[Update] 'Promes gaat in hoger beroep tegen uitspraak rechtbank'

door Timo Suur 154

Bron De Telegraaf

[Update] 'Promes gaat in hoger beroep tegen uitspraak rechtbank'

door Timo Suur 154

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Quincy Promes is veroordeeld tot een celstraf van achttien maanden, zo meldt De Telegraaf maandagochtend. Er werd twee jaar celstraf geëist tegen de voormalig speler van Ajax wegens het neersteken van zijn neef tijdens een familiefeest.

Maandagochtend vond de uitspraak plaats in de zaak tegen Promes. Het is niet de enige zaak tegen de voetballer van Spartak Moskou, want hij wordt ook nog vervolgd voor het smokkelen van cocaïne. De mishandeling van zijn neef werd bekend door het aftappen van zijn telefoon. Dit werd gedaan naar aanleiding van een onderzoek naar drugshandel, waar Promes onderdeel vanuit zou maken. De voetballer was zelf afwezig bij de uitspraak in de zaak van het neersteken van zijn neef. Hij blijft in Rusland, omdat hij niet gearresteerd wil worden in het onderzoek naar drugshandel.

Het incident omtrent zijn neef speelde zich af in de nacht van 24 op 25 juli 2020 tijdens een familiefeest. Promes stak die bewuste nacht zijn neef in zijn knie en de rechtsbank in Amsterdam heeft dit beoordeeld als zware mishandeling. Het slachtoffer werd geraakt in een belangrijke pees in zijn linkerbeen. Hiervoor moest hij lange tijd revalideren en hij kan ook niet meer hurken of rennen. Daarnaast ondervindt hij nu ook hinder aan een posttraumatische stressstoornis.

Het OM vervolgde Promes voor poging tot doodslag

Het Openbaar Ministerie vervolgde Promes voor poging tot doodslag en zware mishandeling, maar hiervoor zag de rechtbank onvoldoende bewijs. Het slachtoffer werd gestoken in zijn knie en dus niet in een vitaal orgaan. Hierdoor is de voetballer vrijgesproken van poging tot doodslag. Het OM eiste twee jaar celstraf tegen Promes, maar hier is de rechtbank dus niet in meegegaan. De straf had nog lager kunnen uitvallen als hij verantwoording had afgelegd en spijt had betuigd, maar dit heeft Promes volgens de rechtbank op geen enkele manier gedaan.

[Update] - 11.30 uur (19 juni 2023) - 'Promes gaat in hoger beroep tegen uitspraak rechtbank'

Quincy Promes gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank. Dat meldt De Telegraaf maandagochtend. De 31-jarige voetballer is door de rechtbank veroordeeld tot een celstraf van achttien maanden wegens zware mishandeling van zijn neef. Daarnaast moet Promes een schadevergoeding van 7000 euro betalen aan het slachtoffer. Het OM had een gevangenisstraf van twee jaar geëist tegen de voetballer, maar de rechtbank vond poging tot doodslag niet bewezen.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Web +178830

Dit heeft in een Ajax shirt gespeeld
Wat een vreselijke gek is dit

20-06-2023 15:44

gi0vanni +7174

Heeft het Promes fifa23 kaartje all een upgrade? 99 Steekpass

20-06-2023 09:49

Noahdepoah2021 +4843

De dag dat zijn contract is afgelopen en de oorlog is over wordt ie gelijk de grens overgezet.

20-06-2023 06:31

Danielson +50308

Misschien kan hij nog in Wit Rusland aan de bak in plaats van hier in de bak.

20-06-2023 08:59

Bennyben +13708

Misschien eerst is in de rechtbank verschijnen, dwaas dat je er bent.

20-06-2023 06:25

Mijnclub33x +9855

I Prommes you a jailhouse

20-06-2023 04:53

Ibuprobrimovic +4609

Ik vermoed dat hij alsnog onschuldig wordt verklaart. Het is altijd zo'n ontzettend lieve jongen. Geen idee hoe hij spontaan in het criminele circuit is terechtgekomen.

19-06-2023 22:43

Rikkie66 +22812

Ik hoop dat hij een Russisch paspoort krijgt. En dan naar het front sturen 😉

19-06-2023 20:06

brancoo +6228

Mes scherp wel

19-06-2023 19:25

WeirdAJAX +12172

Dus...
Pro mes
Pro kogel
Pro drugs
Capo Promes
Pro sukkel

19-06-2023 17:03

ptjebel +2243

Ik ga jou prikken!

