'Ajax dreigt naast Potter te grijpen; club kijkt steeds meer naar Farioli'

door Bart Veenstra 768

Bron Algemeen Dagblad

'Ajax dreigt naast Potter te grijpen; club kijkt steeds meer naar Farioli'

door Bart Veenstra 768

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax dreigt door een groot verschil in vraag en aanbod naast Graham Potter te grijpen. Dat schrijft het Algemeen Dagblad dinsdagochtend. De krant laat weten dat de Amsterdamse club steeds meer naar een andere buitenlandse kandidaat kijkt: de pas 35-jarige Francesco Farioli, die nu trainer is van OGC Nice.

Toch is de komst van Potter nog niet helemaal van de baan. De Engelse manager verwacht deze week een nieuw en officieel voorstel vanuit Amsterdam te krijgen. Of Ajax daarmee een doorbraak in de onderhandelingen weet te forceren, valt te bezien. 'Zowel vanuit de club als vanuit het kamp Potter galmen geluiden door dat het verschil tussen de wensen van het topdoelwit enerzijds en wat de bezuinigende topclub aan de andere kant kan en wil bieden, enorm is', zo wordt geschreven. 'Beide partijen houden er ook rekening mee dat die kloof de komende weken zelfs onoverbrugbaar blijkt.'

Zodoende kijkt Ajax naar de volgende naam op het lijstje van kandidaten. En dat is niet Erik ten Hag, aldus het Algemeen Dagblad, dat daarmee de berichtgeving van De Telegraaf tegenspreekt. 'Wiens naam nagenoeg is doorgestreept omdat onduidelijk is of hij sneuvelt bij Manchester United én of de voormalige succescoach in dat geval openstaat voor een rentree in de Johan Cruijff ArenA. En ook daardoor groeien de kansen voor Francesco Farioli, een Italiaan die OGC Nice dit seizoen weer naar de Franse subtop heeft gestuwd.'

Een delegatie van Ajax voerde inmiddels gesprekken met Farioli. Het cv van de Italiaan wordt minder indrukwekkend genoemd dan die van Potter. Farioli staat pas ruim twee jaar op eigen benen als trainer. Voordat hij coach werd van OGC Nice werkte hij in Turkije bij Fatih Karagümrük en Alanyaspor. 'Maar daardoor is hij voor Ajax ook veel beter betaalbaar dan Potter.'

Hoe komt Ajax bij Farioli terecht?

De vraag die veel supporters zullen stellen is: hoe komt Ajax bij Farioli terecht? Net als bij Potter houdt dat verband met een rondgang van Alex Kroes door Engeland. Hij leerde tijdens dat werkbezoek niet alleen Potter kennen, maar hij bezocht ook de topclubs uit Manchester. Bij United leerde Kroes de mensen van INEOS kennen. Dat bedrijf werd in navolging van OGC Nice ook grootaandeelhouder van de Engelse club. Zodoende viel de naam van Farioli, de jonge trainer die het nu uitstekend doet met OGC Nice.

Kroes heeft de naam onthouden en de conclusie die bij Ajax intern werd getrokken, was dat de club een trainer kan gebruiken die niet alleen een heel heldere visie heeft, maar daar ook maniakaal mee bezig is. 'Denk aan Ten Hag, die bij Ajax niets aan het toeval overliet, en hoe Arne Slot aartsrivaal Feyenoord weer naar prijzen katapulteerde. In de zoektocht naar die criteria werd Ajax ook door Farioli op de wenken bediend. De clubleiding ontdekte immers een zeer bevlogen coach met een kraakheldere strategie waarmee hij dag en nacht bezig is.'

Net als Potter wordt over Farioli geschreven dat het niet de intentie is dat Ajax onder hem 4-3-3 los zou laten. 'Zowel Potter als Farioli werkte veel in die formatie, maar streefde ook een elftal na dat moeiteloos in staat is om tijdens wedstrijden naar andere speelwijzen te switchen. En dat kan helpen Europees sneller aan te haken, denken ze intern bij Ajax.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Dapperestrijders +4537

Net twee jaar trainer die Italiaan, niet doen.

03-05-2024 22:15

ProfessorX +19827

Ik denk dat Farioli prima bij Ajax past slimme man .
Leuk voetbal meerdere systemen .

Ik zou zeggen kijk eens wat terug van OGC Nice heb ik ook gedaan .

03-05-2024 20:01

Dapperestrijders +4537

Beschouw OGC als een soort Twente, kun in de luwte werken, dat is wel anders hier bij Ajax.

03-05-2024 22:30

ProfessorX +19827

Nou er is wel degelijk een verschil alleen in de competitie al .

En zoals gewoonlijk bagatelliseer jullie weer van alles.

04-05-2024 11:23

VOETBALisOORLOG +1751

Dus Potter valt dan af, dus staat Ten Hag op de eerste plaats, Farioli als plan B.

