'Ajax-target Van den Berg laat Liverpool weten te willen vertrekken'

door Bart Veenstra 134

Bron Sky Sport Deutschland

'Ajax-target Van den Berg laat Liverpool weten te willen vertrekken'

door Bart Veenstra 134

Bron Sky Sport Deutschland

Ajax-target Sepp van den Berg heeft Liverpool duidelijk laten weten dat hij de club deze zomer wil verlaten. Dat meldt journalist Florian Plettenberg via X. Van den Berg heeft bij Liverpool nog een contract tot medio 2026. Op dit moment wacht hij op groen licht van de Engelse club om te mogen vertrekken.

Van den Berg werd vorige week door The Athletic aan Ajax gelinkt. Het is niet de eerste keer dat de Amsterdamse club interesse zou hebben in de verdediger. De naam van Van den Berg kwam in de afgelopen jaren wel vaker voorbij in de zogenoemde geruchtenmolen.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Of Ajax deze zomer écht kans maakt - als het überhaupt écht geïnteresseerd is - valt te betwijfelen. Van den Berg speelde in het afgelopen seizoen bij FSV Mainz 05 en met die club wist hij zich te handhaven in de Bundesliga. De verdediger kende met 33 gespeelde wedstrijden een grote rol in de strijd om lijfsbehoud.

Volgens Plettenberg wil Van den Berg in de Bundesliga blijven spelen. Hij zou al meerdere aanbiedingen op zak hebben. FSV Mainz zou hem graag willen behouden, al lijkt Van den Berg de clubs voor het uitkiezen te hebben in Duitsland. Ook vanuit de Premier League zou er interesse zijn. Zo zouden Brentford en het onlangs gepromoveerde Southampton Van den Berg graag willen inlijven.

'Ajax gaat proberen één-op-één te vervangen'

Naar verluidt zou Van de Berg vijftien miljoen euro moeten kosten. Gezien de financiële situatie bij Ajax is het de vraag of de club dat op dit moment kan betalen. Mogelijk zal er eerst een verdediger verkocht moeten worden. Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf liet eerder deze week weten dat Borna Sosa en Josip Šutalo deze zomer mogelijk alweer vertrekken bij Ajax. 'Ze gaan proberen één-op-één te vervangen. Ze bidden dat Šutalo en Sosa een goed EK spelen met Kroatië, zodat ze die goed kunnen verkopen. Dan gaat er achterin ook wel een hoop vertimmerd worden.'

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

RijkdeGooier +2875

Het is leuk dat Ajax im de markt is voor van den Berg, maar het lijkt me helaas in de huidige situatie niet echt reëel. Ajax is in het verleden altijd omhoog geklommen uit het dal met eigen jeugd en aankopen die pasten bij de club en ook nog eens betaalbaar waren. In de jaren 80 keken we jaloers naar wat Pisvee kon kopen en toch zijn wij uiteindelijk weer groter geworden en hebben we weer vele prijzen gepakt!

06-06-2024 18:18

VichoWazig +3442

Met Hato, Kaplan, Sutalo en Rensch heb je echt wel prima CV’s voor nu en zeker voor de eredivisie. Ga hier nou niet weer geld aan verspillen. Een aankoop is altijd maar weer afwachten bij Ajax.

Linksback en rechtsback is een groter probleem. Gooijer heeft niet de juiste mentaliteit en Gaaei niet de juiste techniek. Aan de andere kant zal Sosa wel vertrekken, Wijndal mist weer mentaliteit en Baas kwaliteit.

Het probleem van afgelopen seizoen begon echt al voorin en op het middenveld. Iedereen liep als een kip zonder kop rond en dan later in de helft liep men niet meer, omdat ze te moe waren. Speel vanuit een organisatie en het gaat echt beter. Aan Farioli om te laten zien dat dit kan.

05-06-2024 09:23

Ajax1998 +3333

Het gaat wel even duren ben ik bang voor dat Ajax spelers haalt…

05-06-2024 08:32

AFCAjaxMidNineties +12620

Huren met optie tot koop! Dat is sowieso even een oplossing g voor ons dit seizoen. 't is niet anders. PSV heeft laten zie dat dit werkt.

05-06-2024 07:40

linksbuiten14 +543

Ajax zal toch eerst gaan verkopen. Daarna een lijntje uitgooien naar Virgil van Dijk?😅

04-06-2024 22:45

barry1988 +23986

https://x.com/RisingStarXI/status/1798060017457009047?t=hQV-ozFC5OmvTuoBfROD-A&s=19

Lens moet verkopen voor minimaal €100 miljoen. Misschien dat er nog interessante spelers voor Ajax bij zitten.

04-06-2024 22:38

Rob.C +8400

Wat is de reden dat ze moeten verkopen eigenlijk?

04-06-2024 22:42

barry1988 +23986

Geen idee. Ik zag de bijgevoegde post toevallig voorbij komen.