19-06-2023 15:10

Red Devil +3604

Sluit hem maar op in een Siberische gevangenis kijken of hij Rusland dan nog zo leuk vind.

19-06-2023 14:33

Oxxer +163915 moderator

Misschien wil Inez Weski het hoger beroep voor hem doen.

19-06-2023 14:07

WeirdAJAX +12172

Inez Meski?

19-06-2023 14:54

Ans B +19823

Ik vind het alles bij elkaar vooral te triest voor woorden, en gun het niemand om je leven zo te vergooien.

19-06-2023 13:49

Ajaxadam1 +31667

Ik gun hem een enorm hoge en zware straf. Geen greintje medelijden mee.

19-06-2023 21:51

Ans B +19823

Oké, ik respecteer ieders mening.

19-06-2023 22:06

Ferd +38462

hij kan maar 1 persoon iets kwalijk nemen en dat is de persoon die hem aanstaart als hij in de spiegel kijkt.

Hij verdiend miljoenen, en moet dan toch nog het crimineeltje uit gaan hangen. Tja, dan verdien je de straf gewoon Ans.

20-06-2023 12:37

Ans B +19823

Maar zeg ik dat hij het niet verdient?
Niemand hoeft het met mij eens te zijn als ik een ander geluid laat horen, vanuit een ander perspectief dan oorzaak en gevolg vanaf het punt van een criminele daad.

Ik kijk altijd óók naar iemands leven daarvoor en kan dan zonder alle in's & out's te (hoeven) kennen, mededogen hebben (wat iets totaal anders is dan medelijden).
Het is vanuit mijn perspectief simpelweg niet elk mens gegeven om altijd het juiste te doen - in dit geval de weelde van status, roem en (nota bene!) veel geld te verdienen, terwijl je in hele andere omstandigheden groot bent geworden en voor zover ik weet al zoiets als een 'straatschoffie-verleden' hebt.
Hoe dan ook veroordeel ik iemands daden en nooit de persoon die ze pleegt, vanuit mijn eigen mensbeeld en mensenkennis.
Dan kan ik niet anders dan niet te snel oordelen en veroordelen en dat voelt voor mij als een godsgeschenk om zo te kúnnen denken.
En om misverstanden te voorkomen: ik praat niets goed, vind dat er streng gestraft moet worden, maar ik heb daarnáást veel oog voor hoe je vervolgens mensen kunt helpen om te veranderen - dus los van de straf. Omdat ik denk dat je daar de maatschappij óók mee dient.

Ik verwacht van anderen, met hele andere achtergronden en mens-ervaringen absoluut nooit om hetzelfde of op een soortgelijke manier te denken.
Ook dat behoort tot dat mensbeeld en mensenkennis. Dat is geen 'goedheid' van mij waar ik mij op voorsta of zoiets, maar puur voortkomend uit mijn levensgeschiedenis.

20-06-2023 13:01

Ferd +38462

van iemand die in pure armoede opgroeit en geen andere kans heeft om zich uit die situatie te ontworstelen kan ik de keuze om in de criminaliteit te stappen begrijpen. Niet goedkeuren, maar begrijpen. Iemand die wel een andere kans heeft, en die kan ook al heeft aangegrepen zoals Promes met z'n voetbaltalent kan ik het simpelweg niet begrijpen. Dan is het gewoon dom, ultiem dom, en dan verdien je in mijn geval geen medelijden, geen mededogen, en geen begrip. Dan verdien je alleen een keiharde straf.

Dat alleen straffen in veel gevallen niet genoeg is, daar ben ik het mee eens maar dat is een andere discussie. Rehabilitatie is in veel gevallen mogelijk en dan moet je daar ook op inzetten, al twijfel ik of dat bij een geval als Promes, die de bewuste keuze maakte om het criminele wereldje in te stappen terwijl hij al multi-miljonair was, het geval is. En dan is twijfel zacht uitgedrukt

20-06-2023 13:17

Ans B +19823

Het IS ook ongelofelijk dom, dat ga ik niet ontkennen. En nauwelijks of niet te begrijpen. En toch gebeurt het.
Ik kan er hooguit in theorie iets over zeggen (psychologie is mijn vakgebied).

