AD verwacht één wijziging in de basisopstelling van Ajax

door Timo Suur 91

Bron Algemeen Dagblad

AD verwacht één wijziging in de basisopstelling van Ajax

door Timo Suur 91

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Het Algemeen Dagblad verwacht één wijziging in de opstelling van Ajax ten opzichte van de verloren wedstrijd tegen Feyenoord (2-3). De krant denkt dat Davy Klaassen in de basis start. Dit zou ten koste gaan van Kenneth Taylor.

Gerónimo Rulli zal het doel van de Amsterdammers verdedigen. Devyne Rensch is nog een vraagteken bij Ajax. Het Algemeen Dagblad denkt dat Jorge Sánchez daardoor zijn basisplaats behoudt. De achterste linie wordt gecomplementeerd door Jurriën Timber, Calvin Bassey en Owen Wijndal. Het is niet bekend of Rensch fit genoeg is voor een plek op de bank.

Op het middenveld neemt Klaassen de plek in van Taylor. Laatstgenoemde is dit seizoen vrijwel altijd zeker van een basisplaats, maar moet tegen Go Ahead Eagles genoegen nemen met een plek op de reservebank. Edson Álvarez en Steven Berghuis zullen hun basisplaats niet verliezen. Aanvoerder Dusan Tadić staat in de punt van de aanval, terwijl Mohammed Kudus en Steven Bergwijn de flanken zullen bezetten.

Vermoedelijke opstelling Ajax:

Rulli; Sánchez, Timber, Bassey, Wijndal; Álvarez, Berghuis, Klassen; Kudus, Bergwijn; Tadić

Verwacht jij dat Ajax op bezoek bij Go Ahead Eagles met 0-3 weet te winnen?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Omar +17186

Hahahaa jammer AD

02-04-2023 12:04

arufred +9816

Dacht dat Bergwijn geblesseerd was.

02-04-2023 01:13

PH2BOT +40456

Ajax is het élan kwijt. Morgen opnieuw puntverlies zou dus niet echt verassend zijn.

02-04-2023 00:26

Minsc +1520

Misschien niet verassend, maar wel verrassend.

02-04-2023 11:36

Altijdindestraat +40224

Ik bedoel je kan Bassey, Sanchez en Wijndal als project zien, maar we zijn geen kindercrèche. 24 punten om kans te maken op een titel, gooi eigen jeugd erin die het verdienen. Liefst ook speeltijd voor Fitz-Jim. Taylor moet het weer gaan verdienen.

BERGWIJN_____TADIC______CONCEIÇAO
______________KUDUS
__ALVAREZ_______________BERGHUIS
HATO___GRILLITSCH___TIMBER___REGEER
______________RULLI

01-04-2023 23:56

arufred +9816

Prima opstelling. Maar is Bergwijn niet geblesseerd?

02-04-2023 01:14

arufred +9816

Zoja, Tadic op links en Brobbey in de spits.

02-04-2023 01:15

Altijdindestraat +40224

Zag hem mee trainen dus denk dat hij gewoon kan spelen.

02-04-2023 01:21

robtjeajax +636

grillitch zie ik vaak voorbij komen in lijstjes maar op basis van wat want hij heeft eigenlijk nog niet gespeeld
voor de rest helemaal mee eens
Brobbey is nog niet fit genoeg voor een wedstrijd lijkt het, bergwijn moet weer vertrouwen pakken. brobs voor bergwijn na 60/65 minuut lijkt me logische wissel,
ik zie ook graag Conceicao een keer een hele pot die gasten doldraaien

02-04-2023 11:02

vanreenen +10297

Wijkt wel enorm af van de opstelling die John om 12.15 uur de wei instuurt, vind je niet?

02-04-2023 11:27

MarcelvTol1971 +15406

Ik zou Wijndal er ook uitknikkeren voor Hato.

01-04-2023 21:20

ÁlvaroRecoba +13695

Alsjeblieft géén Klaassen...

