Bergwijn, Šutalo en Akpom hervatten groepstraining bij Ajax, Van den Boomen en Mannsverk ook op trainingsveld

door Jon van Dam 118

Bergwijn, Šutalo en Akpom hervatten groepstraining bij Ajax, Van den Boomen en Mannsverk ook op trainingsveld

door Jon van Dam 118

Laatst geüpdatet

Ajax kon op de training van woensdag weer beschikken over enkele spelers van de A-selectie. Onder meer Steven Bergwijn, Josip Šutalo en Chuba Akpom namen deel aan de groepstraining. Daarnaast stonden Branco van den Boomen (individueel) en Sivert Mannsverk op het trainingsveld.

Bergwijn ontbrak tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo met een spierblessure, hij werd in het gewonnen duel vervangen door Carlos Forbs. Ook centrumverdediger Šutalo was woensdag weer van de partij. De verdediger moest de duels met RKC Waalwijk en Heracles Almelo aan zich voorbij laten gaan. Dat was ook van toepassing op spits Akpom, die net als Bergwijn en Šutalo het affiche tegen PSV lijkt te gaan halen.

John van 't Schip kon rekenen op meer goed nieuws uit de ziekenboeg. Van den Boomen is individueel gestart met de veldtraining. De van Toulouse overgekomen middenvelder kampte langere tijd met een knieblessure, waaraan hij geopereerd is. Mannsverk traint al wel met de groep mee, maar wordt rustig gebracht. De Noor is tegen de Eindhovenaren sowieso nog niet beschikbaar.

Henderson lijkt te debuteren tegen PSV

Zaterdag lijkt ook aanwinst Jordan Henderson zijn debuut te kunnen maken voor Ajax. De Engelsman was tegen Heracles Almelo nog niet inzetbaar, daarover zei Van 't Schip het volgende: 'Hij is er gewoon te lang uit geweest. In zijn hart had hij wel willen spelen, maar hij zei zichzelf ook nog niet helemaal zo fit te voelen als hij wil zijn. Hij moet zo goed mogelijk beginnen en we hopen nu dat we hem in de wedstrijd tegen PSV kunnen presenteren.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Betuwe85 +20428

Zegt veel over Forbs dat Bergwijn nu gewoon nog beter is

01-02-2024 07:29

Ans B +19809

Onzinnige opmerking wat mij betreft. Bergwijn is een gelouterde international, veel ouder en ervarener, op papier een hele goede voetballer én hij is aanvoerder.
Forbs komt net kijken, komt in een drama-presterend team terecht, met een trainer die niets te zoeken had bij Ajax en alleen maar slecht is geweest voor spelers en moest vooral op rechts spelen Hij worstelt nog duidelijk met zichzelf (als je daar oog voor hebt) en komt alleen daardoor al niet tot zijn beste kunnen. Net als b.v. Brobbey met zichzelf worstelde aan het begin van het seizoen maar desondanks steeds in de basis bleef en dus de kans kreeg om zichzelf daar bovenuit te knokken.

En jij denkt dat Forbs in totaal andere, veel slechtere omstandigheden de aanvoerder eruit speelt?

01-02-2024 16:25

BaasBaas +8304

Ik hoopte zo dat Bergwijn geblesseerd zou zijn voor PSV. Triest omte zegen, maar we zijne cht beter met Forbs

31-01-2024 23:10

guusvdajax +920

Forbs speelde vorige week echt een goede pot? En ondersteunde Martha echt veel verdedigend wat ook echt nodig was. Verder heeft hij 90 min de longen uit zijn lijf gelopen. Forbs gaf een aantal heerlijke ballen en ging goed de combinatie aan.
Zeg overigens niet dat hij beter is dan Bergwijn maar in deze vorm scheelt het niet veel. Dus om te zeggen dat iemand een trol is of een grap dat zegt aardig veel over jezelf.

01-02-2024 10:36

Rockanje23 +36941

Haha clown. Of trol dat kan ook

01-02-2024 07:27

BaasBaas +8304

Ben gewoon serieus hoor. En ben al 33 jaar Ajacied. Bergwijn is shit lekker verkopen z.s.m.

