Van Hanegem waarschuwt Brobbey: 'Als het niet verandert, wordt het niks'

door Jesse ter Haar 112

Bron Algemeen Dagblad

Van Hanegem waarschuwt Brobbey: 'Als het niet verandert, wordt het niks'

door Jesse ter Haar 112

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Willem van Hanegem is van mening dat Brian Brobbey zijn spel ietwat moet gaan evolueren. De spits teert veel op zijn fysieke kracht, maar de oud-voetballer ziet dat Brobbey daar in het heden minder aan heeft dan in zijn tijd als jeugdvoetballer.

'Brobbey, dat is een hele middelmatige speler geworden', oordeelt Van Hanegem in de Willem & Wessel Podcast. 'Als hij niet verandert, wordt het helemaal niks. Toen hij een jaar of tien was, was hij sterk ten opzichte van al die andere kinderen. Die zette hij allemaal opzij. Je kon doen met hem wat je wilde, maar je kreeg hem niet van zijn plek.'

'Nu zijn er een aantal spelers die hem gewoon van zijn plek zetten, maar denkt hij dat hij dat nog steeds kan doen. Het is dus zijn handelsmerk geworden', vervolgt het icoon van het Nederlands voetbal. 'Iedereen zegt: die krijg je niet van de bal, hij is zo sterk. Maar dat gaat allemaal ten koste van zijn spel. Hoeveel kansen krijgt hij? Heel veel. Hoeveel goals maakt hij? Heel weinig.'

Ondertussen is het onrustig bij Ajax. Na het vertrek van Sven Mislintat en Pier Eringa gaan de pijlen steeds meer richting Maurice Steijn, maar daar kan Van Hanegem weinig mee. 'In mijn optiek zijn de spelers het belangrijkst. Als zij niet meer doen wat ze moeten doen, dan kun je op de bank zetten wie je wilt. Dat maakt dan niet meer uit. Daarom vind ik dat je als speler altijd zelf moet leren nadenken. Dat is het meest belangrijke en dat je als trainer af en toe wat zegt, dat terzijde.'

Berghuis en trainers

Na afloop van De Klassieker liet Steven Berghuis het na om het concreet voor Steijn op te nemen. Van Hanegem zag het fragment en kan niet zeggen dat het hem verbaasde. 'Ik had het wel verwacht, want bij Feyenoord had je dat precies hetzelfde. Dick heeft er alles aan gedaan waardoor hij zich kon ontplooien en toch begon hij te zaniken over de trainer. Als hij bij een andere ploeg had gezeten, dan had hij niet bij Ajax gezeten. Maar hij zat bij Feyenoord en Dick gaf hem alles.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Heisback +583

Hij is goed als invaller, voor de laatste 20 min

30-09-2023 16:33

MPAjax +8374

Misschien anti-depressiva?

30-09-2023 02:01

Holadieje +5875

Lijkt iets geknakt te zijn bij hem. Is een speler die niet met tegenslagen kan omgaan. Leuk seizoentje gedraaid in een goed team, maar daarna was het kut met peren

29-09-2023 22:42

Ajax34 +3982

Tja en zo'n speler haalt Ajax dan terug voor 20 miljoen.

29-09-2023 22:04

BackInBlack +14441

Eens met Willem

VOOR 1 KEER

29-09-2023 21:33

Het_Olympisch_Stadion +5626

Samen met Gorter de meest On-Ajax-waardige. Puur omdat je keepers en spitsen nou eenmaal veel makkelijk kan vergelijken dan andere posities. In Brobbey zit 0 brille, scorend vermogen met links en rechts, vernuft, actie om zichzelf vrij te spelen, overzicht etc. Het is alleen maar beuken. Bulykin, van Loen, Sibon en Sonk waren als spits nog waardevoller. Heel pijnlijk, maar wel waar.

29-09-2023 20:40

deMeester +11450

Bulykin vond ik echt een cultheld! Die 2-2 uit bij PSV was echt heerlijk!
Alleen was hij transfervrij , de mislukte versie van Obelix kostte maar liefst 18 miljoen.

29-09-2023 20:47

Capocapo +12001

Gorter?
Noem een betere, haalbare keeper

29-09-2023 23:48

GAjax31 +15997

Eens met Willem. Als je de hoeveelheid kansen van Brobbey bij elkaar optelt dan zijn 2 goals in 5 wedstrijden wel weinig. Ik vind het een leuke jongen hoor, maar heeft wel gewoon 16 miljoen gekost.

