Lodeweges ziet dat Heitinga er bovenop zit: 'John moet zijn stempel drukken'

door Bart Veenstra 96

Bron NOS

Lodeweges ziet dat Heitinga er bovenop zit: 'John moet zijn stempel drukken'

door Bart Veenstra 96

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Dwight Lodeweges ziet dat John Heitinga er bovenop zit bij Ajax. Dat laat de assistent-trainer van Ajax weten in een gesprek met de NOS, dat begin april werd afgenomen, maar nu pas is gepubliceerd.

'Ja, die zit er meer bovenop', zegt Lodeweges over Heitinga. 'Maar dat moet ook. Als je een topclub leidt die niet aan de goede kant van de medaille zit en je moet dat herstellen, dan doe je dat niet met zoete broodjes. John moet zijn stempel drukken', zegt Lodeweges, die zijn eigen rol 'prachtig' noemt. In principe vertrekt Lodeweges over een aantal weken bij Ajax, aangezien zijn contract na dit seizoen afloopt. De vraag is wat hij hierna gaat doen. 'Ik kan me heel goed vinden in Dick Advocaat, die maar niet kan stoppen. Maar dat ga ik wel doen hoor, heus.'

'Als Ajax belt, dan zeg je geen nee'

Vlak voordat Lodeweges bij Ajax aan de slag ging, had hij juist besloten het rustiger aan te gaan doen. Hij wilde vaker thuis zijn en meer met zijn vrouw, die pas een ongeluk had gehad, ondernemen. 'Maar als Ajax belt, dan zeg je geen nee. Bovendien gaat het met mijn vrouw gelukkig weer een stuk beter. Ik kon dit niet laten schieten, dit was te mooi.'

Zijn functie in de Raad van Commissarissen zegde Lodeweges zodoende na een maand al op. Bovendien moest amateurclub VVOG verder zonder hem en nu rijdt hij bijna dagelijks vanuit Gelderland naar Amsterdam. De rust werd ingeruild voor een club die het hele seizoen al in crisistijden verkeert. Lodeweges: 'Michael (Reiziger, red.) en ik praten veel met John. Het is continu overleggen, ondersteunen, en aan het denken zetten.'

Lodeweges tekende bij Ajax een contract tot het einde van het huidige seizoen. Op dit moment is er nog geen duidelijkheid over zijn toekomst bij de Amsterdamse club, zoals dat er ook nog altijd niet is omtrent de toekomst van huidig hoofdtrainer Heitinga.

Lees meer over:
Plaats reactie

DEELM +11891

Nou ik zie anders nog geen stempel hoor. Het is los zand en er is geen enkele lijn te ontdekken in het spel helaas.

03-05-2023 09:17

brullie +7046

Heitinga heeft nu eenmaal de middelen niet om dit Ajax aan de praat te krijgen. Laat het seizoen maar snel voorbij zijn en weer opnieuw beginnen. Mag van mij met Heitinga maar dan wel Bogarde erbij. Zonde dat Reiziger vertrekt maar snap hem wel. Vaantje ook weg, zucht...

03-05-2023 06:59

ProfessorX +19827

Lodeweges was ook een grote fout van Ajax past totaal niet bij de visie .

03-05-2023 06:38

Balgevoel +30941

Ach, een arm-om-de-schouder-coach, de lieve opa in de staf... De Action-Hiddink. Een hoofdcoach moet altijd een assistent aanstellen die 'm wijst op z'n eigen blinde vlekken. Blijkbaar was dit wat John wilde en volgens zichzelf nodig had. Daar kan Dwight weinig aan doen, denk ik...

03-05-2023 13:32

ProfessorX +19827

Ik denk dat dit ergens anders vandaan kwam .

03-05-2023 15:09

Balgevoel +30941

Kan ook, geen idee. Een vrij simpele spelregel zou kunnen zijn: laat een (eerste) assistent altijd als voetballer in een andere linie hebben gespeeld dan de hoofdcoach.