02-02-2024 01:28

Capocapo +12001

Forbs 😂

09-02-2024 10:47

Marcw1972 +16464

Goed nieuws. Wel irritant dat psv Saibari alweer terug heeft. Dat is niet in ons voordeel.

31-01-2024 21:54

FlyingDutchMan +17310

Inderdaad, doe kunnen ze helaas vs ons goed gebruiken en was vorige keer de uitblinker..

31-01-2024 21:55

RvhC74 +5371

Ajax blijft het opvallend stil, te stil wat mij betreft. Op verdedigend vlak vooral ervaren versterkingen nodig en een a.u.b. afscheid van Martha en Medic iig, die kunnen niveau echt niet aan

RvC die Rijkhoff voorlopig tegen houdt is natuurlijk bespottelijk na goed keuren van b garnituur waar veel te veel geld voor betaald is

31-01-2024 20:42

Sportvolgert +40199

Daarom houden ze het nu dus juist tegen. Omdat er veel te veel geld is betaald

31-01-2024 21:45

RvhC74 +5371

Wie was daar verantwoordelijk voor dezelfde RvC en Lenderink en ze zitten er nog steeds

31-01-2024 22:15

gi0vanni +7123

Een bedrag van ander half miljoen is niet veel.

01-02-2024 12:31

Ans B +19809

Lenderink gaat totaal niet over de voetbalkant, die kijkt er uitsluitend naar of een transfer wel/niet financieel verantwoord is. Dat zij goedkeuring gaf aan al die zomerse transfers was omdat er meer geld in het laatje kwam dan erin ging. Niet voor niets moest er eerst verkocht worden. Haar verantwoordelijk maken voor de kwaliteit van spelers c.q. het wel/niet slagen van aankopen is ronduit absurd.
Alsof je de trainer verantwoordelijk maakt voor de kwaliteit van de grasmat.

01-02-2024 16:31

Ans B +19809

Snap jij wel hoe het werkt?

01-02-2024 16:28

Ajaxlee +5558

Ik ben het volledig eens met de topreactie. Vant weekend is een belangrijke wedstrijd voor het moraal. Winnen wij en verliest Psv zijn eerste wedstrijd van het seizoen bij ons thuis in Amsterdam, kan dat weleens voor een boost gaan zorgen. Wint Feyenoord dan van Az of spelen ze gelijk dan staan we er ineens een stuk beter voor. We kunnen dan met de terugkomst van Branco, Vos, Sutalo, Sosa, Bergwijn, Mannsverk en met Henderson weleens in een lekker flow terecht komen en gaan knallen derest van het seizoen. Ergens moet het kantelpunt komen... de ommekeer… eens is het lek te boven… deze wedstrijd zaterdag zou daar zomaar eens voor kunnen zorgen! Ik heb er zowel zin als vertrouwen in! Met z’n alle maken we er een gekkenhuis van!

31-01-2024 20:39

Joodhannus73 +3579

Vergeet Kaplan niet. We hebben verdedigende kwaliteit nodig. Hij doet het goed in Jong!

01-02-2024 08:41

gi0vanni +7123

Gezien de kwaliteit achterin moet je dit seizoen niet te veel verwachten tegen clubs als PSV, Feyenoord, AZ en Twente. Het is te hopen dat AZ en Twente punten blijven morsen dan zou je nog kunnen stijgen op de ranglijst. Maar dit team is nog steeds niet goed genoeg.

01-02-2024 12:34

MPAjax +8374

Nu weer allemaal beter komende half jaar voor inhaal race en conference League please

31-01-2024 20:26

ajaxwestland09 +28905

Boadu zijn salaris een probleem geen Fc Twente nou ajax halen zou ik zeggen 🤭

31-01-2024 20:26

Chrismokum020 +16375

En dan? 2e spits achter Brobbey? We hebben directe versterkingen nodig op plekken waar we nu zwak zijn. Als we ergens prima bezet zijn is het de 9 wel

31-01-2024 21:47

godlike +3806

Boadu?....

01-02-2024 06:49

emieltjuhh +17745

Ajax heeft zelf fc twente gebeld of ze anass willen hebben!. We hebben echt geld nodig meldt Tubantia

31-01-2024 20:20

Spelverdeler +4640

Zou een goede keuze zijn van Anass. Maar hij had de voorkeur toch voor het buitenland?