01-04-2023 20:24

Altijdindestraat +40224

Liever Klaassen dan Taylor momenteel

01-04-2023 23:42

ST +23083

Wat AD verwacht zegt letterlijk niks. Ze zitten er namelijk altijd naast.

01-04-2023 18:44

ProfessorX +19827

Heitinga durf nu eens met regeer te spelen !

Rulli

Regeer Timber Bassey Wijndal

Alvarez

Berghuis Kudus

Conceição Tadic Bergwijn

Doe dit nu eens ipv angstvallig aankijken .

01-04-2023 17:22

robtjeajax +636

wijndal de beste linkerkant van nederland kan dat wel midden links of rechts op de bank doen
zet Hato maar neer

02-04-2023 11:03

burwatti +14319

Ik ben vooral benieuwd naar die nieuwe speler, Klassen ;)

01-04-2023 15:56

BasseyAdriaan33 +13703

Iedereen BEHALVE naar ventje Taylor aub

01-04-2023 15:43

ST +23083

Je kent hem persoonlijk?

01-04-2023 18:43

Odysseus +14327

Zou beter zijn om Taylor even te laten banken.

01-04-2023 15:28

Ajaxfan31183 +16391

Klaassen voor Taylor, das lood om oud ijzer. Klaassen is door en door Ajacied maar je ziet gewoon aan hem dat hij het niveau niet echt meer bij kan benen . Snap eigenlijk waarom grillitz totaal geen kans heeft gekregen dit seizoen, als je hem bij bremen en Hoffenheim zag , dan zag je dat dat juist een voetballende middenvelder is die we juist nodig hebben ipv tikkie terug , breedt en noem maar op

01-04-2023 15:23

Beer +1652

Heerlijke opstelling, dat wordt weer genieten geblazen. Wat een treurnis als je die namen ziet staan. Als een verwelkte bos bloemen.

01-04-2023 15:04

Jake the Snake +17351

Ik verwacht dat het AD zoals altijd mis zit

01-04-2023 14:56

JanBiesbos +29223

AD moet zijn bek houden kut krant….

01-04-2023 14:47

MarcelvTol1971 +15406

Gewoon een goede sportkrant vind ik

01-04-2023 21:14

Oeroeboeroe +18426

... kwam Jan Biesbos empathisch uit de hoek...

02-04-2023 10:42

LimboGodenzoon +251

Wat weer een nepsupporters hier.
Realiseer je nu eens dat de goede tijden even voorbij zijn. En ze zullen ook weer komen.
Ik ben nu 53 jaar fan van Ajax en dat in de goede en ook de slechte tijden.
En daarnaast is Klaassen vaak genoeg belangrijk voor het team.
Schaam jullie om een eigen speler de grond in te boren....pffff

01-04-2023 13:51

HJC +8041

Beter kan ik het niet verwoorden

01-04-2023 13:54

MarcHogervorst +35302

53 jaar. Opvallend getal! Ah, wedden dat ie 54 jaar geleden fan was van Feyenoord! Toen wonnen die de EC1. Successupporter! :-)

01-04-2023 14:55

LimboGodenzoon +251

Ik ben geboren in 1964.
Mijn eerste wedstrijd was in 1970 in de Meer. 6 jaar oud. De liefde van Ajax heb ik als kind gekregen van mijn moeder.
Dus Marcje durf me nooit mij te betichten van leugens.

01-04-2023 15:09

MarcHogervorst +35302

Was maar een grapje! Zie de knipoog toch. Ik ben een jaar jonger dan jij trouwens. Dus om nu vanwege dat ene jaar dat diminutief te gebruiken.

01-04-2023 15:13

Altijdindestraat +40224

Pas op met humor dat wordt hier niet altijd begrepen.

01-04-2023 23:41

ÁlvaroRecoba +13695

Als jij, Limbo, als 'echte supporter' al jaren in de basis zou staan zonder werkelijk goed te kunnen voetballen, mogen we dan ook geen kritiek hebben, omdat je in een Ajax-pyjama slaapt? Wat een onzin.

