NB: 'Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust'

door Jesse ter Haar 210

Bron Ajax Showtime

NB: 'Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust'

door Jesse ter Haar 210

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax komt tot tweemaal toe op voorsprong, maar speelt gelijk tegen Olympique Marseille. Ditmaal met hoofdredacteur Bart Veenstra. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en praat mee!

Stelling: Ajax kan ondanks de rode kaart voor Silvano Vos voortborduren op het middenveld na rust.

‘Daar ben ik het mee eens. Ajax heeft in de afgelopen zomer Tahirović, Mannsverk en Van den Boomen gehaald. Die spelers hebben allemaal hun kansen gehad, de een wat meer dan de ander, maar ze hebben niet laten zien dat ze enorm veel toevoegen aan Ajax’ middenveld. Ik ben blij dat Taylor vandaag speelde, omdat hij een middenvelder is die weet wat er wordt gevraagd van een middenvelder van Ajax. Hij viel ook op met diepgang in de zestien. Tahirović speelde in de eerste helft ontzettend slecht en toen kwam Silvano Vos erin. Hij deed het meer dan prima. Zonde van de rode kaart, al was de eerste gele kaart zwaar onterecht. Maar het stond stukken beter, zowel in balbezit als in balbezit tegenstander. Ik denk zeker dat Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust.’

Wie was jouw Man of the Match?

‘Ik vind het moeilijk te zeggen na een wedstrijd waarin de spelers heel veel fouten hebben gemaakt. Als ik moet kiezen, heb ik er twee. De eerste is Carlos Forbs, die een uitstekende goal maakt en een uitstekende assist levert. Hij had eigenlijk nóg een assist moeten hebben met zijn pass op Taylor. Hij was in aanvallend opzicht de man met het meeste rendement. De tweede noemde ik al even: Kenneth Taylor. Hij heeft heel veel kritiek gehad, ook terecht, maar je moet het ook zeggen als hij wel goed heeft gespeeld. Hij heeft ontzettend veel inzet getoond en ging er vol voor. Het is een speler die weet wat er wordt gevraagd. Hij kwam met zijn diepgang heel vaak in scoringspositie en had zomaar een hattrick kunnen maken. Het is jammer dat die kansen er niet ingaan, maar hij komt wel in die positie en brengt leven op het middenveld van Ajax.'

Carlos Forbs viel op met een goal en assist. Wat voegt hij toe aan Ajax?

‘Hij heeft met zijn snelheid een enorm wapen. Dat viel al op bij zijn goal. Hij rekent erop dat Mbemba een fout maakt en hij is weg. Hij is ook snel mét de bal en wist het heel beheerst af te ronden. Daarnaast vind ik dat hij beschikt over een goed spelinzicht. De passes op Taylor en later in de tweede helft op Brobbey waren uitstekend, daar had meer ingezeten. Hij kan terugkijken op een hele goede wedstrijd. Hij heeft op dit moment zeker een basisplaats verdiend, ook gezien de diepgang die hij brengt. Je kunt hem in de bal aanspelen, maar ook de diepte insturen. Zo’n buitenspeler heeft Ajax zeker nodig.’

Ajax kwam op een 2-0 voorsprong, maar gaf het toch weg. Waar zag jij het misgaan gedurende de eerste helft?

‘Ik vond Ajax vanaf moment één niet heel goed spelen. De 1-0 vind ik min of meer een toevalstreffer. Een lange bal van de keeper, die niet goed wordt ingeschat door Mbemba. Qua positiespel vond ik Ajax op dat moment niet geweldig. Er was veel balverlies, vooral van Tahirović. Šutalo ging ook nog in de fout, waarna Aubameyang één-op-één ging met Gorter, die op zijn beurt heel goed redde. Uit het niets maak je dan de 2-0. Dan lijkt het probleemloos te gaan, omdat het snel gaat, maar de controle was er niet. Gedurende de eerste helft is dat zo gebleven en misschien nog wel erger geworden. Marseille groeide in de wedstrijd, zeker na de aansluitingstreffer. Met het positiespel kwamen ze er af en toe goed uit en konden ze Ajax uit elkaar trekken. Ze kwamen aan het voetballen en konden aardig wat kansen creëren. Het was aan Gorter te danken dat het in de rust bij 2-2 bleef.’

Vos mocht na rust invallen voor Benjamin Tahirović. Wat vond jij hem toevoegen?

‘Als ik eerst naar het spel van Tahirović kijk, vond ik hem te laag spelen, waardoor hij niet eens echt op het middenveld stond. Als hij de bal dan had, speelde hij hem alleen maar terug. En als hij hem dan een keer vooruit probeerde te spelen, dan leverde het balverlies op. Ajax stond dan vaak niet goed, ook omdat de backs veel te hoog stonden. Het stond helemaal open, dus de wissel was goed te begrijpen.

‘Het was opvallend dat Vos erin kwam, want hij had nog niet eerder gespeeld onder Steijn. Hij speelde goed in de tweede helft. Hij was sterk in de duels en sterk aan de bal. Ik heb het idee dat Vos op die positie beter weet hoe hij moet spelen dan Tahirović. Ik vind Vos veel meer een zes dan Tahirović. Het was alleen zonde van de rode kaart. De eerste gele kaart was zwaar onterecht. Hij raakte vol de bal en het was totaal geen overtreding. Dan komt hij op het randje te spelen en in de laatste minuut krijgt hij zijn tweede gele. Heel erg zonde, maar voetballend brengt hij veel en in verdedigend opzicht ook. Er is ruimte voor verbetering, maar dat hij na een rode kaart applaus krijgt van het publiek zegt alles.’

Waaraan wijt jij het dat Ajax niet alsnog de zege over de streep trekt?

‘De defensieve kwetsbaarheid speelt Ajax op dit moment parten. Ajax heeft zelf heel wat kansen gecreëerd, ook om de 4-2 te maken. Taylor kreeg een grote kans en Bergwijn een niet te missen kans. Aan de andere kant heeft Marseille ook heel veel kansen gekregen. Na rust stond het iets beter bij Ajax, dat had ook te maken met de inbreng van Vos. Alsnog bleef Marseille af en toe kansen krijgen en uiteindelijk denk ik dan ook dat het een terecht gelijkspel is.’

Devyne Rensch is op een belangrijk moment in het seizoen op de bank terechtgekomen. Hoe kijk jij naar zijn situatie?

