Verweij verwacht geen snelle Potter-deal: 'Ten Hag staat absoluut op één'

door Jesse ter Haar 193

Bron De Telegraaf

Verweij verwacht geen snelle Potter-deal: 'Ten Hag staat absoluut op één'

door Jesse ter Haar 193

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag is Ajax' droomkandidaat om aan de slag te gaan als hoofdtrainer, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. Graham Potter wordt volop in verband gebracht met de Amsterdamse club, maar zijn komst lijkt nog niet voor de hand te liggen.

'Hij wil zich nog niet tot een keuze laten dwingen. De informatie die wij hebben, is dat hij ook niet op één staat bij Ajax', aldus de Ajax-volger van de krant. 'Ajax wil Ten Hag en daar wil Kroes ook op wachten. Het is een soort pokerspel, want je wilt wel wachten op je droomkandidaat, maar ook weer niet te lang, want anders komt de trainerscarrousel in beweging en grijp je ook naast je nummers twee en drie. Ten Hag staat absoluut op één.'

De zoektocht naar een nieuwe algemeen directeur wordt volgens Verweij nog uiterst interessant. 'De commissarissen hebben de slechte gewoonte om een headhunter in te schakelen. Dat is bijna altijd De Vroedt en Thierry. Het is echt te hopen dat zij een keer meters buitenspel worden gezet en ze nooit meer wat mogen doen voor Ajax. Als je ziet wie er de afgelopen tijd als directeuren binnen zijn gekomen… De laatste die ze hebben aanbevolen, is Pier Eringa.'

Verweij sluit niet uit dat Ajax er verstandig aan zou doen door de zoektocht naar een nieuwe algemeen directeur intern uit te voeren. 'Vanuit de organisatie klinkt heel erg de roep om Geelen', weet hij immers. 'Dat is vanuit de ondernemingsraad, maar ook vanuit het personeel. Als je ziet wat voor directeuren er de laatste jaren van buitenaf zijn gekomen en hoe weinig succesvol dat is geweest…'

Michael van Praag, voorzitter van de Raad van Commissarissen, leek te hinten op het aanstellen van een interim-directeur. Verweij ziet daar echter een groot nadeel aan kleven. 'Als je nu een interim-directeur aanstelt, dan wek je de schijn dat Kroes terug kan in zijn functie als algemeen directeur als er niks uit het AFM-rapport komt. Wat ik begrijp, is daar totaal geen sprake van.'

Positie Van Praag

Tot slot is er de veelbesproken positie van Van Praag. Hij zou aanvankelijk voornemens zijn geweest om maar kort binnen de RvC van Ajax actief te blijven, maar zijn inzet lijkt nu anders. Toch verwacht Verweij dat Van Praag vertrekt voordat zijn termijn contractueel afloopt. 'Samen met Leo van Wijk zou hij goede opvolgers zoeken en dan zouden ze terugtreden. Leo van Wijk wilde dat wel, maar Michael van Praag niet. Maar onder druk wordt alles vloeibaar, dus ook Michael van Praag gaat binnenkort weg. Of dat nu in september is of iets later, dat zullen we zien.'

Scoor nu jouw items in de final sale in de Ajax Shop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Moonlight +2225

Stop toch eens met Ten Hag . Die maakt je echt niet beter. Alleen spelers die zijn visie snappen maar die lopen er nu niet meer rond bij Ajax . Ook niet bij Manchester United trouwens

28-04-2024 11:52

Moonlight +2225

Stop toch eens met Ten Hag . Die maakt hé echt niet beter. Alleen spelers die zijn visie slapen maar die lopen er nu niet meer rond bij Ajax . Ook niet bij Manchester United trouwens

28-04-2024 11:52

NW23 +5020

Zie ook liever Potter dan TH. Veel afbreukrisico met TH. Bij United valt het ook niet mee wat hij laat zien. Tegelijkertijd is het natuurlijk onzin om te zeggen dat hij alleen met een goede selectie kan presteren.

Onze selectie was destijds niet beter dan die van Real, Juventus en Bayern. Maar we waren wel de betere partij. Bij Utrecht en Go Ahead heeft TH het ook erg goed gedaan. Bij Go Ahead tegen alle verwachtingen in gepromoveerd en bij Utrecht één van de weinige trainers die het wel is gelukt om aan de verwachtingen te voldoen.

