NB: 'Álvarez en Martínez een centraal duo waarop je kunt voortborduren'

door BadembaBarrie 63

NB: 'Álvarez en Martínez een centraal duo waarop je kunt voortborduren'

door BadembaBarrie 63

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Solide Ajax zet Groningen zonder al te veel problemen opzij. Ditmaal met redacteur Thijs Zwagerman. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en praat mee!

Stelling: Ajax’ tegengoals van de afgelopen wedstrijden leggen het verschil tussen een wereldkeeper en een niveautje daaronder bloot.

'Ja, ik denk dat je dat wel kunt zeggen, zeker als je naar vandaag kijkt. Er was al een moment in de eerste helft bij die redding op de kopbal van dichtbij van El Hankouri. Ik hoorde de commentator en zag mensen praten over een geweldige redding van Stekelenburg, maar als hij die voorzet gewoon al had gepakt, had El Hankouri niet eens kunnen koppen.

'Bij die vrije trap waar de 3-1 uit valt, zie je dat hij eerste een paar meter komt en vervolgens achteruit loopt. Dan geef je zoveel ruimte weg dat je eigenlijk nooit meer bij die kopbal kan komen. Het is dan niet gezegd dat als hij verder uit zijn goal was gekomen, hij hem honderd procent had gevangen of weg had kunnen boksen. Maar je verkleint dan wel je goal en daarmee je kans om die kopbal te kunnen redden.

'Ik vind Stekelenburg bij dat soort hoge ballen vanaf de flanken te onzeker, terwijl dat juist altijd één van de sterke punten van Onana is; die heerst daar juist. Ik vind Stekelenburg in de één op één wel goed – vandaag had hij ook een paar prima reddingen – en ook zijn uitrappen zijn prima, maar inderdaad het verschil tussen een goede keeper en een wereldkeeper wordt vooral met die hoge ballen vanaf de flank duidelijk.'

Wie was jouw Man of the Match tegen FC Groningen?

'Ik twijfelde tijdens de wedstrijd tussen Tadic en Álvarez. Van Álvarez vond ik het interessant om te zien dat hij eens een keer centraal achterin speelde en dat goed invulde, maar ik kies toch voor Tadic. Hij maakt met die penalty alsnog zijn goal, geeft een assist en had er daar eigenlijk nog wel een paar van kunnen hebben. Hij was de vormgever van het aanvalsspel vandaag en sowieso is hij de laatste tijd eigenlijk weer heerlijk in vorm. Bijna alle dreiging kwam bij hem vandaan, dus ik vond hem de beste vandaag.'

Erik ten Hag wijzigde zijn basisopstelling zeker voor zijn doen flink. Kon je leven met de gemaakte keuzes of had je zelf andere spelers neergezet?

'Ik kon het wel begrijpen. En zeker omdat hij inderdaad normaal niet zóveel wijzigt, zeker niet op zoveel plekken, is het ook wel leuk om te zien. Het middenveld stond met Kudus, Gravenberch en Klaassen op dezelfde manier zoals dat aan het begin van het seizoen het geval was, alleen stond toen Klaassen in de controle en Kudus op tien, wat nu omgedraaid was. De uitleg die Ten Hag van te voren gaf, dat je tegen het compacte Groningen creativiteit nodig hebt, kon ik wel begrijpen. Daarbij was er natuurlijk ook de afwezigheid van Blind.

'Wat ik bovendien mooi vond, is hoe Ten Hag met Álvarez omging. Als je zegt ik wil creativiteit op het middenveld, is het natuurlijk makkelijk om hem te slachtofferen en Perr Schuurs centraal achterin neer te zetten. Zoiets zou ook meer in de lijn Erik ten Hag liggen, maar nu kiest hij ‘gewoon’ voor Álvarez, die die speeltijd echt verdient en ook overtuigender speelt dan Schuurs. Ik denk dat Álvarez in de combinatie met Martínez ook wel een centraal duo is waar je op voort kunt borduren, al heb je daar met Blind en Timber natuurlijk nog meer goede opties. Maar ik begreep alle wijzigingen van vandaag wel en het pakte ook goed uit, denk ik.'

