Vink: 'Als je Bergwijn echt wil verkopen, dan zou je hem toch willen laten spelen'

door Bart Veenstra 89

Bron ESPN

Vink: 'Als je Bergwijn echt wil verkopen, dan zou je hem toch willen laten spelen'

door Bart Veenstra 89

Bron ESPN

Marciano Vink vindt dat Steven Bergwijn te weinig 'in de etalage' gezet wordt door Francesco Farioli. Onder meer het Algemeen Dagblad schrijft dat technisch directeur Alex Kroes hoopt Bergwijn deze zomer te verkopen, maar op dit moment kan de aanvaller zich amper in de kijker spelen.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Bergwijn speelde eerder in de zomer met Oranje op het EK en daardoor sloot hij later aan bij Ajax. Nog altijd zou Bergwijn niet fit genoeg zijn voor een basisplaats en zodoende moet hij het doen met korte invalbeurten. Karim El Ahmadi geeft bij Voetbalpraat van ESPN aan dat de toekomst van Bergwijn vermoedelijk niet meer bij Ajax ligt. 'Het lijkt erop dat Bergwijn verkocht moet worden.'

Vink heeft er ook zo zijn ideeën bij. De analist, die in het verleden voor Ajax voetbalde, zou hem juist nu wat vaker laten spelen. 'Als je hem echt wil verkopen en er zijn gegadigden die geïnteresseerd zijn of bereid zijn een bod neer te leggen, dan zou je hem toch willen laten spelen', zegt Vink. 'Zo laat je zien: hij is er. Zijn kwaliteiten kennen we.'

Bergwijn meer in de etalage zetten?

'Alleen op het EK was het ook niet heel erg goed. Je hebt nu wedstrijden gespeeld waarin hij best wel iets teweeg kan brengen', gaat Vink verder. 'Jagiellonia was geen hoogvlieger, tegen Panathinaikos hebben ze het zichzelf moeilijk gemaakt. Er zijn momenten geweest dat je hem meer in de etalage had kunnen zetten. Om clubs nog meer te overtuigen. Dat gebeurt gewoon niet.'

Bergwijn heeft bij Ajax nog een contract voor twee jaar bij Ajax. Twee jaar geleden kwam hij voor een bedrag van ruim 31 miljoen euro over van Tottenham Hotspur. Het is geen geheim dat Bergwijn ervoor openstaat om terug te keren in de Premier League. Vanuit die competitie toonde eerder West Ham United interesse, terwijl Leicester City laatst nog werd genoemd.

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

Farioli heeft hem toch ook speeltijd gegeven ?
Maar meer dan vijf minuten zat er niet in ...

26-08-2024 20:12

FlipjeTiel +1040

Lees op X dat Bergwijn bij een wedstrijd van Fulham zit. Misschien alleen weekend weg maar hoop andere reden ;)

24-08-2024 20:36

Techno303 +2638

Bergwijn en Brobbey mogen wat mij betreft direct weg en teab deze gasten verzieken het voor alles en iedereen! Tijd dat ze eens prestatie contracten gaan uit onderhandelen want dit soort loopt geen stap harder voor ons

24-08-2024 19:01

Simpelishetmoeilijkst +25393

Hier is maar een antwoord op te geven: als jij TD van een club was, zou je Bergwijn willen kopen?
Ik denk dat de meesten hetzelfde zouden antwoirden.

24-08-2024 12:57

Erik20 +7435

Als je Bergwijn nu laat spelen wordt hij alleen maar minder waard... je ziet het aan de invalbeurten, het elftal verzwakt met hem. Je moet vooral hopen dat de clubs kijken naar zijn goals bij Oranje in bet verleden.

24-08-2024 10:27

b.hulshof +3783

Ajax supporters moeten even terugkijken hoe blij Bergwijn vorige week was na de winst op de Grieken. Berghuis heeft nu het vertrouwen van de trainer en zie het verschil met vorig seizoen. Het voetbalt niet lekker als je weet dat je weg moet omdat er geld tekort is. Misschien is zijn gezin hier wel gelukkig.

24-08-2024 10:24

Jariebombarie +1027

Bergwijn is gewoon een lui kreng. Totaal geen prof. En ergens begrijp ik het wel. Dat ventje is 26 jaar. Heeft een geschat vermogen van 25 miljoen euro en vangt netto misschien wel € 65.000,- per week aan salaris. Waar moet hij het nog voor doen? Hij mist de intrinsieke drive om een betere voetballer worden. Hij vindt het allemaal dikke prima zo. Die man verlangt naar een contract in de zandbak. Met z'n auto over de boulevard rijden in Dubai, uitbuiken richting de 95kg en dan net voor z'n 30e aankondigen dat ie stopt met voetballen.