Ten Hag is gewoon een prima trainer. Als hij zo komen, zouden we een enorme slag slaan. Met vertrek van Slot denk ik dat we Feyenoord meteen weer voorbij zouden streven. PSV met Bosz is nog wel een brug verder.

Het nadeel is alleen dat de prestaties van 18/19 en de CL seizoenen erna met de geweldige potten tegen Chelsea waar we genaaid zijn en het 6/18 seizoen met die fantastische wedstrijden tegen Dortmund, echt niet geëvenaard zullen worden op korte termijn. Dat is dan ook het afbreukrisico.

Desondanks zou ik blij zijn met Ten Hag. Heb wel een voorkeur voor Potter. Is iets verfrissender en dan kunnen we een terugkeer van Ten Hag nog even bewaren voor iets verder in de toekomst (samen met De Ligt over een jaar of 6?).

28-04-2024 11:22

Moonlight +2225

En dan wacht Ajax op deze man ? Ik zou er niet aan beginnen. Hij kende een fantastische tijd bij Ajax , maar dat was ook met een fantastisch team vol goede spelers.

27-04-2024 20:52

StiggieNL +246

De spelers waren op hun best onder ten Hag. Nergens anders hebben ze nog zo goed gepresteerd (op Frenkie na). Dat zegt ook wat over de coach

28-04-2024 13:18

Moonlight +2225

Of over de speelstijl die gehanteerd word in het buitenland en de posities wat ze daar moeten innemen.

28-04-2024 15:15

DiAngelo +2408

Weet niet waarom de naam van Ten Hag zo vaak valt. Ten Hag zit nu op n heel andere salarisniveau, die zal mocht hij ontslag krijgen eerst n sabatical nemen, vergis je niet in de druk van de PL. Daarna pakt hij gewoon n andere PL club of n andere topclub. Best n goede trainer maar je moet 'm geen spelers laten halen. T succes van Ten Hag was misschien ook wel t succes van iemand als Overmars en spelers als Ziyech en zeker Tadic die medespelers beter maakten, enthousiast maakten door hun speelwijze, enthousiasme, techniek en mentaliteit Je hebt n trainer nodig die Ajax begrijpt en kan bouwen met jeugd. Wat heeft Potter eigenlijk op dat gebied gepresteerd ? Begrijp de voorkeur van velen voor Potter niet helemaal. Doe mij maar gewoon Jonk, die begrijpt Ajax, snapt Cruijff, kan bouwen met Jeugd en liet heel even zelfs Volendam als Ajax voetballen.

27-04-2024 19:04

Moonlight +2225

Hij had met Onana, Massaroui , Jong ,De Ligt ,Tagliafigo, Blind, Tadic, Ziyech ,Neres , vd Beek ,Dolberg ,Schone, Troare , Huntelaar veel topspelers.

27-04-2024 20:56

VichoWazig +3442

Hoe vaker we blijven roepen dat Potter niet eerste keuze is, hoe eerder hij ons zal afwijzen. Ga lekker zo door TG! Jullie worden weer bedankt!

27-04-2024 17:41

Hersenspinsel +7993

Ik vindt eigengereid wel bij Ajax passen.
Brobbey in het Zwanenmeer? Ajax-kandidaat Potter heeft bijzondere trainingsmethodes - https://nos.nl/l/2518369

27-04-2024 13:44

MarkP +21527

Dit is geen feit maar hersenspinsels van verweij, ten hag is nooit wat gevraagd. In de categorie prive of story.

27-04-2024 12:53

ProfessorX +19827

Ik vind ten Hag eigenwijs iets wat hij veelvuldig bij Ajax liet zien

27-04-2024 10:41

Jortjuh14 +2986

Ajax zit gewoon te wachten op Ten Hag. Dat zou echt een hele domme keuze zijn. Ten eerste heeft Ten Hag bewezen een trainer te zijn die puur afhankelijk is van zijn spelersmateriaal, hij is geen “overperformer”. Daarnaast wil hij zeggenschap in het aankoopbeleid en bijna elke speler die hij bij Ajax heeft doorgeduwd, is mislukt.

