Blind baalt van spel Ajax: 'Voetballend hebben we te weinig gebracht'

door Brent Tomassen 125

Bron RTL7

Blind baalt van spel Ajax: 'Voetballend hebben we te weinig gebracht'

door Brent Tomassen 125

Bron RTL7

Laatst geüpdatet

Daley Blind weet waar het voor Ajax misging tegen Liverpool. Vooral fysiek leek Ajax door de Engelse topclub te worden afgetroefd en dat had volgens de Ajacied te maken met een gebrek aan rust. 'We hebben te weinig momenten gehad waarop we de bal lieten gaan en de rust bewaarden.'

'Het was een fysiek potje, denk ik', begint Blind bij RTL7. 'Het was zwaar, maar dat hebben we ook aan onszelf te danken. Ik denk dat wij vandaag het spel te weinig wilden bepalen. We kregen er geen grip op. We hebben op momenten misschien te veel de lange bal gehanteerd waar we moesten voetballen. Bij de tweede ballen kwamen we er wel uit, maar dan was de laatste pass niet goed. We hebben te weinig momenten gehad waar we de bal lieten gaan en de rust bewaarden. Dat is het spel dat Liverpool graag wil spelen.'

Compliment voor vechtlust en attitude

De linksback legt de schuld absoluut niet bij zijn teamgenoten neer. 'Ik kan iedereen een compliment geven voor de vechtlust en attitude, maar voetballend hebben we te weinig gebracht en dat was niet goed. Je kan van tevoren heel veel willen, mar dat betekent niet altijd dat het zo uitgevoerd wordt. Maar dat is wel de bedoeling.'

De linkspoot gaat verder over het spel van Liverpool. 'Het is natuurlijk zo dat zij hoog druk zetten met heel veel snelheid, heel veel energie. Dan moet je soms de lef bewaren om daar onderuit te spelen. Dat hebben we de laatste weken heel goed gedaan, maar in een wedstrijd zoals die van vandaag wordt soms meer gevraagd. Zoals ik zeg: voetballend gezien kunnen we niet tevreden zijn over de gehele wedstrijd.'

Honderdste Europese wedstrijd

In de slotfase kon Blind zijn honderdste Europese wedstrijd nog bekronen met een goal, maar zijn kopbal ging voorlangs. 'Het was een aardige kopbal', aldus de verdediger, 'maar hij zat er niet in, dus dat is balen. Dat was één van de weinige momenten dat we toch op voorsprong hadden kunnen komen. Ik denk ook dat als je de goal van ons ziet, dat is waar we wel een lange tijd aan de bal zijn. Dan kom je in ons spel en dat hadden we vandaag veel vaker moeten doen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10236

Ik gaf Blind nog het voordeel van mijn twijfels na de goede wedstrijden tegen Groningen, Kakbuur en Heerenkoeienvlaaien. Heb zelfs bekend dat ik er naast zat met Blind voor slak te bestempelen.
Echter, na gisterenavond is wel duidelijk geworden dat Blind absoluut wel mee kan spelen tegen b.g. clubs en Volendam, Emmen of Excelsior, om maar wat te noemen.
Internationaal en wellicht ook Feijenoord en Van Eerds PSV komt Daley te kort op linksback. Let maar eens op dat zowel Liverpool als Napoli telkens aanvallen over hun rechter vleugel omdat de linksback van Ajax gewoon overlopen wordt.
Sneller wordt hij niet meer, alleen maar trager.

14-09-2022 16:02

Ajax34 +3996

Is te hopen dat Blind ook van zijn fouten leert, want zo naïef verdedigen als hij deed bij de 1-0 dat kan echt niet. Op CL niveau kan je je niet veroorloven om cadeaus uit te delen.

14-09-2022 12:25

willem1958 +8749

Verschillende mensen vielen door de mand tegen liverpool.
Bassey leek opeens een onzekere beginneling, hij stond wel te verdedigen maar durfde niet op te bouwen en schoof de bal dan maar snel terug naar Pasveer of een andere speler en was slordig, in deze wedstrijd zie je het verschil met Martinez die wel bleef opbouwen maar er waren meer spelers slordig.
Er was veel balverlies, foute passes en ze kwamen niet aan opbouwen toe, te veel spelers konden niet onder de druk uitkomen van Liverpool, ook Tadic met al z'n ervaring had het moeilijk en verloor de meeste van z'n duels.
Berghuis, Rensch en Kudus haalden wel een voldoende en Pasveer stond goed te keepen maar het was te weinig, Ajax werd gewoon overklast.
Blind die uit positie stond waardoor Liverpool de vrije man vond die zomaar naar het doel toe kon, het was niet best zo bij elkaar.
De goal van Kudus was een van de weinige hoogtepunten aan de zijde van Ajax.

