Gerucht: 'Grygera opvolger Vertonghen'

door Jobjuhh 58

Gerucht: 'Grygera opvolger Vertonghen'

door Jobjuhh 58

Laatst geüpdatet

Woensdag verschenen er in Italië berichten over Zdenek Grygera. De verdediger, ex-Ajacied, zou mogelijk terug keren naar Nederland om te gaan voetballen voor FC Twente. Nog geen dag later melden enkele Italiaanse media echter dat Grygera mogelijk de opvolger wordt van Jan Vertonghen indien de Belg vertrekt bij Ajax.

Meer extern..

Lees meer over:
Plaats reactie

davids4life +0

totaal onnodig hij heeft zijn tijd gehad haal je een ervaren man dan is er maar 1 optie chivu

25-06-2011 19:31

mikejatowk +0

off top: weet iemand een site waar ik F-side vesten kan bestellen ? want ik heb der al een hele tijd een maar ik wil een nieuwe..iemand advies?

24-06-2011 21:18

ajaxfanmarcel +1469

kijk bij afca op de site daar kan je ze bestellen

25-06-2011 15:55

Vinc-ajacied +4

Prachtige goal tegen 010 7 jaar geleden ofzo, dat waren nog eens tijden. Toen zij ook nog een beetje konden ballen.

ot: Leuke speler maar over zijn top heen. Kunnen beter iemand halen die een jaar of 24 is.

24-06-2011 13:17

wietikvuul +62

Ook een goede opvolger, hij mist het spelen van europese wedstrijden dus waarom niet!!!!

24-06-2011 13:08

pizzapunt +0

Haal heitinga terug!

24-06-2011 12:39

wietikvuul +62

Ik verwacht dat ze met de Kanibaal aan komen zetten als vertonghen verkocht wordt.

Chivu is natuurlijk een utopie en zal niet terug komen, wat ik wel had gedaan was een hengeltje uitwerpen naar Maxwell, die jongen is ongelukkig heeft een groot hart en die wil graag weer bij Ajax spelen.

Maxwell/Jan Arie Janssen/Anita Eriksen/de Jong

Of natuurlijk de Jong in de punt maar dat heeft niet mijn voorkeur, geen echte spits.

24-06-2011 12:26

RobertoStrife +2

Als je Maxwell haalt, dan zet je hem gewoon op linksback, maar dan moet Boilessen naar het centrum, wat aan het begin punten gaat kosten. De Jong heeft inmiddels bewezen een goede spits te zijn.

24-06-2011 13:47

MisterRavish +13

Maar je kan dan toch beter een linkspoot halen? Met Alderweireld en Ooijer heb je twee rechtspoten. Als Vertonghen vertrekt, kun je dat beter opvangen met een linksbenige verdediger. Zag de naam van Chivu hier voorbij komen, laat Ajax maar een hengel uitwerpen. Nee heb je, ja kun je altijd krijgen.

24-06-2011 11:42

drazic +0

Vind zoiezo dat Ajax meer moet doen met de oudspelers. Waarom niet iemand in dienst nemen die contstant contact blijft houden met die jongens? Die regelmatig een wedstrijd bijwoont, die regelmatig een training van ze bezoekt en ze ook daarnaast nog spreekt. Dan blijf je in contact met ze en komen ze in de toekomst misschien weer eerder naar Ajax toe.

24-06-2011 11:46

afca1985 +21527

Als je toch een vervanger wilt halen, haal dan N'Koulou (Kameroenees 21jaar) van het gedegradeerde Monaco hoeft maar 3 a 4 Miljoen te kosten en misschien dat Enoh een goed woordje voor ons kan doen.
Marseille heeft al gesprekken met hem gevoerd dus is inmiddels wel onhaalbaar denk ik, maar dat moet het beleid zijn talentvolle jongens met al veel wedstrijdervaring ipv zo'n ouwe zakkenvuller.

21 jaar, 78 Wedstrijden voor Monaco en al 25 Interlands

24-06-2011 11:03

S1nterklaas +0

Zie liever geen Afrikaanse verdedigers komen...die hebben over het algemeen de hersens van een visstick als het aankomt op verdedigen....

24-06-2011 11:15

wilyha +2

tis mij een beetje terustig op de markt

24-06-2011 09:41

Yorick17 +527

Te rustig?! We hebben al Janssen, Serero, Rits, Boerrigter en Fischer gehaald. Wie weet komt daar Sigthorsson nog bij. En als we Stekelenburg, Van der Wiel en Vertonghen kunnen behouden (waar ik erg in geloof, want je hoort er nog geen reet van) dan hoef je niks meer te halen hoor.

