Ajax gaat rustige Deadline Day tegemoet: 'Vuurwerk zal niet uit A'dam komen'

door Bart Veenstra 229

Bron Voetbal International

Ajax gaat rustige Deadline Day tegemoet: 'Vuurwerk zal niet uit A'dam komen'

door Bart Veenstra 229

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax zal vermoedelijk geen enerverende Deadline Day gaan ervaren op deze dinsdag 31 januari. Dat meldt Voetbal International dinsdagochtend. Eerder al liet algemeen directeur Edwin van der Sar weten dat er vermoedelijk geen nieuwe spelers meer komen.

In de afgelopen zomer leidde de Deadline Day nog tot 'hectische toestanden' in Amsterdam. Zo gingen meerdere spelers (onder wie Mohammed Kudus en Edson Álvarez) in staking om op die manier nog een transfer af te dwingen. Daarnaast wist Ajax op de slotdag van de zomerse transfermarkt Lucas Ocampos op huurbasis over te nemen van Sevilla. De Argentijn is na een mislukte periode in Amsterdam alweer terug bij de Spaanse club.

Deze winter liet Ajax naast Ocampos ook Daley Blind, Lisandro Magallán en Kik Pierie vertrekken, terwijl Gerónimo Rulli Ajax deze winter kwam versterken. Bij die ene winterse versterking lijkt het nu te blijven. 'Vandaag zal er hooguit nog een uitgaande huurtransfer van een talent plaatsvinden, die niet langer in de plannen van de hoofdmacht voorkomt. Het vuurwerk op Deadline Day zal dus vrijwel zeker niet vanuit Amsterdam komen.'

Mogelijke transfers Gorter en Jensen

In het afgelopen weekeinde maakten media melding van een huurtransfer van Jay Gorter naar het Schotse Aberdeen. Tot op heden heeft Ajax nog geen melding gemaakt van deze transfer. Victor Jensen zou mogelijk kunnen hopen op een transfer naar FC Utrecht. De Deen komt in Amsterdam amper in aanmerking voor speelminuten.

Poll: Vind jij dat Ajax zich nog moet versterken vandaag?
0%
0%
Lees meer over:
Plaats reactie

Joodhannus73 +3579

Koop toch verdomme een laatste man. Iedereen ziet dat toch??? Ongelooflijk!!!

01-02-2023 01:09

Flipper33 +6826

Vind het maar risicovol als Ajax geen CL haalt zullen er van de zomer wel spelers weg willen ! En aantrekken van nieuwe spelers wordt dan ook moeilijk zonder CL voetbal

31-01-2023 21:09

AJAXINMYHEART +21958

Mika Godts is momenteel in Amsterdam om zijn transfer naar Ajax af te ronden.

31-01-2023 18:54

AlmightyAjax +5872

Ambities bij Ajax hoor! Plek 4 moet goed komen met onze top verdediging. Daar hebben we al het hele seizoen van kunnen genieten. Aankopen? Wel nee joh! Union Berlin here we come!!

31-01-2023 17:59

HStorm +3162

Ze durven geen aankopen meer te doen?

31-01-2023 17:59

fc Barcelona_ke +19255

We hebben ook geen spelers nodig! De talenten die afgelopen weken op de bank zat, verdient nu hun kansen. We hebben ook genoeg kwaliteiten en zeker zonder schreuder om kampioen worden anders 2e geworden

31-01-2023 18:46

Flipper33 +6826

Vind het dan maar raar dat ze graag die Argentijnse verdediger graag erbij hadden gehad .. en die wou niet weg en dan opeens maar helemaal niks meer kwa verdediger waar da prioriteit lag vreemde gang van zaken allemaal

31-01-2023 21:11

eros +4813

Grote praatjes aan het begin, en aan t eind staan we weer met niets en zijn we alleen maar spelers kwijt geraakt.

31-01-2023 17:53

AJAXINMYHEART +21958

Mika Godts is momenteel in Amsterdam om zijn transfer naar Ajax af te ronden.