04-06-2024 22:43

barry1988 +23986

https://x.com/ZachLowy/status/1797733848136192222?t=Y5CdxJXUfCg90JsrcVkQaQ&s=19

In deze post zeggen ze ivm missen CL en het mislukken van een of andere CVC deal (wat dat ook mag zijn).

04-06-2024 23:00

Toni21 +3527

Kevin Danso zou een geweldige nieuwe RCV zijn, maar acht ons, ondanks de financiële situatie van Lens, vrij kansloos. David da Costa een leuke speler die al eens eerder op onze radar heeft gestaan, kan zowel op Rechtsbuiten als op 10.

04-06-2024 23:29

YugoVik +33028

We hebben al een RCV

04-06-2024 23:45

willem1958 +8738

Sandler haal je voor een paar miljoen op en verkoop Medic voor hetzelfde bedrag
Al speelt ie de helft van de wedstrijden in het seizoen dan heb je nog altijd 20 a 25 wedstrijden plezier van hem, da's beter dan Medic die alleen maar op de bank zit.
Hopelijk spelen Sosa en Sutalo een paar goede wedstrijden, dan wisselt Ajax die twee in voor een ervaren linksback en hou je geld over en verder heb je Hato, Kaplan, Rensch en dan Gooier, Baas en wellicht Gaaei er bij als de talenten en back up.

04-06-2024 17:35

YugoVik +33028

Hallo plek 8

04-06-2024 17:53

Ajaxlee +5558

Iedereen roept Van den Berg is niks… EENS! Maar kom eens met suggesties voor de verdediging, want met zoveel doelpunten tegen moet er toch iets gebeuren lijkt mij. En ja ik weet dat dat niet alleen aan de verdediging ligt en dat verdedigen begint bij de aanval, maar die ballen vlogen er vaak we heel makkelijk in

04-06-2024 16:43

Toni21 +3527

Nagalo als vervanger van Sutalo zal al een hoop schelen

04-06-2024 17:47

Aram +17835

Mijn suggestie voor de verdediging: Farioli.
Met andere woorden, met een echte trainer staat de verdediging met de huidige bezetting nu al.

Mijn tweede suggestie voor de verdediging: Middenvelders en aanvallers die hun vuile meters maken.

04-06-2024 18:13

YugoVik +33028

Waarom van den Berg als je Sutalo hebt.. Sommige hier zijn echt gestoord.. Je beste verdediger willen inruilen voor een sep van den Berg..

04-06-2024 15:12

Capocapo +12001

Sutalo 😂😂😂
De beste 🤣🤣🤣🤣🤣

04-06-2024 17:41

YugoVik +33028

Yep, wie dacht je dan?

04-06-2024 17:52

Capocapo +12001

Of Kaplan, zelfs Rensch is minder slecht, plus heeft veel meer inzet.

04-06-2024 18:44

YugoVik +33028

Meer inzet?🤣

04-06-2024 19:20

Capocapo +12001

Ja, minder is onmogelijk

04-06-2024 21:23

Stefanaladin +962

Waarin is Sutalo precies goed?

04-06-2024 20:18

Artemio +31634

Sutalo de ultieme Ajax verdediger.

04-06-2024 22:43

ZuenAFCA +2089

Jammer, jaartje te laat voor Van den Berg. Schakel maar door

04-06-2024 14:49

Aram +17835

Overpriced Premier League-spelers halen?
Laten we dat nou niet meer doen.

04-06-2024 14:30

ajax4perez +9512

Nico terughalen

04-06-2024 13:56

Dirigent +6853

Over 2 dagen: Van de Berg dicht bij transfer naar PSV...

04-06-2024 13:10

Aram +17835

Dat zou geweldig nieuws zijn!

04-06-2024 18:14

AlexLitmanen10 +14359

Absoluut niet. Het is een prima voetballer

Overigens totaal niet bezig met een stap naar NL. Die jongen wil graag Bundesliga spelen (eventueel Premier league).

04-06-2024 22:50

Tommyshelby +128393

Ajax target? Is Steijn weer Ajax coach geworden dan?

04-06-2024 13:01

NeeI +107618

Koop eerst maar eens een paar fatsoenlijke backs.

04-06-2024 12:50

AlexLitmanen10 +14359

Toevallig dat Sep een jaar rechtsback speelde in Engeland en dat prima deed.

Maar goed, die jongen wil dus helemaal niet naar Nederland

04-06-2024 22:51

Web +178830

Als er niet veel te besteden is ben ik al blij met een goede rechtsbuiten en nummer 10
Backs ben ik ook niet blij mee, maar dat moet dan maar

Sepp Van de Berg kan maar zo bij de trainer weg komen?
Want die wil goede opbouwers achterin, en daar is hij goed in

04-06-2024 12:49

NeeI +107618

Nee, vd Berg speelde vorig jaar ook al. En zelfs in een eerder stadium ook al. Dus van enkele jaren eigenlijk al.

