Rep ergert zich aan situatie bij Ajax: 'Sinds Overmars weg is, is het een puinhoop'

door Bart Veenstra 293

Bron Voetbal International

Rep ergert zich aan situatie bij Ajax: 'Sinds Overmars weg is, is het een puinhoop'

door Bart Veenstra 293

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Johnny Rep heeft zich in het afgelopen seizoen geërgerd aan allerlei zaken rondom Ajax. De voormalig aanvaller zag van alles misgaan bij zijn oude club, zo vertelt hij in een interview met Voetbal International.

Zelf heeft Rep, zo vertelt hij, geen duidelijke clubvoorkeur meer. 'Ik ben helemaal niet voor Ajax of voor Feyenoord (waar Rep in zijn carrière ook speelde, red.). Ik ben zeker niet voor PSV. Als ik voetbal kijk, wil ik gewoon een leuke wedstrijd zien. Maar het valt altijd zo tegen. De Eredivisie stelt sowieso niet meer zoveel voor.’

Rep krijgt vervolgens de vraag van welke voetballer uit de Eredivisie hij nog wel kan genieten. Na lang nadenken, weet hij toch een antwoord te geven. 'Die kleine van PSV, Xavi Simons. Hoe hij dribbelt, altijd bezig is. Mooi. Zo’n speler zag ik het afgelopen jaar niet bij Ajax', begint Rep vervolgens over de situatie bij Ajax. 'Daar loopt nu toch niemand rond voor wie je naar het stadion gaat? Sinds Marc Overmars weg is, is het een puinhoop. Honderd miljoen uitgegeven, en kijk wat het heeft opgeleverd: waardeloos voetbal. Er komen ook allemaal vreemde mensen binnen, zoals die Duitser.’

Vertrouwen in Maurice Steijn

Met 'die Duitser' doelt Rep op Sven Mislintat, de nieuwe directeur voetbalzaken van Ajax. 'Hopelijk gaat hij het goed doen. Maar ik mis Ajax-mensen. Johnny Heitinga is ook weer zomaar afgeserveerd. Dingetje heb je nog, Klaas-Jan Huntelaar. Dat was een goeie afmaker, maar ook geen echte Ajax-voetballer', zegt Rep, die aangeeft wel positief te zijn over Ajax' nieuwe trainer Maurice Steijn. ‘Met betere spelers gaat hij vast ook meer naar voren voetballen. Die jongen hééft wat. Durft ook wel in te grijpen, volgens mij. En dat is nodig. Neem Tadic. Goede speler, maar zijn tijd is voorbij.’

Als het aan Rep zelf had gelegen, had hij Ajax graag geholpen. Dat had bijvoorbeeld als scout gekund. De geboren Zaandammer hoorde echter nooit iets van Ajax. Af en toe denkt hij dat hij meer als zijn voormalig teamgenoot Johan Cruijff had willen zijn. Die wachtte niet, maar greep zelf wel in. 'Dat had Johan vorig jaar ook zeker weer gedaan, als hij nog had geleefd.’

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

afcaslb80 +1466

Na dit interview is alles en iedereen gelijk in rep en roer bij Ajax

28-06-2023 14:56

MarcHogervorst +35302

"Als ik voetbal kijk, wil ik gewoon een leuke wedstrijd zien. Maar het valt altijd zo tegen. De Eredivisie stelt sowieso niet meer zoveel voor."

Ja zo heeft het voetbal zich ontwikkeld. Iedere modale jonge speler van begin 20 wordt nu naar de grote competities gehaald. Als je geen clubbinding hebt, als je niet wil dat jouw regionale favoriet wint, ja, dan hoef je de hele Eredivisie niet meer te zien. Ook Ajax niet hoor. Wordt dan fan van Liverpool of Barcelona of zo.

28-06-2023 08:32

rich67 +6661

Scouten in de kroeg; wie weet wat het oplevert

27-06-2023 23:04

MosesD +14662

Rep is een wat dommige maar lieve man. Die leeft in het verleden en roept wat cliché's en schenkt z'n glaasje nog eens bij. Cheers Johnny.

27-06-2023 11:20

TeringHenkie +28355

Dat bijschenken doet hij smorgens om 0800 uur al.

27-06-2023 12:42

Ferd +38482

Rep, tja, sinds Budweiser sponsor is voor Ajax wil hij natuurlijk graag iets voor de club doen. Heel lang geleden bezorgde ik de krant bij John, en het aantal kratten bier dat er in z'n garage stond was indrukwekkend

27-06-2023 08:14

brullie +7035

Met jou vele miljoenen mensen Johnny. Rep heeft gelijk. Het team met Overmars was gewoon goed. Dat is helaas geschiedenis en moeten we verder Rep.

27-06-2023 06:52

Cello +52947 moderator

Je kunt het volledig en dus grondig oneens zijn met Johnny Rep, maar hoe de man, door vele zichzelf supporter van Ajax noemende, zelfs zich soms echte ajacieden noemende, wordt afgefakkeld hier op AS is gewoonweg op het onbeschofte af!. Heel jammer vind ik dat, omdat wel degelijk Johnny Rep deel uitmaakt van onze succesvolle geschiedenis!.
Natuurlijk is ie niet een icoon als Cruijff dat was, maar het lijkt me niet dat je als ajacied, als supporter van deze club, zo over één van de helden uit het verleden praat. Want.... wat je ook mag vinden van en mag denken over de Johnny Rep van nu..... de man verdient respect alleen al vanwege zijn bijdrages aan onze club....ookal is het al lang geleden!.

26-06-2023 21:36

Ferd +38482

ik heb hem persoonlijk meegemaakt, en op basis daarvan kan ik weinig respect opbrengen voor die gluiperige billenknijper

27-06-2023 08:15

Koekie87 +20987

Hoge bomen vangen veel wind zeggen ze weleens en vaak zijn het toch echt de voetballers zelf die zich compleet belachelijk maken met sommige uitspraken. Als voetballer is het een grootheid geweest bij Ajax, maar dat is Sneijder ook maar ook bij het Nederlands elftal maar ook die betrap je op zaken die nou niet echt met een bepaalde vorm van intelligentie te maken hebben.

