Rensch aangewezen als hoofdschuldige bij eerste tegengoal van Ajax tegen Liverpool

door Jesse ter Haar 81

Bron Voetbal International

Rensch aangewezen als hoofdschuldige bij eerste tegengoal van Ajax tegen Liverpool

door Jesse ter Haar 81

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Daley Blind is niet de hoofdschuldige bij het openingsdoelpunt van Liverpool, zo oordeelt Pieter Zwart van Voetbal International. De verdediger keerde na een avontuur hoger op het veld ietwat laat terug in de achterhoede, maar de échte fout die tot het doelpunt leidde, kwam volgens de journalist van Devyne Rensch.

'Wat je altijd ziet, is dat de laatste die een fout maakt de schuld krijgt. Ook als het eigenlijk niet zijn fout is', zo begint Zwart te vertellen. 'Een tegendoelpunt is bijna altijd een kettingreactie. Op een gegeven moment komt er dan iemand – in dit geval was dat Calvin Bassey - in een situatie waarin hij het bijna niet meer goed kan doen.'

'Het had niet zo heel veel te maken met Daley Blind', stelt de analyticus vast. 'Hij ging half staan tegen Alexander-Arnold, maar dat was het wedstrijdplan. Het was zeker niet de grootste fout die werd gemaakt. Vlak voor de goal verlaat Edson Álvarez zijn positie om druk te zetten op Thiago. Als hij nog in positie is, is hij vaak degene die de lange bal uitvecht.'

In dit geval was de Mexicaan er dus niet, waardoor spelers in andere posities werden gedwongen om de bal te onderscheppen. 'Nu was er een soort rare miscommunicatie tussen Timber en Rensch, waardoor Timber met de linksbuiten het luchtduel moet aangaan. Dat vind ik met afstand de grootste fout die in die aanval wordt gemaakt, van Devyne Rensch. Hij gaat eerst het luchtduel met zijn eigen tegenstander niet aan. Daarna zie je Timber uitstappen en leest Rensch niet: Jota staat in het centrum. Stel dat Timber het luchtduel verliest, dan kan het weleens een probleem opleveren.'

Ajax en standaardsituaties

Overigens ziet Zwart nog een aspect waarop Ajax de oorlog verliest met allergrootste clubs van Europa. 'Bij iedere internationale topclub verdedigen ze een corner vanuit de zone om dit soort dingen te voorkomen. Ik vind het raar. Het is al jaren het geval bij Ajax. Het is ook de reden dat ze (vorig Champions League-seizon, red.) van Benfica verloren. Juist als je Ajax bent en minder budget hebt dan Liverpool, dan is dit het terrein. Het is niet zo duur om beter te worden in spelhervattingen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JanBiesbos +29030

Hoe zou je het met de kennis van nu anders neerzetten?

15-09-2022 18:41

Op_een_oude_slof +4358

Eens! Rensch was niet best gister....

14-09-2022 23:58

Professor +11130

Volgens mij was het een gecombineerde fout van diverse spelers.

14-09-2022 20:58

arufred +9752

Het begint met een in mijn ogen foute beslissing van de scheids. Hij fluit tegen Tadic net over de middenlijn hetgeen geen overtreding was. Vandaar gaat de bal terug naar de keeper en begint de aanval. Blind had toen al naar Salah moeten gaan.

14-09-2022 20:35

gi0vanni +7124

Weer een vreemde reactie. Timber staat in het midden in een 3 tegen 3 situatie. Dan is het laatste wat hij moet doen zijn man verlaten. Vanaf die afstand gaat de LV hem er echt niet inkoppen en zowel Timber als Rench zijn geen sterren in de lucht. Een kopduel verliezen of het niet goed aangaan is niet goed maar Bassey tegen twee man laten staan is nog veel erger. Timber moet dus ten alle tijden in deze situatie bij zijn man blijven en Rench ook. En het slaat al helemaal nergens op om alle twee van man te wisselen. Daar is geen tijd voor en het is dus veel logischer om bij de dichtstbijzijnde tegenstander te gaan staan. In de media mag men niets negatiefs over Timber gezegd worden. Maar goed is goed en niet goed is niet goed. Vorig jaar ging Timber ook het duel niet goed aan met Nunez. Timber kan bijna alles maar koppen is niet zijn sterkste punt. De zwakste linie blijft de verdediging dus deze winter en volgende zomer door blijven bouwen. Schout maar vast wat versterking voor als Timber en Alvarez weg gaan. En zorg voor een goede backup op lcv en lv.