14-09-2022 09:33

Babangida83 +23867

Tja, hier komen we weer terug in de Alvarez discussie.
Als je door deze druk heen wilt voetballen, dan heb je een centrale middenvelder nodig die het spel makkelijk kan verplaatsen en dat is nu net de zwakte van onze mid-mid. Dan ben je in balbezit gewoon kansloos en kun je beter een andere opvatting kiezen, want die speler verstopte zich volledig in balbezit. Dan komt Taylor niet goed in zijn spel, want die mist de cruciale verbindingsspeler net achter hem, waar hij zelf ook de bal naar toe kan passen, maar in dit geval had hij dat cruciale aanspeelpunt niet. En ook ik heb gezien dat Alvarez zich vaak melde tussen de centrale verdedigers, maar van daar uit verwacht je dat er dan doorgevoetbald wordt. En dan kreeg je iedere keer van die schokkerige passes die het probleem (the hot patato) bij een ander legde, zonder enige verassing voor Liverpool, bijna telefonerend.

14-09-2022 09:05

PietjePrecisie +1984

Toch ben ik positief over deze wedstrijd, deze confrontatie hebben ze nodig om stappen te zetten. En ik denk dat het probleem ook bij Bassey lag. Martinez was in staat om af en toe in te dribbelen, waardoor de aanvallers toch gaan twijfelen. Je zag dat goed in de wedstrijd tegen Benfica, de aanvallers werden toen echt weggespeeld door Timber en Martinez. Hopelijk kan Bassey hier stappen in zetten. Anders kun je ook met Timber en Rensch in het centrum spelen (tegen teams die zo goed pressen als Liverpool), die beheersen dat wel.

14-09-2022 09:54

bremovic +2199

Blind is gewoon echt te traag en kan al jaren niet meer, waarom zit niemand binnen Ajax dat? Passen en inzicht is super bij hem(vind ik dan) maar de rest kan gewoon niet meer

14-09-2022 08:14

Adam24 +39089

Snappen mensen nu daadwerkelijk niet dat de 1-0 niets met Blind te maken heeft? Zelfs VdVaart en Janssen begrijpen dit niet. Waarom denkt iedereen altijd dat een buitenspeler door een back gedekt moet worden? Dat doet Ajax al jaaaaaaaaren niet meer. Er is bij de 1-0 een 3-tegen-3 situatie alleen besluit Bassey om onverklaarbare redenen om Salah los te laten en op Jota druk te zetten (Waar al een speler bij staat, ik denk Timber). Daarom staat Salah vrij en niet omdat Blind hoger staat.

14-09-2022 07:48

GarciaDeLaTorre +22894

Ik wilde dit net typen. Bravo. Precies zoals het is. En Daley zei dit zelf ook na de wedstrijd. Bassey zwemt daar. Die laat om compleet onverklaarbare redenen Salah vrij

14-09-2022 08:28

Alberto +805

Natuurlijk staat Bassey bij Salah, maar moet hij bij Salah blijven en die andere volledig vrij naar Pasveer laten door gaan? Belachelijk!!!!! Blind heeft verdedigend en vooral aanvallend volledig gefaald

14-09-2022 11:01

ProperFootball +14548

@Adam inderdaad. Waarbij wel gezegd moet worden dat Timber en Rensch op dat moment onterecht samenklonteren, en de ruimte niet goed afdekken, waardoor Bassey zich genoodzaakt voelt richting de bal te bewegen. Het is een aaneenschakeling van fouten waarbij niemand helemaal vrijuit gaat.

14-09-2022 11:23

Manov +8581

En jij bent te traag

14-09-2022 07:42

Siemjo +7878

Ook ik weet waar het misging Blind. Hij heeft zijn man laten lopen bij het eerste doelpunt. Hij stond te slapen op het veld. Komt duidelijk snelheid te kort en dat is al langer bekend. Wordt tijd dat Ajax daar iemand neer zet als Malacia daar had Shala niets te vertellen

14-09-2022 06:33

MrIvez +3505

Valt me op dat ajax soort van semi drukt, naar de man toe en dan op 1m de pass afschermen ipv de bal proberen te veroveren wat Liverpool doet (die gaan veel aggressiever het duel in)

14-09-2022 02:34

Qifesh +24917

Ala schuurs meerennen, bijna meedenkend..