27-06-2023 10:13

TeringHenkie +28355

Marc Overmars vinden ze allemaal een viezerik, maar Johnny Rep blijft de held. Schei uit man, ik heb hem meegemaakt en als hij met zijn bezopen kop dat wat hij deed bij vrouwen bij mijn vrouw had gedaan of gezegd, dan had ik hem die Europa Cup1 kapot geslagen op zijn kop.

Totaal alle respect voor die gozer verloren!

27-06-2023 12:40

MarcHogervorst +35302

Maar Cello, hij geeft zelf aan geen Ajax supporter te zijn.

"Zelf heeft Rep, zo vertelt hij, geen duidelijke clubvoorkeur meer."

Als hij Ajax niet koestert, waarom moet ik Rep dan koesteren?

28-06-2023 15:54

Tiberio +242

Neem nog een paar biertjes Johnny sukkel

26-06-2023 21:10

Ajacied33 +36706

Ik vind dit gewoon respectloze opmerkingen van Rep. De beste man hoor of zie je nooit, Ajax heeft eens een minder seizoen en gelijk maar klagen en roepen om Overmars. Zal Rep weten dat juist Overmars ons in deze ellende heeft geduwd? En dan spreken over "die Duitser". Kom op man, we leven toch niet meer in 1944. En bovendien, wat is dat toch met mensen die om Heitinga blijven roepen om zijn DNA. Ga toch fietsen. Heitinga zijn voetbal is niet om aan te gluren, terecht dat ie aan de kant is geschoven

26-06-2023 20:00

Cello +52947 moderator

@Ajacied33

Je zegt: "En dan spreken over "die Duitser". Kom op man, we leven toch niet meer in 1944".

Dan vraag ik me af of je wel doorhebt, dat hij, net als andere sterren uit het NL voetbal van de jaren 70, vlak na WOII zijn geboren en opgegroeid zijn dus in families die vlak daarvoor de verschrikkingen hebben meegemaakt van die oorlog, beter nog, vaak vele familieleden hebben verloren in die oorlog. Dat doet wel iets met je, al helemaal als je dus daarmee opgroeit als kind.
Natuurlijk zijn er genoeg mensen geweest, die door de jaren heen milder zijn geworden tav Duitsland en de Duitsers, maar er zullen altijd mensen blijven, die het niet los kunnen laten. En zelfs dat moet je eigenlijk gewoon kunnen begrijpen, ja.... zelfs als je het er niet mee eens bent, omdat jij (en ik) het geluk hebben gehad pas lang na die oorlog geboren te zijn. En desondanks ken óók ik genoeg verhalen uit eerste hand van wat mensen destijds hebben meegemaakt. Dan begrijp ik best dat mensen moeite hebben om vergevingsgezind te zijn. En gelukkig lukte het velen van die generatie wel om te vergeven, maar vergeten zijn ze het natuurlijk nooit!.

Trouwens.... 'die Duitser' is nog niet eens het meest negatieve in dat opzicht wat iemand kan zeggen/roepen.

26-06-2023 21:51

AFCAHELLMOND +2243

In 1944 noemde ze hem gewoon een mof en geen Duitser.

27-06-2023 10:45

PimDeKlager +4381

Tot nu zal hij ze nog wel mof noemen, alleen niet zo in een interview.

Moet je eens aan van Hanegem of Boskamp vragen hoe ze over de oosterburen denken…

27-06-2023 13:35

TeringHenkie +28355

Maar die zijn allebei ook te dom om te poepen.

27-06-2023 13:40

debarbaar +8250

Rep, wat een geit. Feyenoord heeft nog steeds spijt dat ze 'm ooit binnen hebben gehaald. Altijd dat gezeik maar over Overmars. Je kunt je pik niet aan vrouwelijke werknemers laten zien en dan denken dat je terug kan komen. Daarnaast wil ik nog weleens zien of Bergwijn, Wijndal, Broobbey en zelfs Bassey de miskopen zijn die ze onder heitinga en Svhreuder leken.

26-06-2023 19:06

Dusbaba +15370

Van mij mogen ze dat dan bewijzen bij een andere club.

26-06-2023 19:23

AFCAjaxMidNineties +12740

Brobbey heb ik nooit als miskoop gezien. Bergwijn is meer een counterspits maar kan echt wel ballen. Bassey was in menig CL- potje onze beste verdediger. Moet wel voetballend stappen zetten nog. Maar is denk ik meer geschikt voor een Atletico Madrid of AS Roma. Wijndal vind ik echt een mispeer.

26-06-2023 19:56

LOCAmpos +10493

Als zo iemand nou is wat Ajax DNA is, kunnen we daar inderdaad beter ver vandaan blijven. Die duitser :’)

26-06-2023 18:56

Harrier Du Bois +38764

Sinds Overmars weg is is het een puinhoop haha, donder toch op.

Door Overmars is het een puinhoop, misschien niet je leuter plaatjes sturen per telefoon.

26-06-2023 18:43

HarryHarHar +3018

Je leest & hoort alleen maar de berichten over vertrekkende spelers of de belangstelling voor die spelers, maar........ helemaal niks over de aanstaande selectie en/of aankopen om die selectie te gaan versterken, en op bestuurlijk niveau ook helemaal niks.. waar blijven die Ajax iconen die Ajax weer op de weg terug willen zetten... het is al bijna juli over een week of vier moet diezelfde selectie er wel weer staan... ik weet het ook niet meer...