‘Gaaei maakte bij vlagen een goede indruk, maar bij vlagen ook niet. Het is wisselvallig, zoals Rensch dat ook was. Alleen Rensch heeft al bijna honderd wedstrijden gespeeld in Ajax 1. Hij weet niet altijd te overtuigen en heeft nog geen vaste basisplaats weten te veroveren. Vorig jaar had hij Jorge Sánchez als concurrent en die bleek uiteindelijk te licht, maar met Anton Gaaei heeft hij misschien een betere concurrent. Gaaei moet alleen nog in het spel van Ajax groeien. De afstemming met linksback Borna Sosa moet beter worden, want vandaag (donderdag, red.) vond ik dat ze te vaak tegelijk naar voren gingen. Als ze dat beter afstemmen, kan Gaaei een hele nuttige back voor Ajax worden. Dan zijn de problemen voor Rensch daar en dat heeft hij ook aan zichzelf te danken. Het lukt hem niet om op langere termijn te laten zien wat hij kan. Je hebt het idee dat er meer in zit, maar dat het er op de een of andere manier niet helemaal uitkomt.’

Tot slot: wat is jouw algehele gevoel na het 3-3 gelijkspel?

‘Het gevoel rondom Ajax is iets beter dan na de nederlaag bij FC Twente, want dat leek helemaal nergens op. Sindsdien heeft Ajax chaotische dagen achter de rug met al het nieuws rondom Mislintat, maar ik vind dat de spelers vandaag (donderdag, red.) qua inzet heel veel hebben laten zien. Er stond een ploeg die er vol voor wilde gaan. Qua spel is er nog heel veel ruimte voor verbetering, zeker qua positiespel. Bij Marseille leken ze elkaar wat makkelijker te kunnen vinden. Ajax kwam op een andere manier toch tot kansen en drie goals, dus dat toont aan dat er toch iets in deze ploeg zit.

'Richting Feyenoord is wel duidelijk dat het nog een stuk beter moet, want die hebben genoeg kwaliteit om het af te straffen. Verdedigend zijn ze misschien wel stabieler dan Marseille, dus dat wordt nog een hele zware kluif. Het gevoel na de wedstrijd tegen Feyenoord gaat allesbepalend zijn voor de komende periode.’

Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)
Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

BakkalBijter +11728

Godts- Mikautadze- Forbs
Berghuis
Taylor/Mannsverk- Vos
Sosa- Hato- Sutalo- Gaaie
Gorter/Rulli

Als dit in de loop van het seizoen de basisopstelling word zie ik ons nog wel ver komen dit seizoen. Dit soort jonge spelers zullen niet altijd constant zijn, maar ze hebben wel kwaliteit wat bij andere ontbreekt.

23-09-2023 12:50

PytarJohanson +1678

Vos speelde beter dan Tahirovic, zeker. Maar het stond ook beter rond de 6 positie toen Vos erin kwam. In de eerste helft stonden de backs te hoog en speelden de overige middenvelders verstoppertje. En het centrale duo was ook zekerder.

23-09-2023 11:30

AjaxDeBesteClub +18786

Even serieus he. Tahirovic geen 6? Ik heb de indruk dat mensen alleen maar kijken naar balbezit, wat ook logisch is. Maar de naam zegt het al. De primaire functie van een verdedigende middenvelder is verdedigen (en de balans bewaken). En daarin is hij veel verder dan Vos.

23-09-2023 09:10

BakkalBijter +11728

Ons grootste probleem is het slappe verdedigen van de middenvelders en aanvallers. Ook denken Taylor en Berghuis elke keer dat ze zomaar naar voren kunnen, zonder dat iemand hun positie opvangt. Bij balverlies heb je daardaar echt gigantische gaten op het middenveld en zolang daar niks mee gebeurd gaan we de grote wedstrijden niet winnen

23-09-2023 08:20

C14 +22468

Natuurlijk stond het beter. Punt naar achter ipv van met een 10, dat zowel bij balbezit en balverlies veel beter is. En jeugd erin, twee Ajaxtalenten die hier zijn opgeleid en weten wat er gevraagd wordt.

Het is allemaal zo simpel, maar mensen maken het moeilijk of willen het maar niet begrijpen.

Zat Fitz-Jim er ook nog maar bij, en kreeg Misehouy op 10 maar eens de kans, staat het weer wat beter. Je mis nu versnelling en handigheid, een actie, rond de 16.

22-09-2023 21:59

Vik86 +42397

Och och jongens zijn er niet klaar voor.. Marseille was niks bijzonders en mensen denken dat al het jeugd al mee kan doen bij het eerste..

23-09-2023 00:32

RobbertB +2187

Eigenlijk geen gekke analyse door Bart Veenstra. Wel zie ik wat dingen anders.

De eerste helft van Gaeei was erbarmelijk. Passing te kort, te hard, te scheef. Het was ook niet Sutalo die in de fout ging, maar Gaaei die achter Sutalo speelde.

Inspelen met de juiste snelheid, op het goede been was de hele pot heel lastig bleek. Ook Hato en Sosa hadden hier issues.

Gaaei’s tweede helft was zoveel beter dat ik Rensch niet meer hoef te zien, als die 2e helft de basis van Gaaei’s vaste niveau is.

De 2-1 kwam voort uit totale wanorde, als gevolg twijfelde ineens iedereen aan elkaar. Dit was het moment dat iedereen naar elkaar ging kijken. Gevolg was dat alle passing fout was, diagonaal en breed altijd mis, met counters als gevolg. Zelfs Taylor en Hato gingen mee in dit foutenfestijn.

De backs stonden de hele wedstrijd trouwens ofwel te hoog, bij balbezit, of te ver van de man, in tegenaanvallen.

Berghuis speelde zijn slechtste wedstrijd ooit. Bal ophalen in de defensie, maar dan kut verder. Dat is vervelend. Hij neemt verantwoordelijkheid, petje af. Want hij durft het te doen. Maar haast niks lukte en dan breng je alleen maar onrust.

Vos klapte er vol op. Met deze scheidsrechter was rood onvermijdelijk. Die natuurlijke agressie zie je bij niemand anders in dit Ajax. Maar een tweede helft, Marseille had zo’n speler gewoon niet zien aankomen en voetbalde al op z’n elfendertigst.

Bergwijn toonde zich eens te meer geen aanvoerder. Enkel met zichzelf bezig in het veld. Als een gestorven zwaan minuten lang met z’n hoofd in het gras na het missen van de 4-2. Hier had hij Brobbey moeten bedanken. Gelijk. En zijn team aanzwengelen. En het publiek opjutten. Voor de corner die volgde.

Richting het einde van de wedstrijd deed letterlijk geen enkele aanvaller nog een tackle-back. Dat leidde meermaals tot ondertal op eigen helft.

