De Boer reageert op verhalen over 'ballonnen' in Ajax-jeugd: 'Bullshit'

door Jesse ter Haar 123

Bron Ziggo Sport

De Boer reageert op verhalen over 'ballonnen' in Ajax-jeugd: 'Bullshit'

door Jesse ter Haar 123

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Ronald de Boer ontkent dat er ballonnen worden gebruikt in de Ajax-jeugd. Mike Verweij bracht eerder op de vrijdag het nieuws dat er middels die weg lachgas wordt ingenomen door talenten, maar daar weet De Boer helemaal niets van.

'Het gebeurt niet', vertelt de oud-Ajacied, die niet het gevoel heeft dat het hem simpelweg ontgaat. In de uitzending van Ziggo Sport Voetbal Café gaat hij erop door. 'Alles komt naar boven. Je spreekt met de trainers. Natuurlijk gebeuren er weleens dingen, maar dit soort dingen niet. Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat meen ik echt. Het is bullshit, eigenlijk.'

Verder komt de jeugdtrainer van de club te spreken over de doorstroom van de Ajax-jeugd naar Ajax 1. Hij benadrukt dat het een lastige weg is, zeker sinds het nieuwe beleid van Ajax. 'Ze willen meedoen in de top, in de Champions League. Ze willen spelers die direct klaarstaan om het team te versterken. Als je zeven topspelers hebt laten gaan, is het een risico om met je eigen jeugd de Champions League te halen en kampioen te worden. Ik vind wél, als je Grillitsch en Vos tegen elkaar afzet: geef alsjeblieft Vos de kans.'

Spelers als Sontje Hansen en Naci Ünüvar werden als jeugdspeler geroemd om hun talent, maar blijven nu achter. De Boer deelt zijn blik op het gegeven. 'Dat laatste stukje is zo ongelooflijk lastig. Sontje heeft de kansen best wel gehad, maar in mijn ogen heeft hij die niet gepakt. Dan nog zijn er momenten geweest waarop ik dacht: geef alsjeblieft de jeugd de kans. Nu haal je een Sánchez. Ik geef iedereen een kans, maar dan denk ik: geef alsjeblieft zo’n jonge jongen de kans.'

Vertrek Ouaali

Tot slot vertelt de voormalig speler van Ajax over het vertrek van Saïd Ouaali. 'Het heeft waarschijnlijk best te maken met een nieuwe stroming. Hij voelt zich daarin misschien niet de juiste man. Zo heeft hij het ook een beetje verwoord.' Of er binnen de club niets is gebeurd? 'Hij zal niet het achterste van zijn tong hebben laten zien. Hij zei dat hij erover had nagedacht, want ze hadden hem een nieuw contract aangeboden. Hij zei het gevoel te hebben het stokje over te moeten geven.'

Verwacht jij dat Ajax minstens vier doelpunten maakt tegen FC Emmen?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

robertomalone +1185

Hier heeft de afdeling communicatie toch zitten slapen. De Boer wordt toegestaan in een programma te verschijnen, waar hij wordt aangesproken op het feit dat hij jeugdtrainer is bij Ajax.Als er nou één iemand us binnen Ajax die geen geloofwaardigheid heeft als het gaat om het weerleggen van feiten/geruchten dan is het de Boer.Die is toch ook niet handig genoeg om eventuele shit met welriekende"feiten" te bedekken. Alles gaat goed, want we hebben een onder-, nidden- en bovenbouw. Hij denkt dat het gebruik van een krachtterm als "bullshit" zijn mening geloofwaardiger maakt. Volgens mij is het tegenovergestelde het geval.

16-04-2023 10:33

nuff-said +1646

Balonnen zijn wel een heel populair ding onder de jeugd. En om aan te nemen dat geen een van deze jeugd dat doen dat is naïef. Zelfs professionele spelers in premier league werden ermee betrapt. Aubameyang enzo. Da hoort nou eenmaal bij jong zijn. Niet idereen, maar genoeg jeugd spelers gaan et doen maar meeste van deze spelers zijn vaak ook niet de genen die er gaan redden want ze hebben niet dat mentaliteit om et ver te schoppen en sommigen gaan net op tijd de licht zien en dan hard werken.