26-06-2023 17:36

Koekie87 +20987

Hebben v.d. Boomen toch al binnen gehaald en die andere jongen. Daarnaast hoef je echt niet te rekenen op die zogenaamde Ajax iconen hoor. Die roepen liever van de zijlijn en daarnaast is het ook maar de vraag of ze überhaupt geschikt zijn om wat voor rol dan ook te bekleden bij Ajax.

26-06-2023 18:18

Skajhigh +2270

Komend jaar spelen we Europa League. Er staat een bak vol talent klaar in Jong Ajax. 1+1=2, gewoon die jonge gasten erin zetten en op elkaar laten inspelen. Dure aankopen voegen zelden tot nooit iets toe.

26-06-2023 18:45

Web +178830

Ook met Overmars had je de terug slag gekregen
Die was verantwoordelijk voor het nooit opwaarderen van Nous
Heeft het niet goed gedaan met Onana
Gravenberch zou nog een optie zijn
Antony mocht weg van hem, daar had hij nooit 100 miljoen voor gekregen


Maggallan, Marin, Daramy, Klaiber, Bande, labyad

Veel goeds gedaan Overmars, maar ook veel verkeerd

En waarom is hij weg?
Zijn schuld of Ajax zijn schuld?

Rep is ook niet een persoon waar je wat mee kan, zelfde type mens als Sneijder

26-06-2023 17:34

AFCAjaxMidNineties +12740

Dat Overmars ophemelen gaat soms echt te ver idd. De autistische geile hork heeft het aardig gedaan maar niet meer dan dat. Is ook grotendeels een mazzelvak. En de spelers maken je een goede of slechte td.

26-06-2023 19:59

MarLuuk76 +3557

Die Duitser? Wat een hemeltergend niveau zeg.

26-06-2023 17:32

Koekie87 +20987

Is nog een wonder dat er niet word gesproken over moffen of jappen.

26-06-2023 18:14

MarLuuk76 +3557

Ja inderdaad.

26-06-2023 20:15

Bc te P +22130

Die leeft ook nog in de jaren 80 toen Duitsers nog echt gehaat werden. En over de miskopen hoef je ook niet jarenlang over door te hameren, dat weten we nu wel

26-06-2023 17:28

fanvooraltijd +6803

Overmars en Ten Hag waren topmensen voor Ajax , met Visie en daadkracht . Toen die weggingen was er paniek ,er ging heel veel kennis weg . Vervolgens werden 6,7 hele goede, dragende spelers verkocht . En zie de aftakeling ging hard . Het bleek moeilijk om goede vervangers te vinden ,bestuurlijk als ook spelers . hopelijk komt er nu een keerpunt en gaat Ajax weer vooruit .

26-06-2023 17:15

Web +178830

Het laatste jaar onder Ten Hag was ook niet best
En die had nog wel een heel goed team

Ik was een Ten Hag fan
Maar het was op bij Ajax

26-06-2023 17:36

Koekie87 +20987

Dat team was misschien ook wel een beetje verzadigd na al de successen van de jaren daarvoor. Denk zelfs dat Overmars in dat laatste seizoen van ten Hag al had moeten door selecteren op bepaalde posities.

26-06-2023 18:16

7172AFCA7395 +10299

Gun Sven even de tijd om orde op zaken te stellen John.

26-06-2023 17:10

Hans Verhagen +14116

Het is hier al gezegd...Rutte mag liegen en bedriegen en geen actief geheugen hebben wanneer het hem uitkomt. Het leed wat hij heeft veroorzaakt is tig keer groter dan de dikpics van Overmars. Als hij bij VI zit en eruit lult dan is iedereen direct weer in de ban van Rutte van hoe geweldig hij was. Het vergelijk heeft niets te maken met Overmars. Het zegt alleen wel wat over het huidige generatie. Als je kan lullen en je maakt er een puinzooi van dan kussen de mensen je voetsporen, en laat je je lul zien en ben je verder goed bezig dan word je nog net niet gestenigd.

26-06-2023 17:06

YRGI +32932

Vraag me af wat Rutte met Overmars te maken heeft. Aandacht afleiden heet dat.

26-06-2023 18:44

Hans Verhagen +14116

Dat zeg ik dus ook.. Maar de manier hoe beide gevallen totaal verschillend worden benadert is tekenend voor de huidige generatie.

26-06-2023 20:18

ProfessorX +19827

FAQ jou Rep , Cruijf was ook geen fan van je en je had de massel om met hem te mogen spelen .

26-06-2023 15:47

Stuyvesant +1442

Frequently Asked Questions jou Rep? Wat bedoel je daarmee?

26-06-2023 15:50

ProfessorX +19827

Beidehand doen ?
Ik hou het netjes .

26-06-2023 16:29

Cello +52947 moderator

@ Stuyvesant

Hij zal wel FYI bedoelen; for your information.

26-06-2023 21:28

Slang3 +45903

Natuurlijk kan je het een beetje verwachten en met Schmidt heb ik het allemaal niet gevolgd, maar verbaas me wel over de enorme mate aan xenofobie in de Nederlandse media zeg

26-06-2023 15:45

babanightshift +8999

Die Duitsers, van die oorlog weet je wel

26-06-2023 15:40

Eyongtarkaenoh +2538

in Rep en roer, maar helpen ho maar

26-06-2023 15:40

PaulEast +7877

Rep ergerde zich ook aan ten Hag. En de rest is history.

26-06-2023 15:28

Koekie87 +20987

Die zal zich meer geërgerd hebben aan het feit dat ten Hag geen jongen was van de club, valt me op als je niet bij Ajax hebt gevoetbald dat je dan bij voorbaat als ongeschikt wordt gezien trainer, bestuurder of scout maar dat mensen die hier wel gespeeld hebben alleen maar op basis van hun voetbalcarrière bij voorbaat al geschikt worden gevonden voor wat voor functie dan ook binnen Ajax.

26-06-2023 15:39

TeringHenkie +28355

Het Ajax DNA heeft altijd voorrang volgens sommigen!