Ik vind het prima als we voor eerst geen gegenpress spelen hoor. Realisme wint het dan. Vang maar op bij de middellijn.

Maar wat ik niet kan hebben. Is aanvallers die niet eens teruglopen naar de middellijn.

22-09-2023 20:10

JanTa +15865

Vos is een speler die nog wel meer gele kaarten zal krijgen maar dat brengt zijn positie ook wel mee. Ajax heeft een zwakke verdediging dus is het verstandig dat Vos als verdedigende middenvelder fungeert met daarvoor Taylor en Berghuis. Dit Ajax heeft balans nodig en dat moet komen hoe raar het ook klinkt van Hato, Vos, Taylor, Bergwijn, Berghuis en hopelijk krijgt Rensch zijn vorm weer terug, de rest moet maar gaan volgen. Ajax moet roeien met de riemen die ze hebben maar het belangrijkste is dat Ajax zijn smoel weer terug krijgt.

22-09-2023 23:31

RobbertB +2187

Vos heeft het nu voorgedaan. Het is aan de meer ervaren Mannsverk, ofwel hoog aangeschreven Tahirovic om deze stok op te pakken. Laat het maar zien.

Vos speelde net geen hele (tweede) helft. Tegen een zwak Marseille. En nu moet hij ineens basis?

Laat m eerst maar eens diezelfde drive en kwaliteit brengen bij Jong. Een paar weken op rij. Dat gebeurt nu ook nog niet.

Taylor heeft qua inzet een verdubbelaar ingezet. Eindelijk. Maar na die ultieme krachtsinspanning van donderdag zie ik hem max. 60 min. spelen tegen Feyenoord. Vos mag het dan afmaken van mij.

Bergwijn de kar trekken is hopeloos naïef. Ik hoop ook steeds weer. Ieder eerste fluitsignaal is een nieuwe kans. Maar hij brengt het gewoon niet. Noch weet hij het team voort te stuwen.

WEL zag je tweede helft dat Bergwijn en Sosa elkaar leren kennen. Dat biedt perspectief.

Dat lijkt op wat Wijndal zei: De beste linker flank van Nederland.

22-09-2023 23:47

JanTa +15865

Ja hij moet in de basis wegens gebrek aan beter. Er is voor heel veel geld troep aangekocht.

22-09-2023 23:56

RobbertB +2187

Ja. Lekker makkelijk weer. Je laat je teveel beïnvloeden man.

Veel geld is relatief. Vergeleken met andere clubs in Nederland, of met je eigen portemonnee. Balans is +50mln deze transferperiode.

Ajax is financieel gezonder, flexibeler. En de selectie is op peil. Er zijn nu simpelweg meer spelers.

Voor 12mln zijn twee getalenteerde 6en gekocht. Die je nog lang niet als troep kunt bestempelen. Mannsverk speelde pas één helft. Maar dat is echt een baas. Geloof me.

Geef het nou gewoon een beetje de tijd. Dit wordt echt een mooi seizoen straks

23-09-2023 00:07

JanTa +15865

Het is ook heel makkelijk, er is troep aangekocht en alles maakt het nog moeilijker dat ze ook nog niet op elkaar ingespeeld zijn. Als je dat niet ziet dan zal je da nooit zien.

23-09-2023 00:14

Yeshyeshyall +11001

Mannsverk ben ik toch ook nog wel benieuwd naar

24-09-2023 09:47

Don.O +108

Vos speelde helemaal niet goed

22-09-2023 18:44

xstaniox +15208

Neem jij jezelf serieus?

22-09-2023 18:56

Aurelius1 +19736

Hij speelde redelijk maar niet geweldig zoals het er nu van gemaakt wordt. Paar slechte dingen gecombineerd met paar goede dingen en een grote blunder op het eind. Talentjes worden altijd snel de hemel in geprezen, net als Hato, waarvan we nu zien dat het geen geweldig talent is en die blunder op blunder stapelt de laatste wedstrijden. Hato en Vos zijn leuke 'talentjes', maar daar kun je geen elftal op bouwen.

22-09-2023 19:44

C14 +22468

@Aurelius

Niks van waar, talenten worden vrijwel altijd naar beneden gepraat, 'zijn er nog niet klaar voor'. Als ze dan toch eens de kans krijgen en echt goed spelen, worden ze ineens weer gehyped, en soms overhyped. Krijgen ze een dip, is het weer helemaal niks.

Extreem opportunisme.

Vos speelde in die korte tijd uitstekend; goed drukzettend, goede strakke passes, goede keuzes en balvast en sterke acties. Op het eind was geen blunder, hij wilde die ene fout herstellen en timede de sliding net verkeerd. Hij straalde tenminste drive en de wil om te winnen uit.

Hato en Vos zijn toptalenten, net als Taylor en Fitz-Jim.

Hato en Vos waren met Taylor laatst de besten, dus wat nou geen elftal daar op kunnen bouwen?

22-09-2023 22:03

Yeshyeshyall +11001

Niet fantastisch maar hij bracht branie en dat lijken alle aankopen nog wel een beetje te missen

24-09-2023 09:48

Don.O +108

Ze hadden beter Klaassens moeten houden dat middenveld was in ieder geval beter dan wat ze hebben Tailer Berghuis en Klaassens

22-09-2023 18:44

YRGI +32985

Uhhhh nee.

22-09-2023 18:52

JordyAjacied +19395

Haha een kakkerlak of een boertje

22-09-2023 19:45

Don.O +108

Dat ze Klaassens hebben laten gaan onbegrijpelijk

22-09-2023 18:34

JordyAjacied +19395

Het zijn maar kut kakkerlakken!

22-09-2023 19:46

Knalpot +3644

Beetje kort door de bocht deze conclusie, hoewel Tahirovic echt niet voldoet op dit moment en Vos een kans verdiend zit je dan nog steeds met een 17 en 18 jarige in je defensieve as, met een Kroaat waar je niet mee kunt communiceren en een onzekere keeper daarachter. Reken maar dat daarmee ook nog heel veel fout zal gaan.

22-09-2023 18:06

C14 +22468

17 en 18, heerlijk! Des Ajax, en daar kan Ajax hopelijk nog een seizoen of twee van genieten.

Het gaat om kwaliteit, niet om leeftijd.

Het had wat mij betref nog jonger mogen zijn, de selectie. Fitz-Jim erbij, die 10x beter is dan Van den Boomen, vooral van het betere type. Misehouy op 10.