Dan liever een fatsoenlijke rechtsback (los van de linksbackpositie) erbij en Rensch concurrentie/roulatiespeler RCV.

04-06-2024 13:34

mvdk +43625 moderator

Nu is het 15 miljoen euro voor vd Berg. Dat is alweer anders dan 20 miljoen pond die vorige week genoemd werd. Het wordt iets realistischer.

04-06-2024 12:38

LOCAmpos +10393

10 teveel

04-06-2024 12:43

mvdk +43625 moderator

Als het de vraagprijs is lukt 11 a 12 denk ook wel. Dat is inmiddels wel een redelijk bedrag hoor. Heeft het prima gedaan in de Bundesliga.

04-06-2024 13:25

rafaelvandekaart +1752

Zou je hem dan ‘inruilen’ voor Sutalo?
Lijkt me een gevalletje lood om oud ijzer.

04-06-2024 14:04

mvdk +43625 moderator

Als je voor Sutalo nog 20 kan krijgen en vd Berg voor 12 kan halen dan wel. Maar we zijn ook een beetje afhankelijk van het EK. Maarja zal je net zien dat Sutalo opstaat en wel goed wordt. Maarja dan nog heb je eigenlijk 2 volwaardige rechter centrale verdedigers nodig.

Ik zou toch eerder voor Debast van Anderlecht gaan. Daar ligt mijn voorkeur.

04-06-2024 14:12

rafaelvandekaart +1752

Ik zou in dat geval Sutalo de kans geven; een speler als vd Berg geeft ook totaal geen garantie.
Ik heb liever een type Veltman die de concurrentie met zowel Rensch als Sutalo kan aangaan, geen idee of dit haalbaar is overigens…

04-06-2024 16:09

Capocapo +12001

Geen enkele speler heeft garantie, zien we aan Sutalo

04-06-2024 17:42

mvdk +43625 moderator

De taal speelt ook een rol. Sutalo spreekt geen Engels en geen Nederlands waardoor communicatie lastig is

05-06-2024 12:51

JohnDylan +21758

Als Ajax een Nederlandse centrale verdediger zoekt om Sutalo op te volgen zie ik liever dat ze voor Doekhi gaan. Die heeft misschien een lager potentieel plafon maar heeft meer ervaring en leiderschapskwaliteit waardoor talenten als Hato het komende seizoen meer aan hem zouden hebben dan aan Vd Berg (die eigenlijk zelf nog een ervaren partner centraal in de verdediging nodig heeft).

04-06-2024 12:15

barry1988 +23986

Ik weet niet of Doekhi haalbaar is omdat er geruchten waren dat o.a. Roma achter hem aan zaten. Wat profiel zou hij een heel interessante speler zijn om te halen.

04-06-2024 15:48

Stefansuarez +19011

Nagalo, Valentin Gomez of Oumar Solet
Voor de verdediging halen

04-06-2024 11:51

Toni21 +3527

Hele mooie opties, zeker Nagalo en Solet! Valentin Gomez is een linkspoot, ondanks zijn enorme potentie en talent toch wat minder hard nodig dat een rechtsbenige CV

04-06-2024 18:12

Stefansuarez +19011

Weet alleen niet wat Nagalo of Solet zouden moeten kosten

04-06-2024 20:10

GdlT +1004

Geen AJAX materiaal.
Sepp geeft ruim voor het beëindigen van zijn contract aan de club door dat hij wil vertrekken.
Bij AJAX geven spelers aan dat ze willen blijven, onderhandelingen uitrekken, in de media verkondigen dat ze er met de club uit gaan komen, om vervolgens contract vrij de deur uit te lopen.
Wellicht een overbodige aanvulling, neem dit schrijven aub niet serieus.

04-06-2024 11:50

Dolblij +44784

Sepp draaide bij Mainz 05 inderdaad een puik seizoen en speelde zich regelmatig in de kijker. De prijs plus de concurrentie van andere clubs maken hem voor Ajax denk ik een mission impossible. Hij zou in plaats van de bibber-kroaat echter wel een direkte versterking zijn.

04-06-2024 10:57

Orangesoul +5980

Sutalo herpakt zich wel en is kroatisch international. Sepp is een voormalig talentje van zwolle die als speelbal werd gebruikt door Liverpool om m vervolgens te lozen in
Duitsland. Je hebt verdedigers genoeg bij Ajax.. Gooijer, Aertsen, Sutalo, Kaplan, Hato, Rensch, Baas, Wijndal, Sosa, Medic, Sutalo..

04-06-2024 11:49

Dolblij +44784

Sutalo heeft zich een heel jaar lang niet herpakt, terwijl Kaplan en Hato het toch verdienstelijk deden. Ik hoop dat Sutalo zich herpakt, natuurlijk, maar heb daar niet zoveel vertrouwen in. Sepp deed het bij Mainz gewoon goed en als je je in de BL staande houdt, dan ben je geen voormalig talentje van Zwolle meer.

