Hulshoff: 'Ajax is overgeorganiseerd'

door Bart Veenstra 14

Hulshoff: 'Ajax is overgeorganiseerd'

door Bart Veenstra 14

Laatst geüpdatet

Oud-Ajacied Barry Hulshoff is van mening dat Ajax overgeorganiseerd is, zo vertelt hij in een interview met Panorama. Volgens de voormalig verdediger heeft dat vooral te maken met de beursgang van de club, die plaatsvond in 1998. Hierdoor zou de bestuursstructuur van de Amsterdamse club ietwat te ingewikkeld zijn geworden.

'Ik hou niet zo van algemeenheden, ik ben niet bij de vergaderingen aanwezig, dus ik kan niet echt oordelen', begint Hulshoff. 'Maar wat ik wel weet is dit: sinds de beursgang hebben ze gekozen voor een nogal log bestuursorgaan. Ajax is in veel opzichten overgeorganiseerd. Daarom is het ook zo knap wat Frank de Boer heeft gedaan, die heeft zijn ploeg daar vijf jaar lang helemaal voor afgeschermd.'

Vervolgens gaat hij in op waar het verdedigend vaak misgaat bij Ajax, maar ook verder in het Nederlandse voetbal. 'Verdedigen is ook: situaties oplossen. Het is niet alleen maar duelleren. Je primaire taak is het uitschakelen van je tegenstander. Wat Tete nu doet bij Ajax, automatisch uit zichzelf. En daarna zie je dat hij ook iets aanvallends gaat doen. Dat is de juiste volgorde', complimenteert hij het talent. Ook sprak hij Wim Jonk, destijds nog hoofd jeugdopleidingen bij Ajax, aan op het feit dat verdedigers niet werden gecoacht. 'Heeft ie Winston Bogarde aangenomen om juist dat te doen. Dát is dus goed. Als het maar niet de overhand krijgt.'

Tenslotte vertelt Hulshoff dat hij sinds enige tijd de begeleider is van Ajax' jeugdspelers Matthijs de Ligt en Ruben Hoogenhout. 'Twee B-junioren, maar De Ligt speelt al in de A1. Naar aanleiding van trainingen en wedstrijden ga ik één keer per maand uitgebreid met die jongens zitten', zo vertelt hij. 'Het zijn twee grote centrale verdedigers, dus dat komt goed uit. Matthijs de Ligt hebben we ondertussen aan z’n eerste contract bij Ajax kunnen helpen. Hij wordt gezien als een van de betere talenten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

carina +0

er zijn twee kenmerkende verschillen tussen ajax en fey: Bij Fey deugt de onderlaag niet en bij Ajax hapert de Bovenlaag !! Vandaar dat ze beiden geen kampioen worden

04-02-2016 11:59

johnd +6

Ik dacht dat dit over de tactiek van het eerste zou gaan.

04-02-2016 00:55

vdvaart23 +1

Ik ook. Zou ook kloppen.

04-02-2016 01:02

Pettersson1963 +0

Ik wacht nog steeds op de reactie van godenzonensuper en zijn uitleg waarom Ajax het eigen vermogen moet gebruiken voor een beurs exit en wat de voordelen zijn. Er verdwijnt dan zo"n 60 miljoen € in het afvoerputje.

04-02-2016 00:32

je +5

Hennie Henrichs die geen bal kan trappen zit er voor zichzelf zuigertje.

04-02-2016 02:42

Mokummerdam +3

Mensen hebben gewoon geen zin om zichzelf te verlagen naar jou niveau. Dus is het beter om je dood te zwijgen.
Trouwens. Je beantwoord ook al haast nooit vragen van anderen.

04-02-2016 05:23

Labanda +1

Inderdaad , ook al gemerkt helaas.

04-02-2016 12:12

Daniii +246

Overgeorganiseerd?

Probleem is dat we geen slimme leiders hebben die al eerder een club geleid of bestuurd hebben, elke positie in het bestuur waar ex spelers zitten hebben grote succesvolle carrier gehad maar wel OP HET VELD.
Er moeten mensen bij die alles al meegemaakt hebben met besturen van een club, je kan amper verwachten dat Van der Sar of Overmars het net zo goed als Brands of dergelijke bestuurders zonder enige ervaring en een functie die hij nooit eerder gehad heeft, daarom moet er iemand bij die de lijnen uitzet.