01-04-2023 20:26

LimboGodenzoon +251

Domme opmerking. Heb je dit weekend weekend verlof van het opvangcentrum voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel?:)

02-04-2023 16:42

Ajax Mario +1613

En ik maar denken dat ik al oud ben hier uit ‘78… 😉

01-04-2023 22:14

Oeroeboeroe +18426

En ik had zelfs je vader kunnen zijn 🙈😆(1958)

02-04-2023 10:46

Ajax Mario +1613

Haha ja in die tijd waren ze er jong bij… 😄😉

02-04-2023 11:00

Flaco +19583

Het blijft een mysterie waarom Davy steeds weer in de basis staat. De invalbeurten bij Oranje waren werkelijk dramatisch. Hij heeft werkelijk geen bal geraakt en toch ontkomt hij altijd aan kritiek. Zolang hij op ons middenveld speelt zal het spel dramatisch blijven.

01-04-2023 13:35

NeeI +107887

Ik blijf mij nog altijd verbazen dat er daadwerkelijk Ajax-supporters zijn die Alvarez en Klaassen samen op het middenveld willen zien. En dan ook nog Bassey in de as erbij.

01-04-2023 13:20

Nr.10 +111335

Denk dat vaak ook een beetje de vraag is wat het alternatief is hè. Grillitsch maakt blijkbaar weinig indruk. Kudus op 10 leek mij ook weleens een goed idee, maar tegen Feyenoord in de tweede helft zag je ook waarom verschillende trainers daar niet zo enthousiast over zijn. Taylor een keertje banken lijkt mij geen slecht idee. Fitz-Jim is ook niet iedereen zo kapot van, Heitinga blijkbaar ook niet. Ik ben ook geen fan van Klaassen hoor. Maar ik ben ook geen fan van het idee dat je spelers alleen moet beoordelen op basis van wat ze kunnen met de bal aan de voet, of dat een trainer wel moreel tekort zal schieten (laf is) als die het allemaal niet hetzelfde ziet als de wijsgeren van AS.
Over het algemeen denk ik verder dat iedereen liever een betere speler dan Bassey op lcv ziet. Maar hebben wij die?
Ik vind dat wij Martinez nooit hadden moeten verkopen afgelopen zomer.

01-04-2023 13:49

NeeI +107887

Combinatie Alvarez-Klaassen is gewoon te veel van het goede (slechte). Daar moet een oplossing voor gezocht worden.

Dat Alvarez alles moet en gaat spelen, niet mijn keuze, begrijpelijk door het feit dat hij een hoop waarde vertegenwoordigd daar er afgelopen zomer 50M op hem geweigerd is. Maar dan niet én én, aub.

Taylor banken is wat voor te zeggen. Echter zou ik hem als trainer nu laten staan. Die jongen heeft zo'n verschrikkelijke (nationale) knauw gekregen afgelopen week. Die moet je steunen.

01-04-2023 14:02

Nr.10 +111335

Het idee dat Alvarez nu altijd speelt, onder twee verschillende trainers, omdat er afgelopen zomer een goed bod op hem is gekomen, slaat natuurlijk nergens op. Waarom speelde hij dan in het seizoen daarvoor? En Heitinga is een interim trainer, die moest gewoon kampioen worden, ook voor zijn eigen toekomst. Die zet de spelers erin waarvan hij denkt dat de kans op winst het grootste is. Zelfs als iemand uit de directie daar al iets van zou zeggen (je kan je ook afvragen wie, want we hebben geen td), dan kan Heitinga gewoon zeggen: als je mij trainer maakt, dan bepaal ik wie er speelt. Zo simpel is dat, Heitinga is geen opdondertje.

Maar goed, we zijn het er wel over eens, denk ik, dat Taylor het in zich heeft om een belangrijke speler voor ons te worden de komende seizoenen, en dat Klaassen veel te weinig brengt. Ook dat je met Bassey, Alvarez en Klaassen daar bij elkaar te weinig kwaliteit hebt aan de bal. Wat trouwens ook nog wordt versterkt doordat je niks hebt aan Wijndal lager op het veld, en Rensch heel matig speelt. De backs hadden nog wel kunnen helpen anders. Zo dom dat we ook Blind hebben laten gaan, nog los van hoe dat allemaal is gegaan.