Een wijziging die je niet noemt is David Neres, die bij vlagen weer mooie dingen liet zien op de rechterflank, terwijl Antony de laatste weken juist wat minder in vorm lijkt. Wie geniet jouw voorkeur op rechts en waarom?

'De reden dat ik Neres niet noem is dat ik het eigenlijk geen hele opvallende wijziging vind. Het ligt zó dicht bij elkaar dat het mij echt een beetje om het even is wie er speelt. Antony speelt de laatste tijd inderdaad iets minder, maar heeft nog altijd rendement en Neres speelt ook wisselvallig. Vandaag vond ik hem goed, maar om daar nu een keuze in te maken, is lastig. Op links is Tadic onomstreden en Haller in de spits eigenlijk ook, maar in de Europa League zou je bijvoorbeeld met Tadic in de spits kunnen gaan staan en dan kan je Neres en Antony allebei opstellen.

'Ik denk dat je normaal gesproken kan zeggen dat Neres iets verder is; hij is iets ouder en als hij straks weer volledig in zijn ritme zit – ik denk dat hij nu bijna helemaal op zijn oude niveau zit – dan kan je zeggen dat Neres net iets betrouwbaarder is. Hij heeft dan denk ik net iets meer rendement en dreiging, waar Antony dat soms wel heeft en soms ook totaal niet. Anderzijds is Antony qua verdedigende betrouwbaarheid weer wat beter. Hij is iemand die fel omschakelt en daarin ook veel meters maakt. Als Neres helemaal fit is, denk ik dat hij nét een streepje voor heeft op Antony, maar het is me – wat ik al zei – eigenlijk om het even.'

In Daley Blind miste Ajax vandaag een belangrijke schakel in de opbouw. Hoe vond je dat zijn ontbreken op werd gevangen?

'Ik vond dat wel goed gaan. Tegen zo’n tegenstander als Groningen die op zo’n compacte manier speelt, mis je een Blind en zijn oplossingen van achteruit wel. Maar ik vind dat Martínez nu hij weer meer speelt die dominante rol die hij vorig jaar op het middenveld ook al had weer oppakt. Met crosspasses van achteruit en passes tussen de linies, iets wat ik Álvarez vandaag ook opvallend goed vond doen. Zijn keuzes aan de bal zijn normaal wel iets minder, maar ik vond hem daar vandaag ook goed in spelen. Daarvoor was er met Kudus en Gravenberch veel beweeglijkheid, zeker met Kudus die wordt ingespeeld en daarbij gelijk het risico neemt om door te draaien en de combinaties aan te gaan. Met de combinatie van de passes van Martínez, de dynamiek van Kudus en de prima passes van Álvarez en de mensen daaromheen, vang je het gemis van de passes van Blind prima op een ander manier op.'

Edson Álvarez toonde vandaag aan ook prima als centrale verdediger uit de voeten te kunnen. Waar zie jij hem het liefste?

'Toen de geruchten over transfer naar Valencia opkwamen, schreef ik al een stuk waarin ik zei dat hij nooit echt een kans heeft gehad als centrale verdediger. Terwijl ik hem de keren dat hij daar heeft gespeeld, zoals vandaag en zoals zijn invalbeurt tegen FC Midtjylland, daar wel een goede, degelijke indruk vind maken. Ik denk bovendien dat je in het gros van de Eredivisiewedstrijden op het middenveld geen behoefte aan hem hebt.

'In de grote wedstrijden, zoals tegen PSV en Europees, vind ik het heerlijk om met hem op het middenveld te spelen. Als je daar dan bijvoorbeeld Martínez en Timber achter hebt staan, centraal achterin, met Mazraoui idealiter als rechtsback, is het denk ik goed om met Álvarez balans op het middenveld aan te brengen en extra defensieve zekerheid in te bouwen. Maar in de Eredivisie zou ik hem eerder als centrale verdediger opstellen en dan zou ik op het middenveld met Gravenberch en Kudus spelen.

'Ik denk dat je die balans op je middenveld veel minder nodig hebt in de Eredivisie en dat je veel meer baat hebt bij creativiteit en voetballend vermogen. Dus in de Eredivisie zou zijn beste positie in 95% van de wedstrijden die van centrale verdediger zijn. Ik denk dat hij daar Europees ook uit de voeten kan en dat het eigenlijk ook wel zijn beste positie is, maar ik begrijp wel dat hij daar in het spel van Ajax belangrijk kan zijn op het middenveld door extra balans aan te brengen.'