14-09-2022 03:42

Magallan39 +573

Met Magallan hadden we minstens één punt gepakt..

14-09-2022 01:47

Spielmacher +10695

Je bent vaak ook maar zo goed als je tegenstander je laat zijn. I.t.t. anderen vond ik Bassey heel behoorlijk, Pasveer grotendeels uitmuntend, maar miste ik de spelers die iets moeten brengen in zo´n wedstrijd: Tadic, Bergwijn en Berghuis. Zou Berghuis inwisselen voor Klaassen, die levert meer strijd, heeft ook drang naar voren en scoort vaker.

14-09-2022 01:41

Qifesh +24917

Berghuis was gister tweede helft on fire man...

14-09-2022 03:04

MrIvez +3505

Ja klopt toen die door kreeg dat die de andere op sleeptouw moest nemen en hij aggressief begon te spelen vond ik hem na pasveer de beste. Eerste helft was wel minder van hem, maar hij probeert tenminste vooruit

14-09-2022 03:31

Qifesh +24917

Hij gaf 100.. maar eerlijk is eerlijk, vleugellam blijven we als we geen twee flanken hebben met snelheid. Taylor en Berghuis hadden beide een helft op 8 moeten staan.. Tadic wisselen na 60 minuten geen dreiging is ook geen schande

14-09-2022 03:39

Simpelishetmoeilijkst +25155

Je hoeft alleen maar in De Telegraaf te kijken naar de kop van Falentijntje: Ajax wordt met de neus op de feiten gedrukt, of zoiets. Zo belabberd was het niet. Mrt 2-1 verliezen daar is zeker geen schande. Zou Falentijntje naar debudgetten van beide clubs hebben gekeken? Malloot is en blijft het.

14-09-2022 01:37

willem1958 +8749

Het was wel belabberd, Ajax was slordig, kwam niet aan opbouwen toe of aan aanvallen door steeds te snel balverlies, ze hebben bijna geen kans gecreëerd doordat ze door de grote druk niet aan spelen toe kwamen.

14-09-2022 09:42

Simpelishetmoeilijkst +25155

Dat klopt uiteraard, maar je zou toch wel mogen verwachten dat de .Amsterdamse krant Ajax wat zou steunen, in plaats van dat altijd afkraken van Ajax. Ajax zou Driessen niet meer moeten toelaten bij wedstrijden en pers-cobpnferenties, wat mij betreft.

14-09-2022 11:49

The DutchYank +559

Blind: “Voetballend heb IK te weinig gebracht”!

14-09-2022 01:23

ProperFootball +14548

Ik stel voor WE. Iedereen minus Pasveer.

14-09-2022 11:25

YRGI +32921

Wie heeft er verzonnen om Bassey de opbouw te laten verzorgen i.p.v. Blind?

14-09-2022 00:59

Qifesh +24917

Blind stond alweer bij de middenlijn.. dan krijg je dat

14-09-2022 03:05

Fredschuit1 +1527

Was heel even bang voordat hij het interview begon met een Joey Veerman reactie zou komen. Maar had een perfecte analyse. Verliezen bij Liverpool is geen schande en op voorhand wist je dat dit bonuspunten zouden zijn. Is alleen jammer dat je niet het Ajax spelletje hebt kunnen spelen met lef en bravoure. Nu zorgen dat je tweede word als je niet eerste kan worden. Want wij horen bij de 2 beste in de groep als je het mij vraagt..

14-09-2022 00:45

ProperFootball +14548

Op basis van wat is Ajax beter dan Napoli? Heb je Napoli zien spelen?

14-09-2022 11:26

thelordjoshua +10641

En je was de fout voor de 1-0 meneer… Niet meelopen gewoon. Lekker laten gaan. Ookal denk je dat Bassey m heeft trek je toch gewoon je eindsprint om te ondersteunen? Desondanks volledig eens met Daley

14-09-2022 00:31

Qifesh +24917

Daley droomde van voetballen terwijl ie gewoon ook zijn eigen taken vergeet.. lekker bij de middenlijn hangen terwijl je mo salah moet dekken..

