Vink en Perez kritisch op Taylor: 'Hij mist het gif'

door Roemer Smid 114

Bron ESPN

Vink en Perez kritisch op Taylor: 'Hij mist het gif'

door Roemer Smid 114

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Marciano Vink en Kenneth Perez hebben zich in Dit was het weekend bij ESPN kritisch uitgelaten over Kenneth Taylor. Volgens de analisten is de jonge middenvelder de hoofdverantwoordelijke voor de grote ruimtes in de omschakeling.

Taylor werd na een uur gewisseld voor Silvano Vos. 'Ajax kreeg meer controle, waardoor er niet weer grote afstanden ontstonden', aldus Vink, die ziet dat Taylor grote ruimtes weggeeft op het middenveld. 'Op een gegeven moment kon Heerenveen er zo doorheen lopen.'

Vink denkt dat Taylor beter tot zijn recht komt als nummer tien. 'Bij Jong Oranje speelt hij veel op tien. Daar is hij goed, in combinatie met Brian Brobbey. Op die acht-positie mist hij het gogme om die vijf tot tien meter aan te sluiten, om kort op iemand te zitten en om die gozer niet te laten draaien. Hij is een fantastische voetballer, maar hij mist het gif.'

Ook Perez kritisch op Taylor

Ook Perez ziet dat Taylor nog stappen moet maken. 'Hij heeft wel veel loopvermogen. Het begint ermee dat je dat in je hebt om het te kunnen doen. Hij is nog jong en moet van alles nog leren. Ik hoorde hem van de week zeggen dat hij een leider wil zijn... Hou alsjeblieft op. Ga je eerst ontwikkelen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

MichelBoerebach +29192

'...Hij is nog jong en moet van alles nog leren. Ik hoorde hem van de week zeggen dat hij een leider wil zijn...'
Dat is nu het probleem met dat Taylor jochie: hij denkt zelf dat hij heel goed is. Misschien dat iemand hem binnen de staf (of een medespeler) kan vertellen dat hij er helemaal niks van kan?

06-11-2023 20:42

Anti-040-Loserclub +1893

Taylor is een slappe kut. Een fatsoenlijke pass geven is al een brug te ver, laat staan het mee verdedigen. Daar voelt hij zich te groot voor, dan sjokt die prutser met een slakkengangetje terug.
Ajax moet hem zo snel mogelijk zien te slijten komende transferperiode. Het is schandalig dat hij steeds als 1e op het wedstrijdformulier wordt gezet. Weet niet wat de trainers in de afgelopen 1,5 jaar in hem zagen. Hij is zeker geen profniveau.
Stel Vos lekker op zijn positie. Probleem opgelost!

06-11-2023 19:54

C14 +22439

Zoals Vink al zegt, 'het is een fantastische voetballer'. Dat de meesten dat niet zien is omdat men er een kinderkijk op nahoudt, niet in detail kijkt en analyseert, vooral kicken op spectaculaire acties, rushes, etc.

Taylor heeft denk ik de beste techniek en handelingssnelheid van de hele selectie. Qua techniek vooral in de aanname, de passing en balbehandeling. Hij denkt ook duidelijk één of meer stappen vooruit, in plotselinge benarde situaties weet hij meestal alsnog de juiste keuze te maken en daarnaar te handelen. Dat alles is de basis die bepaalt hoe hoog het niveau zal zijn waarop je plafond ligt.

Dus in de basis een hele goede voetballer, en ook echt een Ajaxmiddenvelder, want snapt het combinatiespel en is daar heel goed in.

Dat hij volgens velen niet genoeg geeft, kan zijn, maar doet niets af aan zijn voetbaltalent.

Gravenberch was veel luier dan Taylor los van een paar rushes, de bal afgeven en dan niks meer doen, gebeurde er niet veel. Het was een verademing toen Taylor erin kwam, en Ajax naar het kampioenschap speelde, met enorm veel energie, drive, dynamiek en lef.

Gravenberch geeft nu pas meer, nu hij bij Liverpool wordt geïnspireerd door die intensiteit en drive daar.

Dat kwartje moet dan bij Taylor ook nog vallen. Maar is ook niks anders gewend dan ellendige, zeer slechte Ajaxelftallen met een verschrikkelijke teamgeest en totaal gebrek aan vertrouwen. Het zou niet zijn taak moeten zijn als 21-jarige om Ajax op sleeptouw te nemen.

06-11-2023 18:27

PH2BOT +40388

Dat tikkie opzij ipv direct doelgericht schieten is exemplarisch voor Taylor

06-11-2023 17:07

C14 +22439

Doelgericht schieten? Tegen een tegenstander aan? Hij had last-minute door dat de tegenstander het schot zou blokkeren, dus deed terecht een uiterste poging die bal nog aan een medespeler mee te geven.

06-11-2023 18:15

Standby +10049

Ik vind het best zorgwekkend dat Taylor blijkbaar een van de beste spelers is die de jeugdopleiding van Ajax te bieden heeft.