16-04-2023 10:15

Kingoffdatoilet +17155

Verweij is inderdaad alleen maar chaos aan het creëren

16-04-2023 10:10

Ferd +38469

Volgens De Boer gebeurde er ook niets vreemds bij de bouw van stadions in Qatar. De Boer is dus niet echt geloofwaardig. Aan de andere kant is Verweij ook niet echt geloofwaardig.

16-04-2023 07:23

Sneijdertje +2379

In de Kuip zaten ze vorige week ook massaal met die opblaasdingen

15-04-2023 20:32

TweeBenig2 +16133

Van Unuvar is bekend dat hij vaped. Liep daarmee zonder gêne rond tijdens het Amsterdams Verbond. Tja, dan heb je wel een probleem lijkt mij.

15-04-2023 18:49

Kingoffdatoilet +17155

Die beste jongen gaat het ook niet redden bij Ajax.

16-04-2023 10:12

Henkjanklaas +20619

Het is een dilemma, paradoxaal. Als de aankopen CL niveau zouden hebben, is het logischer dat jeugd minder kans krijgt. Als je echter weer kans ziet een elftal van het niveau 2018-2019 te krijgen dan is het inpassen van een jongeling weer een stuk eenvoudiger. Zo’n jonge speler bevindt zich dan uiteraard tussen allemaal klasse spelers en kan zich optrekken aan dat hoge niveau. Nu komt een jonge speler in een zeer matig elftal terecht en is het allemaal juist een stuk lastiger.
Ajax is verworden tot een waanzinnig goed elftal, top tien van Europa, tot een zeer matig dat niet geschikt is voor CL voetbal.
Veel zal afhangen van de komende zomer of we ons substantieel weten te versterken en juist dan is het inpassen van een Vos veel makkelijker. Ik denk dat we zeker 5 CL waardige spelers moeten binnenhalen mits Timber, Kudus zelfs dan nog blijven.

15-04-2023 13:45

Jojo.14 +3658

Off topic: VD Sar heeft contractueel vastgelegd dat Heitinga sowieso hoofdcoach wordt bij bekerwinst. (Bevestigd door Hamstelaar/Klerry Hunstra)

https://twitter.com/FeyenoordTM/status/1647149849018605568?t=PmBJRDAY5jNgkkUYjoVOSQ&s=19

https://twitter.com/Leddinho7/status/1647150909787455490?t=QMZCnTAVjHESlYNNkL7vZQ&s=19

15-04-2023 12:13

trodat4030 +96587

Twitter.............. FeyenoordTM nog wel ook!

15-04-2023 12:24

DarkChild +3451

Nou, het is goed speuren dat zeg ik direct, maar je kan voor écht nieuws beter daar kijken dan bij de 'traditionele' media. Het vroegere account van Hamstelaar bijvoorbeeld veegde afgelopen zomer de vloer aan met een Telegraaf (daarom doen zij vaak ook zo zuur, omdat zij de ingangen al heel lang niet meer hebben)

Mocht dit kloppen (en gezien de betrouwbaarheid van deze accounts is dat verre van ondenkbaar) dan is het de volgende strike van onze geliefde AD. Wat een topper is dat toch eigenlijk. Gelukkig wil hij dan geen sportief directeur zijn en neemt hij geen beslissingen die daar dan toch...;)

15-04-2023 13:13

afcaman +2904

Moeten we dan hopen dat we de beker niet winnen? Eigenlijk wel hè?

16-04-2023 11:14

Kaatje +4798

Verweij en Falentijn gebruiken deze dagelijks. Lachen zich rot met die kutstukjes schrijven over Ajax.

15-04-2023 11:48

Redrum +96078

Mike en Valentijn schijnen samen aan de poppers te zitten.

15-04-2023 11:35

Momo +16233

Als dit gebeurd doen ze dit natuurlijk niet in het zicht van de trainers/ajax dus als het waar is is het logisch dat ronald er niks van af weet...

15-04-2023 10:25

Juan62 +46179

"Als het waar is'
En dit is dus hoe je dit soort verhalen in de wereld houd
Iemand verzint wat , klinklare onzin verklaart iemand die het kan weten
Vervolgens blijven mensen erop los insinueren met de gedachte dat het misschien toch wel is gebeurd.

