Ajax-talent Zinhagel dicht bij transfer naar Feyenoord: 'Alle seinen op groen'

door Robin Ridder 160

Ajax-talent Zinhagel dicht bij transfer naar Feyenoord: 'Alle seinen op groen'

door Robin Ridder 160

Laatst geüpdatet

Ajax-talent Jivayno Zinhagel lijkt heel dichtbij een transfer naar Feyenoord. Dat meldt Feyenoord Youth Watcher op X. Zinhagel is een talentvolle buitenspeler in de jeugdopleiding van Ajax die gezien wordt als een van de beste uit zijn lichting.

Zinhagel is een vijftienjarige vleugelaanvaller, die sinds 2018 in de jeugd van Ajax actief is. Eerder speelde hij in de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam. Hij lijkt dus spoedig terug te keren in Rotterdam, maar dan bij Feyenoord. Het X-account Feyenoord Youth Watcher omschrijft hem als een 'heerlijke buitenspeler met een neus voor de goal'. Woensdagavond werd ook bekend dat Ajax-talent Sean Steur mogelijk naar PSV gaat.

Zinhagel speelde het afgelopen seizoen voor Ajax Onder 16. Hij kwam in 2018 over uit de opleiding van Sparta Rotterdam, maar staat nu dus voor een terugkeer in Rotterdam. Het talent speelde twee interlands voor Oranje Onder 15. In zijn debuutwedstrijd op 5 maart van dit jaar wist hij tweemaal te scoren tijdens een 4-1 overwinning op Tsjechië.

Een done deal is het overigens nog niet, maar alle seinen staan wel op groen. Feyenoord heeft behoefte aan toptalent op de vleugels, klinkt het. Zinhagel sluit vermoedelijk aan bij de O17 van de Rotterdammers, die dit seizoen kampioen werd. Mogelijk mag hij zelfs minuten maken in de Youth League.

Zinhagel bewandelt mogelijk omgekeerde weg

De afgelopen jaren gingen talenten vooral van Feyenoord naar Ajax – dat gold bijvoorbeeld voor Noa Lang en de gebroeders Timber. Nu lijkt Zinhagel de omgekeerde weg te gaan bewandelen. Zinhagel speelde eerder deze maand overigens nog namens Ajax Onder 15 tegen de leeftijdsgenoten van Feyenoord en scoorde tijdens een 2-3 overwinning.

Volgens Feyenoord Youth Watchter is de deal dus nog niet rond maar staan alle seinen op groen. Zinhagel heeft nog geen profcontract bij Ajax, maar geldt volgens het account wel als een van de grootste talenten in zijn leeftijdsklasse. 'Een heerlijke buitenspeler met een neus voor de goal. Een van de beste in zijn lichting', klinkt het.

Lees meer over:
Plaats reactie

PaulusH +3043

Ajax ondertussen ook wakker geschoten en aanbieding gedaan, was alleen een contract wat voor hem klaar lag elders voor nodig...

Hopelijk wil hij accepteren, echt prima speler namelijk.

02-06-2024 10:20

slot +2046

over 2 jaar gaat hij weer naar psv.

01-06-2024 19:15

chriseverhard +3592

Is het al rond of niet, of was dit een tactiek van zijn ouders om een contract. Binnen te slepen door te zeggen we gaan naar de concurrent

01-06-2024 10:36

Deligt1986 +673

Eerst maar eens laten zien allemaal ...

31-05-2024 16:29

AjaxHoorn +32989

Waar is Wolterx als je hem nodig hebt.

31-05-2024 15:22

020oost +0

Iemand ooit nog wat vernomen van hem? Van de aardbodem verdwenen lijkt het

31-05-2024 20:36

Web +178830

Heeft wel gereageerd scroll maar naar beneden

01-06-2024 19:22

Chesterson93 +3328

Sommige reacties doen mij afvragen of diezelfde mensen hun emoties onder controle kunnen hebben bij alles dat Ajax aangaat. Ajax kan ook fouten maken. En daarnaast kan de naam minder aantrekkelijk zijn. Maar je wordt niet alleen profvoetballer dankzij Ajax, dus doe dan ook niet alsof een speler dat niet via een andere club kan behalen.

Ik ben niet de deugpolitie, maar ongelofelijk. Volwassen mensen die los gaan op een jonge jongen die een andere weg wilt bewandelen. Om je diep te schamen, en al helemaal de mensen die gaan schelden en dingen toewensen.

30-05-2024 22:47

Juichtoon +32657

Dat valt wel mee toch ...

31-05-2024 11:57

Chesterson93 +3328

Nee. Het is om je te schamen. En ik mag hopen dat men nuchter is, ipv vol met bier zoals in het stadion. Ik hoop dat het verandert, in ieder geval.

31-05-2024 14:54

Juichtoon +32657

Ajax heeft 4.000.000 supporters in NL....

31-05-2024 16:25

MokumsParadijs +2352

Maar dan ook nooit meer terugkomen

30-05-2024 22:34

Chesterson93 +3328

Je bent een volwassen persoon?

30-05-2024 22:44

Indurain +904

Nou; gefeliciteerd en veel succes! Denk dat we allemaal onderschatten wat de impact van voetballen bij een BVO op jonge leeftijd is op zowel een spelertje als zijn directe omgeving. Kan een groot talent zijn; valt nog weinig te zeggen of hij het gaat halen. Feit is dat die kans bij Ajax groter is (om uiteindelijk prof te worden). Wanneer er redenen zijn voor hem om de overstap te maken, prima. You win some, you loose some…ben er absoluut geen voorstander van alles er aan te doen jeugdspelers te behouden; We hebben trotse Ajacieden nodig die passen bij de club…

30-05-2024 19:59

Saudara +7065

Ik heb geen idee wat de echte beweegredenen zijn van deze spelers om ervoor te kiezen om hun loopbaan (prille loopbaan) bij een andere club voort te zetten. Gissen naar de redenen is leuk, maar heeft weinig zin. Kroes kan hier lekker makkelijk op afgerekend worden, maar dat slaat echt als een tang op een varken. Als spelers die nog niets hebben gepresteerd een keuze maken om onze club te verlaten dan is dat maar zo. Ik vertrouw erop dat de verantwoordelijke mensen die nu aan het roer staan deze beweegredenen analyseren en er mogelijk weloverwogen iets mee doen.