24-06-2011 15:13

RobertoStrife +2

Is Mats Rits al officieel? Dan heb ik het persbericht van Ajax gemist!

24-06-2011 15:43

Yorick17 +527

Ik dacht van wel? Hij gaf zelf ook een reactie op zijn komst wat ik weet. Wel vaag, want heb hem idd nog niet het Ajax-shirt omhoog zien houden. Je hoort er ook niks meer over.

24-06-2011 17:03

RobertoStrife +2

Misschien omdat hij in de jeugd gaat spelen, dat ze hem daarom uit de schijnwerpers willen houden, blijft vreemd.

24-06-2011 21:15

wilyha +2

nou ik bedoelde eigelijk in europa dat het rustig was

24-06-2011 16:50

Yorick17 +527

Oke, naja omdat dit een Ajax-site is, bekeek ik het van onze kant. Maar in Europa barst het langzaam los. Die Neymar en Sanchez zullen binnenkort wel naar Real en Barcelona vertrekken bijvoorbeeld.

24-06-2011 17:04

RobertoStrife +2

Die Neymar past wel bij Real, weer zo'n verwende individualist.

24-06-2011 21:16

Dille5 +0

Jan het liefste een jaar behouden. Maar de opvolger moet sowieso Chivu zijn! Mijn held van de laatste 10 jaar! Prachtige verdediger zou een droom zijn die uitkomt als hij terugkeert.

24-06-2011 08:35

RobertoStrife +2

Zou leuk zijn, maar liever Jantje behouden!

24-06-2011 02:36

Maniche +0

Chivu erbij aub

24-06-2011 00:49

RoodWit +62

Chivu a.u.b

23-06-2011 23:06

pimp +493

Verdedigend is hij heel sterk en denk dat hij op dit moment een stuk beter is dan Alderweireld!

23-06-2011 21:44

afca1985 +21527

Van Vertonghen naar Grygera whahah over verzwakking gesproken de tering heey.
Mag toch hopen dat dit een geintje is van onze Italiaanse vrienden, laat hem maar naar Tukkerland gaan.

23-06-2011 20:55

RobertoStrife +2

Wat een onzin, Grygera is gewoon een hele goede verdediger, hij heeft niet voor niets 100 wedstrijden bij Juventus gespeeld.

24-06-2011 02:41

HeinJan +0

Gezien de resultaten van Juventus de laatste jaren is dat nou niet echt iets om op te bouwen. Helemaal niet gezien het puur verdedigende karakter waarmee veel ploegen daar overgoten zijn. Bij Ajax liet hij zien in het centrum spelers te kunnen uitschakelen, maar opbouwen was altijd al niet zijn sterkste kant. Op de rechterflank kwam hij voetballend te kort en in het centrum miste hij opbouwende kwaliteiten, ik kan me niet voorstellen dat hij nu zo goed is dat hij als vervanger van Vertonghen zou komen... Met een beetje geluk blijft Vertonghen gewoon!

24-06-2011 08:07

daslogisch +1

Dis nou typisch zon gevalletje Oleguer.. Bruikbaar, ervaren maar ook erg beperkt en eigenlijk niet goed genoeg voor een basisplaats..

Hij pakt verdedigend gezien maar zeer zelden een bal af (eenmaal in een 1-tegen-1 duel gekomen, loopt ie altijd achteruit zodat ie de aanval van de tegenstander niet kan stoppen maar zelf iig ook niet voorbij wordt gespeeld), maar zal wel altijd gedisciplineerd met zijn directe tegenstander meelopen zodat deze geen vrije doortocht heeft. Opbouwend van t nivo Enoh, dus gewoon heel erg matig. Helemaal voor Ajaxbegrippen maakt ie een voetballende ploeg dan toch wat gehandicapt..

Zou hem derhalve zeker niet heel goed kunnen/willen noemen, wel heel sober/degelijk/simpel..

24-06-2011 08:36

S1nterklaas +0

Kijk gelukkig snapt nog iemand dat dit weer een totale miskleun wordt. Voegt niks toe en kost alleen weer een berg salaris.

24-06-2011 10:29

AjaxfanRoberto +59

Klopt helemaal daarbij komt ook nog dat hij bij Ajax in verlegenheid word gebracht door de ruimte die hij in zijn rug heeft. Hier heb je in Italië veel minder last van die spelen veel verder terug op eigen helft.

