'El Ghazi moet vrezen voor contractontbinding bij 1. FSV Mainz'

door Jesse ter Haar 80

Bron BBC

'El Ghazi moet vrezen voor contractontbinding bij 1. FSV Mainz'

door Jesse ter Haar 80

Bron BBC

Anwar El Ghazi moet vrezen voor de ontbinding van zijn contract bij 1. FSV Mainz, zo schrijft de BBC vrijdag. De mogelijke actie van de clubleiding van de Duitse club komt nog altijd voort uit een social media-post waarmee de oud-Ajacied zijn steun voor Palestina uitsprak in het conflict met Israël.

Tien dagen geleden werd de aanvaller al uit de selectie gezet door de Bundesliga-club. Het kwam voort uit de woorden die El Ghazi gebruikte op zijn kanaal. 'From the river to the sea, Palestine will be free', schreef hij. De uitspraak oogt onschuldig, maar wordt als antisemitisch beschouwd. Het zou immers staan voor het verdrijven van het Joodse volk.

Donderdag kwamen club en speler samen en werd El Ghazi gevraagd om zijn excuses aan te bieden voor de pro-Palestina-post. De reactie van de voormalig speler van Ajax was echter dat hij staat voor vrede en menselijkheid voor alle slachtoffers van het conflict. Op zijn Instagramkanaal reageerde hij als volgt: 'Ik veroordeel het doden van onschuldige burgers in Palestina en Israël en hoop op vrede in het Midden-Oosten. Mijn eerdere verklaringen zijn verkeerd geïnterpreteerd. Ik wil duidelijk maken dat ik voor vrede sta.'

1. FSV Mainz neemt geen genoegen

Daarmee is het nog niet gedaan voor de clubleiding van 1. FSV Mainz. El Ghazi zou donderdag immers te horen hebben gekregen dat zijn contract alsnog ontbonden zal gaan worden. Het Engelse kanaal heeft de Duitse club om een reactie gevraagd, maar 1. FSV Mainz besloot niet te reageren op het verhaal.

Lees meer over:
Plaats reactie

rich67 +6687

Domme hufter. Zn politieke uitspraken onderstrepen dat nog maar eens

29-10-2023 13:28

PH2BOT +40536

Niet al te slimme gast. Dan krijg je dit. Hij is nu wel klaar. Exit Anwar zogezegd.

28-10-2023 23:47

onderkantlat +1768

Ik sta naast Anwar

28-10-2023 19:02

Chadd +7759

Bij de uitgang?

28-10-2023 20:09

AFCA1996L +16014

Zelfs op AS heb je geen vrijheid van meningsuiting meer zonder dat er reacties verwijderd worden. Als je hier gevoelig voor bent, is het misschien verstandiger om er helemaal geen topic over te maken.

28-10-2023 18:15

Chadd +7759

"Tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen bestaan er geen verschillen. Wij maken deel uit van één volk, de Arabische natie. Kijk maar, ik heb familieleden met het Palestijnse, Libanese, Jordaanse en Syrische staatsburgerschap. Wij zijn één volk. Alleen maar om politieke redenen onderschrijven wij zorgvuldig onze Palestijnse identiteit. Het is namelijk van nationaal belang voor de Arabieren om het bestaan van de Palestijnen aan te moedigen tegenover het zionisme. Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identiteit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd tegen Israel voort te zetten"

- PLO-leider Zuhair Mohsen in 1977

28-10-2023 16:58

fluwelenlinker +11927

Voetbal dat politiek correct wil zijn? Yeah right.
Clubs die spelers verhandelen als zijn het vleeswaren, een WK organiseren in Qatar, omkoperij bij de vleet, ... dus die gaan ineens even oordelen of een speler iets wel of niet mag zeggen/schrijven? Politiek correct heeft hun nog nooit iets kunnen schelen en nu wel. Wat een grap!

28-10-2023 16:48

Ajax34 +4089

Vrijheid van menings uiting mag schijnbaar niet meer in deze samenleving. Of je het mee eens bent of niet. FSV Mains heeft schijnbaar een politieke agenda anders maak je, je hier helemaal niet druk over. Bij oorlog zijn is er maar 1 winnaar en dat zijn diegenen die er aan verdienen terwijl de mensen aan beide kanten worden afgeslacht.