22-09-2023 22:05

Knalpot +3644

Hahaha ik zat er al op te wachten dat jij zou reageren, maar je gaat het nog wel zien kan ik je repeterend weer mededelen. Je kan heel veel kwaliteiten hebben met een bal, het spelletje lezen en leren daar heb je gewoon heel veel wedstrijden voor nodig laat staan zaken zoals fysiek en slimheid die nog volop ontwikkeld moeten worden. Voor het theaterpubliek kan het best leuk zijn zoveel tieners in de as, als club worden we er niet veel wijzer van misschien over 2 jaar maar dan zijn ze al weg zoals jezelf ook al zegt.

22-09-2023 22:18

C14 +22468

Maar Hato is zowat al je dragende speler? Weliswaar in een zwalkend team, maar des te knapper eigenlijk. Handelt snel en goed, is stoïcijns, opbouwend sterk, staat verdedigend zijn mannetje, is fysiek heel sterk voor zijn leeftijd. Inzicht.

Het ene talent/speler moet lang en veel leren, het andere heeft al inzicht, spelintelligentie, zelfvertrouwen, fysiek. Hato heeft dat. Vos ook. Vos is 18, maar een beer, die heel goed kan voetballen. Heeft dus fysiek, inzicht.

Successeizoen met halve finale CL: 5 eigen recent doorgebroken talenten in de basis. Waarvan 4 in de as: Onana, De Ligt, Frenkie en Van de Beek. Mazraoui er nog eens bij.

22-09-2023 22:26

Knalpot +3644

De Ligt en Donny stonden al ruim 2 jaar in de basis zo ongeveer, Frenkie was ook al bijna 22 en van wereldklasse en sowieso een heel ander team veel beter in balans dan dit team en nu heb jij het over 2 jongetjes van 18 en 1 van 19 en dan moet je de verdedigende tekortkomingen van Taylor, Gaaie/Rensch en Sosa er nog bij in rekening nemen.

22-09-2023 22:38

BakkalBijter +11728

We hebben niks beters op het moment en Vos kan echt snel een dragende speler worden als hij zo speelt als donderdag.

23-09-2023 12:45

Knalpot +3644

Dat kan maar je moet ook nog niet willen dat je dit soort jongens met 40-50 wedstrijden moet belasten in een seizoen. Het is gewoon een domme fout geweest om en Tahirovic en Manssverk te halen. Beter was geweest om een 24/25 jarige DIM te halen met al wat internationale ervaring i.m.o.

23-09-2023 15:00

sebastiaan1900 +5382

In de winterstop Bergwijn verkopen. Saudi-Arabië aub 40 miljoen!

22-09-2023 14:44

wijzijndebeste123 +165621

En de voorhoede met Bergwijn en Brobbey kan echt niet. Berghuis was ook dramatisch op 10 want is geen middenvelder. Is daar veel te onbetrouwbaar voor met al zijn gevaarlijke balverlies. Ik zie t graag zo:
Ramaj (Gorter maakt elke wedstrijd meerdere fouten, daar doet n mooie reflex niks aan af).
Gaaei Sutalo Hato Sosa
Mannsverk Vos
Taylor
Berghuis Mikautadze Forbs

22-09-2023 13:14

Soccerskins v2 +43474

Eens met bijna alles, behalve het eruit halen van Gorter. Hij krijgt op dit moment elke wedstrijd zo’n 10 schoten op goal te verwerken, dan is de kans groot dat er een houdbare bal invliegt. ik vind de tegengoals die hij krijgt niet echt fouten, maar ballen die hij had kunnen hebben maar niet heeft.

22-09-2023 14:00

wijzijndebeste123 +165621

Ballen doorlaten die je had kunnen hebben maar niet hebt is imo een fout. Ik vond de 2-2 en 3-3 daarom wel degelijk fouten. En tegen Twente ook al 2 fouten. Ik vind elke wedstrijd fouten maken niet opwegen tegen n paar leuke reddingen.

22-09-2023 14:01

debalisrond95 +2339

Eens, met als enige uitzondering dat ik Forbs op rechts zou houden, want ben toch erg benieuwd naar godts op die linker kant. De keren dat hij inviel beviel me wel.

22-09-2023 15:12

C14 +22468

@wijzijn

Vind ik zonde van Taylor, die als 8 juist kan verbinden, en meer in de 16 kan komen dan er al zowat te staan. Ik zie op 10 liever een handige, explosieve lepe speler met dus een versnelling. En een steekpass. Misehouy kan dat. Beetje type Kudus maar dan minder lopen met de bal en wat meer inzicht.

En dan de punt naar achter, wat altijd beter is, zowel aanvallend als verdedigend.

Godts-----Mikautadze-----Forbs/Berghuis

-------Taylor-------Misehouy----
---------------Vos----------------

Sosa----Hato----Sutalo----Gaaei

Al moet Forbs nog echt wat blijken te zijn, want laatst was het toch veel vanuit de counter/met veel ruimte.

22-09-2023 22:13

wijzijndebeste123 +165621

@Gedaante.
Vind jouw opstelling ook mooi hoor. Zit heel veel voetbal in ook. Denk alleen dat je Mannsverk niet goed genoeg kent nog. Is n voetballende controleur die normaal gesproken juist uitblinkt in onder druk uitvoetballen door weg te draaien en veel naar voren speelt. Maar met jouw opstelling kan ik ook heel goed leven.

22-09-2023 22:16

C14 +22468

Ja hoor wel goede verhalen over Mannsverk, maar ik ken Vos een stuk beter en weet dat dat sowieso een heel groot talent is, en eigen jeugd, dat heeft bij mij altijd een flinke streep voor. Ookal zou Mannsverk iets beter zijn, zie ik liever Vos spelen. Zeker omdat er verder zo weinig jeugd speelt en zoveel spelers van buitenaf, heeft weinig meer met Ajax van doen.

Ben wel erg fan van wegdraaiende 6-en/8-en, dus ben benieuwd. Sowieso veel rouleren, met jeugd.

Maar daar zullen weinigen het met me eens over zijn ;).

22-09-2023 22:21

wijzijndebeste123 +165621

Jouw opstelling zie ik erg zitten hoor. Zit enorm veel voetbal in. Mikautadze op 9 kan ik ook echt niet op wachten. Rasvoetballertje.

22-09-2023 22:22

C14 +22468

Ja nog niet veel van gezien, maar heeft wel een heel strakke kaats, is vrij explosief, technisch, vlot. Alles beter dan Brobbey, die heeft het helaas gewoon niet.