24-06-2011 10:50

RobertoStrife +2

Ben het niet met je eens, ik vind het een goede verdediger voor de Europese subtop, hij is opbouwend beter dan Oleguer (alhoewel dat niet zo moeilijk is) en maakt veel minder defensieve fouten.

Maargoed, bij nader inzien, hij is inmiddels 31, dus kunnen we beter een jongere speler halen, aangezien we de ervaren Ooijer ook nog hebben, maar ik verwacht sowieso dat Jantje gewoon blijft.

24-06-2011 13:53

daslogisch +1

Dat van dat vele achteruit lopen klopt wel hoor, das altijd heel ergerlijk. t Voor Grygera meest kwalijke moment was dat Snoyl hem ongestraft een seconde of 15 kon dollen uitdagen op de vierkante meter, omdat Grygera niet ala Anita de tegenstander onder druk zet om de bal af te pakken (met als risico dat ie hapt en voorbij wordt gespeeld) maar altijd uit de rechtstreekse een tegen een duels blijft en er desnoods voor achteruit wil lopen. Grygera loopt tov bijv een Puyol structureel veel meer uit de duels en achteruit..

Niet happen (en dus niet voorbij gespeeld worden), kan in sommige gevallen een hele goede keuze zijn. Vaak is t enige wat een verdediger hoeft te doen met de tegenstander meelopen en ervoor staan zodat ie moet afspelen en zelf niet gevaarlijk kan worden. Onervaren, ongeconcentreerde verdedigers (vdWwiel of Alderweireld bijv) gaan hier vaak bij in de fout en verlenen de tegenstander zo gratis doortocht naar ons doel. Dit is bijna uitgesloten bij de immer geconcentreerde en gedisciplineerde Grygera.

Maar Grygera is daarentegen weer iemand die heel weinig de tegenstander onder durk zet in een poging de bal direct af te pakken en daarmee t gevaar van de tegenstander in de kiem te smoren. Ook deze wat passievere houding kan echter zeer gevaarlijk worden, omdat de tegenstander dan de ruimte en de tijd krijgt om in de buurt van t doel te komen en vandaar met een indraaiend schot of vaker nog een voorzet toch doelgevaar te kunnen stichten.

Grygera is wat dat betreft verdedigend ook niet een killer ala Reiziger of Bogarde die en altijd meeliepen en altijd heel sterk waren in t ballen afpakken en de rechtstreekse een-tegen-een duels. Daarnaast denk ik dat ie juist zelfs nog iets minder goed in opbouwend opzicht is dan de bij Barcelone geschoolde maar toch hele simpele Oleguer. Hoewel dat weinig zal schelen imo. Hij is wel zeker iets minder stijf en iets sneller dan Oleguer, dus zal idd verdedigend beter dan deze CL-winnaar zijn (wat dus lang niet altijd zoveel zegt die ervaring)..

Maar zie Grygera niet naar Ajax komen als reserve speler en zie Ajax veel liever investeren (geld en speeltijd) in een speler die alleen maar beter wordt en wat potentie betreft iig wel de moegijkheid heeft om ooit een hele goede speler voor Ajax te zijn.

24-06-2011 14:10

eros +4824

Mooie backup toch?? Kan centraal en op rechts uit de voeten. Kan dus als (ervaren) vervanger gelden voor Verthongen, Alderweireld en van der Wiel, met er achter de jeugd.
Dan hoop ik volgend jaar op Chivu, en heeeeeel misschien op een Heitinga als hij weer een jaar zonder europees voetbal heeft mee gemaakt.

Maar dit jaar moet er eerst nog een spits komen!

23-06-2011 20:46

OdjePils +6322

Pffff die man kan NIET voetballen!!!

23-06-2011 20:13

Starkoo +367

Chivu moeten ze gewoon benaderen want hij wou toch wel terug naar Ajax, een jaar terug vond hij nog net wat tevroeg!

23-06-2011 20:13

boye04 +0

CHIVU moet komen als opvolger voor Vertonghen!!!

23-06-2011 19:55

boye04 +0

Waarschijnlijk kregen de Italianen ook te horen dat Twente geen geld heeft om grote transfers te doen dus om niet voor lul te staan hebben ze maar Ajax genoemd.