26-06-2023 16:22

Koekie87 +20987

Tja als we alleen daar op zouden selecteren dan zouden een hele rits aan mensen kunnen worden binnen gehaald. Denk maar aan personen die voor de rest niks kunnen maar alleen leuk achter een bal hebben kunnen aanhollen.

26-06-2023 16:32

RJB1979 +25688

Johnny Rep klinkt een beetje als de PVV stemmende dronken oom op een verjaardag met leverworst in zijn baard die loopt te zeiken op alles en dat vroeger alles beter was.

26-06-2023 15:11

Oxxer +163926 moderator

''leverworst in zijn baard '' 😂😂😂

26-06-2023 15:15

RJB1979 +25688

Maar je hebt wel meteen een associatie in je hoofd. :D

26-06-2023 15:17

Oxxer +163926 moderator

Bijna iedere familie heeft zo een gek.

26-06-2023 15:18

Koekie87 +20987

Moet meteen aan mijn vader denken, alleen heeft die geen baard.

26-06-2023 15:31

Oxxer +163926 moderator

Ik ga niet doorvragen😉

26-06-2023 15:33

Merrick +6746

Weet je wat nog erger is? Mensen die op D66, Groen Links, BIJ1 en DENK stemmen.

26-06-2023 16:02

Simpelishetmoeilijkst +25209

Rep kon wel ballen hoor. Hele goede bij Ajax geweest.

26-06-2023 16:15

AjaxPositivo +6958

Wat een negativo
Al heeft hij grotendeels wel gelijk, maar het is wel weer een potje gezeik. Alsof hij het 10 keer beter had gedaan

26-06-2023 15:02

Hans Verhagen +14116

Nrc heeft handig gebruik gemaakt van de Voice. Nul aangifte en een flutrapport hebben gezorgd dat mijn cluppie is teruggeworpen. En ik keur het niet goed, maar ik geloof niet dat je zomaar een foto stuurt van je leuter. De hele context waarin zoiets gebeurd is, is onbekend.

26-06-2023 14:55

PimDeKlager +4381

Het is niet tegen de wet! Dat overmars het veld heeft moeten ruimen was echt een belachelijke actie!

Hij moest eruit maar al die debielen in Den Haag na de toeslagenaffaire zitten er nog, meten met 2 maten.

Daarnaast voegen die 2 zeikwijven niets toe aan Ajax met hun geklaag bij het NRC.

26-06-2023 15:11

TeringHenkie +28355

Daar ben ik het dan helemaal weer eens met je.

26-06-2023 16:30

PimDeKlager +4381

Als we nog ooit een keer een biertje oid samen drinken worden we het wel over meer zaken eens hoor Henkie. Bedankt voor je positieve reactie trouwens!

26-06-2023 16:36

Hans Verhagen +14116

Hij moest eruit omdat er paniek was.. en in paniek kan je nooit goed beslissen.

26-06-2023 16:56

Libero +19132

Ja hoor, Overmars is zelf opgestapt terwijl hij dat niet heeft gedaan en datgene wat hij niet deed hebben ze tegen hem gebruikt en daar heeft hij ook zijn berouw en schaamte over uitgesproken. Wat een niveau man.

26-06-2023 17:20

MarLuuk76 +3557

Welkom in de wereld, waar ineens overal te gelijk dezelfde agenda’s worden uitgerold. Woke Greendeal Me Too BLM Carbon footprint (Lees de mens zelf) en al die andere zooi. Die absoluut niet staat voor wat de aanhangers denken dat ze verdedigen.

26-06-2023 17:42

PeterLarsson +13285

Rep, je was een goede voetballer maar als we het nu hebben over dingetje, die Duitser en nog meer van dat soort onzin kan ik dit niet echt serieus nemen.

26-06-2023 14:49

Dolblij +45073

Zat e.e.a. met stijgende verbazing te lezen...........wat een bewoordingen soms, lijkt wel alsof zijn horloge op de avond van 7 juli 1974 is stil blijven staan. Verder taalgebruik waaruit je wellicht kunt opmaken waarom hij nooit meer iets van Ajax heeft gehoord.

26-06-2023 14:48

Jarisuarez +1537

Alles is bij Ajax in Rep en roer, maar normaal Rep je daar niet over Johnny.

26-06-2023 14:37

barry1988 +24018

Het klopt dat het sinds het vertrek van Overmars een bende is. Ook zit er weinig tot geen voetbal meer in de ploeg.
Nu is het aan Mislintat en Steijn om te laten zien wat ze waard zijn. Met een paar goede aankopen heb ik veel vertrouwen in het seizoen.

26-06-2023 14:30

C14 +22411

De neerwaartse spiraal begon al meteen na het successeizoen met Frenkie en co., daarna koos men een koopclub te zijn, en werd het voetbal al uit het elftal gesloopt.

26-06-2023 14:42

C14 +22411

@Vislip

Precies, Frenkie en Schöne werden 1-op-1 vervangen door Martinez en Alvarez...

Voorin werd het vrije combinatiespel voorin er steeds meer uit gesloopt, en moest plaatsmaken voor tactische foefjes, zoals lopende 10, voorzetten, etc.

Ook alleen maar aankopen en aankopen die veelal niet best waren, sommigen bizar slecht. Dat kon die keren minder met jeugd rechtgetrokken worden. Dan valt op dat er al veel teveel miskopen werden gedaan. Ook spelers die aangetrokken werden die slechter waren dan eigen jeugd.

Met Tahirovic en Van den Boomen ga je er ten opzichte van Alvarez voetballend wel flink op vooruit, maar dat is niet zo moeilijk. Gaat men werkelijk Van den Boomen op 8 zetten, weet je alweer hoe kansloos het gaat worden.