31-01-2023 18:55

cl=5! +5376

Volgens mij zijn we al een tijdje kampioen toch?

31-01-2023 19:25

eros +4813

Ja,… daar heb je wel een punt

31-01-2023 20:46

Ozark +355

Kunnen ze Van der Sar niet voor een half jaar verhuren met verplichte koop erna ?

31-01-2023 17:42

fc Barcelona_ke +19255

Dus ook geen die toptalent uit belgie?

31-01-2023 16:05

AJAXINMYHEART +21958

Mika Godts is momenteel in Amsterdam om zijn transfer naar Ajax af te ronden.

31-01-2023 18:55

vanzanten +1928

Als je dat één keer meldt is dat meer dan voldoende hoor.

31-01-2023 20:03

wendoo9 +8125

Ik zou Sanchez niet zo snel afschrijven. Heb beelden zitten bekijken e zag dat deze jongen ook erg vaak erg slecht werd aangespeeld waar eigenlijk niet mee kon doen. Rulli is ook debet aan om te lang te wachten met inspelen of hem inspeelt terwijl hij vaststaat. Middenvelders die niet verdedigen zodat alles op hem afkwam. Wil hem zien in een redelijk draaiend elftal

31-01-2023 15:10

GNBL +90118 moderator

Ik had na 10 minuten al genoeg gezien van Sanchez. Die kan er echt helemaal niks van.

31-01-2023 16:56

Cruijffiaann +2958

Daar had ik ook altijd last van.
Als m'n medespelers me beter hadden aangespeeld was ik profvoetballer geworden.

31-01-2023 17:21

Qifesh +24917

Ik zag dit weekend weer een aantal superleuke backs die niet bij Ajax spelen.. heel kut dat we die buitenkansjes niet meer direct snel pakken.

31-01-2023 15:06

Stefansuarez +19080

Haal bogarde z.s.m terug dat zou al een hele goede transfer zijn.


Verder hoop ik dat sjonny het zo gaat neerzetten uiteindelijk.



RULLI

RENSCH-----TIMBER-----BASSEY-----WIJNDAL




ALVAREZ/ FITZ-JIM


BERGHUIS---------KUDUS


CONCEICAO-------TADIC-----BERGWIJN.



alvarez in de grote wedstrijden op 6

En fitz Jim tegen de kleinere clubs

Waar bogarde volop aan de slag kan met Bassey

31-01-2023 13:57

Simpelishetmoeilijkst +25337

We mogen blij zijn met een goede keeper, die een bal kan vangen. De rest heeft geen haast. Gewoon eigen jeugd inpassen. Last Heitinga dar maar asn werken. Stoppen met al dat gooien met geld, onnodig.

31-01-2023 13:48

AINIESTA +45174

Laat de trainer eerst maar aan het werk gaan met deze spelers. Door Schreuder zijn de meesten uit vorm geraakt. Prima selectie, en alsnog de beste van Nederland. Dat gekoop ook wel een beetje klaar mee.
Probeer eerst maar wat van deze selectie te maken voordat we weer wat dure aankopen of miskopen gaan doen.

LB: Bergwijn, Tadic
SP: Tadic, Brobbey
RB: Conceicao, Kudus, Berghuis

10: Kudus, Berghuis
8: Berghuis, Fitz, Taylor
6 : Grillitsch, Fitz, Taylor

LB: Wijndal, Baas
LCV: Bassey, Rensch
RCV: Timber, Alvarez
RB: Rensch, Regeer

Keeper: Rulli, Pasveer, Stekelenburg

Een logische opstelling, een trainer die er positiespel in krijgt en de wereld kan er heel anders uitzien met deze selectie. Alfred heeft deze selectie verkracht met z'n kut ideeën, of juist het gebrek aan ideeën.

