Mossou relativeert: 'Bij de loting zeiden we: het is een beetje een Europa League-groep'

door Jesse ter Haar 64

Bron Algemeen Dagblad

Mossou relativeert: 'Bij de loting zeiden we: het is een beetje een Europa League-groep'

door Jesse ter Haar 64

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Sjoerd Mossou is te spreken over de prestaties van Ajax in de Champions League, maar relativeert deze tegelijkertijd ook. De foutloze status is een prestatie van formaat, maar de verslaggever van het Algemeen Dagblad is niet onder de indruk van de opponenten van de Amsterdammers.

'We doen helemaal niets af aan de prestatie van Ajax, maar bij de loting zeiden we: het is een beetje een Europa League-groep', zo oordeelt hij in de voetbalpodcast van de krant. 'Besiktas is natuurlijk geen echte Champions League-ploeg en Sporting ook nauwelijks. Het huidige Dortmund is dat met de hakken over de sloot.'

In Turkije mochten enkele Ajacieden die normaal gesproken reserve zijn voor hun kans gaan, maar volgens Mossou deden ze dat niet allemaal. 'Het is niet zo dat de jongens die nu een kans kregen zich op een verpletterende manier hebben onderscheiden. Klaassen was oké, Onana is een geval apart, maar Daramy en Neres waren niet al te positief. In zekere zin is het bijzaak, want als je vijf keer op rij wint in de Champions League, dan heb je het geweldig gedaan.'

Ook gaat de journalist in op de rol van Sébastien Haller, die na rust inviel en Ajax hoogstpersoonlijk naar de 1-2 zege schoot. 'Hij heeft even veel goals als Lewandowski, ongelooflijk. Ik zag dat negen doelpunten in de Champions League al heel vaak genoeg is geweest om topscorer te worden. Het is een ongekend aantal. Je wilt er toch niet aan denken wat er was gebeurd als Jan Siemerink Sébastien Haller vorig jaar gewoon had ingeschreven? Het is echt wonderlijk.'

De Europese status van Ajax

Vervolgens krijgt Mossou de vraag wat de Europese prestaties met de status van Ajax doen. 'Sinds dat geweldige seizoen met Matthijs en Frenkie hebben ze al een hele goede status. Dit onderstreept dat alleen maar. De status van Ten Hag groeit er nog wat extra door, denk ik. Die kan als het goed is heel strategisch kiezen in de volgende stap in zijn carrière. Dat is een luxepositie voor een trainer.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Simpelishetmoeilijkst +25337

Je moet hier toch gewoon om lachen, want de groep waar we in zitten, is gewoon in de Champions
League, niet in de Europa of Carnavals League. Meneer Mossou heeft nog veel te leren blijkt maar weer.

26-11-2021 16:36

Juichtoon +32654

Nogmaals Fnoord won haar luidbejubelde en enige EC1 na winst op de kampioen van Oost- Duitsland, Polen en Schotland...
Daar heb ik Sjoerd of eigenlijk wie dan ook nog nooit over gehoord.

26-11-2021 16:24

WillyBrokamp +11117

Bij het lezen van dit stukje zeiden we al: het lijkt wel iets uit het kakkerlakkenkrantje

26-11-2021 16:15

Ajax34 +4055

Ook in de mindere jaren in de CL haalden we nog altijd meer punten dan Feyenoord en P$V
bij elkaar. Die clubs die nu zo schitteren op het lager niveau

26-11-2021 14:30

pietvanvliet +4430

Die stukjes van Mossou zijn een uitkomst, zolang je maar weet wat je ermee moet doen.

Zelf doe ik ze altijd in de waterkoker en ik heb nooit last van kalkaanslag. Fantastisch.

26-11-2021 14:19

Altijdindestraat +40228

Sjoerd drinkt azijn bij het ontbijt om de dag door te komen als Ajax weer huishoud in de CL

26-11-2021 08:37

Ferd +38565

De kampioen van Turkije, de kampioen van Portugal, de kampioen van Nederland, en de nummer 2 van Duitsland. Dat is geen EL poule.