Het was vandaag niet de wedstrijd van Sébastien Haller, die desondanks wel scoorde. Waar zag jij hem met name mee worstelen?

'Heel erg met de hele directe mandekking van Te Wierik en Itakura. Zij leken het als doel te hebben gesteld om Haller zo’n beetje onder het gras te werken. Dat is natuurlijk hun goedrecht en dat is denk ik ook wel de enige manier waarop je hem kan verdedigen, door hem kort op de huid te zitten en hem geen ruimte te geven. Ik denk wel dat Higler (de scheidsrechter, red.) Haller wel iets meer in bescherming had kunnen nemen door iets sneller te fluiten. Hij liet nu vrij veel van dat soort duels doorgaan, terwijl er bij Haller vanaf het eerste moment dat hij werd aangespeeld meteen een arm om hem heen hing, er aan zijn shirt werd getrokken en hij op zijn benen werd getrapt. Daar had best vaker een overtreding voor gegeven mogen worden.

'Anderzijds is het ook niet goed dat je Haller zichtbaar uit de wedstrijd gespeeld zag worden; hij raakte gefrustreerd en je zag wegwerpgebaren, terwijl hij normaal eigenlijk heel rustig blijft. Het is wel iets waar hij mee om moet leren gaan, zeker in de Eredivisie. Groningen doet dit nu dan extreem, maar andere clubs zullen dit ook gezien hebben, dus het zal iets zijn wat vaker tegen hem zal gebeuren. Hij kan daar zelf iets aan doen door even net iets sneller te handelen, bijvoorbeeld door een bal snel te kaatsen of kort aan te nemen en dan weer te spelen. Daardoor kan je net uit de duels blijven, want nu waren de aannames net niet goed en de kaatsen net achter de man. Dat was gewoon ongelukkig en dat heeft deels ook te maken met frustratie, doordat hij de hele tijd getackeld werd en hard aangepakt werd. Je zag dat hij door die frustratie zichzelf eigenlijk uit de wedstrijd speelde en dat zag je ook aan die laatste kans die hij mist: dat is niet des Hallers.'

Ervan uitgaande dat Daley Blind en Brian Brobbey weer fit zijn, hoe zou jij donderdag tegen BSC Young Boys starten?

'Stekelenburg; Timber, Álvarez, Martínez, Tagliafico; Gravenberch, Blind; Neres, Klaassen, Tadic; Brobbey

'Voor Blind zal je natuurlijk sowieso plek moeten maken en het lijkt me dat dat dan ten koste gaat van Kudus. Dan zou je met dezelfde verdediging blijven spelen en dan zet je Blind op de plek van Kudus. Je zag vandaag wel dat Kudus en Gravenberch samen nog te ligt is voor op Europees niveau, dus dan zou je met Blind op het middenveld een extra balansbewaker hebben. Brobbey heeft het in zijn invalbeurten tegen Lille erg goed gedaan en je ziet ook dat Ajax beter speelt met een echte spits als aanspeelpunt, in plaats van Tadic die daar iets beweeglijker is.

'Nu is Brobbey de laatste weken natuurlijk ook niet fit, dus het zou ook kunnen dat je ‘gewoon’ met Tadic in de spits begint, met Neres en Antony op de vleugels en dat Brobbey als invaller nog iets zou kunnen doen. Maar als Brobbey honderd procent fit is, dan zou ik met hem starten, omdat je ook zag dat Ajax tegen Lille met hem als invaller het beste heeft gespeeld. Zowel in de ArenA, toen hij een aantal kansen creëerde, als uit in Lille. Het lijkt er op dat Ajax het best gedijt met zo’n type in de spits. Dus als het kan, zou ik met Brobbey starten en dan met Neres op rechts en Tadic op links.'

Bademba Barrie (E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com; Twitter: @Bademba_AFCA)

Lees meer over:
Plaats reactie

Hans Verhagen +14137

Ze hoeven maar een duel iets minder te spelen en Veronica inside maakt ze af. Gewoon lekker laten staan Erik! Deze jongens hebben prima instelling!