Ter vergelijking Luuk de Jong heeft PSV voor 3 miljoen gehaald en heeft er nu ook alweer 6 inleggen.. en dan ook nog eens 5 in de kwalificatie van de CL. Ben geen liefhebber van hem, maar hij scoort wel veel.

En dan Feyenoord met die Gimenez voor 6 miljoen en alweer 9 goals in de Eredivisie in 5 wedstrijden..

29-09-2023 20:31

Ajax4proud +10790

Ik vind ongeacht of Brobbey wel of niet goed gebruikt word niet de Ajax spits die Ajax normaliter zou moeten hebben. Vooral in het begin kon ik me ergeren dat hij niet fit was, neem je dan wel je prof carrière serieus? Ik denk van niet..

Naast dat scoort hij te weinig. Hij had verhuurd moeten worden en er had een goede spits gehaald moeten worden. Één die wel weet hoe die moet koppen en niet buitenspel moet staan. Hij heeft totaal geen concurrentie. Vaak zie ik hem meer worstelen met de tegenstander dan met de bal.

Ik mis de killer mentaliteit die Huntelaar en Suarez wel had. Brobbey moet zich vooral in de spiegel kijken waar hij nu staat en waar hij in de toekomst wil staan.

29-09-2023 20:09

shota99 +1081

Het hele elftal draait ruk. Erg lastig dan om als eenling je te onderscheiden.

29-09-2023 19:17

MarkP +21527

He is right, you know?

29-09-2023 18:52

nightgoat +30833

"Brobbeast" schiet intrinsiek op teveel bepalende fronten tekort en dat zal niet veranderen.
Alles rondom zijn terugkeer maakt hem de belichaming van de totale Ajax aftakeling.
In Leipzig zijn ze verdammt noch mal nog steeds aan het bijkomen van het lachen.

29-09-2023 18:51

Oeroeboeroe +18299

Hoezo bijkomen? Die lachen nog steeds, elke wedstrijd weer.

29-09-2023 21:54

nightgoat +30833

Gewoon helemaal Leipzig.

29-09-2023 21:57

JJFajax +3547

Ben het wel met v Hanegem eens. Brobbey werkt hard maar levert te weinig. Ajax moet in de spits een persoon hebben die er jaarlijks 25 inschiet en die wat zijn spelers om zich heen beter laat spelen.

29-09-2023 18:49

EricV83 +2031

Dat weten we hier allemaal al een tijdje Willem. Sterker nog, het gaat nooit wat worden. Wordt met de tijd alleen maar minder

29-09-2023 18:47

Betuwe85 +20428

Hij is nog geen eens een hele slimme voetballer hij mist het instinct van een spits. Een goede spits heeft variatie en maakt op zn gevoel loop acties

29-09-2023 18:36

Josey Wales +11633

Zelfde geldt zowel voor onze aanvallers als verdedigers ,wanneer het middenveld niet functioneerd
dan slaat dat terug op aanval en verdediging.

29-09-2023 18:27

Ajaxfan31183 +16391

Het is zoiezo niets , wat je er ook aan veranderd. Een beest van een kerel, sterk aan de bal maar dat is ook het enigste want scoren doet hij niet

29-09-2023 18:24

GNBL +89836 moderator

Het was wel een geniale zet van Steijn. Lange ballen spelen op Brobbey terwijl hij tegenover Trauner en Hancko stond.

29-09-2023 18:13

wijzijndebeste123 +163058

Is de schuld van de aankopen die op de bank zaten. Daarom werkte t tactisch plan niet.

29-09-2023 18:18

Chadd +7759

Akpom speelde toch?
Kon geen bal aannemen, het molenpaard.