Tot slot verlies je hierdoor zoveel tijd en die tijd heb je niet. Feyenoord en PSV zijn al minimaal een maand bezig met volgend seizoen. Het kan echt alleen maar tegenvallen. Waarom zou Ten Hag in godsnaam terug gaan naar Ajax? Zon gigantische afbreukrisico. Je moet door en niet vastklampen aan oude sentimenten…

27-04-2024 10:31

StiggieNL +246

Geen over performer? Heb je de CL campagnes gemist ofzo

28-04-2024 13:19

Aurelius1 +19697

Ten hag verdient teveel. Die wacht op een club uit Duitsland ofzo, die er net als United intrapt. Ik blijf erbij dat Ten Hag volledig is gecreëerd door Overmars. Het is absoluut niet zo dat ie wonderen heeft verricht, had gewoon een uitstekend elftal bij Ajax.

27-04-2024 09:35

Rho1980 +1487

Lijkt mij stug, behalve dat ik zomaar denk dat tHag niet gaat komen. Die wilt zijn blazoen over de grens wel weer oppoetsen na paar twijfelachtige jaren in Manchester en is pas paar jaar weg uit NL, wat heeft hij hier in NL te bewijzen? Plus de PL is pas eind Mei klaar, heeft de finale FA cup nog en de kans is dat men pas begin Juni knopen doorhakt. Gaan Kroes & co al die tijd zitten wachten met alle risico’s van dien, denk het niet.

27-04-2024 07:15

Dapperestrijders +4537

Je kunt Engeland niet vergelijken met Nederland. Ten Hag is hoe dan ook een toptrainer maar heeft geen topspelers in z'n selectie.

27-04-2024 04:24

Dapperestrijders +4537

Wie het ook wordt de nieuwe trainer, ik hoor in ieder geval grote namen voorbij komen.

27-04-2024 04:17

Sjaakvaak +26578

Hahaha Ten Hag, dat zou meteen het failliet van Kroes betekenen. Ten Hag was leuk, vooral ook met dank aan de selectie. Zijn opstellingen waren soms best bijzonder en zijn wissels des te frustrerender. Probeerde bij ManU - zonder succes - wat Ajacieden op een hoopje te gooien.

Zou ook alles zeggen over de banden met SEG mocht Ten Hag weer trainer worden.

27-04-2024 01:59

Johan4ever +10914

´Ten Hag was leuk, vooral ook met dank aan de selectie.´

Sjaak, zo lust ik ook wel een paar...
Van Gaal was leuk in 95, vooral ook met dank aan selectie...😇
Guardiola was leuk bij Barcelona, BM en MC, vooral ook met dank aan selectie...😇
Zo kunnen we wel even doorgaan met open deuren intrappen...😇
Ten Hag had met die selectie 4x de dubbel moeten winnen ipv 2x en 2x CL en 2x WC...😇
Ten Hag heeft niet alles uit de selectie gehaalt, ik had er meer van verwacht...😇

27-04-2024 03:34

Dapperestrijders +4537

Zeker vergeten van wie we allemaal wonnen onder ten Hag. Juve, Bayern, Real, Dortmund, Man.U.
En zo zal ik nog een paar grote namen vergeten zijn.
Ach ja, sommige gasten hebben blijkbaar last van korte termijn geheugen he!

28-04-2024 01:13

Dapperestrijders +4537

Ten Hag is de eerste keus van Kroes

27-04-2024 04:21

Robertini +38975

Ik vind dat Ten Hag het uiteraard prima gedaan heeft, maar in z'n laatste jaar zat de klad er wel een beetje op. Ik vraag me af of hij met de huidige selectie veel aankan.

Daarnaast ben ik een beetje bang dat we de hele zomer op hem gaan wachten, en dan weer last minute naar een of andere loser moeten schakelen omdat Potter al bezet is. Ik hoop dat we voor eind mei al iemand hebben en ik betwijfel of Ten Hag dan al z'n keuze gemaakt heeft.

27-04-2024 00:53

The Future +5529

Helemaal mee eens. Even wachten, oké, maar als er een andere goede kandidaat is moeten we niet wachten. We hebben nu niet de luxe om goede mensen te laten wachten.

27-04-2024 01:57

Robertini +38975

De Premier League is op 19 mei voorbij, ze gaan hem echt niet wegsturen voordat de prem over is, zou Potter over 3 weken nog willen? Ik vraag het me af.

27-04-2024 02:02

vandenhaas4 +15033

25 mei FA cup finale.

27-04-2024 08:39

Robertini +38975

Nog erger dus!

27-04-2024 11:45

Simpelishetmoeilijkst +25096

Daar is ie weer, Verweijt, de man, die altijd beweert alles van .ajax af te weten. Geelen heb ik al heel lang benoemd als de ideale baas voor Ajax. Die man kan het aan, en niet velen kunnen het.