26-11-2021 05:20

Juichtoon +32654

Nee Sjoerd die luidbejubelde EC1 winst in 1970 na winst op de kampioen van Oost Duitsland, Polen en Schotland was echt een geweldig moeilijke route.

Dan moet je ook consequent zijn Sjoerd en stellen dat die winst ook niks voorstelt. Maar daar heb ik je in 51 jaar nog nooit over gehoord.

25-11-2021 22:37

arufred +9816

Hoezo een Europa Leaque poule met de huidige nummer 2 van Duitsland,de nummer 1 van Portugal die in 2021 pas 4x verloren heeft enja de kampioen van Turkije die nu in een dip zit.

25-11-2021 18:38

Simon1 +2959

Alles wat Moussou schrijft is zuur. Gelukkig krijg ik geen kerstkaart van hem.

25-11-2021 17:41

AlexIbarra +19290

Wen er maar aan, we liggen op schema voor komende jaren pot 1 of 2.

Geen fucking spannende kwalificatie meer in juli en augustus, steeds minder billenknijpen voor de loting vd groepsfase, plichtmatig langs clubjes als Lille en Salzburg nadat we alleen uit tegen Inter 1x hebben gevlamd om een voorschot te nemen op de groepswinst.

Dan heel suf Sevilla loten (eigenlijk ook meer een EL-club) in de 1/8 finale, en in de kwartfinale eindelijk een keer een mooie tegenstander met City maar zonder goed te voetballen doorgaan in een matige wedstrijd van beide kanten.
In de halve finale wel iets beter voetballen maar uitgeschakeld worden door een efficienter Atletico, en dan kunnen we eindelijk weer lekker zeiken.

Overmars kut, Ten Hag out, Blind oud, vAxelDongen is geen Kluivert, 'naïef aanvallend Ajax' etc.

25-11-2021 15:29

PH2BOT +40467

Alles downplayen wat Ajax doet en de resultaten van Feyenoord in de Kopjekoffie Cup gaan opwaarderen alsof het om de CL gaat is ook bepaald niet geloofwaardig Sjoerdo.

25-11-2021 15:13

7172AFCA7395 +10337

BVB is Europese top alleen ze presteren er op
dit moment niet naar. Juve een beetje hetzelfde.
Is dat Ajax" schuld ?

25-11-2021 16:04

TontoKarnaggel +42537

Laten we eerlijk zijn, zo'n champions league stelt natuurlijk niet zo heel veel voor, een verzamelingetje landskampioentjes aangevuld met wat andere topclubjes, meer is het niet. Nee, dan de conference leagu, daar gebeurd het pas echt....

25-11-2021 13:13

Whoots007 +4158

De enige voetbalkrant/magazine die je serieus kan nemen is VI, de rest is allemaal populistische bagger.

25-11-2021 13:12

Amp +37853

Ah daar begint het al... Alsof man city in een poule zat met malmo, sheriff en young boys, zo gaan we er nu dus over praten. Nee we zaten niet in de zwaarste poule maar die clowns doen nu ineens alsof we bij voorbaat al zeker 1e moesten worden ofzo

25-11-2021 12:50

EersteAanname +2197

Hahahaha, dit hadden velen van ons al voorspeld toen mensen als Sjoerd Mossou de sterkte van deze poule gelijk begonnen te downplayen na de loting. Na succes van Ajax gaan roepen dat het vooral niet aan Ajax lag maar aan de zwakte van de groep. Pure afgunst.

25-11-2021 12:43

Ajacied1995 +10789

Eerlijk is eerlijk, hij heeft wel gelijk, neemt natuurlijk niet weg dat 15 uit 5 gewoon een top prestatie is!

