'Barcelona biedt 27 miljoen op Vertonghen'

door JipVR 46

'Barcelona biedt 27 miljoen op Vertonghen'

door JipVR 46

Laatst geüpdatet

TOPTRANSFER - FC Barcelona hoopt ex-Ajacied Jan Vertonghen aan te trekken. De Spaanse grootmacht zou 27 miljoen euro op de verdediger hebben geboden, zo melden verschillende Engelse en Spaanse media. Vertonghen heeft nog tot de zomer van 2016 een verbintenis met Tottenham Hotspur. De Belg verliet Ajax vorig jaar voor 15 miljoen euro. In 2003 kwam de mandekker naar Ajax, waar hij vanaf 2007 in het eerste speelde.

Lees meer over:
Plaats reactie

swabs +0

http://www.youtube.com/watch?v=LVgHB_IGKpk

Held

10-08-2013 19:19

S.Ajacied +5201

Jantje kan het niveau van Barcelona zeker aan.

10-08-2013 15:22

paulurs +0

Blijft onbegrijpelijk, hij had vorig jaar voor een derde van de prijs ook naar Barca kunnen gaan, er waren toen al genoeg mensen die dat niveau in hem zagen!

Net als Suarez, had voor de helft van wat hij nu kost ook al bij de top mee kunnen spelen..

Meest recente blunder van een eredivisietopper die de top laat lopen is Bony. Volgend jaar zal die ook 50+ zijn!

Als je aandelen in spelers kon kopen, was dit handel met voorkennis..

10-08-2013 14:25

ST +23083

Volgens mij is 15 miljoen meer dan de helft van 27 miljoen en niet een derde. Voorderest allemaal onzin. Bony zal nooit meer dan 50 miljoen waard worden (die is al achter in de 20) en speelt voor Stoke. Daarnaast hebben clubs als Barca gelijk dat ze niet een speler van Ajax halen. Kijk naar Afellay. Die was de eredivisie ontgroeid maar komt daar niet aan de bak. Als je van het niveau van Barca bent dan moet een speler zich ook al op een hoger niveau dan Ajax hebben bewezen. Het is helaas de realiteit van de dag.

10-08-2013 14:32

MosesD +14687

Onzin, Bony is 24 en daar zit nog enorm groeipotentieel in. 50 is wellicht wat overdreven, maar zeker 30+. Afellay is een middenvelder en is bij Barca nooit op zijn positie gebruikt. Overigens betwijfel ik sowieso of hij dat niveau wel aankan.

10-08-2013 14:54

ST +23083

Ok, foutje wat zijn leeftijd betreft dan. Wordt het overigens niet eens tijd voor een andere accountnaam? Topclubs als Barcelona shoppen tegenwoordig niet zo snel meer bij Ajax omdat het niveauverschil gewoon veel te groot is. Dan is het logisch dat ze eerder naar de Premier League kijken. Dezelfde reden waarom wij (Ajax) eerder naar een ploeg als AZ kijken dan naar een ploeg als Sparta. Want ja zo groot is het verschil nu eenmaal.

10-08-2013 15:44

MosesD +14687

Clubs als Barca komen alleen voor een exceptioneel talent, en die loopt er op dit moment niet rond. Spelers gaan steeds op jongere leeftijd weg, maar dat betekent niet dat ze zijn uitgeleerd bij Ajax. Maar kijk, Barcelona maakt toch wel een foutje hoor als ze straks het driedubbele gaan betalen voor Vertonghen in vergelijking met wat ze vorige seizoen aan Ajax hadden moeten betalen. Is dus wel een dure inschattingsfout. Vertonghen, Suarez zijn imo spelers die wel degelijk rechtstreeks de stap naar de top hadden kunnen maken. Maar ja, de eredivisie wordt steeds minder aantrekkelijk en het gat met het buitenland almaar groter, vandaar dat spelers ook sneller gaan naar clubs onder de absolute top.

10-08-2013 16:06

AlexIbarra +19287

Ajax heeft nooit 15 miljoen voor Vertonghen ontvangen en Bony is 24 jaar.

Of Barca er goed aan had gedaan om Vertonghen direct van Ajax over te nemen weet ik niet maar wat jij zegt klopt sowieso niet.

10-08-2013 16:45

Linaatje04 +0

Maar wie zegt dat een speler als Vertonghen of Suarez het gelijk had gered bij de absolute top, d.w.z. clubs als Barcelona? Iedereen verklaarde Vertonghen voor gek dat hij 'maar' naar de Spurs ging, omdat hij veel meer in zijn mars had. Ik heb het altijd een juist verstandige keuze gevonden. De stap van Ajax naar Barcelona is echt heel groot, en slechts een enkeling zal deze stap direct aankunnen. Ik vind het niet meer dan een enorm compliment voor Vertonghen, die hiermee bewijst dat hij nu toe is aan de absolute top en daarvoor de juiste route heeft genomen.