31-01-2023 13:32

Qifesh +24917

90% moet zich nog bewijzen idd

31-01-2023 14:45

Libero +19191

Drie verdedigende aankopen die zwaar tegenvallen, één die het hele seizoen geblesseerd is, Blind die halverwege vertrekt en Timber die geen schim van zijn zelf in vorm is ... Verdedigend is het consequent geitenkaas.
Maar Ajax doet helemaal niets behalve twee spelers 'doorschuiven', die nog steeds bij Jong aan hun minuten moeten komen.
Shoot me but leak.
Ik hou niet van dat gewijs naar andere clubs, dat 'hunnie doen het wel', maar van Aanholt en Thorgan Hazard naar PSV? Poe.

31-01-2023 13:26

AINIESTA +45174

Nou poeh poeh, moeten we daar bang van worden?

31-01-2023 13:33

Libero +19191

Zijn het geen versterkingen voor PSV dan?

31-01-2023 13:36

AINIESTA +45174

Was ook wel nodig nadat Gakpo en Madueke waren vertrokken toch? Wie moet er bij ons vervangen worden?

31-01-2023 13:53

Libero +19191

Niet de minsten die weggingen, net zo bij ons. Hoe vind jij dat alles opgevangen is tot nu toe? Mazraoui, Antony, Martinez, Haller enz enz enz. We hebben gewoon heel wat jassen uitgedaan. En hoezo heb je het over vervangen, (breedte) versterken zou ook al een heel aardige stap zijn om te laten zien dat je niet nu al het seizoen als verloren beschouwt. Of dat ze tonen op volgend seizoen te anticiperen. Timber, Alvarez... van hoeveel meer is de kans groot tot enorm dat ze vertrekken?
Ook wel een aparte reactie gezien jij altijd erg kritisch op alles en iedereen bent.

31-01-2023 14:25

AINIESTA +45174

Ik wil eerst wel zien hoe de nieuwe trainer het doet met deze selectie. Een Bassey schrijven we nu al af? Kaplan? Hoeveel nieuwe spelers wil je halen? En voor welke posities?

31-01-2023 15:31

Libero +19191

Waar schrijf ik iemand af? (los van Sanchez maar dat schreef ik niet) Zal ik nog eens herhalen dat we Kaplan de rest vh seizoen niet zullen zien spelen?
Of dat ik het heb over (de breedte) versterken en niet (per se) over aankopen?
Misschien moet je mijn teksten nog eens lezen en praten we dan verder?

31-01-2023 15:48

AINIESTA +45174

Breedte versterkingen, hm dat klinkt al heel fout. Geen aankopen maar wel (in de breedte) versterken? Transfervrij wat halen dus? En welke posities?

31-01-2023 17:20

Libero +19191

Huren (met optie)? O nee, daar zijn we te goed voor zeker, het is niet alsof een club van het statuur van een, pak 'm beet, Bayern of PSG zoiets doet om blessures en andersoortige gaten in de selectie op te vangen...
En ja, je hebt breedte nodig als je nog op drie toernooien actief bent en je wankele verdediging is nog meer uitgedund, WK heeft ook z'n tol geëist, ga maar door. Vooral alles onder een en hetzelfde sjabloontje houden, want WZA, stel je voor dat we ergens op anticiperen. Blessuregolfje? Nah WZA. Schorsingen? WZA. Leegloop volgende zomer want beloften gedaan aan Alvarez en Kudus, Tadic is toch écht op, talent/en vertrekt/ken want miljoenen bij topclub in het verschiet en en en? WZA.

31-01-2023 18:38

AINIESTA +45174

Dat kan natuurlijk ook. Rustig maar. Welke posities dan? Voor de achterhoede heb je nu Timber, Bassey, Alvarez, Rensch, Wijndal, Regeer, Baas, Sanchez.