01-05-2024 14:14

ajax4ever001 +18363

Potter gaat het worden jongens kan je Ziyech vergeten

01-05-2024 11:42

Devid87 +3532

Je bent ook wel een heel klein beetje naief om te denken dat Ziyech naar Ajax komt.

01-05-2024 11:46

ajax4ever001 +18363

Heb je hem gesproken dan?

01-05-2024 12:36

Devid87 +3532

Jij wel? Denk een beetje na man. Hij gaat echt geen gigantisch salaris inleveren om nu bij Ajax aan de slag te gaan dat geen CL speelt.

Hij heeft ook geen enkele keer laten doorschemeren dat hij terug wilt komen.

En waarom zouden we ook hem moeten terughalen?

01-05-2024 15:31

chriseverhard +3551

Ziyech moet je niet meer willen of je moet in zijn contract zetten elke wedstrijd doe hij mist word hij niet betaald.
Hij heeft de afgelopen 4 jaar misschien 100 wedstrijden gespeeld zo vaak was hij geblesseerd

01-05-2024 16:39

Sven Heida +1384

En Knudsen is helemaal uit beeld ?

01-05-2024 09:56

Gsix82 +321

Zal je zien dat jij naar Feyenoord gaat...

01-05-2024 09:27

Moonlight +2225

Zal je zien dat geen van deze drie komt Ten Hag , Potter en Farioli niet. Dan komen ze in tijd nood en komen uit bij F.de Boer.
Iedereen weet dat Ten Hag niet nu al terug naar Ajax wil.
Potter is te duur blijkbaar. Blijft Farioli over maar Ajax slaat niet toe, waarom? Wachten op iemand die niet komt?

01-05-2024 07:33

Harold +10568

Of Keizer

01-05-2024 07:40

Gonzalez75 +5862

Ik wil het wel doen, alleen weet ik nu al dat ik de spelers vakbond en spelersmakelaar achter me aan krijg. Ik zou worden aangeklaagd dat ik ze te hard aanpak, teveel belast voor de 'ruimhartige' vergoeding die ze ontvangen voor dit soort gepruts dat we dit seizoen hebben meegemaakt. Deze selectie en die van komende seizoen heeft een trainer nodig die autoriteit uitstraalt, die naast een aai over de bol ook een speler en selectie aanpakt. Die spelers ook op de kloten geeft wanneer ze onnodige domme kaarten pakken en of niet genoeg inzet tonen.

01-05-2024 12:25

chriseverhard +3551

Ondanks alles heeft hij zonder enig budget spelers mogen of kunnen aantrekken maar alsnog 4x kampioen geworden.
Dus als die andere 3 het niet worden dan zal het wel frank de boer worden dus ik ben benieuwd

01-05-2024 16:41

ProfessorX +19827

Het seizoen loopt nog

03-05-2024 20:02

gi0vanni +7123

De enigste die Ajax kan redden is Potter.....
Harry Potter.

01-05-2024 03:52

Moonlight +2225

Waarom ?wat heeft hij gepresteerd?

01-05-2024 07:39

superajax +11377

Met Wolter Kroes als directeur

01-05-2024 08:53

JoeBlow +8156

Nou, ik begin me toch inmiddels wel flinke zorgen te maken over de effectiviteit van onze nieuwe TD...

Potter niet. Ten Hag op zeker niet. En die Italiaan waarschijnlijk ook niet. Dit was toch handelaar wonder boy en de Messias?

Wat een onzin allemaal.

01-05-2024 00:17

Lassayd +543

Haha zorgen maken om een td die nog geen week td is :d

01-05-2024 01:56

JoeBlow +8156

Sarcasme…

01-05-2024 03:58

Lassayd +543

I know 😉

01-05-2024 04:17

AJAX020ADAM +6913

vd Brom is ook al voorzien.

01-05-2024 00:17

Spielmacher +10681

Ik zou echt gewoon voor Ron Jans gaan. Een bewezen vakman, je weet wat je krijgt, hij gaat geen gekke dingen doen en een paar miljoen goedkoper dan de exotische opties due ons nu voorgehouden worden.

01-05-2024 00:09

JoeBlow +8156

Zou het er toe doen dat Jans zelf heeft aangegeven zichzelf absoluut niet geschikt acht voor de stress in the top?

01-05-2024 00:18

Spielmacher +10681

Die uitspraak van hem ken ik niet. Jans is natuurlijk geen Michels of Van Gaal, maar wel een ervaren, slimme, rustige no-nonsense figuur. Zou er prima mee kunnen leven voor een seizoen of twee.

01-05-2024 00:21

Dude125 +1183

Als bejaarde Talpa demagogen het zeggen (oh wacht, die gebruiken iedere avond hun podium om te zeggen dat ze/"we" niks meer mogen zeggen), papegaait Het Volk (en dat zijn wij allemaal) het na en doet de Realiteit (RIP circa 2016) er niet meer toe.