03-05-2023 15:12

ProfessorX +19827

Dit dus , want beste trainers zijn meestal middenvelders geweest op enkeling na .

03-05-2023 15:15

Balgevoel +30941

Een ideale staf bestaat (gemiddeld) uit een oud-middenvelder als hoofdcoach, een aanvaller en verdediger als assistenten en natuurlijk een voormalig keeper als keeperstrainer. Soms kan het zo simpel zijn 😂😉

03-05-2023 15:20

ProfessorX +19827

Nou inderdaad zo simpel is voetbal 🤗

04-05-2023 06:19

Aldek +5090

Ach hou lekker je waffel Lodeweges 🙈

Beide lekker weg… we hebben een echte trainer nodig

02-05-2023 23:59

Oxxer +164598 moderator

Lodeweges is een aanvulling van niks, als interim bij Oranje speelde hij betonvoetbal. Vraag mij af of hij de oorzaak is van Heitinga die na een fris begin veel leek op de vorige trainer.

02-05-2023 21:58

Balgevoel +30941

Het is natuurlijk niet per se zo dat Jong onder Heitinga nou de pannen van het dak speelde... Excelsior-uit had zomaar 4-0 kunnen staan bij rust. Denk dat je de invloed van Lodeweges wat overschat. Sowieso vraag ik me af wat die invloed precies is, ook bij - bijvoorbeeld - een Reiziger. Die wilde graag hoofdcoach worden, maar gaf-ie tegengas aan Schreuder? Lodeweges is een aardige kerel, maar ook gewoon een stroman zonder zeggenschap. Dat we slecht voetbal spelen, komt doordat we een matig elftal hebben en een matige hoofdcoach...

02-05-2023 22:03

Oxxer +164598 moderator

Lodeweges is de Spijkerman van dit Ajax.

02-05-2023 22:43

Balgevoel +30941

Ja, of de Orlando Trustfull. Je maakt assistenten belangrijker dan ze zijn. Denk je echt dat hoofdcoaches iets doen, alleen omdat een assistent ze dat vertelt?

02-05-2023 22:46

Oxxer +164598 moderator

Niet mee eens, rol van Trustfull was heel groot, toen hij erbij kwam werd het nog defensiever.

02-05-2023 22:49

Balgevoel +30941

Klopt, maar dat was toen toch niet gebeurd als De Boer dat niet had gewild? Die nam 'm nota bene na Ajax zélf nog overal mee naartoe... Dan ligt het toch nog steeds niet aan een assistent hoe er gespeeld wordt?

02-05-2023 22:54

Oxxer +164598 moderator

Blijkbaar had Trustfull wel een sterke invloed op de spelopvatting van FdB, ik weet dat er een artikel over die samenwerking is geschreven.

02-05-2023 23:50

Balgevoel +30941

Klopt, mijn punt is alleen: blijkbaar paste dat in de visie van De Boer zelf en wat we nu zien met Lodeweges bij wat John zelf wil... Wat overigens, zeker in dat laatste geval, weinig goeds voor de toekomst voorspelt...

02-05-2023 23:54

Oxxer +164598 moderator

Daarom een andere trainer dan Heitinga, ik zou hem adviseren een paar jaar ervaring op te laten doen bij kleinere clubs. Ajax clubman of niet, twijfel sterk of zijn visie bij Ajax past.

03-05-2023 10:52

Balgevoel +30941

Precies dat! Ik zie dat hij jeugd de kans wil geven, dat is top. Maar eigenlijk ook het enige dat ik (nu nog?) aan hem herken als Ajax-trainer. Qua speelwijze... Mweeehhh... 🙄

03-05-2023 11:43

Gewoon Gijs +18422

Dan is John dus duidelijk tig maten te klein om trainer te zijn van ons aller Ajax 1.

02-05-2023 21:42

AJAX020ADAM +6969

Einde seizoen Johnny en Dwight move, tijd voor een ommekeer, wil niet nog zo een k.tseizoen.

