'Ajax laat wederom oog vallen op Van den Berg; ook interesse vanuit Premier League en Bundesliga'

door Cristian de Jong 153

Bron The Athletic

'Ajax laat wederom oog vallen op Van den Berg; ook interesse vanuit Premier League en Bundesliga'

door Cristian de Jong 153

Bron The Athletic

Laatst geüpdatet

Ajax zou wederom interesse hebben in Liverpool-verdediger Sepp van den Berg, zo laat The Athletic blijken. De Amsterdammers zijn echter niet de enige die belangstelling tonen in de Nederlander. Van den Berg kan genieten van interesse uit heel Europa, na een goed seizoen op huurbasis te hebben gedraaid bij Mainz 05.

Van den Berg staat nog onder contract bij grootmacht Liverpool. De Engelsen hebben een prijskaartje van twintig miljoen pond aan de Nederlander gehangen. Liverpool zal echter pas duidelijkheid geven over zijn toekomst nadat hij in het voorseizoen is beoordeeld door nieuwbakken hoofdtrainer Arne Slot.

Meerdere clubs geïnteresseerd in Van den Berg

Interesse in de verdediger is er in ieder geval genoeg. Zo wil Mainz 05, de ploeg waar Van den Berg dit seizoen op huurbasis voor speelde, de Nederlander maar wat graag behouden voor het aankomende seizoen. De Duitsers lijken dit financieel echter niet te kunnen realiseren. Daarnaast lijkt Wolfsburg ook een mogelijke kanshebber op de handtekening van Van den Berg.

Vanuit de Premier League is er ook interesse. Brentford en het recent gepromoveerde Southampton zouden Van den Berg ook op hun lijstje hebben staan. The Athletic schrijft vervolgens dat Ajax dus ook nog altijd belangstelling heeft in de diensten van de oud-speler van PEC Zwolle.

Ajax hadden eerder al plannen de verdediger naar Amsterdam te halen, maar toen verkoos Van den Berg een avontuur in de Bundesliga boven een transfer naar de Nederlandse hoofdstad. Bij Mainz 05 speelde de 22-jarige Van den Berg een belangrijke rol in de strijd om lijfsbehoud. De verdediger kwam in het gehele seizoen 33 keer in actie voor de Duitsers in de Bundesliga. Voor zijn periode bij Mainz kwam Van den Berg al op huurbasis uit voor Preston North End en Schalke 04. De Nederlander speelde tot nu toe vier officiële duels voor Liverpool.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

afca95 +1288

Waarom doe je dan Perr Schuurs weg en haal je hem voor 23 miljoen?

29-05-2024 08:40

Erwin2004 +934

Ze laten hun oog vallen, nog een keer en ze zijn blind!

29-05-2024 07:07

Aurelius1 +19697

Ajax zou er goed aan doen hooguit iets van 5 spelers te halen met een hoog salaris, in plaats van 10 spelers met een laag salaris. Mislintat spendeerde dan wel 110m, maar de salarissen die hij kon betalen waren aan de lage kant, waardoor je net niet de goede spelers kunt halen. Dan maar met een incompleet elftal de competitie in.

29-05-2024 03:07

w86 +9338

Heb je daar ook wetenschappelijk bewijs voor?

29-05-2024 03:55

Aurelius1 +19697

Net zo weinig wetenschappelijk bewijs als de mensen die beweren dat trainers resultaten kunnen beïnvloeden. Nul dus. Het was een suggestie.

29-05-2024 04:00

Steffenhagen +37732

Er gaat helemaal niets gebeuren totdat er flink gecasht is voor Bergwijn of Brobbey .

28-05-2024 23:28

BulletProof +379

Ben er bang voor idd

28-05-2024 23:51

OviMivO +1761

er zal denk ik relatief snel wel wat geld beschikbaar komen.

Conceicao is al een deal bedongen
Akpom zie ik wel vertrekken, die speelt ook geen EK dus hoeft niet te wachten
Mikautadze was al een deal geloof ik? en anders was er meer interesse al voor

en zo zullen er nog wel een paar goedkopere spelers voor het EK gaan. leveren misschien niet allemaal de hoofdprijs op, maar samen toch al snel 40m

29-05-2024 07:43

Betuwe85 +20428

Geloof niks meer tot het bevestigd is. Kan het alleen maar mee vallen.

28-05-2024 21:49

Alexander40 +6093

Sandler, Willumsson halen, die zijn goed en betaalbaar. Verder gewoon niet teveel halen. Huidige selectie doorontwikkelen en jeugd inpassen en alleen bij goede biedingen mensen laten gaan. Dat is veel beter beleid dan nu spelers met verlies verkopen en weer veel betalen voor nieuwe spelers en weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Ik vertrouw op de visie van de TD, Beuker, de Lang en onze Italiaan, maar wel graag een beetje de tijd geven. NIet meteen wonderen verwachten de eerste weken.