06-11-2023 17:00

Tufono +4195

Moet je daarvoor analist zijn, tuurlijk mist hij gif, dat zagen wij al vanaf het begin! Hij mist killersmentaliteit, winnaarsmentaliteit en doorzettingsvermogen

06-11-2023 16:54

C14 +22439

Toch apart dat hij toentertijd juist met drive, energie, dynamiek en lef Ajax in een paar potjes alsnog naar het kampioenschap speelde. Die jongen heeft niets anders meegemaakt dan een ellendig en bizar slecht Ajax. Geen excuus om niet alle te geven, maar hij geeft net zoveel als de rest, dus bizar dat hij eruit gepikt wordt.

06-11-2023 18:17

Balgevoel +30899

'Gif', sowieso een wat definitieloos en op z'n best vaag begrip. Wat is 'gif'? Volgens mij vooral wat veel mensen roepen als ze niet weten wat er precies ontbreekt. Ik kan een heel eind mee met je verhaal, ook dat van hierboven. Taylor wordt als voetballer onderschat en aan z'n techniek ligt het niet, wat mij betreft. Het is ook beeldvorming. Tegen AZ liet niet hij, maar Bergwijn z'n man lopen. Taylor deed niet genoeg, maar wat moet je doen als de laatste linie niet inschuift? Bergwijn liep helemaal niet mee en verdween zelfs uit beeld. Taylor krijgt de schuld. Toch mist hij in- en overzicht, wat z'n handelingssnelheid (in mijn optiek een combinatie tussen zien en kunnen uitvoeren) niet ten goede komt. Taylor beschouw ik als tien, daar heeft hij de diepgang, snelheid, techniek, pass en het schot voor. Moet echt nog wel stappen zetten en veel meer z'n tweebenigheid uitbuiten, maar hem afschrijven, slaat nergens op. Hij speelde matig tegen Heerenveen, maar de zes en acht zijn bij Ajax al het hele seizoen de l*l als het niet loopt. Juist zij zijn afhankelijk van het inzakken en inschuiven van de linies, en komen in de grootste ruimte te spelen als dat niet goed gaat. En dat valt dan op.

07-11-2023 11:46

supporter sinds +7891

Misschien een rare kronkel maar ik zou Sosa op de Nr8 positie zetten.
Martha erachter en Bergwijn ervoor.
Trouwens wel uitkijken dat we geen roofbouw gaan plegen op Hato en Martha. Je moet ze af en toe rust gaan geven op deze leeftijd. Hopen dat Kaplan fit gaat worden en een oplossing kan zijn.
Avila en Salah Edine heb ik namelijk geen vertrouwen in.

06-11-2023 16:51

C14 +22439

Dat is inderdaad een rare kronkel ;). Een 8 moet heel goed kunnen voetballen en verbinden.

06-11-2023 18:18

Oxxer +164492 moderator

Taylor, Rensch, Aertsen en waarschijnlijk nog meer missen het gif-gen, onterecht te snel gezien als toptalent, opvallen in de jeugd wordt steeds minder een garantie om echt aan te haken bij Ajax1.

06-11-2023 15:21

NoFX +1575

Wat ik nog wel voor Taylor vindt pleiten, is dat sinds hij basis staat, hij nu pas voor het eerst een trainer heeft die echt wat van z'n spelers eist. Mocht ook lekker naar het bankie na een uur.

06-11-2023 16:45

Oxxer +164492 moderator

Eens , niet alleen Taylor, voor alle spelers, slecht spelen of taken niet uitvoeren, wisselen.

06-11-2023 17:30

C14 +22439

Gif bepaalt natuurlijk niet talent, dat is een mentale eigenschap.

Gravenberch was veel luier dan Taylor, komt nu pas een beetje los bij Liverpool omdat ie meegetrokken wordt in de drive en intensiteit. Taylor heeft alleen nog maar in ellendige en verschrikkelijke Ajaxelftallen gespeeld.

06-11-2023 18:19

Mocrodammerr +23049

Hij is gewoon nep.
Hij heeft op meerdere posities gespeeld bij Ajax. Het is gewoon een afschuwelijke voetballer. Geen Ajax1 materiaal.

06-11-2023 15:13

Holadieje +5960

Heb het idee dat die geforceerd gebruikt wordt omdat het een jeugd exponent is. Duidelijk niveautje FC Utrecht. Niets mis mee natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat deze knul met z'n vreemde sikje wat toe voegt aan het spel.

06-11-2023 17:45

C14 +22439

Dat komt omdat de meesten een kinderkijk op voetbal hebben. Als een speler geen trucjes en spectaculaire rushes doet, is het niks. Men ziet de details en de fijnere acties, keuzes niet, en waarderen ook zijn zeer goede techniek en handelingssnelheid niet.