31-01-2023 19:25

Libero +19191

Volgens mij ben je kritisch genoeg om zelf de ogen en haken te kunnen bedenken aan al die spelers. Maar het is ook het totaalplaatje wat mij weinig vertrouwen schenkt.
We hadden een verdediging met Nous, Timber, Martinez en Blind (en nb Tagliafico op de bank!) en kijk nu eens.
Te weinig voetbal en inzicht, te weinig verdedigende kwaliteiten. Te weinig ervaring of minstens spelend met zelfvertrouwen.
Timber is degene die van deze spelers de rots in de branding hoort te zijn, maar gaat duidelijk gebukt onder gebrek aan kwaliteit om zich heen.
Ik zie in Heitinga ook geen coach die veel risico's zal nemen met talent de kans geven, hij wisselt net als zijn voorganger ook erg weinig en laat.
Maar los daarvan vind ik dat je zeker centraal twee sterke krachten mist, de beoogde opvolger van Timber (die momenteel ook geen concurrentie voelt - Kaplan kun je niet op gokken na gescheurde kruisbanden) en een LCV die qua vaardigheden toch minstens iéts meer in de buurt komt van Martinez dan wat we nu hebben.
Waren ze ook naar op zoek, dus zo gek is het niet dat ik dat vind, maar dan is het wél gek dat die zoektocht meteen staakt nadat de 1e kandidaat niet geïnteresseerd bleek.
Alvarez aardig noodverband, maar meer nodig als grinta-stofzuiger DM en die is ook over een paar maanden weg.
Wie hebben we rondlopen die die rol goed zou invullen?
WZA en kunnen voetballen is een must, maar ik vind een inzakkende ijzervreter zoals hij best handig in een systeem waarin je backs zo hoog staan.
Rensch' beste positie is (inmiddels was?) overigens LCV, maar hij worstelt al veel te lang met zijn vorm. Bovendien hebben we achter hem niet veel lopen, dus schuif je hem naar het centrum moet je een rb halen, waar ik veel minder een voorstander van ben.
Die moet je uit de opleiding halen en als alternatief voor Rensch gebruiken, dat zou Regeer zijn, maar ik vind hem meer een middenvelder, Aertssen wellicht. Zelfde geldt voor lb, achter Wijndal dan maar. Mits je een sterke restverdediging hebt kan die best nuttig zijn als dynamische winger met een goede voorzet. Heeft ook wel iets(!) van de felheid van Tagliafico, maar zeker niet die scherpte wat m.i. verdedigend zijn grote manco is. Niet ideaal voor zover, maar wel beter dan Bassey op lb. Baas erachter dus. Of de vroegrijpe Hato, die zie ik nog wel ouderwetsch als back beginnen op daarna 1e cv te worden. Maar goed, hangt van wie de coach wordt af.
Ik snap ook wel dat jij en anderen die ontwikkeling (en hogerop in de organisatie) af willen wachten, maar ik vind het belang van kampioen (of minstens 2e) worden te groot en de huidige selectie daarvoor te zwak en uit balans.
Afijn, dat allemaal gezegd hebbende, rien ne va plus en god zegene de greep.

01-02-2023 10:02

ajax4ever001 +18615

Omdat ze daar wel die honger hebben en slagvaardiger zijn in de poging om kampioen te worden ipv die slappe laffe directie die wij hebben.

31-01-2023 19:08

MVG +16475

Je raakt Blind kwijt, Kaplan raakt langdurig geblesseerd en Baasey blijkt er geen hout van te kunnen. Lijkt me toch dat je dan op zijn minst 1 versterking haalt voor de verdediging!?!?!

31-01-2023 13:13

AINIESTA +45174

Voor welke positie? Baas en Regeer heb je ook nog. Timber, Bassey, Rensch, Alvarez heb je voor centraal. Wijndal, Baas, Rensch, Regeer en Sanchez voor links en rechtsback.

31-01-2023 13:52

HarryHarHar +3018

Nee!! hoor, er hoeft helemaal geen versterking bij en vooral niet verdedigend, want onze backs zijn multifunctioneel die zijn Back en gelijke tijd vleugel aanvaller... en centraal achterin die hebben helemaal geen snelheid nodig want ze houden alles tegen nog voor de middenlijn... een trainer (Bogarde) die de verdedigers helpt die is weggestuurd door Schreuder en van der Sar is ook niet meer nodig vorig seizoen met afstand de minste doelpunten tegen (met Bogarde, duss ze kunnen het nu zelf wel (dit seizoen aws halverwege nu al 21 tegen, alleen al in de ere divisie, vorig jaar 19 over het hele seizoen) maar niemand nodig hoor, ben je gek!.., volgend seizoen geen CL is ook niet nodig en de bijbehorende miljoenen ook niet... het komt goed ..INDERDAAD!..