24-08-2024 07:11

Cosey2 +7123

Was hij z’n gewicht maar in goud waard, wat een afgang is dit zeg.

23-08-2024 22:36

WillemvH +1647

Bergwijn is alleen al door zijn uitstraling negatief voor een team. Dat verongelijkte gezicht steeds . En de manier van bewegen. Daar ga je als medespeler niet harder voor lopen. Maar zeker nu, nu Farioli zoveel meer vraagt van zijn spelers., valt hij door de mand. Ik heb Farioli de laatste twee weken ook niet meer gehoord over zijn kwaliteiten. Strik erom en verlopen, het liefst nu of anders in de winter. Na Sulejmani, nee mét Sulejmani, de grootste miskoop van Ajax.

23-08-2024 20:51

Redrum +96297

Sulejmani heeft ons veel meer gebracht dan Bergwijn. Bergwijn is met ruime afstand de allergrootste miskoop die Ajax ooit heeft gedaan.

23-08-2024 21:28

WillemvH +1647

Echt? Citaat: “Ajax betaalde sc Heerenveen in 2008 maar liefst €16,3 miljoen voor Sulejmani, maar na zwaar tegenvallende prestaties verliet de Servische aanvaller Amsterdam transfervrij om bij Benfica te gaan spelen”.

23-08-2024 21:45

Noxin +15615

Bergwijn heeft in 6000 minuten voetbal bij Ajax 29 goals gemaakt en 11 assists gegeven. Sulejmani in 10.000 minuten 38 goals en 30 assists.

Dat betekent dat Bergwijn per minuut bij 0,0066 doelpunten betrokken was. Sulejmani bij 0,0068 per minuut. Qua resultaat ontlopen ze elkaar niet veel. Al werd Sulejmani wel 3x achter elkaar kampioen met Ajax (en 1x de beker).

24-08-2024 06:25

Koekie87 +21012

Snel afscheid nemen van dit soort slappe happen. Heb je helemaal niks aan en gaan je absoluut niet verder brengen als Ajax zijnde. Bergwijn is wat mij betreft een van de grootste miskopen van de afgelopen jaren. Nog nooit laten zien waarom hij nou die enorme transfersom maar ook salaris waard zou zijn. Dat hij vorig jaar door ene Maurice Steijn opeens was gebombardeerd tot aanvoerder was al helemaal waanzin als je het aan mij vraagt.

23-08-2024 20:51

MichelAngelo66 +22294

Dat zeg je wel Vink en normaal heb je gelijk, maar Bergwijn opstellen is volgens mij momenteel alleen maar nadelig. Hij speelt zich uit de kijker.

23-08-2024 20:19

markk +8909

Niet als hij 5 kilo te zwaar is en amper 30 minuten kan spelen, dan wil niemand hem meer.

23-08-2024 19:58

maxwellstyle10 +4752

De onzin.. Ajax speelt gisteren een goeie wedstrijd, wint een Europese uitwedstrijd, hoe slecht de tegenstander ook was, met 1-4.. En ze zeuren over het feit dat Bergwijn niet genoeg speeltijd krijgt.. Let wel hé, als je goed tussen de woorden doorleest; dit is kritiek op Farioli. Volgens de 'kenners' moet Bergwijn vaker spelen.. Ze vinden dat hij te weinig speelt. Nou Franscesco; hou hem ajb op de bank en laat hem lekker laat invallen als de wedstrijd beslist is.. En doe hem voor 10 miljoen desnoods weg.. Hij is zo ongemotiveerd..

23-08-2024 19:28

Spielmacher +10802

Bergwijn is op dit moment een uitvretende, saboterende bolle kolerelijder, in de goede zin van het woord. Wat een verschrikkelijk sujet.

23-08-2024 19:07

FinidiKanu +1688

Gratis weggeven…… die raak je nooit meer kwijt. Omgemotiveerde speler is het. Denkt dat ie het helemaal gemaakt heeft. Heeft alleen maar een megatieve invloed op de rest.

23-08-2024 18:57

Myriad +7141

Bergwijn (en Brobbey in bepaalde mate) past helemaal niet bij het voetbal van Farioli.

Verdedigend is het te weinig en Farioli accepteert dat niet.