06-11-2023 18:21

EricV83 +2031

Goh, dat ie de spirit mist, weet ik al 2 jaar. Laat ie elke week weer zien. En nr. 10 komop zeg. Net alsof een gefaalde manager wel in aanmerking komt voor de CEO positie in een bedrijf

06-11-2023 14:09

Rodsje +14763

Taylor kan gewoon weinig, kon gister meerdere keren spelers aan de linkerkant wegsturen en draaide toch weer terug tot ongenoegen van het publiek.

06-11-2023 12:53

Stefansuarez +19065

Taylor bij elk aannemelijk aanbod gelijk verkopen

06-11-2023 12:52

gebakkenperen +3121

Het is al maanden duidelijk dat Taylor op de bank thuis hoort en wat mij betreft een bank in het Vondelpark.

06-11-2023 12:49

Barra +5529

Taylor is echt niet zo slecht als velen doen geloven, maar geen onomstreden basisspeler. De laatste wedstrijden speelt hij prima en de ruimtes die vrij komen op het middenveld liggen echt niet alleen bij 1 speler. Vorig jaar was zijn eerste volledige seizoen en hij is ook nog altijd maar 21 jaar. Hopelijk kan hij stappen maken onder van 't Schip en wordt consistenter. Hij is wel 1 van de nieuwe pispaaltjes, nu Klaassen en Blind weg zijn.

06-11-2023 12:40

Sjaakvaak +26602

Blind is een extreem goede voetballer, niet de snelste en heeft het daardoor door zijn leeftijd nu wat moeilijker. Maar in een goed elftal een zeer goede toevoeging. Klaassen heeft zich al meermaals bewezen met zijn goede loopacties en neusje voor het doel. Brengt altijd strijd, ook al is hij niet een verfijnde speler zoals sommige puristen graag zien.

Taylor moet zich mijns inziens nog verdedigen. Echt niet zo verschrikkelijke onbenul als sommigen over laten komen maar ook niet zo waardevol dat hij nu steevast basis moet staan.

06-11-2023 13:26

Siemjo +7910

Taylor geeft al weken niet thuis. Wordt tijd dat v.h.Schip hem maar eens een poosje op de bank zet

06-11-2023 12:37

Sytze Vliege +424

Tegen Volendam een van de betere

06-11-2023 12:58

Patrick78 +52449

Hij mist alles

Taylor is geen voetballer voor een club als Ajax

06-11-2023 12:08

rodnet +10329

Tsjonge, tsjonge, leuk he, een tweebenige 20-jarige jongen bij de enkels afbreken omdat hij geen nieuwe Messi of desnoods Ziyech is. Als je ook maar 1 wedstrijd van Jong Oranje onder Reiziger had gekeken, was je niet met zo'n onzincommentaar gekomen.

06-11-2023 12:59

Sytze Vliege +424

Hij mist alles? Taylor maakt als middenvelder 10 goals per seizoen. Neemt niet weg, dat hij in andere aspecten van het voetbal niet door ontwikkeld is.

06-11-2023 13:00

Sies +4519

Geweldige wissel van v't Schip Vos voor Taylor en dan ook nog zo dat niet het hele elftal omgezet moest worden.. gewoon een verdedigende middenvelder voor een verdedigende middenvelder..

06-11-2023 12:02

Barra +5529

Ronduit briljant, hoe komt ie erop he.

06-11-2023 12:27

Sies +4519

Ja echt he...kan zo simpel zijn... Schreuder Heitinga Steijn altijd zo gecompliceerd... moet niet te begrijpen zijn...

06-11-2023 13:36

GinoAFCA +14874

No shit Sherlock

06-11-2023 11:56

Ron6 +3519

Met zijn manier van “lopen” heb ik ook een goed loopvermogen. Veel te traag en met veel te weinig energie erin. Alles op 1 tempo.

06-11-2023 11:43

afca1985 +21407

Kansen genoeg gehad, nu maar ff op het bankie. Zal hem zelf ook misschien wel goed doen.

06-11-2023 11:33

Ron6 +3519

Ff een maandje of 20

06-11-2023 11:42

freak31 +5676

Taylor is al zo vaak door de mand gevallen, en toch maar blijven opstellen op de positie waar hij niet rendeert. Hopelijk doorziet Schip dit snel en neemt maatregelen, maar ik denk dat hij dat voorzichtig doet want hij wil niet gelijk spelers tegen het hoofd stoten door ze te laten banken of op andere plekken te zetten, maar ik zou daar vanaf donderdag wel mee beginnen, zeker tegen Brighton!

06-11-2023 11:24

rodnet +10329

Taylor valt letterlijk tussen wal en schip. Het is best een goede voetballer maar hij is positioneel en verdedigend niet goed genoeg als 6 en aanvallend niet goed genoeg als 10. En als loper is hij minder dan Gravenbergh. Op dit moment past hij gewoon niet in het elftal.
Reiziger brengt hem bij Jong Oranje wel in zijn kracht maar die spelen toch anders.

