PSV overleeft spektakelstuk en stoot door naar laatste voorronde Champions League

door Bauke van Elk 3407

PSV overleeft spektakelstuk en stoot door naar laatste voorronde Champions League

door Bauke van Elk 3407

Laatst geüpdatet

PSV heeft het tweeluik tegen AS Monaco weten te overleven en stoot door naar de laatste voorronde van de Champions League. De ploeg uit Eindhoven kwam na twintig minuten op voorsprong tegen de Monegasken maar gaf het in de tweede helft volledig weg en kwam op een 1-2 achterstand. Eén minuut voor tijd wist Erick Gutierrez PSV te redden door de gelijkmaker te maken en dus gingen de ploegen verlengen. Uiteindelijk was het aanvoerder Luuk de Jong die PSV kopte richting de laatste voorronde, dan treedt de ploeg aan tegen Rangers FC.

FT | PSV - AS Monaco (3-2) (4-3)

Opstelling PSV:

Benítez; Mwene, Teze, Obispo, Max; Sangaré, Veerman, Til; Saibari, De Jong, Gakpo.

Opstelling AS Monaco:

Nübel; Vanderson, Maripán, Disasi, Jakobs; Fofana, Diop, Golovin; Minamino, Ben Yedder, Volland

Doelpunten:

- 1-0 Joey Veerman 21'
- 1-1 Guillermo Maripan 58'
- 1-2 Wissam Ben Yedder 70'
- 2-2 Erick Gutierrez 89'
- 3-2 Luuk de Jong 109'

Bijzonderheden:

-

Lees meer over:
Plaats reactie

tijssenajax +13980

ESPN: Geweldig PSV wint in absolute thriller.
ESPN: Ajax wint zakelijk van zwak Bayern 1:4

12-08-2022 14:00

ridwan28 +408

5700 reacties op een wedstrijd van PSV. het moet niet gekker worden op AS.

11-08-2022 10:06

Danny.S +2271

Ik heb ook geen hekel aan die club, ben alleen niet zo enthousiast over hun bestaan ;)

11-08-2022 12:35

tijssenajax +13980

Hoe dan ook, de kans om PSV voor schut te zetten moet je natuurlijk altijd pakken. Alleen al het lezen van alle reacties hier is bijzonder grappig.

12-08-2022 14:04

roodwit007 +14212

als men eens goed het boek van Johan leest dan was dat doelpunt nooit gevallen , zo lang na zijn overlijden zijn de raad en wel goede raad steeds zeer kostbaar

10-08-2022 19:56

3sterren +20205

’Lucky Luuk’ schoot weer eens sneller dan zijn schaduw en bovendien met scherp.
Wat je ook van PSV vindt en hoe je ook denkt over De Jong, waar hij ook onder contract heeft gestaan, hij levert waar hij voor is gehaald: en dat is belangrijke goals scoren en punten pakken.
Vooral zo doorgaan.

Alleen om Ajax van het kampioenschap te houden is er meer nodig.
Daarvoor moet er een giga wonder geschieden ...

10-08-2022 18:20

MichelAngelo66 +22258

Het is ook leuker als ze van Rangers verliezen. Over de laatste drempel struikelen is net even wat erger.

10-08-2022 18:17

Ajax4glory +3266

Denk jij dat PSV gaat struikelen over rangers ik zou het heel gaaf vinden maar denk het niet

10-08-2022 21:37

MichelAngelo66 +22258

Hoop doet leven. Zo goed zijn die Brabantse Duitsers niet.

10-08-2022 23:53

Ajax4glory +3266

Eens maar heb ook niet echt een hoge pet op van de Rangers al hoop ik natuurlijk dat ze PSV er uit knikkeren. Rangers zijn thuis heel sterk, daroom is het dubbel jammer dat de rangers eerst thuis moeten

11-08-2022 08:38

Henk de Vries +11133

Leuke pot voor de neutrale toeschouwer! Slordig over en weer, mooi score verloop. Prima gedaan, gun het met name van Nistelrooy.

10-08-2022 14:38

Maikel +6862

Neutrale toeschouwer..?😂

10-08-2022 14:56

Henk de Vries +11133

Nou ja niet neutraal natuurlijk, ik ben nog zo ouderwets dat ik Europees voor de Nederlandse clubs ben. Goed voor de puntjes, zullen we hard nodig hebben als we (eens) 2e worden.

Maar tegenwoordig moet je alle andere Nederlandse clubs haten als ik het zo lees hier....

10-08-2022 15:10

Ajax4glory +3266

Die punten heb ik altijd al vreemd gevonden. Moet gewoon op basis van clubprestaties gaan

10-08-2022 15:22

Maikel +6862

Je hebt gelijk Henk. Geen probleem mee.
Ik haat andere clubs niet omdat ik Club en Supporters uit elkaar hou.

10-08-2022 15:30

markk +8909

Dan kan je net zo goed een super league beginnen omdat tzt er alleen dezelfde clubs in die top 20 staan.

10-08-2022 15:32

SjakiedeWit +2636

Volledig eens. Waarom die blinde haat? Nergens goed voor. Dat beschadigt alleen jezelf….

10-08-2022 18:11

Ajax4glory +3266

Why the fuck gun je PSV een succes? Waarom? 1 van onze grootste concurrenten ga jij succes wensen, serieus? En die van Nistelrooy gun ik net zo min wat. IS net zo'n engnek als al dat andere psv volk

10-08-2022 15:21

markk +8909

Waarom niet? Wat is er aan een competitie waar Ajax elk jaar domineert en de kwaliteit alsmaar achteruit gaat? Zonder PSV, Feyenoord en AZ zou de Eredivisie een stuk minder interessant zijn net als de Formule 1 zonder Ferrari en Mercedes. Zij mogen van mij veel geld en punten binnen harken zolang ze maar van Ajax verliezen en Ajax kampioen wordt. Je ziet de afgelopen jaren dat Nederland weer in de smaak valt bij talenten, niet alleen Ajax plukt daar de vruchten van maar de hele competitie (Bergwijn, Haller, Yilmaz, Cillessen, Gotze, etc) met als resultaat sterkere tegenstanders en leukere wedstrijden. Ik gun PSV, AZ, Feyenoord en alle andere clubs het beste zolang zij maar achter Ajax eindigen in de competitie. Ik heb gisteren ook een vermakelijke avond gehad maar dat mag je kennelijk niet zeggen hier.