01-04-2023 14:22

MarcHogervorst +35302

Ik wil op dit moment gewoon drie punten zien. Voor de rest, spelbeeld is niet des Ajax, maar dat is nu van later zorg. Eerst moeten de resultaten weer goed worden.

01-04-2023 15:07

ElFlaco +3651

Klopt zeker. En daarna nog eens 7 x winnen. En in de beker 2 x ; hoe dat zal me nu ff een zorg zijn. Daarna gaat men hopelijk kritisch evalueren en het volgend seizoen beter in dan het huidige.

01-04-2023 17:17

Schip +23518

Slik.... Maar om te zeggen dat er veel alternatieven zijn...Kennelijk is het experiment om Alvarez een linie naar achteren te plaatsen ook alweer afgedaan. Totale aanklacht aan degene die de selectie heeft samengesteld.

Zou een Unuvar nou ech niets hebben toegevoegd als hangende linksbuiten of op 10? En Hansen heeft een klik met Brobbey. Waarom Hansen geen kans geven? Alleen omdat hij nog niet verlengd heeft?

01-04-2023 13:19

Nr.10 +111335

Wat heeft Hansen nou de afgelopen twee jaar laten zien? Die jongen is tot toptalent uitgeroepen toen hij 16-17 was, en heeft sindsdien zelfs in de KKD niets laten zien. Zet dan Conceicao er in (niet dat die goed speelt).

01-04-2023 13:52

Schip +23518

Eens dat hij niet zijn potentie heeft laten zien zoals je mag verwachten, maar voor zijn blessure wel wat mij betreft. En het valt me op dat als hij goed speelde bij Jong, dat hier niet door iedereen werd opgepikt. Net als bij Quinten Timber.

Ook eens dat Conceicao speeltijd moet krijgen, maar het feit dat Heitinga hem kent en evenmin echt overtuigd lijkt, doet me vrezen. Mijn punt is wel dat je eigen jeugd hebt die een prima aanvulling op je spelersgroep geeft buiten beeld houdt. Geldt ook voor de probleemposities.

01-04-2023 14:07

Nr.10 +111335

Ik vind het wel meevallen, als ik naar Jong kijk dan zie ik geen spelers waarvan ik denk: die gaan het eerste echt sterker maken. Ik verbaas me er hoogstens over dat Regeer niet meer op rechtsback erin komt, maar dat ook vooral omdat Rensch en Sanchez beiden intens slecht spelen dit seizoen.
Er is ook voor gekozen om niet te investeren in een vervanger van Gravenberch, en Taylor daar de kans te geven. En in eerste instantie werd er ook geen vervanger voor Mazraoui gehaald, om Rensch daar de kans te geven. Én Brobbey is teruggehaald als eerste spits om Haller te vervangen. Dat zijn dan al drie posities, waarop je spelers uit eigen jeugd (Brobbey dus met omweg) het vertrouwen wil geven nadat er drie gewaardeerde basiskrachten vertrekken. Om dan halverwege het seizoen te gaan zeggen dat er niet genoeg jeugdspelers in komen, vind ik gewoon niet realistisch.

01-04-2023 14:16

Schip +23518

Zowel Regeer - heeft er al gespeeld onder TH - als Fitz Jim - speelde alleraardigst in de voorbereiding op die plek - konden op rechtsback. Sanchez is niettemin gehaald. Dat je een speler haalt voor 5 mj met een flink salaris als niet EU speler en die werkelijk in niets de kwaliteiten van een Ajax speler heeft, terwijl je alternatieven uit de jeugd kunt opkweken, kun je alleen wel vinden meevallen als je volkomen kritiekloos kijkt naar het beleid. Heeft weinig met realisme te maken.