14-09-2022 20:08

Flaco +19583

Klopt helemaal, Blind was druk aan het zetten op de keeper van Liverpool op het moment dat wij onder druk staan. Logisch.

14-09-2022 18:38

RijkdeGooier +2875

Liverpool is dan ook een Europese topclub en Ajax subtop. Is niet erg want we moeten vooral leren en beter worden.

14-09-2022 18:01

vanreenen +10236

Dat hoor ik ook al 5 jaar. Maar tegen de tijd dat ervan geleerd is, vertrekken er weer een paar of meer spelers. De nieuwelingen moeten dan weer het e.e.a. opnieuw leren en zo verder.

15-09-2022 11:15

JanBiesbos +29030

5 spelers waarvan net voor 1 september , minder rust en uitwedstrijd nou….

15-09-2022 18:43

gebakkenperen +3103

Rensch is er bij lange niet klaar voor. Prima voor de eredivisie

14-09-2022 17:36

SjakiedeWit +2636

Ze waren allebei niet best bij het doelpunt…

14-09-2022 17:32

020Dario020 +2068

Ik ben van mening dat het met name de fout van Timber was… waarom verlaat hij het centrum om een duel aan te gaan die voor Rensch bedoeld was.

14-09-2022 17:26

Jutter1 +4314

Rensch moet op zijn tenen lopen om het nivo in Nederland aan te kunnen, laat staan in de CL!. Is daarom veel geblesseerd en wordt steevast na een uur gewisseld omdat hij fysiek aan de limiet zit. Zie weinig tot geen toekomst voor die jongen bij/in Ajax 1! Hij had idd beter moeten anticiperen bij de 1e tegengoal, maar Blind had t.o.v. die Salah niet moeten staan slapen dan had die goal alsnog voorkomen kunnen worden! Rensch was gisteren ook weer één van de minderen, maar was beslist niet de enige in een dolend Ajax dat er maar niet in slaagde om een bal van A naar B te spelen, ongekend! Maar dat was ook de verdienste van Liverpool met zijn pressing en intensiteit. Is gewoon een Europese topploeg met al zijn grote financiele middelen.

14-09-2022 16:59

nlvcmn +5808

Pieter Zwart, het zal wel dat ie veel verstand heeft van voetbal maar hij ziet er echt uit als iemand die nog bij zijn moeder woont en geen deuk in een pakje boter neukt.

14-09-2022 16:52

Miskopabal +2893

Na het doelpunt terug te hebben gezien moet je inderdaad concluderen dat het allemaal begint bij Rensch. Hij moet of het luchtduel aangaan of aan de binnenkant staan maar hij deed geen van beide. Neemt niet weg dat Blind in mijn ogen beter had kunnen anticiperen.

14-09-2022 16:44

MVG +16469

Kan best zijn dat dit klopt, maar dan heb je altijd nog zoiets als de situatie redden. Blind komt daar op z’n dooie gemak aangesukkeld, als iemand als Tagliafico daar stond had hij terug gesneld en zich er nog proberen voor te gooien of een sliding te maken. Die gelatenheid bij Blind is tekenend voor de hele prestatie van Ajax gisteren.

14-09-2022 16:20

Adam24 +39069

Daley Blind, pispaal van voetbalminnend Nederland. Altijd al geweest. Hij speelde gisteren zijn 100e Europese duel. Ik heb me al meerdere keren uitgelaten en uitgelegd over waarom deze goal absoluut niet te wijten is aan Daley Blind. Het enige wat ik er nog over wil zeggen is dat ik vol verbazing de reacties lees van veel AS'ers. Constant gezeik over het gebrek aan voetballend vermogen bij Ajax en lef en druf om vervolgens de ENIGE speler af te zeiken die dit gisteren opbouwend heeft gebracht. Met Berghuis was hij in mijn ogen de beste veldspeler.

O en Daley Blind voorkwam gisteren ook een 100% zeker doelpunt (als dat de schutterende Bassey was geweest had iedereen hosanna geroepen) en gaf de voorassist bij de 1-1.