Gaan zij beiden spelen, voorzie ik veel balletjes breed en terug, en lange ballenvoetbal. Aangezien dat laatste niet echt geaccepteerd wordt bij Ajax, zal Steijn dat zoveel mogelijk laten, maar zal veel breed gaan, of net als onder Ten Hag in zijn laatste 3 jaar, alleen aanvallen en 'opbouwen' via de flanken.

26-06-2023 17:28

musicradio +3893

die overmars heeft het zelf verpest rep en nu aan de zijlijn van alles schreeuwen had zelf ook de gelegenheid kunnen nemen maar afkraken is wat gemakkelijker

26-06-2023 14:46

Cruijffthebest +13410

En dat zegt de man die TEGEN Cruijff stemde begin seizoen 1973-1974 als aanvoerder en dat toen Piet Keizer werd.
Vervolgens kwakte Ajax als een baksteen van het Europese toneel en werd het bij Ajax van kwaad tot erger, wat een kneus!!!

26-06-2023 14:27

Danielson +50330

Iedereen had het toen wel met Cruijff gehad dus z'n vertrek was helaas onvermijdelijk.

26-06-2023 15:06

Cruijffthebest +13410

Onzin, en dat weet jij ook wel.

26-06-2023 15:47

Danielson +50330

In ieder geval was er sprake van een conflict tussen Keizer en Cruijff. De meerderheid van de selectie koos toen voor Keizer.
Achteraf niet slim, maar de rek was er echt wel uit na drie jaren van grote successen.

26-06-2023 15:58

Thaschja +10242

Rep heeft wel gelijk was Brandhout Voetbal. kan haast niet slechter meer.

26-06-2023 14:25

FlorisStempel +520

Wat een naar persoon.

Zat er in zijn tijd als Ajacied ook al puur voor zichzelf, en maakte dat in woorden en daden duidelijk. Veel mensen zijn begrijpelijkerwijs idolaat van het gouden Ajax, maar als je de tijd bewust hebt meegemaakt en/of veel hebt gelezen, dan weet je dat er weliswaar prachtige spelers in dat team speelden, maar dat velen heel opportunistisch waren, voor honderd gulden meer of minder van club wilden wisselen, continu ruzie zochten met alles en iedereen en mogelijk nog proleteriger waren dan de huidige generatie prof-spelers.

Voor de generatie van echte Ajacieden moeten we nog verder terug in de tijd.

26-06-2023 14:21

Gsix82 +325

Die man heeft geen rol bij Ajax omdat hij alleen maar in de kroeg zit de hele dag...

26-06-2023 14:18

Koekie87 +20987

Misschien kan hij samen met Sneijder gaan, word dan een gezellige boel daar zo in de kroeg.

26-06-2023 14:23

musicradio +3893

dan ga je maar bij dat flutblad zitten de boel af te kraken lul

26-06-2023 14:49

Aldek +5085

Dit klopt toch exact wat jij aangeeft…

Ajax is toch ongelofelijk afgegleden… en dat is nu echt niet met een paar aankopen en een middenmoot trainer voorbij hoor…

( qwa aankopen moet er sws veel gebeuren)

Veel opportunisten hier vinden dat misschien vervelend om te horen. Want dan val je Ajax af.

Echt onzin! Ajax moet aan de bak om weer beetje terug te komen in Nederland… laat staan Europa.

En laten we ajb niet vergeten dat het afgelopen seizoen echt heel heel heel pover was wat Ajax liet zien op het veld en in het bestuur.

Armoedig

26-06-2023 14:16

Pantheon +938

Wat een pessimistisch geneuzel. Ja, we hebben een k*t jaar achter de rug. Maar, dat is iets watbje overal ziet. Nergens gaat het alleen maar goed. Na jaren van ‘victorie ‘ komt er gewoon eens een dip jaar voorbij. Er is een hoop gebeurd afgelopen jaar, niet goed maar zat eraan te komen. Gewoon kop op, schouders eronder en gaan voor nieuwe successen! Geef Steijn een kans en die Duitser heeft ook nog niets geks gedaan.

26-06-2023 14:33

Aldek +5085

Behoorlijk naïeve reactie…

Er is veel te veel fout gegaan. ook en vooral intern… dat heeft niks te maken dat er overal wel eens een minder jaar is.

Wat afgelopen seizoen is gebeurd.. ook nav vertrek Overmars.. hoe Ajax daar op gereageerd heeft .. is ruim onvoldoende

26-06-2023 17:34

Orangesoul +5988

Waar Ajax vroeger arrogantie en bluf uitstraalde zijn we nu een timide en braaf clubje geworden passend bij deze tijd... Uitstraling op het veld is nihil en missen echte ijzervreters en echte talentvolle voetballers..

26-06-2023 14:35

musicradio +3893

gauw naar die lampies gaan naar geweldenaar bosz

26-06-2023 14:50

musicradio +3893

aldek bedoel ik

26-06-2023 14:51

Chrismokum020 +16404

Ze missen allemaal Ajax mensen, maar dat dit mensen zijn zonder ervaring en/of kwaliteit maakt dan natuurlijk niet uit. De komende maanden zal uitwijzen of dit de goede weg is, maar oud voetballers blijven wat mij betreft te vaak in het nostalgische hangen. Vroeger was alles beter, maar alles was ook anders. Er zijn een aantal externen binnen gekomen, maar zolang zij oog hebben voor de voetbalprincipes van Ajax maak ik mij geen zorgen. En volgens mij hebben we nu met Huntelaar en Maduro ook nog gasten met een Ajax verleden.

26-06-2023 14:13

Juan62 +46180

2 keer Europa Cup 1 gewonnen met Ajax
2 x Supercup gewonnen met Ajax
1 x Wereldbeker gewonnen met Ajax

Maw speler van het gouden Ajax, het team dat Ajax op de wereldkaart heeft gezet met 'Totaal Voetbal'
Internationaal geroemd

Hier door sommige belachelijk gemaakt.
Zelfs één 'persoon' die ' Niet kan wachten tot dat deze generatie verdwijnt '

Walgelijk

26-06-2023 14:04

Jutter1 +4316

100% mee eens! Dat waren nog eens tijden waarvan velen hier helaas geen weet van hebben. Nu moeten we het met veel minder doen, is en blijft voor ons een heel hard gelag!