06-11-2023 11:23

Francisco81 +4328

Genoeg kansen gehad in mijn beleving Taylor. Wat mij betreft er heel snel uit deze slappe speler. Soms als het loopt best aardige dingen hoor, maar veel te weinig voor een basisplaats. En hlynsson ook vaak niet aanwezig. En dat zag je gisteren ook veel op het middenveld, op Branco na is het dan veel te weinig.

06-11-2023 11:15

profoff +8387

Talent zit ook in je hoofd. En daar mist taylor wat

06-11-2023 11:10

pafo +1131

Je hebt een stofzuiger als een type Alvarez nodig.
Een voetje er voor, een tikkie een duwtje , gaatjes dichten, grinta enzovoort en
en dan mogen anderen het voetballend doen.

06-11-2023 11:08

HendrikAjax +16860

Nee die heb je helemaal niet nodig. Je hebt iemand voor de balans nodig maar dat hoeft zeker geen type Alvarez te zijn. Dat kan ook gewoon iemand zijn die wel voetballend vermogen heeft. Met Silvano Vos hebben we, ondanks dat hij nog een hoop moet leren, al een voorbeeld van dat type in huis.

06-11-2023 11:39

Eurysaces +29531

Type Alvarez.. Maar dan wel met de voetballende kwaliteiten van Frenkie.

06-11-2023 15:12

Steffenhagen +37890

Taylor is en wordt nooit een moderne middenvelder daarvoor mist hij dynamiek . Eigenlijk een vrij stilstaande speler die vanuit rust probeert te voetballen . Gaat m niet worden helaas

06-11-2023 11:08

HendrikAjax +16860

In de wedstrijden dat hij in vorm was, was hij in aanvallend opzicht juist enorm dynamisch

06-11-2023 11:41

Steffenhagen +37890

Ja een kant op , terugschakelen ho maar

06-11-2023 19:52

HendrikAjax +16860

Daar ben ik het wel mee eens

06-11-2023 22:36

komopajax777 +13292

Vos moet ook nog veel leren.Het ziet er te laconiek uit.Hij heeft meer fysiek dan Taylor die net als Hlynson wat vaker het krachthonk moet opzoeken.

06-11-2023 10:56

kampioenenjood +5062

Taylor speelt nog steeds als een talent en heeft weinig stappen gemaakt om een echte taakgerichte en efficiënte professional te worden. Een leuke techniek en veel kunnen hollen was misschien genoeg in de jeugd, maar nu wordt er meer gevraagd.

06-11-2023 10:40

Ans B +19924

Haha, het ontbreekt Taylor totaal niet aan gif - normaal gesproken. Hij zit juist vol bravoure en branie.
Het was - voor mij dan - juist tekenend dat hij niet durfde te schieten, want dat zou hij in normale omstandigheden 99 van 100 keer wél doen.
Voor mij is duidelijk dat Taylor niet lekker in z'n vel zit. Murw van alle kritiek? Zonder zelfvertrouwen? Bang om zijn plek te verliezen? Teleurgesteld dat hij wederom meer controlerend dan aanvallend moet spelen?

Ik vind Taylor an sich een prima middenvelder, die beter tot zijn recht komt in een aanvallende rol, hoog op het veld, maar mentaal moet hij absoluut nog stappen maken (net als Rensch), Beiden kunnen zich niet 95 minuten lang focussen op hun taken, waardoor ze te vaak (te laat) reageren in plaats van te anticiperen. Dat heeft m.i. helemaal niets met een gebrek aan inzicht te maken, maar alles met hun aard. Om die reden vind ik Ajax zelf en niet de spelers verantwoordelijk voor het gebrek aan stappen die ze op dit vlak maken.
Spelers als Taylor en Rensch hebben HULP nodig op mentaal vlak. Zij zijn slechts voorbeelden want het merendeel van de spelers kan profiteren van een mental coach/psycholoog die op dagelijkse basis bij het team is: iemand die kan signaleren, trainen en begeleiden. Voetbaltrainers hebben domweg te weinig kennis van zaken op mentaal gebied, en wellicht sowieso geen tijd om hier bovenop te zitten.

Steeds meer spelers komen naar buiten met mentale problemen. Zij vormen slechts het topje van de ijsberg. Ik vind het bijzonder schrijnend zelfs dat er nog steeds te weinig aandacht is voor mentale issues. Niet alles is problematisch (of hoeft dat te worden); het gaat veel vaker over hele normaal-menselijke dingen die spelers aanzienlijk kunnen verbeteren als daar aan gewerkt wordt.
Helaas is ze nu in opspraak geraakt door enkele domme opmerkingen, maar de manier waarop deze dame bij Almere werkt, dat is precies zoals het moet: ze is er dagelijks, kent alle spelers, ze observeert, signaleert, spreekt de spelers aan en gaat met ze aan de slag. Doe dat één jaar, en speler stappen ook zelf op de mental coach af.
Doe dit ook bij de hogere jeugdelftallen en binnen een termijn van vijf jaar is het volkomen normaal dat spelers ook mentaal trainen. En vergeet dan vooral niet waarom: iemands mentale mindset is bepalend of iemand zijn voetbalkwaliteit wel of niet kan laten zien; het is bepalend voor topvorm of juist het omgekeerde.

