'Eriksen benaderd door drie clubs, Brentford-manager hoopt op langer verblijf'

door Jesse ter Haar 46

Bron Twitter

'Eriksen benaderd door drie clubs, Brentford-manager hoopt op langer verblijf'

door Jesse ter Haar 46

Bron Twitter

Laatst geüpdatet

Christian Eriksen is benaderd door drie verschillende clubs, zo schrijft Fabrizio Romano op Twitter. Toch hoopt Thomas Frank, trainer van Brentford, op een langer verblijf van de oud-Ajacied. De oefenmeester van Eriksens huidige club heeft zelfs goede hoop dat Eriksen er nog een termijn aan vastplakt. Bovendien liet Eriksen al weten eerst met de leiding van Brentford te gaan zitten.

De Deen moest tijdens de afgelopen winter plots op zoek naar een nieuwe club. Door eerdere hartproblemen en het daarop geplaatste ICD-kastje mocht hij namens Inter immers niet meer in actie komen. In de Serie A is het spelen met dergelijke apparatuur simpelweg niet toegestaan.

Eriksen dook in die periode op bij Jong Ajax, waar hij in Ajax-kledij trainingen afwerkte. John Heitinga, trainer van de beloften, liet zich eerder deze week nog lovend uit over die periode van de oud-Ajacied. 'We speelden een keer een positiespel, twee tegen twee met Chris als vrije man. Iedereen stond eromheen: spelers, staf­leden. Niet één fout maakte hij. Nul. Voor jonge voetballers die denken dat ze zelf vrij goed zijn, is dat een eyeopener', klonken zijn lovende woorden.

Een langer verblijf bij Ajax leek echter nooit de insteek en dus tekende hij in januari een contract bij Brentford. Inmiddels speelde hij daar tien duels in de Premier League en keerde hij ook al terug bij het nationale team van Denemarken. Zijn contract loopt na het seizoen echter alweer af en drie clubs meldden zich dus al voor de spelmaker. Welke drie clubs dit zijn, is vooralsnog niet bekend.

Frank hoopt op verlenging van 'win-win-situatie'

Ondanks de aanbiedingen gelooft Frank in een langer verblijf van Eriksen bij de club uit Londen. 'Ik ben ervan overtuigd dat er een goede kans is dat hij zal blijven', zegt hij daarover op een persconferentie. Hij hoopt daarmee dat de 'win-win-situatie' van de tweede helft van het huidige seizoen verlengd wordt. Er lonkt eeuwige roem. 'Als Christian blijft, bouwen de fans een standbeeld voor hem', zo weet de oefenmeester zeker.

Lees meer over:
Plaats reactie

Tommyshelby +128514

Voor hem zou ik het salarisplafond wederom breken. Superster.

20-05-2022 23:25

ajax1981 +3114

aardig spelertje wel

20-05-2022 23:10

ajax1981 +3114

Held en Ajacied, morgen nog halen

20-05-2022 23:11

AdK +1657

Tis heel simpel, hij komt niet.

Bij een subtopper in de PL verdiend hij net zoveel of wellicht meer als bij ons.
Daarbij zal de stress/werkdruk bij een subtopper minder hoog zijn dan bij ons en dus beter voor z’n hart.
Hier moet hij leveren, daar mag het.

Het zou me verbazen als die naar een topploeg overstapt, dat zou mijn inziens alleen om meer salaris gaan.

Het zou me dus helemaal verbazen als hij naar ons een overstap zou overwegen.
Clubliefde vind je zelden, uitzonderingen daar gelaten.
Ik zou het fantastisch vinden, maar verbazingwekkend.

20-05-2022 11:05

Cruijffthebest +13347

Eriksen wil CL spelen, dus kom naar huis Christian!!!!

19-05-2022 18:33

Rasmussen +25823

Jongens spelers als Alderweireld, Chivu, Zlatan, Suarez, Vertonghen, Eriksen komen niet terug. Nu niet, toen niet, morgen niet.
De Eredivisie is een te zwakke competitie, kunstgrasvelden, een slecht klimaat en belastingstelsel.

19-05-2022 18:18

Intec2.0 +12403

Eredivisie is helemaal geen zwakke competitie meer. We zitten in een droom vlucht vraag is kan dat volgehouden worden. Geen enkele reden om de competitie te kleineren.