29-09-2023 22:19

wijzijndebeste123 +163058

Akpom speelde naast prutser Brobbey en voor prutser Berghuis. Als beide spitsen niet functioneren zou t dan aan de coach liggen? Als t hele elftal niet functioneert en zelfs gelouterde internationals ver onder hun niveau spelen zou t dan aan de coach liggen? Volgens onnozele Chadd ligt t bij de NL jongens aan de coach maar bij de aankopen aan de kwaliteit. Geen dubbele standaard hoor! Nee echt niet! Hahaha

29-09-2023 22:22

B2tob4 +12075

Juist dat! Zelden een coach meegemaakt die in zo’n korte tijd een club in zo’n chaos kan brengen. Aanval, middenveld, verdediging, overal hapert het Steijn systeem. Zouden de spelers dan collectief falen, of het systeem(?) waarin deze spelers door trainer Steijn gestuurd worden te spelen! Functioneer je niet, ligt het niet aan Steijn, maar aan het niet uitvoeren van “je taak”. Achteraf weet geen speler meer wat zijn taak was, want die was er simpelweg niet. Vele malen liepen er in wedstrijden 9 man voor de bal, en was het simpel voor de tegenstander om te scoren. Steijn riep dan acuut dat zijn “backs” niet functioneerden! Het is werkelijk een godsonder dat deze man nog voor de groep staat, Keizer werd destijds met veel minder geduld al op straat gezet, en daar zat destijds wel degelijk voetbal in de trainer zijn filosofie..!

29-09-2023 22:42

deMeester +11450

Ja, haha. Kijken wat hij tegen PSV gaat doen Rensch op Lang? Een aankoop van Mislintat die niet kan koppen op Luc de Jong zetten?

En daarna zeggen: Met deze spelers kan ik niet werken! Hopend dat hij met deze uitspraak het nog tot en met november volhoudt.

Zie het zomaar gebeuren

29-09-2023 19:46

Cosey2 +6971

Maar je ziet m nou nooit eens een loopactie maken zodat hij eens loskomt en in de beweging aanspeelbaar is, altijd en eeuwig die verdediger op z’n rug.
Die spits van een zekere club uit Rotterdam zie je nooit in ‘gevecht’, is altijd onderweg en weet raad met een kans.
Dat verschil was zondag en woensdag pijnlijk.

29-09-2023 18:21

Wobbo +11160

Dat is toch altijd een beetje het geval bij die donkere spelers met Afrikaanse roots? Die lopen in de pubertijd fysiek enorm voor op hun leeftijdgenootjes. En als die eenmaal 18 zijn en fysiek het hebben bijgespijkerd dan hebben de Brobbeys van deze wereld niet zo veel meer aan die fysieke voorsprong die ze vroeger hadden. Ik heb soms ook weleens het idee dat de scouting daar niet goed op let en ook veel talenten onzichtbaar worden omdat hun fysiek nog niet ontwikkeld. Vraag me weleens af of ze het daar bij Ajax ook gewoon bot politiek incorrect over hebben. Brobbey is natuurlijk ook wel een geval apart want die is nog steeds sterker dan de rest maar als je fysiek in de jeugd zoveel sterker bent dan de rest dan ga je daar ook op teren en ontwikkel je de rest automatisch minder.

Ben paar jaar terug weleens een paar keer mee geweest met een vriend wiens zoontje s'ochtends moest voetballen in Dordrecht en dat team was echt een allegaar aan nationaliteiten. Die waren 12 jaar ofzo. Maar het viel gelijk op dat al die donkere gassies stevig op hun poten staan en niet elke keer neervallen bij een duel of na een sprint. En de Turkse, Marokkaanse, Nederlandse jochies die pleurden gewoon elke keer om. Ik had toen echt zoiets zet al die donkere gasten gewoon in de as en ga zo maar spelen haha.

29-09-2023 18:01

trodat4030 +96403

Vaak is dat wel zo, maar Brobbey is ook als volwassene een uitzonderlijk sterke gozer. Beetje vergelijkbaar met de broer van Ryan Gravenberch, Denzel en ook Terry Lartey Sanhiez.

29-09-2023 18:08

Koningtoto +59946

Het zou helpen als een scheidsrechter gewoon fluit voor een overtreding op Brobbey. Er worden er 30 per wedstrijd op hem gemaakt. Voor 0 gefloten of hij krijgt ze tegen.

29-09-2023 18:00

KarimB +11224

Gaat t volgens min niet helemaal over haha

29-09-2023 18:33

3sterren +20205

Het is lastig voetballen hoor, met twee à drie spelers die samen simultaan om je nek hangen.
Dus is wel degelijk on topic ...

01-10-2023 16:40

deMeester +11450

Eindelijk iemand met kritiek op Brobbey.