10-08-2013 14:50

CrazyDJ +0

Het zal eens tijd worden ook zeg dat hij bij zo'n club komt.
Tottenham, prachtige club maar hij verdient beter, zou een flinke aderlating voor Tottenham zijn maar Vertonghen kan die top echt wel aan, zeker een Barca kan hem uitstekend gebruiken.
Hopelijk klopt het en komt het rond!

10-08-2013 13:48

Joodje123 +0

Zou een mooie en verdiende stap zijn voor jan!

10-08-2013 13:12

elpresidente +2

Spurs laat Jantje nooit gaan voor 27, Barca heeft vorig jaar gewoon lopen slapen. Die transfer zou wel heel mooi zijn voor Ajax net als Suarez die toch weer naar een topclub gaat. Zijn beide spelers die bij Ajax vandaan komen en dat geeft toch maar weer aan dat we de ideale springplank zijn naar de Europese top.

10-08-2013 12:55

martijnf007 +0

krijgt ajax ook een deel van de transfersom???

10-08-2013 12:47

elpresidente +2

een 5% opleidingsvergoeding sowieso.

10-08-2013 12:55

martijnf007 +0

dat is dus sowieso 1,35 miljoen

10-08-2013 13:05

diwa +0

dat klopt

10-08-2013 13:28

3star +0

Kan me de woorden van bril en snor van een paar jaar geleden nog herinneren. "Middelmatige verdediger, goed voor Newcastle United". Ik heb altijd een topverdediger in Jantje gezien. Zijn enige manco is dat hij niet supersnel is.

10-08-2013 12:28

Darkbird +2505

Nou dat opent de deuren voor Toby bij Spurs! Ajacieden bevallen in de Engelse competie zo goed!

10-08-2013 12:17

paulurs +0

Als Bale voor 100 miljoen verkocht wordt, hebben ze echt geen behoefde om hun op 1 na beste speler ook nog te verkopen.. Zeker niet voor 27 miljoen!

Als ze voor 100 miljoen oa Eriksen halen, hebben ze Bale probleem al opgelost (al is het een iets mindere god) en hebben ze nog ongeveer 85 miljoen om echt wat van de selectie te maken.. Met slimme aankopen, doen ze gewoon mee voor de titel!

10-08-2013 12:16

De_Meer +1

Als dat bericht klopt waarom hebben ze zich dan vorig jaar niet bij Ajax gemeld? Vreemd beleid van Barcelona, je hebt geen belangstelling voor een speler als je hem voor ruim 10 miljoen kan overnemen, maar een jaartje later ben je wel in ene bereidt om meer dan het dubbele voor dezelfde speler te betalen.
Verschillende mensen zeiden toen al dat Vertonghen een goede aanwinst voor Barcelona zou zijn en hebben hem toen al aanbevolen bij Barcelona, maar men wilde hem niet.

10-08-2013 11:59

robert R. +2

Ajax kreeg 9 miljoen + 3 miljoen variabel. Die 15 miljoen klopt niet.

10-08-2013 11:21

Raikkonen94 +641

Inderdaad, AS had hierin wel wat beter haar werk mogen doen. Zou het onze Jan wel gunnen, toen hij bij Ajax vertrok was hij echt de beste speler (en als verdediger nog wel) in de Eredivisie.

10-08-2013 11:40

Pinaki1985 +0

Je bent en blijft onze held Jantje!!!