22-09-2023 22:27

Yeshyeshyall +11001

Vind dat Brobbey het ook best goed doet eigenlijk. Mikautadse kan best even rustig wennen

24-09-2023 09:51

Dusbaba +15434

Wat mij opviel was dat er veel voorzetten werden gegeven door de nieuwelingen. Met name Forbs en Sosa. . Ik heb daar op zich niet zoveel op tegen, maar is tegelijkertijd een gebrek aan inzicht. Past ook niet echt in het Ajax spel van de afgelopen jaren. Mede omdat we niet echt spelers hebben die de ballen er in kunnen koppen. Desalniettemin zie ik liever deze voorzetten dan het spel van Bergwijn.

22-09-2023 13:07

Breuk +25388

Brobbey staat steeds verkeerd

22-09-2023 18:07

C14 +22468

Onder Ten Hag deed men de laatste jaren niet anders, Tadic en Antony gaven vrijwel alleen maar voor, zeker met Haller. Ze speelden ook lange ballen van achteruit op Haller wanneer onder druk. Alleen in het successeizoen met Frenkie en co. werd er voorin vrij gecombineerd.

22-09-2023 22:15

Dusbaba +15434

Bij Haller kan ik mij er nog iets bij voorstellen hoewel ik het geen sterke kopper vond. Maar zijn lengte deed vermoeden dat hij het wel kon. Brobbey zie ik niet zo snel boven iemand uitspringen. Niemand eigenlijk bij Ajax. Okay, de verdediging en Boomen dan.

22-09-2023 22:42

Kingoffdatoilet +17280

Ondanks de rode kaart? Die hoef je niet eens mee te nemen in de beoordeling want die jongen speelde gewoon fantastisch.

22-09-2023 12:41

Vik86 +42397

Fantastisch?

22-09-2023 19:40

Wobbo +11517

Rensch mist gewoon de mentaliteit en de getergdheid om op die positie bij Ajax te voetballen.

22-09-2023 12:23

twynestar +28656

Gorter mag ook benoemd worden, best een paar reddingen maar ook weer 2 ballen die houdbaar leken.

22-09-2023 11:27

AFCCruyff +4043

Het is eigenlijk schandalig dat Mislintat maar blind spelers koopt zonder overleg.

22-09-2023 11:23

Redrum +96297

En hoe weet je dat hij blind spelers koopt zonder te overleggen dan? Omdat Mike en Valentijn dat gezegd hebben?

22-09-2023 11:43

AFCCruyff +4043

Maurice Steijn? Steijn vraagt om een rechtsbuiten maar krijgt er een 3e spits bij. Is gewoon onzin.

22-09-2023 12:17

Wobbo +11517

Gast dat is nu wel duidelijk vind je niet dat dat zo is? Steek je kop maar weer in 't zand.

22-09-2023 12:23

MalleEppie +15206

En waar stond Forbs gisteren goed te spelen?

22-09-2023 13:28

wijzijndebeste123 +165621

Forbs is als rechtsbuiten gehaald. Steijn heeft op eigen verzoek 2 linksbacks gekregen en tevens nog m extra controleur met Mannsverk.

22-09-2023 19:32

Dusbaba +15434

Hoe komt het dat sommige spelers ineens een stuk beter zijn en meer agressie tonen? Misschien omdat er concurrentie in hun nek hijgt?

22-09-2023 13:01

Omar +17193

Gaan we het seizoen eindigen met een middenveld

Misehouy
Taylor - Vos

Is de vraag, acht het niet onmogelijk

22-09-2023 11:07

peterVKV +6472

kan zomaar, lekker middenveld

22-09-2023 11:08

AFCCruyff +4043

Gewoon doen en dan kan berghuis op rechtsbuiten. Forbs is nog niet eens zo slecht maar ik vind die rechtsback ook nog niet thuisgeven

22-09-2023 11:22

pafo +1131

Gaai weet. Niet wat hij moet doen in het spelsysteem
Staat veel te hoog
Dat kan tegen Telstar maar niet op dit niveau.
Sosa stond wat beter maar maakte ook regelmatig dezelfde fout met te hoog staan.

22-09-2023 11:06

FTS95 +16119

Ze leren het echt nooit. Je haalt een centrale verdediger van 23 miljoen, maar je talent van 17 is veel beter, je haalt 3! Middenvelders, maar je jeugdspeler is wederom veel beter. Ga nou toch eens terug naar je roots en geef die gasten een kans.

22-09-2023 11:03

w86 +9496

Naast die jongen van 17 moet gewoon een topper staan. Je kan niet een seizoen lang met Aertssen en Hato spelen. Maar Sutalo valt tot nu toe ook nog niet mee inderdaad.

Verder eens, je moet topspelers kopen als er geen geschikte jeugd is. Haller was een prima voorbeeld daarvan. En de laatste jaren is meerdere keren 20+ miljoen betaald dus er is geld zat. Moet je alleen de goede kopen ipv Bergwijn en Bassey.

In mijn ogen had Ajax na het vertrek van Maz een goede rechtsback moeten kopen. Niet steeds van die halfjes (wat al begon met Klaiber). Daar hebben we al 20 miljoen weggespoeld. Zelfde op 6, je haalt nu 2 talenten terwijl je zelf Vos hebt. Dan moet je één topper kopen en Vos rustig brengen.

22-09-2023 11:24

Rodsje +14862

En als die gasten niet leveren wat uiteraard ook gaat gebeuren, ben je de eerste die schreeuwt om aankopen.

22-09-2023 11:42

FTS95 +16119

Uhm, nee

22-09-2023 16:07

PetrusKeizer +10739

Heb zo'n gevoel, maar ja koop je verder niks voor, dat Steijn prima is met en voor jonge spelers. Hato, Vos, Taylor en zelfs Gorter en Rensch zullen gemotiveerd zijn en blijven. Maduro zal ook wel n vinger aan de pols houden. Gewoon een zonnige blik blijven houden, met dat negatieve gedoe heb ik weinig.

22-09-2023 10:49

MrMartinez +2990

Ik weet het: het begint saai te worden, maar als ik kijk naar de verdediging dan kan ik mij voorstellen dat Bogarde daar nog wel het een en ander kan verbeteren. Dat bijvoorbeeld beide vleugelbacks tegelijk naar voren lopen getuigt van een gebrek aan coaching. En ook Tahirovic heeft geen idee wat zijn rol is in de verdediging (zowel verdedigend als opbouwend); en dat werd nog eens extra duidelijk toen Vos zijn rol overnam. Ik hoop dat Tahirovic heel goed heeft opgelet! Door Vos kwam Sutalo opeens ook beter uit de verf dan in de 1e helft.