Deze gast is veels te beperkt. Niet kunnen koppen, lomp en onbeholpen, geen techniek. Alleen maar hard schieten zonder te kijken

Weg met deze prutser!

29-09-2023 18:00

Adrian.V +786

Gewoon helemaal mee eens. Lijkt een kwestie van dat het hem niet interesseert,

29-09-2023 18:01

Ozymandias +159568

Dat komt ook door de speelstijl van Ajax want onder Ten Hag lukte het Ajax hem vaker in de diepte weg te sturen terwijl dat nu zelden meer lukt. Daarbij kon Brobbey onder Ten Hag beter gebruik maken van zijn insinctuele gevoel voor waar de lopende mensen waren. Op de manier waarop Brobbey nu wordt gebruikt houdt hij alleen zijn fysiek over en dan is dat inderdaad verre van genoeg.

29-09-2023 17:58

arnold076 +1246

Onder Ten Hag was hij ook niet top. Mis een sierlijke speler een type zoals Huntelaar, Gimenez die ook op techniek vooruit kunnen al een tijdje bij Ajax. Brobbey is wel sterk, maar is niet slim, alle hoge ballen verliest hij, zie de laatste wedstrijden. Deels ook door een slechte ondersteuning van zijn team.

Vond het vreemd dat ze hem voor 18 miljoen terughaalden.
Goede voetballer maar niet voor Ajax.
Hoop dat Mikautatze een eerlijke kans krijgt van Steijn.

29-09-2023 18:07

trodat4030 +96403

Vond je Huntelaar een sierlijke speler? Echt? Wat vond je van van Basten dan wel niet? Dát was pas een sierlijke speler, of Bergkamp.. Huntelaar vond ik echt niet sierlijk hoor..

29-09-2023 18:15

arnold076 +1246

Uiteraard die twee ook dat soort type spitsen bedoel ik. Huntelaar was ook technisch goed en was veel gevaarlijker dan Brobbey, die is net als Traore destijds sterk is maar toch geen Ajax spits

29-09-2023 18:33

Wobbo +11160

Ja hij krijgt niet veel bruikbare ballen nee. Maar helaas gaat hij er ook vaak niet goed mee om als hij wel een bruikbare krijgt.

Buiten dat vind ik ook dat hij totaal niet beschermd wordt door scheidsrechters. Die zijn echt blind als het om Brobbey gaat.

29-09-2023 18:13

KingOfTheMatch +6998

Brobbey moet uitkijken dat hij niet net als Depay te gespierd wordt en elke 3 weken een blessure heeft

29-09-2023 17:55

ProperFootball +14456

Hij is nu al gespierder dan Depay, maar itt Depay niet door het extreem veel aan de gewichten te hangen maar dankzij moeder natuur.

29-09-2023 18:17

Jariiii +21814

Het *is* al niks, helaas.

29-09-2023 17:55

Harrier Du Bois +38565

Al eerder eens gezegd, Brobbey teert op fysiek wat indrukwekkend is, maar fysiek helpt je, het redt je niet uiteindelijk. Anders was Akinfenwa wel de beste ter wereld natuurlijk

29-09-2023 17:52

afca1985 +21161

Brobbey lekker op het bankie, en Mikautadze een wedstrijd of 10 de kans geven.

29-09-2023 17:47

Wobbo +11160

Probleem is wel dat die ballen gewoon niet genoeg voorin komen he. Hoe het elftal momenteel in elkaar steekt en je wilt dat er doelpunten vallen dan heb je dus een spits nodig die 4 man voorbij speelt en dan ook nog scoort.

29-09-2023 18:15

afca1985 +21161

Ja dat gaat Brobbey in ieder geval niet doen, Mikautadze zie ik wel 2 of 3 spelers voorbij dribbelen en nog iets goeds doen in aanvallend opzicht. Zei Steijn niet dat Mikautadze de ballen op de training van alle hoeken in schoot? Zo ja waarom krijgt hij dan geen enkele kans behalve een helft op rechtsbuiten.

29-09-2023 18:18

Wobbo +11160

Ik denk dat vastigheid op dit moment erg belangrijk is voor het elftal en Brobbey doet het vrij aardig. Probleem ligt niet echt bij hem vind ik. Meer bij het middenveld en verdediging. En Brobbey kan wel een bal vast houden. Dat is Mikautadze gezien zijn fysiek niet echt toe in staat denk ik. Maar goed we zien hem nooit voetballen dus daar valt ook niet veel zinnigs over te zeggen hehe.