31-01-2024 20:23

emieltjuhh +17745

Twente is ook een topclub

31-01-2024 20:24

MokumsParadijs +2235

Subtop, hooguit

01-02-2024 12:51

Kryptonite +76738

Dat gebeurt vaker dan je denkt hoor, een speler (via een makelaar) aan een andere club aanbieden. Is helemaal niets geks aan.

31-01-2024 22:42

ajax4ever001 +18363

Mooi binnenkort dan een middenveld met Henderson, vd Boomen en Vos

31-01-2024 20:18

Rolo +13590

Vraag me dan af wie je op 10 zet... laat Hlynsson maar mooi staan.

31-01-2024 22:33

Rob1976 +9430

Mooi shit dat er waarschijnlijk geen nieuwe backs meer bijkomen. Nu 3e worden gaat een hele knappe prestatie zijn.

31-01-2024 20:14

Sportvolgert +40199

Psv en twente thuis. Az en feyenoord uit. Dat zijn de moeilijkste potten. Thuis tegen Twente en uit bij az moeten we ook met deze selectie kunnen winnen. Psv komt voor een nieuwe back sowieso te vroeg.

31-01-2024 20:19

95 +2164

Wie zaterdag ook links back speelt, hij moet hulp hebben van de linker middenvelder. Daarom henderson op 8 en dus Tahirovic op 6. Taylor banken dan.

31-01-2024 20:09

emieltjuhh +17745

Gotverdomme kenneth is weer vrijgezel hij heeft het meisje gekwetst. Single taylor is niet goed voor Ajax

31-01-2024 20:04

ajax4ever001 +18363

Tsja wat moet je ook met zo'n meid die in een heel andere wereldje leeft

31-01-2024 20:14

emieltjuhh +17745

Jaa echt zo indd

31-01-2024 20:23

Odysseus +14244

Taylor met vriendin ook niet echt.

01-02-2024 09:08

Rikkie66 +22800

Je zal toch van die lampjes winnen. In dit idiote seizoen zou dat helemaal bizar zijn. Worden ze weer een x kampioen gaat het seizoen de boeken in als de wederopstanding van Ajax 😊

31-01-2024 19:58

AFCACruijff14 +160831

Uiteindelijk telt alleen het kampioenschap. Ajax verloor 6-2 van Feyenoord, maar pakte de dubbel en haalde de halve finales CL. Denk je dat het me nog 1 seconde boeit dat Feyenoord toen won?

Voor Ajax zijn het zaterdag gewoon 3 punten die we hard nodig hebben en de bevestiging dat we eventueel ook eens een topwedstrijd kunnen winnen. Da's al effe geleden. Vorig seizoen alleen Feyenoord uit in de beker, verder verliezen we al bijna 2 jaar al die potten.

31-01-2024 20:02

Babangida83 +23819

Dan wordt het ineens een hele brede selectie.

31-01-2024 19:56

Kryptonite +76738

Als iedereen gewoon beschikbaar is, is de selectie niet eens zo heel slecht. Op het middenveld miste je met Branco, Vos en Mannsverk gewoon in potentie 3 basisspelers. Op de flanken miste je met Godts en VAD 2 zeer goede opties. Verder was Kaplan ook langdurig geblesseerd, terwijl we nog op zoek waren naar de juiste samenstelling van de verdediging. En niet te vergeten Rulli, die aanvankelijk eerste doelman was.

Nu met Henderson erbij en spelers die terugkomen is het alsof we veel nieuwe aankopen hebben. Vol inzetten op de 3e plek en alles daarboven - wat ik zowat onmogelijk acht - is mooi meegenomen.

31-01-2024 19:53

Altijdindestraat +39809

TRAININGSVIDEO!!!! VREEET MEZELF OP VAN DE SPANNING

31-01-2024 19:51

FysioPat020 +25602

Het staat ook overmorgen nog 0-0

31-01-2024 19:52

Slang3 +45700

Zou voor Taylor kiezen ipv Hlynsson vanaf de start. Creert van de fitte middenvelders de meeste key passes, laatste tijd ook minder balverlies, heeft een goede connectie met Brobbey en zal met Henderson er naast meer vrije krijgen op op te duiken in de ruimte achter Ramalho.

