Ten Hag neemt Antony in bescherming: 'Was op dat moment geen gekke keuze'

door Timo Suur 95

Bron Algemeen Dagblad

Ten Hag neemt Antony in bescherming: 'Was op dat moment geen gekke keuze'

door Timo Suur 95

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag heeft geen spijt van het aantrekken van Antony bij Manchester United. The Red Devils namen de Braziliaan voor een vast bedrag van 95 miljoen euro over van Ajax, maar hij wist nog niet te overtuigen in zijn tweede seizoen in de Premier League. Ten Hag heeft nog altijd vertrouwen in de buitenspeler.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

In een interview met het Algemeen Dagblad wordt Ten Hag gevraagd naar de komst van Antony. 'Ik ga niet op iedere speler in, maar laat me dit even uitleggen', begint de oefenmeester. 'In die eerste transferwindow leek Mason Greenwood een belangrijke kandidaat voor die positie, rechtsbuiten. Verder hadden we daar vrijwel niemand. Jadon Sancho kan eventueel op rechts spelen, maar zijn meest natuurlijke positie ligt oorspronkelijk op de linkervleugel.'

Greenwood werd uiteindelijk bij Manchester United op non-actief gesteld, nadat hij werd beschuldigd van verkrachting. Zodoende moest de Engelse topclub de transfermarkt op voor een vervanger. 'Nummer 1 op de scoutinglijst van de club was Antony. Dan is 1-en-1 toch 2? Ik had twee jaar geweldig met hem gewerkt', aldus Ten Hag. 'Hij was in bijna elke Champions League-wedstrijd van Ajax de uitblinker. Dus op dat moment was dat geen gekke keuze.'

'Zeker in de eerste maand heeft hij die potentie ook zeker laten zien: hij scoorde in zijn eerste drie wedstrijden drie keer', vervolgt Ten Hag. 'Daarna werd het moeilijker, afgelopen seizoen was niet goed. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij de potentie heeft om bij deze club te spelen.'

Ten Hag gaat in op eerste transferperiode bij Manchester United

Ook wordt Ten Hag gevraagd naar de vele spelers uit zijn netwerk die naar Manchester trekken. 'Uiteindelijk zijn alle spelers die zijn gekomen, een gezamenlijke beslissing', stelt de trainer. 'Dat is altijd in samenspraak gegaan met de sportdirecteur (destijds John Murtough, red.). Vrijwel alle spelers kwamen ook allemaal voort uit positieve adviezen van de scouting.'

'Als dat dan toevallig mijn netwerk is, dat kan, dat je dat zo ziet, maar ik sta open voor elke speler die de club aandraagt', gaat Ten Hag verder. 'Als dat kwaliteit is, gecombineerd met een goede prijs, dan geef ik daar óók akkoord op natuurlijk. Ik heb nooit zomaar op mijn eigen houtje beslissingen genomen over nieuwe spelers, verre van dat.'

Ten slotte laat Ten Hag weten geen invloed te hebben op de onderhandelingen. 'Dus als mensen stellen dat ik bij United zoveel geld heb uitgegeven: nee. Dat heeft de club gedaan. Ze houden me in grote lijnen wel op de hoogte van de getallen', legt hij uit. 'Maar ik weet dat niet in detail. Wat ik wél weet, is wat de speler gaat verdienen, omdat ik te maken heb met de hiërarchie in de kleedkamer. Maar wat de transfersom is, of wat de agent verdient: daar ben ik allemaal niet bij betrokken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +40536

8e plek PL eindstand: het slechtste resultaat in de afgelopen seizoenen. En Haggemans mag blijven....en nòg meer NLders binnenhalen. Is de gekte daar nu losgebroken bij MU of hoe zit dat?

21-07-2024 14:00

Hebbendiekip +4831

Wel weer een prijs gepakt en echt wel enorm veel pech gehad met zijn selectie met het aantal langdurige blessures. Dat valt gewoon niet te ontkennen.

22-07-2024 12:55

MennoJerry +4118

‘Nr. 1 op de scoutinglijst van de club’ 😂
Toevallig een speler uit zijn netwerk uhuh

21-07-2024 13:01

Hebbendiekip +4831

Jonge Braziliaan die International werd en bij Ajax in de Champions League gewoon goed speelde én die Ten Hag al kende. Dat het prijskaartje niet klopt doet daar niks aan af.

