'Je wordt zo van de tweede ring gegooid'

door BvdPloeg 35

'Je wordt zo van de tweede ring gegooid'

door BvdPloeg 35

Laatst geüpdatet

VREES - De supportersverenigingen en de fans van Ajax en Feyenoord maken zich zorgen over woensdagavond. In het Algemeen Dagblad wordt gemeld dat er misschien wel duizend Feyenoord-fans in de ArenA zitten en dat is volgens de partijen wel heel erg veel.

Fans van de Rotterdammers kwamen de afgelopen dagen doodsimpel aan kaarten voor de bekerklassieker. Met zijn tienen naast elkaar zitten was volgens het AD geen probleem bij onder meer Ticket Unlimited. Tegenover Ajaxshowtime.com wordt dat overigens wel iets genuanceerd door Ticket Unlimited zelf. 'Ik heb alleen aan mensen verkocht die ik ken en controleer verder mensen via Facebook.'

Toch hebben Feyenoord-fans veel kaarten in handen gekregen. 'Ik schrik hier van. Laten we voor alle partijen hopen dat de avond goed verloopt. Ik vertrouw er op dat de Feyenoord-fans ook van de wedstrijd willen genieten. Dat kan toch?', vraagt Daniël Dekker van de Supportersvereniging Ajax zich openlijk af. 'Als we in de toekomst weer mee willen naar uitduels, dan mag het morgen niet uit de hand lopen.'

Ook in Rotterdam zijn twijfels over het verloop van de avond. 'We hebben per brief richting Ajax, de KNVB, de politie en de burgemeester van Amsterdam onze zorgen geuit. Zij denken alles onder controle te hebben, wij hebben sterkte twijfels of dat zo is', verklaart voorzitter Ron Smit van de Supportersvereniging Feyenoord.

Al met al is het voor beide partijen vooral de vraag welke Feyenoord-fans komen opdagen. De politie wil zoveel mogelijk fans gaan weren bij de ingang, maar de doorgewinterde uitsupporter weet dat hij neutraal naar de wedstrijd moet. Een Rotterdamse supporter vreest: 'Straks zitten er misschien twee mensen uit Emmen, die niet weten dat als je niet juicht voor een goal van Ajax, je zo van de tweede ring wordt gegooid. Naïviteit kan je de kop kosten.'

Pakt Ajax woensdag ook Feyenoord? Ontvang 1,72 keer je inzet bij een zege.

Lees meer over:
Plaats reactie

the tucan +0

Volledig eens met MaToVe. Jongens als Koning85 en MokunFinest moeten zich, mijns inziens, diep schamen. Jarenlang schreeuwen we met z'n allen dat er weer uit-supporters bij de wedstrijden moeten zijn. Jongens als jullie dreigen, indien je de daad bij het woord wil voegen, ervoor te zorgen dat er nooit meer een Feyenoorder de ArenA in komt.

Wat maakt het nou in hemelsnaam uit, dat er een aantal Feyenoordfans in een vak zitten? Als daar mensen tussen zitten die voor iets anders komen dan voor het voetbal, dan worden die gewoon tijdig verwijderd van de tribune. De beveiliging zal morgen enorm alert zijn.

Ik krijg af en toe sterk de indruk dat er hier mensen zijn die zelf graag willen knokken en daarom alles aangrijpen om daarvoor een 'legitieme' reden te vinden. En maar lachen om supporters van andere clubs. Die vertonen volgens sommigen hier altijd Callimero-gedrag. Naar mijn mening is degene die zich hier uit de tent laat lokken de werkelijke Callimero.

Niet in de laatste plaats, tast je met al die stoere-mannen-praat of zelfs daadwerkelijk rellen, het imago en de trots van onze club aan. Als je dat lang genoeg doet, creëer je een sfeer waarin geen enkele voetballer nog naar Ajax wil komen. Bovendien al die ongein de club ontzettend veel geld. En dan weer zeiken dat je clubkaart duurder wordt.

21-01-2014 15:14

ajaxmening +2

Tucan wederom je zult het niet slecht bedoelen en in de basis heb je gelijk maar ik krijg het gevoel dat jij nog steeds denkt dat die komen echt voor de wedstrijd daar zijn, wel de echte CLUB supporters zijn er niet alleen de hooligans en die geven jou geen mentos als het 1-0 wordt en jij hard juich eerder een hoekkos ben ik bang voor maar goed jij gelooft in het beste in de mens dat waardeer ik maar slapen doe je in de nacht althans ik wel.