22-09-2023 10:49

Diana KLaverweide +1761

Beetje ziek van de media. Olm is geen Telstar. En een begroting van 200 miljoen. Beter dan Celtic denk ik. 010 pakken we geheid

22-09-2023 10:48

tripleA +3944

25 schoten tegen, dat is onder Ten Hag in geen enkele wedstrijd voorgekomen. Je kunt klagen over individuele fouten maar het gaat dan toch vooral fout in de manier het team wordt neergezet.

22-09-2023 10:44

Yeshyeshyall +11001

Interessant al denk ik ook niet dat TH ooit met zoveel nieuwe spelers in zn elftal het veld op stapte

24-09-2023 09:56

AINIESTA +45396

Berghuis is geen middenvelder. Veelste kwetsbaar onder druk en verdedigend ook. Beetje druk op Berghuis en hij verliest de bal.

22-09-2023 10:34

layanx +5747

Lieveling van Steijn

22-09-2023 10:36

Danielson +50623

Niet alleen van Steijn. Hier wordt ie ook danig overschat. Lijdt waanzinnig veel balverlies. In elke wedstrijd.

22-09-2023 10:40

HJC +8078

Ja je zag dat middenveld continu werd overlopen én balverlies leed. Berghuis rechterspits is minder kwetsbaar, dan Forbes linkerspits en Bergwijn banken

22-09-2023 10:51

layanx +5747

Ik ben echt benieuwd naar Mannsverk. We moeten deze speler zeker een kans geven, net zoals Forbs zijn kans heeft gegrepen.

Met Brobbey en Bergwijn is het echt klaar.

Iemand merkte op dat Brobbey de beste speler was tegen FC Twente, maar als je dat vindt, heb je naar mijn mening geen verstand van voetbal.

Zijn looplijnen kloppen totaal niet. Spelers als Forbs en Sosa verwachten hem steeds op een andere positie, maar doordat Brobbey steeds verkeerd loopt, vertraagt het hele spel.

En wat Bergwijn betreft, wat is er met hem gebeurd? Het is een schande voor Ajax dat hij onze aanvoerder is. Dat hij überhaupt in de basis staat, is een schande voor onze club.

22-09-2023 10:31

Klemmen +2617

Akpom in de spits. Je zag aan alles dat hij goed een bal kan vasthouden.

22-09-2023 10:38

LennartB +2913

Welke wedstrijd heb jij gekeken? De dozen zaten nog om zijn schoenen...
De eerste aannames waren zeer slecht!

22-09-2023 10:55

Ferry.B +270

Akporn heeft helemaal niets goed gedaan. Elke aanname mislukte. Maar hij kn wel voetballen. Dus geef die man de kansen die ook aan Brobbey worden gegeven. Die vond ik gisteren slecht spelen. Terecht gewisseld. Botges wordt een pareltje en Vos ook. Brutaal manneke.

22-09-2023 11:17

Yeshyeshyall +11001

Ben wel gecharmeerd van Akpom maar vooralsnog heeft hij niks laten zien

24-09-2023 09:58

peterVKV +6472

Sutalo tweede helft beter. Als dit doorzet staat er een ijzersterk centrum.

Altijd weer terugkerend probleem met 2 backs die te hoog staan, lijkt me makkelijk op te lossen met instructies. Gaaie en Sosa lijken verder backs bij uitstek geschikt voor een 5-3-2, maar kunnen ook tegen onderliggende partijen. Voor topwedstrijden veelal beter om terug te vallen op verdedigend sterkere backs als Rensch en Avila (moet Rensch wel echt wakker worden, maar als je ziet wat concurrentie met Taylor doet, hoop ik dat dit ook werkt voor het andere millenial sneeuwvlokkie).

Op het middenveld gaan Tahrovic en Mannsverk echt wel van waarde zijn op termijn maar lijken voor nu de mindere van Vos die echter ook goed op 8 kan. Maar Taylor is simpelweg nu de beste middenvelder met zijn loopvermogen en het constante door bewegen (moet wel veel trainen op afwerken). Het probleem op het middenveld is nu de ervaren Berghuis met veel te veel balverlies. Branco zou hem kunnen vervangen waarmee Taylor van 8 naar 10 gaat. Ook opent dit mogelijkheden voor Misehoui.

Aanvallend hebben we er met Forbs gewoon een goede rechtsbuiten bij. Omdat ook Godts daar kan spelen kunnen we in ieder geval normaal 4-3-3 spelen en niet dat andere gezeik. Brobbey verdient zijn plek in de spits. Druk bezet daar dat wel, want Mikautadze en Akpom lijken me in 4-3-3 alleen geschikt voor de spits positie, maar concurrentie is goed. Met die concurrentie krijgt ook Bergwijn te maken want Godts en hopelijk ook van Axel Dongen komen steeds dichterbij....

22-09-2023 10:28

Hans.D88 +3780

Grotendeels eens. Het is voor Taylor nu wel echt zaak om eens constant te blijven voor een lange periode. Vaak denk je de ene wedstrijd, ja, dit is 'm, om bij de volgende weer als een natte krant te spelen.

22-09-2023 12:06

Juichtoon +32809

Middenveld met Taylor en Berghuis is niet balvast genoeg. Hier mag wel een breker achter dan.

22-09-2023 10:27

Sense of.H +5472

Bergwijn. Mikautadze . Forbs







Berghuis




Taylor. Vos





Sosa. Hato. Sutalo. Rensch






Pasveer



Beter kan je er niet uitpersen en als Bergwijn geen 30 miljoen en Aanvoerder was, was die ook uit de basis verdwenen.

22-09-2023 10:25

Vischje1980 +1339

Gewoon onze aanvoerder eruit halen je hoort in de basis te staan omdat je de beste bent op die positie niet omdat je aanvoerder bent. Wissel Bergwijn

22-09-2023 10:45

Sense of.H +5472

Ja, maar je weet dat Steijn te naïef is

22-09-2023 11:07

stefaanovic +2720

Het middenveld vind ik juist niet in evenwicht of goed.

Iedere wedstrijd krijgt ajax veel kansen tegen omdat er een verdedigend ondertal ontstaat. Zodra de tegenstander met lopende middenvelders doorkomt is het drama.
Vorig jaar stond daar alvarez die vaak de gaten kon dichten met zijn inhoud. ( mag je als ajax supporter niet zeggen)
Nu merk je dat bijv. Een Taylor op 8 onvoldoende verdedigend werk verricht.

22-09-2023 10:24

MalleEppie +15206

Verdedigend aspect is voor Taylor altijd het probleem geweest. Hij laat de 6 verzuipen.