14-09-2022 16:15

SjakiedeWit +2636

Jij hebt naar een andere wedstrijd zitten kijken dan ik, Adam…

14-09-2022 17:34

vandenhaas4 +15053

Huh? Analyse? Bij AS werken we niet zo. Hier hebben we een vaste lijst pispaaltjes die standaard de schuld krijgen.

14-09-2022 15:47

OntlastendeMiddenvelder +1987

Het mooiste moment van de dag: lezen wie er schuldig is aan het verlies van mijn team.

14-09-2022 15:12

Huis75 +1166

Op zich heeft ie wel een punt. Maar er gaat wel meer mis volgens mij. Met een lange bal (je zou kunnen zeggen dat Kudus te langzaam druk zet op de keeper) sta je achterin 3,5 vs 3 (Blind staat ergens half en Alvarez staat te ver naar voren), dus eigenlijk 1 tegen 1, vervolgens gaat Timber een duel aan wat Rensch had moeten zijn. Rensch komt in het niets te staan, maar komt nog redelijk in de buurt van de aanvaller. Bassey stapt in, was nog niet nodig. Hierdoor komt Salah helemaal vrij. En die maakt hem overiges ook wel heel erg goed af door heel snel gericht te schieten.

14-09-2022 14:52

AjaxAmsterdamnn +4197

Bassey liet Salah veel te snel los bij de goal. In die situatie was Salah niet Blind zijn mannetje, maar die van Bassey. Zo'n man wordt gewoon door gegeven op dat moment. Ik vond Bassey gister sowieso matig. Slecht aan de bal en een paar keer kinderlijk eenvoudig uitgespeeld. Ze lieten expres Bassey vrij staan zodat de bal elke keer naar hem toe ging en hij niet meer wist wat hij met de bal moest. Het gemis van Martinez was voelbaar, maar heb wel vertrouwen in Bassey dat hij nog kan groeien naar dat niveau toe, want dit was pas zijn eerste serieuze test, daar moet je van leren.

14-09-2022 14:50

stopperspil +11163

Daley Blind stond de hele wedstrijd gisteren te offensief rond de linkshalf plek en ook bij dat tegendoelpunt. Vorig jaar bij dat beslissende doelpunt van Benfica uit, stond hij in de spits. Dus het geroemde goed positie kiezen van Blind is onzin

14-09-2022 14:49

Godenzoon24 +15272

Juist. Door Rensch knijpt Bassey en komt zijn man vrij. Alleen had Blind nooit zo hoog moeten blijven staan.

14-09-2022 14:49

NeeI +107652

Natuurlijk is t vaak een kettingreactie, maar Blind liet notabene Salah een aantal meter los om er vervolgens achteraan te sjokken alsof ie een uitlooptraining deed na een triatlon.

14-09-2022 14:43

Ajax The Best +16459

We waren al een kwartier bezig he, dan mag je wel even rustig aan doen en uitblazen.

14-09-2022 15:09

SjakiedeWit +2636

Precies dat, jah, klopt helemaal Neel…

14-09-2022 17:35

rafaelvandekaart +1758

Niet mee eens. Blind moet ten alle tijde Salah in de gaten houden.
Ik vind het overigens geen schande dat er door een samenloop van omstandigheden zo'n doelpunt valt al anticipeerde Blind wel heel erg dat Ajax de lange bal zou winnen.
Dit hoort er nou eenmaal bij, je staat een paar keer niet goed en hij ligt erin.
We spelen wel tegen Liverpool en niet tegen Volendam.

14-09-2022 14:43

Mofson +8151

Dus het is rensch zijn schuld omdat hij een kopduel aangaat met volgens mij zijn directe tegenstander.
De bal gelukkig bij die andere speler van liverpool komt en timber daar net te laat is.
Het ontgaat hem volgens mij even dat Blind gewoon helemaal niet verdedigde.
De goal kwam uit een trap van de keeper.
Dan mag je toch wel iets meer op je eigen helft staan , helemaal als je zo traag bent als blind.
Met alle respect voor blind, maar blind in dit soort potjes kan gewoon niet meer.

14-09-2022 14:42

Godenzoon24 +15272

Rensch kijkt daarna niet om zich heen waardoor Bassey naar binnen komt en Salah loslaat.