21-01-2014 19:03

Mokumboy +0

Ik moet zeggen zomaar onschuldige feyenooit fans in elkaar tikken is ook niet echt mijn ding.

Maar wat ze nu doen is gewoon provoceren, dan vraag je erom als je t mij vraagt. En er komen ook echt niet onschuldige feyenooit fans morgen hoor ga daar maar vanuit.

21-01-2014 20:07

MaToVe +1

Wat een belachelijk geblaat weer van zogenaamde 'fans'. Dit gedrag is dus exact de reden dat er zoveel gedoe met die uitsupporters is. Zoals Johan Cruijff afgelopen week ook al zei: "De supporters moeten ook stappen maken.", en dat is duidelijk niet bij iedereen aangekomen. We zijn in Europa en Nederland het lichtend voorbeeld van hoe het ook anders kan, worden over de hele wereld geroemd om onze spelers en talenten, en laten wij nou ook eens het goede voorbeeld geven als supporters. Wat ons aller Ajax onderscheidt van de rest van Nederland, is dat wij juist de club zijn die het goede voorbeeld geeft. Wij leiden zelf op, hebben altijd goed-opgevoede en intelligente jongens in de selectie en hebben van oudsher de status van verheven club, juist door dit soort dingen. Ik zou ontzettend trots zijn als onze supporters voortaan in het nieuws komen door goed gedrag, in plaats van door vechtpartijen, dreigementen en vernielingen.

We zijn als club grote stappen aan het maken. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. Laat dit niet alleen gelden voor het voetbal, maar ook voor de zaken daarbuiten. Wij hebben dit gedrag niet nodig, omdat wij, als Ajax zijnde, daar ver boven staan.

21-01-2014 14:28

flinke +0

http://www.lunaticnews.nl/nieuws/rotterdam-nergens-bang/

21-01-2014 14:10

nicholas87 +818

Ik bezoek al vele jaren sportwedstrijden in Amerika. Daar zitten de supporters van beide teams gewoon door elkaar. Als ik ze dan probeer uit te leggen dat hier de supporters in een apart vak zitten met touwen en netten eromheen kijken ze me aan of ik niet goed bij m'n hoofd ben. Er is daar gewoon veel meer respect voor sport. Zo jammer dat dit hier niet kan.

21-01-2014 13:58

Fresh +17

Alle bewegingen in het stadion scherp in de gaten houden en overlastgevers direct en keihard aanpakken. Optyfen met debielen die zich niet weten te gedragen!

21-01-2014 10:16

T to the M +0

Als je als Feyenoord-supporter vreest om van de tweede ring gegooid te worden moet je je kop gewoon niet laten zien bij de ArenA klaar.

21-01-2014 10:15

Nils +6

De supportersverenigingen hadden er gewoon uit moeten komen, heb je ze alle duizend in één vak, combiregeling en politie om het vak heen, geen enkel probleem meer. Betere sfeer in het stadion doordat er heen en weer gezongen wordt en iedereen die de wedstrijd live wil zien kan dit ook doen.

Kan er echt niet bij dat dat niet door is gegaan...

21-01-2014 09:50

supporter sinds +7891

Wat een onzin en agressie weer allemaal. Als er een "normale" Feijenoord supporter naast me komt zitten, geef ik hem een hand en wens ik hem succes. Samen de wedstrijd kijken. De een is voor Ajax en de ander houdt niet van voetbal.. so what ? .. Mensen doe eens normaal, geniet van de wedstrijd en laat de ander in zijn waarde. Een dolletje onderling ok.. maar blijf met je handen van een ander af. De spelers en trainers hebben geen problemen met elkaar maar een paar idioten vinden het steeds nodig om haat te zaaien. Volkomen idioot gedrag dat het voor veel supporters verpest. Prettige wedstrijd morgen. En ja de beker gaat morgen weer voor even mee naar Rotterdam zodat wij hem op 20 april tijdens de finale weer kunnen ophalen in de kuip.