22-07-2024 12:56

MennoJerry +4118

Ik bedoel er meer mee te zeggen dat Antony natuurlijk gewoon uit de koker van Ten Hag kwam.

22-07-2024 13:45

Hebbendiekip +4831

Ongetwijfeld dat het mee speelt, maar het is echt niet gek dat hij hoog (misschien niet nummer 1) stond op de scoutingslijstjes.

22-07-2024 14:01

KleineReus +6571

Het aankoopbedrag was wellicht wat overdreven, maar Antony kan veel beter dan dat hij tot dusver heeft laten zien. Lijkt me dat al zijn issues in de privésfeer best wel wat impact hebben.

21-07-2024 12:54

Hebbendiekip +4831

Of dat hij een beetje teveel in zichzelf is gaan geloven toen hij ineens de overstap maakte naar 1 van s’werelds grootste clubs. Misschien last van de extreme druk en onrust binnen de club? Zie hem nog wel slagen hoor

22-07-2024 12:57

Baco123 +6871

Vond hem geweldig bij Ajax
Bij Manchester United valt i goed tegen, had echt meer van hem verwacht

21-07-2024 12:07

Web +178830

Antony zou even terug moeten naar Ajax om weer de vorm te krijgen
Even het zelfvertrouwen weer opvijzelen
Ajax zit zelf in een moeilijke tijd om transfers te maken, je moet wat jaartjes overbruggen
Ik zou het toe juichen maar geen 4 miljoen salaris over nemen
Manchester kan er straks voordeel uit halen dan

21-07-2024 12:06

Baco123 +6871

Je bent weer terug web, alles goed verder?

21-07-2024 12:08

Web +178830

Ja hoor, soms moet ik even rustig aan doen

21-07-2024 12:54

Baco123 +6871

Wat moet dat moet web, ik ben trouwens Ibrahimovic op mijn nieuwe account, dit account hou ik tot einde seizoen en begin dan weer een nieuwe, fijn dat je er weer bent

21-07-2024 12:54

TeringHenkie +28690

Waarom heb je een nieuw account?

21-07-2024 12:56

Web +178830

Ok
Gaat het goed met je rug?
Operatie goed geweest?

21-07-2024 12:56

Baco123 +6871

Doe ik elk seizoen henk, fijne dag verder

21-07-2024 12:59

Baco123 +6871

Ja operatie was en is goed gegaan aan de nek
Verder gaat het zeker goed ouwe reus

21-07-2024 13:00

TeringHenkie +28690

Hetzelfde gewenst.

21-07-2024 13:03

TeringHenkie +28690

Waar moet hij spelen dan? Op rechts hebben we Traore.

21-07-2024 12:42

Web +178830

Zeker
Maar Brobbey gaat ook niet alles spelen
Misschien wel heel weinig door zijn blessures
En dan heb je Traore ook voor de spits

21-07-2024 12:55

Dirigent +6890

Antony was bij ons niet te stoppen, hoe hij spelers van Dortmund wegspeelde...

We hadden thuis tegen Dortmund zeker wel 10 goals kunnen maken!

Snapte de keuze wel, want Antony lag op weg om binnen 2-3 jaar de beste buitenspeler ter wereld te worden, maar goed als het privé zo slecht met je gaat...tsjah

21-07-2024 11:45

Baco123 +6871

Uit en thuis van de partij geweest hij was super goed, maar dat was eigenlijk heel Ajax

21-07-2024 12:53

PH2BOT +40536

....en na die 18 uit 6 knikkerde de destijds zwakst mogelijk te loten tegenstander Benfica er ons meteen uit in de 1e KO ronde (mede met dank aan Judas Onana). Dat was ook zo'n deceptie..zij het heel wat minder dan die volkomen onnodige 2 - 3 thuis tegen the Spurs.

21-07-2024 14:04

Ajax2024 +2149

Wat een gelul.Ajax heeft 100 miljoen gevangen voor hem. Prima gedaan. Maar is geen topspeler. Domme keuze van Ten Hag.

21-07-2024 11:22

AjaxHoorn +32989

Haha hier wordt zo gejengeld dat het bedrag zo hoog was terwijl we allemaal vonden dat Antony gigantisch veel geld waard was na zon succesvolle CL groepsronde.