03-02-2016 23:06

Pettersson1963 +0

Klopt. Maar Jopie dacht dat al die oud voetballers door hun creatieve linker hersenhelft alle bagage in huis hadden om een beursgenoteerd bedrijf te leiden. Ervaring op bestuurlijk vlak speelde geen enkele rol.

04-02-2016 00:20

Pettersson1963 +0

Ach gut, omdat Cruyff van de beurs af wilde moet Ajax 60 miljoen € door de plee spoelen en hebben we straks geen eigen vermogen meer. Het opgebouwde eigen vermogen hebben we te danken aan De Boer en het tafelzilver van het vorige bestuur. Leg even uit wat het voordeel is van een Beurs Exit en waarom dat het verschil gaat maken. Zijn we dan direct verlost van de amateur Van der Sar die door Cruyff op de loonlijst staat voor 300.000 € per jaar?

04-02-2016 00:46

Daniii +246

Klopt 100% wat je allemaal zegt, maar de rotte appels die wij graag weg zien gaan komen we altijd nooit vanaf en word altijd een politiek gedoe.

De oud spelers die er nu allemaal zitten (Overmars, De Boer, vd Sar) voeren hun eigen korte termijn visie uit en wijken ieder jaar steeds iets meer van het plan Cruijff af in mijn ogen met De Boer als aanvoerder.

04-02-2016 01:11

Labanda +1

Gedeeltelijk met je eens. Cruiijff is naief geweest. Lachwekkend die overmars en vd sar op die plekken.
( bergkamp en jonk was wel logisch)
Maar jij gaat wel voorbij aan het falen van de rvc en de rol van Henrichs en co. Cruijff valt imo lang niet alles te verwijten.
Om maar een gek voorbeeld te noemen. Kijk eens naar de Toekomst waar nu opeens weer dingen langzaam terug gaan naar oude tijden en de aanpassingen van jonk opeens overboord worden gegooid. Dat is toch vreemd?

04-02-2016 01:26

Pettersson1963 +0

De RvC zit er door Cruyff en de vorige RvC zat er ook door Cruyff.. Jopie heeft er gewoon een puinhoop van gemaakt!

04-02-2016 01:33

Labanda +1

Ja maar die rvc blokkeerde wel de komst van Cruijff adept Ling. Te makkelijk om te roepen dat omdat Cruijff de rvc heeft aanbevolen hij dan ook verantwoordelijk is voor al hun daden.
Maar reageer eens op de situatie op de Toekomst. Dat moet jij toch ook vreemd vinden? Vergis je niet in Henrichs en Coronel.

04-02-2016 01:41

Pettersson1963 +0

De vorige RvC had het helemaal gehad met Ling en de huidige RvC neemt Ling ook niet meer serieus. Wie neemt Cruyff nog serieus toen hij in 2015 Ling weer naar


































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































voren schoof.

04-02-2016 01:58

godenzonensuper +0

Het is vaker benoemd door mensen hier maar de Coronel kliek gijzelt Ajax al jaren achter de schermen. Cruijff heeft die gasten simpelweg nooit kunnen aanpakken.
Van Os , Henrichs en Coronel hebben zichzelf benoemd als erelid.
Ze wilden zelfs nog die mislukte Henri vd Aat erelid maken , diep triest.
Cruijff heeft met de revolutie dingen willen veranderen omdat hij van Ajax houdt. Hij heeft ook zijn fouten gemaakt en is naief geweest. Maar met steun had JC ervoor gezorgd dat Ajax binnen afzienbare tijd van de beurs was gegaan en dat moest en zou voorkomen worden door de plucheplakkers.

03-02-2016 16:10

RusselWestbrook +21

Van de beurs af gaan staat gelijk aan geld door de wc spoelen.

En dan geen tientje, maar tientallen miljoenen.

03-02-2016 16:48

RusselWestbrook +21

En hoe is dat anders dan bijvoorbeeld Barcelona met de socio-structuur?

En ik vind 70 miljoen (lage schatting) nogal wat om uiteindelijk vrij weinig te veranderen. Er zal nog steeds een RvC zijn (alle profclubs hebben een RvC voor zover ik weet). Nog steeds een TD, CD, etc.