04-06-2024 11:55

4Ever14 +6569

"Sutalo heeft zich een heel jaar lang niet herpakt, terwijl Kaplan en Hato het toch verdienstelijk deden."

Lol, Sutalo heeft het niet veel slechter gedaan dan Hato.
Maarja als je elke fout van hem uitvergroot en elke fout van Hato je ogen dicht doet, dan snap ik wel hoe Hato het "verdienstelijk" heeft gedaan. En Kaplan begon na een paar wedstrijden ook grote fouten te maken, alleen worden ze hier op AS gewoon negeert.

04-06-2024 12:16

eenAjaxfan +20253

Er zit vijf jaar verschil in leeftijd tussen Hato en Sutalo....
Dan mag je, hoewel nieuw bij de club, wel wat meer van Sutalo verwachten of mag je iets coulanter zijn bij Hato.
Ik heb wel vertrouwen in beide, maar goede concurrentie kan nooit kwaad.

04-06-2024 12:45

LOCAmpos +10393

Sutalo heeft het niet veel slechter gedaan dan Hato.. koekoek

04-06-2024 12:47

Web +178830

Sutalo is als grote speler binnen gekomen, niet waar gemaakt
Maakt jou niet veel uit Hato of Sutalo?

04-06-2024 12:52

LOCAmpos +10393

Kaplan showed everything Sutalo didnt, in the same environment in not his natural position. No he can’t build and he looks like an amateur who never played in a full stadium.

04-06-2024 13:59

Aram +17835

Sutalo was de laatste maanden veruit onze beste verdediger. Daarvoor niet hoor, dat vind ik ook. Kaplan en Hato hadden ook zo hun periodes maar vielen ver terug. Sutalo heeft de snelheid en fysiek die de anderen gewoon missen, dat heb je gewoon in je team nodig. Plus dat hij ook gewoon goed begon te voetballen.

Gevalletje van een seizoen wennen, heel gewoon, zie Alvarez, Neres, Zlatan. Domste wat je kunt doen is hem verkopen net nu hij is gewend.

04-06-2024 14:35

leeke +10375

Dolblij. . .En dat wil zeggen dat hij voor Ajax een versterking is....je praat je wel een beetje tegen he. Suralo is ook international van Kroatië, deed het meer dan goed bij zijn club....dus in principe deed hij het nog beter dan Sepp

04-06-2024 15:52

leeke +10375

Dus had je ook vel en veel meer van Henderson mogen verwachten,zoals jij uitlegt dan.....

04-06-2024 15:55

4Ever14 +6569

"Dan mag je, hoewel nieuw bij de club, wel wat meer van Sutalo verwachten of mag je iets coulanter zijn bij Hato."

Vind ik niet, de omstandigheden om te presteren waren gewoon ontzettend slecht.
Overigens wordt hier de rol van de trainer zwaar onderschat.
Daarom vind ik het ook niet terecht om de spelers op dit seizoen te beoordelen, wanneer we 2 trainers van amateur niveau hebben gehad.

Overigens neem ik het op voor Sutalo, omdat elke fout van hem hier wordt uitgelicht en als hij iets goeds doet dat wordt er niet over gesproken. Precies het tegenovergestelde gebeurt met Hato waar elke goede ding wordt uitgelicht en alles wat hij fout doet, wordt niet over gesproken.

04-06-2024 18:03

4Ever14 +6569

"Sutalo is als grote speler binnen gekomen, niet waar gemaakt"

Hoezo als "grote speler" binnen gekomen?
Dat maken mensen van AS ervan.
Als hij naar een top 5 club in de premier league of Bundesliga was gegaan ipv Ajax, dan werd hij gewoon gezien als talent en niet als "grote speler".
En op basis van wat is hij een "grote speler" ? Zijn aankoopbedrag ?

04-06-2024 18:07

kampioenenjood +5043

Ik snap het beleid eerst verkopen en dan pas kopen heel goed, maar het resultaat is vaak wel dat je pas in augustus je selectie in orde hebt, zeker als er nog een EK tussen zit. Op bepaalde posities waar de kwaliteit gewoon te mager is zul je wellicht toch wat eerder moeten investeren en posities met een lagere prioriteit zou je langer af kunnen wachten. Nou zal het me ook niet verbazen dat bepaalde spelers volgend jaar gewoon een stuk beter gaan renderen met een betere trainer en wellicht is het lozen van spelers die niet mee willen/kunnen in de topsportmentaliteit, die afgelopen jaren afwezig was, nog wel het belangrijkste.

04-06-2024 10:45

Cruijffiaans +88

Is good old Joel Veltman geen optie voor erbij? Inderdaad zat spelers die op RCV kunnen maar geen directe zekerheid door grilligheid. Veltman kan zowel op RCV als RB, is ervaren etc.

Geen absolute topper, maar die gaan ook echt nu niet komen. Volgens mij ook laatste jaar van zijn contract.

Als je dan geruchten over Sandler hoor, zie ik liever Joel.