14-09-2022 14:50

TheSpecialOne +8849

Ik roep dit al tijden. Blind is niet geschikt voor topvoetbal simpelweg omdat hij te traag is

14-09-2022 15:02

Raydo +1517

Originele analyse hoor

14-09-2022 15:49

Gooseman +11858

Deze gast lijkt de VAR wel. 10 stappen terug om ergens een fout te zoeken die een later moment kan afkeuren. Persoonlijk vind ik dat Bassey ook te snel naar de positie van Timber ging. Timber neemt de man van Rensch over. Op het moment dat Timber nog in duel is met Jota wil Bassey rugdekking geven aan Timber en verliest hij Salah uit het oog. Op het moment dat Bassey naar Timber sprint had Blind hierop moeten anticiperen. Maar goed, verdedigen doe je met z'n allen. Blind was veel te traag in zijn beweging naar achteren, maar om eerlijk te zijn, zijn er weinig spelers die Salah nog achterhaald hadden met een achterstand.

14-09-2022 14:42

Godenzoon24 +15272

Daar had Rensch dus over moeten nemen en niet blijven staan.

14-09-2022 14:51

Dusbaba +15342

Nou heb ik Pieter Zwart hoog zitten, maar hier slaat hij de plank toch wel behoorlijk mis naar mijn mening. De aanval net nog even terug gezien. Het kan niet dat een back daar staat bij een aanval van Liverpool. Al helemaal niet bij een speler als Salah. En dan het gesjok naar hem toe terwijl je ziet dat hij helemaal vrij staat kan ook niet. En pas beginnen tot iets wat kennelijk rennen moet voorstellen op het moment dat Salah al de bal heeft slaat al helemaal nergens op. Als dit het wedstrijdplan van Schreuder is, mag hij vandaag ontslagen worden. Zonder back spelen dus met een speler als Salah of zo.

14-09-2022 14:38

sheckLon +1573

Dit altijd het plan van Schreuder qua drukzetten en was al zo onder Ten Hag. Een back die tussen de buitenspeler en back van de tegenstander in staat en dan met de buitenspeler van ajax druk zetten op het centrum. Ik ben ook niet zo van deze manier van drukzetten, maar het werkt tegen de niet topploegen wel aardig. Tegen Liverpool werd je erdoor helemaal scheel getikt.

Het enige wat je Blind kan verwijten in deze dat hij niet eerder had geanticipeerd op het luchtduel. Maar dan nog was hij op dat moment alleen bij Salah in de buurt geweest en had hij een diepgaand sprintende Salah nooit tegen kunnen houden. Dat lukken sowieso maar superweinig verdedigers op de aardbol, dat ligt echt niet aan de snelheid van Blind.

Het ligt in de tactiek en dat helpt deze situatie in de hand, als dan Timber en Rensch er een potje van maken, dan krijg je hem om de oren.

14-09-2022 15:05

Diana KLaverweide +1761

Waarom niet Sanchez opgesteld. Hoop aankopen en bijna niemand speelt

14-09-2022 14:33

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25303

Rensch echt niet die oude zak Blind liet zijn man lopen

14-09-2022 14:29

ÁlvaroRecoba +13695

Een type-Malacia had toch niet misstaan... of iemand als Tagliafico. Al hebben die dan weer geen brille in hun linkerbeen, maar dit soort "sprintsnelheid" is toch wel een gotspe, op topniveau (wetende dat hij dáár niets aan kan doen).

14-09-2022 14:17

ÁlvaroRecoba +13695

Zowel een inschattingsfout als een fysiek "vlug teruglopend" tekort, lijkt me, van Blind. Toen hij íets van tempo inzette, leek het nog steeds niet alsof hij rende. En op het oog probeert hij zich te sparen, door af en toe zulke ruimtes te laten, maar dat kan tegen Cambuur, niet tegen Liverpool.

14-09-2022 14:15

wijsneus +5246

De belangrijkste taak van een verdediger is verdedigen. Blind komt er in de Eredivisie nog mee weg, maar op dit niveau tegen ploegen waar je niet hele wedstrijd de bovenliggende partij bent is Blind gewoon veel te traag en slap. Rensch eigenlijk hetzelfde verhaal, veel te slap in de duels. Ik heb dan liever Sanchez die aanvallend iets minder is, maar wel zijn mannetje gewoon staat achterin.