10-08-2013 11:13

vakMforever +294

Dit geeft wel aan dat er ergens binnen de Ajax organisatie c.q.directie zaken niet helemaal goed worden ingeschat. Iedere keer lijkt Ajax haar spelers te moeten verkopen omdat contracten aflopen of er nog maar 1 jaar te gaan is. Spelers die de absolute top aankunnen zoals Vermaelen, Vertonghen maar ook Suarez en Ozbiliz gaan voor Europese maatstaven schijntjes weg. Ajax is te voorzichtig met het aanbieden van langdurige contracten en zijn er teveel spelers die een clausule in hun contract hebben dat zij voor een gelimiteerde som wegmogen. Zal mij niet verbazen als dit ook het geval is met Eriksen en Fischer. Ik vind dit uitermate irritant dat clubs ala Spurs maar ook Arsenal en Liverpool bij Ajax kunnen shoppen op het laatste moment omdat men weet dat Ajax toch overstag zal gaan en de salarissen zover uit elkaar liggen dat er ten alle tijden een conflict ontstaat tussen werknemer en werkgever. Ik zit echt te wachten op creativiteit van de huidige directie om dit een halt toe te roepen. Slechte zaak dat het maximale salarisplafond bij Ajax zo naar buiten is gekomen en iedere mongool met poen denkt bij Ajax voor minimale bedragen spelers weg te kunnen kapen. Wanneer is de echt grote klapper op transfergebied bij Ajax geweest? Luuk de Jong van Twente naar Borussia M.G. 14 miljoen, Mertens voor circa 10 miljoen van PSV naar Napoli, Lens voor een waanzinnig bedrag (boven 10 miljoen) naar Dynamo Kiev, Chadli voor 8,5 miljoen naar Spurs en wij moeten blij zijn met 6,5 miljoen voor Toby. Ik voorspel dat hij binnen 2 jaar voor het dubbele van dit bedrag weer verkast naar een grotere club. Ergens....gaat er iets niet goed bij Ajax.

10-08-2013 11:12

Jari10Litmanen +0

Klopt bij Ajax kunnen clubs altijd goedkoop winkelen. Ik verbaas me vaak hoeveel Portugese clubs ontvangen voor spelers. James Rodriguez en Joao Moutinho samen voor 70 miljoen, Witsel 40 miljoen, Hulk 40 miljoen, Luiz 25 miljoen (plus Matic) en Bruno Alves 22 miljoen.

10-08-2013 11:40

FUBAR +189

Die opbrengsten gaan echter niet naar de club, als ze geluk hebben misschien de helft. De rest verdwijnt in de zakken van allerlei schimmige investeringsmaatschappijen. Lees de VI maar.

10-08-2013 11:49

MichelAngelo66 +22258

Dat gegoochel met die bedragen is zo ondoorzichtig als wat inderdaad. Het voetbal is door en door verrot en Uefa en Fifa doen daar niets aan, omdat bepalende bobo's er zelf beter van worden.
Portugal is armlastig maar toch worden er daar dit soort bedragen uitgegeven. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat er iets niet klopt. Ik denk dat er veeeel meer loos is dan dat wij maar kunnen vermoeden. Legale onderwereld.

10-08-2013 12:01

pimp +493

Die spelers hadden al een flink salaris. Ga er voor het gemak uit dat Hulk 3 miljoen per jaar verdiende bij Porto. Stel hij heeft een contract voor nog 3 jaar, zijn contract waarde is dan 9 miljoen.

Vergelijk dat met de 1 miljoen die Eriksen verdient met een contract van 1 jaar en zie het verschil ;)

Contractduur en salaris zijn zeer bepalend voor transferwaarde.

10-08-2013 11:51

RoodWit +62

Mee eens , en dit probleem is er al jaren, structureel.

10-08-2013 12:13

BigDaddy84 +0

Prachtig verhaal, maar je vergeet een paar belangrijke punten. De clubs die hogere salarissen bieden spelen veelal in betere competities en hebben meer vaste inkomsten. Hierdoor zijn die clubs zowel sportief als financieel dus interessanter. Ajax heeft een lange tijd geprobeerd hierin mee te gaan door het geld wat werd ontvangen bij de beursgang in te zetten bij transfers en salarissen. Het grootste probleem hierbij is dat dat geld vanzelf op raakt als de prestaties tegenvallen (en zo geschiedde). Om dus stappen te zetten hierin (en bijv. De Jong nog een extra contractverlenging met salarisverhoging aan te bieden) zullen de vaste inkomsten omhoog moeten (hierbij tellen CL en transfers dus niet!). Dan moeten we dus denken aan hogere tv-inkomsten (nieuwe deal is al gesloten), sponsoring (Ajax is zich internationaler aan het oriënteren) en bijv. slim investeren. Dat laatste is nog niks van bekend, maar Ajax heeft door de hoge variabele inkomsten de afgelopen seizoenen wel de ruimte om investeringen te doen. Bijvoorbeeld het kopen van de Arena is al vaker geopperd hier (of dat rendabel is weet ik niet).

Ajax heeft dus zeker nog stappen te maken, maar die stappen zijn echt niet makkelijk (lees: het kost tijd!) en er wordt achter de schermen al hard aan gewerkt. Ik kijk dus met veel vertrouwen uit naar de toekomst, zeker als er internationaal wat sponsors worden aangetrokken en er slimme investeringen worden gedaan!

PS: Je stelt dat het slecht is dat het maximale salarisplafond naar buiten is gekomen, maar niemand weet wat dat plafond precies is (itt bij PSV, waar het 1 miljoen is). Zolang niemand weet wat dat plafond precies is, kunnen andere clubs daar ook geen gebruik van maken.