25-11-2021 12:34

waayop +882

Nou Sjoerd, Klaassen was oké? Dat was hij niet, Klaassen was zeer matig.
Daarbij vond ik een meer dan een half elftal wisselen wel wat veel. Zo haal je elk automatisme uit een elftal. Voor het overige Ajax heeft het gewoon hartstikke goed gedaan, geen enkele reden om die prestatie naar beneden te halen.

25-11-2021 11:57

insectenverdelg +23499

dat cobd ik ook. een Daramy moet de lans krijgen in een elfral waar 1 a 2 wissels zojn. dit is tev33l van het g9ede.

in de eerste helft in de omschakel8ng werd Alvarez ook duidelijk gemist.

25-11-2021 12:36

Jutter1 +4316

Had dat ook al voorspeld, zie 1e helft!

25-11-2021 15:51

Ajax The Best +16621

Oja, de kampioen van Portugal, de kampioen van Turkije en de nummer 2 van Duitsland horen eigenlijk in de Europa L. Thanks for the update, good to know.

25-11-2021 11:55

Francisco81 +4328

Zo Nederlands dit, zo'n prestatie naar beneden willen halen. Tuurlijk iedereen weet dat dit niet de sterkste poule was. Maar nummer 2 van Duitsland, kampioenen van Portugal en Turkije gewoon opzij zetten moet je toch maar ff doen. Enkele jaren terug hadden we in dit soort poules de grootste moeite om uberhaupt derde te worden. Gewoon hele knappe prestatie 15 punten uit 5 wedstrijden klaar. In een echte Europa League poule red PSV het waarschijnlijk niet eens zo te zien. Over de conference league hoeven we het denk ik niet eens te hebben

25-11-2021 11:52

JP_Frost +1911

Typisch Nederlands:

"Je moet niet denken dat je heel wat bent in vergelijking met die andere clubs. Win er eerst maar eens van want het kan ook mis gaan"

Na winst:

"Zo goed waren die ploegen niet, je had in een veel zwaardere poule kunnen zitten. Wacht maar totdat de echte CL clubs worden geloot"

Het is nooit goed. Zelfs als Ajax de CL zou winnen zit er wel een maar aan vast.

25-11-2021 11:49

Juichtoon +32654

Ja eenmalig, eens in de 20.jaar etc...

25-11-2021 22:32

koenos1 +7954

Oh mijn god. Dit gelul heb je alleen van de Nederlandse media

25-11-2021 11:46

Juichtoon +32654

Nou vooral vanuit het Rotterdamse AD.

25-11-2021 22:33

InOost +1073

De hele Eredivisie is bezig met een opmars, niet alleen Ajax. De andere teams zijn ook een stuk beter dan ze pak em weg 5 jaar geleden waren.

25-11-2021 11:40

Oxxer +164598 moderator

Het downplayen van de Nederlandse media is op volle toeren, waardeloze gasten. Ik ben een grote fan van hoe Engelsen sportprestaties waarderen. Iedere CL uitzending die ik zie krijgt Ajax de lof die het verdiend van de host en pundits. Daar kunnen die misgunners in NL nog een hoop van leren.