01-05-2024 00:42

JoeBlow +8156

Toch best hinderlijk.

01-05-2024 03:51

Harold +10568

Je moet een klootzak als trainer hebben. Dat is Ron Jans niet

01-05-2024 07:41

Devid87 +3532

Je weet wat je krijgt ja: een prima club trainer voor een provincieclub. Moeten we dat ambiëren?

01-05-2024 11:48

erwtenpeller +2006

Beste trainer van Nederland Wim Jonk .zijn we blind altijd maar zoeken in het buitenland.Wim Jonk samen met Dave Vos.deze mensen spelen Ajax voetbal.

30-04-2024 21:00

C14 +22316

Precies, het is alweer bizar wat er gebeurt. Ego boven Ajax. Maar ik mag nog hopen dt het een ego kwestie is, zo niet dan zijn ze allemaal zeer incompetent.

30-04-2024 21:01

AJAX020ADAM +6913

Robert Maaskant, is ook nog vrij.

01-05-2024 00:18

JoeBlow +8156

Hij heeft zichzelf uiteindelijk als trainer ontslagen en is TD geworden omdat hij niet full-time meer met alleen de volgende wedstrijd bezig wilde zijn.

01-05-2024 03:59

C14 +22316

Potter die ook schijnbaar veel inspraak in transfers wil en wil vastleggen, samen met Kroes weer dezelfde kansloze constructie als Overmars/Ten Hag, wat de oorzaak was van alle ellende.

Als dat waar is, wederom helemaal niks geleerd, niet eens gezien waar de oorzaak lag, dus stuk voor stuk incompetent, en er meteen weer uit.

30-04-2024 20:55

AlexLitmanen10 +14361

Natuurlijk moet een trainer iets vinden van inkomende en uitgaande transfers.
Anders krijg je helemaal een Steijn verhaal.

Echter de tc en de scouting hebben de grootste inspraak.

30-04-2024 22:00

C14 +22316

Hij mag zijn wensen aangeven, maar geen vetorecht hebben.

01-05-2024 14:09

Ajaxsupporter02 +13821

Kijk ook eens naar de opstellingen, formaties, aantal gecreëerde kansen en aantal goals onder Potter. Moet eerlijk zeggen dat ik me rot geschrokken ben, zeker vergeleken met De Zerbi in het jaar nadat hij overnam bij Brighton.

Farioli past wel beter bij Ajax dan hem, Jonk natuurlijk ook (al weet ik niet hoe sterk hij tactisch is) en een onderschatte optie naar mijn mening, Marcel Keizer.

30-04-2024 23:19

C14 +22316

Ja ik heb ook weinig bemoedigends gelezen over Potter.

Farioli ken ik ook niet, ook even wat over opzoeken.

Maar inderdaad, de logische keuzes zijn gewoon dichtbij te vinden, Nederlands, binding met de club, Jonk en ook Keizer inderdaad. Doen ook echt des Ajax spelen, en doen niet 'moderne' trainers na.

01-05-2024 14:11

wilbert.b +3101

Gaat niet gebeuren geen ETH praktijken

30-04-2024 23:34

Moonlight +2225

Want Potter deed het goed met de transfers bij chelsea?

01-05-2024 07:42

AFCA1980 +0

Hoor zojuist van ingewijden dat Graham Potter kiest voor Feyenoord, omdat de organisatie daar staat en er professioneel beleid wordt gevoerd. ´Dit in tegenstelling tot Ajax´ zou Potter gezegd hebben. Onvoorstelbaar dit zeg. Wat zijn wij diep gezonken als club. Kutzooi dit.

30-04-2024 20:55

C14 +22316

Jonk:

-Meteen in te lijven
-Gaat niet voor het geld maar voor Ajax, heeft binding met Ajax
-Heeft bewezen de Cruijffvisie te omarmen en in detail te kennen, en over te kunnen brengen
-Heeft oog voor de jeugd van Ajax, gelooft daar ook echt in.

Potter
-Beste deal eruit proberen te trekken, gaat vooral voor het geld, niet per se voor Ajax
-Geen Cruijffvisie, geen duidelijke binding met Ajax
-Grote kans dat dit er weer een is, zeker met een achtergrond in Engeland, die weinig jeugd inpast

En dan voor Potter of die ander gaan...

De haat jegens Jonk zit diep, en dat terwijl hij degene was die integer was. Ze zoeken het ook maar uit.

30-04-2024 20:53

JoeBlow +8156

En Wim Jonk en Van Gaal zijn de beste vrienden na de fluwelen revolutie.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/feitenoverzicht-fluwelen-revolutie-cruijff~a4c9b921/

01-05-2024 00:22

Dude125 +1183

Ik zou echt voorzichtig zijn om mensen hier te proberen weer in contact te brengen met de Realiteit. Die doet er hier niet zo toe.