Hlynsson is te inconsistent nog, vorige week belangrijk maar een zwakke eerste helft. En juist vanaf de bank zie ik hem grote invloed kunnen hebben.

31-01-2024 19:47

Kryptonite +76738

"Creert van de fitte middenvelders de meeste key passes, laatste tijd ook minder balverlies"

Heb je ook cijfers om deze gedachtekronkel te staven of roepen we maar wat?

31-01-2024 19:56

Slang3 +45700

1.4 kp, alleen van den Boomen heeft meer als middenvelder. Tahirovic op 0.9. Na Berghuis & Bergwijn de meeste KP sinds de winterstop

Gemiddeld 87% pass succes onder Schip, terwijl het 78% onder Steijn was. Sinds de winterstop is het 89%

31-01-2024 20:15

Slang3 +45700

https://www.sofascore.com/player/kenneth-taylor/959806

31-01-2024 20:19

Kryptonite +76738

Sofascore is geen goede bron. De cijfers daarop geven een vertekend, althans niet compleet, beeld.

Wat je daarop bijvoorbeeld niet ziet is of iemand met z'n man meeloopt. En laat dat nou net de grootste zwakte van Taylor zijn: niet weten waar hij moet lopen. Een ander voorbeeld: Taylor heeft 4 "big chances" gemist en Hlynsson 3. Een nietszeggend verschil zou je denken. Het verschil is echter dat Hlynsson veel minder speelminuten heeft gehad. Taylor mist niet zo veel "big chances" relatief gezien, omdat hij ook niet in die positie komt. En dat is niet omdat hij die big chances ook daadwerkelijk afmaakt (en daardoor dus niet mist). Zijn goal conversie is 4%!! Die van Hlynsson is 21%.

Dan verdedigend. Hlynsson maakt even veel tackles en wint de bal vaker terug, op de 10 positie!!, dan Taylor. Hlynsson wint meer grondduels, meer luchtduels én verliest minder vaak de bal.

Volgens de cijfers van Sofascore is ASE op veel vlakken, zelfs verdedigend, beter dan Hato. Dat klopt ook niet, of wel?

Kortom: Sofascore's statistieken zijn onbruikbaar want missen veel nuances en details.

31-01-2024 20:57

Slang3 +45700

Ik heb het niet over meelopen of big chances gehad. Het weerlegt niks

Juist Henderson er naast zou Taylor verdedigend minder last geven en meer focus op de aanval mogen leggen.

Kom maar op met de cijfers voor je SAE vs Hato claim, ben benieuwd

31-01-2024 21:01

Kryptonite +76738

Qua verdediging: ASE scoort onder meer beter op possession won en heeft minder vaak balverlies.

Ander voorbeeld: Sutalo heeft meer intercepties, herovert meer ballen, is minder vaak voorbij gedribbeld, heeft meer clearances per wedstrijd en heeft minder vaak balverlies. Vind jij de hier vaak verguisde Sutalo beter dan supertalent Hato?

31-01-2024 21:11

Slang3 +45700

Minder balverlies is niet echt verdedigend, daarnaast heb je voor verdedigende cijfers inderdaad meer context nodig. Slechte teams hebben meer te doen bijvoorbeeld, dus meer tackles zegt niet meteen iets. Maar dat wil niet zeggen dat alle andere statistieken dan meteen niet kloppen zoals key passes.

Ik vind Hato geen super talent, en denk dat Sutalo een oke verdediger is over het algemeen. Alleen als hij in de fout gaat het vaker gevaarlijk is vergeleken met anderen omdat hij veel meer een laatste man speelstijl terwijl Hato meer preventief en aggresief is

31-01-2024 21:25

Kryptonite +76738

Ja, jij bevestigt dus wat ik zeg. Die cijfers zijn onvolledig om een compleet beeld te vormen. Je mag dan wel meer keypasses hebben, maar als daartegenover staat dat je bijvoorbeeld net als Klaassen veel te hoog staat en daardoor de andere middenvelders in de problemen brengt én de spits veel in de weg loopt, dan zet dat die keypasses in een ander daglicht.