28-05-2024 21:15

Dirk +7001

Dit is te hoog gegrepen , zeker financiël

28-05-2024 21:03

RDuizer +27

Gewoon Sandler halen voor 4 a 5 miljoen en geen €23 betalen voor een rookie. Had je m maar eerder moeten scouten 3 jaar terug. Sandler past perfect in het Farioli spel. Zaak is om hem fit te houden. Dus wisselen bij 70 minuten als de stand het toelaat. Opbouwend kan er geen enkele ned verdediger aan hem tippen. Verdedigend kan het nog wat beter. Maar daar hebben we Fariola voor.

28-05-2024 19:40

Ferd +38311

hij was 3 jaar geleden gescout, maar koos voor Engeland

29-05-2024 10:28

KVF +991

Zie liever Nagalo of anders zn broertje rav

28-05-2024 19:36

Stefansuarez +19011

Valentin Gomez is ook welkom

28-05-2024 20:29

KVF +991

Die is wel linksbenig. Lijkt me met Kaplan en Hato overbodig.

28-05-2024 21:08

Stefansuarez +19011

Hato naar de linksback
Kaplan RCV

28-05-2024 21:22

BulletProof +379

Hato kan je beter centraal houden denk ik en een goede back halen

28-05-2024 22:23

Altijdindestraat +39809

Laat Farioli nu eens zelf aan de slag gaan met grote deel van deze selectie en vul de gaten aan met jeugd, koop alleen versterkingen die er direct staan.

28-05-2024 19:29

Aurelius1 +19697

'Aan de slag gaan met selectie' = illusie. Trainer is zo goed als z'n materiaal, er moeten aankopen worden gedaan, anders schiet je geen stap op.

29-05-2024 03:08

Altijdindestraat +39809

Dat kan alleen maar als je eerst verkoopt.

29-05-2024 09:22

Ferd +38311

lulkoek zoals gewoonlijk. Een goede trainer kan veel meer uit deze selectie halen dan Steijn en Schip deden

29-05-2024 10:29

Johanveertien +535

Man man man, we laten op iedereen ons oog vallen, maar geld uitgeven kan niet.

Eerst verkopen wat niet te verkopen is, hoe zal dit gaan aflopen deze transferperiode met veel onzekerheid door ek

28-05-2024 19:29

Robertini +38978

Onzin, we gaan echt niet 23 miljoen betalen voor een centrale verdediger. Zeker niet als Sutalo blijft.

28-05-2024 19:17

Ajax27 +19086

Maar als we Sutalo kunnen verkopen voor 30 miljoen na het EK en dan van hem een belangrijke stabiele pilaar kunnen maken naast Hato of Kaplan voor 20 miljoen is dat een prima investering.

Echter... zou ik er eerder van gecharmeerd zijn een brok ervaring te halen achterin. Zoals 2 jaar geleden Alderweireld kwam en nog steeds alles speelt nu op 35 jarige leeftijd, zo is er vast een 32 jarige te vinden die de komende 3 seizoenen de grote leider achterin kan zijn.

28-05-2024 20:24

Turk +309

Voor dat geld kunnen we beter een goeie rechtsbuiten en een creatieve middevelder halen. Centrum verdedigers hebben we momenteel genoeg.

28-05-2024 18:57

Mijnclub33x +9771

Zoveel belangstelling, die kiest in deze omstandigheden zeker voor een grote club.

28-05-2024 18:36

Cruijffthebest +13318

Pardon?
We willen toch weer voor de titel gaan of geven we nu al op door misschien dit soort spelers te halen?

28-05-2024 18:27

Barra +5529

Gewoon een goede speler al is de noodzaak op andere posities veel groter.

28-05-2024 19:02

DaleyMOKUM +278

Heb liever z'n broertje Rav.

28-05-2024 17:50

Lavie +2259

Waarom hebben we deze jongen niet gewoon opgepikt bij PEC? Dat jaar verkochten we notabene onze RCV. Nu is het veel te duur en dus een te groot (financieel) risico.

28-05-2024 17:36

twynestar +28201

Ja en waarom kochten we Haaland niet voordat RB Salzburg dat deed?

28-05-2024 18:08

Lavie +2259

Bord op schoot ouwe! Het jaar ervoor gingen we wel voor Perr Schuurs. Ook Kik Pierie is door Overmars opgepikt. Micky van de Ven hebben we dan weer niet gepakt, terwijl heel veel mensen hebben gezegd dat hij fantastisch bij Ajax zou passen. Botman, Doekhi en Sandler hebben we dan weer laten gaan.

Verlengen en verhuren aan een Eredivisie waar we mee gaan samenwerken. Almere City ofzo.

28-05-2024 18:13

twynestar +28201

Dat is precies het punt: soms haal je een groot talent niet en een slecht talent wel. Als we daar bij iedere doorgebroken speler over moeten emmeren dan doet geen enkele club ter wereld het ooit goed.

28-05-2024 18:15

Lavie +2259

Kennelijk heeft Liverpool er wel voor gekozen om dit te doen en gaat nu gigantisch cashen. Pierie vond ik geen goede keuze. Deze vond ik wel interessant.

