem op rechts en centraal laten spelen. Gelijk halen.

03-04-2023 08:19

LukaLitmanen +81980

Timber is overschat

02-04-2023 23:34

ajaxwestland09 +28941

Timber die is al maanden niet in vorm , vreselijk zag je hoe die vandaag weer op het veld stond. Die kan nog beter blijven niet goed genoeg voor een grotere club

02-04-2023 23:39

PH2BOT +40182

Timber's fouten werden gecamoufleerd door Martinez. Zonder Lisandro blijkt Timber ook maar gewoon middelmaat te zijn. En zijn oudere broer pakt de titel.

03-04-2023 01:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.