Inan: 'Sluit tien tot vijftien mutaties bij Ajax niet uit de komende maand'

door Bart Veenstra 161

Bron Algemeen Dagblad

Inan: 'Sluit tien tot vijftien mutaties bij Ajax niet uit de komende maand'

door Bart Veenstra 161

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax gaat in het restant van de transferperiode mogelijk nog meerdere spelers kopen én verkopen. Die verwachting spreekt Ajax-watcher Johan Inan uit in de podcast van het Algemeen Dagblad. Tot zover is het nog rustig geweest in Amsterdam wat betreft de transfers, maar mogelijk is er sprake van stilte voor de storm.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

Inan ziet dat Ajax qua conditie en qua plan stappen heeft gezet. 'Het probleem is dat een aantal internationals nog ontbreekt', zegt Inan. 'Er is één "aankoop" gedaan met Traoré, maar hem gaan we in de thuiswedstrijd (donderdag tegen FK Vojvodina, red.) nog niet zien. Hij moet fysiek nog wat stappen maken. Dat geldt later ook voor Brobbey en Bergwijn. Ajax wil zich nog versterken, maar daarvoor moeten eerst spelers verkocht worden.'

'Ik sluit tien tot vijftien mutaties bij Ajax niet uit de komende maand', waagt Inan een voorspelling richting een mogelijke drukke maand augustus. 'Ze gaan niet tien spelers kopen, maar ze willen er wel een mannetje of vier tot vijf bij hebben en ik denk dat er nog wel acht verkocht gaan worden.'

'Bergwijn lijkt te vertrekken bij Ajax'

Een speler die volgens Inan waarschijnlijk vertrekt, is Steven Bergwijn. De aanvaller speelt nu twee jaar bij Ajax en deze zomer had hij omcirkeld als een evaluatiemoment. 'Bergwijn staat open voor een topcompetitie dan wel een lucratieve transfer naar de woestijn. Ajax heeft geld nodig en ze hopen hem voor 25 miljoen te kunnen verkopen. Hij is niet de enige', aldus Inan, die aangeeft dat ook Gerónimo Rulli, Jakov Medić, Benjamin Tahirović, Chuba Akpom, Branco van den Boomen en Borna Sosa mogelijk nog verkocht worden.

'Ik denk dat Steven Bergwijn vertrekt en daarnaast wil de club nog een aantal spelers kwijt, zodat er nieuwe jongens kunnen worden gehaald', besluit Inan. 'Alleen weten alle clubs in Europa dat ook. Hoe langer je wacht, hoe goedkoper de spelers van Ajax worden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

SiegiEd14 +2237

Bij de zin “mogelijk” dat er mutaties komen, ben ik gestopt met lezen. Het is namelijk ook mogelijk dat ik een miljonair ben…🤡

24-07-2024 17:25

Amsterdammert1987 +288

Rulli, Medic, Sosa, Wijndal, vd Boomen, Tahirovic, Rasmussen, Akpom, Bergwijn

Antony (huur), Rosario, Rugani, Weghorst, Nanasi

Ramaj/Gorter/Pasveer
Rensch/Gaaei
Sutalo/Rosario
Rugani/Kaplan
Hato/Baas
Henderson/Mannsverk
Berghuis/Fitz-Jim
Taylor/Nanasi
Antony/Traoré
Brobbey/Weghorst
Forbs/Godts

23-07-2024 22:57

SiegiEd14 +2237

Lees net eventueel huur Eriksson

24-07-2024 17:27

Jeugd +24706

Misschien kunnen we beter gaan bouwen ipv jaar op jaar handelshuis te zijn.
Ajax is bovendien in een slechte positie om handelshuis te zijn. Iedereen weet:
1. Je speelt geen CL dus de aantrekkingskracht is veel minder.
2. Je hebt geen geld
3. Iedereen weet dat je geld nodig hebt, dat maakt je onderhandelingspositie zwak.

Communiceer intern helder. Niemand mag weg tenzij voor de hoofdprijs of tenzij je overbodig bent. Overbodig is: kwalitatief zijn er voor jou 2 betere.

23-07-2024 21:00

Henk de Vries +11128

Met de huidige selectie valt er niets te bouwen, je hebt net een dramatisch jaar gehad. Je moet doorselecteren om vooruit te gaan.

23-07-2024 22:20

Jeugd +24706

Leuke term doorselecteren👍
Hoe doe je dat zonder geld?
En wat als je iets verkoopt voor 20 miljoen, wat haal je daar tegenwoordig nog voor terug?

23-07-2024 22:42

MaximilianRosse +9197

Wanneer zal Branco worden verkocht? Was vorige week toch rond met Lille. Clubs zouden elkaar naderen, waarom duurt het zolang?

23-07-2024 16:51

ProfessorX +19827

Vraag het aan VI , de Telegraaf , AD, AS, ESPN die weten alles ow vergeet VP , VZ , Klery Huntstra

23-07-2024 22:07

jerryisthename +31737

En André van Duijn van de TG. 😂

24-07-2024 11:36

ProfessorX +19827

nou denk eerder Geer en Goor

24-07-2024 12:32

SiegiEd14 +2237

Ze spelen morgen voorrondes, dus mss de reden dat ze nog geen uitgaande transfers doen.