04-06-2024 10:22

Johan14Cruijff +568

Die blijft lekker bij Brighton.

04-06-2024 10:39

Ajaxlee +5558

Dan had ik persoonlijk liever Tere terug zien komen. Die kon transfervrij overkomen en heeft toch laten zien in de PL goed mee te kunnen komen. Verder bouw je naar mijn idee met hem verdedigend meer zekerheid in dan met Veltman

04-06-2024 16:46

JanBiesbos +28954

Onzin hato en kaplan oefenen ook maar met het rechterbeen voor dat geld

04-06-2024 10:09

JanBiesbos +28954

Laat die trainer ze eerst proberen normaal te voetballen die man heeft wel de tijd nodig

04-06-2024 10:07

Robertini +38951

Ajax gaat echt geen dure RCV halen als Sutalo er nog is.

04-06-2024 09:54

JariLitmanen87 +7934

Sutalo kan er helemaal niets van. Trekken aan een dood paard.

04-06-2024 10:12

Robertini +38951

Mwa, vrij grote kans dat hij veel beter voor de dag komt komend seizoen in een beter georganiseerd team. Ik zeg niet dat hij goed genoeg is voor ons streefniveau, maar om een vervanger te halen voordat je hem verkoopt, zou niet slim zijn.

04-06-2024 10:29

FysioPat020 +25582

Op basis van wat?
Wie was er dan wel goed behalve Brobbey?

04-06-2024 11:38

Web +178830

@JariLitmanen
Ik zou Sutalo heel graag ruilen voor Sepp van de Berg

04-06-2024 12:56

leeke +10375

Dus trekken aan de gehele selectie dan......

04-06-2024 15:56

barry1988 +23986

Als je al een centrale verdediger haalt dan zou ik liever een type Davidson Sanchez zien. Maar dan wel eentje die beter aan de bal is.

Er vanuit gaande dat Rensch vertrekt gezien zijn contract. Dan houd je Gaaei en Gooijer over.
Ondanks dat Gaaei het steeds iets beter begon te doen, vraag ik mij af of hij in het systeem van Farioli past. En Gooijer moet je eigenlijk verhuren, hij heeft minuten nodig maar heeft ook een slechte mentaliteit. Gooijer vindt ik heel nonchalant overkomen daarom zie ik het niet in hem zitten.

Linksback heb je Sosa, Baas en Wijndal. Baas is een prima backup. En Sosa en Wijndal presteren te weinig voor hun salaris. Plus dat Sosa er behoorlijk ongelukkig uit ziet wanneer die inbeeld komt, die wil volgens mij het liefst zsm vertrekken. Wijndal past ook niet echt in het systeem van Farioli, plus dat ik twijfel over of hij mee kan/wil in de discipline en fitness.

De beide backs zouden achterin de prioriteiten moeten zijn. Voor beide posities heb je nu geen basiswaardige spelers.

04-06-2024 09:44

debetweter +10060

Op RCV en Rechtbuiten is één-op-één vervangen onverstandig aangezien op die posities de selectie niet breed genoeg is.

04-06-2024 09:28

trodat4030 +96403

Voor RVC heb je op t moment Sutalo, Medic, Rensch en Gooijer, das breed genoeg, ondanks dat de laatste 2 ook opties zijn voor rechtsback. Voor rechtsbuiten wordt niet gesteld 1 op 1 te vervangen, dat zou (volgens Mike, dus voor wat t waard is) gaan om linksback en RCV. Ik denk dat ook Medic op de nominatie staat te vertrekken bijv, al wordt die niet bij naam genoemd.

04-06-2024 09:37

trodat4030 +96403

Als Sosa en Sutalo idd vertrekken: Gezien wat er dan overblijft met Hato (18), Gooijer (19), Kaplan (21), Rensch (21), Baas (21), Gaaei (21), lijkt een 22 jarige RCV me niet echt heel logisch, die linie is al zo jong, dan wil je daar echt een eind twintiger of misschien wel een jonge dertiger bij hebben lijkt me. Zeker niet als je ook nog Ramaj er achter hebt staan.. Ik zou echt in een andere categorie gaan zoeken. Iemand die fatsoenlijk kan opbouwen, die die linie kan aansturen (dus de persoonlijkheid is van groot belang, ervaring en leeftijd alleen zegt niet alles), situaties kan herkennen en weet hoe hij zijn medespelers moet neerzetten al naar gelang de situatie. Pittige speurtocht, maar ze zullen vast rondlopen.. Als je echt weer balans in de selectie wilt krijgen, zou Sepp daar gewoon niet in passen imo.

04-06-2024 09:20

trodat4030 +96403

Overigens zou het dan ook fijn zijn als die speler een jaar of 4-5 blijft, het moment dat Kaplan en Hato gaan vertrekken komt ook steeds dichterbij (zeg over 2 jaar 1 van hen en het jaar erop de ander) en dan staat er wéér een jong talent te trappelen in de vorm van Dies Janse, zou fijn zijn als deze speler ook hem nog een jaar of 2 onder zn vleugels kan nemen.