28-05-2024 18:19

gi0vanni +7123

Was geloof ik op te halen voor 6 mil maar niet iedereen weet dat Haaland in de jeugd helemaal niet zo goed was. Maar hij heeft zich in een aantal jaren razendsnel ontwikkelt.

28-05-2024 18:26

jeppas +3522

Je kan niet altijd 6 gooien ouwe

28-05-2024 19:11

Ferd +38311

dat wilde Ajax ook, er was toen ook al interesse

29-05-2024 10:30

StefanPettersson87 +1013

Denk niet dat vd Berg onze kant op komt. LFC vraagt 23 miljoen pond en verwacht niet dat Arne hem makkelijk naar Amsterdam laat vertrekken.

28-05-2024 17:34

Moonlight +2225

Ik weet het wel zeker dat hij niet komt. Hij verkoos immers al eerder Mainz boven Ajax.

28-05-2024 17:37

AFCA-1983 +17718

Klerry heeft het al ontkracht niks van waar

28-05-2024 17:29

mokum410 +3259

Goed seizoen haha.
Deze jongen is een soort euroshopper versie van Perr Schuurs

28-05-2024 17:22

Musica Merlo +8191

Het is niet meer dan een gerucht en mocht het waar zijn dan word het een heel lastig verhaal als het waar is dat Engelse clubs concrete belangstelling hebben. En belangstelling is een . Ik bedoel hoe concreet is belangstelling en hoe concreet is Ajax daarmee bezig of staat hij op een lijstje ergens in het midden of onderaan? En ja er moet eerst wat verkocht worden ook nog.

28-05-2024 17:16

MosesD +14637

Onhaalbaar. Next

28-05-2024 17:11

JanBiesbos +28965

Dan kan Koeman hem beter beoordelen als ie in de ED speelt?

28-05-2024 17:02

Balgevoel +30817

Onzin volgens Orakel Klerry en daarnaast: te laat. We moeten dit soort gasten oppikken vóór de Premier League-clubs komen azen en ik ga niet eens kunnen omschrijven hoe hard ik net moest lachen om de genoemde transfersom. Prima verdediger trouwens, dat dan weer wel. Maar dan kun je net zo goed Sandler nemen en laten concurreren met Sutalo.

28-05-2024 16:51

jodelahitie +572

Worden echt iets van 8 clubs genoemd... bullshit dus

28-05-2024 16:44

champhead +14301

Onzin Klerry zei ❌

28-05-2024 16:37

AFCAHoorn +22598

Hij zegt wel vaker wat.

28-05-2024 17:20

StevenAFCA +3082

Ja en meestal zit die gewoon aan het juiste eind.

28-05-2024 17:49

AFCAHoorn +22598

Jaja, dat zal best. Ik vind hem niet 100% betrouwbaar.

28-05-2024 18:01

Yeshyeshyall +10920

100% nee 85% ja

28-05-2024 19:46

Gortelaar +931

Haal gewoon Sandler erbij voor 4 miljoen. Die is goed aan de bal en mag dan het gevecht aan met Sutalo, Kaplan en Hato. Vier prima spelers voor CV.

28-05-2024 16:35

Delaney +14672

"Ajax laat wederom oog vallen op Van den Berg."

En wederom gaat hij niet komen.

28-05-2024 16:33

AFCA-pride +17320

20mio voor Sepp…. En door!

28-05-2024 16:22

Moooo +3960

Sepp heeft eerder een aanbieding gehad van Ajax. Alleen gaf hij aan dat hij geen rood-wit hart had. Ik heb nog een gesprek met hem gevoerd, maar hij koos voor de premier league.

Ajax gaat nu het andermaal proberen, alleen het resultaat zal hetzelfde zijn.

28-05-2024 16:13

FelixGassenlicht +8934

geloof dit soort berichten toch niet, allemaal flauwekul. Wordt door zaakwaarnemers het geruchtencircuit in gegooid om aandacht voor zo n speler te creëren. En dan al die likes voor die speler van AC😂

28-05-2024 16:00

NipeB +15786

Dit is echt een onzin bericht. Speler wil niet naar Ajax en geloof echt niet dat Ajax in de markt is voor hem. Buitenlandse media noemen Ajax ook helemaal niet maar allerlei andere clubs uit Engeland en Duitsland.

28-05-2024 15:54

Ans B +19809

Ik vind het wel grappig. Dit soort berichten zijn volstrekt irrelevant als je weet dat hij 23 miljoen moet kosten, Ajax al tweemaal geweigerd heeft en zowel in de PL als Bundeliga terecht kan. Nog even geheel afgezien of zijn komst wel of niet gewenst is.
Wat ik er grappig aan vind is dat vrijwel iedereen weet dat hij niet komen zal, doch we wel getriggerd worden door berichten over komende of gaande spelers. We zitten er allemaal bovenop in onze hoop en wens weer een sportief leuk seizoen tegemoet te gaan.