Ik vond hem goed, wel heel wisselvallig maar ik dacht wel dat hij het goed zou doen.

21-07-2024 11:14

nightgoat +31293

"Life is a party but you must self the slingers uphanging"

- Erik ten Hag

21-07-2024 00:46

Sjaakvaak +26608

Kom op Ten Hag, 95 miljoen was zwaar overtrokken. Snap dat je je eigen speler niet af wilt vallen maar iedereen weet dat hij overhyped was.

20-07-2024 23:08

Aurelius1 +19736

Ten Hag heeft een veel te groot ego. Elke keer als ie een interview geeft verdedigt ie het onverdedigbare. Werkelijk alles wordt verdraaid. Waarbij ik denk: interview dat soort trainers gewoon maar niet meer. Als ik onwaarheden wil horen ga ik wel naar de kerk, luister ik naar politici, of log ik in op AS.

21-07-2024 12:27

KleineReus +6571

Best ironisch uit jouw mond.

21-07-2024 13:06

PH2BOT +40536

Ten Hag is als.wedstrijdcoach het Fc Utrecht niveau nooit echt ontstegen. Meer voor Ajax essentiële Europese wedstrijden verknald dan over de streep getrokken. Datzelfde zag je afgelopen sz ook terug bij MU. Haggemans is helemaal niet die Europese topcoach die hij zelf blijkbaar wel meent te zijn.

21-07-2024 14:11

afct +8983

Heeft prive enorme problemen gehad werkt niet echt positief mee natuurlijk

20-07-2024 22:00

AINIESTA +45396

Vooral Mazraoui maakte Antony een stuk beter en zorgde voor veel afleiding.

20-07-2024 21:36

AjaxHoorn +32989

Ook waar.

21-07-2024 11:14

Baco123 +6871

Ja eens met wat jij hier zegt

21-07-2024 12:23

Rikkie66 +22858

Blijf maar lekker bij ons winkelen. Met de prijzen die mu betaald heb je geen CL nodig 😂

20-07-2024 21:05

Baco123 +6871

Moet je van die prijzen geen wanbeleid gaan voeren wat ze gedaan hebben dan ben je er ook zo weer vanaf.

21-07-2024 12:24

MichelAngelo66 +22294

“Was geen gekke keuze, want hij speelde bij mijn vorige club en ik ken alleen spelers en andere werknemers van mijn vorige werkgevers”.

20-07-2024 20:45

AjaxDeBesteClub +18786

Destijds vond ik 60 a 70 miljoen een heel normaal bedrag voor Antony. Alleen omdat er al zoveel spelers waren vertrokken, bleef Ajax alle biedingen maar afwijzen. En het aller grappigste was Schreuder, die toen bij Ziggo aan tafel oprecht boos was dat ze Antony hadden verkocht voor 100 miljoen.

20-07-2024 20:21

papflapjes +7263

En hij had al die tijd een betere rechtsbuiten (Kudus), alleen had hij het zelf niet door.

20-07-2024 21:44

AjaxDeBesteClub +18786

Ja we hadden dat seizoen eerder teveel goede aanvallers dan te weinig. Schreuder bleef toen ook maar wisselen voorin.

21-07-2024 15:28

AlexIbarra +19343

Dat was het eerste moment dat ik eigenlijk begon te twijfelen aan Schreuder en wat hem eventueel was toegezegd.

Elke achterlijke kan bedenken dat Ajax geen bod van 95-100 mln kan weigeren. Onder geen enkele omstandigheid.
En dan ging hij weken later nog steeds lopen zeiken. Niet eens dat hij bijv een vervanger wilde maar letterlijk het laten gaan van Antony.

Misschien dat hij dat later nog een paar maanden heeft kunnen gebruiken om ontslag te vermijden, alle beloftes of toezeggingen die hem zouden zijn gedaan. Maar er zat iets niet goed tussen wat Schreuder dacht dat hem was toegezegd of beloofd, en het beleid dat Ajax voerde / moest voeren. Wellicht was hem ook toegezegd dat hij hoe dan ook tot de winterstop mocht blijven oid.

21-07-2024 09:47

AjaxDeBesteClub +18786

Voor mij was dit ook het eerste moment dat ik aan Schreuder ging twijfelen. Niet alleen als trainer, maar ook of hij uberhaubt wel helemaal in orde is.