06-11-2023 10:40

ElFlaco +3651

Helemaal eens Ans en dit zou bij een topclub wel geregeld dienen te zijn momenteel. Weet niet of Ajax hier nu al stappen in aan het maken is?

06-11-2023 11:09

Ans B +19924

Er schijnt wel meer aandacht te worden besteed aan mentale begeleiding, maar voor zover ik weet speelt dit vooral bij de jeugd. Ik weet niet in hoeverre. Voor de rest maakt Ajax wel gebruik van mental coaches op afroep volgens mij, maar dat is een hele andere manier van werken, m.n. omdat je het dan niet als regulier trainingsmiddel gebruikt, én je de signaleringsfunctie misloopt; er is dan al iets aan de hand dat 'zelfs' niet-professionals opvalt.

06-11-2023 11:35

Altijdindestraat +40200

Taylor heeft geen talent tussen de oren.

06-11-2023 10:34

Zuiderling +2225

Maar wel gescoord tegen Jong Gibraltar ! Dat kunnen er niet veel zeggen !!!

06-11-2023 10:30

Chadd +7759

Jij sowieso niet nee.

07-11-2023 17:59

nummer14 +4984

Dramatische slapzak is het. En voor iemand die al een paar seizoenen bij de selectie zit brengt hij veel te weinig. Dus zsm afscheid van nemen en door

06-11-2023 10:25

Slang3 +45995

vorig seizoen was zijn eerste seizoen

06-11-2023 10:55

komopajax777 +13292

Het zou dom zijn om talenten die nog zo jong zijn en nog veel kunnen leren af te schrijven.

06-11-2023 11:01

vanreenen +10288

Vink en Perez lezen ook mijn stukjes op AS en delen dit vervolgens mede aan het tv publiek.

06-11-2023 10:25

Hersenspinsel +8143

Iets met open deuren?
Brrrrr koud.

06-11-2023 10:34

Spielmacher +10763

Taylor heeft genoeg kansen gehad, maar pikt het niet op. Gaat maar even lekker banken voorlopig.

06-11-2023 10:16

barry1988 +24052

In de winter verkopen. Het is geen echte 6,8 of 10. Vlees nog vis. Hij blinkt op geen een van die posities echt uit, op elke positie heeft hij wel zijn zwakheden. En met Vos, Fitz Jim, Hlynsson en Misehouy komen er grotere talenten aan op al die posities. Als bij Taylor nu niet de knop omgaat en hij echt gaat uitblinken op een positie dan gewoon door selecteren.

06-11-2023 10:15

Adam24 +39153

Het probleem is natuurlijk dat spelers als Taylor en Rensch leiders moeten zijn in dit Ajax. Toen Taylor net kwam kijken, had hij een goed team om zich heen en kon hij zich ontpoppen. Nu moet hij het middenveld dragen. Daar is hij nog helemaal niet.

Toch schrijf ik beiden nog niet helemaal af, omdat ze allebei zo verdomd veel techniek hebben.

06-11-2023 10:13

Balgevoel +30899

Taylor heeft wel een beetje een 'rare' techniek. Aan de ene kant nagenoeg perfect tweebenig en doet bij vlagen echt wel knappe dingen, aan de andere kant zijn z'n aannames vaak zo slecht, draait hij precies de verkeerde kant op of twijfelt hij zo lang dat een bal niet meer gegeven kan worden... Zie in hem overigens vooral een tien, daar vind ik hem lichtjaren beter dan op zes of acht.

06-11-2023 10:19

Jww +2369

Ik denk dat hij beter op de positie van Bergwijn uit de voeten zou kunnen in een Tadic rol (maar niet als captain). Hij heeft best wel creativiteit, Alleen verdedigend is hij gewoon matig.

06-11-2023 10:29

Balgevoel +30899

Hangend vanaf links/rechts en dan naar binnen trekken, bedoel je? Dus vooral meedoen in de korte combinaties en af en toe proberen een voorzet te geven? Dat zou niet als eerste in me opkomen, maar ik sluit niets uit, hij heeft inderdaad echt wel kwaliteiten. Ik denk dat hij verdedigend op zich helemaal niet zo slecht is, maar vooral positioneel (in ieder geval op acht). Heb eigenlijk altijd gedacht: zit hier stiekem niet een prima linksback voor Ajax in, die beter rendeert met het spel vóór zich...

06-11-2023 10:32

HendrikAjax +16860

Ze hebben hem in jong toen ook een paar potten als linksback gebruikt. Zonde dat experiment snel afgelopen was.

06-11-2023 11:45

Balgevoel +30899

Ja, denk echt dat hij daar goed uit de voeten zou kunnen, zeker als 'de moderne back' in de 'halfspaces'...