10-08-2013 12:44

MosesD +14687

Maar het is wel een feit dat Ajax in mijn optiek nooit echt langdurige contracten afsluit. Bij toptalenten en belangrijke spelers moet je dat wel doen. Kijk, spelers zullen altijd vertrekken bij Ajax, maar dan wel tegen de hoofdprijs. Dat kan als er nog een contract voor 2 jaar is. Met een contract voor 1 jaar is dat eens stuk moeilijker. Zie Vertongen, Vermaelen en nu Alderweireld en Eriksen.

10-08-2013 13:38

BigDaddy84 +0

Daar heb je wel gelijk in, maar ook daar zit een visie achter. PSV neemt bijv. het risico Engelaar langdurig vast te leggen tegenover een topsalaris. Vervolgens presteert hij niet, dient hij zijn contract uit en kost het PSV (naast de transfersom) klauwen met geld. Ajax pakt het zo aan dat ze jongens nog een volgend contract kunnen geven. Eriksen verdient op dit moment nog geen miljoen bij Ajax, waardoor er nu makkelijk een aanbieding kan worden gedaan van 1,5 miljoen per jaar. Het is dus meer gericht op: eerst laten zien dat je belangrijk bent voor het team en daarna ervoor betaalt krijgen. Ik snap dat je bijv. een Maher langer wilt vastleggen, maar als hij niet presteert kom je er niet vanaf (hij verdient immers teveel en zal niet naar een andere club gaan) en als hij wel presteert zal hij zeker geen nieuw contract tekenen omdat je al aan je max. zit qua salaris.

Vertonghen is overigens geen goed voorbeeld. Die had een contractverlenging getekend met een lager salaris, om zijn transferwaarde te drukken. Daar zijn dus afspraken over gemaakt. Alderweireld zal je bij een langdurig contract sowieso niet veel meer dan 12 miljoen voor vangen, dus die 8 is prima. En zoals ik in mijn eerste stuk al vertelde, Eriksen kan ongeveer een verdubbeling van zijn salaris tegemoet zien als hij bijtekent.

Ik zal niet zeggen dat het één beter is dan het ander, maar voor beide manieren valt wat te zeggen. Ajax kiest in mijn ogen voor de variant waarbij het risico het laagst ligt, wat op zich te begrijpen is naar aanleiding van de vorige jaren (hoge salarissen, te weinig transfers).

10-08-2013 13:54

MosesD +14687

Begrijp wat je bedoelt en ook wel eens, maar ik vind dat je uitzonderlijke talenten en sleutelspelers toch echt lang moet vastleggen. Daar zit in mijn optiek minder risico in. Maar inderdaad de mindere goden en twijfelgevallen zeker geen langdurige contracten.

10-08-2013 14:22

seandebom +0

Hoop het voor hem, maar Spurs laat hem nooit weggaan.

10-08-2013 11:09

Robinjo1988 +1

Geweldig als dit doorgaat! Gelijk shirtje van Barca halen uiteraard.

HELD

10-08-2013 11:03

timvt +0

Zeker weten!

10-08-2013 11:21

timvt +0

Zeker weten!

10-08-2013 11:21

Hart4Ajax +10

De baas der bazen in de verdediging. Geen enkele ex ajacied wens ik zoveel geluk toe als onze Jan! Hoe hij is omgegaan met Ajax vind ik nog steeds fantastisch

10-08-2013 10:52

Poulsen410 +0

Ik hoop echt dat dit waar is. Heb Jan na Ajax altijd al bij Barca willen zien

10-08-2013 10:52

DHsuarez16 +1

Supervet, mocht dit waar zijn! Het is em gegund ;)

10-08-2013 10:45

rosumohan +1

Mooi voor hem en terecht. Kan nu echt een grote worden.

10-08-2013 10:40

VMB +0

yes ik hoop het ! :D hadden ze eerder moeten doen..maargoed. hoop dat het goed komt. BAM!

10-08-2013 10:33

insectenverdelg +23497

Heeft Ajax een doorverkoop clausule op Jan zitten?

Iig zou t behoorlijk wat geld aan opledingsvergoeding zijn..

10-08-2013 10:21

Count Yoda +0

En dan tegen Barcelona in de CL
Verdient een helden ontvangst in de Arena

10-08-2013 10:16

AjaxPros +0

Hopelijk gaat hij daarheen en word hij een vaste waarde.
Zou toch geweldig zijn voor ons en voor Jan zelf, als er een speler is die ik zo'n transfer gun is het Jan wel!

10-08-2013 10:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.