28-10-2023 16:48

Ajacied33 +36831

Beide kanten? Het zijn alleen maar de Palestijnen die dag in dag uit geslacht worden. Smerige beest die Netanyahu en niemand grijpt in

28-10-2023 16:57

AFCA1996L +16014

- Geen stroom
- Geen internet
- Geen eten en water
- Alle communicatiemiddelen afgesloten

Bombardementen blijven vervolgens doorgaan en de enige reactie die het Westen geeft is,"Ja maar, Hamas....
Ik heb me nog nooit zoveel geschaamd voor dit land als nu.

28-10-2023 18:23

Chadd +7759

Waar en wanneer heef 'het Westen' precies die reactie gegeven?

28-10-2023 18:37

Chadd +7759

@Ajacied33

Ja dat denk jij.
Hou jij het maar bij CestMocro volgen.

28-10-2023 18:38

PH2BOT +40536

Dat Netanyahu ten faveure van vooral zichzelf zijn volk ernstig heeft verdeeld was al erg genoeg en hij had na die afstotelijke Hamas ( lees ISIS) terreuraanval op m.n. weerloze babies, kinderen, tieners en bejaarden direct moeten aftreden. Om aan de macht te kunnen blijven maakte hij zichzelf echter schuldplichtig aan die ultra orthodoxe kolonisten coalitiepartij die a.g.v. hun grote gezinnen steeds meer macht krijgen binnen de democratie Israël.

Israël had de beelden van die verschrikkelijke slachting door die doorgesnoven Hamas psychopaten aan de gehele wereld moeten tonen om zo diezelfde wereld de ware aard van de Hamaskliek te tonen.

Maar nee...Netanyahu ipv te zijn afgetreden moest nu van zijn coalitiegenoot keihard wraak nemen en dat was precies wat Hamas (Iran) voor ogen had: giga veel erbarmelijk leed onder de Gazanen ...dat levert prachtig materiaal op voor de mediapropaganda van de Hamasterreurorganisatie.

En zo trapte Netanyahu vol in de door Iran opgezette val. Hamas lijdt zelf niet maar de door hun onderdrukte bevolking kan geen kant op. 15 jaar geleden begon bij jonge Gazanen een economische up-rising met winkeltjes en ICT...en steeds meer handel met Israël.

Ja..maar dàt was tegen het zere been van de ayatollah baardmannen in Iran en na een jaar vernietigde Hamas al die positieve ontwikkelingen in Gazastad.

Hamas(Iran) houdt de eigen bevolking zwaar onderdrukt zodat ze volledig afhankelijk blijven van de geldstromen vanuit Iran. Met dat geld wordt de bevolking onderdrukt, wapentuig aangeschaft, tunnels gegraven en militaire commandocentra incl trainingen ingericht. Niks geen onderwijs of ecomomische ontwikkeling....daar heeft Iran niks aan.

Een 2e Dubai op de Gazastrook? ..dat zou het grootste doembeeld voor Hamas zijn. Dus om in het wereldnieuws te blijven slachtten ze meer dan 1.000 weerloze burgers van Israël af...op meer dan verschrikkelijke wijze.

Israël heeft niets geleerd van 9/11 toen de VS wraak gingen nemen ipv met wijsheid te reageren. Wanneer Hamas uitgeroeid wordt zal dat de redding zijn voor de Gazanen... maar daar lijkt het nu te laat voor dankzij deze vernietigende bombardementen.

Dat Hamas zijn onderdanen gebruikt als levend schild voor hun wapensystemen was al wat langer bekend...tot onder ziekenhuizen en scholen aan toe. Hamas maakt zo martelaren van hun eigen (door henzelf onderdrukte) onderdanen... en allemaal uit naam van een god die de moslims eerst zelf hebben bedacht (net als bij al die andere religies trouwens).

Dat vervolgens door hetzelfde slag religieuze debielen de Joden in NL verantwoordelijk worden gesteld voor hetgeen de regering Netanyahu doet, laat of aanricht en zij hier als inwoners van NL bedreigd worden en uitgescholden is van een ongekende orde.

Maar NLders zijn altijd al wegduikers geweest en die zullen het niet (durven) opnemen voor hun Joodse medeburgers.

In Iran worden jonge vrouwen gewoon op straat vermoord of in coma geslagen door de religieuze gekken van de zedenpolitie. Dat zijn ook moslims. Dan moeten we nu eigenlijk volgens hetzelfde 'principe' alle moslims in NL daar verantwoordelijk voor gaan stellen en ze gaan bedreigen, uitschelden en uit hun huizen jagen. Dat is nl precies wat die pro-Hamas moslims nu hier in NL met de NLse Jodenburgerij doen.