01-05-2024 00:44

C14 +22316

Van Gaal is niet eens in dienst, zelfs in zo'n rol aan de zijlijn plaatst hij zijn ego boven Ajax.
De technische mensen onder hem zouden making moeten hebben aan hem.

01-05-2024 01:20

C14 +22316

Alsof ik dat niet weet...

Gaat erom dat men die blaaskaak die zijn ego altijd boven het belang van Ajax plaatst en niks meer van het spelletje snapt, in die zin geen rol meer zouden moeten laten spelen.

01-05-2024 01:22

JoeBlow +8156

Levensgevaarlijk, inderdaad.

01-05-2024 03:42

Moonlight +2225

Ik Heb niet zo'n hoge pet op van wim jonk als trainer. Hij loopt al jaren te koop met de visie van Cruyff. Lekker makkelijk scoren toch?

01-05-2024 07:43

C14 +22316

Hij loopt helemaal niet te koop, hoe dan? Hij noemt het alleen als er naar gevraagd wordt, maar verdedigt deze visie ook, en had Cruijff beloofd deze uit te rollen.

En hij past het ook echt toe, en goed, heel goed.

01-05-2024 14:12

Moonlight +2225

Dat zag ik bij volendam....?

01-05-2024 15:01

DEELM +11891

Ik zou die Farioli wel een mooie optie vinden. Vaak heb ik niet zoveel met onbekende buitenlandse trainers, maar over deze kerel kun je wel echt goede verhalen vinden. Z'n visie en passie zijn aanstekelijk en dat op leeftijd is wel zeer bijzonder. Zou een mooi verhaal kunnen (ik herhaal kunnen) worden na alle ellende.

30-04-2024 19:26

Gimli020 +446

Maar hoezo is de Boer dan te blue? Niet dat ik perse Frank terug wil , maar hem afserveren vanwege ‘ervaring’ en dan met deze knakker aankomen, vind ik nogal respectloos !!

30-04-2024 18:15

nightgoat +30833

Bleu euh offah beu euh dussah euuuh

30-04-2024 19:03

C14 +22316

Bleu betekent zielloos, behoudend, duf, standaard, degelijk, etc. Dat zie je allemaal terug in De Boers speelwijze en mentaliteit, dus terecht veel te bleu.

30-04-2024 20:56

AjaxHato +4612

Als deze berichten dagelijks doorgaan tot eind mei..
Gister was het nog dat ze op ten Hag gingen wachten.
Vandaag is t bijna rond met Potter maar fey wil hem ook.
Morgen gaan ze voor optie 3.

30-04-2024 17:39

Mv9494 +16610

zou weer typisch Ajax zijn als geen van de 3 komt.

30-04-2024 17:39

PietZwaar +605

Relax!... we hebben toch geen invloed op.
Geniet van het weer, barbby etc :)

30-04-2024 17:42

Dude125 +1183

Je zou bijna denken dat sites zoals deze moeten leven van dit soort sensatie stemmingmakerij???

01-05-2024 00:45

JoeBlow +8156

Welkom bij de knip-en-plak express.

01-05-2024 04:00

Panna +5042

Ah joh… geef Maurice nog een kans…

30-04-2024 16:50

nightgoat +30833

Maak er met Alfred erbij gezellig een tandem van, hebben we nog niet geprobeerd!

30-04-2024 17:28

Ajaxsupporter02 +13821

Met Van t’ Schip, Heitinga en Schreuder als assistenten.

30-04-2024 18:13

PalFischerArmy +2617

Samen met Cock Jol, Kaltenbach en Van der Vaart die vanuit Roemenië tips geeft.

30-04-2024 22:57

JoeBlow +8156

Met Van Basten fulminerend over de RvC vanaf de golfbaan.

01-05-2024 04:01

Mudjie.M +1778

Geeft mij maar een Nederlandse Trainer

30-04-2024 16:46

rodnet +10260

Ja, want Nederland is het enige land waar goede trainers rondlopen en het grote voordeel is dat de Telegraaf ze kan verstaan....

30-04-2024 17:27

PepMokum +468

alsjeblieft niet

30-04-2024 18:33

Moonlight +2225

Die kun je krijgen maar niet bij Ajax. Er zijn er nog genoeg vrij. Wanneer moet je hem hebben?

01-05-2024 07:47

Multi +33137

Het wordt tijd dat deze soap eens beëindigd wordt en dat we iemand binnen halen. Zitten verdomme al 2 jaar zonder een fatsoenlijke coach. En dat gezeik met Kroes en de RvC heeft alleen maar vertraging opgeleverd.

Als je daardoor je #1 target trainer mis loopt mag je dat vooral de RvC kwalijk nemen, die hadden in het belang van Ajax de Kroes situatie gewoon anders op moeten lossen. Ondanks dat hijzelf ook enorm dom is geweest.