26-04-2024 23:34

JoeBlow +8156

Hij heeft alleen al 2236 keer gezegd dat hij de baan absoluut niet ambieert.

Die gaat aan het eind van zijn contract gewoon als CCO naar een Europese topclub.

27-04-2024 00:25

Dolblij +44838

1 van de eerste kerncompetenties van het headhunterskantoor De Vroedt en Thierry is media. Verweij is alleen maar jaloers omdat dit kantoor niet bij FEBO staat te leuren.

26-04-2024 23:06

rodnet +10260

Het grote probleem van die Telegraaf-minkukels is dat ze waarschijnlijk niet zo heel goed Engelands spreken, dar type mensen denkt al snel dat alles wat uit Nederland komt beter is. Nemen waarschijnlijk ook margarine en gekleurde hagelslag mee op vakantie.

26-04-2024 22:58

pookie020 +3894

Engelands spreken? Echt?

26-04-2024 23:03

80HD +1550

Dat doen die Engelanders 😉

27-04-2024 00:33

rodnet +10260

Irony obviously is not your strong suit....

27-04-2024 00:46

Dolblij +44838

En een zak Bintjes en conservenblikken met boontjes van HAK.

26-04-2024 23:09

Simpelishetmoeilijkst +25096

Rodney, je heft er kijk op. Heb met rotgelachen.

26-04-2024 23:35

Sense of.H +5432

It's English my dear

26-04-2024 23:36

Dapperestrijders +4537

....Engels spreken.....

27-04-2024 04:26

Tommyshelby +128427

Farioli zou mijn eerste keuze zijn. Ook boven Haggie. Voetbaltechnisch de meest interessante trainer.

26-04-2024 22:57

pookie020 +3894

Jij kende deze man al voordat hij genoemd werd? Persoonlijk nog nooit van gehoord..

26-04-2024 23:03

Tommyshelby +128427

Ja, hier op AS werd deze naam al regelmatig genoemd. Net als Neestrup en Knutsen. Prima kandidaat.

26-04-2024 23:04

Dapperestrijders +4537

Maar onbekend voor het grote volk.

27-04-2024 04:28

pookie020 +3894

Neestrup en Knutsen heb ik wel voorbij zien komen.. We gaan het de komende weken zien.

27-04-2024 09:57

Jeugd +24619

Wat een verschrikkelijk dom gelul weer van die Verweij.
Ten Hag komt nooit meer.
Ten Hag kan het alleen maar slechter doen bij Ajax.
Ten Hag kan in iedere top Leauge aan de slag bij een top 5 club.

Ik hoop dat bij Ajax hier niemand serieus op zit te wachten want het is onzin

26-04-2024 22:51

DonQ +5998

Ten Hag moet je niet doen. Heeft bij Ajax ondanks vele succes ook voor veel irritatie gezorgd door zijn matige wisselbeleid en het gebrekkig inslijpen van een goede opbouw/combinatievoetbal in het algemeen. Verder had hij ook te veel invloed op het transferbeleid wat vaak tot weinig creatieve en matige keuzes leidde.
Ook bij United heeft hij eigenlijk nooit sprankelend voetbal laten zien ondanks de aanwezige kwaliteit en enorme transferuitgaven.

26-04-2024 22:22

Arjuna +3732

Mike 'roeptoeter' Verweij

26-04-2024 22:18

wilbert.b +3101

Komt wel rond kwestie van tijd

26-04-2024 22:17

ijzerchef +3135

Misschien is dit een tactiek om Potter sneller te laten tekenen.

26-04-2024 22:11

Odin2710 +2038

Kijk hoe snel Liverpool handelt.... zo doe je dat als je een topclub wil zijn

26-04-2024 21:56

burwatti +14190

Dus gelijk zonder te denken 10-15 mil op tafel leggen? Ja, laten we dat doen kunnen we over 3 jaar met Vitesse naar de rechtbank voor duo licentie

26-04-2024 23:49

Odin2710 +2038

Nee jij wil wachten met de hoop dat Ten Hag misschien wel wil of misschien toch niet.... Lekker de gok nemen om vervolgens met lege handen te staan ALS het waar is wat men schrijft dan zou het ontzettend dom zijn om te wachten of Ten Hag misschien wil komen of niet.. Dan hebben ze de afgelopen 2 jaar nog niks geleerd Kun jij een synische opmerking proberen te maken, maar dan heb je toch niet opgelet de afgelopen jaren

27-04-2024 07:53

burwatti +14190

Ik zeg nergens dat ik zou wachtten op ten Hag en die zou ook de hoofdprijs kosten.
Ik zeg alleen dat het niet zo makkelijkste is in de situatie waarin Ajax zit en de vergelijking met Liverpool totaal nergens op slaat..