31-01-2023 12:51

PJS +4995

Smeek eerst Overmars om terug te komen.

31-01-2023 12:37

oudzuid2 +7294

zo'n dramatische seizoenshelft, er zouden zeker versterkingen komen. ondertussen hebben ze Alfredo laten zitten tot er echt helemaal niks meer te redden viel, is er behalve de keeper niemand gekomen, is er na een jaar nog steeds geen TD, en moet Heitinga de kastanjes uit het vuur slepen voor lafbek Van der Sar

31-01-2023 12:19

Ron6 +3519

Dan in ieder geval de jeugd vanaf nu echte kansen gaan geven. Durf het gewoon aan, ook in de verdediging met spelers uit jong gaan spelen of gaan inpassen.

31-01-2023 11:54

anre +505

Als er niets gehaald wordt, wordt Feyenoord eenvoudig kampioen, want ook PSV heeft het, mede gelet op de verhuur van Max en de komst van hooguit één versterking, al opgegeven. Één voordeel: bij PSV zal de geldstroom vanuit Philips ongetwijfeld langdurig gaan afnemen. Volgend seizoen ligt het kampioenschap dus voor het grijpen, als Ajax de komende zomer tenminste niet wéér grote fouten maakt (en Tadic met welverdiend pensioen stuurt).

31-01-2023 11:40

vanzanten +1928

Psv heeft Van Aanholt en Hazard vastgelegd. Dat lijken me geen verslechteringen.

31-01-2023 13:11

GAjax31 +16225

Gezien de huidige situatie is het wel logisch dat er niemand wordt gehaald. Afgelopen zomer is er veel geld uitgegeven, zonder al teveel succes. Om diezelfde mensen die daar verantwoordelijk voor waren op de laatste dag nog een paniekaankoop te laten doen lijkt mij niet verstandig. Zeker niet zolang niet zeker is wie de definitieve trainer wordt. Heitinga kent gelukkig de talenten uit Jong Ajax goed, dus hij kan mooi de komende tijd kijken of er jeugdspelers kunnen doorstromen naar het eerste.

31-01-2023 11:24

Oxxer +164598 moderator

Schreuder is weg, vd Sar net zo debet aan de huidige situatie blijft zitten, door wat er nu naar buiten komt, Schreuder kwam op zijn voorspraak, onnodig lange steun van Schreuder nadat het verval was ingezet, de zeer geschikte Alex Kroes buiten de deur houden en het totale falen van het aankoopbeleid mag vd Sar wat mij betreft vandaag nog opstappen.

31-01-2023 11:13

Danielson +50538

Of die Kroes geschikt zou zijn geweest, is nog maar de vraag. Ik ga er vanuit dat het functioneren van Slappe Sar nader onder de loep zal worden genomen als de nieuwe voorzitter van de RvC in maart is aangetreden. Ik heb wel vetrouwen in de capaciteiten van Pier Eringa.

31-01-2023 12:01

Oxxer +164598 moderator

''Of die Kroes geschikt zou zijn geweest''

Hij heeft dezelfde achtergrond als Overmars en was mede-eigenaar van SEG, waarom zou hij niet geschikt zijn? AZ is niet gek om hem als Directeur aan te stellen.