08-03-2021 16:50

Amsteraaij +2262

benieuwd of dat centrale duo ook Europees standhoudt. vooralsnog ben ik echt fan van martinez en ook van de alvarez van de laatste weken! Die heeft echt de weg omhoog ingezet.

08-03-2021 16:18

cantharel +3526

Ik ben minder nerveus als Stekelenburg de bal heeft en het spel moet vervolgen dan als Onana de bal heeft want dan die doet vaak erg gevaarlijke dingen bij de eigen goal. Natuurlijk zie ik ook liever Onana dat is duidelijk.

08-03-2021 15:37

Onpartijdig +4438

ja klopt. Van die simpele manier van mee voetballen kan Onana nog wat leren

08-03-2021 15:50

stopperspil +11200

Stekelenburg was in de voorbereiding ook consequent twijfelachtig met uitkomen bij voorzetten in een druk strafschopgebied wat soms tot doelpunten leidde. Wel een rustige en zekere factor vergeleken bij Onana die soms onnodig wilde meevoetballen.
Alvarez heeft lengte: handig in het centrum want Martinez en Timber zijn niet groot (zie tegendoelpunt van Groningen) en is beter in de duels dan Schuurs.

08-03-2021 12:58

DaNaRWaL +4352

Ajax borduurt voort op zoveel mogelijk opties op iedere plek in het elftal met een brede selectie. Elke wedstrijd een ander strijdplan, top! De media is zo beperkt in z'n gedachten, Ajax is gelukkig veel verder en is de bekrompen meningen van de Nederlandse pers gelukkig ontgroeid.

08-03-2021 08:05

MK77 +6101

Eigenlijk toch bizar als je bedenkt dat we decennialang zo prat zijn gegaan op 'het totaalvoetbal'. De essentie was daar toch dat je niet vastgeklonken moet zitten aan een systeem of posities?

08-03-2021 11:24

eros +4813

Ik vind t vooral mooi dat Rensch, Timber en Gravenberch doorbreken in een team waarbij de lat toch hoger ligt.
Ik hoop dat Schuurs ook zijn draai weer weet te vinden.

08-03-2021 00:43

Ajacied1981 +17412

Geweldig om te zien dat we telkens weer een pracht team kunnen neerzetten ondanks alle blessures.
Multifunctionele spelers met inzet, gif, klasse en mentaliteit. Heerlijk toch.
Blessures en vormdipjes zullen er altijd zijn dus een vast team is een utopie. Ik zou zorgen dat de kern van dit team, en naar mijn mening is dat een brede kern, nog jaren blijft, dan kunnen er mooie dingen gebeuren

07-03-2021 22:56

appiehappie +3089

De brede selectie, de investeringen van Marc, werpen hun vruchten af. Alvarez lijkt de weg omhoog gevonden te hebben in de NL competitie. Of hij op EL niveau ook zijn mannetje kan staan zal nog moeten blijken. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. EtH lijkt ook meer met z'n volle verstand invulling te geven aan de basis opstelling. Volgende week zijn er 3 mogelijk 2 pnt te verdelen tijdens het duel pisvee - 010. Ajax ligt zeker en vast op schaalkoers.

07-03-2021 22:32

Ajax95Duivendrecht +24162

Ik vind Alvarez als RCV juist te wild en te onbetrouwbaar zodra de tegenstand omhoog gaat. Hij maakt dan best wel vaak wilde slidings binnen de 16-meter omdat hij zijn man positioneel kwijt is. Vandaag kon het prima, maar ik zit met Timber als RCV veel rustiger voor de tv als de tegenstander in balbezit is dan met Alvarez daar.

07-03-2021 22:31

Slang +14994

Ach waarom niet, seizoen op 75% en we gaan nog maar eens aan het centrum klooien

07-03-2021 22:01

PierreHeno +6530

Door eindelijk eens Alvarez een tiental wedstrijden te laten staan krijg je een veel objectiever beeld van zijn kwaliteiten. En samen met Martinez in het ream krijg je het 1+1=3 effect waardoor Ajax veel stabieler oogt en een wedstrijd veel meer kan dirigeren en de creatieve spelers beduidend meer kunnen floreren. Zie bv de bravour vanTimber ....mede door de standvastige Alvarez durft hij ook zonder angst naar voren en meer en meer vertrouwen op te bouwen met zijn acties. Onana is beter dan De Steek....maar Maarten is lang niet slecht...en wie kan daar nou niet blij mee zijn.