Dat zou kunnen. Misschien hebben ze hem mondeling allemaal dingen toegezegd. Want ik vond dat ze Schreuder veel te lang lieten zitten.

21-07-2024 15:30

Cello +52979 moderator

Prima uitleg van EtH hoe of de structuur is bij ManU daar waar het gaat om de aankopen. Dat hij dus een schakeltje in het geheel is, in het geval van zoals bij Antony. zijn fiat geeft dat ie het ook ziet in die speler maar dan verder in principe overal buiten blijft kwa onderhandelingen en dan slechts nog in spraak heeft daar waar het het salaris betreft.

Dat noemen sommigen dan bijv 'het schoonvegen van het eigen straatje', maar is dat wel zo?. Er wordt hem veel verweten en het blijkt dus dat hij verre van alle beslissingen neemt als het aankomt op aankopen. Eigenlijk is het enige waar ie direct bij betrokken is, dat ie aangaaft of ie het ziet zitten in een speler of niet en uiteindelijk wordt ie betrokken bij het salaris wat ze die speler gaaan aanbieden. Velen op AS (en elders) verwijten hem veel meer dan dat.....

Prima dat ie even uitlegt hoe of het in werkelijkheid in zijn werk gaat.

20-07-2024 19:47

Aurelius1 +19736

Er zijn alleen maar spelers gehaald die een connectie hebben met de eredivisie. Mount, eriksen, martinez, weghorst, anthony, en nu hebben ze ook interesse in de ligt en simons. Ten hag probeert zijn rol te downplayen, maar we kunnen niet afgaan op de woorden van trainers, want die praten alles krom wat recht is. In de praktijk blijken er enkel spelers gehaald te zijn met een directe of indirecte connectie met ten Hag.

20-07-2024 21:14

Cello +52979 moderator

@Aurelius1

Je zegt:
"..... want die praten alles krom wat recht is"

Dat zal ik heus niet ontkennen, maar dan omgekeerd hè?. Het zijn of lijken wat dat betreft net supporters op supportersfora, die zich aan hetzelfde vaak schuldig maken, maar dat ter zijde.

Maar het punt is meer, dat ondanks dat anders veelal en vaak beweerd wordt dat de man daar alles in zijn eentje bepaalt, dat dat niet strookt met de waarheid. Natuurlijk zal ie spelers, die hij kent (al dan niet vanuit zijn eigen netwerk) graag willen hebben, maar uiteindelijk gaan daar dus meerdere mensen over en gaat hij al helemaal niet over de onderhandelingen met andere clubs en zaakwaarnemers. Hij is dus gewoonweg niet eindverantwoordelijk aangezien hij dus één van meerdere stemmen heeft in de besluitvorming. Als men intern een speler echt niet wilt hebben (de anderen buiten EtH om) dan geloof ik nooit dat die ook daadwerkelijk komt èn zeker niet voor bedragen, zoals bij Antony, van rond de 100mio.

20-07-2024 21:34

Aurelius1 +19736

"Maar het punt is meer, dat ondanks dat anders veelal en vaak beweerd wordt dat de man daar alles in zijn eentje bepaalt, dat dat niet strookt met de waarheid."

Maar we kunnen toch niet afgaan op de woorden van ten hag. Hij heeft kritiek gekregen dat ie verkeerde spelers haalt en enkel spelers die hij al kent.

Hij zegt ook dat aanthony een goede aankoop was. Dat is toch allemaal gelul?

20-07-2024 21:44

Cello +52979 moderator

@Aurelius1

Natuurlijk heeft ie kritiek gekregen, dat ie de verkeerde spelers heeft gehaald. Maar dat impliceert, dat hij dat allemaal allen heeft gedaan. Dat de eigenaar, wie was het(?), de Glazers(?), hem de geldbuidel hebben gegeven en hebben gezegd..... ga je gang maar!. Geloof me nou.... dat gebeurt echt nergens!.
Tenzij de sportdirecteur Murtough er voor spek en bonen bij zit en ze daar helemaal voor niets een scoutingsapparaat hebben om maar te zwijgen over een financial directeur die ook een fiat moet geven mbt de uitgaven aan transfers en zo zullen er nog wel wat mensen betrokken zijn.