Sommige mensen hebben b.v. steeds nieuwe prikkels nodig (anders vervelen ze zich), weer anderen houden van een zekere mate van spanning en zoeken overal de grens op. Als je dan - b.v. door toeval - in kringen komt van de verkeerde mensen, kan dat totaal verkeerd uitpakken. Dat zijn dus voorbeelden van een soort verslaving die op zich niets met geld te maken heeft, al kan en zal dat laatste er vaak wel aan bijdragen.
Wéér anderen zijn verschrikkelijk impulsief en denken nooit na over de gevolgen, hooguit later als het al te laat is.

En dan heb je nog allerlei combinaties van karaktertrekken en kenmerken die voor iemand extreem risicovol zijn en je snel in problemen kunnen brengen, zoals stoerheid en/of een straatverleden, impulsiviteit, voortdurend prikkels nodig hebben, adhd, laag IQ, thrillseeking, beínvloedbaarheid, eerdere ervaringen met criminaliteit en mensen kennen in het criminele circuit.

Ik vermoed dat Promes een aantal van die kenmerken heeft. En het zou me ook helemaal niet verbazen als hij in Rusland via het voetbal in aanraking is gekomen met het criminele circuit en dat hij in Amsterdam eveneens de achterkant van de samenleving kent.
Het zou zelfs zo gek kunnen zijn dat ze hem met opzet hebben benaderd, omdat ze kansen zagen. Die lui zijn vaak uitermate gewiekst en sluw en hebben een antenne wie in is voor verleidingen.

Ik zeg dit niet om Promes te ontzien of deels vrij te pleiten, maar om dat onvoorstelbare beter voorstelbaar te maken. Of hij er echt helemaal bewust is ingestapt weet ik trouwens niet. Ik heb wel de indruk dat hij een impulsief karakter heeft.

20-06-2023 13:48

Aeter +6612

€7000 is wel erg magertjes voor een steekwond niet?

19-06-2023 13:30

twynestar +28284

Hoeveel schade heeft het slachtoffer er dan van ondervonden? Als hij blijvend invalide was dan zou het bedrag wel hoger zijn dan loopt het al snel in de tonnen. Voor immateriele schade zijn dit heel gebruikelijke bedragen. En terecht, ik hoorde gister al spotjes op zo'n hollandse hits rommelzender van letselschade advocaten die je aanmoedigde om no cure no pay met ze in contact te komen. Ranzige Amerikaanse praktijken die we hier niet moeten willen. De gevangenisstraf moet de echte straf zijn, of een boete die terug de schatkist in gaat.

19-06-2023 14:03

Aeter +6612

Oh, ik dacht er meer bij kwam kijken, misschien emotionele schade, trauma, weet ik veel. Ten minste, ik zou tegen mijn advocaat zeggen trek hem maar leeg.

19-06-2023 14:21

YRGI +32928

Waarom een boete die teruggaat in de schatkist, maar niet een goede schadevergoeding aan het slachtoffer?

19-06-2023 18:49

HStorm +3144

"Quincy Promes verruilt Ajax definitief voor Spartak Moskou. De Amsterdammers maken op de officiële website bekend dat de aanvaller voor 8,5 miljoen euro naar Rusland vertrekt. Dit bedrag kan door variabelen oplopen tot maximaal elf miljoen euro."

Mooi he?! Gazpromes is een ongrijpbare socialist geworden! Kunnen we nog wat van leren...

19-06-2023 13:02

ajaxcied4life +26046

Hij heeft niks gedaan.

19-06-2023 13:01

twynestar +28284

Daar denkt de rechtbank anders over.

19-06-2023 14:04

ajaxcied4life +26046

I was kiddin ,-)

19-06-2023 14:05

Dolblij +45041

In het verleden uitgedeelde messteken bieden geen garantie voor de toekomst.

19-06-2023 13:00

Redrum +96076

Straf verhogen naar 6 jaar, alleen al voor zijn schandalig slechte spel in zijn laatste seizoen bij Ajax.

19-06-2023 12:52

Patrick67 +9624

Idd. Liep de kantjes eraf.

19-06-2023 13:05

MichelAngelo66 +22256

Hij sneed de kantjes eraf.

19-06-2023 16:29

Patrick67 +9624

Hahaha. Te lang weg uit Nederland.

19-06-2023 16:52

eenAjaxfan +20314

Hij liep niet meer op steekpassjes...