25-11-2021 11:37

RRL +2375

Ja, en Feyenoord speelt in een degradatie poule Sjoerd

25-11-2021 11:29

Biornha +127

Natuurlijk, het is niet de meest zware poule, het had veel zwaarder kunnen zijn. Echter de manier waarop is natuurlijk indrukwekkend. Je kan ook door gaan in deze poule met 9 punten zoals Sporting (hopelijk) gaat doen, of zoals ajax het doet. Met goed voetbal, lef en dominantie in alle wedstrijden tot nu. Ook gisteren, terwijl je met 5 wissels speelt in het veldspel, moet je eigenlijk gewoon de rust halen met een voorsprong. Dat dit niet gebeurde lag meer aan de scherpte voorin, en het missen van de kansen. Natuurlijk was het voetballend niet top maar we waren wel de betere partij.
Echter moet je de reacties op de loting eens teruglezen. Overwinteren is mogelijk, zeker in de EL, dat was toen de hoofdmoot. En nu ben je gewoon overtuigend groepshoofd en dan is het weer een Europa league groepje.. Terwijl de reacties op de (in mijn ogen veel eenvoudigere) El poule van PSV waren alsof ze in de CL spelen, met een zwalkend monaco, de nummer 7 van Spanje (op dat moment) en een ploegje uit Oostenrijk.. Tsja.. Het kan verkeren, je veslaat Dortmund de kampioen van Portugal (wat boven je staat in de coëfficiëntenlijst) en de kampioen van Turkije.. en dan is het weer nodig om snel te relativeren, stelt allemaal nog niet veel voor natuurlijk, dat je deze ploegen zonder moeite even van het veld veegt, de eerste Nederlandse ploeg ooit bent die 5 wedstrijden in de poulefase wint (en misschien 6), de eerste speler die in zijn eerste 5 Cl wedstrijden 9 goals maakt in je team hebt zitten. Nee dit was natuurlijk alle ploegen die in de EL zitten ook gelukt in deze poule. Daarom zitten ze ook in de Europa League.

25-11-2021 11:13

Adam24 +39192

Ik vind de kampioen van Portugal en Turkije + de nummer 2 van Duitsland eigenlijk een typische CL poule. Geen poule des doods maar gewoon een CL poule. Ik snap wel wat Moussou bedoelt maar vooraf werd juist gezegd dat je moest hopen dat Dortmund alles zou winnen omdat Ajax en Sporting redelijk gelijkwaardig zouden zijn en we Besiktas ook niet moesten uitvlakken. Dat bleek allemaal wel iets anders…

25-11-2021 11:04

Schip +23520

Op zich klopt dat wel, maar waarom moet een professional die betaald wordt dat dan zeggen alsof het een inzicht is? Mossou heeft nog nooit inhoudelijk iets te melden gehad. En het feit dat Ajax zo dominant was in de 1e en 3e wedstrijd en alles heeft gewonnen ook na achterstanden, zegt veel. Want een paar seizoenen terug konden we EL niveau ook niet aan. Als een PL topclub in de groep van Ajax alles zou winnen, zouden ze het ook prima doen.

Wel benieuwd waar Ajax staat in verhouding naar de absolute top. Want City en Liverpool zijn weer in vorm, Bayern wisselt. Doe mij Bayern of Real / Barca maar.

25-11-2021 10:35

Jariiii +22181

Het klopt helemaal niet.

25-11-2021 10:36

Schip +23520

Ik denk het wel, al zijn Dortmund en Sporting zonder meer CL niveau. Maar een echte topper hebben we niet in Dortmund aangetroffen. Dat maakt je groep gewoon lichter, maar het is nog steeds CL.

25-11-2021 10:41

Lazell +17005

Nouja, Sporting is gewoon een hele goede ploeg. Als die geen CL niveau zijn, dan is Benfica dat ook niet (of Lille, Salzburg, Wolfsburg, Malmo, Zenit, YB, Kiev, Sheriff, Sjachtar en Brugge). Daar win je niet zomaar en als je die met 5-1 aan de kant schuift alsof het amateurs zijn, is dat een geweldige prestatie. Dortmund al helemaal. Er zit bijna altijd een zwakke broeder als Besiktas in een CL poule.

Groep F en G zijn vergelijkbare groepen. Volgens de logica van Moussou zijn er dan maar 5 CL groepen.

25-11-2021 11:02

Schip +23520

Een hele goede ploeg weet ik niet, wel zonder twijfel CL niveau. Zeg ik ook. Maar de groep had zwaarder kunnen zijn met een echte topper. Denk dat Mossou die open deur in wil trappen en daarbij wat chargeert. Kennelijk maakt hij de denkfout dat omdat Dortmund door Ajax en daarna door Sporting naar de EL wordt verwezen, dat Dortmund ook EL niveau is. Dat is wel heel simpel gedacht, al is Dortmund zonder Haaland wel twee klassen minder.