24-07-2024 17:27

Chrismokum020 +16400

Veel verkopen kan geen kwaad, zolang het maar wel spelers zijn die hier geen toekomst hebben. Denk aan Wijndal, Medic, Gaaei, vd Boomen en in mindere mate Tahirovic, Akpom en Sosa. Het is vooral belangrijk dat je de kern behoudt met Ramaj, Kaplan, Hato, Henderson, Berghuis, Brobbey en Traore, zodat je 4 a 5 gerichte aankopen kan doen aangevuld met jeugd zoals Godts, Taylor, Fitz Jim, Janse en Vos. Het is de afgelopen jaren niet alleen fout gegaan door de vele mutaties, maar vooral door het aanstellen van trainers die niet hebben ingezien wat er nodig is om bovenin aan te haken. Elke speler kaart in deze weken het grote verschil aan met andere voorbereidingen en het feit dat de huidige staf hamert op details en een veel hogere intensiteit hanteert op trainingen en dat ook verwacht in wedstrijden. Wij worden komend jaar minimaal 3e en kunnen volgend jaar echt wel weer meedoen om de titel.

23-07-2024 16:29

ProfessorX +19827

Ik zou Gaaei behouden en Bergwijn verkopen

23-07-2024 22:08

SiegiEd14 +2237

Taylor en Rensch ook weg bij een mooi bod. Deze heren hebben in 2.5 jaar Ajax niet veel laten zien, dan af en toe een leuke actie

24-07-2024 17:29

Ajax-Amsterdam +4191

Wat voor zin heeft zo'n hele voorbereiding en trainingskamp als je toch weer grote mutaties gaat doen. Ik hoop dat dit gewoon een speculatie is en Kroes rustig blijft. Buitenkansje natuurlijk overwegen en spelers als Bergwijn en Henderson bij elk acceptabele bod verkopen.

23-07-2024 15:11

Jeugd +24706

Henderson niet verkopen wat mij betreft

23-07-2024 20:51

ProfessorX +19827

om de selectie te laten krimpen kunnen het beste Bergwijn , Sosa, Wijndal , Rulli , Gorter Unuvar, Rasmussen Banel , Rensch , vd Boomen, weg of verhuurt worden .

Akpom zou wel weg willen denk ik als hij geen 1e spits wordt

23-07-2024 15:06

Suavimani +11939

Ik blijf het zeggen: het allerdomste wat je op dit moment kunt doen, is wéér een hele hoop mutaties doen. Dan blijf je het probleem telkens resetten. Om je vervolgens weer af te lopen vragen waarom het maar niet wil gaan draaien. Mag toch hopen dat het huidige management slimmer is dan dat.

23-07-2024 15:02

ProfessorX +19827

Dit dus iets wat velen niet zien

23-07-2024 15:03

ProfessorX +19827

ik sluit de komende 12 maanden 15 a 20 mutaties niet uit

23-07-2024 14:54

Aram +17904

Er komen opeens veel berichten in de media en via “analisten”.

Ik maak daaruit op dat iemand binnen Ajax veel wil verkopen en veel wil kopen, en dat via de media aan het spelen is. Ik noem geen namen.

Hopelijk lukt dit plan niet. Het zou desastreus zijn, vooral omdat je groeibriljanten verkoopt voor ze iets waard zijn en spelers terughaalt die over the hill zijn.

23-07-2024 13:45

ProfessorX +19827

welnee want Inan weet niets die sukkel die is niet eens ajacied

23-07-2024 14:55

DeKenner +9292

Ik begrijp soms de reacties niet van de ongeduldige leden die constant zeuren dat er nog bijna geen aankopen zijn gedaan. “Want als voetbalclub wil je toch zo snel mogelijk klaar zijn voor het nieuwe seizoen?” Op zich logisch natuurlijk, maar dat soort comments gaan vaak gepaard met gezeur op Kroes omdat hij heeft uitgesproken dat veel spelers weg mogen. Wat tot gevolg zou hebben dat clubs nu tot het einde van de transferwindow gaan wachten om bij Ajax nog wat koopjes te doen tegen spotprijzen. Alsof die andere voetbalclubs niet óók graag voorafgaand aan de start van het seizoen hun selectie op peil willen hebben…?

Er is interesse in een speler, of die is er niet. Als een club bijvoorbeeld Tahirovic graag wil, dan komen ze echt wel. Ik denk alleen dat heel veel clubs zelf ook nog afwachten welke spelers er bij hun nog vertrekken, welke gaten er nog gevuld moeten worden en wat het resterende transfer- en salarisbudget is. En andersom moet je als speler ook een belangrijke beslissing nemen die veel invloed heeft op je verdere carrière. Dan wacht je ook af welke opties er eventueel nog bijkomen. Helaas is de echte wereld geen Football Manager. Er komt een hoop bij kijken, maar uiteindelijk gaat dat balletje vanzelf en steeds harder rollen.

Blijft allemaal vervelend dat het lang duurt, maar van het constant daarover blijven zeiken wordt volgens mij niemand hier vrolijk. Het is duidelijk welke kant Ajax op wil, en tot die tijd doen we het met de spelers die hier nu zijn.