Wanneer wij ons hier in onze samenleving zo laten polariseren is er van geen samenleving meer sprake en zal de moslimhaat in dit land alleen maar ongefundeerd gaan toenemen. Lekkere samenleving!

Frankrijk pakt het nu tenminste wèl stevig aan: van alle vernielingen welke door die anti- semitische demonstranten worden aangericht zullen - mits minderjarig- de herstelkosten op hun ouders worden verhaald...al of niet gescheiden. Ook zullen ouders die blijk hebben gegeven de opvoeding anti- maatschappelijk in te richten zullen verplicht worden opvoedkundige cursussen te gaan volgen. Zoniet dan wordt hen de Franse nationaliteit afgenomen inclusief alle rechten. De niet volwassen jeugd die vernielingen aanricht zal in een opvoedingsgesticht worden heropgevoed en hun ouders zullen voor alle door hun kinderen veroorzaakte schade op moeten draaien.

Zouden ze hier in NL ook moeten doen. Je hebt namelijk ook plichten in een democratische maatschappij. In het MO bestaat geen enkele democratie maar enkel en alleen autocratiën. ...of nee wacht: Israël is een democratie in het MO....de énige inderdaad.

29-10-2023 00:50

Heimdallr +659

Zeg AS, wel heel flauw om een comment met een grapje (El Gaza) meteen te verwijderen.. Dit beledigt toch niemand?

28-10-2023 15:33

vandenhaas4 +15124

Dure grap voor Mainz. Buitenkansje voor clubs die nog een rechtsbuiten nodig hebben.

28-10-2023 13:59

PH2BOT +40536

...een zeer matige rechtsbuiten dan wel te verstaan.

29-10-2023 01:00

Ajacied1981 +17412

En terecht. Lekker naar de zandbak tussen zijn vriendjes spelen

28-10-2023 13:10

Web +178830

Zullen wij het maar over voetbal hebben

28-10-2023 10:34

AFCACruijff14 +162651

Precies.

Triest hoe AS steeds meer afzakt naar een clickbsitsite. Laat dit soort topics dicht als je weet dat het een grote politiek reltopic word.

28-10-2023 11:27

Web +178830

Ze leren het niet

28-10-2023 18:35

PH2BOT +40536

Goede informatie is altijd welkom Web. Wie namelijk niets weet moet alles wel geloven.

29-10-2023 01:03

DatKanNiet +2128

Dat gene wat ons verbindt hierzo is Ajax en voetbal. Laten we het dan ook lekker over voetbal hebben. Ieder z'n mening mag immers in dit vrije land en in deze democratie. Het valt op dat vele meningen hier niet zo accuraat worden onderbouwd en maar wat geroep is. Over meer dan alleen dit onderwerp. Laat het verdeel en heers niet lukken en niet dit platform overnemen. Is zonde. Althans dat is mijn bescheiden mening.

28-10-2023 10:14

Altijdindestraat +40302

Precies we zijn geen politieke partij, genoeg fora en outlets daarvoor.

28-10-2023 11:20

Bky +56799

Dit wordt vast een gezellig topic.

28-10-2023 08:31

Mv9494 +16659

AS mods: Geen discussies over de oorlog

ook AS:

28-10-2023 08:22

mvdk +44378 moderator

Klopt, heel irritant. Ze verwachten dat we politieke discussies voorkomen, maar ondertussen... Dit is één van de redenen waarom ik laatst flink tekeer ben gegaan binnen AS. We hebben 3 moderators, maar ze steunen ons totaal niet. Binnenkort heb je er 0👍

28-10-2023 11:37

SteviePienaar078 +3795

Wat een enorme onzin ook, waarom zou je politieke discussies willen voorkomen? Kinderachtig gedoe.

28-10-2023 12:57

mvdk +44378 moderator

Omdat we een voetbalsite zijn. Jij mag een andere mening hebben, maar voor dit soort discussies zijn voldoende alternatieve sites en Sociale media.

28-10-2023 16:40

Sjaakie +5827

Bizar, hoe men in Duitsland (en elders ) omgaat met het doen en laten van Israël. Een collectief trauma: alles mag. Ze hoeven zich dan ook al 75 jaar aan geen enkel internationaal of humanitair recht te houden.

El Ghazi heeft niets verkeerds gezegd. De uitspraak 'From the river to the sea, Palestine will be free' valt in Nederland gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. Dit werd in 2021 aangevochten, maar 15 augustus jl bevestigde het Gerechtshof Amsterdam de uitspraak van 2 jaar geleden, dat de slogan niet antisemitisch, haatzaaiend, opruiend of bedreigend is en binnen de vrijheid van meningsuiting valt.