30-05-2024 19:16

ElSandrini +18198

Het is wel heel opmerkelijk.... Tot zeer kort geleden was Ajax het summum van talent opleiden. Steur en deze Zinhagel gaan toch vrolijk weg zo lijkt... Wat een puinhopen

30-05-2024 19:58

Saudara +7065

Wel klote, maar om nu voorbarige conclusies te trekken gaat me nog net iets te ver.

30-05-2024 20:39

Cruijffthebest +13431

Zo ongelooflijk dom van deze gozer!!!

30-05-2024 18:28

Ajax2024 +2133

Waarom? Wat heeft Ajax te bieden ? Het is een grote puinhoop.

30-05-2024 19:03

johanisajax +8843

Ga talenten nou eens eerder vastleggen gvd... alle clubs azen op onze beste talenten met een contract wat ze bij ajax niet krijgen onder de noemer "goed beleid". Het is 2024, ga met de tijd mee en leg die jongens op tijd vast, en verleng ook op tijd! Legio voorbeelden van en als je die bij elkaar optelt dan kom je op een aardige berg geld aan transferwaarde uit.

30-05-2024 17:20

PJS +4995

Als het echt talenten met perspectief waren zou Ajax ze niet laten gaan lijkt me.

30-05-2024 16:57

The Future +5587

Haha alsof die gasten zelf geen wil hebben...

30-05-2024 22:05

supporter sinds +7891

Rollen lijken omgedraaid anno 2024... Eerst kwamen de talenten van Rotterdam en Eindhoven onze kant op en nu zien we ze de omgekeerde weg bewandelen. Het gevolg van drie jaar wanbeleid !

30-05-2024 14:45

ajax2004v2 +2036

Wel meer dan 3 jaar, onder de combinatie Marc/eric kregen talenten ook weinig kansen

30-05-2024 21:34

Juichtoon +32657

Onzin....kijk de selecties maar..De Ligt, Lang, Taylor, Mazraoui, Timber, Gravenberch, vd Beek..en nog meer
Nee inderdaad de doorstroming stagneerde volledig..

31-05-2024 12:12

Benjiben +4527

Het feit dat psv en feyenooit achter deze talenten aanzitten en niet Barcelona en man city moet toch eigenlijk ook wel genoeg zeggen over hoe goed deze jongens daadwerkelijk zijn.

30-05-2024 12:55

PaulusH +3043

Zinhagel is te jong voor buitenland, Steur heeft opties in buitenland.

30-05-2024 13:18

31xAjax +7960

Zo kun je alles wel relativeren, geen enkele topclub was geïnteresseerd in Kroes, ook niet in Farioli etc. etc.....

30-05-2024 16:22

Chesterson93 +3328

Is dit serieus?

30-05-2024 22:47

MichelAngelo66 +22258

Wat maken mensen zich hier druk over een jeugdspeler. Negen van de tien breekt nooit door. Hoe talentvol ook. Als het nu al niet goed zit in hun hoofd...... Waarom zou je tonnen aan die jochies betalen als ze gewoon trots moeten zijn op hun plek en vooral leergierig moeten zijn? Wil je weg en niet in ons mooie shirt spelen? Dan ga je toch lekker. Kijk maar of je ooit ergens anders kan doorbreken.

Ik snap die drukte niet.

30-05-2024 12:13

Lazell +17005

"Als het nu al niet goed zit in hun hoofd" vind ik een vreemde opmerking. Hij kiest voor Feyenoord. Niet voor Chelsea.

30-05-2024 16:18

401Middenweg401 +6044

Als je voor Feyenoord kiest, dan ben je per definitie niet goed bij je hoofd. Echt heel bijzonder dat dat hier uitgelegd moet worden.

30-05-2024 19:29

Lazell +17005

Ik weet dat je een grapje maakt, maar ik vind de andere opmerkingen hier onder dit topic wel heel kwalijk. Het gaat om een jongen van 15. Hij krijgt zulke reacties echt wel te zien.

01-06-2024 23:13

RJB1979 +25865

Wat natuurlijk ook kan is dat die jongen graag naar Ajax wilde maar de tocht van Rotterdam naar Amsterdam hem na twee jaar is gaan tegenstaan en hij Feyenoord dan als prima alternatief ziet.

De theorieën die ik hier allemaal lees doen me vermoeden dat mensen niet allemaal de juiste medicatie hebben gehad.

30-05-2024 11:35

AjaxDeBesteClub +18786

Wat zijn Kroes en zijn handlangers aan het doen dat er plotseling allemaal jongens uit onze jeugdopleiding willen vertrekken naar Feyenoord en Psv? Dit is niet best.

30-05-2024 10:40

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Je begrijpt er niet veel van.
Jongen staat nu voor de keus een jeugdcontract te tekenen misschien voelt hij zich beter in Rotjeknor zijn geboortegrond.

30-05-2024 10:49

AjaxDeBesteClub +18786

Jij begrijpt er blijkbaar niks van. Hij voelde zich zo goed in Rotterdam dat hij van Sparta naar Ajax is gegaan. Maar sinds dat Kroes en Beuker bij Ajax zitten is er een trend waarneembaar dat er grote talenten uit de jeugdopleiding naar Feyenoord of Psv willen vertrekken. Tot nu toe scoren Kroes en Beuker een ruime onvoldoende op het gebied van contracten verlengen. Maar misschien zijn er wel dieper liggende problemen in de jeugdopleiding. En dan is het hun verantwoordelijkheid om dat op te lossen. Want wat er nu gebeurt is echt een hele grote blamage.