19-05-2022 20:26

Ajax27 +19086

Ach komop, omdat we het 1 jaar in de Conference League aardig doen met meerdere ploegen? Ik had al die ploegen wel eens willen zien als ze in de groepsfase van de Europa League hadden gespeeld.

De eredivisie is gewoon een matige competitie. Het is te hopen voor de competitie dat Feyenoord in de lift komt en op een gegeven moment een serieuze concurrent wordt waardoor je weer 3 echte topclubs hebt en er 2 daarvan jaarlijks in de CL spelen en de 3e in de Europa League standaard een ronde of 2 door komt.

Maar voor de rest blijft het gewoon een beetje behelpen. Hadden we maar een top-6 zoals in Engeland, Italië of Spanje.. Dan heb je al een heleboel toffe wedstrijden waar iedereen van elkaar kan winnen en de competitie gewoon een stuk spannender is om naar te kijken. Duitsland en Frabkrijk gewoon ronduit saai.

20-05-2022 00:51

Intec2.0 +12403

Kleine stadions bepalen niet het niveau van de competitie. Het niveau van de eredivisie stijgt het kleineren daarvan slaat nergens op.

20-05-2022 08:20

HendrikAjax +16830

Op de absolute topcompetities na hoeft de Eredivisie voor geen enkele competitie onder te doen. Zonder PSG is de Eredivisie geeneens minder dan de Ligue 1

15-06-2022 12:53

Tommyshelby +128514

Wij moeten echt een goeie poging wagen. Kwaliteit boven kwantiteit.

19-05-2022 17:33

ArthurG +1616

Volgens mij wil iedereen hem naar Ajax hebben. Maarja toen hij weer ging spelen waren er duidelijke geluiden dat hij per se naar de Premier League wilde. Dat zal dan een half jaar later niet veranderd zijn, zeker nu er grotere Premier League clubs zijn met interesse.

19-05-2022 16:28

Oxxer +163874 moderator

Maakt niet uit hoe vaak kamp Eriksen zegt alleen in Engeland te willen spelen en wonen, op AS blijven ze vragen om een contract aanbieding van Ajax

Net een klein kind dat blijft zeuren om snoep bij zijn moeder.

19-05-2022 18:14

Daneman +1383

Alsjeblieft Christian, als je dit leest, kom onze kant op

19-05-2022 20:14

Suarez16_ +9175

Ajax moet hem echt een aanbieding doen. Ik denk dat hij het hier ook naar zijn zin heeft met Blind en Klaassen, een aantal Deense jeugdspelers en schone in de buurt (zal ook wel snel een functie bij Ajax krijgen). Iemand die weet of hij toevallig een Nederlandse vriendin heeft? Kan ook nog mee spelen. Zat op zijn 16de al in Nederland.

19-05-2022 15:35

Nr.10 +110990

Volgens mij heeft hij een Deense vrouw. Misschien moeten wij een aantrekkelijke Amsterdamse vinden die hem bij die vrouw weg kan lokken, en naar Amsterdam.

19-05-2022 15:59

Kingoffdatoilet +17131

Ik zou Eriksen altijd proberen. Misschien willen ze daar Klaassen of Alvarez wel hebben:)

19-05-2022 15:29

Omar +17166

Neem aan dat ze Eriksen geen aanbieding gaan doen/hebben gedaan omdat ze na Nouri/Blind niet het risico willen nemen om nog een speler met een hartproblemen binnen te halen.

19-05-2022 15:22

Kingoffdatoilet +17131

Waarom niet. Blind kan ook nog mee.

19-05-2022 15:25

VoorAltijdNummer14 +25322

Dat is natuurlijk, op basis van de roofbouw die door Ten Hag op Daley Blind is gepleegd, een fabeltje van Mike Verweij.
Niet dezelfde kwaal I know, maar Eriksen is net als Blind volkomen veilig verklaard en Ajax heeft met Daley laten zien dat ze dus op het oordeel van de professional vertrouwen.

Het is een compleet smakeloze actie van Mike Verweij geweest omdat te suggereren terwijl iedere 'simpele fan' het vertrouwen in Blind heeft kunnen waarnemen. Een parodie op een 'professional' die Mike!

19-05-2022 15:33

Nr.10 +110990

Hij had toch gewoon gesuggereerd dat het met de zaak Nouri te maken had, en niet met Blind? Ik heb ook gehoord dat het eerste klopt, die zaak liep nog in januari toen Eriksen meetrainde. Dat ging over hoeveel geld Nouri had kunnen verdienen als er beter was ingegrepen, en was een zaak van tientallen miljoenen. Je snapt wel dat het dan niet handig is om tegelijkertijd zelf een speler waarbij in een vergelijkbare situatie wel adequaat is gehandeld voor miljoenen te contracteren. Dan verhoog je gewoon tegelijkertijd het bedrag dat je aan de familie Nouri moet uitkeren.