31-01-2023 12:15

Danielson +50538

Bij AZ heeft hij een vrij vage en beperkte functie. Huiberts is immers de TD. Waarom zou hij wel een goede TD voor Ajax zijn? Is een rookie op dat vlak en heeft geen netwerk. Alles wordt nu uitvergroot en in een negatief daglicht geplaatst. Die Kloese heeft in de zomer ook maar wat aangerommeld maar heeft de mazzel dat Slot van dat ongeregelde zootje een team heeft gemaakt.
Hadden wij een fatsoenlijke trainer gehad, dan zou de wereld er geheel anders hebben uitgezien.
Dit alles doet niet af aan het feit dat Slappe Sar ook in mijn ogen op meerdere gebieden heeft gefaald. Maar die afrekening komt nog wel. Ik denk niet dat hij er in het nieuwe seizoen nog zit.

31-01-2023 12:24

Jutter1 +4316

Ajax maakt schijnbaar pas op de plaats wat inkomende transfers betreft. Gezien de diverse miskopen in de zomer voor bovendien veel te veel geld enigzins begrijpelijk, maar gezien de staat waarin het huidige team zich bevind toch ook weer niet helemaal. Men lijkt het intern oneens te zijn bij Ajax waar de linkerhand niet weet wat de rechter doet, met AD van der Sar in een wel heel negatieve hoofdrol!. Een man die ongeschikt is voor die positie, daar al meerdere malen blijk van heeft gegeven door niet daadkrachtig genoeg op te treden, zeker wat die positie van Schreuder als trainer betrof. Ik kan me haast niet voorstellen dat deze man in de naaste toekomst AD van Ajax blijft, daarvoor is er dus teveel gebeurt. Grote schoonmaak daar lijkt mij zéér wenselijk en aan te bevelen. We gaan het zien.

31-01-2023 11:09

RN +14719

Dusan gaat nog vertrekken. Heb echt zo’n gevoel

31-01-2023 11:04

AFCA22 +2466

Geloof daar echt helemaal niks van.

31-01-2023 11:05

noppenkoning +41447

Lijkt mij niet met zijn gezin hier gesetteld en al afspraken gemaakt over trainerschap na zijn carriere bij Ajax.

31-01-2023 11:33

Rodsje +14775

Dan heb jij toch een slecht gevoel op de realiteit

31-01-2023 16:12

gusanito +5447

Dit is toch onbegrijpelijk. De verdediging is werkelijk zo lek als een mandje..

31-01-2023 11:04

Keizer +30218

We hebben afgelopen zomer al meer dan 40 miljoen uitgegeven aan nieuwe verdedigers. Geef die jongens eerst maar eens een fatsoenlijke kans in een vaste opstelling en tactiek. Alles wat Alfred dus zo'n beetje niet deed.

31-01-2023 11:17

AlexIbarra +19291

Volgens mij moeten we eerst deze groep aan het voetballen krijgen om te kunnen beoordelen wat erbij moet. Ik vind dat niet 1 speler in de eerste seizoenshelft langer dan zeg 5 wedstrijden een goed niveau heeft gehaald.

Oude garde Blind, Tadic, Pasveer, Klaassen niet maar jonkies Rensch, Taylor, Brobbey ook niet. Timber niet slecht maar ook zeker niet goed.
Topaankopen Bergwijn, Bassey, Wijndal niet maar ook 'Ajacieden' Alvarez, Kudus en Berghuis niet. Buitenkansjes Sanchez, Conceicao, Grillitsch, Lucca, Ihattaren, Ocampos ook niet.

In elke linie staan minimaal 2 spelers die beter kunnen en moeten, wat mij betreft gaan we daar eerst aan werken.

31-01-2023 11:02

4EVERAJAX +8407

Ik had nog een defensieve versterking verwacht die centraal kan spelen. Dit ipv blessure Kaplan. Als Timber nu geblesseerd raakt, dan wordt het wel heel mager. Mss. kan Sar achterin?

31-01-2023 11:02

RvhC74 +5371

Het verhaal dat Dusan nog naar Italië gaat vertrekken geloof ik helemaal niks van.

31-01-2023 11:01

AFCA22 +2466

Lees net dat Benfica de afkoopsom van 15 miljoen voor Alan Varela gaat betalen wanneer Enzo Fernandez wordt verkocht.