02-05-2023 20:38

linksbuiten14 +559

Heb Lodeweges nog minder gezien dan die IPad met zo’n assistent erachter..

Zal waarschijnlijk veel betekent hebben voor Johnny achter de schermen, maar zal dan ook wel niets met voetbal te maken hebben gehad.

Heb wel weer zin in het nieuwe seizoen..?

02-05-2023 19:43

RadheAjax2021 +17911

Dan zit hij er behoorlijk verkeerd bovenop. Want de spelers presteren als stront. Lodeweges heeft ook weinig gebracht tot nu toe. Einde van het seizoen maar weer afscheid van nemen.

02-05-2023 19:03

Keizer11 +930

John, zit er bovenop, John ziet alles, John is scherp, John is keihard, John is een topper… Maar we staan met lege handen… met John..

02-05-2023 18:12

Wamberto +2968

Ik denk dat John er te veel druk op legt, waardoor er geen ontspanning meer is, waardoor het verlammend werkt.

02-05-2023 22:32

Balgevoel +30941

Of ze zijn, net als veel mensen hier, die frustrerend clichématige praatjes ook al kotsbeu, omdat het zelden ergens toe leidt. Laat ik het zo zeggen: ik hoop dat hij tactisch sterker overkomt in de kleedkamer dan tijdens wedstrijden of persmomenten.

Dat geacteerde nonchalante, dat over de top 'tussen de jongens in staan', de opstellingen met maar één zekerheid: Den Deef, Tadic en vreemde wissels... Briefjes tijdens een persconferentie, dat quasi-stoere...

Topcoaches hebben iets 'makkelijks' op z'n tijd, iets speels. Een knipoog, natuurlijk overwicht, een verhaal. Sorry, ik zie het niet bij John...

02-05-2023 22:40

Wamberto +2968

Precies! Ik sluit niet uit dat hij dat nog kan ontwikkelen, maar zijn huidige baan lijkt me daarvoor wat te intens.

02-05-2023 23:08

willem1958 +8818

Ja, John moet z'n stempel drukken maar het lijkt nog steeds nergens op.
Als ik als Ajax fan zie hoe Feyenoord dit seizoen aan het begin stond te stuntelen en na een paar maanden echt aardig begon te voetballen dan zag ik echt de hand van Slot maar bij Ajax kan ik totaal niet de hand van John ontdekken helaas.
Geen vaste patronen, te weinig inzet en goede agressie/energie, weinig zelfvertrouwen, ik zie het Johnnie niet voor elkaar krijgen.

02-05-2023 17:57

Ricoteb +53174

Ja Heitinga zit er bovenop, behalve qua fitheid, tactiek, discipline, spelersbeleid en penaltyreeksen….

02-05-2023 17:21

debarbaar +8250

Kijk het circus Rob Jansen is begonnen met een pers manipulatie.

02-05-2023 17:10

Tommyshelby +129567

Sinds deze man er zit begint Heitinga dramatisch te wisselen.

0 toegevoegde waarde. Kut assistent.

02-05-2023 17:06

Schip +23520

Lekkere timing dit zeg.

Overigens moeten mensen hier echt eens kappen Heitinga het spel van Ajax kwalijk te nemen, of het zelf maar gaan doen. Er valt niets te beginnen met deze groep.

02-05-2023 16:28

Gewoon Gijs +18422

Wat een onzin. Natuurlijk valt hier iets mee te beginnen. Maar niet met John. Had Slot bij ons geweest, waren de rollen omgedraaid. Heitinga is ingesprongen om het seizoen af te maken. Maar is in plaats van met Ajax 1 bezig geweest om zijn plekje voor volgend seizoen veilig te stellen. Waarschijnlijk omdat hij het niet op eigen kracht kan. Heel makkelijk te voospellen: Heitinga als trainer houden is nog een verloren seizoen en misschien wel erger doordat je als gevolg daarvan ver wordt terug geworpen. Het zou wanbeleid zijn, maar ja dat hebben ze dit seizoen ook gevoerd, dus het is niet ondenkbeeldig

02-05-2023 21:45

Schip +23520

Je kletst maar wat. Twee trainers op rij laten dat al zien. Je ziet dat er geen opbouw is, geen voetbal van de backs, geen middenveld en geen druk op de bal. Alleen dat laatste had Slot er beter ingekregen, de rest niet. Alleen een absolute voetbal no no heeft de luxe van onwetendheid om zulke onzin als jij te spuien en zelf ook nog te geloven.