25-11-2021 11:12

RRL +2375

Zo goed doen die PL ploegen het nou ook weer niet historisch gezien in de CL

25-11-2021 11:32

HallelujahAmsterdam +10641

Zelfs als AJAX met die 'Cup Met De Grote Oren' zou staan aan het eind van het seizoen , zullen journalisten elke prestatie als groep en individueel 'down playen' .
Je speelt dan ook niet het spelletje om journalisten volle pagina's te laten schrijven , analisten serieus te nemen of clubwatchers aan je kant te krijgen.
Zij zijn te druk bezig hun eigen ego te strelen

25-11-2021 10:33

Biornha +127

Zie het al voor me, na deze poule PSG loten, die versla je; PSG is nog niet ingespeeld met deze voorhoede. Daarna loot je Bayern, die dan weer een vormdipje hebben dus die versla je daardoor. Om uiteindelijk City te loten in de halve finale. Die loot je dan op het juiste moment na een slopend seizoen zitten ze er doorheen dus is het een oneerlijke competitie, mede door de brede selectie van ajax die al lang en breed kampioen zijn in Nederland. Om tot slot Chelsea te verslaan in de finale, maar goed een ploeg wint zelden 2 keer de CL op rij, dus dat was ook wel te voorspellen.

25-11-2021 11:22

RRL +2375

Laten we hopen dat het zo loopt ja

25-11-2021 11:34

Het_Olympisch_Stadion +5631

Nou, het is wel waar dat ze allemaal heel erg veel blessures hadden. We hebben niet tegen hun gespeeld terwijl ze op hun best waren. Toch zijn Sporting en Dortmund in hun land wel bovenaan te vinden en is de prestatie dus wel een heel erg goeie.

25-11-2021 10:32

Juichtoon +32654

Na die opmerking zei ik ook dat dat een hele smerige was Sjoerd .
In de poule met 3 kampioenen...

25-11-2021 10:27

Haarlemmer +20629

haha en watvoor poule heeft feyenoord dan in de dummie league?

25-11-2021 10:25

Redrum +96204

Dat werd geloof ik een Champions League waardige poule genoemd toen bij de loting.

25-11-2021 11:21

Haarlemmer +20629

Die hebben natuurlijk tegen fc rita, elvenstad en dan vergeet ik er zelfs nog een, uitmuntende voorrondes gespeeld.

25-11-2021 11:24

Michael 1974 +22030

In lijn met de az filosofie over dat het kampioenschap op onderling resultaat beslist wordt:

9-1 van dortmund winnen betekent dat je de Champions league krijgt, rest vd rondes hoeven niet meer gespeeld.

En als je nipt verloren hebt van elfstromborgtopklubben en een gelijk spel uit de poorten vd hel bij de tweede club van praag hebt weggehaald, mag je aan het wk voor clubteams mee gaan doen.

26-11-2021 16:56

AFCACruijff14 +162175

Ik lach er maar om. Ze doen er weer alles aan om hun AD achterban te pleasen. En vanavond dichten ze Feyenoord dan weer een topstatus toe als ze per ongeluk van grootmacht Slavia Praag winnen. Sporting is gewoon niveau Benfica en Porto en Dortmund staat ook nu gewoon 2e in Duitsland. Ajax is gewoon heel goed.

25-11-2021 10:11

kampioenenjood +5064

Een betere titel zou zijn: "Mossou ziet groen van jaloezie door resultaten Ajax in Europe". Hij mag vanavond zijn clubje weer zien ploeteren in de conference league.