26-06-2023 14:06

TeringHenkie +28355

Ik maak hem helemaal niet belachelijk, stervoetballer uit de gouden jaren 70 bij ons.
Op dit moment...of tot enkele jaren geleden niets meer dan een stomme alcoholist/junk, die zijn hele leven vergooide en menig mens meer ellende aandeed dan een ander.

Dit zijn feiten en niet om iemand belachelijk te manen, maar niets meer dan feiten. In het topvoetbal keerde iedereen hem de rug toe!

26-06-2023 14:14

Koekie87 +20987

Veel oud voetballers maken met name zichzelf compleet belachelijk. Kramen vaak de grootste onzin uit en denken omdat ze een bepaalde naam hebben binnen het voetbal dat de hele wereld aan hun voeten ligt ook na hun carrière. De waarheid is dat over het algemeen niet het geval is en dat ze vaak een parodie van hun zelf worden.

26-06-2023 14:20

Cruijffthebest +13410

Wel even samen met de beste ter wereld aller tijden, Johan Cruijff. Nadat Rep bij de stemming voor aanvoerder 1973-1974 voor Keizer koos was Ajax daarna niets meer.
Mooi die erelijst, maar had nog veel groter kunnen zijn, samen met Cruijff.

26-06-2023 14:30

Psychevore +21186

Hij kon goed voetballen en hij kan goed zuipen.

Zijn mening is echter waardeloos en hoort thuis in een museum. Hij zelf waarschijnlijk ook.

26-06-2023 14:33

Ajaxfan31183 +16391

Dat is een feit dat het een puinhoop is sinds Overmars ontslagen / opgestapt is.

26-06-2023 14:01

musicradio +3893

overmars eigen schuld dikke bult

26-06-2023 14:57

Patrick67 +9624

" vreemde mensen binnen, zoals die Duitser"..

Ja Sjonnie. We leven niet meer in '74 en de tweede WO is voorbij.
Man man zeg. Op welke planeet leef jij??
Hou dan beter je mond.

26-06-2023 13:55

Oxxer +163926 moderator

Rep is net uit zijn tijdcapsule gestapt, de eerste keer dat ik lees over een ex Ajax speler die zegt geen clubvoorkeur meer te hebben.

26-06-2023 14:04

Koekie87 +20987

Lijkt wel een beetje op het verhaal van Sneijder.

26-06-2023 14:07

Oxxer +163926 moderator

Precies, zelfde patroon, zij voelen zich genegeerd en dan gebeurt er dit.

26-06-2023 14:09

Koekie87 +20987

Zijn niet meer relevant na hun voetbalcarrière en aangezien ze voor de rest ook niet beschikken over andere capaciteiten is er geen club die met een van beide heren in zee gaat.

26-06-2023 14:14

Oxxer +163926 moderator

Sneijder is geldschieter / eigenaar van een club in Ondiep waar Rodney aanvoerder en Jeffrey hulptrainer is

26-06-2023 14:21

Koekie87 +20987

Hoeft hij voor de rest niks voor te doen of te kunnen, af en toe even zijn gezicht laten zien, handtekeningen zetten en wat selfies maken en uiteraard met wat anekdotes op de proppen komen uit zijn carrière als profvoetballer.

26-06-2023 14:25

4xEC1 +7722

@ oxxer: Maar hij had Ajax wel graag geholpen, maar hoorde nooit wat, zegt hij. Was hij maar zoals Cruijff, die greep gewoon in. Maar Rep heeft geen voorkeur hoor, hoe kom je erbij...

26-06-2023 14:33

WantAmsterdam +116101

Maar hij is niet zoals Cruijff dus beter dat die niet ingreep.

26-06-2023 14:48

Oxxer +163926 moderator

Picture this Rep als technische man van de RVC.............

26-06-2023 14:51

Patrick67 +9624

No. No. No.

26-06-2023 14:52

Oxxer +163926 moderator

Johan Cruijff was uniek als voetballer en karakter.

26-06-2023 14:53

Patrick67 +9624

RIP ipv REP dan.

26-06-2023 14:53

musicradio +3893

die schopploeg dhsc

26-06-2023 14:58

Oxxer +163926 moderator

Ik ken alleen de naam.

26-06-2023 15:00

4xEC1 +7722

@WantAmsterdam: Ik citeer Rep wat hij zelf zei over Cruijff, is zeker niet mijn mening.

26-06-2023 17:54

PJS +4992

Toch nog even Wijndal, Bassey en Sanchez zien te slijten. Allen ver onder de maat.

26-06-2023 13:54

Sies +4492

Ja het is weer aardig stil... zijn we helemaal niet gewend joh...

26-06-2023 13:59

Sies +4492

Beetje open deur intrappen...maar ja wat hij al zegt: Als ze nou allemaal een beetje meer dat van Cruijff gehad hadden was er allang ingegrepen door de echte Ajacieden die de club echt in hun harten hebben zitten ...Maar ja blijft vaak bij slap lullen...

26-06-2023 13:49

Koekie87 +20987

Ik zag die echte Ajacieden anders niet ingrijpen toen v.d. Sar en Huntelaar er een grote klerezooi van maakte. Ohja wacht dat zijn natuurlijk vriendjes van vanwege hun carrière en DNA dus dan is het toegestaan en zal er niemand zijn die daar wat van zegt of vind.

26-06-2023 13:53

Sies +4492

Ja zeg ik toch... allemaal een mening die echte Ajacieden maar niemand die de ballen heb dat om te zetten...

26-06-2023 14:05

Psychevore +21186

Toch hilarisch weer, deze reacties.