Ik reken op een goede rechtsvoor, en voor de rest zie ik het wel. Ervan uitgaande dat Ajax weinig middelen heeft om echt actief te zijn op de transfermarkt, tenzij er goede uitgaande transfers zijn.

28-05-2024 15:50

barry1988 +23986

Hopelijk dragen onze nieuwe stafleden nog wat interessante spelers uit de Ligue 1 of Ligue 2 aan. Lijkt mij beter dan £20 miljoen voor rooie Sepp.

28-05-2024 15:50

Simpelishetmoeilijkst +25097

Geheel. Et je eens, barry1988. Beter met iemand komen, die goed is, onbekend is, en goed te betalen is voor jobs op dit moment.

28-05-2024 15:59

Bassey +8186

Ruilen met medic 😂

28-05-2024 15:48

Ajax1812 +9046

Is al ontkracht.

28-05-2024 15:46

Amsterdamnoord +6008

Door Klerry?

28-05-2024 15:55

Ajax1998 +3333

Jaa door klerry

28-05-2024 16:04

Aram +17840

Wat een onzinaankoop zou dat zijn zeg!

Een rechtsbuiten en een 10.

28-05-2024 15:44

Slang3 +45700

Op zich persoonlijk wel prima seizoen gehad ook al ging het als team slecht. 81% pass accuracy is wel een vraagteken, misschien door de speelstijl? Maar het was bij PEC ook niet zo hoog en in de championship nog lager zelfs. Dan is er toch een patroon bij de speler. Sutalo haalt vrij gemakkelijk 90+% namelijk

28-05-2024 15:42

Nr.10 +110907

Voor de verdediging moeten we ons even richten op wat meer ervaren spelers. Je hebt met Hato, Kaplan, en Sutalo al een aantal jonge spelers, die baat hebben bij iemand die sturing kan geven. Het idee was dat Sutalo dat al zou doen, maar die is daar dus duidelijk niet klaar voor gebleken. Op de back-posities en op doel heb je ook al geen spelers die enige leiding kunnen geven, dus het laatste wat je moet doen is wel nog een onervaren, 22-jarige CV er bij nemen.

Begin maar gewoon met Veltman er bij te halen. En dan een goede, ervaren linksback.

28-05-2024 15:37

Lazell +16973

Helemaal eens, tot je over Veltman begint. Is geen onbetwist basisspeler bij Brighton en bij ons ook nooit echt geweest. Denk dat onze defensie een niveau hoger nodig heeft qua ervaring en leiderschap, maar ook qua kwaliteit. We hebben een Tadic-achtige aankoop nodig voor achterin.

28-05-2024 15:44

KleineReus +6424

Als iemand onbetwist basisspeler bij Brighton moet zijn, heb je denk ik niet meer scherp in welke vijver wij vissen.

28-05-2024 22:48

Nr.10 +110907

@Lazell, Veltman is daar nr 12 qua speeltijd, en ze rouleren de hele tijd, dus je kan hem zeker wel basisspeler noemen hoor.

28-05-2024 23:02

Lazell +16973

Hij is geen eerste keuze op zowel rechtsback als centraal achterin. Dan is hij geen basisspeler. Maargoed, mijn punt is dat we een categorie hoger moeten mikken om onze defensie een kwaliteitsboost te geven.

29-05-2024 10:59

Lazell +16973

@KleineReus: tikkeltje ambitieloos. Zijn echt nog wel spelers met meer kwaliteit die bij ons willen spelen.

29-05-2024 11:00

MarcelvTol1971 +15287

Veltman terughalen is echt armoe troef.

28-05-2024 15:46

alwaysinmyheart +1142

Daarmee doe je Veltman te kort, naar mijn mening. Hij was onterecht een pispaal voor een aantal hier, die als papegaaien elkaar napraatten. Een kind van onze club op wiens inzet niets aan te merken was. Ik wil hiermee niet zeggen dat hij moet terugkomen, maar ik vraag wel om respect voor deze jongen

28-05-2024 16:02

MarcelvTol1971 +15287

Kind van de club, en op zijn inzet was niets aan te merken.
Zo lust ik er nog wel drie.
Zet er ook ff bij dat ie goed was voor wekelijks minimaal een flink foutje. Vrij vaak penalty's veroorzaakt etc etc etc. Een Veltmannetje was gewoon een begrip he.
van Gaal heeft 5-3-2 bedacht en dat bleek voor hem te werken bij het nederlands elftal, sindsdien denken mensen echt dat ie kan verdedigen.
De naam Veltman is bij Koeman geen moment in de gedachte geweest.
Dus ik heb best respect voor Veltman maar Veltman terughalen is pure armoede......

28-05-2024 16:18

alwaysinmyheart +1142

De "gedachte van Koeman" trekt me nou niet direct in jouw kamp. Maar verschillend tegen dingen aankijken kan. No hard feelings

28-05-2024 16:30

MarcelvTol1971 +15287

precies, zo hoort het

28-05-2024 16:31

Ajaxlee +5558

En Kenny Tete?