02-05-2023 22:25

Gewoon Gijs +18422

Dan moet je niet Sanchez erin zitten, maar Regeer en zo verder: zet er jeugdspelers in die wel weten wat er gevraagd wordt van een Ajax speler. Maar ja, Heitinga gaat net als Schreuder compromissen sluiten en mensen te vriend houden, in plaats van keuzes inhoudelijk te maken

02-05-2023 22:58

Schip +23520

Het is echt gekijf van een oud wijf en gedateerd ook nog.

Dit dachten we allemaal toen Schreuder aan het roer stond. Maar Rensch heeft een halve wedstrijd aardig gespeeld als vervanger en toen was de koek op. Er is amper dynamiek en diepgang bij hem en zelfs opbouwend hield het niet over. Regeer wordt al maanden als rechtsback neergezet bij Jong en erg enthousiast is men niet. Sterker nog, die lijkt daar geen toekomst te hebben of hij is gedemotiveerd geraakt.

En dus moest Heitinga Sanchez er wel neerzetten. Heitinga is niet degene die hem heeft gehaald he? Misschien moet je daar je pijlen op richten.

Jeugdspelers weten wat er gevraagd wordt?

Nou, hebben we gezien aan Brobbey, Bergwijn, Rensch en Taylor dit jaar. Het is dat Brobbey een goeie bekerpot heeft neergezet - met een beslissende misser - maar als hij het hele jaar als voorbeeldprof zou hebben getraind in plaats door twee trainers aangesproken te zijn op een gebrek aan genoeg arbeid, had hij nu topscorer geweest van de eredivisie en had hij met vertrouwen die bal erin gerost.

Jeugdspelers weten wat er gevraagd wordt? Geweldig.

Volgens mij is Alvarez de enige die zijn kloten eraf draait iedere wedstrijd. Zelfs van de stoicijnse Timber is weinig over dit seizoen. Niemand is bang voor hem. Het is dweilen met de kraan open.

Een hele slechte selectie selectie met ontbrekende backs en geen centrale verdedigers die goed opbouwen. Dan houdt het op vriendelijke vriend, ook voor Arne Slot of Pep Guardiola.

03-05-2023 08:32

Gewoon Gijs +18422

Mazaraoui is slecht vervangen, ik vind Regeer nog het beste doen vorig seizoen als invaller. Probleem is dat spelers niet beter worden onder Heitinga, het is lood om oud ijzer met Schreuder. Dat het materiaal minder is, wil niet zeggen dat je zonder plan moet spelen en zo onder moet presteren. Heitinga is NIET schuldig aan dit seizoen. Heitinga is ook NIET goed genoeg om trainer van Ajax te zijn volgend seizoen. En ja degene die de fouten gemaakt hebben zijn Hamstra Huntelaar Sar en Schreuder

03-05-2023 10:07

Schip +23520

Gelet op je een na laatste zin zijn we het eens.

03-05-2023 10:31

Schip +23520

Excuus, brainfart. Gecorrigeerd: seizoen = zin.

03-05-2023 14:27

Gewoon Gijs +18422

Kan gebeuren. Je kunt niet uitsluiten dat Heitinga later alsnog geschikt zal zijn. Er zijn dingen positief, maar ik heb vooralsnog niet het idee dat hij een Gaal, Hag of Slot zal zijn. Daarom kun je voor nieuwe seizoen die gok niet wagen

03-05-2023 16:17

Ajax1inmyheart +767

Heitinga is onze Dirk Kuyt hij praat veel maar zegt weinig tot niets zinnigs. Altijd maar met hetzelfde lulverhaal komen na de wedstrijd en tijdens de wedstrijd staat hij daar maar een beetje interessant proberen te kijken.