14-09-2022 03:07

Alberto +805

Rensch heeft 2e helft elke bal ingeleverd waardoor anderen in de problemen kwamen. Aanvallend 90 minuten bijna niets gepresteerd. Bassey is erg kort in voetballende ploeg en moet puin opruimen van vooral Rensch en Blind

14-09-2022 00:31

thelordjoshua +10641

Kudus, Rensch, Taylor waren allemaal doodsop die 2e helft. Kwam niks meer uit.

14-09-2022 00:32

Simpelishetmoeilijkst +25155

Bassey kan nog heel veel leren bij Ajax met de individuele trainers, net als Edson dat heeft gedaan.

14-09-2022 01:39

mokum007 +6522

Blind kan Sala niet eens Bij benen, Sala was helemaal vrij.... Voor mij mag blind op de bank en Wijndal erin als die weer fit is

14-09-2022 00:25

Simpelishetmoeilijkst +25155

Wijndal moet verdedigend nog heel veel bijwerken. Krijgt hij de kans wel voor bij Ajax.

14-09-2022 01:40

Slang +14994

Schreuder had Bassey en Blind moeten omdraaien na een kwartiertje. Zeker als je Bassey de opbouw gaat laten doen

14-09-2022 00:19

thelordjoshua +10641

Nu je t zegt was dat niet verkeerd geweest

14-09-2022 00:32

Qifesh +24917

Dacht bijna effe dat ze dat deden, maar helaas..

14-09-2022 03:08

BillSplate +9693

Geen speld tussen deze analyse te krijgen. We speelden gewoon geen goede wedstrijd. Teveel jongens die niet hun niveau haalden.

Middenveld werd overlopen, je had niks aan de buitenspelers, spelers waren moe. Snap niet dat Klaassen er niet in kwam. Ideale wedstrijd voor hem om volle bak er tegenaan te gaan. Taylor was op en desnoods was Berghuis op 8 gaan spelen. Dan had je toch nog een creatieve kan. Brobbey mocht er eerder in.

Pasveer, Rensch, Alvarez, Timber en Kudus waren de spelers die hun niveau haalden.

14-09-2022 00:19

ProperFootball +14548

Alvarez ook? Vond het aan de bal toch wel heel erg magertjes van hem vandaag. Zelfs voor zijn doen. Vrijwel alles ging direct in de achteruit. En dan weer lachen om te zien hoe Bassey en Pasveer samen gehaast de bal een roei naar voren of over de zijlijn gaven.

14-09-2022 00:23

Ajaxonedamsko +417

Alvarez…

Is het probleem, hier begint het probleem… hij destabiliseer het elftal

14-09-2022 00:32

Qifesh +24917

Same shit andere tegenstander

14-09-2022 03:09

Ajax27 +19110

Bij de 2e ballen kwamen we er wel uit na de Lange bal.... uhh Blind ga nog maar even rustig morgen de analyse terugkijken. 9/10 lange ballen kwamen vrijwel direct bij de tegenstander. Geen moment kwam je daardoor aan voetballen toe.

En als we voetbalde zette Liverpool zo sterk druk dat we binnen een paar passes vaak de bal op eigen helft alweer kwijtraakte.

We zijn gewoon overklast. En das niet erg van een top-4 club in Europa.

14-09-2022 00:15

Qifesh +24917

Ze spelen ons spel beter als ons.

14-09-2022 03:10

Alberto +805

Blind voetbalt als een freelancer die alle verdedigend werk op laat knappen door Bassey. Blind moet spelen tot wk dan zijn we eindelijk verlost in topwedstrijden. Bassey inderdaad in opbouw nog niet goed, maar Blind was dramatisch. We speelden vandaag met 9 man, kleuter Blind en Rensch totaal ongeschikt op dit niveau

14-09-2022 00:14

ProperFootball +14548

Sorry maar Rensch speelde 2x beter dan Bassey vanavond. We speelden in de opbouw inderdaad met minder dan 11 man, maar de eerste die ervoor in aanmerking kwam om niet mee te tellen was Bassey en niet Rensch of Blind.

Verder een topgozer hoor, geen kwaad woord over die gast. Maar je moet wel eerlijk blijven over het voetballende gedeelte. Ajax moet het hebben van voetballen, als we dat niet meer doen zijn we tegen zowat elke CL tegenstander bij voorbaat kansloos.

14-09-2022 00:17

ProperFootball +14548

Rensch wat?

14-09-2022 00:28

Simpelishetmoeilijkst +25155

Bassey moet doen wat Edson deed, individueel trainen op het vooruit een goede pass geven. Dat kan bij Ajax.