27-04-2024 08:14

Odin2710 +2038

Snap ik. Maar ik denk dat het verstandig us om nu door te pakken. Of Ten Hag of Potter. Het maakt niet zo heel veel uit denk ik. Beiden een goede keus Maar ook een gok. Niet weer wekenlang treuzelen. Dat is wat ik zeg

27-04-2024 08:33

godlike +3806

Ten Hag is de grootste garantie op een geschikte trainer. Ik hoop daarom op EtH.

26-04-2024 21:53

Ajaxfan31183 +16391

En de grootste kans op mislukking dus beter geen EtH , het zal alleen maar tegenvallen aangezien hij niet de spelers meer krijg zoals in 2019/2020

27-04-2024 00:33

Eurysaces +29499

Ben geen fan van ten Hag. zijn laatste periode bij Ajax met 4 centrale verdedigers en daar Klaassen en Alvarez voor, ben ik niet vergeten. Is geen trainer met een Ajax visie, bij United is er ook geen enkele attractiviteit te bespeuren.
Heeft met een geweldige selectie uitstekend gepresteerd, maar ik geloof er niks van dat hij iets met dit zooitje zou kunnen. Het is geen Peter Bosz.

26-04-2024 21:37

godlike +3806

Peter Bosz. Nu hij het een keer echt goed doet zijn mensen om. Heeft ook slechte jaren gehad.

26-04-2024 21:54

Jeugd +24619

Peter Bosz🤣😅
Mag de schoenen van ten Hag nog niet strikken
Gaat bijna met pensioen en heeft nu voor het eerste wat gewonnen op niveau

26-04-2024 22:54

Devid87 +3532

Martinez en Alvarez op het middenveld… en maar blijven proberen. Nee, ik hoop dat ten Hag lekker in Engeland blijft.

26-04-2024 23:57

Capocapo +12001

Elk jaar kampioen, halve finale CL. Wat een sukkel he?

27-04-2024 08:14

JesperDeVlo +5412

UtdXclusive
@UtdXclusive
·
9m
🚨 BREAKING: The expectation is that Erik ten Hag will be sacked at the end of the season. #mufc [@NizaarKinsella
]

26-04-2024 21:03

GinoAFCA +14747

Off : https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1196029/ac-milan-belegt-topoverleg-feyenoord-vraagprijs-bedraagt-liefst-50-miljoen.html gaan ze never nooit krijgen 😅

26-04-2024 20:42

Nr.10 +110907

Geelen doet het goed als commercieel directeur, dat is een hele goede reden om hem commercieel directeur te laten. Aan de andere kant, is het wel makkelijk voor hem om in te stappen, nu hij al zo lang directeur is, en zou het goed zijn om iemand te hebben die kundig is en breed steun geniet in de club. Ik zou het er ook van af laten hangen of je iemand anders in die commerciële afdeling hebt die het goed over zou kunnen nemen van Geelen. Als interim kan het natuurlijk sowieso, totdat je een ander hebt.

Los van het hele gebeuren rond Kroes, lijkt het me niet voor de hand te liggen dat van Praag en van Wijk nu heel snel weer uit die RvC gaan. De halve RvC is net al opgestapt. Het is ook niet goed als er geen enkele continuïteit is. Begin nou eerst maar eens met drie nieuwe RvC leden aanstellen (of vier zelfs, want er zou een extra technische commissaris bij komen naast Blind). Als die dan een beetje ingewerkt zijn, dan ga je van Praag en van Wijk vervangen.

26-04-2024 20:00

Dolblij +44838

Een commercieel kanon hoeft niet per definitie een goeie CEO te zijn. Sterker nog, vaak zijn ze een slechte CEO. Dat v Geelen tot ik meen 2 x toe heeft gezegd de positie niet te ambiëren doet mij vermoeden dat hij zichzelf goed kent. Des te groter mijn respect voor de man want het is zo makkelijk zichzelf aan de verlokking prijs te geven........