19-06-2023 14:15

tijssenajax +13937

scherp weer

19-06-2023 23:24

RuffRhythim +24837

Dan mag zo'n beetje de hele selectie van afgelopen seizoen een tijdje brommen

19-06-2023 20:39

Ajax1inmyheart +767

Is schat hemeltje rijk en wil nog aan zijn "matties" laten zien dat hij zgnd een gangster is. Als je een vent bent dan kom je terug en accepteer je straf als een man. Nu ben je gewoon een punk ass b!tch die zich achter Putin schuilt.

19-06-2023 12:36

twynestar +28284

zogenaamd een gangster? OM zit nog achter hem aan voor betrokkenheid in cocaine handel waarbij hij daar miljoenen in zou hebben geinvesteerd. Dan is die anderhalf jaar peanuts als dat bewezen wordt geacht.

19-06-2023 14:05

vandenhaas4 +15078

Vrij bizar dat je voor het handelen in cocaine een zwaardere straf kunt krijgen dan iemand neersteken.

19-06-2023 15:43

twynestar +28284

je maakt er meer levens mee kapot. En geen dood slachtoffer, geen terroristisch of haatmotief, geen voorbedachte rade of plsn, dan is neersteken ook vooral een heel ernstige vorm van mishandeling.

19-06-2023 15:53

Ferd +38462

nee, ik vind dat niet bizar. Met een messteek raak je maar 1 persoon. Met een kilo coke maak je veel meer mensen kapot

20-06-2023 12:38

Pointer1 +115

Man heeft alles om zich heen kapot gemaakt. Ga maar lekker zitten.

19-06-2023 12:12

Keizer +30058

Mooi, gouden kans om er 2 jaar van te maken. Niet dat ie die ooit gaat uitzitten maar toch.

Kutventje is dit zeg.

19-06-2023 11:48

jeffrey_van_der_sluis +30388

Laat Poetin hem maar op de goederentrein naar Bachmoet zetten. Met z'n messenset uiteraard!

19-06-2023 11:36

Bennyben +13708

Zal Bergwijn ook in dat wereldje zitten ? Heb niet heel erg het idee dat die met voetballen bezig is.

19-06-2023 11:34

Oxxer +163915 moderator

Wat?

19-06-2023 11:51

MrIvez +3505

Hoe zit dat eigenlijk? Heeft hij nu een visum tot het einde van zijn contract? Als hij staatsburgerschap krijgt in Rusland, zou die in principe ook opgeroepen kunnen worden (wanneer ze tot mobilisatie overgaan). Vreemde situatie

19-06-2023 11:30

DeWijsneus +25707

Mensen met geld gaan niet opgeroepen worden in Rusland, die droom kunnen we helaas vergeten.

Overigens wel handig om iemand in te kunnen zetten die goed over weg kan met een mes.

19-06-2023 11:33

w86 +9387

Volgens mij kan men dat afkopen inderdaad.

19-06-2023 11:41

Juan62 +46179

Dat is overal wel af te kopen, ook hier.
Als je maar geld hebt , of vriendjes op belangrijke invloedrijke plaatsen.

(zie hoe in die twee woorden, invloedrijke en belangrijke ,het woord rijk centraal staat

19-06-2023 11:49

HStorm +3144

Gazpromes

19-06-2023 13:04

vandenhaas4 +15078

Goed overweg kan met een mes? Hij wilde die neef toch ergens anders steken en kwam gelukkig niet verder dan zijn knie?

19-06-2023 15:45

Harold +10572

Nou, Promes is miljonair. In Rusland is alles met geld te fixen.

19-06-2023 11:50

Opperhoofd +12576

Het is dat deze jongen kan voetballen anders had hij waarschijnlijk onder de grond gelegen.
Zijn criminele carriere is tot nu toe geen succes, is hij te dom voor.

Kan altijd nog gangster rap liedjes zingen met die andere gangster Memphis.

19-06-2023 11:21

PimDeKlager +4381

Ik was memvis net vergeten, dank voor deze post 🤦‍♂️🤣

19-06-2023 11:40

tijssenajax +13937

En onze Timber

19-06-2023 23:26

Psychevore +21186

Miljoenen verdienen met tegen een balletje trappen. Niet genoeg. Je neef neersteken én in de drugshandel zitten*, daar zit het echte leven.

Ongelooflijk eigenlijk. Krijg je zo'n makkelijk en fantastisch leven in de schoot geworpen en dan kies je er bewust voor om crimineel te worden.

