KNVB: 'Geen allochtonenstop'

door jacob 28

KNVB: 'Geen allochtonenstop'

door jacob 28

Laatst geüpdatet

De KNVB 'kan zich absoluut niet vinden' in het voorstel van de Haagse PVV-fractie om een allochtonenstop in te voeren bij het amateurvoetbal. Dat stelt een zegsman van de voetbalbond donderdag desgevraagd aan het ANP. "Integendeel zelfs: voetbal levert een zeer belangrijke bijdrage aan de integratie in Nederland", aldus de bond. "Nergens komen zoveel culturen samen als op het voetbalveld en in de voetbalkantine." De KNVB beklemtoont dat sport toegankelijk moet zijn voor iedereen. "Wij maken geen enkel onderscheid in afkomst, religie, huidskleur of seksuele geaardheid."

"Daar staan wij als KNVB voor en daar staat de Nederlandse sportwereld voor", aldus de woordvoerder van de voetbalbond. Volgens PVV-raadslid Richard de Mos 'luiden clubs al jaren de noodklok aangaande de ellende die speelt bij vele clubs met een hoog percentage niet-westerse, allochtone leden'.

Lees meer over:
Plaats reactie

marcoocoo +1

ook bij
hanbal
hokey
basketbal
ect.

wil de pvv dat dan bij alle clubs doen

amsterdam-osdorp kan de sportvelden dan wel weg halen

23-10-2010 10:47

frankv +0

die pvv heeft al genoeg beroering,en irritatie verwekt.Lekker weg wezen uit de voetbal!opzouten en mondje dicht!!!

22-10-2010 11:43

Kluin +0

Vind een allochtonenstop niet de juiste oplossing maar er zal toch een oplossing moeten komen voor vele verenigingen die naar de klote gaan. Met name in de grote steden zijn er veel problemen bij clubs waar veel allochtonen spelen. De meeste betalen geen contributie en hebben totaal geen binding met de club. De ouders staan niet achter de kantine of rijden mee naar uitwedstrijden hierdoor komen die clubs in de problemen. Ook is er vaak sprake van agressief gedrag door allochtonen maar je moet iedereen straffen die zich misdraagt ongeacht kleur/afkomst etc. In Amsterdam lopen zoveel goede voetballers rond maar in het amateurvoetbal zie je daar niet veel van terug. Blauw Wit , DWS , DWV , Osv zijn allemaal afgezakt en ik zie ze niet zo snel terugkomen.

22-10-2010 10:55

Rogyros +0

Ik kom uit Deventer, een echte 'Turkenstad'. De grootste problemen op de amateurvelden in Deventer deden zich niet voor bij Turkse kracht, Davo of Labor (waar veel allochtonen spelen), maar dat was altijd IJsselstreek. Honderd procent wit, volledig autochtoon. Maar het was tuig van de richel. Veel clubs waren bang om tegen een team van IJsselstreek te spelen. Het leek wel alsof er alleen maar criminelen voetbalden. Het heeft daar zelfs geleid tot een dode bij een schietpartij in de kantine...

In Arnhem is de meest beruchte club de Paasberg. Ook een volledige autochtone club, maar er zijn zelfs clubs die in een andere regio zijn gaan voetballen enkel vanwege de intimidaties van dit tuig. Ook Arnhem is een stad waar veel allochtonen wonen.

Hieronder wordt door sommigen geroepen dat allochtonen nu eenmaal sneller naar geweld grijpen dan autochtonen. Wat een onzin. Ligt erg aan de persoon. Het supportersgeweld in het betaalde voetbal in Nederland wordt voor 99,9% veroorzaakt door autochtonen, niet door allochtonen. Ook in Engeland en Duitsland is dat het geval. Blijkt uit onderzoek, ik baseer me dus niet op flauwekul of vermoedens. En het klopt dat er minder allochtonen op de tribune zitten dan autochtonen, maar het is niet zo dat maar 0,1% van de voetbalsupporters allochtoon is, dat percentage is natuurlijk hoger.

Voorstel van PVV geeft weer precies aan hoe die partij denkt. Want waarom heeft deze partij zich nog nooit druk gemaakt over supportersgeweld?

22-10-2010 10:34

ELPISTOLERO +3

Dat rare geschreeuw van de PVV ook steeds.. Echt weer een maatregel die kant noch wal raakt.. Straks krijgen we nog aparte bussen wat betreft de PVV...

22-10-2010 03:03

AiasLokris +2

Stel herzenloze marionetten hieronder zeg.

Rot dan ook maar op uit de ArenA of zet je beeldscherm uit als AFCA op is.
Wat hebben we? o.a.

- Uruguayanen
- Surinamers
- Antilianen
- Marokkaan
- Nederlanders
- Zweed
- Fin
- Belgen
- Kameroener
- Spanjaard
- Kroat
- Servier
- Zuid-Koreaan

AFCA CBS!

21-10-2010 23:52

AiasLokris +2

Stel herzenloze marionetten hieronder zeg.

Rot dan ook maar op uit de ArenA of zet je beeldscherm uit als AFCA op is.
Wat hebben we? o.a.