19-05-2022 16:02

VoorAltijdNummer14 +25322

Je hebt gelijk dat het destijds niet handig was ivm de afwikkeling van de zaak Nouri. Echter gooide Verweij van de week weer het balletje op dat ze het risico niet aandurven bij een eventuele transfer deze zomer. Dat is natuurlijk onzin, gezien het aantoonbare vertrouwen in 'spelers met een kastje'.

Deze zomer zou Ajax dan bij uitstek een goede club voor Eriksen zijn, maar met de achtergrond info dat zijn vrouw het liefst in Engeland woonachtig is en hij zo ongekend gepresteerd heeft bij Brentford, is dat een utopie helaas.
zijn 2 verschillende dingen,

19-05-2022 16:09

Eurysaces +29505

Van Eriksen en Blind was niet bekend dat ze een hartproblemen hadden, dat weten we dus van geen enkele speler zeker. We weten wel dat spelers terug op niveau kunnen komen na een hartprobleem.
Eriksen laat in de Premier League zien dat hij het verschil maakt, Ajax zou gek zijn als ze hem geen aanbieding zouden doen. Beste realistische "aankoop" die Ajax deze zomer zou kunnen doen in mijn ogen.

19-05-2022 16:47

ÁlvaroRecoba +13695

Stel je voor: een middenveld met Eriksen (10), Kudus en Taylor; Bergwijn, Tadic en Antony ervoor; Martínez en Timber erachter, nog even kijken naar de backs en Gorter op doel. Dan staat er echt een topelftal.

19-05-2022 15:13

Kingoffdatoilet +17131

Ik zelf zou Pasveer lekker op de goal zetten en ik ben persoonlijk ook geen fan van Bergwijn. Maar Bergwijn is ook nog lang niet gehaald dus dat moeten we maar eens zien.

19-05-2022 15:26

ÁlvaroRecoba +13695

Als Haller en Gravenberch verkocht zijn, is een paar miljoen meer of minder echt geen probleem, hoor. Hij zal ook goedkoper zijn dan een half jaar geleden. Nu nog zelf met een miljoentje minder salaris genoegen nemen.
Valt over te twisten, natuurlijk, maar ik houd van Tadic in de spits en juist daarbij is er snelheid en diepgang vanaf links gewenst, omdat Antony de bal ook liever in de voeten krijgt. Lastig om een betere dan Bergwijn te halen (zie Daramy, nadat Sulemana niet wilde).
Brobbey als eerste invaller (direct in de spits of voor Bergwijn en dan Tadic naar links). Ihattaren langzaam achter Antony brengen, met Berghuis als alternatief.

19-05-2022 15:35

Nr.10 +110990

@alvarorecoba. Het is niet erg realistisch, maar dat zou best een aardig elftal kunnen zijn, hoewel je natuurlijk nog maar moet zien hoe Kudus en Gorter het gaan doen volgend seizoen. Daar moet je natuurlijk goede alternatieven voor hebben in je selectie. Ook ga ik er dan maar vanuit dat Blind er gewoon in staat op linksback.
Verder valt het weer op dat jij, net als bijna iedereen hier, geen enkele speler noemt die bovengemiddeld kan koppen.

19-05-2022 16:04

ÁlvaroRecoba +13695

Eens, hoor, met je voorbehouden. Wat Gorter betreft: met Pasveer als tweede en Steek als derde doelman is er genoeg achtervang om het met hem aan te kunnen durven, zou ik zeggen. Voor Kudus idem: Berghuis, Blind, Klaassen, als je wat aan het middenveld sleutelt. Als Kudus zijn vorm van zijn eerste Ajax-maanden had behouden, zonder blessure, dénk ik dat hij nu een vaste basisspeler was geweest, al blijft dat speculeren, en de kans dat hij het alsnog wordt is er niet groter op geworden, maar hij heeft ook nooit meer structureel de kans gehad. Dat hij tegen Vitesse op de bank begon, was echt belachelijk. Ik zou het wel aandurven de voorbereiding met hem in de beoogde basiself te beginnen en dan maar te kijken hoe het loopt. Al mag er ook best een topmiddenvelder bij worden gekocht (Ozy noemt Wendel van Zenit nogal eens, lijkt me op een oog een uitstekende keuze).
Qua koppen heb je helemaal gelijk, al is Martínez voor zijn lengte wel een bovengemiddeld goeie kopper, maar in absolute termen misschien niet. Maar goed, om er nog eens een cliché in te gooien: het super-Barça van Pep blonk er ook niet in uit. :)