Brobbey is geen eigen jeugd meer. Daar is 20mj voor afgetikt. Kenmerk van eigen jeugd is dat ze zonder transferkosten doorstromen naar je eerste. Dat is gewoon klip en klaar. Bergwijn kun je net zo goed eigen jeugd noemen dan.

Op links Wijndal halen, vind ik ook een misser van jewelste. Ik denk niet dat Salah Eddine en Baas buitencategorie zijn, maar haal alleen spelers als je weet dat ze een directe meerwaarde zijn (of worden).

Daarnaast hadden Taylor en Rensch al lang hun debuut gemaakt. Zeker in een bouwjaar, en je weet dat die zou komen nadat vorig jaar het CL al in de eerste KO fase mislukte, moet je durven opnieuw te beginnen. En dan haal je buiten je jeugd enkel echt goede spelers, wellicht 1 per linie.

01-04-2023 14:47

Nr.10 +111335

Ik ben het met jou eens dat Sanchez geen goede aankoop was. Daar is trouwens iedereen het wel over eens denk ik. Dát er een rechtsback is gehaald, snap ik wel, want Rensch speelde echt heel slecht in de voorbereiding. We hadden alleen een goede speler moeten halen. Zelfde geldt voor Wijndal. Het probleem is niet dat er twee backs zijn gehaald, zeker niet aangezien er uiteindelijk drie goede backs zijn vertrokken met Mazraoui, Nico en Blind. Het probleem is dat de twee backs die gekocht zijn niet goed zijn.
En ja, Taylor en Rensch hadden hun debuut gemaakt, maar daar is een bewuste keuze gemaakt voor onze eigen jongens, en dat vind ik ook te billijken op basis van hun potentie (ook al valt het tot nu toe met name bij Rensch behoorlijk tegen).
Je kan wel zeggen dat Brobbey geen eigen jeugd meer is, maar ik denk dat Ajax die transfer nooit had gedaan als hij niet net uit de eigen jeugd kwam. Dat er dan voor betaald is, okay, zo is dat gelopen, maar het is wel duidelijk een keuze voor een jongen van de eigen club.
Als je in de samenstelling van de selectie, ondanks alle chaos van afgelopen zomer, op drie plekken zulke keuzes maakt, vind ik niet dat je kan zeggen dat je de jeugd te weinig kans geeft. Zeker niet als je daarbij niet echt spelers ziet in Jong waarvan je denkt: ‘echt vreemd dat die niet in het eerste spelen’. Dat jij aankomt met Hansen zegt wat dat betreft genoeg. Ik zie ook geen spelers die in de afgelopen jaren bij Ajax niet de kans hebben gekregen, maar elders laten zien dat ze wel de kwaliteit hadden. De enige waar je dat van kan zeggen is Botman, maar daar hoor ik hier nooit iemand over, omdat hij geen sierlijke speler is.

01-04-2023 15:00

Schip +23518

Je pikt er een speler uit, die ik niet bedoelde als blijk van slecht beleid, namelijk Hansen. Ik vroeg me alleen af waarom hij niet bij de groep zit. Hij speelt goed samen met Brobbey, omdat hij geen traditionele rechtsbuiten is.

Lijkt me een win win.

Zelfde vraag ik me af over Unuvar. Lijkt me ook een speler met potentie die meer creativiteit heeft als Taylor, ander type en zeker dan Klaassen. Die alternatieven heeft Heitinga nu niet. Waar Heitinga weinig aan kan doen.

Dat zijn meer opties, dan kritiek. Mijn kritiek zit vooral in de backposities en de 6. Daar had je met andere keuzes al veel verder kunnen en moeten zijn met je eigen jeugd. Dat jij dan enkel Hansen noemt als voorbeeld van mij zegt mij dan weer genoeg.