06-11-2023 11:51

arnold076 +1246

Geef Taylor nu extra rust en begeleiding, heeft bijna iedere wedstrijd meegedaan en kan uitstekend afgelost worden door Vos. Speelde in een elftal zonder vertrouwen en omdat hij bij de "ervaren" spelers hoort wordt hij als eerste afgeschreven. Is een speler uit eigen jeugd. De prestatiedruk is nu te hoog voor hem. Is geen leider of gevestigde speler.

Snap dat de druk bij hem ook hoog is. Kan een goede kracht zijn of worden voor Ajax mits onder goede begeleiding. Hij is nog jong en kan Ajax een goede transfersom opleveren. Steijn heeft hem verkeerd gebruikt en durfde hem niet te wisselen. Van het Schip zal hem beter begeleiden.

06-11-2023 10:09

Hersenspinsel +8143

Verkopen aan subtop met terugkoop regeling lijkt me een optie als iedereen weer fit is.

06-11-2023 10:39

Schip +23515

Taylor moet tegen zichzelf beschermd worden nu. Banken is minder schadelijk dan zo doorgaan. Hij is niet fris in het koppie. Je zag dat hij een beetje door de grond ging na dat moment waar hij had kunnen en moeten schieten, dat niet deed en vervolgens ook de kans voor een ander verprutste met een slechte pass.

De meesten dromen aangespeeld te worden op die plek met die ruimte. Hij bevroor een beetje. Vond het sneu voor die jongen, want je zag dat hij vooral bang was een fout te maken en niets liever deed dan het juist goed te doen. Als hij vrijuit gaat spelen, gaan de mensen hem hier weer credits geven. Hij kan namelijk echt wat, maar niet in deze vorm.

06-11-2023 10:08

peterVKV +6457

Hij heeft ook alleen maar de slechte periode meegemaakt sinds hij debuteerde in de laatste fase van ten Hag die ook al slecht was. Kan me voorstellen dat hij niet overloopt van het zelfvertrouwen.

06-11-2023 10:13

peterVKV +6457

Een aanvaller als Akpom of Berghuis op 10 zorgt ervoor dat het elftal in twee delen uiteenvalt en dus niet compact is, De opties voor 10 zijn echte middenvelders als Hlynsson, Taylor en Misehouy. De beste 6/8 combinatie daarachter lijkt mij Vos/Branco. De laatste kan verdedigend wel wat hulp gebruiken en moet ophouden met die doorkopballen. Maar opbouwend is hij The Man.

06-11-2023 10:07

LukaLitmanen +82116

Haha dan heb je er echt geen kijk.

Berghuis was gisteren bij 3 goals betrokken, is de beste 10 in de selectie

Taylor is meer 8

06-11-2023 11:56

Rob1976 +9509

Vanaf dag 1 roep ik al dat Taylor (en Rensch) geen ajax materiaal zijn. Als zulke spelers basis materiaal moeten zijn zal ajax nooit een topteam zijn.

06-11-2023 10:06

peterVKV +6457

Dan is de vraag wat dag 1 is. In de jeugd waren Taylor en Rensch topspelers in een heel talentvolle generatie met verder ook de Timbers, Regeer en Brobbey.

06-11-2023 10:10

Hersenspinsel +8143

Taylor top in de jeugd?
Ik dacht dat hij geluk had van een aantal blessures bij Ajax1 en het vervolgens redelijk invulde.

06-11-2023 10:43

Slang3 +45995

Slappe analyse, hij brengt juist prima gif zette vaak als enige fel druk in zijn oude rol. Er zijn genoeg andere dingen waar je kritiek op kan hebben. Zijn aannames bijvoorbeeld

Maar er is niemand in de selectie nu die zijn rol als controleur, met aansluiting kan invullen. Vos en Tahirovic zijn te passief, vd Boomen kan niet die meters maken, Salah Eddine wellicht maar die pakt zijn kansen nooit. Mannsverk lijkt me de enige concurrent maar die is er niet

06-11-2023 10:04

Balgevoel +30899

Ja, eens. Vind 'gif' nou juist iets dat hij gemiddeld wél heeft. Vind hem veel meer juist het overzicht en de handelingssnelheid missen, en het inzicht voor een acht (wanneer wél/juist niet diep, nooit het spel versnellen met één keer raken, et cetera). Overigens vond ik dat tegen Heerenveen de ruimtes weer ouderwets groot waren (bij vlagen) en dat valt vaak het meeste op bij de acht (wie dat ook is).

06-11-2023 10:07

stopperspil +11200

SE is inderdaad beter op het middenveld dan als linksback, Taylor staat steeds te hoog, tegen Brighton moet hij meer verdedigend spelen als hij dat kan en volhoudt

06-11-2023 10:08

Slang3 +45995

Denk niet dag hij onder Schip te hoog staat. Staat bijna gelijk met van den Boomen qua gemiddelde positie. Maar heeft dan wel de mogelijkheid aan te sluiten als Hlynsson uitzakt naar rechts. Met Vos krijg je dan een te groot gat tussen de 6en en spits

06-11-2023 10:13

Intec2.0 +12429

Die jongen mist wel meer dan alleen gif. Technisch en tactisch vermogen

06-11-2023 09:55

Myriad +7096

Vink heeft gelijk, Taylor is meer een 10 dan een 8. Verdedigend is het te matig, maar aanvallend prima. Maar dan wel niveau Nederlandses subtop.