Het blijft aandacht op sociale media genereren, het zaadje is geplant .
En voor je het weet is het "groot nieuws' met alle bs als gevolg

15-04-2023 10:42

trodat4030 +96587

Neemt niet weg dat Momo een valide punt heeft dat als het wél gebeurd dat het heel logisch is dat Ronald er niets vanaf weet? Ik zie bijna wekelijks wel ergens een zooi van die ballonnen en lachgaspatronen op parkeerterreinen liggen. Bij basisscholen nota bene!

15-04-2023 11:42

trodat4030 +96587

https://www.drugsinfo.nl/lachgas/periode-lachgas-aantoonbaar-in-urine

Blijkbaar moet je dan echt spelers dagelijks testen om het zeker te kunnen uitsluiten, want na 18 uur is het ongeveer uit je systeem.. Ik durf mn hoofd op een hakblok te leggen als ik beweer dat Ajax niet dagelijks alle spelers test.

15-04-2023 11:45

Juan62 +46179

Dit bedoel is dus een rij aan reacties op iets negatiefs waarvan we niet weten of het waar is

Eneh trodat4030 ik zou maar voorzichtig zijn met je hoofd...

15-04-2023 12:09

trodat4030 +96587

Het gaat er meer om dat Ronald hier volledig lijkt uit te sluiten dat het gebeurd, wat gewoon nergens op slaat, want dat kan hij gewoon nooit weten.. Zeg niet dat ik het verhaal daarom maar geloof hoor, dat is het andere uiterste..

15-04-2023 12:28

Ajax14AMS +25205

Juan ben je echt zo naief om te denken dat dit niet gebeurd?

15-04-2023 17:55

ratje +3506

Wel in het zicht van Verweij dan?

15-04-2023 11:09

valkl01 +2621

Hahahaha idd

15-04-2023 11:47

trodat4030 +96587

Dit idd, 18 maanden geleden had Ronald exáct zo gereageerd als de vraag was: Worden er dickpics op DT rondgestuurd? Je weet het gewoon niet, want je bent niet overal bij..

15-04-2023 11:40

Sentinel +8831

Mike Verweij is gewoon moeilijk serieus te nemen.

15-04-2023 10:20

ovopiet +1471

Heerlijk verwoord van de Boer.
Geen insinueren, gewoon recht toe recht aan dingen zeggen zonder bijbedoelingen.

15-04-2023 09:56

Aurelius1 +19722

Lol. De boer is een geboren spin doctor. Maar zolang er gewoon toptalent doorbreekt mogen ze van mij zo nu en dan aan de ballonnetjes zitten.

15-04-2023 11:08

Grouster +1347

Wat een bullshit weer! Ik denk dat ieder talent wel in de gaten heeft dat ballonnetjes direct het einde bij Ajax is.
Mooi dat de Boer zich uitspreekt. Dit toont ook weer het belang dat er Ajacieden na hun carrière op de toekomst werkzaam zijn.

15-04-2023 09:37

VoorAltijdNummer14 +25346

Iemand die mij kan uitleggen wat Ajax aan de Telegraaf heeft als 'mediapartner'? Ik had enige vorm van samenwerking al jaren geleden stopgezet. Kutkrant.

15-04-2023 09:31

Oxxer +163915 moderator

Dat vraag mij al jaren af, “ Gutter Press”
De Engelse rioolkranten hebben redelijke geïnformeerde sport afdelingen, de rest is niveau Driessen en Verweij. Als mensen betaald worden om troep over buren en celebs te melden staat een tabloid daar vol van. Driessen & Verweij is next level.

15-04-2023 10:33

trodat4030 +96587

Ze betalen toch gewoon? Denk dat dat de toegevoegde waarde is. Daarbij moet je pers gewoon de vrijheid blijven geven om te schrijven wat ze willen, ondanks een partnerschap. Iets met persvrijheid enzo. Is gewoon een Europese grondwet.

15-04-2023 11:50

Lazell +16989

Leugens verspreiden heeft niks met persvrijheid te maken.

15-04-2023 12:16

trodat4030 +96587

' Persvrijheid bewaken

De overheid mag zich in Nederland niet bemoeien met wat mensen zeggen of schrijven (persvrijheid). Iedereen mag zeggen en schrijven wat hij wil. Zolang het niet in strijd is met de wet.'