28-10-2023 07:59

de echte causio +2314

In Duitsland is deze kreet wel strafbaar.

28-10-2023 09:20

TeringHenkie +28689

Als dezelfde rechter dit in 2023 nog een keer moest overdoen, in deze tijd met de woke cultuur, krijg je een heel andere uitslag.

Politiek Nederland heeft niet voor niets van Baarle en Simons aangeklaagd met deze uitspraak!

28-10-2023 10:43

Sjaakie +5827

Lezen, Teringhenkie: 15 augustus JL. Dat ís 2023. Niks woke aan, gewoon de wet.

29-10-2023 00:37

TeringHenkie +28689

"El Ghazi heeft niets verkeerds gezegd. De uitspraak 'From the river to the sea, Palestine will be free' valt in Nederland gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. Dit werd in 2021 aangevochten, maar 15 augustus jl bevestigde het Gerechtshof Amsterdam de uitspraak van 2 jaar geleden, dat de slogan niet antisemitisch, haatzaaiend, opruiend of bedreigend is en binnen de vrijheid van meningsuiting valt."

Dit gelde toen in nederland. El Ghaze heeft dit in Duitsland gedaan en daar is het wel strafbaar. Dus gewoon terecht dat ze El Ghazi eruit hebben getrapt, het is gewoon strafbaar.

Bizar dat jij een mening hebt voor het rechtsysteem van een buurland.

28-10-2023 10:46

Sjaakie +5827

Niks bizars aan: gewoon vergelijken. Misschien moeten Duitse rechters zich hier ook maar eens over uitspreken.

29-10-2023 00:39

TeringHenkie +28689

Dat ga jij niet veranderen en dat wordt hier gelukkig in Nederland ook nog ff overwogen of dat strafbaar is.

29-10-2023 00:41

Sjaakie +5827

Zie mijn reactie aan Noxin.

29-10-2023 00:47

TeringHenkie +28689

Ook al een kut reactie. Dat jij Hamas steunt is al erg zat. Ik weet wat Israël heeft gedaan, maar ook wat de Palestijnen en Arabieren in de tweede wereld oor met hitler hebben gedaan. En zo 3 weken terug vanuit het niets valt ineens terreurgroep Hamas Israël aan en nu kun je reactie verwachten. Israël moet nu doorgaan en Hamas totaal vernietigen! Ongeacht wat dat kost..anders blijven de joden vogelvrij!

29-10-2023 00:54

Sjaakie +5827

Ik steun het Palestijnse volk, niet Hamas. Dat jij niet met inhoudelijke reacties om kunt gaan is me al eerder duidelijk geworden Teringhenkie. En 'vanuit het niets? Nee, na 75 jaar onderdrukking. Educate yourself.

29-10-2023 01:38

Mudjie.M +1790

Ben helemaal met je eens

29-10-2023 07:33

AlexIbarra +19343

https://nos.nl/artikel/2495345-from-the-river-to-the-sea-leus-is-geweldsoproep-vindt-kamermeerderheid
Beetje onduidelijk wat het inhoudt dat 'Een kamermeerderheid vindt dat...' maar volgens mij worden hier ook maatregelen genomen om de uitspraak strafbaar te maken. 'Aansporen tot geweld' klinkt als strafbaar.

28-10-2023 11:40

Bky +56799

Ik wist niet dat het Nederlands recht ook van toepassing is in Duitsland. Interessant.

Maar goed, nu je er achter bent gekomen dat het strafbaar is in Duitsland lijkt het mij dat je je mening 180 % draait en achter de beslissing van Mainz staat? Het is immers strafbaar in Duitsland dus Mainz heeft niets verkeerd gedaan volgens jouw post.

28-10-2023 12:14

Sjaakie +5827

Is het strafbaar in Duitsland, Bky?
De tweede kamer denkt ook dat dit in Nederland het geval is, maar zoals aangegeven is dat dus niet zo.

29-10-2023 00:42

Bky +56799

Ja, dus wat is nu je mening?

29-10-2023 07:24

Sjaakie +5827

In de kern: dat El Ghazi (en Mazraoui) niets verkeerds hebben gezegd. Zij komen op voor een onderdrukt volk en staan dan ook aan de goede kant van de geschiedenis.