01-04-2023 15:13

Nr.10 +111335

Hansen en Unuvar, beiden toptalent verklaart toen ze 16 waren. Sindsdien elk jaar geklaag hier dat ze er maar niet in komen. Je moet ook stappen maken als je 18 bent, en 20. Als ze dat niet doen, ligt dat niet aan de trainer van het eerste. Als Unuvar nou de Turkse competitie (die ook veel minder is dan de Nederlandse) kapot had gespeeld, dan had je een punt gehad.
Dat er slechte backs zijn gekocht is iedereen het over eens. Dat er spelers lopen in Jong die nu in het eerste moeten staan, niet. Dat de jeugd niet voldoende kansen krijgt, ook niet.

01-04-2023 15:18

Schip +23518

Mjah, volgens mij wil je per se een vraag framen als klacht. Zelf maar weten dan.

01-04-2023 15:30

DeMagere +23140

Davy Klaagssen

01-04-2023 12:47

MarcHogervorst +35302

De Deef moet spelen! Haalt altijd een voldoende. De rest slaapt morgenvroeg nog als de wedstrijd begint. Wedden? Die zitten nog in wintertijd. Deef heeft power.

01-04-2023 15:33

DeMagere +23140

Marc, ik respecteer je loyaliteit maar Ajax moet nu toch echt gaan doorselecteren. Voldoende is voor Ajax niet meer voldoende. Dat geldt ook voor de andere spelers in het elftal.

01-04-2023 15:43

MarcHogervorst +35302

Ja, volgend jaar, maar voorlopig in dit slecht draaiend 11tal, is het Klaassen die vaak dat extra beetje brengt. Inderdaad niet met de technische schoonheidsprijs, op inzet en loopvermogen, maar op dit moment vaak toch, naar mijn mening, de beste optie.

01-04-2023 16:08

Ton.B +1646

Dit zijn juist lekkere wedstrijden om Hato te laten spelen.
Die clown Wijndal is niks.

01-04-2023 12:44

Nr.10 +111335

Eens dat Wijndal er niks van bakt, maar heeft Hato nou zoveel laten zien toen hij erin stond? Hij heeft geen fouten gemaakt, verder vond ik het gewoon niet meer dan degelijk. Wat mij betreft mag hij spelen hoor, maar ik vind het nu een beetje om het even.

01-04-2023 13:55

NoFX +1575

Als het om het even is, moet je kijken welke speler het meeste potentie heeft en dus baat heeft bij speeltijd.

01-04-2023 14:24

Nr.10 +111335

Ik bedoel dat het voor mij als buitenstaander om het even is. Voor Heitinga zal er wel een reden zijn om voor de een of de ander te kiezen.

01-04-2023 14:52

Schippersson +2479

Ik zou gaan voor:

Bergwijn, Tadic, Kudus
Klaassen, Berghuis
Alvarez
Baas, Hato, Timber, Regeer
Rulli

01-04-2023 12:36

RadheAjax2021 +17911

Ik verwacht Taylor gewoon weer in de basis. Net zoals schreuder heeft Heitinga een plaat voor z’n kop als het gaat om die knakworst.

01-04-2023 12:11

peterVKV +6457

Makkelijke inkopper na Oranje drama: Klaassen voor Taylor. Zou sterk zijn van Heitinga om dat juist niet te doen.

01-04-2023 12:05

Babangida83 +23933

Ik denk dat hij hem even uit de wind houdt. Maar anderzijds zit het AD er 10 van de 10 keren naast. Dus eerst maar eens afwachten.

01-04-2023 12:09

Ajax95Duivendrecht +24160

Taylor vervangen door Klaassen is zoals een Daihatsu verkopen en er een oude rammelende Daf voor terugkopen. Van de regen in de drup.

Triest dat dit het niveau is van onze 8'en, een nogal cruciale positie op het middenveld...

01-04-2023 12:12

Schip +23518

Taylor maakt het ernaar. Hij speelt gewoon erg matig en zonder passie. Als je hem dan weer opstelt en hij maakt als gevolg van dat gebrek aan echte vorm WEER een fout...waar denk je dat hij mentaal dan staat?

Hou Taylor maar even uit de wind zoals BB ook al terecht stelt.