10-08-2022 15:35

Henk de Vries +11133

Omdat ik iets minder primitief in elkaar zit denk ik. Ik kan mensen niet haten omdat ze voor of van een andere club zijn...

10-08-2022 15:39

Ajax4glory +3266

Mijn zegen heb je maar ik denk er dus anders over. Ik gun alle clubs in Nederland alles behalve PSV

10-08-2022 16:14

SjakiedeWit +2636

Totaal mee eens. Laten we gewoon sportief blijven…

10-08-2022 18:12

Dit is mijn club +10280

Nee, je hoeft niet alle andere Nederlandse clubs te haten. Alleen PSV. 😉

10-08-2022 15:27

SjakiedeWit +2636

Ik haat geen enkele club. Ik vind dat wij gewoon van onze eigen kracht moeten uitgaan. Zonder sterke competitie worden wij zelf zwakker. Tegenstand is juist goed…

10-08-2022 18:14

Dit is mijn club +10280

Laat die schijtclub maar denken dat ze er al zijn. Rangers kan zo maar eens verrassen. Schakelde vorig seizoen toch ook Dortmund en Leipzig uit op weg naar de finale en had tegen Frankfurt de winnende op de schoen. DIt is nog lang niet gespeeld.

10-08-2022 14:16

Redrum +96207

En tegen Rangers zullen ze het spel moeten maken, wat deze ongekende lafaards niet kunnen.

10-08-2022 14:34

Noam +4118

Ik hoop het. Wat mij betreft lenen we Bassey 2 weken aan ze uit.

10-08-2022 15:11

Ajax4glory +3266

Jawel de rangers zijn niet zo sterk meer. Ik had gehoopt op een stuntje van AS Monaco, helaas zwijnden ze in Eindje weer

10-08-2022 15:25

Maikel +6862

Fabeltijntje vind Monaco gewoon een fantastische ploeg.. zonder rood te worden.. die zijn toch achter Marseille geeindigd vorig seizoen?...

10-08-2022 13:58

Jutter1 +4316

Een wedstrijd die Monaco normaliter had moeten winnen omdat het de hele wedstrijd de bovenliggende partij was, alhoewel je dat Monaco toch bepaald geen Europese top kan noemen. Zeker tegen een PSV dat defensief vrij fragiel was/is en dat door enkele uitvallen/standaardsituaties zowaar nog de winst boekte ook. Dat kan gebeuren maar zette de wedstrijd wel op zijn kop. Zodra dat Monaco ook maar even aanzette, met name in de 2e helft, was dat PSV in grote nood, de gevolgen bleven dan ook niet uit. Onterechte zege van dat PSV dus maar wel goed voor het Ned. clubcoefficient natuurlijk. Wat de nationale competitie betreft voorzie ik dat Ajax duidelijk het voordeel heeft t.o.v. dat PSV dat toch een vrij armoedige ploeg heeft!

10-08-2022 13:57

Maikel +6862

Wij waren tegen Benfica ook de bovenliggende partij, zeker thuis. Zo is voetbal. Het ronde moet in het hoekige.

10-08-2022 14:57

Carrerdecasp +8167

Ach het enige verschil is dat Ajax een jaartje minder ver uitloopt. Het deelnamegeld is hetzelfde, maar van Ajax mag je verwachten dat er meer bonussen verdiend worden in de CL.
PSV zal in pot 4 zitten en roemloos uitgeschakeld worden. Ik moet nog zien of hun spelers nou zoveel meer waard gaan worden, zoals ze daar al vanuit gaan.

10-08-2022 13:46

7172AFCA7395 +10338

Deze ronde was feitelijk de play-off voor 040.
Zie ze nu niet meer struikelen.

Wat zei een bekende voetballer ooit : Voetbal is een spel van 11 tegen 11 en aan het eind winnen de Duitsers. :-)

10-08-2022 13:22

Simpelishetmoeilijkst +25337

Uiteraard vindt Falentijntje weer dat die lampjes fantastisch zijn, en vooral heel veel veerkracht laten zien. Hopelijk schiet die veerkracht ze snel naar de CL, d.w.z. de Carnaval League, het niveau waarop die gasten thuis horen.

10-08-2022 13:00

Jariking +5445

Overdrijf niet zo

10-08-2022 12:57

Jariking +5445

Helaas moeten we pot delen dit seizoen. Rangers gaat Psv natuurlijk niet verslaan.
Psv weer voordeel van 2e wedstrijd thuis.

10-08-2022 12:57

Ajaxbrl +13857

De media ondertussen: PSV niveau Real Madrid, Feyenoord niveau Atletico, Ajax niveau Espanyol....

10-08-2022 12:16

Rasmussen +25823

Video uit Lampengat. Zelfs na eigen overwinning alleen bezig met Ajax...

https://twitter.com/RobFunke/status/1557123044111417344?t=2RGJUBFseQ_I90U9bC6GlQ&s=19

10-08-2022 12:12

FelixGassenlicht +8979

tsja, na het afgelopen seizoen misschien toch wat nederiger worden als het gaat om commentaar geven op het patent om in de laatste minuten scoren😀
Maar goed als ik die beelden zie van De Jong en Veerman met de mascotte (verklede teddybeer) wordt ik weer onpasselijk.

10-08-2022 11:45

AjaxIsBeast +5975

Net nog even de samenvatting bekeken. Psv heeft ook echt al het geluk van de wereld dat die goal van Gutierrez niet is afgekeurd. Hij duwt heel duidelijk de tegenstander in de rug waardoor die vrij kan inkoppen.