29-10-2023 07:57

Bky +56799

Dus je eerste post sloeg gewoon nergens op en je cherrypicked maar een beetje wat je uitkomt?

29-10-2023 08:24

Sjaakie +5827

Goed lezen Bky. Je kan veel van mij zeggen maar wat ik te berde breng is wel altijd coherent.

29-10-2023 08:38

Bky +56799

Ben je het nu dus eens dat El Ghazi is ontslagen? Want dan ben je wel coherent met je eigen argumentatie.

29-10-2023 08:44

Sjaakie +5827

Nee natuurlijk niet. Waar gaat het mis?

29-10-2023 09:02

Noxin +15615

Je zou haast denken dat Duitsland een ander land is.

28-10-2023 15:43

Sjaakie +5827

In een hoop opzichten beter dan Nederland Noxin, maar hier is toch echt sprake van een collectief historisch trauma. Terwijl het helemaal niet over joodse mensen, laat staan antisemitisme gaat, maar over de staatsterreur van Israël.

29-10-2023 00:46

Noxin +15615

Ach, laten we eerlijk zijn: als het moslims onder elkaar waren geweest, had niemand er iets om gegeven. Het Westen had z'n schouders opgehaald en in het Midden-Oosten hadden misschien alleen de sjiietische landen er wat van gevonden.

29-10-2023 01:31

YC11 +1102

Herkansing voor Ajax, gewoon binnenhalen en je niet bemoeien met wat spelers persoonlijk doen (zolang niet crimineel)

Hangt me finaal de strot uit, wij als voetbalclub delen niet de mening van deze speler.
Je bent een voetbalclub ga voetbaldingen doen het boeit niemand wat Ajax van de oorlog in Israel/Palestina vindt.

28-10-2023 03:36

MarkP +21774

Weer Middelmaat binnenhalen, ajax heeft wat kwaliteit nodig niet een el ghazi.

28-10-2023 04:41

Sense of.H +5472

Je weet toch dat Ajax een Jodenclub is hé. 😂

28-10-2023 05:42

DatKanNiet +2128

Feitelijk onjuist. Het is Feyenoord dat opgericht is door Joden. De geuzennaam Jood voor Ajax was omdat er ten tijden Joodse mensen in het bestuur zaten (weet ik alleen van de penninmeester zeker). De supporters omarmde deze geuzennaam en is de reden dat er met een Israëlische vlag wordt gezwaaid tijdens wedstrijden.

28-10-2023 10:10

Stamhoofd +11549

Eigenlijk slaat het dus nergens op en is ook niet meer zo van deze tijd.. Alleen je gaat het er waarschijnlijk nooit meer uit krijgen.

28-10-2023 10:21

TeringHenkie +28689

Het komt omdat Ajax toen het werd opgericht in een wijk voetbalde waar toevallig veel Joden woonden.

28-10-2023 10:47

Noxin +15615

De kreet "We gaan naar de Joden" komt doordat in de begindagen Ajax in een voornamelijk Joodse wijk speelde. Had weinig met het bestuur te maken.

28-10-2023 15:46

Sense of.H +5472

Heb even opgezocht

De HBS-leerlingen vriendengroep richtten op 15 oktober 1893 samen met de medescholieren Floris Stempel, J. van der Net, G. van Hilten en Doudart de la Gree, Woortman, Jonkhart (zoon van de baas van café Jonkhart) en de gebroeders Thomasze (van wie later bekend werd dat die Amsterdamse joden hielp met het in gebruik nemen van een onderduikadres ) een voetbalclub op. Zij noemden de voetbalclub 'Union', maar veranderden de naam al snel in 'Foothball Club Ajax' (inclusief de spelfout).

28-10-2023 15:56

Ajacied33 +36831

Never!!! Ga je mond spoelen voor deze beledigende woorden man

28-10-2023 16:27

Sense of.H +5472

Het is een feit,

28-10-2023 16:29

Ajacied33 +36831

Zoek eens de definitie op van "feit"

28-10-2023 16:55

Sense of.H +5472

Ajax Godenzonen Superjoden De derde ster die is in Amsterdam. Er is geen club die ons kan evenaren. Want wij zijn Ajax Amsterdam.Ajax Godenzonen Superjoden

Lalalala lalalala lalalala


Iedereen zing mee 😉

28-10-2023 17:54

Cruijffthebest +13450

Nee, figuren die zo haatdragende berichten maken zijn niet welkom.
Hamas steunen, dan ben je niet goed bij je hoofd. Extreem terroristen zijn het, die ook nog eens door dat achterlijke Black Lives Matters worden gesteund, denk daar ook maar eens over na wat een tuig dat is!