30-04-2024 16:24

S_020 +4104

Doe mij maar de Farioli a la carbonara.

30-04-2024 16:09

AFCA2211 +1040

Gaan we weer

30-04-2024 16:05

Hunkelaars +3365

Marcel van der Kraan stelt in een video-item van De Telegraaf dat Potter 'een grotere kans maakt om naar Feyenoord te gaan dan naar Ajax'. De chef Telesport heeft begrepen dat de Engelsman zijn bedenkingen heeft over Ajax. De club heeft volgens Van der Kraan momenteel niet de juiste organisatie staan, terwijl Feyenoord dat wel heeft. Potter is sinds zijn rumoerige tijd bij Chelsea volgens de journalist van mening dat de organisatie binnen een club top moet zijn. Feyenoord voldoet aan die voorwaarden.

30-04-2024 16:02

Slang3 +45700

Feyenoord heeft niet eens een TD

30-04-2024 16:05

rodnet +10260

De Telegraaf sorteert voor op de volgende hetze tegen alles wat niet-nederlands is...

30-04-2024 19:08

Berghuis +14292

Feyenoord lijkt het dichtstbij het aantrekken van Potter. Als je daar tegenwoordig al van verliest, doek het dan maar op. Dan heb je als TD je eerste flater in Amsterdam toch al behoorlijk geslagen.

30-04-2024 16:00

Multi +33137

Fr12 gok ik Marcel van der Kraan was dat aan het roepen.

30-04-2024 16:19

MosesD +14637

Ken deze man niet, maar als je dan voor een jonge trainer gaat, waarom dan niet gewoon Dave Vos met een paar uitstekende assistenten. Want is die Farioli echt een soort Nagelsmann? Ik vind het wel een groot risico.

30-04-2024 15:55

C14 +22316

Precies, gewoon Vos, heeft ook bewezen de juiste visie en mentaliteit te hebben, nota bene al trainer bij Ajax.

Ik begin er alweer steeds minder vertrouwen in te hebben, ook als je weer leest dat ze Potter zouden toestaan met Kroes alle transfers te doen. Mag toch hopen dat vooral dat niet waar is, dan zouden ze precies weer die fout maken die alle ellende veroorzaakte.

30-04-2024 21:00

MosesD +14637

Het onbegrensde vertrouwen in Kroes, echt geen idee waar dat nou precies ip gebaseerd is….

30-04-2024 21:35

AlmightyAjax +5826

Potter gaat waarschijnlijk naar Feyenoord..

30-04-2024 15:09

PietZwaar +605

Als Feyenoord Potter echt zou willen, bieden ze hem, (naast CL en transfer budget) een salaris van 5.5m+ 2.5m bonus en that's it!... : (
vergelijkbaar met Ajax salaris ?

30-04-2024 15:24

Mosquito +4263

Als dat echt zo blijkt te zijn, heeft Kroes wel de eerste faal al binnen.

Je kan een gesprek als Ajax zijnde, over toekomst plaatje, nooit verliezen van dat clubje uit Rotterdam.

Een hoop ‘als’ want laten we de media maar niet al te serieus nemen. Zal wel een onderhandelingstactiek zijn om meer geld uit Ajax te trekken.

Als Ten Hag terug gehaald kan worden, dan die al 1000 maal liever dan Harry.

30-04-2024 15:57

Japie27 +1720

Lijkt mij allemaal spel in onderhandelingen, vanuit kamp Ajax. Maar ook kamp Potter die nu genoemd wordt bij fainord.

30-04-2024 14:57

RFHK +12871

Onzin, het wordt 100% Potter.

30-04-2024 14:55

MarkP +21527

Het lijkt erg op paniekvoetbal, namen kiezen, althans volgens de telegraaf….

30-04-2024 14:47

peterVKV +6416

Marcel van der Kraan stelt in een video-item van De Telegraaf dat Potter 'een grotere kans maakt om naar Feyenoord te gaan dan naar Ajax'. De chef Telesport heeft begrepen dat de Engelsman zijn bedenkingen heeft over Ajax. De club heeft volgens Van der Kraan momenteel niet de juiste organisatie staan, terwijl Feyenoord dat wel heeft. Potter is sinds zijn rumoerige tijd bij Chelsea volgens de journalist van mening dat de organisatie binnen een club top moet zijn. Feyenoord voldoet aan die voorwaarden.

30-04-2024 14:08

YugoVik +33034

Zou me niks uitmaken als Potter naar feyenoord gaat, als daardoor farioli bij ons komt..

30-04-2024 14:14

BennievdBuurt +881

Waar basseer jij dat op? Lees dat het een soort de Zerbi is? Klopt dat?