19-05-2022 17:03

Nr.10 +110990

Wat het koppen betreft: dat is vooral defensief belangrijk. Want je kan zelf best een speelstijl ontwikkelen waarin koppen niet prominent is als jij de bal hebt, maar de tegenstander is een ander verhaal. Als je geen topper hebt in de lucht achterin, dan is het grote nadeel dat een tegenstander altijd vrij eenvoudig en heel effectief onder jouw druk uit kan spelen door gewoon de bal lang te geven op het type Luuk de Jong of Fellaini, die dan dus makkelijk alle kopduels wint. Je zou denken dat wij Ajax-volgers dat inmiddels wel weten. Wij hebben nu wel iemand die dat heel goed kan verdedigen: Edson Alvarez. Die heeft het meeste defensieve kopduels gewonnen bij ons, omdat hij altijd die lange ballen oppakt. Maar ja, die wil niemand hier in z’n opstelling voor volgend jaar zien he…
Het Barca van Guardiola is dan ook een slecht voorbeeld, want die speelden in balbezit inderdaad zelf niet door de lucht, maar hadden wél spelers die defensief zeer goed konden koppen voor als de tegenstander dat deed, met name natuurlijk Piqué, die ook gewoon langer dan 1,90 is. Puyol was trouwens een uitzonderlijk goede kopper voor zijn lengte, goede timing en sprongkracht. En Busquets is geen goede kopper, maar heeft natuurlijk wel zijn lengte mee, en stond altijd vlakbij die verdedigers.

19-05-2022 17:25

ÁlvaroRecoba +13695

Klopt, aan Piqué en Puyol dacht ik wel, maar met die twee hield het op -- en ik dacht inderdaad aan aanvallend koppen (Ajacied, hè).
Dat is zeker handig aan Álvarez, zoals hij wel meer goede punten heeft, tegen een club als City zou ik hem er óók altijd in zetten voor onderscheppingen over de grond, dus dat is in orde, natuurlijk, maar daar hoor je ook niemand over klagen. Het is alleen onhandig dat hij niet kan voetballen, als je als plóeg wil voetballen -- zeker met Klaassen én Haller ervoor is dat wat veel. Dat kan, dan krijg je een ander soort speelstijl, maar ik hield met name van het Ajax van 2018/'19, met elf rasvoetballers, zodat het nergens in de opbouw stokt. Heeft allebei z'n voor- en nadelen, want dat dat in de omschakeling niet voor méér defensieve problemen heeft gezorgd (met Schöne, met Blind achterin) is ook wel wonderlijk, ik weet niet of dat jaar in, jaar uit was goedgegaan, maar ik had het graag gezien. :)

20-05-2022 00:24

Nr.10 +110990

18-19 was inderdaad mooi. Toen hadden we dit probleem niet, omdat we met de Ligt al een geweldige kopper hadden. Één hele goede kopper is genoeg, want het gaat om die lange bal, en daar kan je op anticiperen. Meestal heeft de tegenstander ook maar één target man, die je dan kan opzoeken. En ja, Alvarez is aan de bal niet sterk. Als hij dat wel was geweest, had hij maximaal twee seizoenen bij ons gespeeld. Met Frenkie hadden we in 18-19 een uitzonderlijke speler, die zowel verdedigend als in balbezit top was, maar dan zie je ook dat we die niet lang kunnen houden. Schöne was trouwens verdedigend heel belangrijk, omdat hij positioneel heel sterk was en echt in de organisatie dacht. Je hoeft niet per se snel of sterk te zijn. We hadden toen trouwens ook Nico linksback, ipv Blind, en Donny op 10 ipv Berghuis, twee spelers die defensief veel meer aan het elftal toevoegen. Je kan Alvarez in principe vergelijken met Schöne dat seizoen. Ipv Frenkie heeft hij ook Gravenberch naast zich, weer minder defensieve inbreng. In 18-19 was de balans over het hele team genomen juist veel beter, in het huidige team is een Alvarez harder nodig dan toen.

