'Als iemand promotie krijgt, neemt hij die aan'

door Jesse ter Haar 71

'Als iemand promotie krijgt, neemt hij die aan'

door Jesse ter Haar 71

Laatst geüpdatet

Royston Drenthe, eenmalig international van het Nederlands elftal, kan het goed begrijpen wanneer Justin Kluivert de keuze maakt om in een grotere competitie bij een grote club te gaan spelen. Veel mensen beschuldigen de jongeling ervan alleen aan geld te denken, maar Drenthe denkt dat zij dat zelf ook zouden doen.

'Eerlijk gezegd weet ik niet heel veel van Justin Kluivert, met alle respect', begint Drenthe eerlijk in gesprek met Voetbal Inside. 'Maar op het moment dat hij zo'n kans krijgt, waarom zou hij die niet moeten pakken? Wie ben ik om te zeggen dat hij die kans niet zou moeten pakken?'

Drenthe beschermt Kluivert tegen de geluiden van buitenaf door het voor hem op te nemen. 'Heel veel mensen zeggen dan: hij doet het alleen voor het geld. Op het moment dat iemand promotie krijgt bij de baan waar hij op dat moment werkzaam is, dan neemt hij die promotie aan. Op het moment dat een voetballer in de Eredivisie een kans krijgt om naar het buitenland te gaan, moet hij dat ook gewoon doen.'

'Wie zegt dat hij daar niet beter van wordt?', vraagt de hij zich vervolgens af. 'Dat de kans klein is dat hij daar gaat spelen om het feit dat er betere spelers rondlopen, dat kan. Maar dat kan net zo goed hier gebeuren. Wanneer de trainer het niet meer in jou ziet zitten omdat je minder presteert, ga je op de bank zitten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

grannig mokum1 +1

Royston moet niet lullen, juist moet Kluivert naar Royston kijken, hij was ook tevroeg weg naar buitenland 'Real Madrid' en wat heeft hij van gebakken? in zijn voetbal carrière? Nada... Maar ik ben wel klaar mee met dat nep ajacied Justin

28-05-2018 08:56

ram +7283

Ergens heeft ie natuurlijk wel gelijk. Maar je moet wel klaar zijn voor je promotie... Als je gepromoveerd wordt tot manager bij een organisatie maar je kunt dat helemaal niet aan, dan is het op korte termijn leuk voor de bankrekening maar op iets langere termijn vlieg je er gewoon uit.

Met andere woorden: wat Drenthe zegt is kortzichtig dom gelul. Maar Drenthe is echt een ongelooflijk domme pipo dus waarom luisteren we überhaupt naar hem? Waarom moet deze gast steeds op tv?

En waar maken we ons druk om joh. Kluivert gaat weg en ik ga hem niet echt missen hoor. Aardige speler maar niet meer dan dat. Ga dan maar lekker weg als je dat zo graag wil. Maar als je flopt ga ik niet voor je treuren.

27-05-2018 22:34

Beer +1652

€ 20.000.000 is heel veel voor heel weinig.

27-05-2018 21:23

Dennis1964 +121

Kluivertje wil echt wel spelen voor Ajax. Maar zijn zaakwaarnemer en wellicht andere mensen om hem heen maken hem gek. Wat is er mis mee om te verlengen met 3 jaar en dan het maximum salaris te ontvangen bij Ajax. Nog 1 jaar Ajax en dan op 20 jaar naar een mooie club. Voor een hogere vraagprijs dus ook een hogere provisie. Iedereen blij. Kluivertje, Raiola, Ajax en de supporters. Hoe moeilijk kan het zijn?

27-05-2018 20:56

afcamuc +0

is absoluut niet te vergelijken, promotie zou in dit geval een nieuw contract met salarisverhoging zijn, exact wat ajax aangeboden heeft dus. wat kluivert doet is vergekijkbaar met iemand die zijn hele opleiding van een bepaald bedrijf betaald krijgt, zijn eerste baan na de opleiding van dat bedrijf krijgt, en voor een beter aanbod van een groter bedrijf kiest nog voordat hij zijn eigenlijke bedrijf winst gebracht heeft. genoeg mensen die het zouden doen, maar absoluut ondankbaar en het zegt veel over je character

27-05-2018 20:37

Ajax#1900 +1

Dommer dan dit kan bijna niet

27-05-2018 20:06

Web +178830

Royston Drenthe kan het weten, want met hem is het goed gegaan.