04-06-2024 09:44

MrIvez +3493

Hato nog 2 jaar? Bang dat het volgend jaar al zo is

04-06-2024 09:52

trodat4030 +96403

Ik hoop van niet, maar wie weet. Ging mij meer om het punt dat de te halen RCV echt de overbrugging tussen Hato/Kaplan en Janse moet managen door de stabiele factor te zijn in die linie, dus geen speler die zelf weer over 2 jaar pleiterik is.. Dat was vooral mijn punt. Iemand die 5 jaar bij de club blijft en deze 3 kan blijven aansturen.

04-06-2024 09:57

Ajaxlee +5558

Wat vind je van Ko Itakura. In mijn ogen zou dat een zeer goede optie zijn. Ervaring zat, goede mentaliteit, voetballend goed, contract van nog 1 jaartje..

04-06-2024 16:49

rafaelvandekaart +1752

Ligt de prioriteit achterin echt bij centraal?
We hebben Hato, Kaplan, Sutalo waarvan Kaplan zowel LCV als RCV kan.
Daarnaast kunnen ook Rensch (als ie blijft) en Gooijer centraal. Ik zou me focussen op een linksback voor de basis en dan kijken of Rensch met als back-up Gooijer rechtsback goed genoeg zijn.
Wellicht kunnen we een Rechtsback die ook RCV kan erbij gebruiken (type Veltman?)

04-06-2024 09:17

debetweter +10060

Ja man. Kaplan kan in theorie ook in de spits en Brobbey als keeper. Bergwijn is ook zo'n toppertje voor rechtsbuiten. Hou op met schuiven van spelers. Kaplan is linksbenig en heeft de voorkeur voor LCV in nood zet je hem RCV.

04-06-2024 09:29

rafaelvandekaart +1752

Kaplan speelde in Turkije altijd RCV.
Rensch en Gooijer kunnen er spelen.
En daarnaast zeg ik ook, wellicht een rechtsback voor erbij die ook RCV kan, goed lezen.
Ik zou geen 15 miljoen betalen voor NOG een centrale verdediger als je er al 3 (+2) hebt.

04-06-2024 09:31

trodat4030 +96403

Kaplan speelde niet 'altijd' RCV, hij en Denswil wisselden een half seizoen lang zo'n beetje elke wedstrijd van positie, dan Denswil RCV, dan weer Kaplan. En dat was ook een moetje, ze hadden blessures onder hun rechtsbenige CV's en moesten dat feitelijk oplossen met deze houtje-touwtje-oplossing.

04-06-2024 09:41

rafaelvandekaart +1752

Feit is dat je genoeg opties hebt op RCV

04-06-2024 09:48

trodat4030 +96403

Ja, en het is ook een feit dat ze allen piepjong zijn en de enige 2 die het niet zijn, Medic en Sutalo, niet de spelers zijn die jonge jongens bij de hand nemen. Medic niet omdat hij gewoon kwalitatief tekort komt, Sutalo omdat hij die persoonlijkheid (nog) niet heeft (en ik betwijfel of dat dit seizoen opeens wel gaat komen). Dat is wel wat er enorm aan ontbreekt in deze linie. Zeker met een jonge keeper als Ramaj er ook nog achter.

04-06-2024 10:01

debetweter +10060

Ok misschien niet vd Berg maar Sandler is al een hele upgrade. Kaplan is derde of vierde optie voor RCV. Rensch, Gooijer en Gaaei zou ik lekker voor rechtback bewaren. Misschien Rensch/Gooijer twee/derde optie voor RCV. Sutalo moet strijden voor een basisplaats en heeft daarvoor een goede concurrent nodig. Dat zou dan bijv Sandler zijn. Als Sutalo vertrekt zie ik graag in totaal twee RCV's gehaald worden.

04-06-2024 10:03

debetweter +10060

Genoeg opties? Kwantitatief ja, niet kwalitatief.

04-06-2024 10:04

trodat4030 +96403

Sandler heeft in alles hét perfecte profiel op 1 heel belangrijk punt na, zijn enorme waslijst aan blessures die langer is dan het sinterklaaslijstje van een willekeurige 6 jarige die het intertoysboek op schoot heeft (bestaat dat nog of is dat tegenwoordig een ipad en de intertoys website? XD). Op Sandler kan je helaas gewoon niet bouwen, mist elk jaar minstens een wedstrijd of 10. Afgelopen seizoen was het seizoen waarin hij tot de meeste wedstrijden kwam in zijn hele carriere, 28, incl 4 bekerwedstrijden, van de potentiele 40. Toch weer 12 gemist. Jonge spelers zijn ook gebaat bij stabiliteit, dus ht liefst gewoon 1 onbetwiiste basisspeler waarvan je er vanuit mag gaan dat hij gewoon het hele seizoen fit blijft (al is dat nooit 100% zeker te voorspellen, maar bij Sandler zijn blessures bijna wél te voorspellen).