02-05-2023 16:16

MarkP +21766

Is dwight niks voor psv of feyenoord?

02-05-2023 16:10

lexy88 +8818

Heitinga laat toch al jaren zien geen helder licht te zijn, met alle respect. Die interviews zijn toch van een niveau dat je denkt... kom op he.

Ik hoop dat die voorzitter van de RvC snel vd Sar weg stuurt en dat Bosz komt. Die heeft tenminste een plan en kan het ook een beetje normaal uitleggen. En vooral: ik wil weer eens een goede pot voetbal gezien. De laatste keer was tegen de Rangers geloof ik

02-05-2023 15:31

rodnet +10333

Als dit inderdaad een interview uit begin april is kunnen we eenvoudig constateren dat er niets van terecht is gekomen, ondanks de ondersteuning van Heitinga door oude rot Lodeweges.
Het lijkt me goed een Ajax-trainer te zoeken die het team wel onder controle heeft en naast goed voetbal streeft naar het onmiddellijk afschaffen van het beschamende opstootjes-, omval- en matennaaiergedrag wat de huidige selectie met Klaassen en Tadic voorop kenmerkt.

02-05-2023 15:16

1991 +7787

Gelukkig blijft 010 volgend seizoen Prijsvrij.

02-05-2023 15:14

Nr.10 +111402

Er is wel duidelijkheid over zijn toekomst bij de club: die is er niet.

02-05-2023 15:01

mokum007 +6523

Heitinga is net Schreuder, heeft geen ballen om Tadic op de bank te zetten, mietje

02-05-2023 14:29

Nr.10 +111402

Precies. We hebben gewoon een trainer nodig die het lef heeft om de most valuable player en aanvoerder op de bank te zetten, zodat Brobbey in de basis kan.

02-05-2023 15:02

Talentje020 +20049

Heitinga begon goed, zeker qua wisselbeleid verraste hij mij Twente uit bijv Chico ipv Klaassen) maar sinds Lodeweges er is, is dat ook opeens als sneeuw voor de zon verdwenen, dan blijft er mede door de invloed van Lodeweges weinig over

02-05-2023 14:01

Eurysaces +29532

Hoe kom je in hemelsnaam bij deze vent? Het is in mijn ogen amateuristisch hoe met de club om gegaan wordt. Schreuder had nog wel wat gepresteerd in het buitenland, al was het totaal niet Ajax waardig wat hij liet zien, maar Heitinga heeft nog helemaal niks laten zien, zelfs op een niveau lager wist hij geen resultaat te behalen.

Heitinga moet een stap terug doen en van Lodeweges zou ik niet weten waarom je hem aan zou houden bij Ajax.

02-05-2023 13:53

Adam24 +39192

Heitinga is daar inderdaad goed in. Er bovenop zitten, aanjagen, motiveren (vooral van jonge spelers). Ook weet Heitinga als geen ander wat het betekent om bij Ajax te voetballen en wat er gevraagd wordt. Dat zijn kwaliteiten van hem.
Maar ik mis bij Heitinga het tactische vermogen om wedstrijden te lezen, te voorspellen, tegenstanders te verrassen, een wedstrijd naar je hand kunnen zetten, etc. Daarnaast ontbreekt het aan een eenduidige voetbalopvatting of in ieder geval de uitvoering daarvan en ook vraag ik me af of hij boven de groep staat. Dat maakt Heitinga in mijn ogen (nog) niet geschikt om als trainer bij Ajax aan de slag te gaan. Helaas is hij dat wel al.

02-05-2023 13:51

mokum007 +6523

100% mee eens, tacties is Heitinga 0,0 ik zie geen lijn in dit Ajax en hoe ze willen spelen.