23-06-2011 19:54

pizzapunt +0

Geruchtten, waarvan 90% ook nog eens vals zijn,
ik geloof niks tot ik bewijzen heb, vorig seizoen Werden Maxwell, Grygera, Dembele etc. ook aan ajax gekoppeld...

23-06-2011 19:28

kampioen0809 +1

Soldaat Van AJAX

23-06-2011 19:25

bremovic +2221

ook als jan blijft moet je hem halen
kan namelijk ook op rv

23-06-2011 19:10

Anthonie +0

Vertonghen is inderdaad onvervangbaar.
Ben benieuwd de komende weken of Jan bij Ajax blijft. Hoop van wel.

23-06-2011 18:54

zburg1983 +0

Vertonghen onvervangbaar? waren Cruijff,van Basten, Bergkamp etc dat ook niet-:) ???

23-06-2011 19:00

jo1 +4584

waarom onvervangbaar?Verdedigend is hij toch niet altijd zo sterk tegen een goede tegenstander

23-06-2011 19:08

boye04 +0

Kan misschien zelfs wel een betere halen. Chivu!

23-06-2011 19:56

Warrior +1

Die zou ik ook graag terug zien, en Maxwell, maar dat is wishful thinking. Dromen mag..;o)

23-06-2011 20:05

Warrior +1

Niemand is onvervangbaar..zeker in het huidige Ajax niet. Bergkamp en Jonk waren ook onvervangbaar, en juist na hun vertrek won Ajax alles wat er te winnen was. Ik ga er maar van uit dat De Boer/Ajax al lang een lijstje met vervangers heeft liggen. Dat zou tenminste een normale gang van zaken zijn.

23-06-2011 20:04

dasultr4 +0

Vind het wel mooi als zo speler terugkeert. Hij had altijd een goede staat van dienst. Alleen zou hij echt op die positie van jan kunnen? Hij was toch altijd rechtsback? En hier en dan in de centrale positie. Het is maar een gerucht overigens. Hoop dat Jan blijft gewoon maar wie weet.

23-06-2011 18:49

LuckyLuk +0

Verthongen moeten ze nooit weg doen, volgend jaar is die nog steeds heel veel geld waard en kan hij zijn stap nog steeds maken. Dan kun je dit jaar alvast iemand min of meer klaarmaken als opvolger, het liefst iemand uit eigen jeugd. Want zoals tomphy net zei: buiten onze opleiding zijn er niet zulke goede opbouwers te vinden. En voor ons is het heel goed als we heel complete verdedigers hebben.

23-06-2011 18:26

zburg1983 +0

verdedigend top, opbouwend wat minder...

23-06-2011 18:13

milansu +0

Zou denk ik sowieso geen slechte zaak zijn als hij komt, brengt een stuk ervaring die we zeker nodig hebben. En hij kan op bijna elke plek achterin uit de voeten. En daar zitten we niet zo ruim in de spelers.

23-06-2011 18:05

rechtsback +0

Helemaal mee eens

23-06-2011 18:33

diwa +0

hoop ook dat dit niet waar is, redelijk tot goede mandekker is het.. maar dat is jan ook, en die kan ook nog eens opbouwen. dus hij kan niet tippen aan jan, en hem dus zeker niet vervangen!

23-06-2011 17:51

eros +4824

Een hele goede verdediger! Ik zie hem liever als rechtsback, maar centraal kan hij ook aardig uit de voeten.
Als we maar geen topssalaris gaan betalen.

23-06-2011 17:51

gusanito +5448

Ik geloof hier niks van. Heb Zdenek altijd een goede verdediger gevonden, maar niet voor in het centrum. vond hem op rechtsback nog altijd het sterkst. Geen speler die om de 10 minuten mee op komt, maar zijn verdedigende werk deed hij meestal uitmuntend.
Ik denk echter niet dat Ajax hem terug zal halen.

23-06-2011 17:49

bobos +0

ik vond hem eigenlijk centraal juist het sterkste. Rechtsback vond ik hem niet heel denderend.

23-06-2011 19:18

123Jood +0

Gewoon een hele goede voetballer, een heel zekere kracht voor achterin.
Alleen niet voor de basis, en we hebben oleguer en die lamp op de bank zitten en er komt jeugd aan. Dus alleen als vervanger halen.

23-06-2011 17:41

Figo +0

Oleguer is weg, einde contract. Daarnaast is Grygera een hele matige opbouwer en zeker geen centrale verdediger. Dus lijkt me een slap verhaal.

23-06-2011 17:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.