- Uruguayanen
- Surinamers
- Antilianen
- Marokkaan
- Nederlanders
- Zweed
- Fin
- Belgen
- Kameroener
- Spanjaard
- Kroat
- Servier
- Zuid-Koreaan

AFCA CBS!

21-10-2010 23:42

RobsonAFCA +0

We hebben het toch over amateurvoetbal.. niet over profvoetbal! dus een beetje nadenken slimmerd.

21-10-2010 23:46

AiasLokris +2

Aha...de hypocrisie ten top.....

22-10-2010 00:25

RobsonAFCA +0

Ik vind het inderdaad een overdreven idee om helemaal geen allochtonen meer toe te laten in het amateurvoetbal. Ze moeten tenslotte ook gewoon hun lievelings sport kunnen beoefenen en dat houdt ze ook weer van de straat.. Maar het moet wel leuk blijven soms speel je tegen teams waar hooguit 1 of 2 blanken in spelen.. dat vind ik echt te ver gaan. We zijn tenslotte in Nederland en niet in een Turkije of Marokko. En als je eerlijk bent zijn ze over het algemeen vaak ook nog eens heel snel opgefokt. Dus het lijkt me misschien wel een goed idee om het aantal een beetje in te perken.

21-10-2010 22:30

vertonghenalder +0

mee eens, het is niet erg om tegen turken of marokanen te spelen maar als het er meer dan 3/4 zijn dan krijgen ze wel een enorm grote bakkes. Dan begin ze allemaal praatjes te krijgen van ''wat moet jij nou''. ''na de wedstrijd''. ik voetbal voor m'n plezier daar twijfel ik bij hun hard aan.
Daarnaast bij ons heb je een ploeg Oranje Zwart waar alleen maar buitenlanders voetballen, zij zijn vorig jaar uit de competitie gezet en dit jaar teruggekomen om het opnieuw te proberen. Maar de scheidsrechters durven niet meer tegen hun te fluiten omdat ze bang zijn voor klappen is dat nu VOETBAL???

Als laatst niet alle marokanen en turken zijn zo.

22-10-2010 10:55

stijnos +0

want?

dit is gewoon een zuiver voorbeeld van discriminatie. het weren van spelers die zich misdragen op het veld is een ander verhaal, dat moet zeker kunnen. maar dat geldt dan ook voor autochtone spelers..

21-10-2010 21:27

stijnos +0

Vind het echt een schandalig standpunt van de PVV. Waar is de gelijkheid in Nederland gebleven? Hebben allochtonen dan helemaal geen recht meer om hun favoriete sport te beoefenen? Als ze alleen maar aparte clubs oprichten dan is het ook nooit goed, want dat gaat de integratie ook alleen maar tegen.

21-10-2010 21:20

Adrian +0

dit is natuurlijk belachelijk om ze ervan te weren,
maar ze moeten het wel makkelijker maken voor clubs om mensen die zich niet gedragen (ja, dat zijn meestal de allochtonen) eraf te schoppen.

21-10-2010 20:34

Ajaxfan007 +0

Meestal de allochtonen?!? Heb jij daar onderzoek naar gedaan?? Dat is toch allemaal onzin en door de media opgehypt.

Beste voorbeeld:
Een man die in Nederland is geboren maar Turkse ouders heeft wordt een Turkse man genoemd als hij iemand berooft.
Terwijl een Nederlander die hier geboren is en iemand berooft gewoon man wordt genoemd. Hierdoor lijkt het alsof allochtonen meer shit doen maar het is maar net hoe je het ziet.

Niet vergeten de meeste allochtonen zijn opgegroeid in dezelfde samenleving als Nederlanders. Heeft niks met afkomst, traditie noch religie te maken. Puur met laksheid en luiheid van ouders, buren en familieleden te maken.

22-10-2010 01:56

Seedorf +0

Gast, je loopt echt me je eigen domheid te koop..

´iemand´ die hier is geboren maar Turkse ouders heeft, wordt in NL een turkse-nederlander genoemd. En waarschijnlijk noemt hij zichzelf een Turk. Die jongens zijn veel te trots om zichzelf Nederlander te noemen.

Daar komt bij, Marokkaanse jongeren, uit verdere generaties, hebben nog steeds dezelfde opvoeding als de Marokkanen in eigen land. Die jongens dragen allemaal een enorm eer gevoel eigen bij zich,, en een overdreven groot groeps gevoel. Zeg 1x iets over hun familie, bijv. "je moeder" en je krijgt een klap. Die gasten hebben allemaal een f'ocking laag temperament. Daar komt overigens ook nog bij, dat veel voetbal teams niet tegen allochtone teams willen spelen, puur omdat deze zeer agressief en intimiderend over komen in het veld.

T'is gewoon een feit dat allochtone jongeren, sneller naar geweld grijpen, zeer zonde. Maar goed, de meeste van hen hebben een opvoeding/cultuur/geloof wat zich nog baseert op dingen uit de middeleeuwen.