21-01-2014 09:46

l0l +4

Ja, zo zit jij in elkaar en zo hoort iedereen in elkaar te zitten. Maar je moet ook begrijpen, dat niet iedere supporter zo in elkaar zit. Sommige Ajax supporters hebben dit besef niet. Dus daarom is het ook zo dom, als een Feyenoord supporter naar zo wedstrijd gaat. Je vraagt gewoon bij je zelf al problemen op.

21-01-2014 09:51

supporter sinds +7891

ik weet dat het een naïeve stelling is die ik inneem en helaas niet realistisch is. Het is daarom ook bijzonder jammer dat juist de supportersverenigingen er niet uit zijn gekomen om toch fans in het uit-vak te plaatsen. Als ik Feyenoord supporter was bleef ik ook lekker in Rotterdam.

21-01-2014 12:47

ajaxmening +2

Klopt helemaal vriend maar helaas is dit een mooi sprookje verhaal immers dit zijn bewuste mannetjes die niet zo aardig blijven zeker niet als het 3 -0 staat. Dus wel duimpjes scoren maar benieuwd indien naar je ervaring morgen.

21-01-2014 11:23

AFCA-CBS +3

Haha, die quote is wel heel erg hard. Als je van de tweede ring wordt gegooid dan moeten die personen wel dusdanig onder invloed zijn van drugs en alcohol. Ik denk dat je dan eerder een paar klappen op je gezicht kan verwachten. Maarja dat is het risico wat je neemt als je als kakkerlak op een thuisvak van Ajax gaat zitten.

21-01-2014 09:32

l0l +4

Precies. Dat zeg ik hier al een paar keer. Alleen men denkt dat de supporters zo onder elkaar kunnen zitten. Het is al jaren bekend dat het publiek niet met elkaar kan omgaan. Snap überhaupt niet dat ze kaartjes kopen en dan te koop zetten op Twitter. Met teksten van we Will come.

21-01-2014 09:39

ibrahendriks +1

Oppakken die gasten die zich misdragen hebben in Utrecht.Er zijn toch camera's. Op woensdag,

21-01-2014 09:02

l0l +4

Volkomen terecht als je van de 2e ring wordt afgegooid. Je wilt zelf undercover naar Ajax-Feyenoord. Moet je ook zo flink zijn om de gevolgen te zien. Net als bij Utrecht, moet je ook niet praten als je een paar stompen op je hoofd krijgt.

De regel is, Feyenoord supporters zijn niet toegestaan in de Arena. Ga je dan wel naar binnen, moet je niet opkijken van fans die agressief worden op je. Laat het maar lekker goed los gaan, die sukkeltjes die denken dat ze zo stoer zijn. Die kakkerlakjes die zeggen we komen er aan. Kom maar, maar kom jij er heel uit?

Edit: Bedoel met van de ring afgooien de Feyenoord supporters. Als je toevallig minder hard juicht als een ander zal zoiets nooit gebeuren. Er zoiets nooit voorgekomen trouwens.

21-01-2014 08:55

limboafca +0

Volkomen terecht als je van de 2de ring word gegooid???
ik zou het volkomen terecht vinden dat ajaxshowtime jouw na het maken van zulke opmerking van de site afflikkerd!!!

21-01-2014 09:06

l0l +4

Wil niet zeggen dat een normaalste zaak is. Maar je weet dat Ajax en Feyenoord niet samen gaan. Ze betreden de arena op eigen gevaar. Snap jij wel wat de eventuele gevaren kunnen zijn. Kijk eens wat er bij Utrecht gebeurd.

21-01-2014 09:17

antrax +0

Wat is daar gebeurd bij Utrecht? Je hebt alleen verhalen in de media gelezen voor de rest niks. En het moet gewoon normaal zijn dat je samen naar een voetbal wedstrijd kijkt maar sommige hier kunnen dat niet jammer

21-01-2014 16:47

omisom +1

Dus is het voetbal eigenlijk niet belangrijk??????

21-01-2014 09:30

Whizzle +0

Ga alsjeblieft iets minder lijp lopen doen.
Het zou me niets verbazen als jij je eerste straatgevecht op je playstation hebt meegemaakt..

Iemand van de 2e ring af gooien resulteert in die situatie van de jongen die nog steeds op de IC ligt.
Elkaar tikken op het gezicht geven resulteert in mensen die niet meer wakker worden door bloedingen in het hoofd.