23-07-2024 13:17

ProfessorX +19827

@de Kenner die gasten denken als de PL 40 a 50 selecties spelers

23-07-2024 14:56

4-3-3 +3512

Ik neem ook aan dat er nog veel spelers gaan vertrekken, want Ajax heeft er simpelweg teveel. Buiten dat loopt het contract van Rensch komende zomer af, dus hij zal moeten verlengen of verkocht moeten worden.
Nu de eerste potjes voor 't echie er aankomen zal Farioli zijn kern van 16 basisspelers snel duidelijk gaan worden. De meeste afvallers zullen dan zelf wel eieren voor hun geld willen kiezen en dat zal de verkoop hopelijk een beetje op gang helpen. Als er van de kern van 16 basisspelers niemand zou vertrekken, heeft Ajax op papier volgens mij alleen maar een toptalent voor rechtsbuiten nodig dat kan rijpen achter Traoré. Maar ik hoop dat Ajax ook een paar dure jongens (Sutalo, Henderson, Bergwijn?) kan inruilen voor ervaren spelers die kwalitatief van toegevoegde waarde zijn en de jonge talenten kunnen begeleiden op het veld.

23-07-2024 12:53

Bassey +8195

Sluit ook niet uit dat er ook bijna niets gebeurd.
Echt weer zo simpel stukje wat makkelijk geld verdienen dit

23-07-2024 12:14

Dolblij +45019

Voorlopig zijn de mutaties op de beleggingsrekening van Kroes negatief en zullen er ook nog wel 10 tot 15 volgen. Ik denk dat hij beter zijn mond had gehouden omtrent de kwaliteit van de groep.

23-07-2024 12:13

ProfessorX +19827

als hij zich rectificeerd naar de spelers toe is dat toch ook prima ?
of moet hij alles zeggen en vertellen op AS omdat sommige heeeel nieuwsgierig zijn

23-07-2024 14:57

Dolblij +45019

Je hebt maar 1 kans om een perfekte indruk te maken. Dan moet je als Kroes zijnde op je woorden en timing ervan letten. Dat kan hij, waarvan diverse keren al akte, heel slecht.

23-07-2024 14:59

ProfessorX +19827

Hij was voorbarig idd , maar oke zijn wij ook en mij boeit dat niet als hij maar goed werk levert en zoals het nu gaat voldoen ze .

Kroes, Beuker , Geelen, de Lange , Farioli , Vos zijn competitief aan elkaar en zullen zich aan elkaar vasthouden .

Iedereen verwacht dat er direct alles geregeld wordt , maar helaas voor hun is dat niet zo maar normaal alles heeft tijd nodig .

23-07-2024 15:14

Dolblij +45019

wij mogen hier allemaal voorbarig zijn want wat wij allemaal naar elkaar toeteren hier op AS is alleen maar tijdverdrijf. Als je in een functie als die van Kroes stapt, dan heb je een verantwoording te dragen want dan gaat het niet om een comment op AS maar om het reilen en zeilen van een grote voetbalclub.

23-07-2024 15:26

ProfessorX +19827

dus wat ik zeg .

23-07-2024 15:30

3sterren +20205

Tijdverdrijf, ho ho ho ?!
Toeteren op AS staat gelijk aan werken in de kolenmijnen van weleer.

Ik ben praktisch de hele dag bezig om de interessante, leuke, amusante Ajax berichten te scheiden van de Ajax onwaardige zure pulp, die sommige nep ’supporters’ menen te moeten fulmineren op onze fijne Ajax Showtime site ...
; )

23-07-2024 16:31

Dolblij +45019

Neem me niet kwalijk 3sterren, wat ontsnapte daar nou aan de haag van m'n toetsenbord. Zoals jij het beschrijft is een verblijf op AS een noest stuk werk.

23-07-2024 16:39

3sterren +20205

@Dolblij
”Dat kan hij, waarvan diverse keren al akte, heel slecht.’

Gelukkig verstaat Farioli dat kunstje heel goed en zal hij de plooien in het laken van Alex wel glad strijken ...

23-07-2024 16:47

3sterren +20205

”een verblijf op AS een noest stuk werk”

Ha ha ha, ja, ik heb er soms een flinke dagtaak aan. En dan die hatelijke reacties die je soms op je af krijgt gevuurd. Het beantwoorden daarvan overtreft zelfs het leveren van noeste arbeid ...
; )

23-07-2024 17:08

Dolblij +45019

Of je negeert de meeste van zulke reacties, is soms beter. Een vol vat is moeilijk te vullen.

23-07-2024 17:23

ProfessorX +19827

Kwestie van een bypass leggen naar een leegvat 😊

23-07-2024 21:54

Baco123 +6186

Gaat wel tijd worden dat de in en uitgaande transfers nu opgang gaatkomen in Amsterdam
Wat er gaat of bij komt gaan we zien
Ik wacht het wel rustig af

23-07-2024 11:58

ProfessorX +19827

Mikautadze
Setford
Conceicao
Sanchez

dit zijn er al 4 !!

en verder Martha , Mishouyi gratis , Gooijer verhuurd

23-07-2024 14:59

Dusbaba +15350

Wat is precies het probleem met het verlengen al dan niet van Rensch? Ligt dat bij Ajax of bij Rensch?