28-05-2024 22:02

Ajaxlee +5558

Gustavo Hamer misschien een optie? Die kan als controleur, maar ook rechtsback

28-05-2024 22:05

Nr.10 +110907

Veltman is direct een van de beste verdedigers van de Eredivisie.
Daarnaast ervaren, uitstekende mentaliteit, kan een klootzak zijn in het veld (iets wat wij totaal missen), en kan zowel rb als rcv. Ik zou hem direct oppikken als het kan. Nog maar één jaar contract daar, zal niet veel hoeven kosten.

28-05-2024 22:33

Breuk +25029

Type Hancko

28-05-2024 16:28

AjaxSoCal +1961

Helemaal mee eens, met Veltman heb je er een goede optie bij op RB en RCV.

Op linksback moet echt wat gehaald worden. Sosa voldoet niet, en Wijndal heeft (vooralsnog) ook nooit laten zien dat hij basis materiaal is. Helaas loopt er ook niks rond in Jong dus zal er een speler gehaald moeten worden.

Ik zie ook graag Kluivert terugkomen (en Bergwijn verdwijnen). Daarnaast nog een goede buitenspeler en een creatieve middenvelder. We hebben een tekort aan spelers die een man kunnen passeren.

28-05-2024 18:56

Eurysaces +29499

Met Hato, Kaplan en Sutalo hebben we gewoon 3 basisspelers achterin en als Rensch zich als topsporter gaat gedragen, hebben we 4 opties centraal.

Als Ajax werkelijk met centrale verdedigers bezig is, gaat er veel mis. We hebben niet 1 fatsoenlijke back en op 10 is het ook armoede. Laat daar alsjeblieft het geld heen gaan!

28-05-2024 15:37

Nr.10 +110907

Het een sluit het ander niet uit he. We kunnen centraal achterin natuurlijk ook wel een goede speler gebruiken. Al zou het raar zijn om daar een onervaren speler te halen.

28-05-2024 15:38

Eurysaces +29499

Volgens mij zitten we niet op het financiële punt dat het en/en is voor kwalitatieve aankopen. Vergelijk even de bezetting met Sutalo als LCV met de beide back posities of die op 10. Dan is voor mij heel duidelijk wat er prioriteit heeft.
Ik heb dan ook meer vertrouwen in Sutalo dan de meeste hier, ik denk dat hij een belangrijke speler kan worden komend seizoen.

28-05-2024 17:21

debetweter +10061

Rensch mist lengte en sprongkracht. Staat te vaak te slapen voor centraal. Sutalo heeft het nog niet laten zien. Kaplan en Hato zijn beide linksbenig, idealiter heb je een rechtsbenige speler op RVC en een linksbenige op LCV. Kortom op lcv hebben we 2 goede opties op rcv 2 net niet opties. Zelf heb ik de voorkeur voor Sandler die ik sterker rcv vind dat Rensch en denk ook dan Sutalo.

28-05-2024 15:43

Lazell +16973

Ik sluit zeker niet uit dat Sutalo vertrekt om geld vrij te maken voor een ervaren topper achterin.

28-05-2024 15:46

Eurysaces +29499

Dat zou een optie zijn, dan zou Sepp een goede optie zijn, maar ik verwacht een andere Sutalo komend seizoen. Die gaat onder een fatsoenlijke trainer en met een goede voorbereiding van waarde zijn komende seizoen .

28-05-2024 17:18

EuforischeRealist +15504

Te duur en ook pas te laat beschikbaar. Als Slot hem eerst wil beoordelen in training kun je hem pas in Augustus overnemen op z'n vroegst.

Ik zou kijken naar opties die eerder haalbaar zijn

28-05-2024 15:33

Web +178830

Dat zou best wel eens in het plaatje van Farioli zitten
Hij kan heel goed opbouwen van achter uit
Maar of het haalbaar is?

28-05-2024 15:30

FysioPat020 +25602

Voor 23 miljoen? Heel zeker niet.

28-05-2024 16:43

Web +178830

Nee dat moet je ook niet willen

28-05-2024 16:46

C14 +22316

Zelfs ik als iemand die ervaring veelal overschat vind zeg dat het nu niet de tijd is om heel jonge spelers aan te trekken. Je kan 6-7 eigen talenten in de basis zetten, die moet je dan aanvullen met wat je al hebt en zo'n 3-4 gearriveerde, ervaren spelers. Dat hoeven niet allemaal eind-twintigers te zijn, kan ook midden-twintig of daar net onder.

Ik zou wat betreft de CV posities het liefst de verkoop van Sutalo zien en dan een echt heel goede, meer ervaren CV met veel zelfvertrouwen en uitstraling en het liefst lang en sterk. Iemand die de talenten vóór hem een gevoel van rust en vertrouwen geeft. En aanjaagt en aanstuurt. De posities waar ervaring de meeste waarde heeft. Kaplan dan als backup, Gooijer als Kaplan in moet vallen voor Hato.