Bij Ajax wordt het ook al heel snel aangenomen, dat een trainer-coach zijn gang kan gaan en dat spelers puur en alleen uit zijn koker zullen zijn gekomen. Een aanname, vaak ook omdat het makkelijk is om slechts één doelwit voor problemen te hebben dan dat er meerdere zijn die als zondebok bestempeld dienen te worden.
Dat zie je bij Ajax ook heel vaak gebeuren, dat men één persoon eruit pikt, maar dat er eigenlijk meerdere verantwoordelijken zijn aan te wijzen.

En dat hij achter het standpunt blijft staan, dat ie Antony destijds een goede aankoop vond gezien wat ie presteerde bij Ajax, dat kan toch?. Dat is zeker geen gelul. Dat ie te veel gekost heeft, zeker achteraf, dat klopt wel.....maar dat is de schuld van EtH niet. Dat is komt op het bord te liggen van de sportdirecteur Murtough, die dat uit onderhandeld heeft.

20-07-2024 22:18

Aurelius1 +19736

"Dat de eigenaar, wie was het(?), de Glazers(?), hem de geldbuidel hebben gegeven en hebben gezegd..... ga je gang maar!. Geloof me nou.... dat gebeurt echt nergens!."

Nou, dat gebeurt wel in de praktijk. Het gebeurde bij Ajax met Mislintat, en het is al jaren bij United het geval dat trainers telkens hun aankopen halen.

"Tenzij de sportdirecteur Murtough er voor spek en bonen bij zit en ze daar helemaal voor niets een scoutingsapparaat hebben."

En welke spelers hebben ze met hun fantastische scoutingapparaat gehaald dan de laatste jaren?

Er zal heus wel overlegd zijn geweest met de TD en met wat scouts, maar het is uiteindelijk gewoon bord op schoot scouting wat daar al jaren gebeurt, waarbij de trainer de grootste input lijkt te hebben.

"En dat hij achter het standpunt blijft staan, dat ie Antony destijds een goede aankoop vond gezien wat ie presteerde bij Ajax, dat kan toch?"

Uiteraard gaat ie dat zeggen, want hij gaat niet zomaar spelers afvallen. Maar het is onzin, want iedereen met twee ogen kan zien dat Anthony een miskoop is. Dusja, als dit onzin is, wat zegt me dan dat de rest van wat ten hag zegt geen onzin is.

20-07-2024 22:23

Cello +52979 moderator

@Aurelius1

"Nou, dat gebeurt wel in de praktijk. Het gebeurde bij Ajax met Mislintat"

Dat is geen vergelijking, althans niet met EtH, die coach is en geen TD. Mislintat is in deze te vergelijken met Murtough, de sportdirecteur van ManU.

"uiteindelijk gewoon bord op schoot scouting wat daar al jaren gebeurt, waarbij de trainer de grootste input lijkt te hebben".

Met nadruk op 'lijkt'. Precies mijn standpunt daar het makkelijker is om slechts 1 persoon als doelwit te kiezen dan dat je daarvoor meerdere als zondebok zou moeten aanwijzen.

"Maar het is onzin, want iedereen met twee ogen kan zien dat Anthony een miskoop is".

Dat is achteraf gezien. Maar zeker niet vooraf gezien en dus ben ik het niet met je eens. En dus is het geen onzin, want op het moment dat ze voor Antony zijn gegaan bij ManU, afgaande op wat ie daarvoor bij Ajax liet zien, was het geen miskoop. Wel een aankoop, die zwaar aan de hoge kant was wbt transferwaarde....maar dat is een andere discussie.

20-07-2024 22:43

Odysseus +14340

Je moet de rol van trainers niet zo groot maken. Iedereen weet dat zij nul invloed hebben op zaken. Dat kun je lezen in talloze onderzoeken.

21-07-2024 07:47

Aurelius1 +19736

Haha, blijf jij nou maar achter je religie staan. Dit is een andere discussie.

21-07-2024 09:32

Praagout +1345

Wij waren er wel blij mee en dan vooral gezien het bedrag.

20-07-2024 17:24

markk +8909

"Jadon Sancho kan eventueel op rechts spelen"

Aldus Ten Hag over de speler die op rechtsvoor bij Dortmund een flinke opleving meemaakt. Ik vind Ten Hag een goede trainer en hij kan hier alsnog wel een punt hebben maar ik denk dat hij soms toch echt een stugge eigenwijze boer is.