23-07-2024 11:21

ProfessorX +19827

Bij Rensch wil meer salaris en zekerheid

23-07-2024 14:59

AFCA-Driebergen +22181

Meer zekerheid gebasseerd op wat? Die gast presteert voor geen meter. Mag je alleen al vanwege zijn vele wedstrijden in ajax 1 toch wel eens wat van verwachten.

23-07-2024 15:26

Juichtoon +32439

Inan, AD, nuff said.

23-07-2024 11:15

thepower1990 +35726

Showboy Ramaj gaat waarschijnlijk banken donderdag.
Pasveer gaat seizoen beginnen als 1e keeper.

23-07-2024 11:07

Aram +17904

Hopelijk is dit tijdelijk, om de eerste maanden wat meer coaching te hebben.

23-07-2024 13:46

Omar +17166

Deze man heeft geen bronnen, dus dit zegt helemaal niks

23-07-2024 10:57

Lavie +2271

Verkopen:
Akpom
Bergwijn
Boomen
Brobbey
Gorter
Medic
Rulli
Sosa
Ünüvar
Wijndal

Rensch moet bijtekenen en dan komt Weghorst voor Akpom en Brobbey.

Ramaj | Pasveer
Rensch | Gaaei
Sutalo | Bouwman
Kaplan | Janse
Hato | Baas
Henderson | Mannsverk
Fits-Jim | Vos
Taylor | Tahirovic
Berghuis | Traoré | Banel
Weghorst | Snelle
Forbs | Godts | Axel Dongen

23-07-2024 10:56

Jayq +3365

In eerste instantie dacht ik, dit slaat nergens op...
Brobbey en Akpom inruilen voor Weghorst...

Maar eigenlijk is dat het enige waar ik het niet mee eens ben. Brobbey moeten we niet verkopen. En Akpom of Weghorst als 2e spits is mij om het even.

Tahirovic (of Mannsverk) mag van mij eventueel ook nog verkocht worden, aangezien ik Berghuis als middenvelder zie.

Bergwijn verkopen (brengt cash in het laatje & flinke kostenbesparing op de begroting) en inzetten op Forbs, Godts (en eventueel Axel Dongen) voor de linksbuiten positie heb ik ook wel vertrouwen in.

De rest is maximaal 3e keus op zijn positie. Rasmussen kun je daar nog aan toevoegen.

23-07-2024 11:56

ProfessorX +19827

@jayq Berghuis is ook op leeftijd en zou zeker Tahirovic niet verkopen is trouwens meer een 8 (Taylor)

23-07-2024 15:02

Jayq +3365

Voor de dubbele 8 positie (onder Farioli) reken ik Taylor, Fitz-Jim, Berghuis, Hlynsson, Vos, Tahirovic en Mannsverk als geschikte kandidaten.

Waarbij de laatste 3 ook in aanmerking komen voor de 6 positie van Henderson (imo).

Als ik dan 6 middenvelders zou mogen kiezen, zou ik gaan voor Henderson, Mannsverk/Tahirovic, Taylor, Fitz-Jim, Berghuis en Vos.

Ik vind het heel lastig om een keuze te maken tussen Mannsverk en Tahirovic, maar ze allebei houden als bankzitter lijkt mij overbodig. Dan ga ik liever voor spelers als Vos, Hlynsson of zelfs Unuvar op de bank.

23-07-2024 15:34

Lavie +2271

Rasmussen hebben we ook nog idd. Die vind ik in principe beter dan Banel.

Ik wil liever dat Brobbey blijft, maar ook hij verdient belachelijk veel en wordt veel op afgeschreven. Als we daar deze zomer 50 miljoen op kunnen pakken dan kunnen we dat niet weigeren. Akpom verdient te veel, op transfersom wordt veel afgeschreven en heeft op lange termijn weinig perspectief.

Mannsverk vind ik oké op 6, maar mag bij een goed bod uiteraard vertrekken. Tahirovic is geen 6 en mag ook gaan bij een goed bod.

Bergwijn is in alle opzichten te duur geweest. Ook wanneer hij niet zo was tegengevallen. Hamstelaar (van der Sar en Lenderink) hebben daar echt geblunderd.

Bottomline. Volgens mij hoeven we niet zoveel te kopen. We gaan het sowieso (iets) beter doen dan vorig seizoen.

23-07-2024 16:28

Baco123 +6186

Liever dat Brobbey bkijft

23-07-2024 11:59

Moonlight +2225

Dan weten de andere clubs ook dat hoe langer ze wachten om een Ajax speler te halen,hij niet meer weg mag. Tenzij tegen de Golden price.

23-07-2024 10:52

Altijdindestraat +39953

Het feit dat je 'aanvoerder' niet bereid is zijn vakantie in te korten en die dagen op een ander moment in te halen, in het belang van de club voor de komende belangrijke EL-wedstrijden, laat zien dat het tijd is om afscheid van hem te nemen.

23-07-2024 10:50

Moonlight +2225

Ik hoop dat Inan gelijk krijgt.

23-07-2024 10:50

YugoVik +33116

Waarom hoop je dat?.. De voorbereiding is voorbij..

23-07-2024 10:54

Moonlight +2225

De voorbereiding is ieder jaar voorbij en Ajax heeft ieder jaar de selectie pas veel te laat op orde.