Verder kun je tegenwoordig onmogelijk alleen naar passes en aanvallende statistieken kijken. Het hedendaagse voetbal vergt van spelers dat ze veel lopen, veel drukzetten, vaak van positie wisselen. Zeg maar precies de reden waarom die m.i. redelijk middelmatige spelers van Feyenoord zo goed lijken. Het is een collectief, iedereen zet druk, iedereen valt aan, iedereen verdedigt. Je ziet dat ook terug bij Bosz. Taylor is ontegenzeggelijk talentvol, maar hij is te slap en ongeconcentreerd. Net als Rensch, al ging het bij laatstgenoemde een aantal wedstrijden voor Heracles wat beter.

31-01-2024 21:32

Tommyshelby +128427

En ook de meeste progressive passes van al onze middenvelders. Zou hem en Hlynsson allebei een helft geven

31-01-2024 20:18

afca1985 +21161

Akpom kan eventueel naar Fulham als ze Broja niet kunnen halen van Chelsea. Bron: Twitter.

31-01-2024 19:45

FysioPat020 +25602

Als Schip met Martha en Taylor en zonder Tahirovic op de proppen komt mag wmb een ander het seizoen afmaken.

31-01-2024 19:40

FysioPat020 +25602

Nog 3 x slapen en nog 100 opstellingen voor de boeg.

31-01-2024 19:37

Harrier Du Bois +38565

De eerste staat alweer boven je

31-01-2024 19:40

Harrier Du Bois +38565

Iedereen wilt nu Hlynsson ipv Taylor, snap ik ook wel, zelfs ik neig daar naar. Taylor is al tijden ondermaats al heeft hij intrinsiek meer talent als Hlynsson. Ik zou het alleen fijn vinden als we Hlynsson niet zo uitkafferen als Taylor wanneer hij ook een matige reeks meemaakt.

31-01-2024 19:25

Sportvolgert +40199

Nee dan juichen we hem toe.

31-01-2024 19:31

wijzijndebeste123 +163058

Taylor wordt vooral uitgekafferd omdat hij continu zn man laat lopen. Tegen lopende mensen als Saibari en Til is dat dodelijk.

31-01-2024 19:32

HendrikAjax +16830

Het zou mooi zijn als dat een keer niet gebeurde. Maar ik vrees dat die kans klein is.

31-01-2024 21:11

wijzijndebeste123 +163058

Martha opstellen en voor Taylor kiezen ipv Tahirovic en je gaat er dik af. Dan kan Schip zich weer achter de selectie proberen te verschuilen maar hij maakt zelf deze keuzes.

31-01-2024 19:25

Harrier Du Bois +38565

Met Martha heb je er zo 4 tegen in 20 minuten

31-01-2024 19:27

MVG +16469

Ik denk wel dat hij Sosa laat spelen, maar Taylor blijft waarschijnlijk staan. Tahirovic doet het best goed de laatste weken. Nou moet ik wel zeggen dat hij vaak moeite heeft als hij onder druk komt te staan en dat was met de laatste tegenstanders weinig het geval.

31-01-2024 19:32

wijzijndebeste123 +163058

Klopt wat betreft Tahirovic. Maar n Taylor die zn man geregeld laat lopen is tegen PSV met lopende mensen zoals Saibari en Til dodelijk.

Sosa gaat Bakayoko ook niet afstoppen maar brengt iig aanvallend meer dan Martha. Hato op linksback is misschien wel de beste optie

31-01-2024 19:34

MVG +16469

Martha is gewoon een mislukt project. Ik snap niet dat van ‘t Schip dat maar blijft proberen. Voor de invalbeurten van Banel valt nog wel iets te zeggen omdat hij op een plek staat waar je niet per se kwetsbaarder wordt, maar Martha snap ik echt niet. Misschien alleen om Sosa te prikkelen een paar wedstrijden maar nu is het wel klaar wat mij betreft.
Met Hato op linksback wordt je centrum wel meteen een stuk zwakker. Kaplan kn je eigenlijk niet voor de leeuwen gooien tegen PSV, als hij dan een paar fouten maakt wordt hij meteen volledig afgemaakt in de media.
Taylor zie ik ook echt niet zitten. Laat die jongen maar een tijdje banken. Talent genoeg maar hij denkt al de pseudovedette uit te kunnen hangen.