28-10-2023 08:25

DatKanNiet +2128

Veel feitelijke onjuistheden. Laten we het lekker over voetbal hebben hierzo.

28-10-2023 10:11

Ajacied33 +36831

Gelukkig is Israël geen terroristenstaat toch? Of geldt het net als bij Rutte meten met 2 maten? Grootste tuig op aarde is Israël samen met de VS.

28-10-2023 16:30

Robertini +39805

Enorm dom, je voetbalcarriere weggooien voor een zinloos haatdragend instagram-postje. IQ van een bakfiets heb je dan.

28-10-2023 01:58

dod +620

Jij blijkbaar ja..

28-10-2023 08:12

Robertini +39805

Wat een basisschool-niveau.

28-10-2023 12:39

Petterson +25255

Wat mij betreft een lovenswaardig besluit van de betreffende clubleiding. Ik blijf erbij dat het een walgelijke uitspraak is. Dat is het op ieder moment, maar zeker vlak nadat een barbaarse terreurdaad heeft plaatsgevonden. Slap excuus om te zeggen dat zijn woorden verkeerd “geïnterpreteerd” zijn. Zou hem sieren als hij zijn eerdere uitspraak zou herhalen en de gevolgen accepteren ofwel zijn uitspraak intrekken en zeggen dat hij de verkeerde woorden heeft gebruikt. Met dit statement plaats hij alle verantwoordelijkheid buiten zichzelf. Slap!

28-10-2023 01:20

BakkalBijter +11728

Ja israel heeft het er zelf naar gemaakt dat niemand meer om hun lijden geeft vind je niet? Ze zijn duizenden onschuldige mensen aan het plat bombarderen

28-10-2023 12:09

w86 +9496

Je hoeft de daden van Israël niet goed te praten, als je Hamas wil veroordelen.

Ik heb geen zin om me in die hele geschiedenis te verdiepen, maar zie wel dat er over en weer walgelijke misdaden worden begaan. Ik wil beide partijen daarin niet steunen.

Dat El Ghazi er voor kiest om Hamas met deze leus te steunen, zegt dus genoeg. Net zoals al die snoepen die hier met Palestina vlaggen de straat op gaan. Maar ook die Israëlische jongen die snel genaturaliseerd wordt terwijl hij hier nooit geweest is.

28-10-2023 15:20

BakkalBijter +11728

Hoe kom je erbij dat el Ghazi Hamas steunt? Hij steunt Palestijnen. Ze leven daar opgesloten met 2 miljoen mensen met beperkte middelen omdat Israel al jaren de grens dichthoud terwijl ze ook nog eens honderden gebouwen plat bombarderen. Er zijn inmiddels tienduizenden mensen onder het puin gekomen en dat zijn gewoon schandaligr misdaden van Israel die benoemt moeten worden. Hamas zijn ook schoften en gebaseerd op extremisme en haat, maar die aanval kan in geen manier goedpraten wat er nu gebeurd. Daarnaast doen ook teveel mensen alsof Palestijnse burgers en Hamas een zijn, wat niet klopt.

29-10-2023 10:50

w86 +9496

Doordat hij een spreuk gebruikt die onschuldig oogt, maar wel antisemitisch is en zo ook wordt beoordeeld.

Daarbij, onschuldige Palestijnen? Die hebben wel zelf voor Hamas gekozen als volksvertegenwoordiger bij de laatste verkiezingen. Dan kan je moeilijk zeggen dat die 2 miljoen mensen dat niet willen?

En hoorde laatst ook nog dat 1 miljoen inwoners jonger dan 18 is. Dus ze planten zich op dat kleine stukje grond ook nog voort als konijnen. Maar oh wat moeten we die kinderen zielig vinden.. Nou sorry, maar ik heb die kinderen niet ter wereld gebracht.

29-10-2023 12:59

Oxxer +165099 moderator

AS zijn er al genoeg clicks?

28-10-2023 00:36

AFCACruijff14 +162651

Echt heel verstandig dat AS de reacties hier open laat.

Ze zouden eens leren van het verleden. Hou het hier gewoon over voetbal en laat de rest weg.

28-10-2023 00:21

MrIvez +3516

Draait allemaal om clicks en $$. Zelfde in het media landschap, beter om individuele Bloggers/journalisten te volgen die daadwerkelijk on the ground zijn

28-10-2023 00:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.