Misschien ontwikkelt hij zich nog, maar op dit moment lijkt Vos de betere optie op die positie.

06-11-2023 09:53

De Stift +7092

Taylor is ook nog maar 21 jaar. Net als Brobbey en Rensch behoort hij tot de talenten. We vergeten als Ajacieden soms dat we een opleidingsclub zijn. Dat wil zeggen dat de kracht én aantrekkingskracht van Ajax erin zit dat talenten de kans krijgen zich te ontwikkelen. Dat vraagt dat ook de juiste randvoorwaarden worden gecreëerd voor deze talenten. Dus een selectie met een aantal ervaren toppers, gerichte training voor de talenten en ruimte om fouten te maken en daarvan te leren. Gelukkig krijgen Brobbey, Taylor en Rensch van de trainers ook die ruimte. Al ontbreekt het aan de andere twee randvoorwaarden. Het is bizar dat Brobbey pas nu aan de slag gaat met een spitsentrainer. Voor een Taylor zou een dagelijks half uurtje tactische positie-training enorm nuttig zijn. En Rensch moet dagelijks aan de slag met de positionering in de een-tegen-een duels. Elke dag gericht werken aan dat soort punten is noodzaak voor talenten zoals Brobbey, Taylor en Rensch. Dat gold overigens ook voor een jongen als Bassey. Die heeft echt wel kwaliteiten. Ik vind dat wij als opleidingsclub gefaald hebben in de wijze waarop we met hem omgesprongen zijn.

06-11-2023 09:48

Arjuna +3732

De basis moe5 er zijn. Die ontbrak by Bassey

06-11-2023 09:52

AjaxGLM +1166

Brobbey is echt een stuk beter dan Taylor en Rensch. Het afronden kan beter maar die jongen is meevoetballend ijzersterk, sleurt, snel en gaat ook scoren want krijgt elke wedstrijd kansen. Rensch en Taylor slapende voornamelijk

06-11-2023 09:54

Ans B +19924

Concentratie is inderdaad een belangrijk woord bij zowel Taylor als Rensch. Beiden zijn technisch prima, maar beiden hebben de neiging om (te laat) te reageren i.p.v. te focussen en te anticiperen. Op zichzelf kunnen ze daar niets aan doen, want het is hun aard. Het is de fout van Ajax dat ze daar - kennelijk - niet goed genoeg op trainen. Want ja, dat kan wel degelijk. Niet persé misschien (behalve door hen voortdurend achter de broek te zitten) door een 'normale' voetbaltrainer, wél door een mental coach. Maar ja, die zit nog steeds niet dagelijks bij het team; voor mij één van de grootste blunders van Ajax, dat is niet inzien hoeveel hier uit te halen is, nota bene bij een al maanden dolend team qua mentaliteit (gebrek aan vertrouwen, leiderschap enz.).

06-11-2023 10:01

Ans B +19924

Ik ben het helemaal met je eens, en wil er alleen nog aan toevoegen dat het niet alleen gaat om voetballend opleiden, maar ook om signalering, training en begeleiding op mentaal vlak. Ik vind het een onbegrijpelijk gebrek aan inzicht en visie hoe belangrijk dit onderdeel is.

06-11-2023 10:06

Harold +10579

Taylor heeft wat persoonlijke training en begeleiding nodig.

06-11-2023 09:46

Rymesyt +8042

Als nummer 10 mist Taylor het afronden en durft hij te weinig te schieten. Op 8 laat hij teveel ruimtes en een 6 is hij al helemaal niet. Ik ben niet zo anti-Taylor als velen hier. Eigen jeugd en hij kan echt wel wat, ik weet alleen niet wat nou zijn positie is.

06-11-2023 09:46

Slang3 +45995

Dat durven is ook pas van de laatste tijd (in hand met de kritiek op zijn schieten), want daarvoor regelmatige geschoten alleen waren die schoten vaak slecht. Dan liever afleggen ipv kritiek ontvangen

06-11-2023 10:05

Rob1976 +9509

Tis zonde dat zijn afronding op goal bijna nooit goed is, anders was het de perfecte 10, alhoewel, zijn handelings snelheid en inzicht is ook niet top. Blijft waarschijnlijk altijd een net niet speler voor ajax.

06-11-2023 10:14

Caelintroy +1652

Ik roep al seizoenen lang, dat Taylor het niet is, misschien later, maar voor nu maar echt eens even een poosje banken.

Met mij denken velen volgens mij al net zo lang hetzelfde. Hij is nog jong en kan voor nu best genoegen nemen als reserve voor. Knok je maar weer terug als je zo goed bent.

Het is al tijden veel te slap. Heel af en toe een opleving, maar dan zakt het ook weer snel in elkaar.