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/persvrijheid-bewaken

Maar gelukkig weet jij het beter dan de rijksoverheid, toch?

15-04-2023 12:29

Paul van Dorst +1578

"....zolang het maar niet in strijd is met de wet."

Nooit gehoord van het woord "laster?"

15-04-2023 21:24

Kingoffdatoilet +17155

Iets verspreiden wat niet klopt en de ander schade aan kan brengen kan strafbaar zijn inderdaad. Moet je wel goed kijken naar het geval en hard kunnen bewijzen dat iets niet zo is. Ik vermoed dat dit Ajax weinig tot geen schade toebrengt. Volgende week is het weer overgewaaid.

16-04-2023 10:16

Kingoffdatoilet +17155

Met dit soort artikelen had ik de samenwerking stopgezet. Dat zeker.

16-04-2023 10:14

Dazoo +3075

Verweij zit zelf aan de ballonnetjes. Zat er maar een ander gas dan lachgas in

15-04-2023 09:29

Sneijdertje +2379

Nou nou nou...

15-04-2023 10:50

Dazoo +3075

Ik bedoelde darmgassen hè? ;-))))

15-04-2023 16:27

Kerel +1475

Huilen bij “ hamas hamas “ en dan zo’n domme grap.

15-04-2023 11:35

Bonno1978 +6461

Er zit dus toch een ‘patroon’ in de jeugdopleiding..

15-04-2023 09:28

ProfessorX +19827

Unuvar ipv ? Tadic , Bergwijn zelfs Daramy is dynamischer voor op links en dan kom je weer uit o zijn oorspronkelijke plek het middenveld en dat tikt hij niet aan dan is zelfs Vos verder , fysieker .

15-04-2023 09:26

ratje +3506

Het gaat niet alleen om fysiek in het voetbal. Kan prima wat minuten maken op 10. Basis zou wat overdreven zijn ja, want heeft dit jaar nou ook niet echt de top bereikt..

15-04-2023 11:11

ProfessorX +19827

Ajax moet af van de 10 ,back to basic punt na achter !

En fysiek telt wel degelijk mee zeker internationaal .

15-04-2023 11:56

OdjePils +6317

Ronald of Frank?

15-04-2023 09:24

trodat4030 +96587

Frank is niet actief binnen de club, Ronald wel.

15-04-2023 11:52

OdjePils +6317

Dank. Ik zie het verschil niet meer!

15-04-2023 21:16

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25364

Ronald de Boer in de competitie kan je jeugd gewoon een kans geven en klaar stomen voor het grote werk. Is daar al is over nagedacht??????

15-04-2023 09:00

Koningtoto +60284

Baas krijgt nu de kans. Laat t niet zien. Taylor laat het ook vaak afweten. We moeten ieder jaar CL halen. Ik zie ons met de huidige bankzitters in de basis niet beter voetballen of meer punten pakken. Er is gewoon heel veel mis met Ajax. Jeugd die geen Ajax voetbal meer speelt. Scouting die niet gebruikt wordt. Alles staat en valt met Ajax DNA. En dat wordt juist volledig genegeerd lijkt het wel. Waar is het 1 keer raken gebleven? Waar zijn de meerdere driehoekjes op het veld gebleven? Dat wat Ajax onderscheidend maakte is weg gegooid en moet zo snel mogelijk terug komen. Anders zie ik het somber in.

15-04-2023 09:20

ProfessorX +19827

Dat wordt een helse klus voor Mislintat in samenspraak met Heitinga en nieuwe hoofd jeugd opleidingen .

15-04-2023 09:28

Barra +5529

Het punt is meer dat aankopen zoals Wijndal en Sanchez ook de kans krijgen maar het ook niet laten zien. Dan kun je beter het geld op zak houden en de jeugd doorschuiven. Met aankopen is het natuurlijk ook lastig inschatten of het een voltreffer wordt, maar ik heb het idee dat er nu een paar aankopen tussen zaten waarvan niet iedereen overtuigd was.

15-04-2023 09:30

Qifesh +24917

Precies bv Salah edine/baas /Hato
Regeer en Rensch
Taylor en Fitz Jim
prima talenten die je kunt laten concurreren.