07-03-2021 21:29

3*stars*3 +23516

Vorig seizoen had hij ook een tiental duel achter de kiezen maar leek het nergens op.
Duidelijk dat hereniging met zijn gezin doorslag gaf en dat merk je dit seizoen ook op het veld.
Die 2 hebben binnen en buiten de lijnen een goede klik.
Maar Timber kan je er niet meer uithalen.

Als Blind fit is, kan die weer naar het middenveld en heb je echt een geweldige ploeg staan.

07-03-2021 22:06

cantharel +3526

Alvarez door alles en iedereen bij het grof vuil gezet maar een heerlijke revanche en iedereen de mond gesnoerd.Alle zogenaamde kenners voor schut gezet. Heerlijk man.

08-03-2021 15:42

trooop +3885

Één trainingspotje tegen groningen en we kunnen ineens weer voortborduren op alvarez als cv? Het opportunisme kent steeds minder grenzen. Als alvarez sinds zijn komst 1 ding bewezen heeft is het wel dat hij een waardeloze cv is.

07-03-2021 21:22

Eurysaces +29532

Wordt inderdaad een koude kermis als er opeens bewegelijkheid of enige vorm van snelheid gevraagd wordt. Ben dan ook heel benieuwd of ten Hag het in Europa aan durft met hem centraal..

07-03-2021 22:50

Steeph +3867

Wat een onzin opeens, dat ophemelen van Alvarez. Werkt hard, maar het blijf toch letterlijk een amateur aan de bal. Oprecht kan menig amateur beter voetballen dan Alvarez. Is hard werken dan opeens een nominatie om op verder te borduren? Gewoon van de hand doen nu hij wat meer waard wordt.

07-03-2021 21:12

4xEC1 +7750

Als jij het nu nóg niet ziet dat Alvarez heel erg belangrijk is geworden voor het huidige Ajax zal je het nooit zien. Herinner je nog hoevaak tegenstanders begin van het seizoen voor Onana opdoken? Gatenkaas was het. Is het je niet opgevallen hoeveel Alvarez weghaalt bij aanvallende pogingen van de tegenstander? Hij bijt zich helemaal vast aan ze en geeft geen millimeter toe. En ook al is hij geen Frenkie de Jong enbzal hij dat nooit worden, hij bewijst zijn waarde steeds meer en wordt ook steeds beter aan de bal. Heel belangrijk aan het worden voor Ajax. Jammer dat je dat niet ziet.

07-03-2021 23:19

Ginoajax1 +2938

Alvarez en Martinez. Altijd gigantisch gedreven. Spelen altijd op 100%. Samen met Nico mogen we blij zijn met deze jongens met zo een instelling.

07-03-2021 19:36

3*stars*3 +23516

En dan heb je ook nog Timber erbij.

07-03-2021 22:07

AjaxMaluku +2496

Alvarez ohoo en Martinez ohohohoo
Die twee
Je komt er niet langs
Ze zijn voor de duivel niet bang

07-03-2021 19:35

Cello +52979 moderator

@AjaxMaluku:

Idd. Maar ja, bang zijn is ook een slechte eigenschap voor een verdedigend ingestelde speler.

07-03-2021 20:05

31xAjax +7960

De enige vooruitgang die er is geboekt door Alvarez centraal op te stellen is dat hij minder vaak teruguit speelt. Maar je ziet aan z'n gezicht dat hij zich niet comfortabel voelt en soms zelfs schuldig als hij vóóruit speelt. Alsof hij bang is dat er een sniper op de tribune zit....

07-03-2021 19:26

Cello +52979 moderator

@31xAjax:

Ik vind het toch wel knap, dat jij zijn gelaatsuitdrukkingen van afstand kan waarnemen.....

07-03-2021 19:30

XRaY +18970

Hij zit met een verrekijker voor de tv haha

07-03-2021 19:46

Nr.10 +111362

Ik vond niet dat het nou echt potdicht zat vandaag, Groningen heeft een paar behoorlijke kansen gekregen, en een goal. Het was niet slecht ofzo, maar ook niet beter dan normaal. Tegen YB speelt Alvarez ook weer gewoon op het middenveld lijkt me.