29-09-2023 18:22

afca1985 +21161

Vastigheid is zeer zeker belangrijk, en Steijn moet niet constant alles gaan lopen wisselen, maar met Brobbey eruit en Mikautadze erin zie ik wel iemand die zelf iets kan creëren, technisch vaardig is, kan combineren en kennelijk heel goed kan afronden, dus snap niet echt waarom hij niet speelt. Misschien omdat het een aankoop van Sven is of dat hij geen Nederlands of Engels spreek en Steijn hem niet kan bereiken.

29-09-2023 18:31

JaapStam +136561

Hèhè eindelijk iemand die zegt waar het op staat!!!

👏👏👏!!!

Forbs - Mikautadze - Godts!!! ❌️❌️❌️

29-09-2023 17:42

deMeester +11450

Yes zo moet het! Weg met depressieve middelmaat

Zo een Brobbey is een soort Obelix, sterk maar geen verstand!

29-09-2023 19:56

Tommyshelby +128427

Brobbey ontwikkelt zich voorlopig alleen qua fitheid, z'n interessante moyenne is ook minder en minder aan het worden.
Ajax heeft ook weinig aan een uitzakkende Brobbey, die moet gewoon zo diep mogelijk staan. Met Mikautadze kun je dat spelletje beter spelen, maar dan moet ie eens in de basis beginnen.

29-09-2023 17:41

Slang3 +45700

Brobbey had dit seizoen al op 5 goals moeten zitten minimaal

29-09-2023 17:34

trodat4030 +96403

Wat ome Willem vergeet in zijn 'analyse' is dat Brobbey de helft van de duels die hij verliest, ook gewoon verliest omdat hij van het gehele Nederlandse scheidsrechtersgilde neergeschopt mag worden door iedereen. Daar gelden blijkbaar andere regels voor dan voor alle andere spitsen, puur omdat hij zo sterk is.

29-09-2023 17:33

GNBL +89836 moderator

Als je bij elk klein duwtje op de grond gaat liggen rollen alsof je enkels worden afgezaagd, is het begrijpelijk dat scheidsrechters op een gegeven moment denken dat het allemaal wel zal meevallen met Brobbey.

29-09-2023 17:50

trodat4030 +96403

Als ie dat zou doen wel ja, maar dat is dus niet het geval, maar dat is het zoveelste dat jij weer niet ziet.

29-09-2023 17:53

GNBL +89836 moderator

En het gaat ook vaak gepaard met heel veel geschreeuw.

29-09-2023 17:56

trodat4030 +96403

Je begaat de zoveelste fout als je ook nog denkt dat sterk zijn betekent dat je ook gevoelloos bent..

29-09-2023 17:59

wijzijndebeste123 +163058

Ben t er mee eens hoor dat er belachelijk gefloten wordt. Maar dat maakt al zn andere gebreken niet ongedaan. Technisch beperkt, geen individuele actie, geen gevoel voor positie/waar de bal gaat komen, zwakke afmaker en dramatische kopper.

29-09-2023 18:00

trodat4030 +96403

Het artikel spreekt toch over de duels? Daar reageer ik op.

29-09-2023 18:02

wijzijndebeste123 +163058

T artikel gaat ook over dat hij heel veel kansen mist. Dus over de speler Brobbey en zijn zwaktes. Daar reageer ik op.

29-09-2023 18:06

AFCACruijff14 +160831

Ben het weer helemaal eens met Willem. Brobbey heeft het lichaam van de Terminator, maar het spelletje heet nog altijd voetbal en daarin schiet hij steeds meer tekort. Als je ziet hoe zelfs een statische lompe voetballer als Luuk de Jong meevoetbalt en goals maakt, dan moet Brobbey echt meer leveren. Minder spierkracht, meer voetbal. Of dit nog te veranderen valt, geen idee.

Het moment komt onderhand wel dat je Mikautadze eens 5 potjes de kans moet geven. Die oogt wel sierlijk, technisch en handelt snel.