14-09-2022 01:42

Qifesh +24917

Trainen op balvaardigheid bij het draaien. Daar zie je een wereld van verschil met timber.

14-09-2022 03:12

FransHoek +8964

Jij bent niet geschikt voor dit niveau. Kleuter blind? Wat meer respect mag wel voor deze geweldige voetballer. Rensch en Blind waren vandaag beter dan de andere spelers.

14-09-2022 00:22

AlexIbarra +19238

Blind deed zo ongeveer als enige wat er van hem verwacht mocht worden vanavond.
Bassey in paniek, Alvarez ook angstig, Kudus die vanaf minuut 60 geen stap meer kan zetten, Berghuis (30 jaar!) die de bal gewoon 3 keer terug de drukte in speelt als we eindelijk weg lijken te komen bij de zijlijn. Taylor, Bergwijn, Tadic..

Ik heb helaas een heleboel spelers gezien die me meer tegen zijn gevallen dan Blind.

Erg jammer van die kopbal.

14-09-2022 00:59

Kingoffdatoilet +17138

Het moment dat je het als speler beter begrijpt dan de trainer. Pijnlijk.

14-09-2022 00:11

wijsneus +5246

Ik vind de kritiek op Bassey ongepast. Hij is niet de enige verantwoordelijke voor de opbouw. Liverpool stond erg hoog en het middenveld van Ajax was verstoppertje aan spelen. Alvarez is dan ook niet de speler die je op ‘6’ heb willen staan. Daar moet een voetballer staan die de bal durft te vragen onder druk. Verder was Timber was ook heel matig aan de bal en ik stoor me sowieso aan die nonchalante houding van hem en de manier waarop hij duels in gaat.

14-09-2022 00:11

ProperFootball +14548

Eens, de hele verdediging was matig aan de bal vandaag. Maar sorry, Bassey sprong er echt uit. Dat geklungel bij de doeltrappen was echt niet om aan te zien. Ik denk dat heel Europa daarbij heeft zitten lachen. Niet 1 keer, niet 2 keer.. maar tig keer.

14-09-2022 00:19

thelordjoshua +10641

Enorm onzeker idd, geef m de tijd. Hem in topvorm beukt heel Liverpool aan een. Was te onzeker

14-09-2022 00:34

wijzijndebeste123 +163586

blind slaat de spijker op zn kop. zo eerlijk moet je zijn

14-09-2022 00:06

NeeI +107664

Blind heeft hier gewoon gelijk. We hebben geen moment getracht te voetballen. Vanaf minuut 1 lange halen naar voren en hopen dat de tweede bal goed valt.

14-09-2022 00:05

wijzijndebeste123 +163586

komt dat door schreuder denk je? dat hij te weinig op positiespel onder druk hamert? of teveel angst bij de jongens?

14-09-2022 00:07

ProperFootball +14548

Bassey was gewoon nog niet klaar voor deze wedstrijd. Kan op CV het opbouwen onder druk nog niet aan. Trillende pootjes en ziekenhuisballen op Pasveer. Comedy capers en Ajax onwaardig.

14-09-2022 00:09

thelordjoshua +10641

Denk niet dat t aan Schreuder lag maar aan de onervaren spelers op t veld waarvan de nerveuze stond te hijge

14-09-2022 00:35

wijzijndebeste123 +163586

taylor bassey waren erg bang. maar de rest heeft toch voldoende ervaring?

14-09-2022 00:36

Dusbaba +15350

Maar hoe kan dat ineens? Zo heeft Ajax nog nooit gevoetbald. Onder Jol misschien dan.

14-09-2022 00:18

Amp +37595

Niks mis met lange halen en voor de 2e bal gaan, als het voetballend gewoon niet lukt, mede door een gebrek aan opbouwend vermogen. Alleen was geen van beide de tactiek. Leek er gewoon oo dat de bal maar lang werd gegooid om er van af te zijn. Want zo een beetje elke bal kwam in ruimtes zonder een ajacied terecht. Er zat gewoon helemaal nergens een intentie achter, behalve het achteruit lopen

14-09-2022 00:34

WillemvH +1610

Liverpool deed het slim, Bassey aan de bal laten komen. En Ajax ging er in mee. Daar is werk aan de winkel voor Bassey, die verdedigend verder redelijk overeind bleef. Zijn potentie blijft meer dan overeind.

Teleurstellend dat de ploeg als geheel niet of nauwelijks een duel won, en Liverpoolspelers overal en voordurend vrij stonden. En daardoor levensgevaarlijk waren. Ajax leek los zand. Een wonder nog dat het pas zo laat 2-1 werd.