15-04-2023 09:52

valkl01 +2621

Salah edine die jongen die bij Twente op de bank zit bedoel je?

15-04-2023 11:49

trodat4030 +96587

De enige die wel aan 1x raken doet is Klaassen, alleen zijn het dan vaak mislukte aannames die zó ver van zn voet springen dat ze bij toeval bij een medespeler terechtkomen, dan noemen we het een 'kaats' XD

15-04-2023 11:54

trodat4030 +96587

En toen hij onlangs wel in de basis stond deed hij het uitstekend, die Salah-Eddine ja. Of ken jij er nog meer?

15-04-2023 11:55

AjaxPositivo +6958

Tsja De Boer kan ook slavenarbeid in Qatar recht lullen. Niets aan de hand, geen doden hier hoor!

15-04-2023 08:49

DEELM +11891

Dat mensen van binnen Ajax reageren op een artikel uit de Privé of Story. Moet je toch helemaal niet aan beginnen joh!

15-04-2023 08:49

Aurelius1 +19722

Ja, er zullen vast een keer wat ballonnen zijn gebruikt bij feestjes. Het zijn nog kinderen die ook weleens wat geks willen doen, geen robots. De Telegraaf doet het voorkomen alsof er een verslavingsproblematiek heerst en er halve junkies rondlopen op De Toekomst.

15-04-2023 08:38

Wambertoho +1072

Wel makkelijker hooghouden.

15-04-2023 08:33

ajaxcied4life +26046

Huntelaar was aanwezig bij Kayserispor - Galatasaray.

15-04-2023 08:32

DEELM +11891

Voor wie denk je?

15-04-2023 08:49

ajaxcied4life +26046

Klerry Hunstra denk Boey

15-04-2023 09:08

AjaxYahudi +3060

Torreira als vervanger van Alvarez denk ik, Mislintat heeft die ooit al naar Arsenal gehaald.

15-04-2023 09:40

DEELM +11891

En is dat wat?

16-04-2023 00:07

Adam24 +39094

Het is natuurlijk ook gelul dat dit bij Ajax helemaal niet gebeurt. Dit gebeurt namelijk over de gehele breedte van de samenleving. Het beeld dat de Telegraaf probeert te vormen is natuurlijk wel totale bullshit.

15-04-2023 08:27

wolterx +6310

Precies dit. Is een verschil tussen het gebeurt niet en het is geen heersend probleem, anarchie zoals de Telegraaf het noemt is dan ook weer zo'n bijzondere conclusie. Gebruik van lachgas onder jonge Nederlanders ligt vrij hoog en met een gemiddelde van bijna 5% van middelbare schoolkinderen die lachgas gebruikt hebben in 2021 is het niet meer dan "logisch" dat er met ruim over de 100 spelers van 12+ bij Ajax ook gevallen tussen zouden zitten. Echter is het wel zaak om de jeugd goed te informeren en de maatstaven rond professionaliteit serieus te nemen. Al doen ze hier ook steeds meer mee, zo krijgen soms spelers ook later pas contract als de professionaliteit tot twijfel staat en dergelijke. Talent en kwaliteit is niet enige wat contract op doet leveren meer, ook bepaalde "maatstaven" op vlak van volwassenheid en stabiliteit.

Ajax is ook geen kartel na verhalen zoals Promes en Gwenette Martha, net zo zeer als dat de jeugdopleiding geen anarchistische groepering is.

15-04-2023 09:53

VluggeJaapie +2044

Maduro. Als assistent bij 1e of Hoofdtrainer Jong!
Bogarde. Als assistent bij 1e.
F de Boer en Vink vervangers Ouaali.
Wie o wie gaat onze meester scout vervangen?

Heitinga als hoofdcoach behouden of Guardiola halen.... zeker als hij CL wint met man city, dromen mag en kan wellicht realistich worden...

15-04-2023 08:04

zlatan85 +371

Geef mij ook wat van wat jij rookt! Dat moet goed spul zijn….

15-04-2023 08:22

Ferd +38469

hij rookt niet, hij heeft een ballonetje lachgas gekocht van een Ajax jeugdspeler

16-04-2023 07:25

VluggeJaapie +2044

Ik verkoop het juist aan die spelers....