02-05-2023 14:27

Craain +4968

Lodeweges? Die heeft nooit bij topclubs getraind...

02-05-2023 13:40

Flaco +19583

Lodewegs is ook zo een laffe KNVB trainer die niks toevoegt. Deze man zo snel mogelijk wegsturen.

02-05-2023 12:50

Breuk +25293

Dit interview is van begin april. Inmiddels kunnen we concluderen dat het er 'bovenop' zitten van Heitinga niet geholpen heeft.

02-05-2023 12:49

A-west +5735

Precies wat je zegt. Die Lodeweges voegt volgens mij niks toe.

02-05-2023 13:11

appiehappie +3089

Hij had ook andere keuzes moeten maken als Schreuder. Maar ook zijn probleem is/was gebrek aan kwaliteit in de selectie......

02-05-2023 12:48

Kijker +3403

Er bovenop zitten, is prima. Dat heeft deze spelersgroep nodig.

De laissez-faire aanpak van de vorige trainer was geen succes.

De volgende trainer moet daarnaast ook zorgen voor aanzienlijke verbetering van het spel.

02-05-2023 12:42

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Je kan er wel bovenop zitten en veel boos kijken maar dat maak je nog geen goeie trainer! Tactisch kan die er niet veel van. Dit kan die wel leren maar als assistent of bij een kleine club beginnen. We moeten een ervaren trainer hebben die er gelijk staat het nieuwe seizoen! Kunnen ons echt niet nog zo seizoen veroorloven.

02-05-2023 12:41

GAjax31 +16225

Ik vind het altijd lastig om de rol van een assistent te beoordelen. Als het slecht gaat is het altijd makkelijk om de assistenten te bekritiseren, zeker als ze met een tablet op de bank zitten. De realiteit is echter dat je van buitenaf lastig kunt zien wat de bijdrage is van een assistent en in hoeverre de hoofdtrainer naar ze luistert.

02-05-2023 12:32

Aurelius1 +19736

Je kunt ook helemaal niks zeggen over de bijdrage van de hoofdtrainer. Men speculeert er maar op los hier. Het is allemaal nergens op gebaseerd.

03-05-2023 04:43

GAjax31 +16225

Het is inderdaad deels speculeren, maar de hoofdtrainer is eindverantwoordelijk en daar hoor je voor- en na de wedstrijd nog een interview van. Van een assistent hoor en zie je vrijwel niets, waardoor in mijn ogen het onredelijk is om een assistent te bekritiseren. Bij Lodeweges valt de kritiek dan nog mee, maar die Duitser met zijn tablet was een makkelijk slachtoffer terwijl dat ook nergens op gebaseerd was.

03-05-2023 09:42

Turbo +42054

Sinds deze man erbij is gekomen is het alleen maar conservatiever geworden. En dat beeld had ik vooraf al bij hem. Snel lozen dus.

02-05-2023 12:25

supporter sinds +7891

Met Lodeweges hebben we weer een assistent in de vorm van Hennie Spijkerman .. Je hoort ze niet en ze zijn er ook niet volgens mij .. lekker makkelijk .. oogjes dicht en snaveltjes toe. De ideale figuren in een organisatie vol met stoelpoot zagende figuren !! Ik denk niet dat hij met de vuist op tafel gaat slaan. Na de wedstrijd en trainingen weer snel naar moeders de vrouw - om 18:00 uur aan tafel nadat je door een muur van mufgekookte spruitjes lucht bent gelopen. IK MIS AAN ALLES AJAX DNA !!!!

02-05-2023 12:23

Bjornisajaxcied +585

Volgens mij onder leiding van spijkerman en Frank de boer meerdere keren kampioen geworden. Hij ging daarna ging die naar Groningen heeft het daar met o.a. buijs en dacht ook Jans meer dan prima gedaan.

Kortom prima dat hij er zit!