31-01-2024 22:55

FysioPat020 +25602

Ik vrees dat je beter tegen een muur kan praten.

31-01-2024 19:33

willem1958 +8740

De wedstrijd komt eigenlijk een week of twee te vroeg want nu komen een paar spelers net terug en jammer genoeg is Marokko uitgeschakeld dus Saibari is er weer bij, dat scheelt ook wel voor PSV.
Ik denk dat we het best met een blok van Henderson en Tahirovic voor de verdediging kunnen starten en Hlynnson met z'n slimme loopacties ervoor.
Verder hoop ik dat Sutalo fit genoeg is om te starten zodat je iets meer lengte achterin hebt en ik weet niet hoe het met Henderson z'n timing en sprongkracht zit want uiteindelijk schelen hij en de Jong maar 6 cm, da's niet veel.

31-01-2024 19:21

JesperDeVlo +5412

AS, met Psv voor de boeg, behoort dit item niet tot het hoofdnieuws?

31-01-2024 19:19

RvhC74 +5371

Waar blijft de ervaring achterin, oh wacht dat mag niet van de RvC

31-01-2024 19:18

Nr.10 +110907

Komen straks toch een paar belangrijke krachten bij, met name Henderson en vd Boomen zal een belangrijke impuls geven aan het middenveld. Onder van ‘t Schip hebben we een uitstekend puntengemiddelde gehaald tot nu toe (29 uit 11).
Ben benieuwd hoe we die lijn kunnen doortrekken. Ook al krijgen we het in sommige topwedstrijden moeilijk, als je zo regelmatig van de rest blijft winnen zoals we tot nu toe onder Schip doen, dan is die 3e plaats zeker.

31-01-2024 19:16

Harrier Du Bois +38565

3de plaats is mogelijk als de concurrentie punten laat liggen, meerdere, gezien wij ook nog in die fase zitten, vind ik de 3de plek haalbaar, maar zeker geen zekerheid.

31-01-2024 19:29

Nr.10 +110907

Het is zeker dat de concurrentie punten gaat laten liggen.

31-01-2024 21:22

AFCA020! +6083

Helemaal eens met dat Schippie het keurig doet! Ben blij met hem. Hij ademt de club, het is een echte Ajacied!
Dat het niet allemaal even perfect is, snap ik. En ga liever voor gaas met Schippie als met de Steijntjes en Schreudertjes van deze wereld.
(Al blijf ik erbij dat Steijn ook wel genaaid is door de situatie, maar ook ten tijde van zijn aanstelling was ik er niet super blij mee).
En het werkt dan beter als clubman dan als buitenstaander.

Echter wil ik wel een klein kanttekeningetje plaatsen. Ja op papier is het 11-29, maar zelf zie ik het meer als 9-25.
Enerzijds: RKC vind ik niet helemaal zijn verdiensten die 5 minuten en anderzijds was hij tegen PEC ook niet in de buurt. Meer dan terecht overigens (zeker in zijn situatie) dat hij z’n gezin op 1 heeft gezet, maar ben er van overtuigd dat Schippie niet gelijk had gespeeld tegen PEC en niet had verloren van Hercules.

Tuurlijk had Schippie de makkelijke helft van het programma, maar de algemene tendens is gewoon tig keer beter dan onder Sven en Steijn.

Derde plek gaan we halen, en wie weet zelfs meer. PSV is de enige die uitzonderlijk presteert, ik vind Feyenoord ook maar heel modaal. In een normaal seizoen hadden ze met Twente en Az gestreden om plek 3 tot 5

31-01-2024 19:35

Nr.10 +110907

Je hebt gelijk over 25 uit 9. Wat nog een hoger puntengemiddelde is natuurlijk.
Zeer benieuwd hoe de maand februari gaat, wanneer we meer serieuze tegenstanders krijgen.

31-01-2024 21:23

Mokum'sTrots +151

Helemaal mee eens, ik ben alleen bang dat Van 't Schip dit niet aandurft.. Zal wel weer gewoon met Sosa of Martha starten op links

31-01-2024 19:02

AFCACruijff14 +160831

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1177426/psv-zet-razendsnel-streep-door-manhoef-en-zoekt-naar-volgende-transfertarget.html

Haha PSV is geloof ik helemaal van de leg. Ook Manhoef niet.