*is ie nog niet voor veroordeeld, maar iedereen die stukken van de afgetapte gesprekken gelezen/gehoord heeft zal weten dat dat een kwestie van tijd is.

19-06-2023 11:17

KleineReus +6454

Documentairevoer is het.

19-06-2023 11:20

Noxin +15496

Volgens mij heeft Promes het IQ van een doperwt en vindt hij het zijn van 'gangster' vooral erg stoer. Dat zie je ook wel terug in zijn uitermate cringy videoclips.

19-06-2023 11:52

YRGI +32928

Veel criminelen hebben ook een stoornis hè. Zal bij Promes ook wel het geval zijn. Hij hoeft het niet te doen omdat hij niet kan eten, in ieder geval.

19-06-2023 18:53

KleineReus +6454

Mocht het bij Spartak een keer klaar zijn, schijnen ze bij de Wagner groep nog wel vacatures te hebben

19-06-2023 11:16

Schip +23414

Geloof dat je daar eerst een proefplaatsing krijgt.

19-06-2023 11:21

Psychevore +21186

Aangezien die het gros van hun manschappen uit de bajes haalt, zal hij waarschijnlijk ook die dans ontspringen.

19-06-2023 11:23

KleineReus +6454

Uiteraard eigen gedetineerden eerst. Wellicht kan de Navo ook een pizza groep beginnen. De Dr oetker brigades.

19-06-2023 11:36

Jeugd +24732

Je hebt alles en je beland in een boevenpakkie in de nor.
Je had een prachtig voorbeeld en inspiratie bron kunnen zijn voor vele jongeren.
Je kunt niet meer reizen en je zit vast in nota bene Rusland. Dan heb je het lekker voor elkaar zeg.

Bedenk even het volgende........
In de criminaliteit belanden door bij wijze van spreken armoede valt niet goed te praten maar daar kun je nog een link leggen. In het geval van een overbetaalde voetballer kun je maar 1 conclusie trekken.
Je hebt totaal geen normen en waarden. Je leven is leeg en je denkt dat geluk uit spulletjes bestaat.
Poeh dan sta je er slecht voor op alle fronten.

De vraag die rijst is, komt hij tot inkeer? Gaat hij zijn straf uitzitten en het roer omgooien of gewoon zijn straf uitzitten.
Krijgt hij de kans van Rusland om een levenslange vluchteling blijven en zo ja, gaat hij daarvoor kiezen?
Hoe dan ook triest verhaal deze jongen.

19-06-2023 11:16

PimDeKlager +4381

Hij kan ook nog kijken of hij chinees kan worden, die leveren ook geen mensen uit.

19-06-2023 11:42

YRGI +32928

Is iets niet goed in de bovenkamer uiteraard.

19-06-2023 18:55

HallelujahAmsterdam +10641

31 Jaar , financieel onafhankelijk , van z'n hobby zijn beroep.

En dan al die gekkigheid.
Het onderzoek wees dus uit dat hij schuld bekende , terwijl dat onderzoek een andere zaak betrof.
Geeft ook aan hoe moeilijk het was hem veroordeeld te krijgen , dat ze vrij geven dat er een ander onderzoek naar Promes liep. En dat ze dit onderzoek gebruikten om hem te kunnen laten berechten.

Moord is moeilijk te bewijzen (daar heb je 'voorbedachte rade' bij nodig) , maar ook Doodslag is lastig te bewijzen. Om een aanklacht te formuleren , zal je een 'categorisch doodslag' moeten beschrijven (de omstandigheden , noodweer , etc) , om hem maximaal volgens die (categorie) aanklacht , veroordeeld te krijgen.

Uiteindelijk gaat het om het Hof om een veroordeling , en een passende straf bij die aanklacht.
Op straat gelden andere wetten en kunnen schuldigen niet hard genoeg gestraft worden , omdat de daad ook niet gecatoriseerd , genuanceerd zelfs , wordt. Dan heb je vooral ook te maken met sentiment op straat : De Daad , De Straf.