04-06-2024 10:12

debetweter +10060

We willen daarom Sandler en een concurrent. Of dat Sutalo is of een talent (aankoop of jeugd) maakt mij niet zoveel uit. Sandler staat volgens mij open voor Ajax. Dus laten we dat dan ook onderzoeken.

04-06-2024 10:57

RuffRhythim +24837

We hebben centraal achterin een betrouwbare CV nodig. Niemand die je noemt is dat. Kaplan en Hato niet omdat ze jong zijn en jonge spelers vrijwel nooit constant een goed seizoen kunnen draaien. Sutalo zou die betrouwbare CV moeten zijn maar inmiddels weten we wel anders. En Rensch boekt al jarenlang geen enkele vooruitgang, dit is duidelijk zijn top en daar word ik niet enthousiast van

04-06-2024 09:31

rafaelvandekaart +1752

Ik zie je punt alleen zou ik Hato en Kaplan met zoveel kwaliteit niet op de bank houden. Je zou ook voor een ervaren linksback kunnen gaan.
Bovendien is Sepp ook niet die ervaren verdediger

04-06-2024 09:33

trodat4030 +96403

Ik denk echt niet dat Rensch al op zn top zit hoor. Juist in de jaren dat hij echt stappen moest gaan zetten werd de selecte en staf een broos en onzeker zooitje, dat heeft ook zo zn weerslag op het wel of niet kunnen zetten van bepaalde stappen. Er zit echt nog wel meer in die jongen, maar hij moet ook geholpen worden en dat is uitgebleven de laatste jaren. Ook vorig seizoen naast de nog steeds erg jonge Timber en uiterst onzekere Bassey en later zelfs Hato hield het allemaal niet over.

04-06-2024 09:53

RuffRhythim +24837

Nee je hebt gelijk, ik vind ook wel dat Hato en Kaplan beide zouden moeten spelen hoor. Deze jongens kan je nu niet tegenhouden in hun ontwikkeling, dat zou zonde zijn. Het is wel een soort dilemma eigenlijk. Een betere LB als die we het afgelopen seizoen hebben gehad is welkom. Wat mij betreft dan ook een betere RB dan we nu hebben.

04-06-2024 10:47

Lazell +16973

Centraal achterin moet je op zijn minst 1 speler met pure kwaliteit hebben. Dat is vd Berg niet, maar Hato, Sutalo en Kaplan ook (nog) niet. Ik zou daar graag een echte topper voor Ajax begrippen bij hebben.

En niet altijd alles met de hoogste prioriteit wordt als eerste gedaan. Als zich een enorme kans voordoet om Sutalo te verkopen en een topper terug te halen, moet je dan maar wachten omdat een rechtsbuiten meer prio heeft?

04-06-2024 10:20

WantAmsterdam +115917

Ik zou juist eerder na een RB kijken. Rensch en Gooijer zijn as spelers.

04-06-2024 12:54

Capocapo +12001

Kan toch ook allebei? Omdat we een LB nodig hebben, kunnen we dan niet tegelijkertijd een CB zoeken?

04-06-2024 17:40

Altijdindestraat +39799

Sosa zie ik niet heel veel meer potentie in, maar Sutalo moet echt beter kunnen worden met iemand als Farioli.

04-06-2024 09:08

NeeI +107618

Sosa kan best een nuttige back zijn in bepaalde speelstijl. Echter lijkt dat niet bij ons met beoogde speelstijl Farioli. Daar lijken de backs wat meer naar binnen te spelen, dienende als extra middenvelder in balbezit. Sosa is vooral een loper met een prima voorzet, daar stopt het.

Sutalo moet wel beter kunnen. Onmogelijk dat dit het is.

04-06-2024 09:15

Altijdindestraat +39799

Interessant om Kroatie dit EK nauwkeurig te volgen, eigelijk elk land waar een Ajacied in de basis staat.

04-06-2024 09:06

Koekie87 +20962

Was dit niet die jongen die vorig jaar nog doodleuk vertelde geen intresse te hebben om voor Ajax te spelen omdat hij liever in het buitenland actief bleef en zich daar verder wilde ontwikkelen.

04-06-2024 09:03

trodat4030 +96403

Staat me wel iets soortgelijks van bij inderdaad.

04-06-2024 09:25

swelbaum +259

Beter een ervaren verdediger halen.
Hato naar links.

04-06-2024 08:46

Sampaoli +39150

Zou voor RCV kiezen voor een talent achter Sutalo. Wél een Ajax-type graag, geen jongere versie van Medic. Sandler blijf ik interessant vinden qua profiel, ondanks dat hij verdedigend (en fysiek) kwetsbaar is.

Met Sutalo, Kaplan en Hato genoeg opties centraal om een talent erbij te nemen. Querfeld (Rapid Wien), Wooh (Rennes) of de weinig spelende Nianzou (Sevilla) zou ik tof vinden.