Ik hoor t wel als je ook 1tje wil, clown

16-04-2023 08:33

Koekie87 +20979

Hahaha Verweij en Driessen droppen de naam Vink en echt een hele grote groep supporters zien dat blindelings zitten zonder dat ze zich ook maar enigszins afvragen op basis waarvan Vink in welke bestuurlijke of functie waar je eindverantwoordelijke in bent geschikt zou zijn. Driessen en Verweij spelen lekker in op het sentiment wat speelt bij sommige supporters en daarom dat ze dit soort namen droppen.

15-04-2023 08:49

VluggeJaapie +2044

Vink en of de boertje zijn 'gewoon' goede opties en Ajax mensen...

Wie had jij dan in gedachten???

15-04-2023 16:13

Oxxer +163915 moderator

Ajax heeft een ijzersterke media afdeling waarom het nieuws niet in eigen beheer? Wat mij betreft gaat Ajax per direct over tot een algehele boycot van de Telegraaf, wat heeft een club aan zo een officiële media-partner. Kritisch zijn ok, zoals zij het brengen is het laster, leugens en stoelpotenzagen.

15-04-2023 07:55

musicradio +3893

weg met die leugen krant

15-04-2023 08:17

Aurelius1 +19722

Ach, iedereen vermaakt zich met de verhalen van die twee roddeltantes Verweij en Driessen. Het is elke dag een aflevering van The Bold and The Beautiful bij Ajax

15-04-2023 08:41

ProfessorX +19827

Ugly ipv beautiful

15-04-2023 09:31

trodat4030 +96587

Alsof de Telegraaf direct contact met medewerkers van Ajax nodig heeft om van alles te vinden, te verzinnen, te vermoeden, te denken of te suggereren..... Die blijven echt wel gewoon doorgaan, want het is dé corebusiness van Mike en Valentijn, dáármee verkopen ze krantjes en scoren ze clicks.. Denk je echt dat die gaan stoppen als Ajax ze gaat boycotten? Voetbal Inside heeft toch ook honderden keren over Oranje lopen kwekken ten tijde van hun boycot? Dat gaat echt niet stoppen, dat kan je vergeten..

15-04-2023 12:04

Nr.10 +111040

Verweij lult maar wat. Ronald de Boer ook.

15-04-2023 07:36

95 +2167

Dat Grillitsch met een contract voor een jaar met optie voor nog twee is juist goed gedaan want Vos was en is nog te jong. Alvarez gaat weg en dan kon je een jaar kijken of je hem kan inpassen. Complimenten aan H2... H1 dan..

15-04-2023 07:19

Flaco +19583

'Als je de keuze hebt tussen Vos en Grillisch, geef dan Vos alsjeblieft de kans'. Kijk, dat zijn duidelijke teksten en het is te hopen dat de jeugd nog meer kansen gaat krijgen dan nu het geval is.
Vos ipv Grillisch
Regeer ipv Sanchez
Salah-Eddine ipv Wijndal
Unuvar een eerlijke kans geven.
Hato ipv Bassey.
Geef de jeugd een kans en verkoop al die middelmatige aankopen.

15-04-2023 07:17

Robertini +39190

Helemaal mee eens!

15-04-2023 10:50

trodat4030 +96587

Ik zou zeggen, geef die jeugd een kans en zorg dat je zeker van je zaak bent dat ze echt beter zijn dan de aankopen voor je overgaat tot verkoop. Elke positie moet ook gewoon dubbel bezet zijn en op jeugd mag je hopen, maar nooit rekenen. Dat is hetzelfde als afgelopen zomer geen Bassey/Kaplan halen omdat je in o18 een 16 jarige Hato hebt rondwandelen.. Het slaat nergens op. Als jeugd goed genoeg is, breken ze toch wel door, ondanks aankopen.

15-04-2023 12:09

Biss +10068

En jeugd kan je beter maken door goed en slim te trainen. Door de focus op individuele ontwikkeling te leggen ipv teamprestaties. Door jeugd vroeg door te schuiven naar een hoger team (of juist niet). Door ze te laten ontwikkelen op verschillende ondergronden, in verschillende omstandigheden, straatvoetbal, etc etc. Ik kan zo nog even door gaan.
Natuurlijk zal het deels in vlagen gaan, met betere generaties. Maar het algemene gemiddelde niveau kan best omhoog als je op de juiste manier traint, waardoor je dus vaker een lichting krijgt die gewoon goed genoeg zijn voor Ajax 1.