01-04-2023 12:51

Talentje020 +20043

Zou toch maar eens gaan nadenken over een centrum zonder Bassey, aangezien Alvarez op het middenveld nodig is blijkbaar, zou ik Hato dan maar het vertrouwen geven,

01-04-2023 11:55

peterVKV +6457

Bassey was voor Feyenoord vaak een van de besten. Nu moet hij er weer uit.

01-04-2023 12:07

Talentje020 +20043

Nou laat ik het zo zeggen, ik ben nooit fan van Bassey geweest, heeft niet de kwaliteiten van een Ajax speler, is dit het seizoen vaak de fout ingegaan, na Union Berlin leek hij iets meer zelfvertrouwen te hebben, maar Feyenoord thuis was wederom een dieptepunt,

01-04-2023 16:32

MelleAfca +14328

Als Sanchez, Bassey én Klaassen daadwerkelijk starten dan houdt het ook voor Johnny echt op hoor

01-04-2023 11:55

peterVKV +6457

ja, dan ontslaan ze hem....

01-04-2023 12:06

Rockanje23 +37099

Wie moet hij dan opstellen ? Er loopt gewoon niks beters rond bij Ajax, hoe slecht deze spelers ook zijn. Alles is terug te voeren op het waardeloze aan- en verkoopbeleid van afgelopen zomer.

01-04-2023 12:42

MelleAfca +14328

Regeer op 2 en Rensch/Hato op 4. Of Rensch op 2 en Grillitsch/Alvarez op 4.
Veel opties om iig niet meer met Sanchez en Bassey aan te komen zetten.

01-04-2023 12:59

Rockanje23 +37099

Rensch die geblesseerd is en bovendien net zoveel kritiek krijgt als Sanchez ? Grillitsch die nooit fit is ? Regeer die nog nooit aangetoond heeft een meerwaarde voor Ajax 1 te zijn ? Nee dank je. We zullen het met de bekende namen moeten doen, hoe triest dat ook is.

01-04-2023 13:08

MelleAfca +14328

Grillitisch is alweer een tijd fit en Regeer heeft in de wedstrijden dat hij mee heeft gedaan minstens aangetoond niet buiten de boot te vallen. Daarnaast heb je ook nog Gooijer rondlopen. Dat deze twee trainers op pure middelmaat terugvallen betekent niet dat je het met de bekende namen moét doen.

01-04-2023 16:10

Vik86 +42397

Nog een tig aantal wedstrijden en dan kunnen we een paar speler gaan uitzwaaien..

01-04-2023 11:45

xstaniox +15135

Mag toch hopen dat ze de 'tig' niet meer halen

01-04-2023 12:03

Vik86 +42397

Haha tja

01-04-2023 12:04

MarkP +21766

Niemand wilt ze hebben.

01-04-2023 12:28

MarcHogervorst +35302

Ah, mooi, de Deef komt er weer in! Alhoewel, hoe vaak heeft het AD het juist....

01-04-2023 11:43

Ruben.V +1106

Bassey zsm niet meer opstellen als CV

01-04-2023 11:40

Ajax95Duivendrecht +24160

Ging bij Nigeria weer lelijk in de fout bij hun tegengoal, net zoals bij twee doelpunten van Feyenoord.

Lijkt alleen te kunnen floreren in 1-op-1-duels buiten de eigen 16. Want in de eigen 16 is hij positioneel behoorlijk zwak en nogal een slaapkop.

01-04-2023 11:43

Babangida83 +23933

Dat wetende kunnen we wel een Barry Hulshoff van hem maken. Jij dekt díe man en thats it. Dan ben ik er van overtuigd dat we die man de hele wedstrijd niet gaan zien.