30-05-2024 11:12

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Sparta naar Ajax is logisch. Van Ajax naar Feyenoord ook in zijn geval. Hij moet nu een keus maken (jeugd contract) waar hij zich prettig bij voelt dat is dus Feyenoord.

Heeft niets met de technische leiding te maken.

30-05-2024 11:42

Grouster +1348

Dit is te kort door de bocht. Het is al jaren een chaos binnen onze club. Kroes en Beuker hebben de handen vol met het 1e elftal. Ze hebben nu in ieder geval een 1e stap gezet met een hoofdtrainer. Dit is het startpunt om naar jeugd te kijken. Dus geef Kroes, Beuker en de Lange de kans.

De contracten m.b.t. de jeugd is al langer een probleem. Zie Misehouy en andere talenten die gratis de deur uitlopen of waarvan de contracten op korte termijn aflopen. Het lijkt mij logisch dat ze eerst naar jong Ajax, onder 19 kijken en vervolgens naar de lagere teams. Huntelaar had een belangrijke rol in deze, maar zit thuis met een burn-out.

Spijtig want het is de levensaarder van Ajax. Na de Chaos van de afgelopen jaren verwacht ik op korte termijn grote stappen voorwaarts. De nieuwbouw van de Toekomst kan hier ook een rol in spelen.

Wessel Kroon heeft in januari het volgende geplaatst. https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/wat-is-de-stand-van-zaken-rondom-contracten-van-jeugdspelers-bij-ajax#:~:text=Bij%20Ajax%20O17%20beschikken%20een,contract%20tot%20medio%202026%20beschikken.

30-05-2024 12:10

HendrikAjax +16868

Wat heeft dit met Kroes te maken

30-05-2024 12:10

Juichtoon +32657

Hear hear ..

30-05-2024 12:30

Grub +1342

Een trend? Twee jeugdspelers tot nu toe, beide nog niet bevestigd?

30-05-2024 12:36

AjaxDeBesteClub +18786

Thijs Zwagerman zei dat er meer onvrede is bij de B en A junioren. Dus ik hoop dat het bij deze 2 blijft.

30-05-2024 14:58

AjaxDeBesteClub +18786

Daar heb je een punt Kroes is officieel geen algemeen directeur meer. Voor mij is het een beetje onduidelijk wat precies de functie is van Beuker. Maar er moet wel heel dringend naar gekeken worden. Want op korte termijn maakt het niet uit als grote talenten naar concurrenten gaan. Maar op lange termijn zou het echt heel zuur zijn.

30-05-2024 15:00

Srki +131

Volgens mij weet je niet wat een trend is? Tot op heden is er nog geen enkel talent van Ajax naar PSV of Feyenoord gegaan. Alleen nog maar geruchten.
Dus laten we eerst afwachten wat er gaat gebeuren..als het bij deze 2 jongens blijft dan kan je niet spreken van een trend.
En al worden het er meer...je kan onmogelijk de mensen de schuld geven die amper een paar maanden in dienst zijn bij Ajax of zitten in hun huidige functie. Als het een trend wordt dan ligt de oorzaak bij het beleid van de afgelopen 2 jaar en niet 2 maanden.

30-05-2024 15:59

AjaxDeBesteClub +18786

Ik hoorde toevallig in de pantelic podcasts dat er meer speelt bij de B en A junioren. Dus laten we hopen dat het bij deze 2 namen blijft. Dan is het inderdaad nog niet echt een trend.

Maar dat ben ik niet met je eens. Het is aan de mensen die er nu zitten om het gesprek aan te gaan met die jongens en om er samen uit te komen. En als die jongens ontevreden zijn of zich zorgen maken, is het aan de huidige mensen om die ontevredenheid en zorgen weg te nemen door middel van goede gesprekken.

Het is natuurlijk leuk om in de schijnwerpers te staan door een zogenaamd toekomstige topcoach of een oud speler van Liverpool vast te leggen. Maar de talenten uit de jeugdopleiding zijn minstens net zo belangrijk. En die mogen niet over het hoofd worden gezien.

30-05-2024 22:43

Rockanje23 +37099

Kroes en zijn medebeleidsmakers zijn bezig de financiële huishouding van Ajax op orde te brengen en te normaliseren. Dat is een prima zaak ! Of vind jij het normaal wat Ajax de laatste jaren aan salarissen, tekengelden en transfersommen heeft betaald ?
Dat er nu een paar jeugdspelers vertrekken is misschien jammer, maar geen ramp.

30-05-2024 10:50

AjaxDeBesteClub +18786

Kroes en consorten hebben nog bijna geen contract verlengd. We hebben mazzel dat Hato zo een geduldige en volwassenen jongen is, want dat duurde ook veel te lang. Ze hebben Misehouy laten gaat. Rensch gaat straks voor fooi de deur omdat zijn contract niet verlengd is. Die rechtsbuiten uit Venezuela die al bijna rond was met Ajax, hebben ze laten lopen. En nu zijn we op een punt aanbeland dat ze zelfs onze grootste talenten tussen de 15 en 17 naar onze grootste concurrenten laten vertrekken.

Dat is een hele slechte ontwikkeling. En dat valt absoluut niet goed te praten. Juist als we op een te ruime voet hebben geleefd, is juist belangrijk om een sterke jeugdopleiding te hebben.

30-05-2024 11:10

eenAjaxfan +20393

Als die jongen voor Feyenoord kiest in plaats van Ajax, dan zegt dat genoeg over die jongen en moet je hem lekker laten gaan.
Het is graag of niet.
Maar even wat anders, laten we even afwachten of die jongen ook daadwerkelijk gaat, in plaats van meteen in de vlekken te schieten na een berichtje op een Feyenoord fansite.

30-05-2024 11:22

Juan62 +46333

@eenAjaxfan

Realistische en niet overspannen reactie, heerlijk om te lezen

Dank

30-05-2024 11:26

AjaxDeBesteClub +18786

Die jongen moet kiezen voor wie hij wilt kiezen. Dat was altijd Ajax. Alleen nu komen er steeds meer geluiden door dat er meerdere grotere talenten willen vertrekken uit de bovenbouw. Dat is code oranje en dus alle reden voor een kritische houding tegenover de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn. Alleen blijkbaar wringen veel mensen zich liever in allerlei bochten om de heilige Kroes en de heilige Beuker tegen beter weten in te verdedigen.