Persoonlijk heb ik geen sentiment bij Promes , niet voor of tegen.
Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat hij als voetbal bejaarde (31 jaar) , met de levensstijl die hij er op na houdt (check Promes rode schoen youtube) , en andere delicten die nog in onderzoek zijn , we het laatste nog niet hebben gehoord of zullen horen.
Zonder hem persoonlijk te kennen , heb ik me altijd wel gestoord aan het gebrek aan volwassenheid die bijna cliché matig is aan de voetballers van deze generatie. En bij Promes heb ik altijd het gevoel dat hij : life is imitating art. Waarmee ik wil zeggen , dat op socialmedia hij vooral dat facet laat zien , wat hij wil zien : geld , uiterlijk , dure spullen en nog 'van de straat'.

Het uiteindelijke tragische cliché zal zijn : berooid , verlaten , geen kant op kunnen.
Hopelijk komt hij tot bezinning.

19-06-2023 11:14

4Ever14 +6609

"(check Promes rode schoen youtube)"

Voor het eerst net bekeken, dat stuk met Kwakman is geniaal haha.

19-06-2023 12:15

HallelujahAmsterdam +10641

Ja , ik vind het altijd verbazingwekkend dat mensen er voor kiezen om DAT van zichzelf te willen laten zien. Maar hij is niet uniek hierin helaas.

19-06-2023 12:58

4Ever14 +6609

De mensen die dit doen, leven onder de illusie dat geld alles is in het leven.

Verder voelen ze zich dan als "de man", wanneer ze hun dure kleding en sieraden kunnen laten zien aan mensen die dit nooit kunnen betalen.

19-06-2023 13:49

Keizer +30058

Kan altijd nog met z'n vriendje Ziyech gaan spelen in de zandbak. Die lui hebben ook geen morele waarden.

19-06-2023 11:12

Ferd +38462

Toen dit speelde zei ik dat je in Nederland onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is en wilde Promes daarom (tegen mijn gevoel in overigens) nog niet veroordelen. De rechter heeft hem nu wel veroordeeld, omdat er bewijs is dus nu mag ik het ook. Dus: Promes is een domme sukkel, een crimineel en een lafbek die naar Rusland is gevlucht. Ik hoop dat hij daar ook in de problemen komt en nergens meer heen kan zonder opgesloten te worden

19-06-2023 11:12

tmvde +2824

Eindelijk echt een G.

19-06-2023 11:10

Qifesh +24917

weet je wat grappig is aan deze gasten? helemaal voor het criminele geld gaan en wat doe je er uiteindelijk mee? schattige dingen: mooie tasjes,bril,luchtjes, auto's,op vakantie, elke dag een goed kapsel.. Ik wil niet misgunnen, iedereen mag doen met zijn of haar geld wat ie wil.. Maar als ik zie waar ze het aan besteden krijg ik plaatsvervangende schaamte..

19-06-2023 11:05

maarten0909 +6393

Idd, en het is ook niet zo dat hij het criminele geld hard nodig heeft naast zijn Russische geld. Al is dat Russische geld waarschijnlijk ook crimineel geld

19-06-2023 11:11

Qifesh +24917

de extravagantie is blijkbaar levensdoel nummer 1.

19-06-2023 11:16

debarbaar +8245

Nu nog een jaar of 5 voor cocaine smokkel en Promes kan naar Saudi rabie vluchten. Kan de gek met Ziyech op de foto.

19-06-2023 11:01

Ferd +38462

Dan moet hij zich eerst bekeren, en dat zie ik hem niet doen. De shahada uitspreken is veel te lastig voor hem.

19-06-2023 11:13

rich67 +6658

Succesvol en allang miljonair zijn geen garanties om toch crimineel gedrag te blijven vertonen

19-06-2023 10:54

Harold +10572

Dat is gelegen aan het feit dat een mens nooit genoeg heeft. Zelf een miljonair heeft (in eigen oog) nooit genoeg. Het is altijd meer, meer, meer...............

19-06-2023 11:05

Marquinho +2050

Echt bizar, wat een klerezooi maakt die gast ervan! Je bent multimiljonair, jong en een geweldige voetballer. Maar gaat de drugshandel in en steekt iemand neer. Totale zelfvernietiging, ongelofelijk.

19-06-2023 10:51

AlexIbarra +19244

Ik ben het niet met je eens.
Zo'n geweldige voetballer is hij ook weer niet. ;)

19-06-2023 11:14

Ajaxfan31183 +16391

Ach ja. De komende 20 a 25 jaar zal hij toch wel in Rusland blijven zitten. Mochten ze Europees moeten voetballen dan zal hij niet meegaan

19-06-2023 10:50

Ferd +38462

Ik ken de Russische regelgeving niet, mag hij zonder werkvergunning in het land blijven als zijn actieve carrière voorbij is?