Zou Ajax dit niet voor moeten zijn? Lijkt me een topaankoop met het oog op vertrek van Alvarez en ook Klaassen komende zomer. (en wellicht Kudus ook, ookal hoop ik dat zeker niet)

31-01-2023 10:54

noppenkoning +41447

Scouts en TD bij Benfica weghalen, niet normaal

31-01-2023 11:33

thelordjoshua +10641

en die hebben ook nog is Schjelderup gestrikt. Die gaan weer boeren over een jaar

31-01-2023 11:48

Danielson +50538

Grillitsch nog bijna naar Lyon maar wil niet. Jammer. Volkomen nutteloze speler.

31-01-2023 10:50

BillSplate +9712

Goed dat ze niet kopen om te kopen. Hopelijk kunnen er wat talenten minuten maken zonder dat het ten koste gaat van de punten.

31-01-2023 10:49

noppenkoning +41447

Eto'o komt geen paniek mensen.

31-01-2023 10:49

barry1988 +24065

Komen er binnenkort ook nog contractverlengingen aan? Op dat gebied is het verdacht stil.

31-01-2023 10:41

Raymond.V +2723

Ajax gaat rustig prijzen en CL mislopen….

31-01-2023 10:40

PeterLarsson +13316

Prima nu geen veel te dure noodaankopen gaan doen die ook weer eigen jeugd in de weg gaan zitten. Ruim voor de zomer je technische structuur op orde krijgen plus de trainersstaf voor volgend jaar. De scouts hun werk laten doen voor een paar goede gerichte aankopen. Een aantal contracten proberen te verlengen maar bovenal geen breedteaankopen als een Sanchez doen.

31-01-2023 10:40

TontoKarnaggel +42539

Prima, lekker zo laten en niks meer halen. We hebben dit jaar al zat uitgegeven dus gewoon bouwen aan dit elftal en waar mogelijk jeugd inpassen, dan kijken we in de zomer wel rustig naar wat we nodig hebben. Laat ze in eindhoven maar lekker kicken op hun "grote" namen, uiteindelijk brengen dat soort aankopen je geen steek verder.....

31-01-2023 10:40

DankzijCruijff +48731

Hmm, we hadden Grillitsch blijkbaar voor 2-3 miljoen kunnen verkopen aan Lyon. Hij wil echter niet.

31-01-2023 10:37

barry1988 +24065

Een rechtsback en een centrale verdediger zijn geen overbodige luxe. Kaplan ligt er nog wel even uit en Sanchez is niet Ajax waardig. Tel daarbij op de al vertrokken verdedigers dan zit je gewoon te krap in verdedigend opzicht voor het spelen op drie fronten. Of je moet expres de beker en EL laten lopen.

31-01-2023 10:36

OuweDibbes +11951

Johnny is al begonnen met de juiste mensen op de juiste plek te zetten. Iets wat ik gemist heb bij Roblox Schreuder. Geen aankopen meer, met deze selectie toch proberen kampioen te worden en na het einde van het seizoen doorselecteren en wat gerichte aankopen en jeugd inpassen. Kudus en Alvarez gaan zeker weg.. Misschien Tadic? Pasveer en Stekelenburg afvoeren, creeert ook wat ruimte om wat spelers in te passen.

31-01-2023 10:30

thelordjoshua +10641

is een kans dat Kudus blijft als Heitinga blijft. Hebben goede hechte band. Misschien wordt t zon jaar als 18/19 dat ze toch nog iedereen vragen een extra jaar te blijven. Zou mooi zijn. Alvarez zou wel wegkunnen. Zit er ook al bijna 4 jaar.

31-01-2023 11:50

Berryhupajax +703

Tja dat krijg je als je geen voetbal in de RvC heb. Wat een stelletje koekkebakkers !

31-01-2023 10:19

LukaLitmanen +82153

Met Kudus Tadic Berghuis Timber en Bergwijn heb je, mits ze in vorm zijn, de beste spelers van de eredivisie zowat.

Dan word je fluitend kampioen.


Achterhoede blijft een groot probleem.