26-04-2024 23:14

Simpelishetmoeilijkst +25096

Nr.10, ik denk dat Geelen zelf wel weet, wie NSA’s hem commercieel directeur moet worden.

26-04-2024 23:39

Chalana1984 +4393

Vraag me echt af of ten Hag reëel is en of die zou willen. Moeten we dan wachten tot hij eventueel ontslagen wordt? Niet te lang wachten met bouwen lijkt mij

26-04-2024 19:43

Dizo +794

Ik geloof er niets van. Ze gaan toch geen aanbieding doen terwijl ze wachten op Ten Hag. Onzin.
Bovendien wil hij na MU niet terug bij Ajax komen.

26-04-2024 19:38

MarkP +21527

En wat denkt ten hag zelf allemaal hiervan? Is het hem ooit gevraagd of is het duimzuigerij van verweij?

26-04-2024 19:22

FysioPat020 +25602

Dikke middelvingerzuigerij.

26-04-2024 19:23

Redrum +95927

Mike zuigt regelmatig op zijn duim. Zeker als er nog mayonaise op zit.

26-04-2024 20:25

rood-wit-hart +2275

'De commissarissen hebben de slechte gewoonte om een headhunter in te schakelen. Dat is bijna altijd De Vroedt en Thierry. Het is echt te hopen dat zij een keer meters buitenspel worden gezet en ze nooit meer wat mogen doen voor Ajax. Als je ziet wie er de afgelopen tijd als directeur binnen zijn gekomen… De laatste die ze hebben aanbevolen, is Pier Eringa.'

STOP DE PERSEN!!!! Mike heeft per ongeluk een keer iets zinnigs gezegd! Hoe men keer op keer toch weer kan besluiten om bij deze gasten aan te kloppen verdient echt een onderzoek op zichzelf. Stuk voor stuk bleken de 'aanwinsten' die via dit bureau binnen kwamen een enorme mismatch danwel compleet incapabel voor een dergelijke functie bij een club als Ajax, maar de volgende keer klopt men toch weer bij ze aan.

Alsof je een keer of zeven een fiets van hetzelfde merk koopt, terwijl bij de eerste het stuur afbrak na een paar maanden, je bij de tweede de trappers verloor en je ketting brak na een paar rondjes fietsen, bij de derde je frame doormidden brak toen je de showroom uitreed etc., en je dan de achtste keer weer denkt: laat ik toch maar weer een fiets van dat merk kopen, wie weet is deze wel heel goed!

26-04-2024 19:08

Oxxer +163797 moderator

Kwam John Jaake ook via die weg binnen?

26-04-2024 19:14

rood-wit-hart +2275

Durf ik niet te zeggen. Van den Boog wel in ieder geval.

26-04-2024 19:36

Odysseus +14243

Maar wie hebben zij dan allemaal geplaatst? Van den Boog. Maar verder?

26-04-2024 22:59

rood-wit-hart +2275

Ik ken niet elke benoeming, dus durf het niet met zekerheid te zeggen, maar de samenwerking met dit kantoor gaat al terug tot onder Coronel. Die kwamen dus met Van den Boog, en mochten daarna ook naar z'n opvolger op zoek. Fontein kwam ook via een headhuntersbureau, grote kans dat dat ook De Vroedt en Thierry was. Sowieso hebben ze Mislintat, Eringa en Kroes aangedragen.

Maar als je bedenkt dat bij vrijwel elke belangrijke positie die gevulgd moet worden (dus directie/RvC) een headhuntersbureau wordt ingeschakeld, en dat dat erg vaak De Vroedt en Thierry is, dan zijn de namen waar ze waarschijnlijk een rol in hebben gehad de laatste 15-20 jaar verder wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in te vullen.

27-04-2024 00:14

Odysseus +14243

Dus Geelen en Slop bijvoorbeeld ook. En de hier bewierookte Kroes dus.
Weet je, ik vind het zo kort door de bocht door te stellen dat DV&T er niets van bakt. Ik ken die branche en de bestuurswereld redelijk goed en zelfs een paar keer met die consultants gesproken. Het is de top onder dit soort bureaus. En je zult dit soort bureaus toch moeten inschakelen bij het invullen van dit soort posities. En zeker, er zit een aantal missers tussen. Maar of dat alleen aan hen is toe te schrijven? Zij bepalen uiteindelijk niet wie wordt benoemd.