02-05-2023 13:38

Drukwerk1968 +7111

Ik denk, om 1800 uur thuis. Je weet er niets van.

02-05-2023 16:34

Redrum +96207

Heitinga moet ingrijpen wanneer het niet loopt. De gelijkmaker van psv zag je alweer van mijlenver aankomen en John deed helemaal niets. Vreemd dat hij dit tijdens zijn eerste wedstrijden wel deed, tijdig ingrijpen. Wat is er toch allemaal aan de hand bij Ajax dat er op alle vlakken zo extreem amateuristisch gehandeld wordt?

02-05-2023 12:23

Delaney +14808

Dat is ook mede vanwege de onervarenheid die Heitinga heeft als hoofdtrainer, tevens houd hij net als Schreuder (en ook ten Hag) te vaak vast aan dezelfde spelers etc.
Ook helpt het niet dat er een grote druk staat op het hoofdtrainerschap bij een grote club als Ajax, helemaal nu het zo dramatisch gaat.
Want dan word alles onder een vergrootglas gelegd.
En dan krijgt Heitinga het gewoon heel erg lastig, want hij is dat nog niet gewend vanwege zijn onervarenheid.

02-05-2023 12:38

Slang3 +46027

Onervarenheid als trainer, maar hoe kunnen wij het als supporters wel aanvoelen dan? Hij heeft notabene 20 jaar profvoetbal in de benen. Het is gewoon een matige trainer die niet beter kan

02-05-2023 12:50

Delaney +14808

Misschien voelt hij dat ook wel aan, maar heeft hij bepaalde richtlijnen waar hij zich aan moet houden of denkt te moeten houden.
Tevens zijn er voor hem (grote) consequenties als hoofdtrainer, voeg daar de grote druk nog bij (die je als speler/supporter minder/niet hebt) en dan word rationeel nadenken een stuk lastiger.
En omdat hij dat nog nooit heeft meegemaakt in zijn trainerscarrière (zijn onervarenheid) gaat er ook steeds meer mis dan goed.
Ik zeg niet dat hij een goede trainer is, maar een slechte ook niet.
Want daar kan ik in feite gewoon nog niks over zeggen aangezien dit pas zijn 1e serieuze grote klus is als hoofdtrainer.
Naarmate hij ouder word en meerdere jaren als hoofdtrainer heeft gewerkt bij een club kan ik pas een ietwat serieuze evaluatie geven over Heitinga.

02-05-2023 13:08

FrancescosRavioli +15356

Toen hij durfde in te grijpen zat Lodeweges er nog niet naast. Daar is ie nu veel teveel op gaan leunen, en die zal hem niet het juiste advies geven.

Daarbij zal hij vast wel van iemand commentaar hebben gehad waardoor die nj aan bepaalde zaken twijfelt. Hij komt als crisismanager zonder ervaring op het dieptepunt binnen bij het eerste.

Beetje hetzelfde als Keizer na Nouri: war je ook doet, je red het seizoen niet meer.

02-05-2023 23:40

voorkennis +2101

Mijn vrouw zit er ook boven op

02-05-2023 12:10

robertomalone +1185

Bij mij ook!

02-05-2023 12:44

LukaLitmanen +82153

Met een strapon?

02-05-2023 13:11

Peertje +417

nikszeggende man die Lodeweges. Lijkt me verder een prima kerel, maar zie geen toegevoegde waarde. Ze hadden ook Bogarde kunnen terughalen met duizendmaal excuus, maar daar zijn ze trots voor onze datakneuzen.

02-05-2023 11:59

Intec2.0 +12430

Excuses voor wat precies dat ze hem aan de kant gezet hebben. Te makkelijk een trainer neemt altijd het liefst een eigen assistent mee en Bogarde is daar de dupe van geworden zo werkt dat in de voetballerij en als je hem had aangeboden om een stap terug te doen naar jong of -18 was hij ook vanzelf kwaad weg gegaan. Bogarde moet niet zo lopen …….