20-07-2024 16:59

Harrier Du Bois +39054

Ik spreek met vele fans van Utd en ze zijn het er mee eens, Antony is misschien wel de grootste miskoop ooit, bij Pogba kunnen ze nog zeggen dat hij goede periodes had en in die periodes echt heel goed was voor hun. Antony daarintegen heeft het op een leuk begin dat 2 of 3 wedstrijden duurde, niks meer laten zien.

20-07-2024 16:35

RSM +3922

Als hij eenmaal begint te renderen dan heb je er veel aan

20-07-2024 15:01

401Middenweg401 +6068

Ja. Dat geldt natuurlijk voor elke andere speler ook.

20-07-2024 16:30

RSM +3922

Dat klopt maar het gaat nu om Anthony.

21-07-2024 03:21

Dirk +7046

Een eigenschap van Nederlandse Top Trainers als ze vetrekken ,is dat ze een 1/2 ploeg meenemen , wat Van Gaal deed bij Barcelona deed Trn Hag bij Man u.

20-07-2024 14:39

FysioPat020 +26337

Niks anders verwacht van Ten Hag. Één vd grootste miskopen van ManU.

20-07-2024 13:58

Ajaxfan31183 +16391

En voor ons een bak met geld, al moet denk ik het grootste deel nog steeds naar Amsterdam komen

20-07-2024 18:05

MarkP +21775

Iets van eigen straatje schoonvegen v eric, grootste miskoop ooit bij manu. Als ze hem voor 40 miljoen hadden gehaald maalde niemand over hem.

20-07-2024 13:46

Standby +10129

Voor mij is dit geen verrassing. Antony had het in de eredivisie al snel lastig tegen een back die redelijk snel was. Dat zie je nu ook in de PL, waar de backs fysiek veel verder zijn dan in de eredivisie. Bovendien is snelheid daar nog belangrijker, omdat het spel daar continu op en neer gaat.

Antony heeft ook niet de techniek, passeerbewegingen etc.. om een back te kunnen verrassen. Hij is wel een goede afmaker en een harde werker, maar dat is niet genoeg in de PL. Ik denk dat de meeste wel konden zien dat Antony nooit 100 miljoen waard was.

Ten Hag had toen voor Kudus moeten gaan, die was goedkoper én beter. Dat vond ik toen al vrij duidelijk.

20-07-2024 13:15

Juichtoon +32813

Nee hoor. In die wedstrijden was hij altijd beslissend...

20-07-2024 15:16

Standby +10129

Klopt, dat spreek ik hier niet tegen. Ik zeg alleen dat hij het moeilijk heeft tegen backs die redelijk snel zijn. Dat zie je ook terug in de PL, die komt hij gewoon niet langs. In de PL is snelheid ook nog belangrijker, omdat zoals ik zei, het spel continu op en neer gaat.

Bij Ajax maakte dat minder uit, omdat hij dan vaak op de helft van de tegenstander speelt, maar bij Manchester United is dat niet het geval, daar is de omschakeling nog belangrijker. Maar dan heb je weinig aan Antony.

20-07-2024 15:41

Juichtoon +32813

Het team kan je hierbij helpen...

20-07-2024 17:05

Koningtoto +60687

Dromen mag. Antony een jaar huren zou geweldig zijn.

20-07-2024 12:57

trodat4030 +97194

Ik heb sterk het vermoeden dat de Antony van nu niet meer de Antony is van het moment van vertrek, denk dat het alleen maar tegen kan vallen, want de verwachtingen zullen enorm zijn.

20-07-2024 12:59

The Future +5633

Hij is het echt niet verleerd hoor. Heeft ook met vertrouwen en druk te maken. Echter snap ik wat je bedoeld. En niet dat het nu een discussie is, maar ik zou liever Neres terugzien dan Antony. Vond het sowieso al heel erg jammer/zonde dat hij toen vertrok.

20-07-2024 13:45

papflapjes +7263

Dat denk ik niet perse, ik denk eerder dat het in de eerste instantie al een overschatte speler was. Hij had toen de hype van een jonge speler die soms wat grappige trucjes deed maar zijn rendement was nooit geweldig. Nog steeds een prima speler voor eredivisie begrippen.

20-07-2024 21:51

Nr.10 +111580

Vond het ook niet gek dat ze Antony haalden. Het gekke zat hem meer in het bedrag.