Maar snap je frustratie hoor, ik stoor me al een aantal jaar aan het amateurisme en gebrek aan leiderschap aan de top bij Ajax.

27-04-2024 07:16

rood-wit-hart +2275

Geelen is nou net de enige die 'home-grown' is ipv extern aangetrokken. Die is bij Ajax binnengekomen als accountmanager bij sales (daar gebruik je geen headhuntersbureau voor) kort na z'n studie, en daarna in rap tempo doorgegroeid tot wat hij nu is.

Of dat toeval is? Ik geloof zelf van niet. Heb het zelf ook bij verschillende werkgevers gezien. Moest er weer een belangrijke positie gevuld worden, werd er vrijwel altijd extern gekeken, terwijl er intern genoeg capabele mensen rondliepen. Op lange termijn bleek het zelden een succes, en een bij-effect was ook dat intern aanwezig talent gedemotiveerd raakte, want waarom moest er per se iemand 'van buiten' worden aangetrokken ipv iemand die zich al jaren intern bewijst de kans te geven?

Ik heb overigens niets tegen headhunters an sich hoor, ik zie ook de waarde wel in bepaalde situaties en je kunt niet alles intern invullen. Maar dat de eerste reflex standaard lijkt om naar buiten te kijken - zoals bij Ajax - lijkt me niet gezond. Daarom goed dat ze recent een soort opleidingsprogramma zijn begonnen met De Jong, Van Rhijn etc., zodat je nu alvast bezig bent met het opleiden van je bestuurders van de toekomst. Toeval of niet, dat programma is bedacht en opgetuigd door Geelen.

27-04-2024 07:21

Odysseus +14243

Oh, echt? Supermooi, hoort bij een club als Ajax. Weer wat geleerd.

27-04-2024 07:29

FysioPat020 +25602

Alsof Ten Hag nu al openstaat voor een terugkeer naar Nederland na 2 seizoenen buitenland.
Daarmee geef je iig geen visitekaartje af en geef je toe dat je gefaald hebt.
Ajax zou dit ook helemaal niet moeten willen. Ten Hag is geen vernieuweraar en niet innovatief genoeg om dit Ajax uit het slop te halen.
Letterlijk alles moet onder de loep genomen worden binnen onze club, elke steen moet omgedraaid worden en dan ga je iemand halen om het oude weer op te warmen?
Schei toch uit.

26-04-2024 19:01

Bruno04 +15719

Juist het idee dat alles anders moest worden aangepakt heeft tot dit drama jaar geleid. Met mislintat een totaal andere TD, spelers uit lagere divisies.

Als je het gewoon simpel had gehouden was je niet zover weg gezakt.

Bosz trainer, Dest links back, Schouten middenveld, weghorst back up brobbey en een rechtsbuiten. Stond je nu gewoon met de schaal.

Juist dat iedereen steeds graag het wiel opnieuw wil uit vinden zorgt tot deze malaise.

26-04-2024 19:47

FysioPat020 +25602

En waarom like jij mijn reactie dan? Vreemd bericht...

26-04-2024 19:53

NipeB +15786

Klopt niet wat je zegt. Toen Ten Hag vertrok werd Schreuder aangesteld. Die was zogenaamd het echte brein achter ten Hag en zo zou het werk van Ten Hag worden voortgezet. Overmars had echter wat beloftes gedaan aan spelers waardoor de zomer met muiterij en een uittocht begon en eigenlijk was er ook geen scouting data want dat zal allemaal in Marc's telefoon. Onze scouts maakten meer ruzie dan dat ze iets nuttigs deden. Daarna is alles fout gegaan. Maar eerst werd voor voortzetting lijn Ten Hag gekozen, niet voor verandering.

26-04-2024 20:46

Turbo +41770

Zodra 1 van de andere 2 opties zijn ja-woord geeft gewoon met diegene gaan bouwen. TH is het wachten imo niet waard, zeker met het risico dat ie uiteindelijk niet eens beschikbaar is. De andere 2 klinken interessant en hoe sneller ze hun blik op ons kunnen richten, hoe beter.

26-04-2024 19:00

letsvencook +13054

Maar ik neem aan dat ten hag er dan wel voor openstaat, in het geval van ontslag? Je gaat niet wachten op iemand die geen interesse heeft toch?

Overigens verwacht ik niet dat ten hag wilt terugkeren. Niet zonder marc iig en niet direct na zijn eerste (internationale) topclub.