30-05-2024 11:40

Rockanje23 +37099

Wat wil jij dan, iedere jeugdspeler vanaf zijn 16e een contract van een miljoen per jaar geven ?

30-05-2024 12:01

PuntNaarAchterSVP +5359

Het is natuurlijk de vraag wat de reden van vertrek is. Misschien is het de reistijd, misschien het perspectief op een plaats in het eerste, of misschien wordt er daar beter betaald. Dat weten wij allemaal niet.

Ik vind het een opvallende keuze, zeker aangezien Feyenoord geen team in de KKD heeft, en ik het vermoeden heb dat ook zij geen miljoenen aan een jeugdspeler uit willen geven.

30-05-2024 12:10

Juichtoon +32657

Dat lees ik hier ook al ruim 2 seizoenen. Dat zijn oer positivo's met niet veel voetbal verstand.
Denken dat alles meevalt omdat ze nergens gevaar in zien..

30-05-2024 12:36

AjaxDeBesteClub +18786

Ze moeten in elk geval dezelfde salarissen betalen als Feyenoord en Psv. Als er dingen niet goed lopen in de jeugdopleiding moet dat opgelost worden. En Ajax moet er ook optijd bij zijn om die contracten te verlengen.

Dat is iets anders. Maar hoe ironisch. Ajax heeft zitten slapen met de contractverlenging van Rensch. Dat is ook zonde.

30-05-2024 15:02

Babangida83 +23933

Dat vraag ik mij ook af.

30-05-2024 10:52

Juichtoon +32657

Heel slecht zelfs..
Het effect op de achterblijvers laat zich raden. Ajax zal ook hier aan de bak moeten.

30-05-2024 12:30

Jariebombarie +1007

Deze jongen is 15! Woont misschien wel op de hoek van de Kuip en is het zat om elke dag op en neer naar Amsterdam te gaan. Papa en mama zijn het ook zat elke keer dat geregel. Lekker terug naar huis knul. Succes bij Feyenoord!

30-05-2024 13:01

AjaxDeBesteClub +18786

Als dat zo is en dit is een incidenteel geval. Dan is het nog geen code oranje. Hopelijk blijft het hierbij.

30-05-2024 15:03

Gortelaar +961

Jorrel Hato zou HET voorbeeld moeten zijn voor dit soort gasten. Met 17 jaar regelmatig spelen in een matig Ajax. Maar al gedebuteerd in Oranje en op de radar van topclubs in Europa.

Maar helaas dringt dat nog niet tot een ieder door. Nou succes ermee! We zien je over een paar jaar wel weer bij PEC Zwolle.

30-05-2024 10:34

eenAjaxfan +20393

Als jongens dat besef niet hebben, ben ik ze liever kwijt dan rijk.
Hoe goed zij ook denken te kunnen voetballen.
Dat heeft ook met de 'spelintelligentie' te maken waar Kroes en consorten nu (in mijn ogen terecht) meer naar gaan kijken.

30-05-2024 11:25

Chesterson93 +3328

Gaat het wel goed met mensen hier? Er kan er maar 1 per positie spelen. Waar hebben wij het over? Als je ergens anders meer kansen ziet, moet dat kunnen. Ook Ajax en PSV heeft jeugd dat doorbreekt.

30-05-2024 22:54

Praagout +1304

Wil je weg jochie?
Rot dan maar op.

30-05-2024 10:11

hatodetoekomst +579

Wie Praag? Ja graag

30-05-2024 11:51

Bals +3771

Nog meer slecht nieuws!

30-05-2024 09:34

vanreenen +10302

In vele reacties zit een kern van waarheid, ook in deze reactie.
Echter, wij moeten niet vergeten dat Steijn bij Mispoes-lintat heeft aangedrongen om spelers als Olij, Stengs en Noa Lang naar Ajax te halen. Iedereen weet hoe Stengs en Noa Lang het het afgelopen seizoen hebben gedaan en Olij is ook geen pannenkoek. We zullen het nooit weten, maar ik denk dat Ajax met deze spelers erbij zeker 3e was geworden. Jullie kunnen zelf wel invullen welke spelers absoluut niet in Ajax-1 thuishoren.

30-05-2024 09:28

Praagout +1304

@vanreenen
Als een van de weinigen hier ben ik het met je eens.
Tel daarbij op Nico en Schouten, dan had ik het nog wel 's willen zien.

30-05-2024 10:09

Ferd +38565

Lang koos al voor psv toen Tadic nog onder contract stond.
Stengs is een zomeravondvoetballer
Ramaj doet niet onder voor Olij

30-05-2024 11:07

Hebbendiekip +4827

Stengs, die kan er echt geen kut van. Overschatte voetballer. Noa had ik graag terug gezien, maar ook hij ging de kar echt niet trekken hoor. Bovendien blessure gevoelig.

Olij is 2 klasse minder dan Ramaj

30-05-2024 14:20

de echte causio +2306

In een wedstrijd van O17 (ik dacht PSV uit) stond iemand van Showtime naast de vader en broer van Steur. De familie Steur was zeer negatief over de Ajax opleiding. Ik herinner mij o.a. dat het veel te theoretisch was geworden.
Ik denk dat het vertrek van spelers eerder daar moet worden gezocht. In de ervaren kwaliteit van de opleiding, dan in het geld. Ik hoop dat de nieuwe technische mensen op tijd de boel kunnen redden.

30-05-2024 09:26

Juan62 +46333

Ah dat is de intelligentie die ze bij Ajaxspelers weer willen zien,
waar Beuker het over had.