Je betaald gewoon grof geld voor een textuele verandering. Enige die je dan buitensluit zijn de leden. Voor 70 miljoen.

03-02-2016 18:37

wladimir +3059

Dan kan Ajax weer schimmige deals maken met zaakwaarnemers. Het voordeel van een beurs exit is minder transparantie. Ik denk dat die Coronel kliek dat in de jaren 90 wel goed heeft besloten. De beursgang was vooral een cadeautje aan ABN AMRO. De vereniging heeft immers het grootste aantal aandelen in haar bezit. Desalniettemin is er destijds wel 100 miljoen opgehaald.

De fout die is gemaakt dat allerlei bestuurders dit erdoorheen hebben gejast om Europese top te blijven. Dat geld had destijds in het stadion moeten worden geïnvesteerd. Dat is precies wat ze nu moeten doen. Doorgaan op de ingeslagen weg. Eigen jeugd een kans geven.

03-02-2016 20:33

wladimir +3059

De bestuurders bepalen toch? Die worden gecontroleerd door de RVC. Die hele vereniging heeft toch helemaal niet zoveel te vertellen, behalve dat ze groot aandeelhouder zijn. Het voordeel van een beursgenoteerd bedrijf is dat het allemaal redelijk transparant is.

03-02-2016 20:23

wladimir +3059

De machtigste man binnen Ajax is op dit moment Frank de Boer. Wanneer hij een 5e titel zou binnenhalen in 5,5 jaar is hij al bijna een legende. Wanneer hij volgend seizoen overwintert in de Champions League zou het echt een fantastische coach zijn. Dan heeft die hele Coronel kliek niets meer te vertellen.

Het moet wel gaan gebeuren nu. Een tweede jaar geen prijs, Champions League en Europese overwintering met ook nog eens niet bepaald oogstrelend voetbal zal het einde van Frank de Boer betekenen.

03-02-2016 20:19

A Cohen +1

Niet alleen overgeorganiseerd.
Geen voetbal verstand, RVC een stel idioten bepalen.
Iedereen kon toch zien, was toch van mening dat Ajax deze winterstop versterking nodig had.
Huntelaar werd genoemd die een salaris verdiend van 6 miljoen per jaar ??
Zou die naar Amsterdam willen komen voor 5 miljoen minder?
Nee ik denk het niet.

Siem de Jong wordt genoemd, met ook een giga Engels salaris iedere maand.
Die wil niet meer in de spits spelen. Nee dat snap ik ook.

Ziyech loopt vrij rond, OK die kost 8 miljoen maar die gaat z'n geld dubbel en dwars opbrengen.

Uiteindelijk wordt de in Tilburg afgeserveerde Zivkovic terug gehaald.

Conclusie / voorspelling:
Seizoen 2015 - 2016 is definitief in de winterstop weggegeven aan de schemerlampen.
Wederom denk men in Amsterdam voor 1 dubbeltje op de 1e rij te kunnen blijven zitten.
Startpremie voor de CL betekent kennelijk helemaal niets, daar haalt men de neus voor op in Amsterdam.
De supporters, worden gewoon zoet gehouden met sprookjes verhalen.

Laat de platte kar na dit weekend maar buiten staan in Eindhoven.

Alleskunner Milik komt de kar wel trekken, die is tegenwoordig in de ogen van FDB multifunctioneel.
In de spits, op 10 of op re. buiten, dat maakt FDB en Milik niets uit.

Dat het niets uit maakt klopt ook 100%. Op iedere plek in het 11tal is Milik een drama.

Zo godsgruwelijk eigenwijs FdB is, zal hij Milik altijd handhaven op 9.
Waarom mag Cerny niet voetballen op de re. buitenplek?
El Ghazi in de spits.
En Younes en Fischer vechten samen maar om de li. buiten positie.

FdB effect is echt uitgewerkt.

Ik adviseer Frank zsm of per direct te stoppen, ik ben er wel klaar mee.