25-11-2021 10:09

AFCA-pride +17373

Ze denken in Rotterdam nog steeds dat ze ook CL spelen…

25-11-2021 10:18

Francisco81 +4328

Naja voor Feyenoord is dit ook een soort CL natuurlijk

25-11-2021 11:54

Ajax The Best +16621

Ja, die hopen in de volgende ronde tegen 020 te loten

25-11-2021 12:01

kampioenenjood +5064

Technisch gezien is de afkorting van Conference League natuurlijk ook CL, dat is genoeg voor ze denk ik.

25-11-2021 14:27

Markopantelic007 +3893

Eerlijk is eerlijk, we mogen niet klagen met deze loting. Is toch ook gewoon zo? Wil niet zeggen dat we in een andere groep ook goed hadden gepresteerd.

25-11-2021 10:07

Lazell +17005

Het is geen extreem moeilijke poule, maar dat zijn er wel meer niet. Als je vanuit het perspectief van Sporting kijkt, zit je wel in een heel lastige poule met Ajax en Dortmund. Die zullen dat echt geen EL niveau noemen.

25-11-2021 11:08

Redrum +96204

Bij de loting werd er inderdaad al heel denigrerend gedaan over deze poule. De kampioenen van Turkije en Portugal en de nummer 2 van Duitsland. Dit had letterlijk geen eens een EL-poule kunnen zijn, omdat clubs uit die landen met zulke klasseringen automatisch geplaatst zijn voor de Champions League. De poule van psv werd na de loting als CL-poule aangemerkt. Een subtopper uit Spanje, een nietszeggende club uit Oostenrijk en een subtopper uit Frankrijk. Ach ja..

25-11-2021 10:07

Juichtoon +32654

Dat was om op voorhand de mogelijke prestatie van Ajax te bagatelliseren.
Zo doorzichtig allemaal. Ajax kan dan alleen maar falen. Allemaal.uit de categorie de tegenstander van Ajax is niks.

25-11-2021 10:30

Opperhoofd +12643

Haha Ajax ontloopt een keer tegenstanders als Real, Chelsea enz. en de poule is gelijk EL niveau.

25-11-2021 10:06

Koscar +5412

Überhaupt vind ik die kwalificatie dat teams in de CL geen CL-niveau zouden zijn onzin. Net als dat mensen altijd zeiden dat De Boers Ajax, dat altijd gewoon derde werd, "niks in de CL te zoeken had". Wie blijven er dan nog over om een competitie te vullen van 32 teams? Men verwacht alleen maar SuperLeague-teams/kanshebbers voor de titel en vindt hen dan hét 'CL'-niveau. CL-niveau is gewoon de teams die er in spelen, klaar, er is niks voor niks een pot 4.

25-11-2021 10:04

Willem410 +3132

Precies er zitten 3 kampioenen van respectabele voetballanden in deze poule.
Volgens mij was dit ooit juist de essentie van de CL/Europacup 1

25-11-2021 10:10

Jariiii +22181

Bla bla bla.
Als Ajax er kansloos af was gegaan tegen Sporting en zeker tegen Dortmund, had hij gezegd: 'Deze groep bewees dat Ajax nog lang niet klaar is voor het grote werk en waar de ploeg Europees staat. De Portugese en Duitse top zijn echt nog een maat te groot.'
Dit was gewoon een pittige groep, maar we moeten en zullen de grootse prestaties van Ajax omlaag halen, want dan laten we zien hoe nuchter en relativerend we zijn. Kots.

25-11-2021 10:01

Altijdindestraat +40228

Ik vind het heerlijk die reacties, want het geeft aan dat ze gefrustreerd zijn over hoe mooi en goed deze club is. Laat maar komen hoe meer, hoe gefrustreerder 😆

25-11-2021 09:56

Noxin +15583

Heeee, daar komen de azijnzeikers, hoor.

25-11-2021 09:45

Eurysaces +29532

Natuurlijk zat het niet tegen met deze loting, je hebt alle Europese topclubs ontlopen. Ajax wint echter wel 2 keer van de huidige nummer 2 van Duitsland, dat is een uitstekende prestatie.