23-07-2024 11:48

Baco123 +6186

En wat zou dat zeggen dan?transfermarkt loopt tot 1 september
Dus er kan nog van alles gebeuren heeft niks maar dan ook niks met einde voorbereiding te maken vik

23-07-2024 12:01

Moonlight +2225

Tuurlijk wel daar heeft alles mee te maken. Ahax kondigde zelf aan dat het dit jaar de selectie rond wilde hebben voor aanvang voorbereiding. Vandaar dat er ook vroegtijdig een beslissing kwam om Farioli te halen.
Een goede voorbereiding is het halve werk maar dat geld nu al helemaal niet meer voor Ajax.

23-07-2024 17:19

Baco123 +6186

We gaan het zien, wat ervaring erbij met creativiteit zou niet verkeerd zijn voor dit jonge Ajax

23-07-2024 12:00

Ajaxbrl +13693

Overmars kon goed spelers lozen voor mooie bedragen. Bij Kroes wil het allemaal nog niet zo lukken geloof ik…

23-07-2024 10:41

Vak420 +962

De spelers die tot nu toe 'geloosd' hebben lagen uiteindelijk een stuk beter in de markt dan Ajax verwacht lijkt het.

23-07-2024 10:45

Sjaakvaak +26582

Deze winterstop heeft niet veel goeds voorspeld wat betreft het transferbeleid inderdaad.

23-07-2024 10:49

driehoekjes +3344

kwaliteit verkoopt makkelijker en daarnaast zijn er ook kopende clubs nodig (die het een worst zal zijn wie de TD is)

23-07-2024 11:11

Baco123 +6186

Weinig belangstelling inderdaad in spelers van ons aller Ajax
Niet zo gek toch als je zo n kut seizoen hebt gespeeld, toch hoop ik dat er nog wat gaat gebeuren met in en uitgaande transfers

23-07-2024 12:02

daslogisch1 +10143

We horen niets meer over de geruchten dat Weghorst naar ons komt. Ik zou hem er graag bij hebben.

23-07-2024 10:38

HenryWaltonJonesjr +671

Ik denk dat Ajax en Weghorst wachten tot dat Ajax Bergwijn verkoopt om een transfer afteronden. Anders was Weghorst denk ik na dit EK al naar een andere club gewisselt.

23-07-2024 10:42

Ajaxbrl +13693

Er is gewoon geen piek joh..

23-07-2024 10:42

luigi_murciano +1468

Football Manager vibes by this Inan.
It will never happen in these proportions, but happy to be denied.

23-07-2024 10:28

Adam24 +39089

Ik hoor de mensen hier nog roepen dat het zo een sterke tactiek was van Kroes om in de media de selectie van Ajax in de uitverkoop te zetten, daarmee creëer je vroege interesse en gaan de clubs vanzelf tegen elkaar opbieden, althans, dat was het idee. Helaas blijkt het een ietwat domme en kortzichtige methode. Ajax blijft tot het eind van de zomer met een groot deel van deze groep zitten en doordat je al hebt aangegeven ervan af te willen zakt de prijs met de dag. Heerlijke devaluatie van een selectie die al niet overdreven veel waarde had. Gelukkig komt er met Traore, Weghorst en Rosario zometeen serieuze marktwaarde bij...

23-07-2024 10:09

Louis.K +2115

Denk wordt juist weinig verkocht

23-07-2024 10:01

Picasso +6609

Ik hoop dat de selectie nog flink uitgedunt gaat worden. Ik hoop op de volgende uitgaande transfers:

Bergwijn - 25 miljoen
Akpom - 18 miljoen
Mikautadze - 13 miljoen
Rensch - 10 miljoen
Conceicao - 10 miljoen
Rulli - 8 miljoen
Sosa - 8 miljoen
Vd Boomen - 6 miljoen
Wijndal - 5 miljoen
Henderson - 5 miljoen
Sanchez- 3 miljoen
Gorter - 3 miljoen
Unuvar - 2 miljoen
Medic - 2 miljoen
Rasmussen - 1 miljoen
Banel - 0.5 miljoen
Martha - Gratis

Dan heb je in totaal ongeveer 120 miljoen opbrengsten. Als je daar 40% van kan herinvesteren, heb je ongeveer 50 miljoen te besteden. Daarnaast reduceer je hiermee de salarishuishouding van 40 naar 20 miljoen. Zo komt er dus best wat ruimte vrij om een aantal nieuwe spelers van hoge kwaliteit te halen.

Dan hou je over:

DM - Ramaj, NTB*, Pasveer
RA - Gaaei
RCV - Sutalo, NTB*
LCV - Kaplan, Janse
LA - Hato, Baas
CVM - NTB*, Mannsverk, Vos
LCM - Fitz-Jim, Taylor
RCM - Berghuis, Tahirovic
RB - Traore, NTB*
SP - Brobbey, NTB*, Rijkhoff
LB - Godts, Forbs, Amourrichio

Een selectie van 25 man waarbij nog talenten uit Jong en O19 aansluiten waar nodig lijkt me ruim voldoende. De 37 van nu is veel te veel.

Daarnaast zou ik Amourrichio (mits fit) en Vos verhuren.

23-07-2024 09:50

YugoVik +33116

Ik krijg meer het idee dat je kroes en co geen geld moet geven als je de namen rugani, weghorst en rosario hoort.. De gemiddelde ASer komt met veel betere namen..