Maar wat een ongelofelijk lekkere goal van Kudus! Naar de critici toe van Kudus die de wedstrijd tegen Liverpool nog even wilden afwachten voor een definitief oordeel: Ajax heeft met Kudus een wereldtopper in de ploeg.

14-09-2022 00:03

thelordjoshua +10641

Kudus moet je nog ff paar weken geven, ook het team. als die eenmaal allemaal compleet in zelfverzekerdheid modus zitten komt t goed. Daarom is t belangrijk dat we Napoli winnen. Kudus kan nog veel meer dan die nu laat zien

14-09-2022 00:36

AFCAWormerveer +4442

Laat zich alleen wel twee keer heel makkelijk weg zetten in t strafschopgebied, had meer in gezeten.

14-09-2022 00:43

Soccerskins v2 +43271

Voetballend hebben we zeer zeker te weinig gebracht. Ajax had nog 90 minuten door kunnen spelen en ook dan hadden ze voetballend te weinig gebracht. Napoli had het geluk dat bij hun Milner op het middenveld stond en geen Thiago. Dat is een verschil groter dan dag en Nacht. ik vind het jammer dat Schreuder Ocampos en Kaplan geen minuten heeft gegeven. Ik had Tadic er in de 60ste minuut afgehaald voor Ocampos en Blind in de 70ste voor Kaplan waarbij Bassey door zou schuiven naar linksachter. Op deze manier had het puur verdedigend gezien beter gestaan in mijn optiek.

13-09-2022 23:56

Sergei77 +494

Dat is juist het probleem… ook deze trainer durft Tadic en Blind er niet af te halen!

14-09-2022 00:10

Kingoffdatoilet +17138

Ik had juist Bassey er af gehaald. Hij heeft geen moment gevoetbald.

14-09-2022 00:12

insectenverdelg +23424

Ik neem t de jongen niet kwalijk, maar als je al in je eerste 20 minuten ziet dat Basey niet mee kan in het opbouwen onder druk. Hoe kan je met die taktiek tot diep in de 2e helft blijven doorgaan. Dan moet er toch een ander plan komen?

13-09-2022 23:55

Qifesh +24917

Echt man.. Schreuder heeft geen panoramische kijk op de situatie

14-09-2022 03:17

KingOfTheMatch +7009

Ben groot fan van Bassey maar die bracht voetballend niks vandaag. Was veels teveel onder de indruk van Anfield

13-09-2022 23:54

Tabbink +1535

Ik denk dat een extra middenvelder wat had kunnen oplossen. Met Bergwijn en Kudus voorin.

13-09-2022 23:54

KingOfTheMatch +7009

Gewoon Lucca en Brobbey lekker laten worstelen voorin met Van Dijk en Matip

13-09-2022 23:54

f.m.d. +926

Komt door de gigantische druk die Liverpool 90 minuten lang op Ajax zette,

13-09-2022 23:52

Bakker +882

Al die kritiek op Blind.. hij is inderdaad niet de snelste.. net zoals Timber niet de grootste is. Die verliest daar toch dat kopduel waardoor Bassey al naar binnen moet? Blind niet centraal zetten want dat is vragen om problemen.. terwijl je vandaag duidelijk hebt kunnen zien dat je met name met Bassey moeilijk aan voetballen toekwam vanuit het centrum. Wat uiteindelijk resulteert in het constante balverlies en achter de bal aan blijven lopen. Blind inderdaad verdedigend niet fantastisch, maar voetballend gezien onze beste in de defensie en hij durft iig te voetballen.

13-09-2022 23:51

AFCAWormerveer +4442

En verdediger die niet fantastisch verdedigt zegt al genoeg.

14-09-2022 00:45

Qifesh +24917

En dan tegen een fantastische speler als mo salah denken dat je lekker uit de restverdediging mag blijven.. want we hebben Bassey toch??

14-09-2022 03:18

Bakker +882

Blind heeft altijd meer bekend gestaan om zijn voetballende kwaliteiten dan om zijn verdedigende kwaliteiten toch? Ik vind dat op de momenten dat blind niet speelt je iemand mist die de spelers tussen de linies kan aanspelen ipv dat balletje op de keeper of de 6. Jij had liever wijndal zien spelen?