30-04-2024 14:45

YugoVik +33034

Het is geen soort de zerbi, farioli is een unieke coach

30-04-2024 16:22

Ajaxfan31183 +16391

En mocht hij komen dan kan je net als nu gaan zeiken hoe slecht hij het gaat doen bij Ajax als het geen match lijkt te zijn

30-04-2024 16:36

YugoVik +33034

Mij hoor je nu niet zeiken

30-04-2024 16:51

FysioPat020 +25602

Gestopt met lezen bij "Telegraaf"

30-04-2024 14:14

MarkP +21527

Welke toptrainer wilt in deze slangenkuil stappen?

30-04-2024 14:43

MPAjax +8374

je bedoelt qua organisatie of qua stadion? want dat stadion stort zo wat in elkaar

30-04-2024 15:04

leeke +10377

Potter wil gewoon een zeer vet salaris,en veel mee beslissen over transfers....nou dat 1e zal er bij 010 ook niet inzitten hoor

30-04-2024 15:07

lexy88 +8816

Feyenoord voldoet aan de voorwaarden, terwijl daar de TD en de AD 1 functie zijn in de vorm van Dennis Te Kloese.. nee dat is een goeie organisatie ja. Als Potter meer invloed wil op het transferbeleid dan moet hij vooral daarheen gaan.

Apart die totaal tegengestelde geluiden, je hebt geen idee wat nu de werkelijke status is

30-04-2024 15:08

Danielson +50149

Volkomen ongeloofwaardig dit. Bij Feyenoord is helemaal geen structuur. Alles staat/stond met Arne Slot. Te Kloese vindt zichzelf heel wat, maar kan moeilijk in z'n eentje de club overeind houden.
Bij ons is er daarentegen wel structuur, zij het dat deze de laatste twee jaar zeer slecht bemand is, uitzonderingen als Geelen daargelaten. En ook Lenderink functioneert naar behoren. Financieel immers zijn we nog steeds verreweg de sterkste club van Nederland.

30-04-2024 15:31

wilbert.b +3101

https://x.com/rinzinho/status/1785277589168304228?s=46&t=zbeJuTRAQRTDbPQfvlv5nQ

Klerry “ calma “

30-04-2024 14:07

lexy88 +8816

Ik kan het niet allemaal openen.. in jip en janneke taal, wat is volgens Klerry de statys van Potter en Chivu?

30-04-2024 15:09

wilbert.b +3101

Potter moet goed komen
Dat woord calma gebruikt die als het eem rond komt

30-04-2024 15:33

wilbert.b +3101

Ajax , sterke interesse in #Chivu als mogelijke assistent-coach van #Potter : de situatie

30-04-2024 14:07

Ajaxbrl +13630

Slim, weer een gok! Wij willen zekerheid!

30-04-2024 13:52

debetweter +10061

Dat bestaat niet

30-04-2024 15:49

wilbert.b +3101

Nee. Trainers krijgen GEEN veto, worden uiteraard wel erkend in targets.

30-04-2024 13:29

RJB1979 +25486

Ik heb vrede gesloten met het feit dat Ajaxspelers mijn kinderen ondertussen kunnen zijn maar als de coach zelfs 9 jaar jonger is dan ik dan gaat die midlife crisis er wel hard in tikken.

30-04-2024 13:26

Copier +172

Da's wel een hele late midlife, dan.

30-04-2024 16:18

RJB1979 +25486

Ligt eraan hou oud je denkt/hoopt te worden. ;)

30-04-2024 16:19

wim_wenderson +1412

Is dat wat die Fabiola?

30-04-2024 13:24

FysioPat020 +25602

Correctie
Gladiola.
En nee, kan er niks van.

30-04-2024 14:03

Dusbaba +15322

Het lijkt erop dat ze op namen afgaan ipv een vooropgesteld profiel.

30-04-2024 13:13

Mijnclub33x +9769

Het kost je uiteindelijk meer als je een onervaren trainer haalt die de club niet kent en die eigenlijk nog niets groots heeft gewonnen. Haal je Potter of hopelijk toch t. Hag dan haal je vrijwel zeker ook CL en dat verdient zich dan vanzelf weer terug. Ik zeg, niet doen die Italiaan.

30-04-2024 13:08

Jayq +3339

Is er een nieuwe Klerry op aan het staan?

Deze meldde gisteren al dat het over zeggenschap m.b.t. transfers ging
https://twitter.com/BarijnMeuker/status/1784889853659820438

30-04-2024 12:53

Joko +5063

god zij dank, blijft dat bespaard. Is toch geen trainer voor ajax

30-04-2024 12:51

MichelAngelo66 +22151

Ik denk dat Potter zijn salaris eisen groot zijn. Die is de PL gewend. Tenzij hij altijd een enorme Ajax fan is geweest zie ik hem echt niet komen om zijn “Ajax droom” te verwezenlijken.