31-01-2024 19:02

mvdk +43634 moderator

Misschien El Ghazi🤣

31-01-2024 19:10

AFCACruijff14 +160831

Zou wel heel fijn zijn als Sutalo, Henderson en Bergwijn zaterdag kunnen spelen. Dan gaan er sowieso 3 hele matige spelers weer naar de bank.

Ideale opstelling voor PSV:

Ramaj, Rensch (geen andere optie helaas), Sutalo, Hato, Sosa, Henderson, Tahirovic, Hlynsson, Bergwijn, Brobbey, Berghuis

Geen Martha, geen Gooijer, geen Taylor aub in de ploeg. Deze achterhoede is nog kut, maar al iets beter.

Kaplan niet tegen PSV laten debuteren, dat is gewoon een te groot risico.

31-01-2024 19:00

arufred +9701

Mee eens. Op dit moment best mogelijke opstelling.

31-01-2024 19:06

Aram +17840

Bijna eens.
Ik zou Forbs opstellen ipv Bergwijn.
Die gaat PSV grote problemen bezorgen met zijn diepgang. Bovendien verdedigt hij mee en dat is im deze wedstrijd belangrijk.

31-01-2024 19:25

AFCACruijff14 +160831

Forbs is gewoon heel middelmatig. Enige wapen is snelheid. Breng hem maar na 70 minuten in om dan nog wat te forceren.

31-01-2024 19:56

Oeroeboeroe +18299

Denk je nou werkelijk dat van 't Schip én met Sosa gaat spelen én Taylor laat banken? Ik help het je hopen, maar de agenda van John blijkt toch helaas anders. Liever een totaal mislukte jeugdspeler die niet weet wat die moet doen, dan een ervaren international. Maar ok, hij spreekt Kroatisch en geen Nederlands. Het andere lieverdje van John is duidelijk Taylor. Die had al vele minuten op de bank kunnen maken, maar ondanks gepruts en het niet volgen van de man, mag hij toch elke keer blijven staan.

31-01-2024 19:26

FysioPat020 +25602

Niks aan toe te voegen.

31-01-2024 19:34

trodat4030 +96403

Mannsverk stond vorige week ook al op het trainingsveld, das eigenlijk niet echt nieuws. Het is wél nieuws dat hij geen terugslag heeft gehad XD

31-01-2024 18:54

Patrick020 +22228

Goed nieuws! goede bank op deze manier.

31-01-2024 18:53

emieltjuhh +17745

Het zal toch geen martha echt worden toch?

31-01-2024 18:50

FysioPat020 +25602

Screen maar.

31-01-2024 19:35

afct +8919

Heerlijk zin in. Gewoon winnen zaterdag en de weg omhoog. Plek 2 dat moeten we halen en we zijn meteen terug volgend seizoen.

31-01-2024 18:44

Tommyshelby +128427

Mooi. Hebben we tenminste een normale bank deze keer.

31-01-2024 18:40

GiannisAntetokounmpo +8389

Ramaj
Rensch - Sutalo - Kaplan - Hato
Tahirovic - Henderson
Hlynsson
Berghuis - Brobbey - Bergwijn

Dit moet hem worden Zaterdag.

Met Sutalo en Kaplan heb je veel kopkracht, en dat ga je nodig hebben tegen L. de Jong.
Dan Hato naar links om Bakayoko af te stoppen.. Sosa tegenover hem is pure zelfmoord..

31-01-2024 18:38

KlemVast +1991

Helemaal met je eens! We hebben backs nodig die ook daadwerkelijk kunnen verdedigen. Een nieuw centrum voor het eerst uitproberen in zo’n wedstrijd is normaal gesproken natuurlijk belachelijk, maar ik zie nu ook geen andere optie.

31-01-2024 18:41

FelixGassenlicht +8934

Inderdaad belachelijk, heb je maandag Kaplan niet gezien!

31-01-2024 18:44

GiannisAntetokounmpo +8389

Alternatief is: Gooijer - Sutalo - Hato - Rensch..