28-05-2024 15:23

YugoVik +33034

Sutalo moet blijven, je moet ook een verdediger hebben die fysiek zijn mannetje staat.. Daarnaast is hij beter dan wat hij afgelopen seizoen liet zien.. Daarbij staat ajax voor ontwikkeling, elke keer kopen schiet niet op..

28-05-2024 15:29

JaapStam +136561

Precies brate!!!

28-05-2024 15:30

Web +178830

Vind jij hem fysiek sterk?
Ik denk als er rond de 20 miljoen geboden word dat hij weg mag

En ik denk ook dat hij zich niet gelukkig voelt bij Ajax?
Hij heeft gewoon moeite met ruimte in de rug te spelen

28-05-2024 15:33

JaapStam +136561

@Web,

Welkom terug ouwe reus!!!

28-05-2024 15:34

C14 +22316

Ik ben ook van het alleen kopen als het echt nodig is, maar omdat er dus zoveel talent in kan, is meer ervaren aansturing van achteruit gewenst. En ook meer vertrouwen en daadkracht. Sutalo zal vast beter presteren in een beter team onder een betere trainer, maar ik heb dan nog steeds flinke vraagtekens bij hem op korte termijn.

Ik zie dus een CV voor me die fysiek langer en sterker is dan hij, Sutalo vind ik juist niet fysiek voor een CV. En die ook minder paniekerig is aan de bal, veel meer zelfvertrouwen en rust uitstraalt. Het jonge middenveld aanstuurt.

Door 6-7 talenten graag in de basis te zien ben ik meer voor ontwikkeling dan wie dan ook, maar dat heeft aansturing nodig, en rust en vertrouwen moeten zijn voelen. Sutalo brengt dat niet. Mogelijk al wat meer onder Farioli, maar is te onzeker.

28-05-2024 15:36

YugoVik +33034

Hij is fysiek sterk, hij kan veel en veel beter dat afgelopen seizoen..

28-05-2024 15:48

YugoVik +33034

Niemand had zelfvertrouwen het afgelopen met uitzondering van 2 a 3 spelers..laten we maar eerst afwachten wat farioli van plan is..

De talent van Ajax is niet van top niveau.. Jij vind fitz jim de ideale speler, ik vind hem een speler die voor ajax 1 op het middenveld niet goed genoeg omdat hij het niveau niet aankan omdat hij voor de echte Nederlandse top een stap te laat komt.. Vos kan niet in zijn rug worden aangespeeld want hij weer totaal niet wat er in zijn omgeving gebeurt.. Volgens jou standaart moeten we ze dan ook verkopen, maar juist hun wil je zien omdat het (talenten) maar het strookt niet met je standaarden..

Dan hebben we het nog niet over gooijer.. Leuk aan de bal, staat gepositioneerd slecht, kan totaal niet verdedigen, is overmoedig in het veld waar hij niet overmoedig hoort te zijn.. Maar hey is een talent dus moet in ajax 1..

Rijkhoff veelste wispelturig en heeft nog een jaar nodig en niemand weet of het echt gaat komen bij hem..

Jij wilt hun volgens mij in de basis zien, met zulke spelers strijd je hoogstens voor plek 8

Daarbij komt meneer rensch er ook nog bij.. Meneer ik vind dat ik een goed seizoen heb gespeeld.. Ja dacht hij waarschijnlijk toen hij weg droomde in het veld..

Hato is de 2e seizoen helft echt een stuk minder gaan voetballen..hij zal ook zijn vorm moeten terug vinden..

Voor mij zijn alle spelers ongeacht aankoop of jeugdspeler ajax speler...als je als team zo slecht functioneerd in zulke slechte omstandigheden wie er waren, dan hoor je spelers te beoordelen in goede omstandigheden..bijna iedereen was bagger..

Ik kan niet begrijpen dat mensen wie zich supporter noemen driekwart van de selectie verkocht willen zien worden.. Ben je daarom supporter?

28-05-2024 15:50

Web +178830

Dankjewel Jaap

28-05-2024 16:25

C14 +22316

Met dat eerste eens, maar nogmaals, als ik 6-7 talenten er in wil, moet je wat ervaring erbij hebben die veel uitstraalt, en een CV positie is daarvoor de ideale plek.
Je kan gokken op Sutalo die niet alleen voetballend maar mentaal er dan ook veel beter moet staan.

Ik draai jouw verhaal om; jij vergeeft Sutalo wél allerlei gebreken, onzeker spel, enorme fouten, moeite met ruimte in de rug verdedigen, maar je schrijft Fitz-Jim af omdat hij een stap te laat zou komen, wat op werkelijk niks gebaseerd is, heeft een van de hoogste handelingsnelheid van allemaal. Vos scant zijn omgeving als 6 inderdaad te weinig en draait zo niet voldoende en goed genoeg open en weg. Dat kan je opvangen door hem als 8 neer te zetten, en Fitz-Jim, die dat als geen ander kan, op 6. En Vos kan daar dan aan gaan werken. Geen enkel talent dat er ooit in kwam was al op alle vlakken oké of heel goed. Die ontwikkelen zich door in Ajax 1.