10-08-2022 11:36

leeke +10406

Dat is niet eens het ergste.psv krijgt een vrije trap vanwege buitenspel. En die werd op de helft van Monaco genomen,dus had ten aller tijden afgekeurd moeten worden

10-08-2022 11:49

Ajaxfan16 +27446

Ja daar blijkt weer een 1 of andere vage regel voor te zijn.

10-08-2022 11:58

Altijdindestraat +40228

Wat is het toch met die haarbanden bij psv zijn ze bang dat hun haar in de war raakt... er is een vrouwenafdeling...

10-08-2022 11:33

nummer14 +4985

die 2-2 gister is exact hoe die schijtboeren dit seizoen een punt of 15 extra binnen hengelen. Nee dit wordt een seizoen waarin ze lang gaan bijblijven. Het enige wat ik die misselijke club gun is een faillissement

10-08-2022 11:22

Invincibles +5221

Luuk terug halen was toch wel een gouden greep van hun. Koppend het winnende doelpunt maken heb ik hem helaas vaak genoeg zien doen.

10-08-2022 11:20

Ajaxbrl +13857

Wij hadden 'm moeten halen als stormram 100% , 2 vliegen in een klap, maar goed ik werd voor gek verklaard...

10-08-2022 12:21

JantjeBeton +3009

Als "Jank De Jong" was gekomen in plaats van die lange spaghettisliert had ik direct mijn levenslange abonnement in Ajax opgezegd, pfffff!!! Wauw... stel je eens voor zeg, brrrr... Maar zeker een geweldige kopper hoor, dat wel natuurlijk!

10-08-2022 12:34

Ajaxbrl +13857

Uiteindelijk gaat het om de punten he... En daarnaast de punten die pisvee minder pakt dan...

10-08-2022 14:27

OdjePils +6320

Ja en je wordt nog steeds voor gek verklaard!

10-08-2022 23:43

Ajaxbrl +13857

Als ze door die jank de jong kampioen worden hoor ik je nog wel...

11-08-2022 09:50

OdjePils +6320

Dat is goed. Ik feliciteer je in mei graag met de 5e op rij makker!

11-08-2022 21:00

Ajaxbrl +13857

Heel graag mate

12-08-2022 12:33

PJS +4995

Dan roepen ze altijd lucky Ajax. Nou na wat ik gisteren heb gezien mogen die tl buizen nooit meer klagen.

10-08-2022 11:18

Ajaxfan16 +27446

Zie er weer een paar zeuren dat we per se voor PSV moeten zijn. Nou ik zou een paar redenen noemen waarom ik hoop dat ze het niet halen. Ze zitten altijd te zeiken op de VAR, kijk even wat ze gister allemaal mee kregen bij die 2-2. Alleen maar janken dat ze moe zijn en dat het speelschema aangepast moest worden. Dat carnavalspubliek wat je alleen maar hoort als ze scoren. En het meest erge nog in je eigen huis de bus parkeren en vol op de counter spelen en er nog mee wegkomen ook. Nee ik heb een schijthekel aan die club en ik gun ze helemaal niks.

10-08-2022 11:15

GinoAFCA +14893

Psv is een zeilclub die geholpen wordt door geld van buitenaf. Die moeten al lang failliet zijn.

10-08-2022 11:41

GinoAFCA +14893

Zeikclub bedoel ik haha

10-08-2022 11:42

ridwan28 +408

haha en bij ons komt het geld van binnen. Sommige mensen zeggen hier bepaalde dingen zonder echt na te denken. Dat je PSV een zeilclub(neem aan Zeikclub) vind is prima en dat vind ik ook maar kom wel ff met argumenten die er toe doen. Zoals ik al eerder gezegd heb vind ik niet dat PSV failliet moet zijn. Wij als Ajax hebben baat bij sterke concurrentie. Groter dan ons zullen ze nooit worden maar we willen toch ook niet een competitie zoals Duitsland waarbij Bayern Munchen nu al maar liest 10 jaar op rij kampioen is.

10-08-2022 11:46

Alvarez352009Ajax +12061

Jij niet ik wel! Sterker nog het liefst win ik de komende 100 jaar De JC Schaal, KNVB beker en landstitel. HEERLIJK!!!

10-08-2022 13:13

PJS +4995

Alle hoop op Rangers.

10-08-2022 11:14

VakM +2193

Merkwaardige loting met Benfica Rangers PSV en dinamo kiev tegen elkaar en voor de rest CL onwaardige ploegen. Wel goed voor ons dat we twee van de vier sterksten niet in de poulefase zullen tegenkomen

10-08-2022 10:47

Ajacied1995 +10789

Jij volgt sinds net pas voetbal?

10-08-2022 11:02

Edwin.H +9

Las net dat het duel van de lampjes is verplaatst door de KNVB. Het wad een buitenspel doelpunt. Als ajax in de voorronde had gespeeld dan had de var meteen afgekeurd. Ik hoop dat de rangers winnen van de boeren

10-08-2022 10:47

Opperhoofd +12644

Knappe overwinning van psv, ondanks dat ze de mindere waren volop gestreden.
Een beetje on-Nederlands om op deze manier te winnen.

Logisch maar psv is momenteel verder dan ons, het is aan Schreuder om ons Ajax zo snel mogelijk aan de praat te krijgen.

10-08-2022 10:46

Mokum2018 +2112

Voortaan heet de VAR de VER = Volgens Eindhovense Regels. De 2-2 was buitenspel

10-08-2022 10:17

AFCCruyff +4043

Kunnen we Bassey voor het tweeluik met Rangers niet nog ff terugsturen?

10-08-2022 10:15

AjaxIsBeast +5975

Mocht Psv doorgaan zullen ze vast nog 20-30 miljoen in de selectie pompen. Tot ze weer in de schuldsanering terecht komen.