Het lijkt me zowiezo onzin, de kwaliteit van de opleiding is altijd van een hoog niveau geweest, om nu in enen alles wat Ajax doet als verkeerd te omschrijven, en dat gebasseerd op '' hear so'' lijkt me niet slim

30-05-2024 09:40

ajaxcied4life +26058

En dan in het hol van de leeuw, meehuilen met de wolven in het bos. Bah bah

30-05-2024 10:43

PaulusH +3043

Hij heeft een zoon in opleiding PSV (oudere broer Roy) en eentje bij Ajax (deze Sean). Dat hol van de leeuw verhaal is supporterpraat. Als vader ben je daar primair voor je kind.

30-05-2024 11:45

ajaxcied4life +26058

Nee is helemaal geen supporterspraat. En plein public een beetje de opleiding van een van je zonen bekritiseren op een toon dat kennelijk iedereen het kan horen, dat is campagne voeren makker.

30-05-2024 12:50

Oxxer +164598 moderator

De afgelopen seizoenen doen Feyenoord en PSV het sportief beter dan Ajax, dit zijn makkelijke beïnvloedbare kinderen, Zinhagel komt uit Rotterdam, de broer van Steur speelt bij PSV, niet vreemd dat zij overstappen.

30-05-2024 09:04

debetweter +10106

Compleet mee oneens. We willen jeugd weer de kans geven en de spelers ontwikkelen zich volgens mij goed. Dan moet je ze binnen kunnen houden. Het gras lijkt groener aan de overkant idd. Ook zie je spelers zoals timber wel doorbreken bij Feyenoord en niet bij ajax. Dat is verontrustend.

30-05-2024 09:24

Eurysaces +29532

Als Timber bij Ajax was gebleven, zou hij afgelopen seizoen gespeeld hebben. Timber had ten tijde van zijn overstap minder concurrentie bij Feyenoord. Er zijn binnen Ajax veel verontrustende zaken, dit was er geen van.

30-05-2024 09:41

BogusOperandi +323

Je weerspreekt jezelf. Bij PSV en Feyenoord breken de spelers wel door. Bij Ajax lopen middelmatige spelers die de voorkeur krijgen boven talent. Daarom kiezen talenten voor clubs die het sportief beter voor elkaar hebben. Ajax is een band die een tijd met behulp van een goede producer lekkere muziek maakte maar nu al een aantal kutalbums afgeleverd heeft. En dan gaan mensen andere muziek luisteren.

30-05-2024 10:08

JJFajax +3560

Ja want Banel en Martha zijn toch zoon grote talenten

30-05-2024 10:50

debetweter +10106

Maar wel hebben nieuwe componistenten en een nieuwe dirigent he, die bepaalde dingen zeggen in de media.

30-05-2024 12:02

PaulusH +3043

PSV en Feyenoord zijn ook ver met nog andere namen, zonder zo'n duidelijke link naar de clubs.

30-05-2024 11:46

Juan62 +46333

Dat is nou de waan van de dag!
Wie gaat er nou van Amsterdam naar rotterdam ?

Gozert wil gewoon terug naar zijn vriendjes,
wat betekend dat hij niet voor het hoogste gaat, geen topsportmentaliteit.
Dan is het gewoon goed nieuws voor ons dus.

30-05-2024 09:03

hendo +4769

Graag of helemaal niet!

Als ik 1 ding geleerd heb, NIEMAND is groter dan de club

30-05-2024 08:52

AjaxHoorn +32989

Die gedachte is best prima, maar zwart wit kijken heeft totaal geen zin. Je hoeft ook niet voorbij de grenzen te gaan maar je moet wel talent op een bepaalde manier waarderen.

30-05-2024 08:59

Libero +19191

Hoe werkte dat herenakkoord ook alweer? Kan me nog herinneren dat er schande van gesproken werd toen Ajax het deed, nu staan ze allemaal te dringen om onze jeugd in te lijven. Niet dat Ajax niet weer eens heeft lopen kloten met het nalaten spelers te tekenen.

30-05-2024 08:46

AjaxHoorn +32989

Het is ook de snelheid van doorpakken. Oh er zijn problemen in 1, dan worden dit soort dingen maar even vooruit geschoven wat uiteindelijk weer leid tot meer problemen. Ik irriteer me kapot.

30-05-2024 09:01

ProfessorX +19827

Als we de talenten pakken vanaf 17/18 tot heden dat zijn 7 Seizoenen en volgens Cruijffs plan zouden dan 14 zelf opgeleiden spelers door moeten breken ( 2 per seizoen) .

Daar gaan we en ja door elkaar en zal heus wel 1 vergeten .

de Ligt , van de Beek , Mazraoui , Eiting, Taylor , Hlynson, Hato , J Timber, Q Timber, Rensch, Dest, Lang, , Cerny, Lobotka, Nouri🙏🏻, Vos , Gooijer, Rijkhoff, Brobbey wie mis ik nog want zit al op 19

30-05-2024 08:20

ProfessorX +19827

Ik pas me eigen aan met. Gravenberch, Regeer , N Unuvar, Baas allemaal redelijk niveau zit ik nu op 23 ipv de gewenste 14 .

30-05-2024 08:27

PuntNaarAchterSVP +5359

Eiting, Vos, Rijkhof, Gooijer, Hlynsson, Regeer, Unuvar en Baas horen (nog) niet bij het rijtje doorgebroken wat mij betreft. We mikken toch wel op een iets hoger niveau dan dat deze spelers tot nu toe hebben bewezen hoop ik. Zitten we nog steeds op 15, waaronder Messias Cerny. Best een prima oogst!

30-05-2024 12:17

ProfessorX +19827

Zijn jongens die 1 gehaald hebben .

Echt doorgebroken ook wel of ze niveau hebben is iets anders

30-05-2024 17:11

Dapperestrijders +4647

Er zijn al zoveel talenten uit de jeugd vroegtijdig vertrokken die nu een basisplaats hebben bij belangrijke clubs.