Ik heb sowieso het gevoel dat Farioli beter bij ons past. Jonge enthousiaste “beginnende” coach. Geen idee of hij daadwerkelijk een serieuze kandidaat is. We gaan het allemaal zien.

30-04-2024 12:47

DonQ +5998

Je zou denken dat Potter het voor het geld niet hoeft te doen. Heeft pas nog een enorme zak geld meegekregen van Chelsea na zijn ontslag.

30-04-2024 12:51

MichelAngelo66 +22151

Er zijn er maar weinig die het voor het geld hoeven te doen. Guardiola ook niet. Net als Messi en weet ik veel wie. Maar veel geld hebben is veel geld wensen 9 van de 10 keer.

30-04-2024 13:01

debetweter +10061

Geld zorgt juist dat mensen zich gaan vergelijken met nog rijkere. Als een mijn buurman een nieuwe auto koopt wil ik dat ook. Geld vervult op een bepaald moment geen behoeftes meer, maar zorgt voor hebzucht en jalozie.

Uiteraard zijn er uitzonderingen.

30-04-2024 15:52

PietZwaar +605

Right! :)
https://www.youtube.com/watch?v=sbbBV0I2lA0

30-04-2024 12:53

Mijnclub33x +9769

Ben echt helemaal klaar met onervaren trainers. Die moeten maar naar de subtop

30-04-2024 13:10

MichelAngelo66 +22151

Farioli is niet onervaren. Is ieder geval niet wat ik zeg.

30-04-2024 15:21

Babangida83 +23819

Toch wel een arme jongen, die Potter. In plaats van 10 miljoen per jaar, moet hij dan doen met 4 miljoen per jaar. Ik zou ook geen zin hebben om een jaartje op een houtje te moeten bijten.

30-04-2024 14:07

LichaTheButcher +3769

Potter en aankopen. Iemand hier een beter beeld bij? Deed hij dit bij Chelsea ook? Zaten de Zuid Amerikaanse verrassingen bij Brighton er door hem? Caicedo, Estupinan enz

30-04-2024 12:44

DonQ +5998

Nee, dat is echt op het conto te schrijven van de scouting van Brighton. Die zijn interessante spelers blijven halen na zijn vertrek. Dat is gewoon de strategie van die club.

30-04-2024 12:47

LichaTheButcher +3769

Duidelijk, thanks!

30-04-2024 12:51

Matzet +5341

Ja Brighton heeft een transferbeleid waar elke club jaloers op kan zijn. Ze laten zich niet leiden door wensen van een trainer, gekkigheid van zaakwaarnemers of lievelingetjes van TD’s. Een heel uitgenast scoutingsbeleid gebaseerd op een heldere voetbalvisie, gestructureerd aankoopbeleid en heldere spelers profielen. Daar zoeken ze trainers en spelers bij die hierin passen. Ook de organisatiestructuur is dusdanig, dat een eventuele passant de boel niet 1,2,3 overhoop kan halen. Ook het elftal is in balans, met een paar oudgedienden die de kar trekken, oa Veltman, Lewis Dunk, Jason Steele, Webster, Marsch.

Gaat het bij hen nooit mis? Oh ja zeker. Undav, Zeqiri, Karbownik, Andone, Baluta, Jahanbaksh waren bijvoorbeeld missers. Maar over het algemeen is de balans heel positief.

30-04-2024 16:46

GNBL +89836 moderator

Sam C van UnitedStandMUFC and ThatsFootballTV krijgt z'n informatie van SEG. Kunnen er vanuit gaan dat dit dus klopt en Potter spoedig als nieuwe trainer wordt gepresenteerd.

30-04-2024 12:42

Mv9494 +16610

Maar die riep vorige week ook dat ie in NL zou zijn en voor vrijdag zou tekenen.

30-04-2024 12:43

wijzijndebeste123 +163057

Dat zit me ook niet lekker idd.

30-04-2024 12:52

Babangida83 +23819

Volgens mij zou Potter vrijdag gegarandeerd tekenen, volgens hem. Volgens mij zijn we vrijdag voorbij. Maar kan aan mij liggen, mijn tijdsbesef wordt echt met de dag slechter.

30-04-2024 14:09

YugoVik +33034

Ff voor de duidelijkheid Sam c werkt voor thatsfootballtv, hij kan wel eens gelijk gaan hebben..

Potter wil inspraak in de transferbeleid en ajax heeft toegezegd dat het mogelijk is..

30-04-2024 12:41

Mv9494 +16610

die zei ook dat Potter bij Ajax-Excelsior zou zijn en dat Potter wel ff zou tekenen voor vorige week vrijdag.

30-04-2024 12:42

YugoVik +33034

Ja zou kunnen, maar in het voetbal veranderd alles binnen 5 minuten..