07-03-2021 19:21

MK77 +6101

Trouwens de site houdt zich goed de laatste dagen, lekker bezig heren

07-03-2021 19:19

433 +248

Alvarez werd er nog makkelijk uitgelopen achterin. Dan zie ik vele malen liever Timber alhoewel Alvarez het natuurlijk uitstekend doet afgelopen tijd

07-03-2021 19:16

Web +178830

Alle mensen die Alvarez afgebrand hebben, mogen zich allemaal achter de oren krabben

Dat zijn dezelfden die het nu op Haller doen
Over een paar maandjes gebeurt het zelfde weer
Heb mij toch vergist

Ten Hag hebben ( hadden ) ze het ook niet op

Wie is de volgende?

07-03-2021 19:01

Nick14 +25889

Alvarez is een hele matige voetballer.
Kan helemaal niet op het middenveld wanneer je tegen tegenstanders speelt die hoog drukzetten.
Het gaat allemaal prima zolang hij dat balletje zonder druk breed kan schuiven en de fysieke duels kan aangaan.

Verder is Haller een prima aanspeelpunt wanneer je de lange bal hanteert maar het is geen verfijnde spits.
Wil je dynamisch en combinatievoetbal spelen heb je veel meer aan Tadic in de spits met 2 snelle buitenspelers.

07-03-2021 19:14

Patrick78 +52594

Ik ben gestopt met lezen na “ Alvarez is een hele matige voetballer “.

07-03-2021 19:26

31xAjax +7960

Ja want dat wist je al....

07-03-2021 19:27

Nick14 +25889

Patrick78

Maar kun jij lezen dan?
Met je heele.

07-03-2021 19:33

Cello +52979 moderator

@Patrick78:

Ik had eigenlijk hetzelfde gevoel toen ik het las, maar heb toch doorgelezen. Jammergenoeg. Er komt in vrijwel iedere post van hem geen positief woord voor over wie dan ook.

07-03-2021 19:33

Patrick78 +52594

Natuurlijk "hele". Bedankt voor de tip.

07-03-2021 19:44

XRaY +18970

Het kan niet anders dat jij een toptrainer bent. Zoveel kennis...

07-03-2021 19:50

Nick14 +25889

Cello

Je kunt inderdaad de positivo uithangen en beweren dat Alvarez een verfijnde goede voetballer is. Het is een optie.

07-03-2021 19:59

Cello +52979 moderator

@Nick_Lmns:

En laat ik nou net dàt nog nooit gezegd hebben, dat Alvarez een verfijnde voetballer is. Maar ik beoordeel hem wel op hetgeen waarvoor hij wordt opgesteld en gebruikt door de coach. En hetgeen hij doet doet ie tegenwoordig méér dan goed!. Hij staat er echt niet om creatief de oplossingen te zoeken, om de verfijnde passjes te verzenden, laten we zeggen, spelers weg te steken. Daar hebben we anderen voor in het team......

07-03-2021 20:11

Cello +52979 moderator

@Web:

Mensen, die alleen maar een negatieve instelling hebben tov Ajax en de mensen die daar rondlopen, weten altijd wel weer een andere zondebok te vinden. Het is bijna alsof ze daarvoor "leven" en daarvoor online komen. Lekker effe alles eruit gooien en gal spuwen.
Het is één ding om kritisch te zijn, daar zijn we ajacieden voor en het is nooit anders geweest, maar..........altijd kritisch zijn zonder positief te zijn.....dan twijfel ik echt wel of je überhaupt van voetbal kan genieten, laat staan dat je Ajax-supporter bent.

07-03-2021 20:17

trooop +3885

@Cello:

'Die mensen' zijn vaak net zo fanatiek in het delen van hun enthousiasme als ze iets zien wat ze wel goed bevalt. Maar daar is in de oppervlakkige beeldvorming van positief vs negatief meestal geen oog voor.