14-09-2022 14:13

TheSpecialOne +8849

Zo lust ik er nog wel een paar Pieter Zwart. Bijvoorbeeld iemand in het team maakt een ''fout'' en je teamgenoot is in de gelegenheid om deze fout te corrigeren maar dit laat na om welke reden dan ook, wie is dan de schuldige? Dit is overigens een retorische vraag. Je bent een team en je wordt geacht om elkaars fouten uit te wissen. Blind was trouwens dramatisch: De verdediger die nooit verdedigt.

14-09-2022 14:00

Barra +5529

Als de afspraak is dat Blind doordekt dan kan hij niet binnen enkele tellen alweer terug zijn. Wij weten niet wat de afspraak is dus Blind als hoofdschuldige aanwijzen is niet logisch. Timber verliest daar een luchtduel die eigenlijk uitgevochten moest worden door Rensch, zodat Timber in het centrum had kunnen staan.

14-09-2022 14:32

TheSpecialOne +8849

Misschien is het een idee om de wedstrijd opnieuw te bekijken en dan specifiek op Blind te letten. Dan zul jezelf zien dat deze man doet alsof hij verdedigt en structureel overal te ''laat'' is.

14-09-2022 14:44

Godenzoon24 +15272

Dat Blind slecht was staat buiten kijf. Maar het begint hier wel echt bij Rensch!

14-09-2022 14:52

Barra +5529

Ik zeg ook niet dat Blind goed speelde, want iedereen kon zien dat hij het niet bij kon benen, maar bij alles wordt hij altijd als makkelijk slachtoffer aangewezen.

14-09-2022 17:17

MarcHogervorst +35302

Weet je, als verdedigers nooit een fout maken, en aanvallers hebben nooit geluk met een actie of een schot, eindigt iedere wedstrijd in 0-0.

14-09-2022 13:56

Dusbaba +15342

Je hebt fouten en fouten natuurlijk.

14-09-2022 14:39

noppenkoning +41140

Er is maar een schuldige en dat is de Rabobank.

14-09-2022 13:55

noppenkoning +41140

https://image.gscdn.nl/image/80ee8c3062_AB7F8E4D-8F80-4FB8-A2E1-065EE23BAF8C.jpeg?rect=0%2C0%2C875%2C360&w=900&s=fbc90316e7da0aa38483a259f993aa5a

14-09-2022 14:15

Redrum +95991

Natuurlijk was het niet alleen de fout van Blind, maar hoe hij terugsprint alsof hij net in zijn broek heeft gescheten kan gewoon echt niet op topniveau. Als je zo traag bent moet je niet zo ver van je man gaan staan, ook niet in de opbouw. Daarom werkt het niet meer met Blind op linksback.

14-09-2022 13:54

Biss +9981

Als je al over ‘zijn man’ kan spreken, dan was Alexander-Arnold van Blind. En Salah van Bassey.
Als Timber, Rensch en Bassey die situatie goed hadden opgelost, stond Blind volledig vrij voor een tegen aanval. Dan hadden we nu geroepen dat dit een tactische meesterzet van Schreuder was geweest.
Gespeeld met lef, liever dat dan de bus parkeren.

14-09-2022 14:02

Godenzoon24 +15272

Weinig lef aan de bal anders!

14-09-2022 14:54

Biss +9981

Ben ik helemaal met je eens. Sterker nog, er ontbrak vooral lef in balbezit zonder bal. Weinig beweging, lopende mensen. Niemand vroeg om de bal.

Daarom kan een Blind op zo’n moment kiezen om risico te nemen zodat we, na balverovering, met een man meer op het middenveld staan en zo wel opties aan de bal hebben.
Gegokt (lef) en verloren.

14-09-2022 15:06

Barra +5529

Ligt eraan wat de afspraak is, het is pijnlijk om te zien hoe Blind er vaker uitgelopen wordt maar dit is een makke die al lang bekend is. Het probleem is dat 2 spelers bij 1 luchduel staan en eentje daarvan niet alvast anticipeert waar de bal terecht kan komen.