30-04-2024 12:43

Mv9494 +16610

Dat is waar

30-04-2024 12:44

Babangida83 +23819

@YugoVik, dan moet je dat ook niet zeggen. Dan zijn andere teksten op zijn plaats. Dan heb je het over verregaande onderhandelingen.

En nu is het zelfs: dreigt ernaast te grijpen. Dat is bijna het tegenovergestelde.

30-04-2024 14:10

FysioPat020 +25602

Als de prioriteit van zowel Potter als ook Farioli ligt op het winnen van de CL of ver komen de komende 3 jaar gaan ze allebei niet komen.

30-04-2024 12:40

NoPants +7456

Welke coach is ooit naar ajax gekomen met het idee dat ze de CL gingen winnen?

Een goede coach kan met 3-4 goede aankopen echt wel een goede ploeg smeden van dit ajax. Een rechtsback, een 10, een rechtsbuiten. Als hato/kaplan geen linksback wilt/kan spelen dan ook een linksback.

30-04-2024 13:09

GNBL +89836 moderator

Prima als Potter samen met Kroes het aankoopbeleid gaan doen.

30-04-2024 12:40

Harrier Du Bois +38565

Ligt eraan hoe dik en diep die vinger mag zitten vind ik. Prima, maar er zijn toch grenzen en regels hoop ik dan maar.

30-04-2024 12:41

FysioPat020 +25602

In het woordje "samen" ligt de magie.

30-04-2024 12:42

Harrier Du Bois +38565

Potter of Farioli, schiet op met wie dan ook van die 2 !

30-04-2024 12:36

Hijosdedioses +6540

Als deze itailiaan het wordt dan hoop ik dat ie de ploeg leert wat verdedigen is. En hopelijke polst ie wat talentvolle Italiaanse verdedigers. Uiteraard hoop ik niet dat ie ‘catenaccio’ gaat spelen want dat staat compleet haaks op wat Ajax is haha

30-04-2024 12:35

Harrier Du Bois +38565

Nee, geen zorgen, hij speelt dynamisch, aanvallend en verzorgd 433 meestal.

30-04-2024 12:38

DonQ +5998

OGC Nice heeft de minste tegengoals in de Ligue 1. Farioli kan dus wel een goede verdedigende organisatie neerzetten.

30-04-2024 12:49

Hijosdedioses +6540

Heel goed 👍🏼

30-04-2024 13:04

Turbo +41770

Volgens "Sam C" wordt Potter dus ook de man van het aankoopbeleid. Samen met Kroes. Een trainer die een grote vinger in de pap heeft qua aankoopbeleid is iets waar we ons al vaker aan gebrand hebben. Zorgwekkend. * Als het waar is.

30-04-2024 12:33

RBP +7673

Dit komt denk ik vooral als tegenhanger van Mislintat die alle power had. Moet alleen niet teveel de andere kant op gaan natuurlijk.

30-04-2024 12:35

YugoVik +33034

Sam c werkt voor thatsfootball, ben er bang voor dat het waar is.. Thatsfootball is een groot youtube kanaal..

Ik kan wel begrijpen dat een td samen gaat samen werken met een trainer voor het aankoop beleid..

30-04-2024 12:38

NeeI +107618

Dit moet Ajax niet doen. Kwalijke zaak. Zorgwekkend is inderdaad het juiste woord.

Voorkeuren kenbaar maken, wat discussie voeren op voetbalinhoudelijk gebied: prima. Niet meer dan dat, aub.

30-04-2024 12:39

YugoVik +33034

Ajax heeft toegezegd volgens hem..

30-04-2024 12:40

HertogH +15836

Ik zou Sam C niet al te serieus meer nemen na vorige week.

30-04-2024 12:40

Jayq +3339

Eens, als de vinger in de transferbeleid pap daadwerkelijk te groot wordt.

Echter:
"Potter will get a managerial role within Ajax similar to Erik ten Hag previously, with Kroes and Potter forming a recruitment tandem together."

Kan ook betekenen dat Kroes 1 of 2x instemt met een naam die Potter graag ziet komen (voor een positie waar je toch al een speler wilt halen) en andere keren 'in overleg' de speler haalt die je als Ajax zijnde wilt halen.

Of: "voor positie X hebben we Piedro en Juandro op het oog. We vinden zelf Piedro net iets beter/geschikter, maar we zullen eens aan Graham vragen wat hij er van vind. Als hij toch liever Juandro ziet komen dan halen we hem wel, heeft Graham toch het gevoel dat hij wat te zeggen heeft gehad."

30-04-2024 12:42

MichelAngelo66 +22151

Dan hebben ze niets geleerd uit het verleden. Zou me niks verbazen trouwens. Wij maken ons druk en bij Ajax stoten ze zich steeds aan dezelfde stenen.

30-04-2024 12:49

Dusbaba +15322

Gelukkig maar dan dat Kroes een soort van onder curatele staat

30-04-2024 13:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.