29-09-2023 17:33

trodat4030 +96403

Brobbeys kracht is puur natuur, niet door training, integendeel. Hij mag maar heel weinig in de gym en dat wát hij mag is doorgaans duurtraining of zn core (middenrif) voor de soepelheid. In de ijzers hangen werd hem op zn 16e al dringend afgeraden. Dus daar valt weinig aan te veranderen. Ook heb ik hem vaak uitgemaakt zien worden voor dikkerd, maar die mensen hebben echt hun ogen in hun broekzak zitten, die jongen is gortdroog, maar heeft zoveel spiermassa dat het lijkt of hij dikkig is, dat is echter totaal niet het geval. Misschien denken mensen dat omdat hij een erg rond gevormd hoofd heeft (wat doet denken aan bolle wangen en dús hoog vetpercentage)..

29-09-2023 17:37

AFCACruijff14 +160831

Brobbey is zeker niet dik, wel overgespierd. Jammer genoeg maar 1,80, als hij nog 10 of 15 cm langer was geweest had hij misschien wel met zijn hoofd heel gevaarlijk kunnen zijn.

29-09-2023 18:22

Rockanje23 +36940

Het is een misvatting om te denken dat lengte bepalend is voor je kopkracht. Eén van de allerbeste koppers allertijden was Daniel Passarella en die is maar 1.75 geloof ik. Ruud Geels is ook niet zo groot. Sprongkracht, techniek en vooral timing zijn veel belangrijker dan lengte.

29-09-2023 18:31

Rodsje +14644

Brobbey heeft echt wel veel facetten voor een moderne spits, ook potentie maar het probleem bij Brobbey is dat hij niet kan koppen en afmaken. Hij heeft de fysieke kracht en dat combineert best okay met zijn snelheid maar het eindproduct ontbreekt. Nou is Brobbey best jong en dat gaat heus wel komen denk ik maar hij moet wel echt flink aan de bak.

Overigens vind ik hem dit seizoen voetballend niet eens zo slecht en vaak is hij de enige die er wat van probeert te maken.

Ik zou Mikautadze in de spits proberen en Brobbey van de bank laten komen. Zoals ie vaker als invaller van waarde is geweest, zou zijn vertrouwen echt goed doen.

29-09-2023 17:31

Caelintroy +1652

Brobbey heeft inderdaad nu ook genoeg kansen gehad, het houdt een keer op.

29-09-2023 17:30

peterVKV +6416

Mikautadze naast Brobbey in de spits met Bergwijn erachter. Verandert het spel van Brobbey ook. Niet alleen meer aanspelen voor een worstelpartij met een CV maar meer in de loop in de diepte. Spitsen komen vanuit hun centrale positie en wijken uit naar waar de ruimte is (afwisselend in de bal, in de diepte of in de breedte naar de zijkant). Maakt het spel ook veel minder voorspelbaar. Beter voor Brobbey. Beter voor Ajax .

29-09-2023 17:25

afc020 +503

Met de juiste spelers om hem heen kan Brobbey van waarde zijn.. nu houd hij alleen nog maar een balletje vast maar wordt er daarna niks mee gedaan. Opzoek naar de nieuwe suarez!

29-09-2023 17:24

leeke +10377

Ach we hebben ee. 9 die totaal geen actie in huis heeft. Die staat er alleen om een bal vast te houden en terug te kaatsen....waar blijft de mooie tijd zeg,dat een 9 een actie had en simpel een mannetje kon passeren

29-09-2023 17:30

deMeester +11450

Maar zelfs in Kaatsen is hij beperkt en log. Kijk een Petersson scoorde ook niet veel maar kon heel goed kaatsen en had een geweldig techniek. Die man kon je snoeihard aanspelen zonder dat de bal van zijn voet sprong. Ook had Petersson overzicht en subtiele acties. Had overzicht.

Brobbey is vooral lomp.

29-09-2023 20:04

leeke +10377

Idd,een lompe logge voetballer,al vind ik het een prima gast.We hebben gewoon vers bloed nodig zaterdag

29-09-2023 20:18

afca1985 +21161

Dat mag je hier niet zeggen Willem dan wordt AS boos. Echt die Brobbey kan er echt weinig van, belachelijke aankoop, direct verkopen in de winter, als bv een Everton nog een keer komt. Hij moet lkkr naar een club onderin de PL, lkkr counteren tegen een club die met 50 meter in hun rug speelt, geschikt voor een club als Sheffield United, Luton Town, Burnley of Bournemouth ofzo. Heeft niets te zoeken bij een club die moet aanvallen zoals bij ons, daar mist hij gewoon teveel voor.