23-07-2024 09:58

Picasso +6609

Weghorst als reservespits kan er nog mee door. De andere twee niet aan beginnen idd. De geruchten tot nu toe stralen nog weinig ambitie uit.

23-07-2024 10:18

YugoVik +33116

Ik zie liever een talentvolle spits achter Brobbey

23-07-2024 10:19

BakkalBijter +11628

Die hebben we al. Wil je het dan met Brobbey en Rijkhoff doen? Dan niet gaan zeuren zodra Brobbey 5 maanden geblesseerd raakt.

23-07-2024 10:45

YugoVik +33116

Nog een talentvolle spits erbij naast rijkhoff die wel wat meer kan dan hem

23-07-2024 10:46

Picasso +6609

Ik ben bang dat Ajax geen spitsentalent kan kopen van het kaliber waar Brobbey van gaat zweten, die zijn meestal erg prijzig. Dan liever een ervaren kracht met drive en mentaliteit die altijd twee stappen harder zet dan de rest. Zoals KJH toen hij terugkwam. Zijn een beetje Feyenoord termen, dat weet ik, maar het kleine budget wat er nu is moet naar mijn mening niet opgaan aan een dure reservespits.

23-07-2024 12:21

supportajax +23

Grotendeels mee eens, maar zie toch graag Henderson blijven als leider en zie dan liever een tahirovic vertrekken

23-07-2024 10:10

VichoWazig +3446

Ik ben het eigenlijk helemaal eens met je lijstje. Eventueel kun je rensch nog een jaartje houden als je hem weet te verlengen. Heb je ook gelijk je back-up voor rechtsback en rcv.
Verder zou ik het misschien al wel aandurven zonder extra rechtsbuiten. Hlynsson, Berghuis en evt Godts kunnen daar staan voor een jaartje en daarna komt Faberski er al bij.

23-07-2024 10:12

JanBiesbos +29043

Jaja 7 donkere jaren creeeren op deze manier lekker dom, zo snel mogelijk een CL plek veilig stellen desnoods met huur zoals psv deed vorig jaar en niet je doelpunten verkopen zoals bergwijn en akpom. Mikautadze en conceicao zijn al weg en leveren nu al meer op dan waar wij ze voor gekocht/verkocht hebben.

23-07-2024 10:44

Picasso +6609

Onzin, teveel huurspelers schiet je weinig mee op. Die spelen over het algemeen vooral voor zichzelf en gaan na een jaar weer weg. Ik kan me maar heel weinig huurspelers van Ajax bedenken die een succes zijn geweest. Met de selectie die er nu is moet je al top-3 kunnen halen, dan is CL al binnen. Met een paar gerichte versterkingen moet er meer mogelijk zijn. Onder Bosz hadden we ook geen topselectie en haalden we finale EL en werden op een haar na kampioen.

23-07-2024 12:25

BakkalBijter +11628

Bijna helemaal mee eens. Alleen zou ik nog graag een rechtsback zien. Gaaei is niet goed genoeg.

23-07-2024 10:47

Picasso +6609

Ik denk juist dat Gaaei de grote verrassing van het seizoen gaat zijn. Heeft een heerlijke drive en doorzettingsvermogen, en een prachtige trap in de benen. Daarnaast ook een geweldige mentaliteit en aantoonbaar lerend vermogen.

23-07-2024 12:18

Maxwell_5 +6977

Dit zijn wel de namen die ik zelf ook in gedachten had, afgaande op hun bijdrage afgelopen seizoen, de waarde die ze vertegenwoordigen en de keuzes gemaakt in de voorbereiding. Liefst zie ik daar Gaaei en Rasmussen nog bij komen. Avila lijkt mij duidelijk, maar daar zit je nog even aan vast.

23-07-2024 09:47

lexy88 +8818

Ik hoop dat er iig snel wat spelers vertrekken, al dan niet via huur, zodat er ook wat beter perspectief komt. Zowel voor de verhuurde spelers (je weet waar je aan toe bent) als de spelers die blijven, namelijk dat ze bij de beoogde 24 selectiespelers zitten die moeten vechten voor een basisplek.

Ik zou iig verkopen, om mee te beginnen: Rulli, Gorter, vd Boomen, Wijndal, Unuvar, Rasmussen. En dan moeten er nog een paar volgen.

23-07-2024 09:45

RuudKroket +844

Inan's bijbaan is Beroepsfantast.

23-07-2024 09:40

TheRiviera +5476

Ik zie iedereen wel schreeuwen om de verkoop van de halve selectie maar mensen moeten eens evalueren of dit wel een slim idee is. Er is eerder al verteld dat het behalen van de Europa League belangenrijker is voor de financiën van de club dan transferwinst die Ajax kan maken op de zijn spelers. Hierdoor lijkt het me sterk dat Ajax veel overhoud voor aankopen ook al worden er veel spelers verkocht.

Er was al eerder kritiek dat de selectie uit balans is en je hebt nooit de garantie dat de spelers die je wilt hebben wel te halen zijn. Daarnaast acht in vele spelers in de selectie rijp voor een tweede kans onder Farioli.