03-02-2016 14:28

wladimir +3059

Het is juist goed dat ze niemand hebben gehaald. We hebben nu al een peperdure selectie. Nog een dure jongen binnenhalen zorg wel gegarandeerd voor een verlies en biedt geen enkele garantie voor de titel. El Ghazi en Milik zijn prima opties voor de spits en beide international en Zivkovic is een talentvolle spits.

PSV heeft een goed elftal. Daar kunnen we de titel aan verspelen dit seizoen. Het blijft in ieder geval spannender dan vorig jaar. Een TD met een beter netwerk en iets meer ervaring had Ajax goedgedaan. Zo iemand gaat waarschijnlijk botsen met Frank de Boer.

03-02-2016 15:56

mickey2602 +4790

Ik denk eigenlijk precies zoals jij,ook ik denk dat we het kampioensschap wel op onze buik kunnen schrijven.
Maar wat als Ajax zondag wint en PSV verliest...Dan zijn de meningen ineens weer heel anders en is de stand ook weer anders.
Voor wat betreft onze titelkansen hou ik me nu nog vast aan evt puntverlies van PSV na een midweeks potje waarvan ze er sowieso 3 krijgen.
Maar als ik zie dat PSV nu wel wint van de kleintjes en de instelling waarmee die gasten het veld op komen vrees ik toch dat ondanks dat PSV op 3 fronten speelt en Ajax maar op 1,het PSV gaat worden die kampioen wordt.
En natuurlijk is dat een momentopname,in ieder geval vwb PSV.
Iedere week kan het anders zijn,beter maar ook slechter.
Feit is dat we best kampioen kunnen worden maar daarvoor afhankelijk zijn van PSV.Naast onszelf natuurlijk.

03-02-2016 18:10

Eriksen11 +0

Het probleem is niet dat Ajax een beursgenoteerde onderneming is. Het probleem zit hem in de vereniging. Daar stikt het van de vriendjespolitiek en het nepotisme. Vanwege het gesloten karakter komt men niet verder dan elkaar baantjes toeschuiven en elkaar in het zadel houden. Een visie ontwikkelen voor een toekomstbestendig Ajax is wel het laatste wat die bobo's aan hun hoofd hebben. Pas als iedereen lid kan worden van de vereniging en het old boys netwerk zo wordt afgebroken, dan pas komt er een Ajax waar men elkaar niet om de zoveel tijd de tent uitvecht en waar men de persoonlijke macht minder belangrijk vindt dan het succes van de club zelf.

03-02-2016 14:19

wladimir +3059

Je hebt gelijk. Het beursgenoteerde bedrijf zorgt wel voor enige transparantie. Dankzij de CL deelnames van de afgelopen 6 jaar is het vermogen wat de beursgang heeft gebracht en er doorheen is gejast weer terug. Nu opleiden en het eigen vermogen verder laten groeien. Financieel zullen veel Europese clubs aangepakt gaan worden de komende jaren. En wordt het financieel eerlijker. Laat die Europese televisiegelden maar bij Ajax terecht komen. Ik ga aandelen kopen.

03-02-2016 16:02

je +5

Waarom krijgt een Financieel directeur bij mijn Amsterdamse Football Club Ajax 400.000 euro per jaar hij is gewoon een boekhouder hoor.
Dat is belachelijk

03-02-2016 13:45

ajaxinho +13

Leuk om te horen dat een Ajax-icoon betrokken is met de huidige verdedigers in de jeugd.

Kon wel wat goed nieuws gebruiken.

03-02-2016 13:32

godenzonensuper +0

Ook mooi om te lezen dat Jonk dat advies aannam en daarna direct contact met Bogarde zocht.

03-02-2016 13:35

ajaxinho +13

Dat is optreden.

Daar kan Marc en Frank nog van leren.

03-02-2016 13:43

rayclarke +19

Kijk, dit heeft dus niets te maken met structuur maar cultuur. Dat als Hulshoff wat zegt, dat Jonk dat op zijn merites beoordeelt. En dat dus niet politiek maakt. Daar gaat het om. Dat je tegenspraak accepteert (sterker, organiseert) en dat niet als onzin / verraad / etc. wegschuift.