22-09-2023 10:40

Johan.v62 +62

Ik zou dit wel een willen zien:
Gorter,
Gooijer, Satulo, Hato, Sosa
Vos, Taylor, Berghuis
Forbes Mikautadze Godtz

En dan met de punt naar achter met Vos

22-09-2023 10:21

LukaLitmanen +82297

Steijn moet met punt naar achteren spelen op middenveld

22-09-2023 10:19

Redrum +96297

Ik zag een paar kleine lichtpuntjes, maar dit lijkt in de verste verte nog niet op Ajax helaas.

22-09-2023 10:17

@Maar7en +1588

Vond vooral de domme passes van Berghuis en Sutalo schadelijk voor het spel. De goals kwamen allemaal voort uit dom balverlies door een riskante bal te spelen ipv een makkelijkere en simpelere oplossing te kiezen waarbij je wel de druk erop kon houden. Van deze twee mag je toch wel wat meer gogme verwachten.

22-09-2023 10:16

KvD90 +1507

Vos zondag lekker basis zetten, hem vertellen dat hij vrij moet voetballen en fouten mag maken.

22-09-2023 10:15

Soccerskins v2 +43474

Van begin tweede helft tot aan de 70ste minuut heb ik een Ajax gezien waar iets van verbetering in zat. Het stond verdedigend goed terwijl we ook de druk op OM wisten te houden, en er werden kansen gecreëerd. Ik hoop dan ook dan Steijn tegen Feyenoord begint met diezelfde 11 namen.

22-09-2023 10:13

ck69 +13140

Dus weer met non-voetballer tahirovic ipv Vos???

22-09-2023 10:13

echtgras +824

Beter lezen

22-09-2023 10:15

Soccerskins v2 +43474

“Van begin tweede helft tot aan de 70ste minuut”

Volgens mij stond Tahirovic er niet in.

22-09-2023 10:15

ck69 +13140

Haha, excuus.

22-09-2023 10:18

S.Ajacied +5221

Gisteravond gaf de burger moed. Veel goede dingen gezien, maar er is ook nog veel werk aan de winkel. Al met al een leuke wedstrijd gezien met een terechte eindstand. We creërden tenminste wat kansen. Al heeft dit ook te maken met de ruimtes die Marseille weggaf. Sutalo is ook nog zoekende. Is ook nog geen stabiele factor gebleken.

22-09-2023 10:08

woutpeters08 +3047

Er zit progressie in. Heb vertrouwen!!

22-09-2023 10:07

Artemio +32238

Jeugdopleiding leeft altijd bij Ajax alleen moeten er kansen gegeven worden. Branco/Tahirovic hebben veel kansen gehad en niet laten zien. Dan wordt het tijd voor anderen.

Ik vind Misehouy ook niet misstaan als invaller.

22-09-2023 10:01

joendoen +2876

We maken nog teveel onnodige fouten in de passing. Breedte passes die onderschept worden en direct gevaar opleveren. Dat moet er echt uit want dan zit je de hele tijd in een omschakelmoment. Vooral Taihirovic , Gaaai en Berghuis hadden teveel van dit momenten. Je ziet met Vos in de 2e helft dat hij is opgegroeid in het Ajax systeem en weet wat hij moet doen. Ik ben zeker niet bang voor Feyenoord as zondag omdat die net zoveel dom balverlies hadden tegen Celtic en echt geen wonderolie is. Bovendien vond ik ons het publiek echt de 12e man gisteren en dat zal Zondag weer zo zijn.

22-09-2023 09:55

Dude125 +1255

Oh my lord het van Gaal onzin bericht in de groepsapp. En de meest kortzichtigen onder mensen met wie je al 30 jaar naar Ajax gaat springen er gretig op in. Ongelofelijk dat zo'n graf krant er in slaagt jou en je maten uit elkaar te spelen. Diep en dieptriest.

22-09-2023 09:53

Nieuwmarkt +2989

Dat gezeik op Tahirovic. Voor dat geld en die leeftijd echt een super goede aankoop. Zie hem echt wel groeien in het Ajax spelletje, super veel potentie. Moest even het middenveld gaan doen in een niet draaiend team, geef Vos ook liever de voorkeur maar betekent niet dat Tahirovic een onnodige aankoop is.

22-09-2023 09:49

Diana KLaverweide +1761

Ervaren speler erbij een optie ?

22-09-2023 09:37

Dude125 +1255

Met een dicht transfer window? Misschien wil Sneijder wel in training gaan, dan is hij 2030 of zo wel wedstrijdfit.

22-09-2023 09:54

Diana KLaverweide +1761

In de winter hè slimmerik

22-09-2023 10:13

pafo +1131

Vos is de middelvinger van Steijn aan Mislintat.

22-09-2023 09:19

Hans.D88 +3780

Zo simpel.

Met zijn andere hand een duim naar Sven voor het spel van Forbs.

22-09-2023 09:22

Mokum<3destad +2316

Tahirovic speelde echt maar dan ook echt slechte, en hij heeft dat eigenlijk wel elke wedstrijd dat hij van die ballen speelt die zo onnodig weggegeven worden.

22-09-2023 09:51

S.Ajacied +5221

Vind Tahirovic, op gisteren na, nog de meest stabiele factor op het middenveld vaak.

22-09-2023 10:10

GGXIII +6513

Die zelfde Vos waar Steijn eerder van aangaf er niet klaar voor te zijn en daarom nog naar een 6 gekeken werd?. Die Vos?

Als het een middelvinger naar iemand is, dan is het Steijn zelf omdat hij het zelf eerst niet zo zag.

22-09-2023 10:05

willem1958 +8876

Je ziet meteen dat Vos weet hoe het spelletje gespeeld wordt terwijl Tahirovic als het spel wat sneller gaat niet goed weet wat te doen en is niet sterk in z'n duels.
Vos was prima in positionering en z'n duels en samen met Taylor doen ze het goed momenteel terwijl ik niet echt een Taylor fan ben maar bij gebrek aan beter.
Berghuis geeft af en toe wel de lange bal waardoor er gevaar ontstaat maar is te slordig en te onzuiver waardoor er te vaak balverlies is ondanks z'n doelpunt gisteren.
Sutalo vond ik ook gisteren nog niet de rots in de branding maar het was beter dan afgelopen zondag en met Sosa gaat alles ook nog niet geweldig en Gaaei daarbij vraag ik me af wat ie doet want hij laat in de restverdediging soms steken vallen maar wat ik net zo kwalijk vind is dat er geen voorzet van 'm af komt als ie voorin de bal heeft, hij speelt elke keer een balletje terug en zou wat vaker als hij naar voren gaat een voorzet of crosspass moeten geven.
Nog steeds wordt het moeilijk voor de verdediging zodra de tegenstander in de buurt van de zestien gaat combineren, je zag dat tegen Twente ook, men moet meer doordekken en in het duel komen.
Bergwijn mist een levensgrote kans in de tweede helft waardoor Ajax op 4-2 had kunnen komen, die z'n vizier staat niet scherp de laatste tijd.
Je zag dat met Forbs en Brobbey de lange bal wel succesvol kan zijn, ik denk dat dit nu het veldspel nog niet geweldig is wat meer gebruikt moet worden.
Kortom; het is een ploeg in opbouw waarbij je ziet dat een paar nieuwe spelers echt nog tijd nodig hebben en bij sommige twijfel ik of ze de kwaliteit hebben die nodig is maar dan denk ik terug aan Alvarez die de eerste twee jaar ook met z'n voeten regelmatig in de knoop zat alleen was toen het team zo goed dat dit door de rest gecompenseerd werd wat nu niet het geval is en we hebben niet twee jaar de tijd.