23-07-2024 09:13

Dennis129 +11882

Ajax heeft een selectie van 32 spelers en er is duidelijk gecommuniceerd dat men naar 24 toe wilt.
24 spelers is ook meer dan genoeg met jong Ajax ook nog erachter.
Dus inderdaad verkopen is het devies.
Waarom Rulli en Gorter houden als je Ramaj hebt en Pasveer net verlengt heeft?
Waarom Sosa en Wijndal houden? 1 is genoeg.
Banel en Rasmussen zijn toch gewoon niet goed genoeg?
9 middenvelders is toch gewoon veel teveel? Moeten er toch 2 - 3 van weg?

23-07-2024 09:25

TheRiviera +5476

Het aantal waar jij over spreekt is inclusief spelers die hun wedstrijden grotendeels voor Jong Ajax zullen spelen als ze buiten de boot vallen.
- Setford
- Baas
- Vos
- Fitz-Jim
- Godts
- Axel-Dongen
- Rijkhof

Dit zijn allemaal al spelers die je niet moet meerekenen daarnaast zitten Rasmussen en Banel niet in de A selectie zover ik dat kan vinden. Dus het idee van een selectie rond de 24 spelers + jeugd uit Jong Ajax is al van toepassing. Zelfs Liverpool heeft een selectie van 28 spelers. Het is normaal voor een topclub om een selectie richting de 30 spelers te hebben want je wilt elke positie MINIMAAL dubbel bezet hebben.

Als Ajax 24 spelers wilt los van Jong Ajax spelers EN de club wilt zowat de halve selectie verkopen dan moet er gigantisch veel geld opgehaald worden om de selectie met genoeg kwaliteit aan te vullen dat het niet uit balans raakt.

23-07-2024 09:54

JanBiesbos +29043

Helemaal 👍 eens

23-07-2024 10:45

Yeshyeshyall +10932

Waar zijn al die verhalen over Henderson gebleven, die zou ook vertrekken toch

23-07-2024 09:12

eros +4779

Gerónimo Rulli, Jakov Medić, Brona Sosa, Benjamin Tahirović, Chuba Akpom, Branco van den Boomen.

Van mij mogen Gorter, Sutalo, Henderson, Bergwijn bij een goed bod ook wel vertrekken.

23-07-2024 09:10

Koningtoto +60216

Jeetje. Dit lijkt mogelijk op een suggestief stukje.

23-07-2024 09:08

036AFCA97 +146646

Ik hoop het! Er moeten veel spelers vertrekken en zeker 3 directe versterkingen bij. Backs, technische middenvelders en een vleugelaanvaller.

23-07-2024 09:06

De Stift +7045

En ik help het je hopen. Het rijtje dat hierboven wordt genoemd mag zeker weg. En daar nog Wijndal, Gaaei, Sutalo en Forbs wat mij betreft nog aan toegevoegd worden. Als daarvoor in de plaats nog een linksbuiten, rechtsbuiten, rechtsback, rcv en spelverdelende middenvelder komen sla je meerdere vliegen in één klap. Je geeft ruimte aan eigen talent, ruimt middelmaat op, brengt de selectie in balans en voegt hopelijk kwaliteit toe aan de selectie.

23-07-2024 09:12

donkerblauw +2848

Geloof er niets van

23-07-2024 09:04

AFCA020! +6096

Ik hoop het van harte, dat is wel nodig, anders zitten we met dezelfde troep als vorig seizoen.

Je moet alleen kijken of je die 11 miskopen wel kunt slijten

23-07-2024 09:03

TheSpecialOne +8880

Als Inan gelijk blijkt te hebben, dan gaat Ajax weer een onrustig jaar tegemoet. Soms moet je geduld hebben en afwachten hoe dingen gaan lopen en niet elk jaar weer een hele sloot spelers aankopen om ze het jaar daarop weer voor een appel en ei verkopen omdat het weer geen wereldspelers blijken te zijn.
Maar ach, Dit is kenmerkend voor de tijd waarin we leven. Heb je iets gekocht en bevalt het niet?Gooi het weg en koop dan gewoon een nieuwe!

23-07-2024 09:02

NeeI +107679

Zo, dit zijn wel gewaagde teksten zeg.

23-07-2024 09:00

JariLitmanen87 +7934

Wat een hypothetisch gelul dit zeg.

23-07-2024 08:56

Slang3 +45803

Vreemd dat Rensch niet in de lijstjes met verkopen genoemd wordt, de enige speler met waarde en aflopend contract. En er zijn geen verhalen over verlengen. Dat is een paar miljoen weggooien dus

23-07-2024 08:55

Moooo +3965

Waarom is iedereen zo gefocust op het snel verkopen..
Bijna iedereen (op Brobbey en Bergwijn, Traoré na) heeft net een week of meer training gehad, dit is juist nodig om in te zien, welke plekken goed, matig of slecht bezet zijn ook qua wissels, maar ook qua kwaliteit.
Ook gesprekken met een Rensch, contract verlengen of niet contract loopt tot 2025.

Neem van mij aan dat een Bergwijn straks niet meer niet bij Ajax voetbalt.
Dat Ajax zich niet vast pint aan de 25 miljoen.

Akpom niet als wissel wil worden gezien en straks weg zal zijn.