Daarom functioneert de kliek ook niet, het zijn gelijkdenkenden waarvan er een paar ook gewoon te zwak zijn. Die houden elkaar de hand boven het hoofd. Zodat niet de sterkste komt bovendrijven. En zo is het hebben van een groot overwicht van oud-voetballers in de top juist een recept voor een zwakke bestuurslaag. Dat mag de RvC zich aanrekenen, maar die zijn juist weer zo blij als een kind dat ze met die grote jongens mee mogen doen. Tsjonge jonge.

03-02-2016 13:21

je +5

Het is financieel heel aantrekkelijk om bij Ajax te werken de minst betaalde krijgt 90ruggen .

03-02-2016 13:00

Bobo het Konijn +0

Overgeorganiseerd? Er is geen bestuurlijke leiding bij Ajax, dat is het probleem.

03-02-2016 12:32

AIR-S +32

Er zijn genoeg mensen die zicht aangesproken voelen als je in de Arena roept om een "Bestuurlijke leider". Denk dat dat juist het probleem is :)

03-02-2016 12:49

Bobo het Konijn +0

Is dat zo? Ajax heeft bestuurlijk geen gezicht in de publiciteit, zoals in de tijd van Michael van Praag bijvoorbeeld. Ik zie niets en hoor niets. Kan me voorstellen dat het helemaal niet aantrekkelijk is bij Ajax te werken. Groot afbreukrisico.

03-02-2016 12:56

AIR-S +32

Volgens mij zitten er een hele hoop mensen die zichzelf belangrijker vinden dan degene naast hen. Er is niet 1 leider, er zijn een aantal (lees: te veel) individuen die elk zichzelf leider vinden.

03-02-2016 13:34

Barra +5529

Dat kan ook doordat er teveel mensen een vinger in de pap hebben mbt beslissingen nemen. Elke keer als er iets ondernomen moet worden is er onenigheid en duurt het veel te lang voordat er daadwerkelijk een beslissing genomen is. Ik zie liever dat er daadkrachtig gehandeld kan worden en dat er af en toe eens een foute beslissing bij zit, dan deze besluiteloosheid en dan bedoel ik het niet eens alleen het transferbeleid maar in alle bestuurlijke beslissingen.

03-02-2016 13:50

blessure +2

Hulshoff, heeft bij diverse clubs gewerkt, maar nu niet bepaald succesvol geweest.

03-02-2016 12:13

Zorro +0

Ik denk dat Hulshoff de spijker op zijn kop slaat. De beursgang heeft zeker nadelen. De bestuurslijnen zijn te lang en te complex. In de voetballerij moet je vaak snel kunnen handelen en dat is bij Ajax met deze structuur onmogelijk.

03-02-2016 12:01

OntlastendeMiddenvelder +1987

En je moet flexibel kunnen zijn. Dat kan niet, met die overstructurering.

03-02-2016 12:08

godenzonensuper +0

Cruijff zijn schuld zeker , de beursgang
ofniet?

03-02-2016 12:14

Ajacied1989 +350

Maar waarom denk je dat de bestuurslijnen te lang en te complex zijn? Over welke structuur heb je het als je zegt dat de structuur het Ajax onmogelijk maakt snel te handelen? De bestuurslijnen zijn net zo kort als in iedere andere functionerende voetbalorganisatie.

Er is een dagelijkse leiding, die is handen van de directie: Collee, VdSar, Overmars en Slop. Zij beslissen alles. Voor sommige beslissingen hebben zij een fiat nodig van het toezichthoudende orgaan, dat is de RvC (die verplicht moet worden ingesteld in een organisatie waar miljoenen worden omgezet). That's it. Welke bestuurslijn is er te lang en welk deel maakt het onmogelijk om snel te handelen?

Bij Psv, of zoek een andere club, is de organisatie niet anders. De beursgang heeft er gewoon niet zo veel mee te maken. Dat is vooral een sentiment dat onder veel supporters leeft, maar het is nonsens. Het is precies zoals 'rodnet' zegt dat het is.

03-02-2016 12:30

Zorro +0

Voorbeeld: Een scout die Ajax adviseert om een buitenkansje aan te trekken. Eerst gaat overmars dit bespreken met de hoofdscout en mogelijk de speler met slob of trainer bekijken. Daarna wordt er in het TH overleg een besluit genomen. Stel dat er een meerderheid voor is dan wordt het aan de directie voorgelegd en uiteindelijk zal de RvC wel of niet zijn goedkeuring uitspreken......