04-06-2024 08:43

Bowie +2377

Sandler is alweer 27, dus talent is hij (helaas) niet meer. Verder helemaal met je eens!

04-06-2024 08:45

Okocha078 +13648

Querfeld zou ik ook graag zien komen. Fysiek ook al een beest op die leeftijd.

04-06-2024 09:48

SwissAjaxFan +3972

Sutalo een kans geven a.u.b.

04-06-2024 08:41

fluwelenlinker +11608

Forget about it. Financieel onhaalbaar en hij wil zelf niet naar de Eredivisie.

04-06-2024 08:35

FysioPat020 +25582

vd Berg out, Šutalo in.

04-06-2024 08:14

Ibuprobrimovic +4598

Sutalo out, Sepp in.

04-06-2024 07:52

Koningtoto +59928

Ik vind het verdacht stil rond onze club.

Ik hoop stilte voor de storm.

04-06-2024 07:35

AjaxAficionado +1453

net als vorig jaar zeker, zit je ergens in zuid frankrijk word de ene na de andere totaal onbekende aangetrokken. Toen had ik er vertrouwen in maar nu minder dan ooit, de laatste voltreffer qua transfers is namelijk al een beste tijd geleden...

04-06-2024 07:38

Bramble1988 +9247

Transfers worden geen voltreffers als de hele club een chaos is!

04-06-2024 07:40

AjaxAficionado +1453

nee? vind ik echt dikke onzin, als er 12 capabele jongens gehaald werden waren we nu makkelijk hoger geëindigd puur op individuele fouten hebben we wel 30 goals tegen gehad, ligt dat aan bestuurlijke chaos? ik denk t niet.

04-06-2024 08:55

Ricoteb +53174

Eerst verkopen hè. Jaarlijks terugkerend riedeltje wat ik inmiddels wel aardig zat begin te worden. Allemaal deel van de erfenis van Overmars. Helemaal met een EK voor de deur gaat het nog wel frustrerende zomer worden vrees ik.

04-06-2024 07:53

Grub +1329

Liever deze stilte dan het gekrakeel van een jaar geleden

04-06-2024 08:05

DEELM +11891

Dat gekrakeel kwam pas in augustus op gang en was veel te laat.

04-06-2024 08:33

CDX +3139

En waarom? Alvarez en Kudus gingen pas in Augustus weg voor megabedragen.

04-06-2024 08:57

AFCACBS1900 +2489

Transferperiode is nog niet eens open.

04-06-2024 08:58

AFCAWZAWZDB +1019

Zal wel pas loskomen na het EK.

04-06-2024 09:11

Odysseus +14237

Ik stel mij voor dat Farioli eerst honderden uren video’s aan het bekijken is van Ajax als geheel en alle selectiespelers individueel van Ajax1 en JA. En dan na het EK aangeeft wie hij wel wil en wie mogen vertrekken. Geennidee natuurlijk of het zo is.

04-06-2024 09:22

trodat4030 +96403

Hij kan dan beter per positie gaan kijken en zodra hij weet wat hij in huis heeft op een bepaalde positie dan gaan aangeven wat daar wel of niet moet gebeuren. Dan kunnen Kroes, De Lang en Beuker alvast aan de slag en gaat hij vervolgens naar de volgende positie kijken. Ik zou niet wachten tot hij alles in 1 megadik rapport zet, doe maar af en toe een paar A4tjes..

04-06-2024 09:33

Okocha078 +13648

Zie sowieso liever een wat ''hardere'' verdediger. Dit is weer zown lieve jongen.
Ik zou eens kijken naar Igoh Ogbu van Praag. 24 jarige Nigeriaan, Is fysiek een beest, razendsnel, kan spijkerhard zijn en kan ook prima opbouwen. Plus hij brengt kopkracht mee. Zou nu nog goed haalbaar zijn.

04-06-2024 07:33

Wolverine14 +71

Daarom zit die ook nog op 24 jarige leeftijd bij Sparta Praag

04-06-2024 08:09

EuforischeRealist +15504

Als ze bij 010 Geertruida verkopen, wat er dik in zit deze zomer, dan zou zo'n jongen waarschijnlijk wel met z'n trainer meegaan naar een nieuwe club.

04-06-2024 09:15

Betuwe85 +20411

Die is voor ons nu te hoog gegrepen en als we idd 1 op1 moeten vervangen / verkopen zijn we te laat die gaat lekker cl spelen

04-06-2024 07:32

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Onlogische stap voor hem om terug naar de eredivisie te komen inderdaad.

04-06-2024 07:33

debetweter +10060

Wellicht een huur? Ik denk dat hij na een prima seizoen meer waard is.

04-06-2024 07:38

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Hij heeft net al een prima seizoen gehad in de Bundesliga. Dus dit is het moment voor Liverpool om hem of te verkopen voor een goede bedrag of nog een stapje hoger te laten verhuren aan een club in de Premier League.

04-06-2024 07:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.