19-06-2023 11:14

w86 +9387

Daar is vast wel iets af te kopen.

19-06-2023 11:45

Ajaxfan31183 +16391

Ik zat net een stukje van de nos te lezen, maar dat Spartak heeft het lak aan die veroordeling met dat steek incident, maar met dat drugs zou hij een groot probleem kunnen hebben, daar treden ze juist wel schijnbaar hard tegen op zodat hij idd zn werkvergunning kwijt kan raken

19-06-2023 19:58

Robertini +39177

Wel een verkeerde naam voor hem, hij is niet bepaald pro met een mes. Hij richtte op z'n nek, maar raakte z'n knie.

19-06-2023 10:44

Balgevoel +30849

En dit is alleen van die steekpartij, er loopt nog een ander 'zaakje'. Dit is gewoon echt een hele domme gozer, meer kan ik er niet van maken... Dat-ie niet mans genoeg is om z'n straf uit te zitten, vertelt het hele verhaal. Weggooier.

19-06-2023 10:43

Qifesh +24917

hij denkt: dat doe ik over vijf jaar wel als ik klaar ben met voetbal.

19-06-2023 11:06

4bier +31367

Stel je zou Quincy Promes tegenkomen in Amsterdam. Zou je dan de politie bellen?

19-06-2023 10:43

Duggoutdennis +6331

Nee want dan betreft het een dubbelganger, hij komt echt niet met de auto vanuit Rusland hierheen hoor..

19-06-2023 10:49

Pingelaar +13254

Waarom zou je het niet doen? Zulke hersenloze criminelen horen hun straf te krijgen, ipv te liegen (ontkennen) en te vluchten.

Maargoed, die blijft wel in Rusland. Hij voelt zich "thuis" daar, geeft hij aan.

19-06-2023 11:10

Ferd +38462

Ik zou zeggen ‘een ton, nu, of ik bel de politie’

19-06-2023 11:14

Ferd +38462

ik draag scheenbeschermers

20-06-2023 04:45

MarkAFCA +1161

Dit gebeurde nog in zijn Ajax periode toch? Ten Hag en selectie bleven toen publiekelijk 'achter hem staan' omdat ze Quincy zijn verhaal geloofden, maar werd vervolgens wel verkocht.

19-06-2023 10:42

MarkAFCA +1161

Niks dus, was even een oprechte vraag en omschreef het hoe ik denk dat het zat. Had wat duidelijker kunnen zijn inderdaad ;)

19-06-2023 16:29

Ferd +38462

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zo zit de wet in Nederland (gelukkig) in elkaar

19-06-2023 11:15

koenos1 +7919

Blijft lekker in Rusland

19-06-2023 10:30

Ajax The Best +16508

Naar buiten toe zal hij doen alsof het hem niet uitmaakt, maar dat is slechts een schild. Het raakt hem diep. Nooit meer vrij kunnen reizen, nooit meer terug naar Nederland, altijd dat stemmetje in je hoofd.
Ik denk dat de celstraf uitzitten hem uiteindelijk meer helpt dan op de vlucht blijven. Maar goed het is Promes, dus die blijft er de rest van zijn leven mee rondlopen. Waarschijnlijk tot dat ene moment waarop hij door hoogmoed toch gaat reizen en alsnog gepakt wordt.

19-06-2023 10:28

Danielson +50308

Hij krijgt een nog veel grotere douw voor dat drugsverhaal.

19-06-2023 10:32

Balgevoel +30849

En hoe meer wij hem hier veroordelen, hoe toffer sommigen in Rusland dat vinden, als 'afzetten tegen het Westen'. Had-ie dit in Rusland zelf gedaan, was-ie allang ergens weggestopt. Nu lopen ze daar met 'm weg. Bizarre wereld.

19-06-2023 10:45

MarkAFCA +1161

Ik denk dat hij na uitdienen van zijn contract bij Spartak wel terug komt om te zitten. Hij heeft ook een dochtertje in NL.

19-06-2023 10:41

Calvani +464

Volgens mij heeft Promes geen stemmetje in zijn hoofd, kijk waar hij is beland...

19-06-2023 12:35

LukaLitmanen +81999

Als hij een Russisch paspoort krijgt, moet hij dan gaan vechten in Oekraïne?