Verder vind ik het wel jammer, want juist sport brengt mensen dichter bij elkaar. Toch jammer dat vaak de ruzies, vechtpartijen, vandalisme, negatieve klanken etc. toch wederom bij dezelfde groep weg komt.

22-10-2010 05:48

buckie +81

Allemaal problemen, waar ik overigens zelf nog nooit last van heb gehad. Ik kom ook niet uit Den Haag. Daar zal het dan wel aan liggen. Maar goed. Als die problemen er zijn, en die komen volgens jou, en ik geloof dat meerderen die mening zijn toegedaan, door de "middeleeuwse cultuur", waarom dan zelf grijpen naar een maatregel die werd gehanteerd door het foutste regime van de afgelopen eeuwen. Hitlers Naziregime. In 1941 hebben zij besloten geen Joden meer toe te laten tot geen enkele vereniging. Ik hoop dat je ook ziet dat dit te ver gaat en dat de PVV nu toch echt nazipraktijken wil gaan uitvoeren om zogenaamde problemen op te lossen.

22-10-2010 09:23

ambtenaar +23

De pvv vergelijken met nazi praktijken dan heb je het licht echt uitgevonden. Volgens jou zijn er in Nederland dus een paar miljoen nazi aanhangers.

on: Hier in brabant heb ik eigenlijk nooit problemen met alochtonen team het zijn vaak de teams uit kleine boeren dorpjes die vervelend zijn.

22-10-2010 10:14

Rogyros +0

Ik denk niet dat er een paar miljoen nazi aanhangers zijn (zoveel hebben er niet op pvv gestemd, dat was een krappe 1,5 miljoen), want de gemiddelde stemmer denkt niet zo ver door. Niet alle Duitsers waren Nazi's, terwijl Hitler door een meerderheid van de stemmen aan de macht is gekomen.

Maar dit geheel terzijde.

22-10-2010 10:37

buckie +81

Dat zeg ik niet. Dit is een nieuwe ontwikkeling binnen de PVV en het toont wel aan wat voor een partij dit is. Ik denk ook niet dat als ze daar op deze manier gaan radicaliseren, namelijk richting nazipraktijken, er weer anderhalf miljoen mensen op hun zouden gaan stemmen. Overigens, ik wil niet zeggen dat ik het WIEL heb uitgevonden, ik constateer alleen maar. De feiten zijn er, open je ogen.

22-10-2010 16:21

Adrian +0

onderzoek? nee.

Eigen ervaring? Ja.

Ik heb vaak genoeg tegen teams gespeelt met turken en marokkanen, ik ben geen racist maar realist, Het is een feit dat dat soort teams bijna altijd ruzie maken of iets dergelijks. Zelf heb ik een trukse jongen en marokkaanse jongen in mijn team , niet mis mee. maar het zijn toch vaak die allochtoonse teams die voor problemen komen, of stoere jongetjes die "gangster" willen zijn of iets dergelijks. Daarnaast, bij het uitgaan. Je kan gewoon niet ontkennen dat in minstens 80% en allochtoon de oorzaak is. Het heeft helemaal niets met racisme te maken dit, het is gewoon zwwaar kut hoe veel allochtonen zich gedragen. En ik ben geen voorstander van wilders, maar ik stem wel op hem. Waarom? Hij is de enige die er wat van durft te zeggen. Natuurlijk heeft hij totaal geen gelijk in zijn visie, maar hij komt wel voor een groot probleem op!

23-10-2010 14:24

showtek +0

en toch ben ik het hier deels mee eens. ik zit zelf ook op voetbal en soms moet ik tegen teams voetballen waar er maar 1 echte nederlander bij zit, de rest is allemaal turks of marrokaans.

21-10-2010 20:03

Weazy +0

Als die willen voetballen dan kan je niet zeggen ga weg jij bent een turk als ze daar gewoon meer donkere leden hebben wat boeit dat!

21-10-2010 20:19

Liefhebber +1

Dus???? Is toch juist leuk?

21-10-2010 20:29

AFCACBS1900 +2493

ja leuk man, dat getrap en dat stoer doen van onze marrokaanse en turkse medemens. Erg leuk.

Je bent zeker een boer die tegen Wiljan speelt in plaats van Rachid.

Praat niet ergens over als je er geen verstand van hebt,

21-10-2010 21:19

Liefhebber +1

Volgens mij is t duidelijk dat jij praat over iets waar jij geen verstand van hebt. Namelijk het feit dat ik nooit tegen allochtone teams zou hebben gespeeld. Dat heb ik namelijk vaak zat, niet meer problemen mee gehad dan met hersenloze boertjes zoals jij.

21-10-2010 22:24

AFCACBS1900 +2493

Ik weet niet waar je speelt maar je mag je gelukkig prijzen als je nooit problemen heb gehad met marrokanen op het veld. Over hersenloos gesproken, als ik een boer was zou ik me eigen volk toch niet beledigen?

21-10-2010 22:29

walter +0

Wilders is zelf ook allochtoon ze moeder komt uit Indonesië. en ze vrouw uit Hongarije.

21-10-2010 19:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.