10-08-2022 10:00

Vosje +320

tot nu toe gaat het ze nog goed af

10-08-2022 10:19

Aspers73 +3241

Het was echt vreselijk slecht wat PSV liet zien, weggespeeld in eigen huis door Europese middelmaat. Echt met megageluk door. Dat worden 6 pakken slaag in de CL

10-08-2022 09:57

KingJames23 +11453

Ze moeten nog van de rangers winnen

10-08-2022 10:24

Ajax1114 +19393

Dat maakt ze niets uit , ze azen al jaren op de pot met geld uit de CL. Dat ze 6 keer verliezen interesseert ze niets.

10-08-2022 10:28

Schip +23520

Veerman is zich toch aan het ontwikkelen hoor. Had gedacht dat hem toch een beetje een Ramselaar / Maher scenario lag te wachten, omdat ik hem niet heel compleet vond. Maar leuk om te zien.

Verder overtuigt Nistelrooij mij nog niet echt. Hij is super emotioneel en reageert als een speler - ook naar het publiek toe - laat zijn ploegen niet heel herkenbaar spelen, laat zich achterover drukken en komt echt goed weg en moet het vooral hebben van zijn uitstraling als oud speler. Dat werkt een tijdje, maar niet een heel seizoen lang. Tenzij er echt een tactisch sterke trainer inschuilt. Zullen we dit seizoen wel gaan meemaken.

Wel mooi voor de coefficienten. Rangers...How lucky can you get. Die hebben als het goed is flink ingeleverd ten opzichte van vorig seizoen.

Weet niet of het behalve financieel een nadeel is als PSV CL speelt. Lijkt me belastender voor PSV en niet ongunstig voor het competitieverloop.

10-08-2022 09:51

KingJames23 +11453

Ik vind psv heel herkenbaar spelen. Met de rug tegen de eigen goal en op de counter. Dat is het huismerk van de lampies.

10-08-2022 10:26

Schip +23520

Ik niet. Weloverwogen op de counter spelen ziet er anders uit. Dan verdedig je meer naar voren toe en sta je in principe minder kansen toe, omdat de organisatie er op gericht is. Dit was puur met de rug tegen de muur staan en overleven.

10-08-2022 11:34

KingJames23 +11453

Zo spelen ze ook tegen Willem2 en Heracles thuis hoor. En ze schamen zich er niet eens voor

10-08-2022 11:35

Rasmussen +25823

Bij NOS Langs de Lijn vertelden de commentatoren: Monaco is zoveel beter, je moet je zo langzamerhand afvragen of psv niet gewoon in de Europa League thuishoort. Bij ESPN zou je dergelijk realisme nooit horen. Daar is alles wat Fey en psv Europees doen WAANZINNIG!

10-08-2022 09:48

burwatti +14337

Wat een bizarre hoeveelheid geluk hadden ze zeg.

Achja nu zitten ze sws in de EL das ook prima, Rangers gisteren stukje van gezien die speelde echt wel weer sterk ook.

10-08-2022 10:17

MidMid +5715

Het verschil is dat bij de nos journalisten werken en bij Espn niet. Bij Espn gaat het om entertainment en zoveel mogelijk enthousiatmeren.

10-08-2022 10:58

Alvarez352009Ajax +12061

Alweer schijtgeluk. Hoop dat ze tegen Rangers worden verplettert!!

10-08-2022 09:47

Ajax4glory +3266

hoop het ook maar vrees dat dit ijdele hoop is

10-08-2022 09:49

Dutch Schaefer +6141

‘PSV maakt indruk’. Ik maak geen grapje, ik lees het gewoon echt. Hoe dan….

10-08-2022 09:38

Kijker +3403

Veel reacties hier van mensen die Psv niks gunnen.
Daarnaast afgelopen jaar ook vaak reacties gezien van mensen die afgeven op de afgunst/haat van Feyenoordsupporters richting Ajax en mensen die vinden dat Ajax maar in een andere competitie moet omdat de eredivisie te zwak is.
Zullen wel niet dezelfde mensen zijn, denk ik maar.

Ik zie graag dat Ajax kampioen wordt in een sterke eredivisie waarin Feyenoord, Psv, Az etc ook van behoorlijk europees nivo zijn. Dan helpt het als die clubs financiele middelen hebben.
Van meer weerstand wordt Ajax ook beter. Dus van mij mogen nederlandse clubs europees succes hebben.

10-08-2022 09:33

sebastiaan1900 +5350

Ja. Mee eens. Moet dan zo'n Franse club door? Laat Ajax maar goed beleid voeren, dan kan PSV en Feyenoord nooit ons inhalen.

10-08-2022 09:37

Ajax4glory +3266

Ja liever elke Franse club dan PSV.

10-08-2022 09:53

El Pistolero +4932

"Laat Ajax maar goed beleid voeren, dan kan PSV en Feyenoord nooit ons inhalen".

Volgens jou doet Ajax dat niet?

10-08-2022 10:05

sebastiaan1900 +5350

Nu wel. Tijdje terug niet. Toch? Als Ajax goed beleid blijft voeren, kan PSV ons nooit inhalen.

10-08-2022 12:02

Alvarez352009Ajax +12061

Beter nog Ajax de Superleague in en de rest aan de bedelstaf. Het is pas goed als Luxemburgse clubs PSV en Feyenoord meedogenloos leeg kunnen roven.

10-08-2022 09:50

Ajax4glory +3266

Bij alle Nederlandse clubs geef ik je groot gelijk zal zelfs knarsetandend blij zijn bij een succes van Feyenoord . 1 club gun ik behalve een faillissement niets en dat is PSV

10-08-2022 09:52

MichelAngelo66 +22258

Nou ja, ik gun PSV eigenlijk ook niks. Ik vind het gewoon een verschrikkelijke schijt club. Er zit altijd jank volk. Al decennia lang.