30-05-2024 07:52

Dapperestrijders +4647

Eerst Steur en nu Zinhagel, gaan we al onze talenten nu aan de concurrentie verkopen en dat deze jongens straks tegen ons de sterren van de hemel spelen? Dan is er echt wat mis bij Ajax.

30-05-2024 07:49

AjaxHoorn +32989

Verkopen niet, ze vertrekken gratis voor een opleidingsvergoeding.

30-05-2024 08:59

AFCAWormerveer +4451

Dit soort gasten vertrekken op hun 18e transfervrij naar buitenland, geven geen klote om clubliefde waar dan ook.

30-05-2024 21:14

Dapperestrijders +4647

Ne, heten niet allemaal Bram van Polen.

31-05-2024 00:09

Benjiben +4527

Zinhagel nog nooit van gehoord ?

Rijkhof en nouri waren op hun 15e jaar al grootte talententen waarover veel gesproken werd, deze jongen echt nog nooit van gehoord dan zal zijn talent ook wel meevallen.

30-05-2024 07:24

Dapperestrijders +4647

De concurrentie zit niet te slapen.

30-05-2024 07:53

hendo +4769

Echt wel een groot talent hoor

30-05-2024 08:52

brullie +7046

Deze jongen komt gratis van Sparta en gaat nu naar de kakkies. Nou en? Totaal niet boeiend net zoals er zo veel al uit hun jeugd naar ons zijn gekomen. Zie je ook niets van terug in Ajax 1. Ze zien Ajax meer als een opleidingsinstituut en daarom komen ze. Iedereen weet dat er vanuit de jeugd maar sporadische jeugd doorbreekt.

30-05-2024 06:50

ajaxcied4life +26058

Speksnijder bijvoorbeeld

30-05-2024 10:45

Cello +52979 moderator

We hebben het al jaren over verschillende (top)talenten, die eraan zitten te komen.....
Maar hoeveel hebben nu werkelijk Ajax-1 bereikt??. Naci Unuvar zou het wel gaan maken, wisten we allemaal te melden hier op AS. Nou.....voorlopig zien we er niets van. Eigenlijk stonden de meesten van ons ook op de banken voor Amourrichio of zelfs voor Gabriel.....maar voorlopig zijn beide ook nog niet verder gekomen als Jong Ajax. Hato had een mooi begin, maar zakt, ook bijna logisch als je naar zijn leeftijd kijkt, wat weg. Maar die haalde wel een basisplaats bij Ajax-1. Evenzo Hlynsson, waar dan minder volgers vol van waren....
Silvano Vos moet dan de volgende worden, die zich dan moet laten zien in Ajax-1.

Kortom heel veel komt er oook weer niet door, zelfs niet in zo'n seizoen als het laatste, waarbij eigenlijk, anders dan voorgaande jaren, de drempel lager is komen te liggen bij Ajax-1 en het dus eigenlijk makkelijker zou moeten zijn om je in Ajax-1 te spelen. Maar dat is dus niet gebeurd!.

Dan kunnen we nu wel panikeren, omdat Fnoord mogelijk Zinhagel gaat oppikken (volgens de Fnoord jeugd watschers) òf dat PSV mogelijk Steur kan wegkapen (volgens Ehv Dagblad/Elfrink)....maar wie zegt ons na al die talenten die het (nog) niet gehaald hebben, dat juist zij het dan wel zullen gaan halen???.

Okay....het is niet leuk dat waarschijnlijk beiden vertrekken, maar het is echt niet het einde van de wereld. Uiteindelijk zou het afwachten blijven òf zij dan wel Ajax-1 zouden halen, daar waar anderen, van wie we dat óók verwacht hadden het niet of nog steeds niet hebben gedaan......
Verder zijn er nog meer talenten bij Ajax. En 'de één zijn dood.....', maw het biedt weer kansen en mogelijkheden voor anderen. Ja zelfs voor hen die weer vlak achter Zinhagel en Steur zitten in de hierarchie van de jeugd....

30-05-2024 01:06

Ajaxsoul +3349

"We hebben het al jaren over verschillende (top)talenten, die eraan zitten te komen.....
Maar hoeveel hebben nu werkelijk Ajax-1 bereikt??".

Dat is feitelijk waar, maar dat heeft natuurlijk wel een oorzaak. En die oorzaak is dat Ajax zelfs wisselspelers als Klaiber, Labyad, etc. van buitenaf aan trok en het daardoor extreem moeilijk was om in de A selectie in te stromen. En dat gaat vanaf het komende seizoen veranderen, Ajax gaat weer terug naar het tijdperk Van Gaal toen de selectie voornamelijk uit talenten uit de eigen opleiding bestond, aangevuld met spelers die tegen een redelijke prijs van buitenaf werden aangetrokken. En dat gaat de kansen van die talenten om in te stromen in de A selectie aanzienlijk doen toenemen, wat ik heb begrepen wil Kroes van dat verbeterde toekomstperspectief gebruik gaan maken om talenten tegen een lager salaris aan zich te binden.

Ik vind het argument dat je gebruikt overigens niet zo heel sterk omdat je het jezelf wel heel erg gemakkelijk maakt door je te beperken tot de talenten die het niet hebben gehaald, terwijl er natuurlijk ook voldoende talenten zijn die dat wel hebben gedaan. En dat zullen er door de beleidswijziging die feitelijk weer terug grijpt naar het oorspronkelijke Plan-Cruijff, alleen maar meer gaan worden. Dat was feitelijk dit seizoen al zo, toen speelde Ajax regelmatig met 6, 7 of 8 spelers die de opleiding hebben doorlopen. Ik zou het persoonlijk wel heel zorgelijk vinden als het niet meer uitsluitend kapitaalkrachtige buitenlandse clubs zouden zijn die grote Ajax talenten gratis ophalen voordat ze zelfs maar hun opleiding hebben afgerond, al moet daar wel bij worden aangetekend dat een eventuele overgang van Steur naar PSV en Zinhagel naar Feyenoord alles te maken heeft met de chaos die er de afgelopen jaren bij Ajax heeft geheerst. Ik zie dat geen trend worden omdat Ajax zelfs als de sanering helemaal is afgerond aanzienlijk meer mogelijkheden zal hebben dan de concurrentie, laat staan als de club weer CL kan gaan spelen.