19-06-2023 10:21

Ferd +38462

Ik denk dat je dan beter 18 maanden in een Nederlandse cel kan zitten

19-06-2023 11:16

Bryan95 +720

Ik denk dat jij beter 18 maanden in een Nederlandse of een willekeurig andere cel kan zitten, bij voorkeur andere tijdzone. 🤣

19-06-2023 11:18

Ferd +38462

Ik denk dat jij beter af bent met 18 maanden op school, zodat je iets leert over tijdzones. En daarna lekker 18 maanden in een psychiatrische instelling.

20-06-2023 04:46

Patrick67 +9624

Celstraf in Rusland???
Dan ben je niet goed bij je hoofd.
Stop hem maar in Wologodski Pjatak, het Alcatraz van Rusland.
Ben je na 2 weken helemaal klaar met de wereld en weet je niet eens meer hoe "mes" en " drugs" geschreven worden.

19-06-2023 10:15

Duggoutdennis +6331

Al kunnen we bij Promes ons afvragen of hij dat nu al wel kan spellen?!

19-06-2023 10:28

Qifesh +24917

goed genoeg voor de rechter

19-06-2023 11:08

EuforischeRealist +15533

Die leeft als bekende en behoorlijk populaire voetballer daar in Rusland als ware hij god in Frankrijk. Deze uitspraak gaat daar nul invloed op hebben, hij kan inderdaad geen familie of vrienden hier in NL meer bezoeken maar heeft inmiddels genoeg geld op de bank om die mensen daarheen te laten vliegen.

Ik hoop dat we steeds minder van hem horen, zou voor iedereen beter zijn.

19-06-2023 10:07

trodat4030 +96584

De kans is zelfs erg groot dat deze veroordeling de media helemaal niet haalt in Rusland, dan doet het idd niets voor zijn imago aldaar.. In Rusland hebben ze vaak genoeg hun eigen waarheid, vast een Spartak supporter die genoeg in de melk te brokkelen heeft om dat gewoon uit de media te houden..

19-06-2023 10:10

trodat4030 +96584

Best bizar dat je niet vervolgd kan worden wegens poging tot doodslag als je domweg niet goed kan mikken en niet een vitaal orgaan raakt. Volgens mij is: poging tot doodslag, gewoon het geval als je de bedoeling hebt om iemand om het leven te brengen en van wat ik heb begrepen van de telefoontaps was dat wel zijn bedoeling. Wat mij betreft hoort dát leidend te zijn, niet dat QP uiteindelijk misprikt.

19-06-2023 10:07

YRGI +32928

Inderdaad. Tegen z'n pa zei hij hem te willen vermoorden.

19-06-2023 10:10

YRGI +32928

True. Handelingen staan los van wat je zegt voor het recht. Maar het zegt wel iets over intentie. En volgens mij ging toch ook rond dat hij niet stak, waar hij wilde.

19-06-2023 14:58

NoFX +1575

Als je voor alles wat je ooit hebt gezegd veroordeeld zou worden... Dan gaan er een hoop mensen zitten vanwege het villen van hun schoonmoeder. Dan kun je ook veroordeeld worden voor grootspraak. Uiteindelijk gaat het om wat je hebt gedaan en dat lijkt me wel zo rechtvaardig.

19-06-2023 10:14

trodat4030 +96584

Hoe vaak wordt een schoonmoeder daadwerkelijk aangevallen met een dodelijk wapen dan? Dát maakt imo wel het verschil. Hier is gewoon sprake van een mislukte poging tot doodslag, dat mag je van mij gewoon veroordelen als poging tot doodslag.

Ik zeg niet dat iedereen maar veroordeeld moet worden voor dergelijke grootspraak..

19-06-2023 10:30

Ajaxadam1 +31667

Welkom in Nederland. Gozer van 31 die een meisje van 16 op middelbare school in Rotterdam door de kop schoot werd in eerste instantie niet veroordeeld voor moord maar voor poging doodslag. Hij zou geen vooropgezet plan hebben. Maar liep wel met een wapen op zn 31e een middelbare school binnen..... zo krom allemaal.

Vreselijk joh, Promes heeft duidelijk zelf gezegd dat hij m wilde vermoorden en dst hij geluk heeft gehad.

19-06-2023 21:56

Sentinel +8830

Achttien maanden voor Oranje spelen zou trouwens ook een mooie straf zijn.

19-06-2023 10:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.