03-02-2016 12:54

Ajacied1989 +350

Maar hoe wil jij dan dat het gaat? Dat een scout op eigen houtje spelers aantrekt? Overmars is nooit naar Denemarken geweest voor Dolberg, of naar Zweden voor Sana. Dat is volgens mij gewoon een aanbeveling van de scout, overleg met TH en klaar. RvC hoeft alleen toestemming te geven als de transfer meer dan 2mln of zo gaat kosten. Dat alles kan na de aanbeveling in een dag geregeld worden. Ik zie niet in waar de besluitvorming hierin log en traag is.

03-02-2016 13:08

Ajacied1989 +350

Juist, en een voetbalclub wil alleen maar verlies draaien...
Je begrijpt het niet volgens mij. Ajax is beursgenoteerd, maar 72% van de aandelen is in de handen van de vereniging. Er is volgens mij nog nooit dividend uitbetaald. De commissarissen zitten er onbezoldigd. Er gaan geen nieuwe aandelen worden uitgegeven. Er zijn geen financiële voordelen te behalen voor de commissarissen. De aandeelhouders worden er niet rijker van. Ajax is gewoon een voetbalclub. Die beursnotering heeft nauwelijks invloed.
Waar haal je vandaan dat het alleen maar om winst draait vanwege de beursnotering? Heb je je weleens verdiept in FFP?

03-02-2016 13:07

Ajacied1989 +350

Maar wat klopt er dan niet? Psv wil ook elk jaar winst maken, hoor. Net zoals alle andere clubs in de eredivisie en in Europa en over de hele wereld. Er is niets wezenlijks anders tussen Ajax en de niet-beursgenoteerde clubs.

03-02-2016 13:23

Ajacied1989 +350

Totale nonsens. Verdiep je eerst maar eens in die clubs. Psv is ook gewoon een NV met als enig aandeelhouder de stichting/vereniging Psv. Elke NV of BV heeft aandeelhouder(s), niet alleen beursgenoteerde ondernemingen.

Ajax is ook een NV, met praktisch één aandeelhouder en dat is de verenging AJax. De rest van de aandeelhouders heeft een minderheidsaandeel en kan niets beslissen. Er is dus niets anders dan bij Psv.

Chelsea en Real maken geen verlies. Als ze dat doen krijgen ze met de regels van FFP te maken. Dat zij in staat zijn om op oneigenlijke manieren hun sponsorinkomsten te vergroten heeft niets met een eventuele beursnotering te maken.

03-02-2016 13:35

Ajacied1989 +350

Niets. De koers van het aandeel daalt. That's it.
Je weet dat de vereniging 72% van de aandelen in handen heeft en deze nooit zal verkopen?

03-02-2016 13:37

Jwduijm +0

het grootste probleem met het hebben van aandeelhouders binnen een voetbalclub is dat je tegenstrijdige belangen krijgt. een aandeelhouder wil dat zn aandeel stijgt in waarde wat gebeurt als er veel geld binnekomt in een onderneming. terwijl je als voetbalclub prestaties wil leveren en niet alleen wil opleiden om te verkopen, en je wil investeren. denk ik

03-02-2016 13:54

Ajacied1989 +350

Dat is in theorie zeker zo. En dat zal in de praktijk zo zijn op het moment dat er veel verschillende aandeelhouders zijn en in het geval er geen meerderheidsaandeelhouder is.

In het geval van Ajax heeft de vereniging Ajax 72% van de aandelen in handen. De vereniging is dus meerderheidsaandeelhouder. 72% is zelfs genoeg om besluiten waarvoor een 2/3e meerderheid is vereist te kunnen nemen zonder afhankelijk te zijn van andere aandeelhouders. De vereniging is een aandeelhouder die niet op winst uit is, die is gewoon gebaat bij het voortbestaan en succes van de club.

Er is ook al sinds de beursgang geen dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders, waarmee je dus kunt veronderstellen dat iemand geen aandeel Ajax neemt om winst te maken, maar uit loyaliteit. Waarom zou je een aandeel nemen waarop geen dividend wordt uitbetaald, als je handelt in aandelen om winst te maken?