15-04-2023 12:48

Biss +10068

Grappig dat dit nu zo’n populaire mening is.
In de ‘betere tijden’ (19/20/21) toen nog niemand het slechte beleid zag, heb ik ook eens een bericht getypt dat Ajax geen goed beleid voerde en zich meer moet focussen op jeugd. En daar kreeg ik destijds flink commentaar op 😂 Waan van de dag!

Maar eens met jou hoor, zo hoort het ook gewoon bij Ajax.
Alleen zijn we laat en zal het, als je vandaag nog goed beleid gaat voeren, weer zo’n 3-5 jaar duren voordat het écht merkbaar wordt.

15-04-2023 12:44

trodat4030 +96587

Na een reeks mislukte aankopen waaien velen weer als een blad aan een boom en moet alles weer uit de jeugd komen, het is een bekend mechanisme.

15-04-2023 13:01

Adt +1652

Het zou mooi zijn als iedereen niet meer reageert en/of clickt op de stukjes die de Telegraaf de wereld in slingert, want de enige reden dat Verweij en Driessen blijven zitten waar ze zitten zijn de clicks.dus we houden ze met onze eigen commentaren en nieuwsgierigheid in leven.

Overigens wel goed dat Ronald de Boer laat weten dat hij liever Vos ziet dan Grillitsch en liever een Ajax talent dan Sanchez. Terug naar de Cruyff filosofie waar een aankoop alleen mag komen als deze een echte meerwaarde is die er direct staat.

15-04-2023 06:27

DeWijsneus +25707

Vorig jaar dacht ik getuigen te zijn van een eenzijdige aanrijding. Hing er zo'n bontkraag laveloos in zijn auto midden op de weg, met een ballon in zijn mond. Reed er maar omheen, zal wel een generatiekloof dingetje zijn.

15-04-2023 06:08

4Ever14 +6609

"zal wel een generatiekloof dingetje zijn."
Of het was gewoon een randdebiel.

15-04-2023 08:12

DeWijsneus +25707

Ja dat zeker. Ik heb echt een ontzettend hekel mensen die dan onder invloed gaan rijden. Bah. Effecten van die ballon zijn volgens mij maar kort, rijd dan even naar de McDonald of zo. Nee gewoon op de openbare weg. Wtf.

15-04-2023 09:23

Bruno04 +15742

Alsof Ajax alles kan weten of er ergens thuis een Ajax talent aan de lachgas ballonnen zit?

Het gaat toch over thuis neem ik aan en niet op de club?

Als ik naar een festival ga en er wat pillen ingooi heeft mijn werkgever toch geen kennis van.

15-04-2023 03:32

HendrikAjax +16833

De kans dat Ajax dat weet is alleen veel groter dan dat Verweij en Driessen dat weten.

15-04-2023 07:47

FlyingDutchMan +17314

Ronald de Boer zit toch niet meer kort op de opleiding om dit soort dingen te weten? Of hij belt wat rond en vertrouwt op de antwoorden van de lui die op De Toekomst rondlopen.

15-04-2023 01:34

HendrikAjax +16833

Hij is jeugdtrainer

15-04-2023 07:48

sucre +15139

Hij is toch jeugdtrainer....

15-04-2023 07:49

Michael 1974 +21985

Eerlijk gesprek

15-04-2023 01:18

Ajaxadam1 +31667

Shisha werd er vorig seizoen wel volop gerookt door jongens van Jong Ajax. Dat weet ik bijna 100% zeker.

15-04-2023 01:03

Aeter +6613

Shisha zegt niks. Ofwel jij zegt niks.

15-04-2023 04:12

FTS95 +16053

Hoe weet jij dat dan 100% zeker?

15-04-2023 06:04

4Ever14 +6609

Wellicht had hij het aan hun verkocht.

15-04-2023 08:15

Tommyshelby +128777

Complete onzin is het niet helaas. Al denk ik dat ze weer op het rechte pad zitten, de desbetreffende jonkies.