25-11-2021 09:44

Ozymandias +159568

Ajax en Sporting eindigen in de groep boven de nummer twee van Duitsland (met ik geloof ik maar één punt achterstand op Bayern) maar het is een Europa League groep volgens de zeikerige Nederlanderse sportmedia dus laten we vooral niet zo enthousiast over Ajax doen als ze in het buitenland zijn. Man wat haat ik de Nederlandse sportjournalistiek...

25-11-2021 09:43

BennieBlind +2318

Het is gewoon lachwekkend om te beweren dat Sporting van EL-niveau is en het toont aan hoe weinig Mousssou zich verdiept heeft in de tegenstanders.

25-11-2021 09:45

Ozymandias +159568

Inderdaad, het zoveeste bewijs dat Nederlandse voetbaljournalisten hun huiswerk niet doen. Terwijl ze volgens mij het leukste huiswerk aller tijde hebben. Namelijk het kijken van voetbalwedstrijden. Nederlandse sportjournalisten zien zich te vaak als analisten zonder dat ze het werk hebben gedaan om daadwerkelijk wedstrijden te analiseren.

25-11-2021 09:48

BennieBlind +2318

De voorbeschouwing van Kuyt en Sneijder op de wedstrijd tegen Sporting was daar het meest tenenkrommende voorbeeld van. Het kwam er eigenlijk op neer dat ze allebei geen enkele speler van Sporting kenden, dus moest Ajax dat eenvoudig kunnen winnen.

25-11-2021 09:50

Lazell +17005

Hahaha, serieus? Dat je dat durft te zeggen als analist... En dat ze daarmee nog wegkomen ook. Een van de 4 belangrijkste wedstrijden van het seizoen en ze kennen de tegenstander nieteens. Hoeven die zich niet in te lezen ofzo? Even half uurtje brabbelen en geld innen...

25-11-2021 11:18

Leo8604 +2068

De eikel bedoelt te zeggen dat eenieder in deze poel met grootte waarschijnlijkheid de Europa League zou gaan winnen.

25-11-2021 09:40

DSanders +1814

Mocht Feyenoord zich vanavond plaatsen, dan ben ik benieuwd of we morgen weer een relativerende Mossou gaan zien.

25-11-2021 09:40

Redrum +96204

Als je de media moet geloven dan zit Feyenoord in een zwaardere poule dan wij.

25-11-2021 09:44

Rasmussen +25823

Mossou pannenkoek. Het vervelende bij hem is dat hij relatief jong is en we dus nog zo'n 50 jaar poep uit zijn mond horen.

25-11-2021 09:30

wladimir +3059

Natuurlijk is het dit seizoen een heel gelukkige loting. De afgelopen twee seizoenen hebben we vooral wat pech gehad. Ajax moet structureel kunnen overwinteren in de Champions League. Wie had dat 10 jaar geleden gedacht?

25-11-2021 09:27

FGLJN +3889

Wat een totale onzin over de groep, Besiktas blijkt dan misschien wel erg zwak te zijn nu, maar er zitten nog steeds Dortmund en Sporting (kampioen Portugal) in de groep. Dat er geen absolute topper als Bayern of Real of City in zit betekent niet dat het geen CL-waardige groep is...

Verder is het niet de sterkste, maar ook niet de zwakste groep in de CL. En in de EL zie ik geen sterkere groepen dan deze. Dus waar deze uitspraak dan vandaag komt..?

25-11-2021 09:26

thajax +7423

Ja, het is niet de zwaarste poule, maar Ajax is wel heer en meester in deze poule.
Clubs als PSG, Leipzig, AC Milan enz laten het vaak genoeg liggen tegen in de CL. Ajax niet, het heerst gewoon. Daar kan PSV in de Europa League alleen maar van dromen. Terwijl Monaco en Sociedad ook maar subtoppers zijn

25-11-2021 09:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.