De backs van Feyenoord zijn beter dan Ajax bijvoorbeeld.

31-01-2023 10:14

PeterLarsson +13316

Als Wijndal gewoon zijn ritme gaat krijgen en zijn AZ vorm gaat benaderen is hij in potentie veel beter dan Lopez en Tokkie Hartman.

31-01-2023 10:35

LukaLitmanen +82153

Lopez?

Die blonde rechtsback is erg goed

31-01-2023 10:41

Bensco +7174

Allereerst moet je met deze selectie en de vele misstappen van de concurrentie gewoon kampioen worden. Dat Schreuder daar hopeloos in heeft gefaald zegt meer over Alfred dan over deze selectie.

Ten tweede heb ik op verdedigend gebied hoge verwachtingen van Heitinga. Hij praat wel aanvallend maar vergeet niet, hij is zelf verdediger geweest en zal het spel altijd vanuit dat perspectief bekijken.

Dat kan betekenen dat er straks andere inzichten achterin te voor schijn komen. Wellicht kan hij wel rendement uit Bassey, Sánchez of Wijndal halen. Want ik ben per nog steeds van overtuigd dat deze 3 mede dankzij schreuder totaal niet uit de verf kwamen

31-01-2023 10:12

Patrick78 +52594

Een rechtsback en ook een echte nummer 6 waren nodig.

31-01-2023 10:11

LukaLitmanen +82153

Bergwijn Tadic Conceicao

Berghuis Kudus Fitz Jim

Wijndal Bassey/Alvarez Timber Rensch


Alvarez kan alleen op 6 als je daarnaast twee creatieve middenvelders zet.

Conceicao moet wel wat rustiger worden aan de bal

Dan kan je Brobbey, Klaassen nog inbrengen voor extra goals en power. Brobbey kan ook ipv Bergwijn ofzo

Bassey of Alvarez maakt mij niet uit in verdediging

31-01-2023 10:09

louis60 +11472

Schande dat er geen aankopen zijn gedaan. Sanchez kan je toch niet serieus nemen als rechtsback? Brobbey traint niet intensief en verder is de bank Ajax onwaardig. Rotje knor en lampies(hoewel Hazard er niet veel van kan) halen wel versterking.

31-01-2023 10:06

YungInternet +3866

We hebben Baas en Regeer ook nog. Met alle onrust is dit ook totaal niet het moment om spelers te kopen. We hebben ook helemaal geen goed verhaal klaar voor aankopen.

31-01-2023 10:58

louis60 +11472

Is misschien ook wel zo.

31-01-2023 12:16

GNBL +90118 moderator

Kansloos weer dit. Verdediging is zo lek als een mandje. Moet een goede CV en rechtsback bij komen. Circus Rensch en clown Sanchez komen allebei zwaar te kort. Als Timber geblesseerd raakt heb je een enorm probleem achterin. En kom niet aan met jeugd zoals Regeer en Baas, als je een beetje jong Ajax volgt weet je dat die ook te kort komen voor Ajax 1.

31-01-2023 10:05

Raymond.V +2723

Geen aankopen nodig hoor. Verdediging staat als een huis.

31-01-2023 09:46

Berghuis +14372

Ik denk dat Hamstra gewoon geen groen licht krijgt door de ketsers die hij veroorzaakt heeft... Voor de zomer verwacht ik gewoon een nieuwe TD die wel weer een gevulde portemonnee krijgt.

31-01-2023 09:46

Ron403 +6492

Kan ik goed begrijpen, maar ik kan ook niet ontkennen dat ik stiekem gehoopt had op een Braziliaanse rechtsbuiten die een half jaar rustig kan wennen achter Conceicao (die ook nog niet alles kan spelen).

31-01-2023 09:42

jerryisthename +31902

Als ik die kop van die arrogante wijskneus Hamstra zie, moet ik toch steeds aan Martien Meiland denken. 👍🏼😂
Alleen daarom is hij al ongeschikt als Technisch Manager bij Ajax, laatstaan TD. Hahaha.

31-01-2023 09:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.