De meeste aankopen hebben ook hun gebreken, wat zeg ik, aankopen hebben altijd veel meer teleurgesteld dan eigen jeugd.

Het strook wel met mijn standaarden want die zeggen alleen voor kwaliteit én potentie gaan. Dat wil niet zeggen dat die kwaliteit en vooral potentie niet foutloos zijn en gebreken hebben. Vrijwel geen enkele spelers is compleet, en ieder talent moet nog doorontwikkelen in het eerste. Ook Frenkie en De Ligt maakten fout na fout.

Ik heb daarnaast inderdaad een voorkeur voor eigen talent, en dat lijkt me logisch. Maar ik ga eigen talent niet boven een aankoop plaatsen als de aankoop beter is, dan moet het talent geduld hebben, en hard werken. Maar Sutalo is heel onzeker gebleken. En ja, dat heeft met de situatie te maken, maar dat is precies wat ik bedoel. Je zou in een extreem jong elftal een CV moeten hebben die ook als het voor geen meter loopt, zijn mannetje blijft staan, zeker en rustig blijft, en dat afstraalt op zijn team.

Ik zie in Sutalo ook geen echte toppotentie vooralsnog. In talenten als Vos en Fitz-Jim wel.

Gooijer heeft ook zijn gebreken, zoals ieder talent, maar is ook reserve, en daarvoor goed zat met toch veel potentie. De zaken die jij noemt zijn gewoon aan te werken. Voor reserveplekken ga je geen aankopen doen, geen breedteaankopen.

Rijkhof is nog aankijken inderdaad, maar ook reserve, hij kan zich alleen goed laten zien bij vertrouwen. Dat is ook risico nemen, en dat is Ajax.

Rensch heeft droommomentjes, maar heeft zich al verbeterd in harder en daadkrachtiger worden, en is opbouwend heel sterk, ideaal als inverted back. Ik schrijf niet een speler af die breed onderlegd is, maar op een of een paar puntjes nog moet verbeteren, dat is doorontwikkelen, dat is ook Ajax.

Hato is een toptalent dat ook zoekende en ontwikkelend is. Daarom zie ik dus naast al die talenten op het middenveld en voorin, graag een meer ervaren top CV die echt zijn mannetje staat en wat uitstraalt, ook als het even minder loopt.

Dus omdat ze eenmaal bij Ajax zijn, moet je ze waarderen en graag bij Ajax willen zien? Die redenatie volg ik niet. Je wil een zo sterk mogelijke selectie. Als er spelers rondlopen die de kwaliteit en/of potentie niet hebben, moet je er afscheid van nemen.

Ik noem veel jeugd omdat die gewoon (veel) beter zijn, zeker in potentie, dan vrijwel alle aankopen. En als reserves hoef ik geen dure middelmaat te zien, liever iets mindere jeugd met nog wel potentie, of topjeugd achter een iets meer gearriveerde, goede speler.

28-05-2024 16:26

Web +178830

@YugoVik
Jij maakt het wel heel bijzonder
Ze kopen afgelopen heel veel miskopen, en dan ben je geen supporter als je ze graag ziet vertrekken

Verschil zal zijn, jij vind het geen miskopen

28-05-2024 16:28

YugoVik +33034

Je kunt niet na een seizoen bijna alle spelers gaan afschrijven en verkopen..iedereen had wel zijn gebreken... Als sommige spelers in de voorbereiding hun kansen niet pakken dan moet je er afscheid van gaan nemen als er geen toekomst perspectieven zijn.. Het boeit me niet of het jeugd of aankoop is in de selectie wie we nu hebben.. . Of je bent goed genoeg of je bent niet goed genoeg voor ajax 1.. Daarbij dient zich de volgende lichting zich al weer aan bij ajax..

28-05-2024 16:51

C14 +22316

Dat kan zeker wel als al duidelijk is dat het niks gaat worden. Sutalo kan zich nog wel wat herpakken, maar spelers als Wijndal, Forbs, Van den Boomen, Tahirovic, Henderson, Gaaei, Akpom, etc. Zijn allemaal niet van het niveau of potentie dat je wil nastreven en vooral ook veelal niet van het juiste type.

Ik heb niet nog een voorbereiding nodig om dat te zien. Een voorbereiding is ook te laat, daarvóór wil je al duidelijk hebben hoe je wil doorselecteren en je wil het liefst zoveel mogelijk al verkocht hebben zodat je toe kan slaan

28-05-2024 17:01

BogusOperandi +323

Je vergeet de drie uitroeptekens.

28-05-2024 17:41

Babangida83 +23819

Ja, 23 miljoen euro...daaag...

Misschien willen ze de markt alvast aftasten, maar nog geen zaken doen. En wie weet, is er een gek.