10-08-2022 10:47

Stefansuarez +19080

Wat hoop ik dat die snaveltjes snel gesnoerd worden daar in subsidiehoven

10-08-2022 09:27

twynestar +28525

Die wordt ook oud, dat subsidiehoven. Alsof de gemeente Amsterdam ons niet net zo heeft geholpen toen ze mee investeerden bij de bouw van de Arena...

10-08-2022 09:38

El Pistolero +4932

"Die wordt ook oud, dat subsidiehoven. Alsof de gemeente Amsterdam ons niet net zo heeft geholpen toen ze mee investeerden bij de bouw van de Arena...".

Het wordt niet alleen oud, het is inhoudelijk totale onzin. Overheidssteun is streng verboden omdat het oneerlijke concurrentie tot gevolg heeft. De gronddeal van PSV is dan ook grondig onderzocht door de commissaris mededinging van de EU en reglementair bevonden. Is ook vrij logisch omdat het gewoon een zakelijke deal betreft inzake koop en verkoop van grond tegen een marktconforme prijs. De gemeente heeft de grond vervolgens weer tegen een eveneens marktconforme prijs aan PSV in erfpacht uit gegeven. Er wordt hier af en toe net gedaan alsof deze deal alleen gunstig zou zijn voor PSV, terwijl de gemeente Eindhoven er net zo goed garen bij spint. De gemeente Eindhoven heeft 50 miljoen betaalt voor de grond, waarvoor het van PSV jaarlijks een erfpachtcanon van 2 miljoen ontvangt. Binnen 25 jaar is de grond afbetaald en loopt de erfpachtcanon nog steeds door waardoor die de gemeente na die 25 jaar jaarlijks 2 miljoen aan extra inkomsten gaat opleveren. Dus gaat dat subsidieverhaal helemaal nergens over.

Als de gemeente die grond niet had gekocht, was PSV met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in zwaar financieel weer terecht gekomen, dus dat de gemeente PSV een financiële dienst heeft bewezen, staat feitelijk zo goed als vast. Maar datzelfde geldt ook voor de gemeente Amsterdam bij de bouw van de Arena, zonder steun van de gemeente had die nooit gebouwd kunnen worden en een belangrijke reden om die te bouwen was om Ajax aan een fatsoenlijk onderdak te helpen. Ook hier is echter geen sprake van subsidie omdat het stadion een volledig zelfstandige entiteit is met een eigen bestuur en Ajax slechts een fractie van de aandelen bezit. Bovendien is de gemeente ook van deze deal beter geworden omdat de gronden om en nabij het stadion De Meer konden worden aangewend om woningen te bouwen en de gemeente ook eindelijk was verlost van de infrastructurele problemen die de thuiswedstrijden van Ajax zowel in De Meer als het Olympisch Stadion vaak opleverden. Zowel bij Ajax als PSV sneed het mes aan twee kanten en was er van subsidie dan ook geen enkele sprake.

10-08-2022 10:25

Oxxer +164598 moderator

Als ik mod was zou ik met een cirkelzaag alle gloeilampen die gister en vandaag een account hebben aangemaakt wegvagen van AS.

10-08-2022 09:26

Michael 1974 +22030

Laat ze lekker. Aan het einde vd rit zijn ze meestal de tweede of derde club van Nederland. Wie het laatst lacht…..

10-08-2022 09:35

JaapStam +137516

Haha hou je rustig tijger!!! Ben ik blij dat ik al op bed lag!!! JAAAA!!! Rode Ster Belgrado nog 1 horde tegen Maccabi Haifa en dan hopelijk door naar de groepsfase tegen ons aller Ajax!!! Ik hoop het zo enorm!!! ❌❌❌

UEFA, lees je mee???!!!

10-08-2022 09:38

Oxxer +164598 moderator

@Michael 1974 & Terror Jaap

Copy that.

10-08-2022 09:41

SR83 +1765

In Gio we trust.

10-08-2022 09:20

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Laat het gaan. Rangers gaat dit afstraffen.

10-08-2022 09:19

twynestar +28525

Rangers kan er niks van.

10-08-2022 09:38

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Eindje ook niet

10-08-2022 09:47

twynestar +28525

Dus wordt PSV niet zomaar even weggeblazen door de schotten vrees ik zo.

10-08-2022 09:57

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Zei hebben Gio,die weet hoe je ze moet aanpakken.

10-08-2022 10:08

KingJames23 +11453

twynestar hebben jullie geen lampie site om met elkaar over voetbal te ouwehoeren?

10-08-2022 10:29

twynestar +28525

@KingJames23, ik zou het niet weten, ik ben Ajax fan. Wat een infantiele reactie zeg om me voor PSV fan uit te maken omdat ik niet alle blinde-haat-onzin hier onderschrijf. Hoe sneu en onzeker moet je leventje dan zijn, om achter iedere boom een spion van de vijand te zien.

10-08-2022 10:32

AjaxMadrileen +758

Nu hopen dat Rangers ze af kan houden van de Champions League. Oh, wat walg ik van die club uit Eindhoven. Ik krijg er letterlijk rillingen van als ik naar de goals van gisteren kijk. Ik kan er echt met volle verstand niet bij dat je supporter kan zijn van zo'n vreselijke club. Het straalt alles uit wat je totaal niet wil zien in een club, met name het anti-voetbal wat ze tot in de perfectie beheersen.

10-08-2022 09:15

Carrerdecasp +8167

Ik zat me gisteren al helemaal te verheugen op de kritiek die PSV in de media zou krijgen. Laf, angstig, initiatiefloos, technisch ondermaats - en dat in eigen huis. En dan ook nog kansloos uitgeschakeld worden. Daar was geen ander verhaal van te maken.

Twee hoge voorzetten in de zestien en alles is weer hosanna. PSV heeft te maken met zulke lage verwachtingen.

10-08-2022 09:14

sebastiaan1900 +5350

Ja. Alleen bij Ajax gaat het om winnen en goed spelen. Bij PSV alleen om winnen en bij Feyenoord om hard werken.