14-09-2022 15:33

AFCAWormerveer +4442

Ik vind het lastig, ben wel fan van Wijndal. Ben het met je eens dat Blind zijn kwaliteiten heeft, maar vind ook steeds vaker dat hij het niet meer kan belopen en vind ik zijn pasing minder de laatste tijd.

14-09-2022 16:48

Slang +14994

Liverpool had telkens 10sec extra de tijd om aan te leggen en rond te kijken, bij Ajax stonden ze stijf van de spanning. Alles was zo gehaast en onzuiver. Vooral Bergwijn was een bron van bal verlies voorin en voor Kudus ging het ook sneller dan hij gewend was

13-09-2022 23:49

thepower1990 +35726

Antony niet vervangen, Bassey die Europees nog lang geen Martinez is en toch geloven dat je in deze poule kan doorkomen... We moeten ook niet te naïef zijn natuurlijk.

13-09-2022 23:49

Stamhoofd +11531

Martinez en Anthony 1 op 1 vervangen is ook onmogelijk. Dan hadden we daar ook 200 miljoen voor moeten uitgeven. De nieuwe spelers moeten nog groeien

13-09-2022 23:50

thepower1990 +35726

Nou Antony vervangen met een vage huurdeal van een 28 jarige Argentijn getuigt wel van heel weinig ambitie.

13-09-2022 23:55

Qifesh +24917

Als je nou bijvoorbeeld Alexander Isak had gehaald voor 60 dan had je geen tadic op rechtsbuiten meer nodig zullen we maar zeggen. Dit team heeft nieuwe leiders nodig want het leiderschap moet wel voorbeeldig zijn.

14-09-2022 03:22

SjakiedeWit +2636

Door altijd iedereen uit te schelden, laat je duidelijk blijken dat je niet zo hoog timmert….

14-09-2022 10:23

Talentje020 +19883

Aan de bal niet eens verkeerd vandaag, maar verdedigend zo kwetsbaar en in de omschakeling niet best, Wijndal had in deze wedstrijd meer kunnen brengen, zodra de intensiviteit omhoog gaat krijgt hij het gewoon te lastig nu, en dat is gezien zijn leeftijd geen schande

13-09-2022 23:48

Slang +14994

Aan de bal niet eens verkeerd ??? Dan bedoel je op die 5 momenten dat we 5x naar elkaar passte of op de 88 lange ballen

13-09-2022 23:50

MonkeyTonk +812

Blind was helemaal niet slecht vandaag. Bassey in balbezit onder druk stond als een pupil te voetballen. Dat had ik nooit verwacht, maar dat maakt het meteen wel een stuk moeilijker om onder de hoge druk van Liverpool uit te voetballen. Je hebt gewoon een schakel minder.

13-09-2022 23:48

champhead +14338

Hoe verdedigen mensen Blind nog? Opdonderen trage slak. Sloomste speler ooit die basis in de CL speelt.

13-09-2022 23:46

Goldenlastra +1725

Ja waarom hebben we niet husain Bolt.. haha geintje. Gelukkig dat het niet om snelheid gaat anders was ik allang gestopt met kijken.

13-09-2022 23:49

MonsieurAJAX +4028

Wat een intense zielenpiet ben jij zeg. Beetje respect voor Blind is wel zo op z’n plaats

13-09-2022 23:51

champhead +14338

Waarom? Omdat het een echte Ajacied is? Dat zijn Klaassen, Veltman, Babel en co ook. Die wil je er toch ook niet in hebven staan?

13-09-2022 23:55

ProperFootball +14548

"Opdonderen trage slak." is wel wat anders dan zeggen dat wat jou betreft Blind mag banken.

14-09-2022 00:02

MonsieurAJAX +4028

Nee omdat je reactie fucking respectloos is gast. Prima als je hem afvlamt, maar doe niet alsof het Rob Wielaert is of zo

13-09-2022 23:59

champhead +14338

Ik wil dat hij opdonderd uit de basis. En daarna geef ik een feit. Weet niet wat daar fucking respectloos aan is. Fijne avond

14-09-2022 00:01

MonsieurAJAX +4028

Als jij opdonderen trage slak niet respectloos vindt over iemand met 300+ wedstrijden in Ajax 1, dan kan je beter een andere club gaan supporten

14-09-2022 00:05

BRAMHOUTEN +3813

Donder zelf op troll

14-09-2022 00:15

wijsneus +5246

Ik baal ervan dat Blind nog steeds in de basis staat. Wat ben ik blij als die er mee stopt zeg.