En dat gaat op termijn natuurlijk weer gebeuren, mogelijk zelfs al na het komende seizoen. PSV zal vooralsnog wel een maatje te groot zijn, Feyenoord afhankelijk van de trainer die er gaat komen wellicht ook, maar zelfs met de beperktere mogelijkheden moet Ajax zich volgend seizoen kunnen meten met AZ en Twente. Dat Ajax een coach heeft aangetrokken die bekend staat om zijn kwaliteiten als teambuilder en organisator die in staat is om een team neer te zetten dat organisatorisch goed in elkaar steekt, scheelt al een enorme slok op een borrel. Ik blijf er bij dat de meeste spelers lang zo slecht niet zijn als wordt verondersteld en dat het niet aan de individuele spelers heeft gelegen dat het niet goed ging, maar aan de compositie van de selectie. En dat Ajax het seizoen heeft moeten beginnen met een coach die meer met zichzelf bezig was dan met zijn team en het in zijn kop haalde om zijn eigen spelers publiekelijk af te branden, heeft natuurlijk ook niet heel erg geholpen. Ook in dat opzicht lijkt de club er met Farioli flink op vooruit te zijn gegaan.

Ik moet overigens eerst nog maar zien dat Steur naar PSV gaat, die club heeft een veel lager salaris- en opleidingsbudget dan Ajax en dus is het niet heel erg aannemelijk dat men Steur aanmerkelijk meer heeft te bieden dan Ajax. Ik kan me niet voorstellen dat een talent dat al 8 jaar deel uit maakt van de opleiding en voor wie de Toekomst een soort tweede thuis moet zijn, de deur zo maar achter zich dicht slaat.

30-05-2024 07:49

ProfessorX +19827

Cruijff zei ooit 2 talenten per seizoen moet doorbreken 2 !

Geen 4 of 5 of 8

30-05-2024 08:12

Rockanje23 +37099

Dat was wel nog in de tijd dat spelers tot hun 25e bij Ajax bleven. Nu zijn ze met 21 of 22 al weg. Dan heb je aan een gemiddelde van 2 spelers per seizoen die doorbreken niet meer genoeg.

30-05-2024 09:23

ProfessorX +19827

Dat zei hij ook als advies om ze zo lang mogelijk te behouden 24/25 ook dan kan je nog heel veel geld verdienen ook dat zei hij , is in mijn ogen tijdloos .

Meer dan die 2 is achteruitgang kan je zelden opvangen enkel met koop

30-05-2024 17:15

Henkjanklaas +20657

Hadden we nooit kunnen denken dat een jeugdspeler naar feye verkast.

30-05-2024 00:23

Aram +18122

Ik vind het wel grappig om te zien dat PSV en Feyenoord even twee redelijke seizoenen hebben en zichzelf nu al meteen opblazen met te hoge salarissen. Zo wordt het wel heel erg eenvoudig om ze in te halen! Wel jammer voor die spelers die ze nu binnenharken, maar goed die jongens zijn er zelf bij.

29-05-2024 23:58

Capocapo +12001

Hoe weet je dat die daar meer geld krijgt dan? Ze spelen Youth League en hij komt uit rotterdam

30-05-2024 06:19

WW +757

Uit welke bron haal jij dat die clubs hogere (zelfs te hoge) salarissen zijn gaan betalen? En dan in die mate dat zij zich gaan opblazen.

30-05-2024 07:42

Aram +18122

PSV doet nu wat Overmars ook deed. Het begint met te hoge salarissen geven aan een paar spelers. Vervolg is dat ze bij hun volgende contract helemaal met absurde eisen komen, zoals Misehouy nu. Tweede vervolg is dat andere jeugdspelers ook steeds hogere eisen gaan stellen. Bij PSV gaat dat sneller mis dan bij Ajax, want onze structurele inkomsten zijn hoger.

Ajax is dit probleem nu gelukkig aan het oplossen. Dat is een pijnlijk proces en kost ook een aantal talenten.

Wat wel beter moet is de communicatie. Ik zou inzetten op Messori en Johnson.

30-05-2024 08:39

AFCACruijff14 +162185

Lekker boeiend. Doei dan. Je speelt hier graag of helemaal niet.

29-05-2024 23:56

Been +12522

Dit soort gasten zijn anders wel transvervrij vertrokken na hun debuutjaar. Mis je precies niks aan.

29-05-2024 23:45

Raoul14 +3092

Het resultaat van jaren van wanbeleid in Amsterdam. Was toch jaren ondenkbaar dat toptalenten onze concurrenten verkozen boven Ajax?

29-05-2024 23:24

lexy88 +8818

Bye bye dan

29-05-2024 23:17

Steffenhagen +37930

Ajax is terug in de jaren van De Boer en Van Duivenbode . De hele ( financiële ) voorsprong in twee jaar door de plee getrokken . Wat een ongelooflijk mismanagement . Ik verwacht dit ook bij het eerste : de besten zullen als eerste vertrekken .

29-05-2024 23:02

Ajax2024 +2133

Dat klopt helemaal. Je moet ook niet denken dat dit even wordt opgelost. Het is wanbeleid. Feyenoord gaat nu cashen maar zal daarna verstandiger beleid voeren. Ajax heeft het zelf verpest en moet nederig zijn. Geen enkele reden om nu al de polonaise te lopen.

30-05-2024 06:52

AFCA-Driebergen +22287

Hij volgt ook al 'feyenoordyouthwatcher' op instagram. Er zal dus wel meer spelen inderdaad. Wat zijn wij afgezakt dat ze ons voor zulke clubs ineens verlaten...

En Steur volgt psv. Wat een treurigheid allemaal. Ben je blij dat het seizoen erop zit, gaat het drama nog verder.