10-08-2022 09:37

Bensco +7174

Vooropgesteld dat ik denk dat wij veruit de meeste kwaliteit in huis hebben moeten we misschien ook voorzichtig gaan concluderen dat PSV een betere selectie bij elkaar heeft gesprokkeld dan sommige, waaronder ik, dachten. Gisteren was gewoon een wedstrijd waarin 2 tactieken, aanvallend en counteren, tegenover elkaar stonden en het counteren heeft gewonnen. Ik vind het ook een beetje te ver gaan om het laf voetbal te noemen. Counteren is gewoon een tactiek die in zoveel sporten wordt beoefend. Het is niet het voetbal wat wij graag zien maar er zit wel degelijk tactiek achter. Desondanks moet Schreuder deze wedstrijd ook hebben gezien en hebben geconcludeerd dat PSV alleen maar een plan A heeft. Als je Luuk de Jong neutraliseert zoals Ten Hag toen deed met Haaland haal je in feite het hele spel uit PSV en moeten Gakpo en Tol het spel gaan verzorgen. Ik betwijfel of die het niveau hebben om het verschil te maken op hoog niveau. Tevens oogt de defensie van PSV kwetsbaar en zie ik weinig voetbal vanuit de backs komen.

10-08-2022 09:06

El Pistolero +4932

"Vooropgesteld dat ik denk dat wij veruit de meeste kwaliteit in huis hebben moeten we misschien ook voorzichtig gaan concluderen dat PSV een betere selectie bij elkaar heeft gesprokkeld dan sommige, waaronder ik, dachten".

Ik waag dat te betwijfelen. Het verschil met vorig seizoen is dat PSV nu wel een betrouwbare goalie tussen de palen heeft staan en de kopkracht van Luuk de Jong is ook een belangrijk wapen. Voor de rest heb ik er mijn twijfels over of de selectie er kwalitatief überhaupt op is vooruit gegaan, als je in ogenschouw neemt dat er met Götze, Mvogo, Bruma, Doan Zahavi ook meer of minder belangrijke spelers zijn weg gegaan. De vraag is of dat überhaupt mogelijk is als je in ogenschouw neemt dat de club maar 6 miljoen heeft uitgegeven op de transfermarkt (Til en De Jong beiden 3 miljoen, Benitez, Simons, Waterman transfervrij en Savio, Braithwate en Hoever huur). De media heeft zich bij het vellen van een oordeel over het transferbeleid van PSV vooral laten leiden door de kwantiteit en de voortvarendheid waarmee de club bij het samenstellen van de selectie te werk is gegaan. Nu PSV een aantal wedstrijden heeft gespeeld, begint de veronderstelling dat PSV geweldige zaken op de transfermarkt heeft gedaan, langzaam in twijfel te worden getrokken. Benitez en De Jong zijn ontegenzeggelijk versterkingen, maar van de overige 6 spelers, van wie er ook nog eens 3 zijn gehuurd, moet dat eerst nog maar eens worden afgewacht. Til en Hoever worden inmiddels door dezelfde media die de aankopen omhoog hebben geschreven, met de grond gelijk gemaakt en gekwalificeerd als PSV onwaardig. Huurlingen Savio en Braithwate zijn vooralsnog een onbeschreven blad en gaan over een jaar in principe terug naar hun club. Als Savio zo goed is als wordt verondersteld, kan je daar sowieso vanuit gaan en als hij niet zo goed is, is verlenging van het huurcontract wellicht mogelijk maar heeft geen meerwaarde. Wellicht zelfs het tegendeel omdat hij de ontwikkeling van de aanvallende groeibriljantjes die PSV tot haar beschikking heeft, in de weg gaat zitten.

Ik ben persoonlijk meer onder de indruk van het transferbeleid van Feyenoord, alhoewel ik moet toegeven ze niet allemaal aan het werk gezien te hebben, worden de meeste aankopen genoeg kwaliteiten toegedicht en het zou mijn aan de eind van de rit dan ook niet verbazen als blijkt dat Feyenoord dichter bij PSV is gekomen dan PSV bij Ajax. PSV is van de 3 topclubs het verst in de ontwikkeling, maar het zou raar zijn als dat niet zo zou zijn omdat de club haar selectie al vrij vroeg in het seizoen op orde had en dus ook veel meer tijd heeft gehad om met een complete selectie te trainen. De selecties van Feyenoord en Ajax zijn op dit moment zelfs nog niet helemaal compleet, de clubs zijn nog steeds actief op de transfermarkt, waardoor het nog veel te vroeg is voor een objectieve vergelijking tussen de kracht van de diverse selecties. Mijn vader zaliger placht altijd te zeggen dat alle waarde naar zijn geld is en ik denk dat dat ook zo is. Ik denk dat Ajax ondanks het vertrek van de coach en de nodige sterkhouders nog altijd veruit de sterkste selectie van NL heeft, terwijl er ook nog eens de nodige talenten staan te dringen om in te stromen. Het zegt niet alles, maar wel iets dat Jong Ajax de KKD vorig jaar is geëindigd met een voorsprong van bijna 20 punten op PSV en een veel beter doelsaldo. Van dat team zijn er heel veel spelers naar andere clubs vertrokken omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren voor Ajax 1 en dus moet je je daar niet teveel blind op staren, maar aan de andere kant zegt het natuurlijk wel iets over het niveau dat nodig is om een plaatsje in de selectie te kunnen bemachtigen.