Ik zeg niet dat wij per se met Alvarez moeten spelen. Ik zeg alleen dat Alvarez nu kwaliteiten aan het elftal toevoegt, dat koppen (mn met het oog op de lange bal) en het positioneren met het oog op de counter, die niemand anders in onze selectie heeft, en die je gewoon nodig hebt. Dus tenzij iemand een speler in die opstelling voor volgend jaar voorstelt die dergelijke kwaliteiten ook heeft, én beter aan de bal is, heb je een probleem met die opstelling. Maar wat ik vooral zie is dat niemand er rekening mee houdt.

20-05-2022 09:27

Eurysaces +29505

Brobbey voorin met Tadic en Antony lijkt me beter, maar met de wetenschap dat Brobbey geen seizoen lang een 90 minuten spits is, denk ik dat Bergwijn een uitstekend alternatief is met Tadic dan in de spits. Geeft de aanval ook meerdere wapens.

19-05-2022 16:53

Eurysaces +29505

Moeten we sowieso veel meer gaan doen volgend seizoen. Je ziet hoe kwetsbaar we op het eind van het seizoen waren met wat blessures.

19-05-2022 17:39

Ricoteb +53174

Eigenlijk lijkt het me wel mooi als ie nog eventjes bij die club blijft. Is geen extreem grote club, en hebben hem toch de kans en vertrouwen gegeven om terug te keren op het hoogste niveau. Kan me voorstellen dat een heleboel clubs dat niet aangedurfd hadden. Tuurlijk is hij veel te goed voor die club, maar dat heeft ook wel een bepaald charme. Ik zou het natuurlijk ook prachtig vinden als ie terugkeert bij Ajax, maar ik verwacht er eigenlijk niet veel van.

19-05-2022 15:09

JordanAFCA +22481

Er is altijd plek voor buitenkansjes en vooral voor deze parel.

19-05-2022 15:06

AFCAMM +11335

Zou het ergens wel mooi vinden als hij daar nog even blijft, voor de club. Tegelijkertijd is ‘ie hier natuurlijk ook gewoon welkom.

19-05-2022 14:30

Ajaxbrl +13690

H2 come on!! K3 mag ook als het niet lukt..

19-05-2022 14:24

ÁlvaroRecoba +13695

Alles op alles zetten. Kom op, Klaas!

19-05-2022 14:16

noppenkoning +41140

Sowieso een aanbieding doen, je weet het niet, al is er maar een paar procent kans toch proberen.

19-05-2022 14:14

Pakschaal020 +2124

Dit! Nooit geschoten is altijd mis. Vind het raar dat er een aantal supporters zijn hier die al boos worden als je t erover hebt. Mensen zijn veranderlijk en misschien dat hij in de zomer alsnog wel het ziet zitten om naar een ander land te gaan. Als het niet zo is, jammer en doorschakelen. Als hij openstaat om in ieder geval erover te praten, waarom in godsnaam niet gewoon proberen? Is een harde werker, technisch zeer goed en past bij de ajax cultuur.

19-05-2022 14:41

MidMid +5674

Maar zo werkt dat toch helemaal niet. Je doet toch pas een aanbieding als je weet dat de speler zelf ook wilt komen. Ik vermoed dat Ajax echt wel contact heeft gehad met Eriksen, maar als hij heeft aangegeven nog in Engeland te willen blijven spelen (bij welke club dan ook), dan heeft het geen zin om een bod uit te brengen.

19-05-2022 14:45

noppenkoning +41140

Ja maar stel alleen 2 degradatiekandidaten uit Engeland doen hem een aanbieding, dan kan hij misschien toch gaan twijfelen.

19-05-2022 14:54

Stamhoofd +11527

It's coming home!

19-05-2022 14:07

Turbo +41847

Hopelijk zitten wij er ook bij. Bezopen dat die zedendelinquent deze jongen geen eens een voorstel heeft gedaan.

19-05-2022 13:54

Eurysaces +29505

Neem aan door Ajax, zou een geweldige aanvulling zijn op het middenveld. Het middenveld mist een kopstuk, Klaassen en Berghuis zijn het niet en de talenten er achter hebben nog een lange weg te gaan.
Naast Eriksen kun je spelers als Kudus, Taylor, Ihattaren, Klaassen of Berghuis zetten en in alle varianten heb je een uitstekend middenveld. Met Eriksen zou je zelfs Alvarez nog kunnen behouden op het middenveld.

19-05-2022 13:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.