Elke andere optie (Sosa, Martha) zou belachelijk zijn..

31-01-2024 18:46

trodat4030 +96403

@Felix, gelukkig heeft hij ook wedstrijden gespeeld waarin hij het wél liet zien. Zo wijzen naar 1 wedstrijd om een punt te maken is zo nietszeggend...

31-01-2024 18:57

4-3-3 +3511

Denk ook dat je het Kaplan niet aan moet doen om in zo'n wedstrijd zijn debuut te maken. Met Henderson is er al een nieuweling in de linker verdedigende zone. Met zijn staat van dienst maak ik daar geen zorgen om. Kaplan had al meer dan een jaar niet gespeeld en met een paar goede potjes in Jong ben je nog niet meteen klaar om tegen PSV te spelen. Hij maakte over het algemeen zeker een goede indruk (behalve tegen Dort) en heeft talent genoeg om dit seizoen minuten te gaan maken.

31-01-2024 19:06

TeringHenkie +28242

Geen… geen…Taylor ???

31-01-2024 18:45

Rockanje23 +36941

Sutalo kopkracht ? Heb ik iets gemist? En Kaplan, die nog geen seconde in Ajax 1 heeft gespeeld laten debuteren in de basis tegen psv ? Nee, dat gaat echt niet gebeuren. Bovendien gaat niet Taylor eruit voor Henderson maar Tahirovic.

31-01-2024 18:46

Voetbalfan2002 +5528

Ha inderdaad! ik snap niet waar dat sutalo “kopkracht” sprookje vandaan komt? Die man is verschrikkelijk in het vooral verdedigen van hoge ballen/ lucht duels daar veranderd zijn postuur niks aan!

31-01-2024 18:58

Kryptonite +76738

Niet Taylor maar Tahirovic eruit voor Henderson? Jij wilt tegen de beweeglijke speelstijl met veel positiewisselingen van Bosz Taylor op 8 zetten en voor hem Hlynsson? Taylor, die zelfs thuis navigatie nodig heeft om van z'n slaapkamer naar z'n badkamer te kunnen gaan omdat zijn gevoel voor ruimte nihil is?

Nee, gelukkig heet jij geen John van 't Schip. Tahirovic moet gewoon spelen, en dat zou meer dan terecht zijn. Taylor verdient het op basis van z'n prestaties niet eens om op de bank te zitten.

31-01-2024 19:08

Rockanje23 +36941

Waar lees jij dat ik Taylor boven Tahirovic verkies ? Leer eens goed lezen.
Het is wat van ‘t Schip gaat doen.

31-01-2024 19:36

AlexLitmanen10 +14361

Zullen we anders gewoon voetballers opstellen?

31-01-2024 19:54

Rolo +13590

Ja, die heb ik wel nodig ja een medic als je Medic opstelt.

01-02-2024 08:46

Ajaxlee +5558

Kun je dit even naar John mailen of appen?! Dit is toch zoals 90% van alle Ajacieden het neer zou zetten? Ook jouw uitleg erbij is logisch. Ben alleen echt bang dat dit niet gaat gebeuren. Ik las ergens dat we waarschijnlijk met 5 achterop zouden gaan spelen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als wij ons spel en onze opstelling ineens aanpassen aan Psv dat is niet Ajax waardig.

31-01-2024 19:31

stopperspil +11148

Gaat Schip nooit durven, elke trainer zit op een gegeven moment vast in zijn eigen patronen

31-01-2024 22:40

Breuk +25029

Ondertussen gaat psv Manhoef halen

31-01-2024 18:36

ZlatDen +1972

Maak me niet druk om dat bonkig renpaardje.

31-01-2024 18:38

Tommyshelby +128427

Zou mooi zijn.

31-01-2024 18:41

Koningtoto +59946

Ondertussen boeit dat geen moer.

31-01-2024 18:41

Rockanje23 +36941

Nederlands talige versie van Forbs. Dat ze er maar blij mee zijn.

31-01-2024 18:47

Marcw1972 +16464

Gaat niet door

31-01-2024 21:43

ZlatDen +1972

Dit klinkt als muziek in de oortjes!

31-01-2024 18:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.