14-09-2022 14:34

Harrier Du Bois +38681

Timber en Bassey hadden het beter moeten communiceren. Rensch was fout maar dat zou niet gelijk een doelpunt tegen betekenen. Uiteindelijk zie je wel een opa nog net niet z'n rollator pakken terwijl Salah vogelvrij stond. Maar dat is ook Liverpool hé, onzettend goed in het afstraffen van fouten en het waren fouten, niet 1, meerdere.

14-09-2022 13:43

TweeBenig +5449

Fuck off, het was gewoon een fout van Blind. Niet meer niet minder. Het zijn domme drogredeneringen, daar kan ik heel slecht tegen: "de laatste die een fout maakt de schuld krijgt. Ook als het eigenlijk niet zijn fout is." Je maakt een fucking fout door niet bij Salah te blijven, maar eigenlijk is dat niet fout? De meest ervaren speler, die altijd goed naar anderen kan wijzen. Misschien moeten journalisten een paar colleges filosofie volgen, dan laat je dit soort redeneringen wel uit je hoofd.

14-09-2022 13:37

Lex.P +1281

De bal kwam niet van de kant van blind en blind was bezig met vooruit te denken. Bij Rensch komt de bal vandaan en hij is nergens te bekennen. Deze man krijgt veel te veel krediet. Als Rensch gewoon op positie staat hoeft Timber niet in te stappen en is er niks aan de hand.

14-09-2022 13:39

TweeBenig +5449

Vooruit denken betekent in dit geval: Ik moet bij Salah blijven en niet hoog staan, want we worden van de mat getikt.

14-09-2022 13:41

7172AFCA7395 +10286

Bij die 1-0 staat Blind gewoon te pitten.
Wat leren we bij de junioren ? Bij balverlies altijd
tussen je man en je goal.

14-09-2022 13:50

Jeffsajax +1895

Weinig mensen die hier op niveau hebben gespeeld.... Bal aan de rechterkant opbouw is druk zetten naar voren waarbij Bassey richting Salah verkast en timber de centrale is en Rensch AAN DE BINNENKANT moet staan en het duel moet aangaan. Absoluut geen Blind fout zeg.. kom op man.. hoe goedkoop dit

14-09-2022 13:50

Dennis129 +11877

Natuurlijk is het ook Blind zijn fout. Dat hij in de opbouw door moet dekken op de back van de tegenstander is duidelijk. Maar als er dan een lange bal gegeven wordt helemaal naar de aanvallers moet hij natuurlijk gewoon gelijk terugspringen naar zijn positie. Die back is op dat moment helemaal niet meer belangrijk.

14-09-2022 13:55

7172AFCA7395 +10286

@129 Inderdaad. Blind hoeft eigenlijk alleen maar te
zorgen dat hij in die linkerzone staat. Komt Salah nooit
zo makkelijk tot afronden. Tegen dit soort tegenstanders speel je gewoon met zn 10 1/2-en als je hem blijft
opstellen.

14-09-2022 14:18

Godenzoon24 +15272

Amen Lex P!

14-09-2022 14:55

EuforischeRealist +15524

Je hebt feiten en je hebt afspraken voor zo'n wedstrijd. Feit is dat Blind niet de snelste is en afspraak voor deze wedstrijd was dat Blind door moest dekken op Alexander-Arnold wanneer de bal bij Liverpool achterin was.

Dan kan het dus niet anders of hij moet al in beweging vooruit zijn om door te dekken en kan het dus nooit zijn fout zijn dat Salah aan de bal komt. Wanneer Rensch in dit geval het (kop)duel aangaat kan Timber de 2e bal winnen en is de situatie opgelost, nu moet Timber het duel aan gaan en staat Rensch compleet verkeerd en heeft Jota een vrij veld voor zich. Vervolgens komt Bassey in de problemen omdat hij moet kiezen en heeft Salah alle tijd om af te ronden.

Blind doet en deed genoeg verkeerd maar het idiote geroep dat zo'n beetje ieder tegendoelpunt op zijn bordje wordt geschoven moet maar eens stoppen!

14-09-2022 13:53

Godenzoon24 +15272

Juist Bkind was slecht maar als je verder kijkt dan je neus lang is staat Rensch hier weer als een kleuter te verdedigen!