10-08-2022 09:58

Bensco +7174

Mooie reactie Pistolero ;)

Ik ben het grotendeels met je eens maar er zijn wel een aantal dingen op te merken. Allereerst zijn ze er in geslaagd enkele talenten langer aan zich te binden, talenten die weer een jaar ontwikkeling erop hebben zitten dus dat hebben dat voordeel hebben ze wel mee. Ten tweede heeft PSV, zoals jij zelf ook stelt, op 2 posities (spits en keeper) overduidelijk betere spelers staan dan volgend jaar. Ik was persoonlijk ook nooit zo onder de indruk van Zahavi, Bruma en Mvogo. ik vond Götze ook een beetje tegenvallen, zijn grootste succes bij PSV was volgens mij dat hij een heel seizoen kon spelen maar voetballend bracht hij niet veel bijzonders. Al dacht menig commentator daar anders over. Dus je kan je afvragen hoeveel ze hier op hebben ingeleverd. Verder ben ik het wel met je eens dat we van die huurlingen weinig hoeven te verwachten, het gebeurt zelden dat huurlingen de verwachtingen waar kunnen maken. Til en Veerman zijn leuke spelers en hebben tot nu toe belangrijke goals gemaakt maar of ze het niveau hebben om dit in een dubbel programma te doen betwijfel ik. En Simons moet je ook nog maar zien dat er uitkomt. Als je spelers individueel gaat bekijken is het weinig beter geworden maar als je het als team gaat bekijken wordt het een ander verhaal. Van Nistelrooy en Brands gaan weer voor de ouderwetse PSV school met een 5-3-2 formatie en counter tactiek. Ik denk dat dat wel de beste keuze is. Je compenseert het gebrek aan kwaliteit achterin met een extra verdediger en je kan zo je 2 beste aanvallers concentreren in een punt. Ik vind dat we dus heel geducht moeten zijn voor dit PSV. We moeten ze zeker niet onderschatten want lelijk voetbal of niet, ze zullen zeer waarschijnlijk weer wedstrijden gaan beslissen in de laatste paar minuten. Of dat dan geluk of kwaliteit is laat ik even in het midden

Verder ben ik het zeker eens met je betreft Feyenoord. Er zijn we een paar spelers overgekomen waarvan ik denk dat ze potentie hebben. Het is echter ook een flinke mengelmoes aan kwaliteiten, ervaringen en nationaliteiten. Slot staat voor een enorme uitdaging om dit tot een geheel te smeden. Het zou mooi zijn als ze PSV van plek 2 weten te stoten.

En wat betreft onze selectie ben ik het zeker met je eens. Er bestaat bij mij geen twijfel dat we kampioen worden al zal het wel spannend worden. Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Die harde les hebben wij onder Frank de boer ook gewoon moeten leren ;)

10-08-2022 12:01

nlvcmn +5810

Deze stelling vind ik vrij ongelukkig. Gakpo en Til kregen alle ruimte tegen ons en daarom verloren we de JC schaal. Alleen de Jong neutraliseren is dus niet de gouden standaard.

Het is verder wel veels te gezellig in en rondom Eindhoven na die JC schaal (weggespeeld totdat Gorter zich ermee ging bemoeien) en deze lucky ontsnapping waarbij PSV ook grote delen geen poot aan de grond kreeg. Het is geen bijzonder elftal en we hebben vorig jaar de implosie gezien na de uitschakeling tegen Benfica. Dat zou dus tegen Rangers zo weer kunnen gebeuren.

10-08-2022 11:38

Bensco +7174

Til was gisteren anders ook nergens te bekennen. Gakpo maakte wel indruk, technisch behendige speler maar gaat hij dit ook volhouden in een dubbel programma? Hij zat er gisteren al vrij snel doorheen.

Ja klopt ben ik zeker met je eens. Ze moeten niet in een flow van overwinningen gaan komen. Ik hoop echt oprecht uit het onderste van mijn tenen dat ze nat gaan tegen de rangers. Maar hoe reeel is die kans? Ik volg de rangers niet om eerlijk te zijn

10-08-2022 12:27

nlvcmn +5810

Rangers is volgens mij maar twee basisspelers kwijtgeraakt na de EL-finale. Volg ze verder ook niet maar lijkt mij een typisch Schotse vechtmachine waar het uit behoorlijk kan spoken, zie die 3-0 gister. Die rechtsback Tavernier scoort aan de lopende hand. Het zal erom spannen in elk geval. Heb PSV ook graag in de Europa league, dat zou plots de stemming kunnen kantelen daarzo en v Nistelrooy voor een serieuze opgave stellen. Ook lekker dat PSV dan op donderdagavond speelt... Moeten vast wel een keer daarna uit naar Groningen of Utrecht op zondag.

10-08-2022 17:12

Dirk.v +15140

Reactie van Monaco supporters.

"zo'n antie voetbal wint weer"
"betonnen muur voetbal is geen voetbal"

Dit is wel de kracht van PSV. Zoals in hun grotere jaren met Guus Hiddink. 1 goal meer maken dan je tegenstander is voldoende. 100 gemiste kansen is verspeelde energie.

Zoals een PSV supporter beschreef:

"ik heb Monaco zien voetballen en PSV zien winnen! Trots!"

10-08-2022 09:04

twynestar +28525

onder Gerets en Hiddink scoorden ze toch juist veel en makkelijk, met jongens als Kezman en van Nistelrooy? De omschakeling was belangrijk maar geen betonvoetbal. Ik vond PSV juist onder Cocu, Rutte, Koeman en van Bommel heel lafjes voetballen.

Die Fofana van Monaco gister tijdens de verlenging eens zien spelen, magistraal hoor.

10-08-2022 09:40

Ajaxbrl +13857

Het gaat er toch een keer van komen jongens dat ze weer eens CL spelen, ik heb ze ook liever in de EL, pakken ze meer punten en minder geld, daarnaast gun ik ze net zoveel als dat ze ons altijd gunnen....

10-08-2022 09:02

Bensco +7174

It ain’t over till the fat lady sings. Ze moeten de rangers ook nog verslaan en die waren vorig seizoen gewoon de EL finalist

10-08-2022 09:18

Rolo +13771

Die fat ladies ga je zeker vinden in Glasgow...