29-05-2024 23:00

lexy88 +8818

Raf van de Riet ging ook Ajax volgen op Instagram, en tekende vervolgens bij PSV een nieuw contract. Het zegt allemaal niet zoveel, zijn jochies van 15-16 he. Maar het is duidelijk dat PSV en Feyenoord de wind mee hebben.

Wat me meer stoort is het kritiekloze gewauwel bij PSV, zelfs in de jaren dat er kutvoetbal gespeeld werd en jaren geen prijs. Bij ons altijd kritisch gezeik. Je zou PSV een Verweij en Driessen toewensen ipv die twee wilsonbekwame persvoorlichters Elfrink en Timmer

29-05-2024 23:19

Ajacied33 +36806

In alle geledingen is een stap van Ajax naar Feyenoord een stap terug. Ik zal dit dus niet begrijpen. Toekomst zal uitwijzen of dit een echt gemis zal zijn of niet

29-05-2024 22:59

microfoonannabool +5849

Feyenoord heb betere jeugd

29-05-2024 23:00

Ajacied33 +36806

Daar geloof ik niet in. Waarom zien we er dan vrij weinig van?

29-05-2024 23:02

Ferd +38565

Maar spelen niet in de kkd waardoor doorbreken lastiger is

30-05-2024 11:10

Diemenaar +280

En het is niet waar, klein detail

30-05-2024 22:36

Qajax +781

Zo'n blamage jaar in alle opzichten heeft consequenties. Als dit jonkie echt denkt op lange termijn beter af te zijn in 010, moet ie lekker gaan. Bekijk het op iets langere termijn, dan zou de juiste instelling zijn om stinkend je best te blijven doen en de intentie te hebben om voor je 18e in het 1e van Ajax te spelen.

29-05-2024 22:53

hartvoorajax1 +1944

Vooropgesteld, je weet het nooit helemaal zeker of een talent uiteindelijk de nationale of zelfs de internationale top haalt. Bij Zinhagel heb ik echter weinig twijfels, in mijn ogen een absoluut toptalent. Terwijl ik altijd vrij veel scepsis heb. Zo heb ik nooit de polonaise gelopen met bijv. Naci Unuvar of Van Axel Dongen. Zinhagel heeft als buitenspeler iets speciaals dat ik de laatste tientallen jaren niet in onze opleiding ben tegen gekomen. Dit lijkt misschien erg overdreven, de toekomst zal het uitwijzen.

29-05-2024 22:44

FlyingDutchMan +17316

Had Nunnely ook, het is lastig te voorspellen hoor..

29-05-2024 22:45

DankzijCruijff +48731

Schei toch uit, man. Kan echt nog alle kanten op. Dit soort geblèr…

29-05-2024 22:49

Ajaxadam1 +31670

Fysiek wel sterker dan leeftijdsgenoten, als dat wegvalt wordt het lastiger voor m. Maar mee eens voor de rest.

29-05-2024 22:55

WouterB +915

Er zijn zoveel veel talenten waar dit over gezegd die niet gered hebben

29-05-2024 22:56

emieltjuhh +18020

Wat loopt feye arrogant te doen..

29-05-2024 22:42

w86 +9463

Geen woorden maar daden.. ja tot ze een keer geld hebben..

29-05-2024 23:09

FlyingDutchMan +17316

Één van beste uit zijn lichting haha, nogal suggestief..

29-05-2024 22:41

fascino +1289

Als enige doorgeschoven. Meer dan een basisspeler, dus ja absoluut toptalent en beste van zijn lichting qua ontwikkeling / leeftijd. Wanbeleid als 2 van je absolute toptalenten naar met alle respect van Ajax naar Feyenoord en PSV gaan. We hebben iets duidelijk niet op orde, ook niet binnen de jeugd.

29-05-2024 22:49

FlyingDutchMan +17316

Succes daar, mazzel!

29-05-2024 22:40

AjaxHoorn +32989

Persoonlijk geloof ik niet in de houding van Kroes met als je teveel geld wil verdienen hou dan maar op.

We hebben dat al met Jonk en Overmars geprobeerd. Dat ging niet goed.

29-05-2024 22:37

Ricoteb +53174

Dus dan moet je maar net als Overmars meer en meer blijven betalen terwijl je het geld niet hebt? Ajax moet weer normale salarissen gaan betalen.

29-05-2024 22:47

AjaxHoorn +32989

Nou dat hoeft niet perse. Maar je wil qua talent wel dichterbij de top komen vwb salarissen. Die gasten hebben een lage kans dat ze het ook echt halen, maar zijn vaak ook de spelers waar Ajax het meest aan verdiend. Waar de supporters het meest aan hebben. Die jongens doen ook een risicoanalyse en die willen al wat zekerheid wat ik volledig begrijp. Je hoeft daarmee niet heel gek te doen natuurlijk. Ik vond het bij Overmars meer storend dat ook matige eerste elftal spelers bizarre salarissen kregen. Als je de jackpot betaald voor Klaassen en Promes bijvoorbeeld, dan gaat er iets mis.

Ik snap ook dat het ene salaris de ander aanwakkert om dat ook te verdienen. Maar ik ga je zeggen dat je de helft van je toptalenten verliest. Dan kun je beter in totaal 2 miljoen per jaar meer betalen, dat haal je er iig weer uit.

30-05-2024 06:05

ajaxminimax +5471

Typisch, op je 15e al naar je 3e nederlandse club... Maar zal deze stap ook nooit gaan begrijpen

29-05-2024 22:35

DeKenner +9366

Ik heb toch altijd het idee dat de jongens die in de jeugd al 1 of meerdere transfers maken, niet de jongens zijn waar wij al te veel van onze hoop op moet vestigen. Gevoelsmatig komt het bij hen nog veel vaker voor dat ze vroe naar het buitenland vertrekken. Zie bijv. die Belg die deze winter vertrok.

29-05-2024 22:30

fanvooraltijd +6817

Tegen de tijd dat deze jongen 19 is speelt Ajax weer CL en feijenoord conference l.

29-05-2024 22:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.