Vorig jaar kwam hij er lachend mee weg omdat er geen andere opties waren. Daarom zag Ajax er zo kwetsbaar uit. Bergwijn zet nooit hoog druk en maakt geen diepte. Er is gewoon geen rol meer voor hem.

23-08-2024 18:55

henkie58 +2060

Dat maakt geen verschil! In en buiten het veld, maakt het niets uit. Jammer maar waar. Bij een redelijk bod, zou ik hem zeker verkopen.

23-08-2024 18:45

Bky +56799

Als je Bergwijn niet wegkrijgt kun je misschien nog een deal sluiten met de Febo om alleen het shirt van Bergwijn te sponsoren. Misschien wel een gouden deal. Elk shirt gewoon Ziggo op de voorkant, behalve bij Bergwijn. Ik denk dat dat Febo enorme publiciteit geeft en daar willen ze best voor betalen.

En als je Bergwijn een deal geeft dat ie er gratis kan eten dan scheelt m dat toch minstens 7 x avondeten per week bij zijn favo toko.

23-08-2024 18:42

BlueDuke +4481

Wat heeft Ajax tot nu toe binnen geharkt?
1,5 voor de ligt
1,0 voor Mazraoui
10,0 Conceicao
1,5 waarschijnlijk voor Conceicao voor doorverkoop
13,0 Mikautadze
3,0 jorge Sanchez
4,0 Rulli
0,15 Aertssen

Mis ik iets? 34m eur en beetje?

23-08-2024 18:38

Man40 +1431

Ajax heeft gewonnen en daar kunnen die zeikerds van ESPN niet tegen dus zeggen ze dat bergwijn moet spelen en dat ze dan verliezen daar kicken ze op

23-08-2024 18:29

Ajaxsoul +3349

Als je iets niet moet doen als je Bergwijn wilt verkopen, is hem laten spelen.

23-08-2024 18:20

AjaxMiddelburg +2954

Ajax zal hem laten weten dat hij bij een goed bod verkocht wordt. Dan is het aan zijn zaakwaarnemer om te zoeken naar een nieuwe club. Als je hem nú opstelt met zijn attitude dan haken waarschijnlijk heel veel clubs af. Dan maar oude beelden bekijken….

23-08-2024 18:12

Rob1976 +9566

Een niet fitte Bergwijn in de kijker laten spelen😂
Een wel fitte Bergwijn voegt al 9 vd 10 keer niks toe.

23-08-2024 17:45

Heimwee +6766

Met de volstrekt belachelijke aankoop van Bergwijn is de totale instorting van Ajax begonnen. De positie linksvoor was goed bezet met Ajax waardevolste man de afgelopen jaren. Er moest geschoven worden met spelers om Bergwijn te laten spelen. En wat heeft Bergwijn Ajax nou gegeven? wie het weet zeg het maar.

23-08-2024 17:42

DeKenner +9387

Helemaal mee eens Heimwee. Ik heb heimwee naar de dag voordat Bergwijn kwam.

23-08-2024 17:42

maikelklaassen +747

100% waar, daar stond onze mvp!! En schreuder durfde geen keuzes te maken waardoor hij het team "verloor" met die selectie kon je gewoon kampioen worden hoor

23-08-2024 18:14

AlexIbarra +19343

Het was op zoveel niveaus belachelijk, en het erge is dat Bergwijn daar zelf niet veel aan kon doen. Had je gewoon 8-12 miljoen betaald, 2 mln p.j. en gezegd probeer je maar in de basis te spelen het eerste jaar, dan was de situatie anders.

-Je betaalt volle mep voor iemand die 2,5 jaar weinig speelt.
Gaat dus sowieso het eerste jaar niet alles aan qua belasting.
-Je betaalt een 'routinier' salaris maar hij is geen leider.
-Als je hem na 2 topjaren zou verkopen nu, zou je er hooguit 50 mln voor krijgen. Dus max. winst is 50-32 = 18 bruto, en dan heb je 10 mln salaris betaald, resteert 8 miljoen.
Max. verlies als hij niet levert is zo'n 56 miljoen.
-Op zijn plek staat je beste en duurste speler.
-Bergwijn is wel NL (dat vonden we toen belangrijk) maar nou ook weer geen Blind of Frenkie waarvan je zegt: Snapt precies het spelletje dat wij spelen en kan het anderen ook voordoen.

Een enorm financieel risico nemen om een mentaal en sociaal wat zwakkere speler te halen die geen wedstrijdritme heeft, voor de positie waar je captain / mvp al speelt. Geniaal!

Er waren ook best argumenten om hem wel te halen alleen had je zowel hem als Spurs hooguit de helft moeten bieden.