01-04-2023 12:10

Rockanje23 +37099

Barry Hulshof kon wel iets meer dan Bassey…

01-04-2023 13:09

Ajax95Duivendrecht +24160

Als je middenveld en achterhoede allemaal even op een rijtje zet, dan valt die zogenaamde kwaliteit die we zouden hebben best vies tegen eigenlijk. Wijndal: middelmaat, Bassey: te slecht aan de bal en positioneel wankel, Rensch en Sánchez beide niet rechtsback-waardig. Alvarez: te beperkt aan de bal, Klaassen en Taylor: pure middelmaat. Alleen Timber en Berghuis zijn van het niveau dat je van Ajax 1 mag verwachten, hoewel eerstgenoemde ook minder gaat spelen door de shitzooi om hem heen en laatstgenoemde nogal pieken en dalen kent van wedstrijd tot wedstrijd.

Onze voorhoede buiten beschouwing latend (die normaliter en in vorm wel onze sterkste linie is) hebben we eigenlijk maar een heel middelmatig team. Het selectiebeleid van afgelopen zomer is dramatisch geweest.

01-04-2023 11:39

Babangida83 +23933

Wijndal was bij AZ één van de beteren. Dus middelmaat vind ik niet terecht. Misschien ook geen top.
Bassey is wat mij betreft nog een twijfelgeval. Is nog jong. Maar voelt zich aan de bal niet confortabel als er druk op staat. Zij het door de tegenstander of vanwege de entourage. Deze jongen moeten we het makkelijk maken. Als Alvarez dan ook nog op het middenveld staat, dan maken we het hem niet makkelijk.
Taylor: eerst profseizoen. Die zit nu in een dipje. Zal qua inhoud en fysiek ook moeten aanpassen. Dan worden de beentjes zwaar na verloop van tijd en ook mentaal kan het zwaar worden. Daar komt hij wel uit. Zal als 8 gebruikt moeten worden, zodat hij weer in zijn kracht staat.
Klaassen: vind ik erg nuttig. Maar als invaller en afhankelijk van wat de wedstrijd vraagt. Kan een wedstrijd openen.
Alvarez: voor een team erg nuttig, maar brengt als spelverdeler te weinig voor een team als Ajax. Wij zijn geen counterteam, maar een team dat het moet hebben van positiespel. Dan kan hij daar niet staan. Zeker niet als je Bassey daar nog eens achter hebt staan.
Sanchez: Ajax-onwaardig. Geen aanname en kan bovendien niet verdedigen. Heeft wel grinta, maar daar heb je dus niks aan als de tegenstander je alle hoeken van het veld laat zien.
Rensch: vind ik eigenlijk een centrale verdediger. Maar is daar nog niet vlekkeloos. Daarom staat hij back en dat is eigenlijk niet echt zijn plek, al doet hij het daar beter dan Sanchez, Kristensen & Klaiber het ooit gedaan hebben. Dus die zou ik laten staan en proberen te ontwikkelen op het vlak van concentratie. Voetballend kan hij mee. Maar is geen uitblinker. Dat vind ik prima voor nu.

Onze prioriteit ligt bij een nieuwe hele goede RCV als Timber vertrekt en wat mij betreft mag je proberen Ziyech terug te halen. De rest met jeugd opvullen. Want aankopen zijn over het algemeen miskopen. Alvarez wordt bijvoorbeeld als goede aankoop beschouwd, maar ook altijd omstreden geweest. En terecht. Wijndal en Sanchez verkopen wat mij betreft. En het jaar erop kun je pas weer goed beoordelen wat je écht nodig hebt om weer top te worden. Want komend jaar wordt weer een overgangsjaar omdat jeugdspelers nog stappen moeten maken en een kant en klare speler kun je bijna niet kopen als Ajax-zijnde. Óf die komt niet vanwege de competitie, óf onbetaalbaar.

01-04-2023 12:18

Rockanje23 +37099

Jeugd ? Die van het niveau Top Oss, Helmond Sport zijn ? Nee dank je.

01-04-2023 12:44

LukaLitmanen +82151

Davy heeft natuurlijk voor de 6e keer dit seizoen in de media lopen klagen, dus dat wordt weer beloond natuurlijk.

01-04-2023 11:38

Rockanje23 +37099

We hebben ook niet veel beters achter de hand.

01-04-2023 11:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.