13-09-2022 23:44

MonsieurAJAX +4028

Wat een intense zielenpiet ben jij zeg. Blind heeft ons ontzettend veel gegeven en verdient supporters zoals jij niet.

13-09-2022 23:48

Martje +2928

Wat een haat op Blind, denk dat wij met Blind in de as en Wijndal op de flank (als die fit was geweest) veel meer aan het voetballen waren gekomen. Niks tegen Bassey speelde geweldig wedstrijden hiervoor, maar hij was zo nerveus dat er amper wat goed ging.

13-09-2022 23:44

PimpDaddy +1244

Aan de bal was Bassey idd niet geweldig maar zeker een aantal zeer sterke verdedigende ingrepen tegen o.a. Salah.

13-09-2022 23:50

Martje +2928

Dat zeker

13-09-2022 23:59

ProperFootball +14548

Aan de bal was ie verschrikkelijk. Gelukkig heeft ie ook nog wel eens zijn fysiek erin gegooid ja. Maar zoals hij stond op te bouwen (lees Pasveer in moeilijkheden brengen of de bal de tribune in "passen") dat kan echt niet.

14-09-2022 00:04

Tommyshelby +128573

Duidelijk wat er moet veranderen in de terugwedstrijd. Brobbey als kapstok erbij, Grillitsch op 6 en we kunnen misschien ons eigen voetbal weer spelen. Nico werd gemist vandaag, die speelde vorig jaar uitstekend op Anfield.

13-09-2022 23:44

JTajax +10717

Blind was zelf zo slecht nog niet vandaag. Nee, hij is niet snel, dat weten we. Maar zijn duels gingen prima en ook als praktisch de enige gewoon prima aan de bal vandaag.

13-09-2022 23:41

Sampaoli +39169

Daley heeft volledig gelijk. Hij was een van de weinige die het niveau aan de bal kon brengen. Ajax moet als ploeg héél kritisch zijn op het voetballend vermogen als ze onder druk gezet worden, want het leek nergens op vandaag.

Keuze op doeltrap kort te nemen en vervolgens steeds gedwongen worden om lang te spelen bijvoorbeeld. Alvarez speelde álles terug, Bassey speelde met stroom op z'n poten, Taylor en Berghuis grote delen van de wedstrijd onzichtbaar. Opbouw was onvoldoende.

13-09-2022 23:39

ProperFootball +14548

Yes Sir! Exactly.

14-09-2022 00:05

AFCAWormerveer +4442

Berghuis was toch niet slecht, zeker de tweede helft gewoon goed.

14-09-2022 00:49

Ajaxbrl +13693

Bal in de ploeg houden en uberhaupt een pass geven was al te veel gevraagd...

13-09-2022 23:38

ajax4perez +9534

Bejaarde aan het woord. Wordt gewoon analist

13-09-2022 23:38

Ajaxisart +18768

Blind moet gewoon stoppen met voetballen.

13-09-2022 23:36

AFCACruijff14 +161156

Terwijl hij vanavond een van de beteren van Ajax was? Vreemd.

13-09-2022 23:39

Ajaxisart +18768

Schuldig aan de 1-0

13-09-2022 23:44

AFCACruijff14 +161156

Welnee. Ging vooral mis bij het kopduel dat ik meen Timber verloor. Daarna ploeg uit positie. Mensen als jij willen echt zo graag steeds alles op Blind schuiven, ongelofelijk.

13-09-2022 23:45

Amp +37595

Nee mensen als jij proberen alles wat blind doet maar goed te praten. Dat is pas ongelooflijk

13-09-2022 23:51

Ajaxisart +18768

Zelfs vd Vaart gaf aan dat Blind verkeerd en te laat anticipeerde op de actie voordat Salah de bal kreeg. Als je zo traag bent als Blind moet je je directe tegenstander niet 20 meter voorsprong geven. Blind ging er stomweg van uit dat Timber het luchtduel zou winnen en was weer ouderwets bezig met schijnverdedigen…..en dan het terug sjokken van Blind, gewoon lachwekkend.

13-09-2022 23:56

Goldenlastra +1725

Zoo jij hebt ook geen kijk op voetbal. Jammer speelde echt best wel goed.

13-09-2022 23:47

kevinski94 +456

Blind moet maar gewoon even niks zeggen.

13-09-2022 23:35

Jari_held +885

Waarom niet? Een van onze ervaren jongens en een van de weinigen die als ie de bal had wel durfde te voetballen

13-09-2022 23:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.