07-03-2021 21:28

Dave +5899

strijders

07-03-2021 18:43

markk +8906

Je kan zeggen wat je wilt over Alvarez maar hij brengt broodnodige balans in het team. Sinds hij weer speelt is de restverdediging veel beter en vallen er niet meer zoveel gaten. Hij mag dan wel niet de beste speler zijn, hij vervult de rol als verdedigende middenvelder het beste en spelt ook prima als verdediger naast Martinez (Toch zie ik Timber daar liever als Mazraoui fit is of Rensch speelt).

07-03-2021 18:29

AFC34 +3840

Wat zou ik dit team graag met ruim 50000 man toezingen zeg. Ben alleen bang dat er straks al spelers weg zijn, voordat we ze in het stadion hebben kunnen zien. Andersom natuurlijk ook, je gunt die nieuwe jongens als Antony en Kudus gewoon een volle Arena!

07-03-2021 18:16

BaasBaas +8393

Alvarez op middenveld en Timber centraal is voor mij persoonlijk favoriet. Vond dat Groningen nog echt best vaak voor de goal kwam en gevaarlijk kon zijn en scoren.

07-03-2021 18:10

Nr.10 +111362

Helemaal eens. Tegen YB gaan we ook wel zo spelen denk ik, met Rensch weer op rb.

07-03-2021 19:22

Jaridebeste1 +6682

Ben ik met je eens. In elk geval Alvarez niet centraal achterin; vind het stabieler als hij op het middenveld speelt.

07-03-2021 19:55

Nick14 +25889

Alvarez van het middenveld af.
Prima!

Alhoewel, Alvarez viel vorig seizoen in als cv tegen AZ en werd er 3 keer uitgelopen door Boadu die niet eens echt hoefde te versnellen.

07-03-2021 18:08

Patrick78 +52594

Alvarez altijd in de basis.
Prima!

Hij kan spelen als CV en natuurlijk als CVM. Wat een luxe. Edson ( en ook Martinez ) is onmisbaar voor dit Ajax.

07-03-2021 18:26

Web +178830

Nick de kenner
Man met het voetbal inzicht

07-03-2021 19:04

Nick14 +25889

Web

Dankjewel. Was dit het of komt er nog iets?

07-03-2021 19:18

ST +23083

Heerlijk. Riep het hier een jaar geleden al dat dit het centrum moest worden. Ik had er geen kijk op. Die twee moesten maar verkocht worden. Het kan verkeren.

07-03-2021 17:57

Nick14 +25889

Vreemd, want er was buiten Johan Derksen helemaal niemand in Nederland die Martinez niks vond.

07-03-2021 18:11

Siemmie +2161

Hahahha leuk, 'In de grote wedstrijden, zoals tegen PSV en Europees'. Weet niet of Feyenoord hier bewust buiten is gelaten, maar het zegt wel wat natuurlijk. Feyenoord wordt steeds minder gezien als echte topclub, ook in al die praatprogramma's. Het is meer en meer 'Ajax en PSV' in plaats van 'Ajax, PSV en Feyenoord'.

07-03-2021 17:36

Bc te P +22130

Over die kansloze club moeten ze sowieso geen woord meer aan vuil maken ;)

07-03-2021 20:15

fc Barcelona_ke +19255

Brobbey en Blind fit?
Steek
Timber Alvarez Martinez Taglia
Klaassen Blind Gravenberch
Antony/Neres Brobbey Tadic

Kudus deed vandaag goed, maar ziet niet uit als fris.
ik zou hem komende donderdag even op bank, zondag tegen Ado lekker spelen!

07-03-2021 17:29

MK77 +6101

Die mag niet spelen donderdag

07-03-2021 19:04

Mokum<3destad +2312

Alvarez doet het goed maar laten we niet overdrijven mannen, dit is de eredivisie.

07-03-2021 17:11

Patrick78 +52594

Lille uit en thuis? Was Eredivisie?

07-03-2021 17:34

rsvh88 +5479

De fans scharen zich steeds meer als eenheid achter Alvarez, fijn om te zien. Nu nog die media hun oogklepjes af doen.

07-03-2021 16:55

Nick14 +25889

Wat versta jij onder oogkleppen?
Dat een Kenneth Perez zegt dat Alvarez voor een Ajax middenvelder voetballend bijzonder beperkt is, is volkomen terecht.

07-03-2021 18:56

Patrick78 +52594

Edson was gewoon bijna perfect! Hij is een meer dan prima verdediger.

07-03-2021 16:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.