Ajax is een liefdadigheidsaandeel en die tegenstrijdige belangen zijn niet aanwezig. Sterker nog, als Ajax de circa 100mln op de bank uitgeeft aan een sterspeler zal de waarde van het aandeel Ajax alleen maar stijgen, omdat de korte termijnverwachtingen stijgen. Maar de financiële stabiliteit, oftewel: de waarde van het aandeel op lange termijn, zou door de grote investering in het gedrang kunnen komen.

Een aandeelhouder die op winst uit is zou dus eerder voor het investeren in absolute topspelers pleiten. En voor het uitkeren van dividend.
Maar een aandeelhouder die winst wil maken pleit sowieso niet voor het op de bank laten staan van grote sommen geld.

03-02-2016 14:13

Jwduijm +0

oke verhelderend, u hebt er duidelijk meer kaas van gegeten als ik :)

03-02-2016 14:46

HeinJan +0

Haha. Inderdaad. Zo simpel is het. Het is geen abracadabra.

03-02-2016 14:00

je +5

Collee had 1opdracht ontsla Wim Jonk

03-02-2016 11:51

Bobo het Konijn +0

Ik denk dat de beste beslissing is die genomen is, Jongkind en Jonk weg, dit spleet de club en maakt de opleiding tot een eiland van vrienden van Jongkind. Heb nu al het idee dat er meer eenheid is, jonge spelers die nu wel doorgeschoven worden van jeugd naar Jong Ajax/Ajax 1. Nee, dat vind ik niet zo slecht.

03-02-2016 12:34

je +5

Laat maar gaan hij is bejaard

03-02-2016 12:57

je +5

Zuigertje mag je weer even een half uurtje op de Computer.
Op schieten met je reacties de clock loopt ha ha ha ha ha.

Oja Hennie Henrichs Arie van Os en Uri Coronel inleveren dat Erelidmaatschap
Onrechtmatig verkregen.

03-02-2016 12:54

godenzonensuper +0

Begrijp je zelf wel nog wat je uitkraamt?

03-02-2016 13:28

Bobo het Konijn +0

Ja, hoor, zelfs bijna bejaard weet ikwel wat ik uitkraam. Die Jonk was al niet meer serieus te nemen met zijn uitlevering aan goeroe Jongkind. Het had alleen nooit zover mogen komen, al begrijp ik dat er veel pogingen zijn ondernomen om iedereeen bij elkaar te hoiuden. Nee, goede zaak dat deze vriendebclub van de kwakzalver weg zijn.

03-02-2016 13:36

godenzonensuper +0

Misschien nieuws voor je maar de training met bal zijn omhoog gegaan vergeleken met voor de revolutie. Was jij aanwezig op Toekomst of waar haal je de wetenschap vandaan dat Jonk zich overleverde aan Jongkind?
Misschien de docu van Fox eens bekijken over de jeugdopleiding... Je slaat de plank volledig mis helaas.

03-02-2016 13:55

rodnet +10343

Het heeft allemaal niets met overgeorganiseerd te maken. Elke organisatie is zo goed als de mensen die op de diverse posities zitten. En helaas zitten er bij Ajax momenteel op diverse posities volstrekt incompetente figuren. Begin daar maar eens wat dood hout te kappen in plaats van het handhaven van falende directieleden en bestuurders met hun vriendjes. Dan komt het met de organisatie ook wel weer goed.

03-02-2016 11:45

Ajacied1989 +350

Overgeorganiseerd? Ik vond het eerder ondergeorganiseerd, maar goed.
Wat is er dan precies log? Alle beslissingen die men wilde nemen, heeft men genomen. Waar wordt het dan vertraagd?
De directie heeft de dagelijkse leiding en voor sommige besluiten hebben zij goedkeuring van de RvC nodig. Dat is het. Of je nou achter de beslissing staat om Collee aan te stellen als directeur of niet; dat ging toch behoorlijk vlot. Van logheid was niet echt sprake volgens mij.
En laten we blij zijn dat Overmars niet vrijelijk die miljoenen heeft mogen stukgooien, want dat was hem binnen afzienbare tijd gelukt.

03-02-2016 11:37

RuffRhythim +24837

Nou, streep dat "ietwat" maar door....

03-02-2016 11:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.