23-08-2024 21:00

B2tob4 +12084

Nog een 2-jarig contract wat hij relaxt uitdient, en daarna met een leuke som handgeld zijn heil elders zoekt..!

23-08-2024 17:25

AlexIbarra +19343

Nog 3 jaar zelfs.
Nou ja, nog 2,85 jaar. Lekker aftellen.. ;)

23-08-2024 20:23

Cosey2 +7123

Nee hoor, twee jaar verder met deze houding is hij net zoveel waard als Mootje Ihattaren, niets.

23-08-2024 22:35

FysioPat020 +26337

Misschien zou Farioli hem eerst eens minuten laten maken bij Jong. Beetje prikkelen en provoceren.

23-08-2024 17:04

Koningtoto +60687

Is ie te oud voor gok ik. Laat m de slagboom maar even bedienen op P2

23-08-2024 17:10

Opperhoofd +12734

Hoe vaak kan je teleurgesteld zijn in een speler ?

23-08-2024 16:55

OpaHooligan +4090

Remember Mohamed Ihattaren :-)

23-08-2024 17:26

AlexIbarra +19343

Farioli zet hem juist perfect in de etalage en laat hem voornamelijk penalties nemen. Zijn status is nu top:

Volledig gerevalideerd van zijn blessuretje vorig seizoen, hattrick gescoord, halve finale EK. We brengen hem als cruciale topspeler nu rustig want in mei worden de prijzen pas verdeeld.
Alleen nog ff iemand vinden die erin trapt...

23-08-2024 16:47

Stoffel +18571

Heb eerder het idee dat zijn marktwaarde alleen maar daalt hoe meer andere clubs hem zien spelen

23-08-2024 16:42

MissAjax75 +3123

Wat snap je niet meneer Vink??? Deze ongeinspireerde papzak die verre van Fit is gapend op de reserve bank zit minuten verdient om zijn waarde nog meer te doen zakken…

23-08-2024 16:29

Harrier Du Bois +39054

Niks etalage, bij een beetje goed bod je verlies maar pakken, de winst tellen in salarishuis. Ik denk dat hij ook niet een goede invloed heeft op anderen, het is allemaal net niet, met een zucht, je ziet hem ook weinig genieten en zowel, op misplaatste momenten, dan kan hij wel lekker lachen tijdens de penaltyreeks en achter een gecamoufleerd mondje met hand giechelen, het is niet professioneel genoeg.

Elk aannemelijk bod moet je hem weg doen, op den duur is de winst duidelijk qua financiën.

23-08-2024 16:11

Pizzapunt20 +10058

Behouden. ideale 18e man.

23-08-2024 16:07

AFCAWormerveer +4457

Zal wel de etalage van een banketbakker zijn..

23-08-2024 16:02

swelbaum +261

Bergwijn is niks meer waard , bij PSV voor het laatst iets laten zien.
Bij de Spurs ook veel de bank warm gehouden.

23-08-2024 16:00

OpaHooligan +4090

Toch als hij wil dan kan hij best wel wat. Qua talent is het een goede speler. Maar is een soort 'mini Mohamed Ihattaren'. Zo erg is het bij Bergwijn nog niet, maar een tikkie heeft hij er wel van.

23-08-2024 17:28

Heimwee +6766

Deze jongen heeft totaal geen topsport mentaliteit.

23-08-2024 17:43

AmsterdamsTrots +2014

Er is er maar 1 die zich in de etalage kan zetten en dat is Bergwijn zelf. Het lijkt er echter op dat Steven het niet bij kan benen en dat hij in de stelling aanhaken of afhaken gekozen heeft voor het tweede. De desinteresse die deze jongen uitstraalt is weerzinwekkend! Als je hem voor 15m kan slijten moet je dat direct doen. Dit is namelijk je grootste salarispost en een potentiële rotte plek in je selectie. Afserveren en je verlies pakken, het is echt het beste.

23-08-2024 15:51

MokumsParadijs +2363

Heeft vorige week nog de kans gekregen om te laten zien hoe goed hij penalty's kan nemen.

23-08-2024 15:51

Multi +33391

Ben toch heel blij als hij verkocht is, 20 miljoen en ik ben al tevreden.

23-08-2024 15:49

Mentir +2481

snapte toen al niet waarom bergwijn gekocht was, je had Tadic op die positie. Beste van de eredivsie.
en zeker voor het bedrag voor een bankzitter in Engeland, en nu wil ie niet mee werken aan zijn eigen vertrek.
Toen ze hem nog een aanvoerder hadden gemaakt is het helemaal naar zijn kop gestegen dat ie belangrijk zou zijn.