20-07-2024 12:14

BakkalBijter +11729

Hadden ze eerder moeten komen

20-07-2024 12:14

The Future +5633

Tsja, ik weet niet wanneer Greenwoord of zo in opspraak kwam, maar als dat laat in de window gebeurde kan het een verklaring zijn.

En verder was het voor United natuurlijk ook erg lastig, want elk alternatief voor Antony had ook buitensporig duur geweest op dat moment...

20-07-2024 13:47

The Future +5633

Dat was natuurlijk ook zo bij Martinez. Arsenal wilde volgens mij tot 40 miljoen gaan en dat was bijna rond. Dan vind ik het echt bizar dat de transfersom uiteindelijk met bonussen uitkomt op zo'n 67 miljoen... Volgens mij betaal je dan flink over.

20-07-2024 13:49

Nr.10 +111580

Voor Martinez vind ik 67 miljoen een normaal bedrag.

20-07-2024 19:07

papflapjes +7263

Ten Hag neemt zichzelf in bescherming

20-07-2024 11:46

DeWijsneus +25802

Ik begrijp wel dat we onze keeperstrainer voor een appel en een ei hebben laten gaan, meer dan terecht. Nog bedankt voor dit bedrag TH!

20-07-2024 11:43

JanTa +15865

Antony is geen PL speler maar dat doet geen afbreuk aan zijn kwaliteiten.

20-07-2024 11:38

Nr.10 +111580

Dit kan ik ook over mijzelf zeggen.

20-07-2024 12:14

Dolblij +45607

Het was enkel een gek bedrag. Nogmaals dank, dat nou weer wel.

20-07-2024 11:17

3sterren +20205

Ook daarmee toonde 10Hag zich grensverleggend ...

21-07-2024 12:19

Dolblij +45607

Geen idee wat ETH in de thee van de familie Glazer heeft gedaan maar het was natuurlijk een uitzinnig bedrag.

21-07-2024 12:22

4everAjAx85 +757

Zou wat zijn om hem een jaartje voor nop te huren.

20-07-2024 11:06

papflapjes +7263

met koopoptie van 10 miljoen ;-)

20-07-2024 18:20

Bergkam +4706

Prima deal geweest. Sven M. wist er later wel raad mee.

20-07-2024 10:57

Oxxer +165104 moderator

@Bergkam

"Prima deal geweest. Sven M. wist er later wel raad mee ''

Antony vertrok na seizoen 2021/2022, Mislintat kwam 2023/2024.

Hoe kan Mislintat daar verantwoordelijk voor zijn Sar? Hamstra, KJH en manager Schreuder waren in 2022/2023 verantwoordelijk voor de transferwindow na verkoop Antony. Er valt veel te zeggen over de ex TD, maar wat jij beweert klopt niet.

20-07-2024 11:18

Bergkam +4706

Neem aan dat er geld genoeg in kas zat later.

20-07-2024 11:22

Oxxer +165104 moderator

Dat weet jij zeker of is dat een aanname.

20-07-2024 11:49

Indy2 +15254

Een feit waar veel mensen mee worstelen is dat er ten tijde van Mislintat veel meer geld is binnengekomen door verkopen dan er is uit gegaan middels aankopen.

20-07-2024 13:11

Bergkam +4706

Neem aan schreef ik. Jij weet of denkt te weten blijkbaar meer Oxxer.

20-07-2024 23:43

Oxxer +165104 moderator

Jij noemt expliciet Mislintat in relatie tot de transferopbrengst van Antony, jouw chronologische weergave van toen klopt niet. Ik beweer nergens meer te weten, ik en een andere user reageren op jouw aanname.

20-07-2024 23:54

Slang3 +46149

De gekke keuze was om wanneer er om 90 miljoen gevraagd wordt de telefoon niet meteen op te hangen

20-07-2024 10:47

donkerblauw +2877

Jeetje dat je een jaar later een keuze nog moet/gaat verdedigen...

20-07-2024 10:43

ajaciedje90 +60545

Ook echt onverklaarbaar dat hij zo´n geweldige start had waarin hij 3x scoorde in zijn eerste 3 wedstrijden en daarna gewoon echt zo´n pudding werd. Hoop voor hem en ook voor Ajax dat het nog weer goed komt want voor Ajax is het ook alleen maar positief als een speler slaagt buiten de landgrens.

20-07-2024 10:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.