02-05-2023 12:09

soewares +2504

Gaat om het gebaar.. Als het echt is gelopen zoals Bogarde beschreef is het schandalig vanuit Ajax/Vd Sar. Hij vroeg zelf of er helemaal geen plek binnen de ajax organisatie was.

02-05-2023 12:14

Qifesh +24917

Zo werkt dat in de voetballerij idd. Nu zit je met een kutverdediging dat niet werkt

02-05-2023 12:15

Intec2.0 +12430

Die verdediging was er ook geweest met Bogarde en daar had hij ook niks aan kunnen doen . Gebrek aan kwaliteit

02-05-2023 12:24

Intec2.0 +12430

Niks schandaligs aan. Hebben binnen kamers een gesprek gehad en hebben hem netjes gezegd niet verder te gaan. Dat hij daar emotioneel van wordt en velen met hem kan ik wel inkomen. Ze kozen duidelijk een andere weg of het de goede is of niet is niet relevant

02-05-2023 12:27

Onpartijdig +4438

Ik vond Heitinga in het begin iets verfrissends hebben, spelers op een andere logischere positie, als het elftal niet goed speelde direct in de rust al (meerdere) wissels doorvoeren.
Soms heb ik het idee dat een jonge trainer begint met een hele mooie visie, en dat er dan ineens een ervaren man naast komt zitten en dat het dan alleen nog maar gaat om het pleasen van de ervaren spelers. Nou denk ik niet dat Lodeweges deze invloed direct heeft gehad, maar ik vraag me wel af wat voor tips hij dan wel kan geven aan Heitinga.

02-05-2023 11:59

Soccerskins v2 +43386

Ik denk dat Heitinga uit zichzelf gewoon minder risico durfde te nemen nadat het tegen Union verkeerd uitpakte. Maar te veel op safe spelen brengt ook niks en dat blijkt.

02-05-2023 12:04

LukaLitmanen +82153

In het begin stond Klaassen ook gewoon op 10 basis

02-05-2023 12:08

Onpartijdig +4438

Ja dat is waar, al werd hij bijvoorbeeld tegen Excelsior wel na 60 minuten gewisseld voor Conceicao.. hoevaak is dat daarna nog gebeurd? Vervolgens werd hij oa tegen RKC na 45 minuten gewisseld voor Brobbey

02-05-2023 13:01

noppenkoning +41447

Heel AS ziet de 1-1 aankomen tegen PSV maar de drie wijzen op de bank van Ajax doen helemaal niets.

02-05-2023 11:57

Slang3 +46027

Zijn stempel is te zien

02-05-2023 11:56

Ron403 +6492

That did not age well...

02-05-2023 11:55

ZuenAFCA +2097

Lodeweges is al bijna net zo onzichbaar als die iPad Duister. Wacht nog steeds op het briefje van Lodeweges met een tactische meesterzet

02-05-2023 11:55

barry1988 +24065

Hij is aangesteld om Heitinga te helpen maar in de wedstrijden tot nu toe zie ik de meerwaarde van Lodeweges nog niet. Wat voegt die nu echt toe?

02-05-2023 11:53

Yaeron +6381

Goeie vraag. Ook nul interviews afgegeven bij Ajax media.

02-05-2023 12:24

Jariiii +22182

Ik hoop elke dag op het nieuws van de aanstelling van Bosz. Tegen beter in natuurlijk, want Van der Sar.
Wat je anders hoopt is een ervaren trainer van naam. Maar waar ik zo bang voor ben is een redelijk succesvolle trainer van een subtopper of middenmoter uit de eredivisie. Aan de andere kant, Ten Hag verraste ons ook. Als het Heitinga maar niet blijft, dat is zo ongeveer het voornaamste.

02-05-2023 11:53

FTS95 +16089

Vast een prima kerel die Lodeweges, maar zijn aanstelling is één van die dingen waar ik helemaal geen reet van begrijp. Net als de aanstelling van Spijkerman destijds.

02-05-2023 11:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.