27-05-2018 19:49

atalantanio +539

Ja, die is uiteindelijk toch mooi via Real bij Alania Vladikavkaz terecht gekomen.

27-05-2018 22:40

vijfennegentig +278

Of ie naar Drenthe luistert of naar jullie maakt niet zoveel uit. Want meeste willen hem toch weghebben nu???

27-05-2018 19:42

Barra +5529

Het probleem is ook niet dat Justin Ajax verlaat, want hij is vrij om zijn eigen beslissingen te maken, maar kom dan niet met allerlei lulverhalen en excuses aanzetten om een transfer te "rechtvaardigen". Wees een vent en zeg dat je een stap hogerop wil maken of dat je ergens anders het drievoudige kunt verdienen.

27-05-2018 19:36

PaulC +297

Het is maar wat je onder promotie verstaat.....
Meteen na school CEO worden bij je lievelingsbedrijf met de kans dat je faalt en dus ontslagen wordt of via de weg der geleidelijkheid met geboekte resultaten op je cv.

27-05-2018 19:15

SamW +1466

We gaan Drenthe toch niet vergelijken met Kluivert? Drenthe speelde één goed toernooi met Jong Oranje en pakte de enige trein die ooit in zijn carrière voorbij zou rijden. Uitstekend gedaan. Kluivert kan zich ontwikkelen tot een vast speler van Oranje als hij de juiste keuzes maakt. Is wel heel iets anders dan Drenthe.

27-05-2018 19:04

Sampaoli +39261

Roystom Drenthe. Wat een imbeciel is het toch, haha.

27-05-2018 18:55

Lagasj +2905

Het interesseert niet wat hij kan verdienen het gaat om zijn ontwikkeling. Net zo stom als Drenthe dus.

27-05-2018 18:53

FlyingDutchMan +17316

Drenthe heeft ook IQ van een stoeptegel, kunnen hem niks verwijten

27-05-2018 18:47

Red Devil +3604

Who the fuck is Drenthe.
Zwaar overschat spelertje.

27-05-2018 18:11

Koekepeer +1464

Huh? Ik ken inmiddels niemand meer die hem als speler overschat. Hij had natuurlijk wel een goede comeback bij vladikavkaz (iets in de trant). Jammer dat zijn spel toen later niet meer uit de verf kwam doordat er geen goede kapper in de stad zat. Lauw man.

27-05-2018 19:03

OKP-AFCA +56

Onmiddellijk aanpakken inderdaad, dat ging bij jou ook zo goed.

Nee, nog een jaar of twee Ajax en dan kom je nooit meer ergens buiten de eredivisie terecht zeker.

27-05-2018 18:07

Hagmag +9

In het land der blinden is 1 oog koning.

27-05-2018 18:05

maikelklaassen +745

een appel valt niet van een perenboom

27-05-2018 18:45

jwbAFCA +8

Als er in Drenthe meer schapen over de dam zijn volgen er meer.

27-05-2018 19:04

Koekepeer +1464

Beter 10 vogels in de lucht dan 1 op je hoofd.

27-05-2018 19:04

insectenverdelg +23499

In roystpn we trust

27-05-2018 18:04

HarryHarHar +3018

Ja Kluivertje, hou je maar vooral aan Royston vast,

27-05-2018 17:57

jvs +0

Mag elke kakkerlak hier op AS nou zeggen wat hij ervan vindt als een Ajax-speler vertrekt?
We hebben Elia al gehad nou deze droeftoeter Drenthe weer.

27-05-2018 17:43

MankeNelis +7

R. Drenthe, eenmalig international, wat is er daarna misgegaan? Iedereen kreeg de schuld behalve Royston zelf. Goed voorbeeld doet goed volgen, suc7 Kluivertje!

27-05-2018 17:32

Simon1 +2959

Dat deze man in Nederland nog een podium krijgt om zijn onzin uit te kramen. We weten het ondertussen nu wel dat hij van geld houdt en verder niks.

27-05-2018 17:10

Bocarra +14

Man, man, man. Toen er intelligentie werd uitgedeeld stond Drenthe niet vooraan in de rij. Deze anti held heeft werkelijk niets maar dan ook helemaal niets met zijn talent gedaan. Zo iemand vragen naar zijn mening zegt ook wat over degene die de vraag stelt.