Ook Gerónimo Rulli (niet gelukkig hier)
Jakov Medić (wil en hoeft niet perse weg)
Benjamin Tahirović (gaat niet een jaar banken)
Chuba Akpom (1ste spits of anders weg), Branco van den Boomen (kan zo vertrekken) en Borna Sosa (prima winger, met een geweldige crosspass, maar niet voor een Ajax)

Het zijn allemaal spelers die er goed op staan het zijn geen Wijndal of een Avila waar je 7 miljoen voor WILT hebben.

Je zou per speler kunnen analyseren wie er zou moeten komen.

23-07-2024 08:49

Moooo +3965

Ik verwacht weinig aankopen als iedereen wordt verkocht voor een:

Branco en Tahirovic (dan zie ik Rosario komen)
Ook bij een vertrek van Medic los je dan makkelijker op met een Rosario.

En een 2de spits mocht een Akpom een deal maken.

Eerste keus op rechts als Rensch dit seizoen zal verkassen.

+ Een optie een mogelijke rechtervleugel aanvaller (Geen top prioriteit) Faberski zal zich geweldig goed gaan ontwikkelen. :)

23-07-2024 09:19

rschprs +2

"Hoe langer je wacht, hoe goedkoper de spelers van Ajax worden."

Ja, vooral als je al in mei begint te gillen dat iedereen weg moet omdat het rotzooi is. Petje af voor Kroes.

23-07-2024 08:44

Grouster +1347

Als Medic en Sosa weg zijn, dan niet Sutalo wel Engels leren en daadwerkelijk spreken.

23-07-2024 08:43

GAjax31 +16064

Begrijpelijke lijst met spelers, al zou ik zelf liever Tahirovic houden en Henderson verkopen. Medic twijfelgevalletje.. wellicht dat hij onder Farioli een nuttige backup kan worden, anders verkopen inderdaad.

23-07-2024 08:39

NipeB +15790

Medic was er het grootste deel van het trainingskamp al niet meer bij, dus daar speelt iets. Lijkt me dat Unuvar en Gorter er ook bij horen.

23-07-2024 08:41

GAjax31 +16064

Unuvar was niet fit toch? Gorter zou ik inderdaad ook verhuren/verkopen. Die moet gewoon spelen en dat gaat niet gebeuren met Ramaj en Pasveer.

23-07-2024 08:42

NipeB +15790

Die is al de hele voorbereiding niet fit. Zag je bij alle trainingsvideo’s alleen wat oefeningen meedoen en nooit de partijvormen. Als je er nu niet bij bent, val je sowieso af natuurlijk. Unuvar lijkt me ook een jongen die nu definitief vertrekt.

23-07-2024 08:51

Dennis129 +11882

Ajax wilt naar een selectie van 16 “basisspelers” en 8 high potentials. Er zijn dus nog veel meer spelers die verkocht of verhuurt moeten worden dan Inan aangeeft.
Rulli, Gorter
Rensch? Contract, Sutalo? Medic, Wijndal/Sosa
Boomen, Tahirovic/ Hlynsson en Vos verhuur
Bergwijn, Akpom, Rasmussen, Unuvar, Banel.

Ik verwacht echt dat we richting de 14 spelers gaan die de club (tijdelijk) gaan verlaten. Het aantal aankopen zal echt niet hoger worden dan 4. Als deze 4 spelers eindelijk weer eens voltreffers zijn dan heb je een selectie die echt wel met Feyenoord kan gaan concurreren en financieel hele grote stappen gezet met salaris en afschrijvingen terugbrengen door het verkleinen van de selectie naar 24 man.

23-07-2024 08:36

Opperhoofd +12571

Tahirovic is nog heel jong en kan echt wel voetballen, zou hem gewoon behouden.
Akpom is echt een prima pitchhitter.

Villa kan echt niet voetballen die zou ik als eerst proberen te verkopen.
Sutalo is in niks een voetballer.
Dan heb je nog Gaaei, dit soort voetballers lopen er in de jeugd ook rond

23-07-2024 08:33

mvdk +43851 moderator

Maar Akpom zit wel op een leeftijd dat je zijn transfersom nu nog terug kan verdienen. Hij is nu 28. Als hij voor 20 weg kan en je voor veel minder een pinchhitter kunt vinden dan zou ik het direct doen.

23-07-2024 08:37

GAjax31 +16064

Eens, bovendien is het de vraag of Akpom nog een seizoen achter Brobbey ziet zitten. Als je geld nodig hebt en je kunt een lekker bedrag krijgen voor een reservespeler zou ik dat doen, ook al is hij inderdaad een prima backup.

23-07-2024 08:41

Opperhoofd +12571

Mee eens.

23-07-2024 09:47

Henkjanklaas +20617

Inan zegt hier weinig geks of opzienbarends. Wil je stappen maken dan kom je er niet alleen met een enthousiaste, fanatieke trainer.
Veel spelers voldoen niet en moeten worden verkocht zodat je een paar kunt aankopen en dan maar hopen dat men dan weer eens een gelukkige hand heeft en echte typische ajax spelers weet te halen. Moeilijk zat lijkt mij. Om komende seizoen CL te halen, zie ik ook wat in een combi van aankopen en huren van grote talenten die nu onder contract staan bij de topclubs.

23-07-2024 08:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.