De notoire trollen die alles en iedereen afbranden nog voordat ze een dag bij Ajax gewerkt hebben, die gaan lopen huilen over respect voor Rep.

Rep, die zelf overloopt van zoveel respect dat ie niet eens de moeite genomen heeft om de naam van mensen te leren. Liever noemt ie ze 'die Duitser' of 'dingetje'.

Maar misschien ben ik wel te streng voor Rep. Het is natuurlijk ook ontzettend lastig om überhaupt iets te onthouden als je Korsakoff hebt.

26-06-2023 13:48

Oxxer +163926 moderator

Jammer Rep heeft behoorlijk aan de azijn gezeten, was in zijn hoogtij dagen een geweldige voetballer.

26-06-2023 13:46

trodat4030 +96663

Ik lees niets nieuws, het is allemaal al 100x gezegd.

26-06-2023 13:33

mokum007 +6522

Precies, Rep is net wakker van winterslaap 😁😁

26-06-2023 13:45

Altijdindestraat +40078

Die is van zijn voetstuk gevallen zeg. Ergste in zijn soort, zodra het goed gaat lopen ze in de polonaise en als het fout gaat dan hebben ze ineens geen clubvoorkeur meer, met andere worden we zijn liever kwijt dan rijk. Nep-Ajacieden bestaan niet.

26-06-2023 13:33

musicradio +3893

nooit meer toelaten in de jc arena

26-06-2023 15:01

Altijdindestraat +40078

Hij is klaar voor mij. Zeggen dat je geen clubvoorkeur hebt, bij wie wil je een witvoetje halen. Weg ermee ook zijn mening hier geen interesse in.

26-06-2023 15:43

Koekie87 +20987

Zal Johny Rep toevallig ook benaderd zijn door Sjaak Swart over die zogenaamd te vormen commissie die dan zou moeten bepalen op zaken zoals sentiment en onderbuikgevoelens of een nieuwe speler wel geschikt is voor Ajax en wel het Ajax DNA bezit

26-06-2023 13:33

AFCA020! +6117

Mag hopen dat dat gaat gebeuren. Laat Sjakie en wat andere echte Ajacieden zich er maar tegenaan bemoeien asjeblieft. Alles beter dan dat straks figuren als Hendriks en de dames aan de teugels trekken.

Hoop echt dat er wordt ingegrepen en dat de plucheplakkers tijdig een halt wordt toegeroepen

26-06-2023 14:04

Koekie87 +20987

Schei toch uit. Daarnaast is Swart bevoordeeld aangezien hij zelf ook belangen heeft bij players United. Dus wil graag spelers zien bij Ajax vanuit zijn eigen stal omdat hij daar dan ook aan kan verdienen. Daarnaast hebben we een RvC die transfers beoordeeld dus is zo een commissie totaal overbodig. Het enigste belang van Swart voor zo een commissie is zijn eigen belang en belangen voor een aantal vriendjes die dan ook in die commissie plaats kunnen nemen.

26-06-2023 14:11

TeringHenkie +28355

Wanneer er weer een opstand komt grijpen die ouwe fossielen zoals Henrich wederom de macht. En dat zul je echt niet willen!!

26-06-2023 14:18

WantAmsterdam +116101

Haha Swart is veel schadelijker voor Ajax dan Hendriks, die tot nu toe gewoon normaal zijn werk doet. Swart werkt voor een spelersmakelaar agentuur en is er niet vies van om een hetze tegen Ajax te starten als een van zijn cliënten ff (terecht) op de bank zit.

Deze mensen moeten vooral ver wegblijven van Ajax.

26-06-2023 14:28

musicradio +3893

weg met dat oude spul

26-06-2023 15:02

musicradio +3893

weg met dat oude spul

26-06-2023 15:02

AFCA020! +6117

Ik heb het niet zo zeer over een commissie. Ik zie gewoon graag dat er, zoals Cruijff ooit deed, een beweging op gang komt waarin Ajacieden weer de macht krijgen binnen onze club.

Alle echte Ajacieden (of mensen met een mening), worden eruit gewipt nu, zodat slangen als Hendriks en de dames weer meer macht vergaren en de club naar de ratsmodee helpen

26-06-2023 19:45

AFCA020! +6117

Klopt, maar ik heb het daar ook niet over. Ik wil dan capabele Ajacieden (of voetballers in het algemeen) er weer bij hebben

26-06-2023 19:46

AFCA020! +6117

Welk oude spul precies?

Als je het over de grootste Ajacied ooit hebt vind ik dat nogal cru verwoord.
Al vind ik wel dat hij zelf niet actief een functie moet bekleden, daar zijn genoeg jongere Ajacieden voor.
Maar met iemand als Swart heb je wel een gezicht, zoals Cruijff ook ooit het gezicht was van de opstand

26-06-2023 19:49

AFCA020! +6117

Ik vind dat je iconen als Sjaak Swart nooit de toegang mag ontzeggen opdat ze “vooral ver wegblijven”

Je moet iconen koesteren, ik merk hier sowieso vrij weinig respect voor de echte Ajacieden en mensen die grote verdiensten hebben (gehad) voor onze club.
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of we met trollen te maken hebben of mensen die zichzelf serieus Ajax-fan noemen.
Ik hoop eerlijk gezegd het eerste, dat zou kinderachtig zijn, maar minder kwalijk en zorgwekkend

26-06-2023 19:54

aschja +20588

Rep. Ga lekker terug achter de geraniums zitten. Echt, mieter toch op met die fossielen.

26-06-2023 13:31

PimDeKlager +4381

Fossielen, beetje respect mafkees!

26-06-2023 13:32

EricAjax1 +7499

Oh je bedoelt net zoals hij het respect niet eens op kan brengen om de mensen waar hij het over heeft bij naam te noemen? Respect verdien je en krijg je niet omdat je toevallig bij Ajax gevoetbald hebt.