06-11-2023 09:41

Mözil +2533

Taylor moet lekker de bank op.
Verdedigend is het een drama, aanvallend denkt ie als Frenkie de Jong lekker te dribbelen. Het duurt allemaal zo lang bij die gozer.

06-11-2023 09:33

Scherpschutter +1864

Was hij maar een fantastische voetballer die het gif mist. Hij heeft zeker geen gif en ook geen werklust, terwijl hij met zijn beperkte kwaliteiten maximaal een waterdrager zou kunnen zijn. Taylor gedraagt zich echter als een vedette die te pas en te onpas zijn man laat lopen.

Een middenveld met Vos, V/d Boomen en Hlynsson zou een veel betere match zijn.

06-11-2023 09:33

sebastiaan1900 +5347

Wat zie jij in Hlynsson? ;) Kan je niet beter Akpom op 10 zetten, meer aanvalskracht.

06-11-2023 09:37

Jeroen.P +356

Hlynsson maakt veel meer vieze meters en is een veel betere voetballer dan Akpom. Door hem spelen Berghuis en Bergwijn beter.

06-11-2023 09:54

Sjaakvaak +26602

Inderdaad, Hlynsson is een van de redenen waarom het team eindelijk begint te draaien.

06-11-2023 09:58

Balgevoel +30899

Heerlijk spelertje, waarmee je aan doorvoetballen' toekomt. Vond hem alleen gister wel minder fris ogen, zal moeten wennen aan twee wedstrijden per week in het eerste. Wisselwerking met Berghuis en Gaaei mag ook nog wel wat beter, maar in alles heeft dit Ajax behoefte aan een speler met zijn intelligentie.

06-11-2023 10:04

leeke +10401

Tja zijn er toch mensen die dat goed zien.want vooral Berghuis speelt veel beter dankzij Hlynsson.die gast had bij zijn wissel 7 km afgelegd.zie ik Akpom niet doen op 10.

06-11-2023 10:14

Scherpschutter +1864

Aanspeelbaar tussen de linies, trekt gaten, wisselt van posities met medespelers, maakt veel vuile meters, kan geweldig afmaken uit voorzetten, fijne balbehandeling. Hlynsson kan echt een geweldige speler worden. Sinds hij speelt creëeren we aanvallend zoveel meer. Ligt niet aan hem alleen, maar een goede nummer 10 is echt wat we nodig hadden. Groot talent, moet alleen nog meer inhoud kweken.

06-11-2023 10:17

Balgevoel +30899

Taylor moet je op tien zetten en anders niet opstellen. Hij heeft gewoon niet het inzicht, overzicht en de inhoud voor een acht en mist daarnaast voor op zes pure handelingssnelheid, wat dood- en doodzonde is, gezien z'n bijna perfecte tweebenigheid (ideaal voor een middenvelder, zou je denken). Het is niet van gisteren dat hij twijfelt, uitstelt en de meest logische pass niet meer kan geven. Toch zie ik in hem een bruikbare tien, zeker als hij rustiger wordt in de afronding en meer doet met z'n trap en techniek (want die heeft hij echt wel). Maar op zes en acht zou ik 'm zelf niet meer opstellen.

06-11-2023 09:40

AjaxGLM +1166

Denk dat als je met Boomen en Hlynsson/Berghuis/Akpom speelt je ook echt meer een stofzuigende type nodig hebt. Met vos en dus Taylor is het te aanvallend en is er geen balansbewaker. Hopen dat Mannsverk is wat ze zeggen dat het is. wanneer is die terug? Zou de oplossing kunnen zijn iig. Vos moet branco eruit spelen, zie ik nu niet gebeuren overigens want branco speelt top aan de bal.

06-11-2023 09:52

Balgevoel +30899

Ik weet het echt niet, hij had volgens mij een gebroken arm, of zo. Dus meestal ben je dan wel een week of zes tot acht zoet? Van wat ik gezien heb van Manssverk (maar twee potjes tegen Gala) is hij in ieder geval vrij comfortabel met de bal aan de voet, heeft hij een hele aardige pass en was hij heel aardig wel steeds daar waar je een 'zes' verwachtte, zonder dat hij z'n tent voor de verdediging opzette... Vond hem wel veel overtredingen nodig hebben, maar in Ajax-shirt zou ik geen zinnig woord over 'm kunnen fabriceren...

06-11-2023 09:58

Chadd +7759

Het is nu het beste dat hij op de bank plaatsneemt. Zowel voor Ajax als voor hemzelf.
Net als Blind (2012) en Schuurs kan hij sowieso niks meer goed doen bij de massa.
Terugknokken vanuit de luwte.

Ook ironisch trouwens dat Vos erin moest voor de 'controle' en vervolgens die gozer uit z'n rug laat lopen die op de paal schoot.

06-11-2023 09:30

Slang3 +45995

Omdat Vos geen verdedigende mindset heeft, alleen een verdedigende fysiek

06-11-2023 10:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.