15-04-2023 00:34

DonAdam +2360

Dit bericht is een beetje hetzelfde als wat gebeurde nadat The Prodigy 'Baby's Got A Temper' uitbracht. Iedereen die rohypnol gebruikt is opeens een dader. En voorheen ging iedere weedgebruiker aan de heroine, aldus de pers. Gateway drug, toch? Het nummer Sign 'O the Times was wat mij betreft vrij ironisch.

Waar ik niet mee wil beweren dat lachgas geen probleem zou zijn voor de volksgezondheid, maar topsporters die zulke shit gebruiken zijn gewoonweg dom en ongeschikt voor topsport.

15-04-2023 00:27

JanBiesbos +29045

Topsport mag niet meer hè….bij jongelui van de woke gemeenschap je moet ze met zachte handschoentjes aanpakken anders wordt je gecanceld

15-04-2023 07:46

Psychevore +21186

Haha, wat the fuck?

15-04-2023 07:55

JanBiesbos +29045

Voetbal staat stijf van de krachttermen ga je lekker naar hockey toch? Oh nee daar werden (reserve) spelers ook al te hard aangepakt en geen “gelijke” kansen ….. gezeik van de middelmaat die het niet redt…

15-04-2023 08:07

AFCAWormerveer +4448

Of het gebruikt wordt weet ik niet, maar het is ook waanzin als Verweij dit zomaar verzint..

15-04-2023 00:10

Hunkelaars +3365

Laat Marciano Vink of nog liever Jean Kindermans van Anderlecht en de beide Boertjes de jeugd maar gaan doen.
Komt best goed, maar vergeet ook niet dat de mentaliteit van de huidige jeugd niet te vergelijken is met 10 jaar geleden. Zie een Brobbey, Gravenberch, Ünüvar en nog wat van dit soort talenten.
Spelen niet met een clubhart maar voor hun bankrekening.
Clubliefde sterft uit, en daar zul je op in moeten spelen met je beleid.
De terugkoop van Brobbey is hopelijk een goed leermoment.

15-04-2023 00:00

Aeter +6613

Clubliefde is al decennia dood. Er lopen geen Gerrards, Lampards, Maldinis, Tottis etc. meer rond.

15-04-2023 04:18

trodat4030 +96587

En die hadden ook niet bij hun clubs blijven rondlopen als ze daar niet vorstelijk voor beloond werden natuurlijk.. Het leven van een profvoetballer is gewoon lang niet zo simpel als van een supporter. Helaas snappen supporters dat vaak niet.

15-04-2023 12:21

Aeter +6613

Precies, al waren er in die tijd in ieder geval nog wel echte clubmannen, ook al werden ze vorstelijk betaald. Maar nee, een Sjaak Swart zullen we niet meer tegenkomen helaas.

15-04-2023 12:29

ajaxminimax +5447

Je zegt het inderdaad goed, de mentaliteit van nu is heel anders dan toen. Dat merk je gewoon overal. Daarom is het ook belangrijk dat er iemand als hoofd jeugdopleiding wordt neergezet die zich dus ook goed in de huidige generatie kan verplaatsen.

15-04-2023 07:32

4Ever14 +6609

"De terugkoop van Brobbey is hopelijk een goed leermoment."

Niet dus, er gaat al het gerucht dat ze Rijkhoff terug willen kopen en het zou me niet verbazen als het waar is.

15-04-2023 08:10

Oxxer +163915 moderator

Een gerucht is geen feit, Ajax heeft een nieuwe td die bij BVB en Arsenal heeft gewerkt. Media gaat spelers van oud clubs linken idg Rijkhoff ex Ajax. Rijkhoff heeft net zijn contract verlengd, what’s next spelers van Arsenal linken met Ajax.

15-04-2023 08:22

Ruben.V +1106

Waar komt dit ballonnen verhaal ineens vandaan dan?

14-04-2023 23:57

DUDE92 +3018

De anus van Verweij. Dat die gast nog een podium heeft. Of überhaupt ooit heeft gekregen.

14-04-2023 23:59

DeWijsneus +25707

Ik vind het nogal opgeblazen allemaal.

15-04-2023 06:06

Aeter +6613

Haha 😂

15-04-2023 09:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.