29-09-2023 17:23

slumpf +4548

Wat een onzin dat hij dat hier niet zou mogen zeggen. 80% procent van de bezoekers hier maakt non stop eigen spelers met de grond gelijk. Of ze nu wel of niet goed spelen, maakt niet uit. Willen past er prima tussen, alleen onderbouwt hij het ook nog.

29-09-2023 17:36

afca1985 +21161

Alles wat uit de eigen jeugd komt wordt hier verschrikkelijk opgehemeld, echt niet normaal. Heb hier vaak genoeg gelezen dat Brobbey echt met afstand onze nr1spits is namelijk, terwijl ik Mikautadze veel geschikter vind als Ajaxspits. Hier wordt bijna iedere jeugdspeler opgehemeld alsof we de nieuwe Johan hebben rondlopen, maar dat is niet zo, verre van.

29-09-2023 17:45

deMeester +11450

@Afca1985 Precies, het is echt bedroevend dat een nieuwe speler wordt afgebrand na een invalbeurt van 35 minuten maar dat een Rensch al 100 wedstrijden lang mag bewijzen dat hij te kort komt bij Ajax.

29-09-2023 20:09

slumpf +4548

Dan lees je waarschijnlijk niet goed, maat. Taylor, Rensch en Brobs kunnen hier bij velen nooit wat goed doen. Is het altijd goed? Nee. Is het altijd zo slecht als er gezegd wordt? Nee.

29-09-2023 23:19

sebastiaan1900 +5269

Brobbey terugkopen voor 20 miljoen. Blijkt een enorme flater te zijn.

29-09-2023 17:20

Harold +10568

En dan die Bergwijn. Wat een flop voor 30 miljoenn

29-09-2023 17:24

deMeester +11450

Hopelijk komen die mensen uit de zandbak nog terug om ons van Bergwijn te verlossen als er daarna nog een club uit de middenmoot van de Championship komt om Brobbey te halen is het helemaal feest!

29-09-2023 20:19

wijzijndebeste123 +163058

Heeft zich 0.0 ontwikkeld in 2 jaar tijd. Hele beperkte spits. Komt in bijna alle facetten enorm tekort. Schandalig dat Mikautadze nog 0 minuten id spits heeft gekregen.

29-09-2023 17:19

NoMoreMrNiceGuy +340

Rare opmerking van Van Hanegem over Berghuis bij Feyenoord. Ja misschien maakte Dick de status van Berghuis groter maar dat kwam omdat de rest er niets van bakte. De cijfers van Berghuis waren in die periode prima in orde.

29-09-2023 17:17

7172AFCA7395 +10269

Ik zie hier vaak mensen roepen " geen Ajaxspeler"
Nou als er nu EEN voorbeeld is van dit wazige begrip
dat is het deze Brobbey wel. In de jeugd kopte hij bvb
ook niet alles in de kruising wat er van de flank kwam.
Dit is gewoon een heeeeeel beperkte spits die voor een
waanzinnig bedrag uit Leipzig is opgehaald en alleen als sub
nog van waarde is/kan zijn.

29-09-2023 17:12

deMeester +11450

Hij is hoogstens nog bruikbaar als uitsmijter bij een discotheek

29-09-2023 20:21

jaripettersson +9434

Die laatste alinea zegt veel, en ik ben het daar helemaal mee eens. Het karakter van Berghuis is niet goed. Ik vind zijn spel ook heel mager. Hij gooit mensen zand in de ogen met zijn vlotte praatjes.

29-09-2023 17:11

Okocha078 +13648

Mikautadze moet eens een serie wedstrijden in de spits. Die heeft weinig fysiek, maar kan wel combineren en afmaken.
Bergwijn-Mikautadze-Forbs
---------------Berghuis--------------
-----------Avila---Taylor------------
Sosa--Hato--Sutalo--Rensch

Geef Rensch de opdracht achterin te blijven en probeer Avila eens als pure cvm om de gaten die Sosa laat te dichten, misschien kan hij wat spirit in deze ploeg brengen.Nu nog Taylor, Vos is een groot talent, dus veel min geven, maar laten we hem nu niet gelijk verzuipen aub.