26-04-2024 18:53

Ajacied1981 +17412

Kun je die naam niet aanpassen? Telkens bezorg je iedere Ajacied hier opnieuw een trauma ;)

26-04-2024 18:56

letsvencook +13054

Haha het is maar een meme

Jij hebt trouwens ook het kampioensjaar van az in je naam staan! ;)

26-04-2024 19:00

Ajacied1981 +17412

Dat weten alleen ouwe mensen ;)

26-04-2024 19:02

letsvencook +13054

Ik kom uit ‘98, google is onze beste vriend !

26-04-2024 19:20

FysioPat020 +25602

Spreek niet voor anderen.

26-04-2024 19:25

Ajacied1981 +17412

ETH zou perfect zijn!

26-04-2024 18:51

B2tob4 +12075

Ach ja, betweter Verweij zou zich eens niet melden met “zijn spraakmakend nieuws”. Ook al schijnt de man sportjournalist te zijn, elke keer weer komen er speculatieve onzin berichtjes uit zijn koker. Wie neemt deze gast nog serieus..!

26-04-2024 18:51

eenAjaxfan +20265

Vooral het gemak waarmee hij zijn "nieuws" een paar dagen gewoon zelf weer tegenspreekt vind ik bloedirritant.

26-04-2024 19:06

B2tob4 +12075

Klopt! Alles is bij die gasten geoorloofd om het krantje maar onder de aandacht te krijgen..!

26-04-2024 19:08

Capocapo +12001

Zou een heerlijke keuze zijn

26-04-2024 18:51

LouisVonGoal +2900

Uiteindelijk komen we uit bij Frank de boer.

26-04-2024 18:50

Redrum +95927

Het zou echt perfect bij het huidige Ajax passen. Supporters lopen zich allemaal lekker te maken voor Potter of Ten Hag en dan krijgen we good old Frankie B.

26-04-2024 19:00

Man40 +1428

Je kan tog niet wachten op ten hag totdat hij weggaat ?
En als hij niet wilt of naar een andere ploeg gaat in Duitsland bv dan heb je hoogstwaarschijnlijk nog niks of je komt weer met een van t schip type ?

26-04-2024 18:49

Capocapo +12001

Misschien hebben ze contact, is er op de achtergrond aan meer bekend?

26-04-2024 18:51

PietZwaar +605

Je wacht totdat hij zijn ontslagvergoeding krijgt :)

26-04-2024 22:19

GDSR +2840

Neeeeee

26-04-2024 18:49

Amp +37409

De buitenlander-allergie begint weer op te spelen bij de telegraaf lijkt 't wel. Dit jaar is ten hag het gevraagde medicijn blijkbaar😂

Ik hoop vooral op een trainer die een ploeg kan vormen dat samenhangend en mooi aanvallend combinatie voetbal kan laten spelend. En een goede verdedigende organisatie kan neerzetten, liefst met volle druk vooruit maar als dat niet lukt gewoon ietsjes inzakken en halverwege druk zetten. Ik ben die gatenkaas op 't middenveld dat ook al onder ten hag begon nogal zat, ook dat gedoe met de kampioenen verstoppertje spelen op 10 mag nu wel klaar zijn.

26-04-2024 18:48

B2tob4 +12075

Bizar, een seizoen lang was ten Hag volgens de t-graaf mannetjes het boertje met vreemde uitspraken.

26-04-2024 18:57

Amp +37409

Nou... Wel langer dan een seizoen. Zelfs na 't behalen van de halve finale was er gezeik. Pas toen ie wegging kwamen ze met voorzichtige positieve noten

26-04-2024 20:02

Noahdepoah2021 +4843

Pakt nooit goed uit als dit verzinsel van Mike uit zou komen.

26-04-2024 18:46

Omar +17158

Rookt Klaassen op deze foto een dikke toeter?

26-04-2024 18:46

Redrum +95927

Lijkt er op dat hij een gerolde tip in zijn mond heeft. Die staat daar op het punt een keiharde bomba clappa te draaien.

26-04-2024 18:47

Slang3 +45700

Mike Verweij berichten in het grote 2024... tijd voor een nieuw baan vriend

26-04-2024 18:45

MrMansell +60

Die Mike, hoe verzint hij het allemaal hé

26-04-2024 18:44

JohanDW +656

Potter staat hoog op de lijst bij United, dus Ajax zal hoe dan ook moeten afwachten.

26-04-2024 18:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.