Dus nee, iemand vanwege diens aanwezigheid in de Arena in elkaar slaan of anderszins verwonden is niet OK.

Trieste vent.

21-01-2014 09:31

Jaylen +0

Een ajax of amsterdam brandmerk midden in het gezicht lijkt me wel gepast!

21-01-2014 09:36

MelleAfca +14328

Van de andere kant: Zitten ze eens in de Arena ben je nog niet blij..

Gaat het morgen fout(als ik zo alles op internet lees is dat best reëel, dan zullen er de komende 10 jaar geen uitsupporters meer welkom zijn.

21-01-2014 13:59

JesusZoonVanGod +5865

Ze moeten het weer gaan verneuken hé, na de wedstrijd tegen Utrecht weet ik zeker dat er geouwehoer komt. Stoere gasten die een beetje gezinnen met kleine kinderen bang gaan staan maken. Zo laf zijn ze wel, die havenarbeiders.

21-01-2014 08:48

ibrahendriks +1

Als ze echt door elkaar zitten, gaat het mis, denk ik.

21-01-2014 08:43

Wesleyyy +0

Dat krijg je he, als je geen uitsupporters toelaat. Anders zaten ze in 1 vakkie, je weet dat het ongedierte is.... Vinden altijd een weg. Nu ben ik er morgen ook en het is maar te hopen dat het in de familievakken niet uit de hand gaat lopen met dat volk, maar laten we gewoon positief erin gaan...

21-01-2014 08:38

l0l +4

Wat een onzin zeg.

21-01-2014 08:58

Gremlinskaffa +0

'Straks zitten er misschien twee mensen uit Emmen, die niet weten dat als je niet juicht voor een goal van Ajax, je zo van de tweede ring wordt gegooid. Naïviteit kan je de kop kosten.'

Alsof het in de ArenA de normaalste zaak is om mensen van de tribune te gooien. Wat is dit voor bizarre uitspraak? Alsof Ajacieden er op uit zijn om niet-Ajacieden te verwonden...

Er mogen simpelweg geen uitsupporters aanwezig zijn. Dan is het wel vreemd dat deze man überhaupt plannen heeft om aanwezig te zijn. Nog vreemder is het dat een Feyenoorder gaat klagen dat hij niet "veilig" naar Ajax-Feyenoord kan, terwijl hij er duidelijk niet aanwezig mag zijn.

edit: ik zie ook graaguitsupporters van alle clubs naar Amsterdam komen en andersom. Ik vind de Ajax-Feyenoord haat ook een beetje overdreven, supporters van beide kampen kunnen prima een wedstrijd samen bekijken lijkt me.
Echter, als iets niet mag, dan moet je niet zeuren dat het gevaarlijk kan zijn.

21-01-2014 08:37

3*stars*3 +23509

In Arena is idd niet normaal dat er iemand zo naar beneden word gepleurd maar je ziet al wat hun gedachtegang is want bij hun zou het wel gebeuren in hun kuipje.

21-01-2014 08:48

l0l +4

Haha precies. Maar zegt weer genoeg over die voorzitter. Bij Ajax zal zoiets nooit gebeuren. Wat wel zeker is, als er geruikt wordt dat er kakkerlakken zijn. Dan zullen die zeker hardhandig aangepakt worden. Maar ja, dat weet je als je naar een wedstrijd gaat als er geen Feyenoord supporters toegestaan zijn.

21-01-2014 08:57

Wesl +0

hij spreekt in Beeldtaal, oftuwel bij wijzen van spreken.

21-01-2014 09:46

Jowen +1

Ik houd mijn hart vast. Het blijft natuurlijk het mooist als er uitsupporters bij de wedstrijd zitten.... maar dan wel zonder gezeik

21-01-2014 08:35

kampioenenjood +5062

Mocht het morgen door toedoen van 010supporters uit de hand lopen moeten we misschien een keer een wedstrijd in 010 doen zonder fnoord publiek en met uit supporters.. Ik durf te wedden dat dat wel aan komt. Op de rellen tegen Celtic na heeft het Ajax publiek zich al jaren goed gedragen!

21-01-2014 08:34

TikkieTerugJaap +2

Dat gaat morgen natuurlijk helemaal uit de hand lopen en dan word het 10 jaar geen uitsupporters.

21-01-2014 08:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.