28-05-2024 15:19

JaapStam +136561

Heel armoedig dat we nu bij dit soort spelers moeten mee aankomen!!!

Waarom niet vol voor Jan-Carlo Simic van AC Milan???!!!

Mede mogelijk gemaakt door scouts; @Patrick78 en @YugoVik!!!

28-05-2024 15:16

Rockpotje +9524

ik zou 20m pond niet armoedig noemen

28-05-2024 15:24

JaapStam +136561

Dat kan, maar kom op @Rockpotje, dit is geen versterking deze jongen!!!

28-05-2024 15:30

Rockpotje +9524

Dat is weer een andere discussie. Maar ik vind interesse in een Bundesligaspeler die hoog gewaardeerd wordt door een titelkandidaat in de Premier League niet armoedig. Dat zou ik eerder zeggen als we in de Eredivisie rondkijken of bij uitgerangeerde dertigers uitkomen.

28-05-2024 16:44

peterVKV +6416

liever een Nederlander!

28-05-2024 19:04

Broodjebal44 +5727

Haal Sandler en twee goede dagelijkse back voor dit bedrag. Dit kunnen we niet betalen aan 1 verdedigende speler en ik verwacht ook niet aan spelers op andere posities.

28-05-2024 15:06

Lazell +16973

Wat is dat toch met die Sandler. We hebben 4 spelers die centraal achterin kunnen die beter zijn dan hem. Geeft af en toe een leuke bal, maar als je dacht dat Rensch en Sutalo niet konden verdedigen... Hij is nog een slag erger.

28-05-2024 15:48

Broodjebal44 +5727

Dan heb je Sandler niet tegen Ajax zien spelen. Speelde Brobbey totaal uit de wedstrijd.

Waar baseer je op sat wij vier spelers achterin hebben die beter dan Sandler zijn? Ik heb naast Kaplan en mogelijk Hato weinig aanknopingspunten gezien dit seizoen. Hato goede seizoensstart verder was het ook niet wat je van een Ajax speler mag verwachten (en logisch gezien zijn leeftijd en de geringe support).

Maar als je denkt dat de huidige verdedigers goed genoeg zijn heb je naar mijn idee ongelijk.

28-05-2024 17:09

Lazell +16973

Dat baseer ik op zijn zwakke ingrijpen, slaapmomenten en positionele dwalingen. Die zijn erger dan die van Rensch, Hato, Kaplan en Sutalo, alleen valt dat niet op omdat hij niet bij een topclub speelt.

Ik zeg niet dat die 4 goed genoeg zijn, ik zeg alleen dat ze beter zijn dan Sandler. En ze hebben meer potentie. Sandler is altijd geblesseerd en zelfs Rensch heeft al een vergelijkbaar aantal wedstrijden achter zijn naam op zijn 21e, dus ervaring brengt hij ook niet.

Dan heb je dus een relatief onervaren slapjanus, die niet kan verdedigen en meer geblesseerd is dan fit.Sandler brengt ons niet verder. PS: Brobbey heeft tegen NEC gewoon gescoord.

28-05-2024 17:30

Broodjebal44 +5727

Ik ben het niet met je eens en wat je noemt zijn aannames en eigen meningen.

Overigens heb je de wedstrijd waar ik op doel dus niet gezien, want Brobbey heeft in de uitwedstrijd niet gescoord.

28-05-2024 19:00

eros +4777

Jaartje huren met een koopoptie van 23 miljoen?
Zou geen verkeerde aanwinst zijn.
Misschien dat je Sutalo nog voor een mooi bedrag kwijt kan na een goed EK

Hato, van de Berg, Kaplan.
Voor een klein bedrag Sandler erbij.

28-05-2024 15:04

insectenverdelg +23375

23m lijkt me verre van realistisch voor Ajax oo dit moment. Denk dat max de helft van de transfersom mogelijk is voor Ajax dit jaa.r

28-05-2024 15:01

Babangida83 +23819

Die 23 miljoen betaal je toch in termijnen. Dus dat zal wel meevallen. Maar ik zou gewoon niet 23 miljoen steken in een onbewezen speler. Dat is vrij risicovol management.

28-05-2024 15:20

Dennis129 +11877

Betaal je toch in termijnen. Dus dat zal wel meevallen. Haha deze beredenering maakt me echt aan het lachen. Oprecht geweldig

28-05-2024 15:28

insectenverdelg +23375

dan kunnen we ook welc40 miljoen lopen als het nodig is....

28-05-2024 15:39

letsvencook +13054

Gewoon de centrale posities laten bekleden door hato/kaplan en sutalo/sandler. Indien rensch blijft heb je altijd nog een 5e optie achter de hand.

Steek die 20 miljoen pond maar in een absurde 10 of rechtsbuiten! Mijn droom aankoop thiago almada bijvoorbeeld

28-05-2024 14:59

ajaciedje90 +59705

20 miljoen pond? doe dan maar een krakkemikkige Sandler haha.

28-05-2024 14:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.