27-05-2018 17:09

gi0vanni +7289

Promotie? Je bedoelt dat als je als beginnend werknemer in het het eerste jaar een paar keer iets goed heb gedaan je gelijk naar een nieuw bedrijf moet waar de topmannen zitten?
Ja geweldig idee. Waarom gaan we eigenlijk nog zo lang naar school? We kunnen toch ook gelijk met een topbaan beginnen na een enkel jaartje school?
kluivert is zo goed dat hij de hele Ajax jeugdopleiding in een jaar heeft afgerond. Wie zijn wij om zo'n sterspeler niet naar Barca te laten gaan? En straks zijn we 160 miljoen rijker. :d

27-05-2018 16:44

Ajaxvooraltijd +2

Kluivert moet hem zien als het lichtende voorbeeld waarom je carrière dan naar de klote gaat.

27-05-2018 16:41

blueberry +137

wie was Royston Drenthe ook alweer in mijn geheugen een middelmatige voetballer

27-05-2018 16:37

ranger +0

Kluivert ook

27-05-2018 17:15

Ajax27 +19213

Royston Drenthe een middelmatige speler, alstublieft zeg. Hij was 1 van de grootste talenten van zijn generatie. De faam, de roem, het geld en alle randzaken eromheen waarmee hi j meer bezig was dan gewoon lekker voetballen, dat heeft hem gewoon genekt. Ook hij ging veel te vroeg weg na 1 lekker seizoen.

27-05-2018 17:39

MisterAFCA +6442

Ben jij dat Roystom? ;-)

27-05-2018 21:48

ZlatanI +32

Ik zou geen promotie willen als dat waarschijnlijk het einde van mijn carriere zou betekenen.

27-05-2018 16:33

jariafca020 +0

Off: Vinden jullie het ook vreselijk dat zo'n evenement als De Toppers plaats moet vinden in ons stadion? Ik vind het maar niks.

27-05-2018 16:33

Nicoonzeredder +0

Ja, en niet eens alleen vanwege het veld.

27-05-2018 16:33

Caparzo +4244

Beter zouden we de JC-Arena voor 100% kopen, echter dat is nagenoeg onmogelijk helaas door de kluwen aan aandelen, inspraken en belangen. Dan vingen wij het geld van de verhuur voor dit soort 'evenementen'. Dat is nou eenmaal ook een verdienmodel van de Arena (wat je er ook van vindt qua muziekgenre). Er zijn al een hoop berekeningen van die aantonen dat de Arena kopen een puike investering is, maar zal waarschijnlijk niet mogelijk zij (anders was dit vast al gebeurd).

27-05-2018 17:46

Babayaka +7

Ach die nichten in de glitter pakken of 22 door de wind omvallende voetballers die mekaar kaarten aan naaien.
Ik zie het verschil eigenlijk niet echt.

27-05-2018 20:33

Burpie +0

Is toch een multifunctioneel stadion? Altijd handig als je daar ook nog eens een overjarige milf kan scoren...

28-05-2018 00:27

jariafca020 +0

Off: Vinden jullie het ook vreselijk dat zo'n evenement als De Toppers plaats moet vinden in ons stadion? Ik vind het maar niks.

27-05-2018 16:33

marco1972mb +0

pure middellmaat lekker laten vertrekken en niet druk meer om maken.

27-05-2018 16:26

marco1972mb +0

pure middellmaat lekker laten vertrekken en niet druk meer om maken.

27-05-2018 16:26

marco1972mb +0

pure middellmaat lekker laten vertrekken en niet druk meer om maken.

27-05-2018 16:26

marco1972mb +0

pure middellmaat lekker laten vertrekken en niet druk meer om maken.

27-05-2018 16:26

marco1972mb +0

pure middellmaat lekker laten vertrekken en niet druk meer om maken.

27-05-2018 16:26

Bensco +7174

Ik had zoveel meer verwacht van Kluivert. Tenminste van zijn bijdrage aan onze club. Dat hij nu weggaat is spijtig maar ik begin nu ook in te zien dat de doos van Pandora nu is geopend. We raken nu niet alleen onze sterkhouders kwijt maar onze opkomende talenten dreigen nu ook vroegtijdig de deur uit te lopen.

27-05-2018 16:18

ajaxcied4life +26058

D.o.m. snapt d.o.m.