10-08-2022 09:23

Michael 1974 +22030

Bensco…toen hadden ze Bassie nog 😀

10-08-2022 09:36

Bensco +7174

Ze draaien ook een goede voorbereiding dit seizoen. De Rangers moeten het thuis gewoon al forceren en in Eindhoven achterover leunen en PSV het spel laten maken. Dat kunnen ze niet

10-08-2022 09:39

Mokum2018 +2112

Uit het verleden behaalde resultaten tellen niet, hun beste speler toen speelt nu bij ons.

10-08-2022 10:36

slumpf +4583

En wat tanden missing...

10-08-2022 12:26

suarezfan1 +945

Ben ik de enigste hier die voor PSV was gister? Wat een negativiteit hier zeg.

Het is na gister wel weer duidelijk dat je door een type Luuk de Jong wedstrijden kan winnen terwijl je er eigenlijk niet doorheen komt. Hopelijk is Lucca ook zo'n type. Tegen clubs als Getafe, Valencia en Atalanta had dit heel handig geweest.

Laat duidelijk zijn dat zo'n type bij Ajax nooit 90 minuten basis gaat staan zoals bij PSV.

10-08-2022 08:54

Ajax4glory +3266

Hoe kun je voor PSV zijn. ze pakken nu mogelijk 40 miljoen € Hoe kun je voor dat laffe countervoetbal zijn. En die vieze jankmuil is een bloedirritante etter. 3 kwart van de wedstrijd ligt hij op de grond. Als er een ander ligt gat meneer lopen zeiken. Helaas gaan die vieze boeren nu de UCL in de rangers gaan ze echt niet uitschakelen, daar komen ze kwalitatief voor tekort, helaas

10-08-2022 08:59

Ajax4glory +3266

Serieus jij zou Luuk de Jong een aanwinst hebben gevonden voor Ajax? Serieus? Als er 1 is die ik nooit in ons mooie Ajax Shirt wil zien is het wel die vieze jankmuil. Wat een irritante kwal is dat zeg.

10-08-2022 09:49

Amsteraaij +2262

Europees psv kijken is te gek. Als ze verliezen vind ik het lachen. Als ze winnen dan is het goed voor NL. Ik wil dat NL de zesde competitie van Europa wordt. Dan blijven brutere spelers langer in NL en komen ze eerder naar NL. Dus eerder naar ajax, plus is er meer weerstand in de competitie. Wordt je allemaal beter van. In the long run betekent dat voor ajax meer kans op weer een keer een Europees toernooi winnen!

10-08-2022 09:01

De Stift +7093

Helemaal mee eens. Een beter PSV is een beter Ajax. Onze competitie is de afgelopen jaren zoveel beter geworden dankzij Ajax. PSV gaat de strijd aan, waardoor Ajax ook weer beter moet worden. Als Feyenoord ook nog kan aanhaken, kunnen we mogelijk die ‘zesde’ competitie worden.
Wel zijn de lampen een levensgevaarlijke concurrent. Ook tegen ons in de JC-schaal waren ze minder, maar wisten het uit het niets te keren. Die vibe van onoverwinnelijkheid is bij ons nog ver te zoeken. Hopelijk groeit dat nog in de komende weken.

10-08-2022 09:05

Matzet +5392

Nee je bent niet de enige. Het is natuurlijk totaal onverdiend, maar ook wel eens lekker om te weten dat een Nederlandse club dat ook kan.

10-08-2022 09:02

karlhof +4718

Je kunt geen heel seizoen op basis van geluk wedstrijden winnen (Ajax, Monaco en zelfs tegen Emmen met een verschrikkelijk eigen doelpunt). Het houdt eens op. Monaco is zelfs geen Europese subtop meer.

10-08-2022 08:35

Ajax4glory +3266

Geloof me PSV kan dat wel counteren en winnen op basis van geluk zo gaat dat al jaren met die reserve Belgen

10-08-2022 09:00

Bensco +7174

Zo zijn ze al jaren achter kampioen geworden. 5-3-2 is met hun selectie simpelweg de beste optie. Extra verdedigers achterin om het gebrek aan kwaliteit goed te maken en Gakpo en Luuk in de diepte sturen waar ze het best tot hun recht komen. Je moet als ploegen 1 op 1 gaan man dekken om hun aanval te neutraliseren

10-08-2022 09:20

Ajax4glory +3266

Ze kunnen niets anders? Ze willen niets anders zal je bedoelen. Hun selectie is hier op afgestemd

10-08-2022 09:29

twynestar +28525

Bedankt voor die opmerking over reserve-belgen namens de vele Brabantse Ajax-fans. Veel succes in je pauperflatje in je wijk vol kansparels dan.

10-08-2022 09:43

Ajax4glory +3266

Leg nu niet op alle slakken zout! je weet dondersgoed hoe ik het bedoel

10-08-2022 09:46

KingJames23 +11453

Ajax4glory je moet helemaal niet reageren op dat lampie.

10-08-2022 10:34

Betuwe85 +20845

Ze zijn op deze wijze zo vaak kampioen geworden

10-08-2022 09:03

Koscar +5412

Als PSV zich plaatst zijn ze de ploeg met de eennalaagste hoeveelheid punten en komen ze dus diep in pot 4. Dat moeten ze helemaal niet willen joh

10-08-2022 08:25

Hans Verhagen +14137

Het gaat ze toch alleen maar om die 40 miljoen. Zodra die binnen is gaan ze de rem erop gooien ivm de competitie. Halen ze het niet dan komt er weer een constructie om de boel overeind te houden.

10-08-2022 08:33

noppenkoning +41447

Dit Europese geluk kunnen wij ook wel een keertje gebruiken, wij zijn meestal de “betere” en krijgen dan deksel op ons neus, nu eens andersom voor NL club. Luuk de Jong 90+6 komt elke keer weer uit, nog even en je moet bij Toto geld toeleggen als de Jong in laatste minuten scoort.

10-08-2022 08:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.