29-09-2023 17:10

BBAFCA +9741

Ik ben ook erg benieuwd naar hem. Van wat ik van hem gezien heb is het in alles een Ajax spits. Kan geweldig meevoetballen, neusje voor de goal en een goed en verfijnd schot in z’n benen. Hij spreekt natuurlijk alleen Frans en daar is onze regionale trainer natuurlijk niet fan van. Hij praat liever Nederland met Brob

29-09-2023 17:11

Craain +4953

Zet Bergwijn en Berghuis ook op de bank. Ze moeten meer inzet tonen vooral zonder de bal.

29-09-2023 17:23

BBAFCA +9741

Willem heeft helemaal gelijk. Brobbey maakt je team absoluut niet beter. Wellicht in een 442 systeem met een snelle speler zoals Forbs naast hem, die eronder kan komen, komt hij beter tot z’n recht. Neemt niet weg dat Brobbey nergens in uitblinkt; hij is niet heel snel, hij heeft geen goed schot, kan totaal niet koppen, vaak te laat voor de goal, wild in z’n afronding. Het is ook niet zo dat hij zo sterk is dat hij alle duels wint, want positioneel is hij niet zo sterk.

29-09-2023 17:09

FransHoek +8957

Berghuis zit mij al een tijdje niet lekker. Bij Feyenoord had hij ook lange periodes waarbij ze bleven verliezen. Toen hij weg was, gingen ze beter spelen. Opstootje met van Beek weet ik nog. Hier ramt hij een supporter van Twente.
Zeiken over Dick Advocaat en nu staat hij duidelijk niet achter Steijn. Goede voetballer, alleen lijkt er mentaal iets niet goed te zitten. Wellicht zit ik er helemaal naast, maar zou het een rotte appel in de selectie kunnen zijn?

29-09-2023 17:05

Ajaxadam1 +31667

Hehe. Eindelijk iemand die het ziet.

29-09-2023 17:17

Craain +4953

Berghuis heeft geen conditie en uithoudingsvermogen. Hij is ook dominant aanwezig niet genoeg.

29-09-2023 17:25

EuforischeRealist +15504

Je zou ook kunnen stellen dat hij wat meer door de scheidsrechters in bescherming zou mogen worden genomen. Hoe verdedigers af en toe aan deze jongen hangen is bij het bespottelijke af!

29-09-2023 17:04

Standby +9843

Bijna 20 miljoen voor betaald. Echt belachelijk.

29-09-2023 17:03

deMeester +11450

In Leipzig zijn ze nog steeds niet uitgelachen.

29-09-2023 20:23

Hersenspinsel +7993

What a dick

29-09-2023 17:02

Sunny +9528

Brobbey kan er inderdaad te weinig van en laat dat ook al ruim 1,5 jaar zien.
Dat ze hem met al zijn beperkingen voor zoveel geld teruggehaald hebben is een grote schande.
De verantwoordelijken hebben duidelijk geen kijk op welke kwaliteiten een goede voetballer (en al helemaal een spits bij Ajax) in huis hoort te hebben
En ze hadden het gewoon kunnen weten want kreeg zijn opleiding toch bij ons.
Typerende aankoop die onderschrijft wat er mis is

29-09-2023 16:55

Josey Wales +11633

Dat was dus Ten Hag ook.

29-09-2023 17:00

CDX +3139

Ook gewoon een erfenis van Overmars. Veel goeds gedaan maar ook een hoop missers.

29-09-2023 17:47

MalleEppie +15101

Dient op den duur vervangen te worden door Mikautadze, dat zag Mislintat goed. En Brobbey maar dat bericht op insta liken, uitstel van executie..

29-09-2023 16:53

Altijdindestraat +39809

Brobbey heeft bijna alles mee voor een topspits, sterk, snel, wendbaar etc. maar hij valt te veel, staat te veel buitenspel en kan totaal niet koppen.

29-09-2023 16:51

Delaney +14672

Verder schiet hij alles recht op de keeper af in plaats van dat hij een hoek kiest of voor een lob gaat.

29-09-2023 16:53

Breuk +25029

Dus eigenlijk heeft hij niet veel wat een echte spits moet hebben

29-09-2023 16:59

deMeester +11450

In principe heeft hij niets, een domme onnozele kracht zonder slimmigheid, spelinzicht, techniek of doorzettingsvermogen.

Hij doet mij een beetje denken aan Patrick uit Sponge bob

29-09-2023 20:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.