27-05-2018 16:13

Siemons +379

Aldus het typische voorbeeld van de consequenties.

27-05-2018 16:09

Mokum31 +6141

Net zo’n stakker

27-05-2018 16:07

Rentokill +4608

Niemand zou t m kwalijk nemen als ie naar een club gaat waar hij veel meer kan verdienen. Het is de manier waarop dit gebeurd. Wel 3 maanden eerder roepen dat je Ajax zo dankbaar bent. Dat de club in je bloed zit. Dat je hier graag wil blijven etc etc. Maar bijtekenen om bijvoorbeeld Ajax nog een transfersom te gunnen ho maar. Wat nou dankbaar. Wat nou Ajax in je bloed.

27-05-2018 16:07

Caparzo +4244

Drenthe..

Mwhoehahahahahahahaha! Hahahahahahahahahaha! Pfriewhahahahahahahahahahahaha! Hahahahaha-kuch-kuch-hahahaha-proest-proest.. Hieeeeeeeew (lucht scheppen, red.) Mhwhoehahahahahahahahahahahahahahahahaha!!

Sja en zo gierde en schuddebuikte ik nog even door want echt te hilarisch voor woorden dit.

27-05-2018 16:01

Bjorn +12623

Royston kan moeilijk wat anders zeggen als je zelf direct naar Real Madrid vertrok. Geef hem eens ongelijk als je je in een klap financieel onafhankelijk kan maken. Het is ook niet makkelijk.

Probleem is dat Kluivert met allemaal drogredenen komt. Dat maakt het smerig.

27-05-2018 15:54

JC-Forever +0

Hey Roystom, goede tekst.... Misschien kan je hem ff rappen, kunnen we er tenminste echt om lachen.

27-05-2018 15:50

3*stars*3 +23509

Ik vroeg mij al af, wie nou zijn mening geeft over Justin,
Bij het lezen van; 'Royston Drenthe, eenmalig internatio'...wist ik al genoeg.

Als ''Roya2fFaces'' met zijn mening komt....

27-05-2018 15:43

Jan Doedel +4306

Denk trouwens dat de meeste mensen hier ook geen nee tegen in 1 keer financieel onafhankelijk zijn zouden zeggen. Maar gaat idd meer om de achterbakse en hypocriete manier waarop Kluivert jr het speelt. Totaal respectloos naar Ajax.

27-05-2018 15:39

behangdelul +32804

Bij Ajax tekenen is ie toch ook klaar voor zeg 5x 7 ton?

27-05-2018 16:03

Ajax4life16 +4

Compleet verkeerde vergelijking. Wat Kluivert doet lijkt meer op overstappen naar een concurrerend bedrijf om senior partner te worden, omdat hij niet op zijn promotie kan wachten. En zoiets wordt je niet in dank afgenomen.

27-05-2018 15:37

Ajax4life16 +4

Compleet verkeerde vergelijking. Wat Kluivert doet lijkt meer op overstappen naar een concurrerend bedrijf om senior partner te worden, omdat hij niet op zijn promotie kan wachten. En zoiets wordt je niet in dank afgenomen.

27-05-2018 15:37

Jan Doedel +4306

Lach er maar om maar ik vind het slim om het door iemand met ongeveer t zelfde IQ te laten bekijken, bovendien is hij ervaringsdeskundige.

27-05-2018 15:37

AlexIbarra +19289

Hier is de kans groot dat je begin vh seizoen basis staat en de voorkeur krijgt boven Bandé.

Vervolgens heb je in eigen hand of je CL of EL gaat spelen, naast Eredivisie en beker.
Die laatste 2 zijn geen hoogstaande titels maar wel leuk als je nog geen proftitels hebt.

Denk dat de kans klein is dat hij ergens anders 2x in de week kan voetballen om de prijzen.

27-05-2018 15:21

kaashaas +4

Jemig, deze gast is nou echt het voorbeeld hoe je met talent je carrière naar de klote kan helpen!

Deze kneus neemt toch niemand serieus.
Zelfs bij de kakkerlakken wilde ze hem ook al niet hebben toen hij op een jonge leeftijd terug wou komen.

27-05-2018 15:15

AFCA0492 +3

het gaat er niet om dat hij zn kans ergens anders ziet. het is puur de manier dat het gebracht is.

27-05-2018 15:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.