14-09-2022 14:58

Lex.P +1281

Rensch stond gewoon lucht te dekken, kijk maar na

14-09-2022 13:36

JTajax +10717

Ik vond het meer een fout van Timber dan. Buiten dat hij het luchtduel verliest, moet hij helemaal niet zo ver uit positie gaan lopen. Hij vliegt naar de zijkant om een kopduel aan te gaan terwijl er een medespeler, Rensch dus, in de buurt staat. Als Timber gewoon op zijn plek was gebleven in het centrum, had dit nirt gebeurd (niet zo in ieder geval).

En al zou hij zien dat Rensch het duel niet aangaat, dan nog is het beter om dat voor lief te nemen en het centrum dicht te houden dan zo ver naar de zijkant een kansloos duel aan te gaan, want je kon van ver zien aankomen dat Timber te laat kwam in dat duel.

14-09-2022 13:36

Godenzoon24 +15272

Ja nog effe Timber zijn fout. Rensch dekt lucht en daardoor moet Tomber komen. Rensch heeft daarna totaal geen inzicht en neemt niemand over. Daardoor moet Bassey kiezen en voile Salah vrij!

14-09-2022 15:01

JTajax +10717

Klopt dat Rensch lucht dekt, maar dat betekent niet (ip die plek op het veld) dat Timber per se moet komen

14-09-2022 19:23

4-3-3 +3511

In mijn ogen maakt Rensch maakt de eerste fout door niet goed positie te kiezen in het duel met zijn directe tegenstander, waardoor Timber vindt dat hij in moet ingrijpen. Vervolgens maakt Rensch een tweede fout door de man van Timber niet snel genoeg over te nemen, waardoor Bassey dat moet doen en Salah helemaal vrij komt te staan. Al denk ik wel dat je gelijk hebt wat betreft Timber; als hij gewoon bij zijn man was gebleven en daardoor Bassey bij Salah had kunnen blijven, was er waarschijnlijk niet zo makkelijk een tegengoal uit deze situatie ontstaan. Maar ik kan me het instinct om in te grijpen als je ziet dat iets mis dreigt te gaan, ook goed voorstellen.

14-09-2022 19:44

stefaanovic +2690

Begint Rensch net wat vertrouwen op te bouwen en speelt laatste wedstrijden best goed. Krijgt hij dit over zich heen door een nietszeggende journalist.

Dit was zijn tweet gister

Stop met zoeken naar een schuldige voor de nederlaag van Ajax. Het antwoord heet Thiago Álcantara

14-09-2022 13:32

Godenzoon24 +15272

Rensch speelde prima laatste potten gisteren onthutsend zwak!

14-09-2022 14:59

Keizer +29975

Iedereen die op een voetbalveld heeft gestaan weet dat je samen wint en samen verliest. Maar in dit geval:

Rensch op de brandstapel!

Kunnen we nietszeggende analitici niet even achterwege laten?

14-09-2022 13:28

Biss +9981

Nietszeggend? Analyseerde onder andere onze tegenstanders in de Europa League voor Bosz.

Wel eens met je eerste zin, maar analytici mogen best kritisch kijken naar momenten in de wedstrijd toch?

14-09-2022 13:35

Keizer +29975

Ok dat wist ik niet. Maar dan had ik wel iets beters verwacht dan dit eerlijk gezegd.

14-09-2022 13:43

SpartakAmsterdam +5521

Lekker dit! Wat gaan we nu doen, met pek en veren rond de toekomst afwachten tot hij naar buiten gaat komen? Het was gewoon een collectief falen ipv een iemand er uit te lichten wat mij betreft.

14-09-2022 13:28

Soccerskins v2 +43259

Ik vond het eerder een fout van Timber. Jurrien had bij Jota moeten blijven en Rensch het kopduel met Diaz aan laten gaan. Omdat Timber wegliep bij Jota stond Bassey tussen twee man te verdedigen. Rensch vond ik juist een van de betere gisteren.

14-09-2022 13:25

mees0503 +846

Gaan we nou mensen aanlopen wijzen, was gewoon niet goed genoeg gister, maakt niet uit kan gebeuren, Liverpool was ook gewoon heel erg goed. 5 jaar geleden hadden we zonder twijfel getekend voor een kleine nederlaag tegen dit soort kaliber ploegen

14-09-2022 13:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.