23-08-2024 15:36

Hans Verhagen +14159

Het probleem is wat de foto weergeeft. Die twee versterken elkaar niet maar verzwakken elkaar. Farioli wil mensen die door het vuur gaan voor Ajax en hij weet heel goed wie dit zijn. Ik ben er niet bij, maar wat ik wel weet is dat deze heren nog steeds niet fit zijn. Ik erger me daar kapot aan.

23-08-2024 15:35

behangdelul +32876

Of niet, want bij een blessure gaat ie nooit meer weg.

23-08-2024 15:32

Redrum +96297

Je kan Bergwijn beter niet meer laten spelen als je hem nog wil verkopen. Zoals hij er nu bijloopt krijg je hem zelfs niet verhuurd aan Almere City. Prioriteit nummer één moet echter wel zijn om deze totaal nutteloze lapzwans te verkopen en voor dat geld nog minimaal 2 versterkingen te halen. Dat zou onze selectie een enorme boost geven.

23-08-2024 15:24

JohanDW +672

Hoeveel denk je dat clubs nu bereid zijn te betalen voor hem?

23-08-2024 15:36

JanBiesbos +29273

Wordt zo moe van die vink ….

23-08-2024 15:23

Opperhoofd +12734

Ik niet, vind hem vaak wel ok.

23-08-2024 16:55

JanBiesbos +29273

Ik vind hem niet meer zo sterk

23-08-2024 17:35

Rolo +13828

Je kan Bergwijn niet in de etalage zetten door te laten spelen, de wedstrijden zijn te belangrijk en sleepy Steven heeft er weinig zin in om op dit moment Ajax vooruit te helpen.

23-08-2024 15:17

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Eigenlijk vist Kroes nu alleen maar achter het net. Misschien Brobbey maar vooral Bergwijn had je direct na het EK moeten verkopen. Toen waren ze nog 'hot' hadden ze een goed seizoen (of in Bergwijns geval goede laatste wedstrijden) gedraaid en kon je eerder op zoek naar vervangers voor minder geld. Nu krijg je ze amper meer verkocht, ze hebben de voorbereiding niet mee gedraaid, zijn niet fit en hun eventuele vervangers worden alleen maar duurder.

23-08-2024 15:15

MokumsParadijs +2363

Alsof de kopers in een rij staan te wachten op Bergwijn...

23-08-2024 15:53

debalisrond95 +2339

Kroes kan er toch ook niks aan doen dat de transfermarkt dit jaar extreem langzaam op gang komt. Als je alleen al naar Engeland kijkt met precies een jaar geleden is er nu een miljard minder gespendeerd dan vorig jaar op dit moment. Het is gewoon balen dat het precies gebeurd wanneer we een grote schoonmaak willen houden.

23-08-2024 16:00

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Het is eigenlijk zooo kut. Bergwijn en Brobbey zijn op papier hele goede spelers, alleen lijken ze de fitheid en instelling te hebben van een gebruikt zakdoekje en passen ze niet echt bij Ajax. Maar daardoor is het ook lastig om ze op te stellen en om ze te verkopen.

23-08-2024 15:13

MrPink +82010

Dan moet hij wel fit zijn, Vink. Dat is hij overduidelijk niet, dat zag je wel weer. Het is bijna september en meneer is nog steeds op vakantie.

23-08-2024 15:09

Middenweg-401 +543

Alle ellende is begonnen toen Bergwijn kwam, als we hem nu in de etalage gaan zetten raken we hem nooit meer kwijt. Daaaag Vink!

23-08-2024 15:07

w86 +9496

Om dan vervolgens te zeggen als Bergwijn geen man voorbij komt, dat het geknipt dat Farioli hem opstelt. En dat Farioli dan mogelijk zichzelf als trekpop laat gebruiken door Kroes om spelers in de etalage te zetten terwijl je altijd zo veel over fijnheid hebt.

Wat moet het toch heerlijk zijn om zo opportunistisch over voetbal te lullen en er nog voor betaald krijgen ook!

23-08-2024 14:54

Redrum +96297

Weet Vink al dat een speler ook fit moet zijn om te kunnen spelen? Dit is niveau Sneijder/Janssen als analist. Ik ben beter van hem gewend.

23-08-2024 14:52

Slang3 +46149

Clubs die 20 miljoen kunnen betalen laten hun mening niet afhangen van een prestatie tegen NAC of Jagiellonia

23-08-2024 14:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.