22-09-2023 09:17

cl=5! +5380

Vos laten staan en Godts voor lulletje lampenkatoen.

22-09-2023 09:15

leeuw58 +1940

Ik hoop dat je bedoelt: Godts ipv Taylor. Die Taylor had er 3 moeten maken. Loopt als een kip zonder kop over het veld en verwaarloost vooral zijn verdedigende taken, die voor een controlerende middenvelder de 1e taak is. Betrokken bij 2 tegengoals. Laat hem maar eens oefenen in jong en anders verkopen.

22-09-2023 09:45

peterVKV +6472

Taylor is geen controlerende middenvelder. Daar houdt jouw verhaal al op.

22-09-2023 10:03

leeuw58 +1940

Nee en het een 6, geen 8 en geen 10. Het is helemaal niets. Een middenvelder moet altijd mee aanvallen als de mogelijkheid er is en mee verdedigen als dat gewenst wordt. Hij kan gewoon beide niet. Weg ermee.

22-09-2023 16:30

cl=5! +5380

Hoe dan ook, lulletje lamzak stond gister linksbuiten

22-09-2023 17:18

Bennyben +13708

Dikke kans dat rensch zondag weer speelt en vos op de bank zit dan zit je nog steeds met de ellende.

22-09-2023 09:09

echtgras +824

Vos speelt.
Steijn doet in dat opzicht logischere dingen dan Ten Hag of De Boer ;)
Rensch denk ik ook niet. Na Twente is Steijn daar wel even klaar mee.
Ook Gaaei is niet perfect maar geef hem maar even de kans. Rensch heeft al 100 wedstrijden de kans gehad

22-09-2023 10:20

Lazell +17005

2 hoge backs, 2 hoge middenvelders/10en. Dan houd je achterin 2 centrale verdedigers en een 6 over. Marseille zet het middenveld dicht en bij onzorgvuldigheid in de opbouw kom je dan in zwaar ondertal tegen 4 of 5 tegenstanders. De restverdediging is gewoon niet georganiseerd. Kan me niet voorstellen dat dit niet is opgevallen tijdens de trainingen, lijkt wel een tactische zet.

Werd in de rust hersteld met 1 aanvallende back en Vos die veel secuurder was aan de bal en meteen gaven we veel minder kansen weg. We hebben geluk dat Marseille in slechte doen was. Feyenoord gaat beter voor de dag komen zondag.

22-09-2023 09:04

AFCA-pride +17464

Maar wij komen wellicht ook weer beter voor de dag. Ik snap alleen niet dat als Steijn zo vanuit een bepaalde zekerheid werkt (in het verleden), dat dit nu volkomen weg is. Maduro zou als tacticus toch ook dingen moeten zien. Qua organisatie klopt het van geen kanten en dat heeft niet alles met nieuwe spelers te maken.

22-09-2023 09:12

Lazell +17005

Mag het hopen. 25 schoten weggegeven, dat is ongekend. Het tactische meesterbrein van Maduro is zwaar overdreven. En het is nog een rookie, die gaat geheid beginnersfouten maken. Maar dat zoiets basaals als de restverdediging niet op orde is baart me zorgen.

We gaven OM ook alle ruimte om op te bouwen, pas rond de middenlijn werd druk gezet. Ook hier gaat Feyenoord beter gebruik van maken. We zijn nog héél ver verwijderd van het tactische niveau van Ten Hag. En dan heb ik het nieteens over de kwaliteit van de spelers of de uitvoering.

22-09-2023 09:37

tripleA +3944

Het is inderdaad naïef, dus krijg je 6 goals tegen in 2 wedstrijden waarvan de meeste al in de eerst helft. Frank de Boer kom er maar in.

22-09-2023 09:33

DanTheMan +565

Bergwijn was slecht. Stond totaal niet op de juiste posities. Vooral de tweede helft zag je hem overal waar die niet moest zijn. Ballen ophalen bij de verdediging, op het middenveld, bij brobby in de spits. Laat hem lekker het veld breed houden ipv overal op een kluitje te gaan staan.

22-09-2023 08:54

AFCA-pride +17464

Hij werkte wel als een paard, maar wellicht ging dit weer ten koste van zijn zuiverheid bij afwerken. Wat een drama. Als Bergwijn niet verbeterd, kun je hem prima verkopen. Nog wat geld terug van belachelijke aankoopprijs en mega salaris wat wegvalt.

22-09-2023 09:16

tripleA +3944

Maar hij verdedigde wel mee, waar er soms nogal passief gereageerd werd op een vrijlopende man. Tenenkrommend hoe sommige tegengoals ontstonden.

22-09-2023 09:23

Sander31 +7897

Het gaat op en neer he mensen. Tahirovic vondenw e de beste aankoop, nu kan hij er niks meer van en moet Vos erin.

Forbs vonden we een blind rennend paard, nu een veelbelovende rechtsbuiten

22-09-2023 08:41

PietjePrecisie +1997

En als Medic had gespeeld zoals Sutalo gisteren dan was hij al volledig afgeschreven.

22-09-2023 09:00

Tinus +10431

Tahirovic vind ik ook een groot talent, maar hij is nog jong en moet nog veel leren. Gisteren was het helaas niet best.

22-09-2023 09:00

Chalana1984 +4716

Precies. De waan van de dag regeert in de voetballerij. Zowel Tahirovic als Forbs zijn nog jong en dus wisselvallig. Bij Forbs al meer rendement gezien dan bij Conceicao en Daramy samen.

22-09-2023 09:12

AFCA-pride +17464

Te snel te veel gespeeld, zit wel potentie in. Is ook pas 19.

22-09-2023 09:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.