26-06-2023 13:38

Koekie87 +20987

Laat maar weer zien dat veel voetballers vaak niet beschikken over een bepaalde vorm van intelligentie. Dat Johny Rep goed kon voetballen staat buiten kijf maar dit soort interviews zijn ergens toch gewoon tenenkrommend. Lijkt wel een beetje op dat verhaal van Sneijder een tijdje geleden die het zelf ook gek vond dat hij niet door Ajax was benadert. Ik snap het wel hoor aangezien hij voor de rest buiten het voetbal geen hele intelligente indruk maakt en dat maakt Rep ook niet met dit interview. Doet voor de rest niks af dat het beide hele goede voetballers waren.

26-06-2023 13:38

PimDeKlager +4381

Rep hoeft ook helemaal geen IQ van 140 te hebben, laat hem lekker spelertjes scouten als hij dat wil, daar heeft hij wel verstand van.

26-06-2023 13:45

Nr.10 +111100

@Eric. Goed punt, ik irriteer mij mateloos aan dat soort mensen. Dan ga je ergens publiekelijk over voetbal zitten praten en dan neem je niet eens de moeite om iemand bij naam te noemen, maar wel ff lekker erover oordelen.

26-06-2023 13:47

Koekie87 +20987

Goh heeft twee jaar als scout gewerkt bij Fc Omniworld. Zegt al genoeg dat het bij die twee jaar is gebleven en dat er daarna geen andere club meer is gekomen die op Rep als scout zaten te wachten. v.d. Meijde wil misschien ook wel aan de slag bij Ajax. Anders ook maar als scout binnen halen omdat je geen bepaalde vorm van intelligentie hoeft te bezitten.

26-06-2023 13:57

musicradio +3893

ga toch lekker klagen mafkees

26-06-2023 15:03

musicradio +3893

die klager

26-06-2023 15:05

aschja +20588

Aldus opperklager. Flikker toch op man, hypocriet. Die Duitser zegt ie. Laat dat even bezinken.

26-06-2023 16:15

PimDeKlager +4381

Dus? Die duitser, wees blij in jouw geval met je tere zieltje dat hij niet ‘die mof’ zegt. Het is belachelijk dat er een Duitser het technische beleid van Ajax voert, dat is heel erg raar ja!

26-06-2023 16:35

aschja +20588

Aldus Opperklager.

26-06-2023 16:51

Balou +1830

Precies. Ben ik helemaal met met u eens aschja

26-06-2023 13:33

Geus +4759

Bedankt voor je bijdrage. Daar hebben we meer aan dan de mening van Rep.

26-06-2023 13:38

MichelAngelo66 +22258

Ga jij lekker bij die hockeyer op schoot zitten mafkees. Als daar wat over gezegd sta je opeens op de barricaden, maar Rep ga je zitten beledigen. Of je het eens of oneens bent met Rep doet even niet terzake.

26-06-2023 13:47

WantAmsterdam +116101

Heeft niet per se met eens of oneens te maken. Het heeft ermee te maken dat Rep niet eens de moeite doet om de namen van mensen te leren voordat hij een interview gaat doen, “Duitser” of “ding”. WTF man. Dan verdien je zelf ook geen respect.
En wat heeft die “hockeyer” tot nu toe precies fout gedaan sinds hij bij Ajax zit?

26-06-2023 14:31

aschja +20588

Die Duitser zegt ie. Die Duitser. Laat dat ff bezinken. Die hetze op Hendriks is op geen flikker gebaseerd. Met je die Hockeyer. Ga lekker naast Rep zitten zou ik zeggen. Jullie hebben raakvlakken zie ik.

26-06-2023 16:16

MichelAngelo66 +22258

Pff snap werkelijk niet wat supporters zoals jij bij Ajax doen. Zetten oud voetballers weg als debielen. Je hebt het over een van de beste Nederlandse spelers uit de jaren 70. Of je het nu met hem eens bent doet niks ter zake. Nee, je gaat wel te pas en te onpas iemand uit de hockeywereld die nul met Ajax van doen had en heeft (anders dan dat hij nu een baan heeft in de organisatie) lopen verdedigen. Ik spreek daarmee geen waardeoordeel mee uit over Hendriks, maar over jou. Maar goed, ik zit er niet naast getuige je antwoord. Respect nul.

26-06-2023 21:16

MichelAngelo66 +22258

Ik zeg helemaal niet dat hij wat fout heeft gedaan. Waar lees je dat?

26-06-2023 21:17

aschja +20588

Rep heeft geen clubvoorkeur meer. Wat een Ajax Icoon zeg. Beste uit de jaren 70 idd. Ander niveau als nu en 100x meer randvoorwaarden. Het zal me idd worst zijn. Nul kennis van nu, maar wel lekker schreeuwen voor de buhne.

Ik heb idd schijt aan het Ajax DNA. We hebben namelijk tientallen schreeuwers rondlopen die allemaal hun plasje moet doen over Ajax. Instappen ho maar.

Dan heb ik idd liever een Mislintat, Hendriks, van Halst etc die hun vak verstaan en uitvoeren. En iedereen mag Hendriks afzeiken, maar met onderbouwing. Maar die is er niet.

26-06-2023 22:53

Oboema +1665

Ik erger me aan ethiekloze fossielen met ongeïnformeerde meningen.

26-06-2023 13:30

Rockanje23 +37045

Geen kritiek op Johnny ! Johnny is een held voor altijd.
En… hij heeft voor 100% gelijk. Het was bagger dit seizoen en er is voor meer dan 100 miljoen alleen maar puin gekocht.

26-06-2023 13:30

Koekie87 +20987

Die zijn wel allemaal aangekocht door mensen die beschikken over het zogenaamde Ajax DNA, mensen zoals Huntelaar en v.d. Sar.

26-06-2023 13:31

musicradio +3893

zeker een kakkerlak

26-06-2023 15:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.