'Kwalitatief zat PSV dichter tegen Ajax aan dan mensen wilden doen geloven'

door Melle Goekoop 33

Bron Algemeen Dagblad

'Kwalitatief zat PSV dichter tegen Ajax aan dan mensen wilden doen geloven'

door Melle Goekoop 33

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ronald Waterreus en John Stegeman verwachten een spannende titelstrijd tussen Ajax en PSV voor het komende seizoen. De Eindhovenaren versloegen de Amsterdammers in de strijd om de Johan Cruijff Schaal met grote cijfers en maakte een goede indruk in de Johan Cruijff ArenA. Tegenover het Algemeen Dagblad blikken de drie mannen vooruit op het nieuwe seizoen.

Waterreus denkt dat het afgelopen seizoen een vertekend beeld van de titelstrijd heeft geschetst. 'PSV maakt nu een uitstekende indruk. Belangrijke nuance is wel dat PSV qua potentie afgelopen seizoen heel matig presteerde. Ajax werd terecht kampioen, maar dat de onderlinge wedstrijden gelijk eindigden (2-2 en 1-1, red.) zegt wel iets. Kwalitatief zat PSV dichter tegen Ajax aan dan mensen wilden doen geloven. Ik verwacht dat het nu tot het eind spannend is.'

John Stegeman is van mening dat dat mogelijk is, indien PSV tegenvallers op kan vangen. 'Als dat lukt, wordt het echt een interessant jaar. Ik denk alleen dat Ajax meer gewend is aan spelen in de competitie én in de Champions League. Dat moet je echt leren. Op woensdag uit naar Manchester United en dan zondag naar PEC. Daar moet je echt een mindset voor creëren. Het klinkt misschien gek, maar ik denk dat als PSV Europa League gaat spelen, ze nationaal echt kunnen verrassen. Al blijft de Champions League een betere etalage, voor de ontwikkeling, individueel en als collectief. En die ervaring heeft Ajax al.'

Steven Berghuis 

Waterreus kan veel respect opbrengen voor de transfer die Steven Berghuis maakte. 'Ik vind het echt cool. Ik hou van mensen die tegen de stroom in durven te zwemmen. Ik snap de boosheid bij Feyenoord-fans best, maar ook dat hij maling heeft aan wat anderen vinden. Spelen voor de titel, in de Champions League. Dat doe je liever dan spelen tegen FC Rita.' Hierna klinkt lachend de verbetering: 'FC Drita', waarna Waterreus verder gaat. 'Pardon, FC Drita. Berghuis is even irritant als briljant. Die heb je honderd keer liever mét dan tegen je. Ik geloof ook dat hij het in Amsterdam ook gaat laten zien.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Juichtoon +32409

Klopt aan één kant wel. PSV had thuis kunnen winnen en was dan zo’n beetje op gelijke hoogte gekomen. In de laatste minuten ging dat fout en in dezelfde week liepen ze in de slotfase de kwartfinale EL mis. Dat waren voor PSV cruciale duels in negatieve zin.
Dat PSV in Amsterdam voor de competitie goed voor de dag kwam had vooral met het schema in de eerste week na de winterstop te maken. Een topper meteen na de winterstop is gewoon bijzonder ongelukkig. Dat zouden de clubs en de KNVB niet moeten willen.

16-08-2021 19:53

AlexIbarra +19238

Tja, sommige mensen spraken al over het einde van het NL voetbal door onze 'hegemonie'.
Zo groot is het verschil idd ook weer niet, en 2 titeltjes na 5 jaar niks is niet zo veel.

Maar Psv liet duidelijk zien niet 2x pw goed te kunnen presteren, dan word je geen kampioen.
Wij haalden bijna elke pot een bepaald basisniveau, al was het lang niet altijd mooi en frivool.
16 punten achterstand ondanks een minder zwaar programma, is natuurlijk geen toeval.

Ik heb een hekel aan PSV maar dat ze af en toe een hoog niveau kunnen halen, wisten we al. Alleen dat lukt ook heel vaak niet als de tegenstander weinig ruimte weggeeft, Götze of Ginkel geblesseerd is of Dumfries geen pingels meekrijgt voor zijn struikelpartijen.
Ik wil over een maand of 3 weleens zien hoe het met ze gaat, als ze al een tijdje 2x per week aan de slag moeten en de eerste tegenslagjes qua uitslagen of blessures geincasseerd zijn.

15-08-2021 12:49

Ferd +38433

Ronald Waterreus. John Stegeman. 1+1= 3 voor AS want "Tegenover het Algemeen Dagblad blikken de drie mannen vooruit op het nieuwe seizoen."

15-08-2021 06:16

JariJari +15202

Ok Waterkneus, dit jaar eindigen jullie op 9 punten ipv 15 ofzo. Prima.

14-08-2021 20:39

Babangida83 +23867

Ik denk dat je moeilijk kunt zeggen dat 16 punten een vertekenend beeld gaf. Dat is best veel en gaat niet over 2 op zichzelf staande potjes, waarbij Ajax niet hoeft te winnen.

Maar PSV heeft door dat seizoen wel echt megastappen gemaakt voor dit seizoen, in mijn ogen. Net zoals ze wel echt een paar goede aankopen hebben gedaan dit jaar en Madueke en Gakpo die natuurlijk belangrijke stappen hebben gezet.

14-08-2021 16:42

Snellejapie +11401

Pas na het sluiten van de transfermarkt weet je waar je precies staat. Het verlies van Dumfries gaan die lampjes best wel voelen. Als wij alvarez maar weten te behouden.

14-08-2021 15:47

Snellejapie +11401

Waterreus kan ik na die ene opmerking gewoon niet meer serieus nemen. Ook dat hoofd van hem…sorry.

14-08-2021 15:44

AlexIbarra +19238

Welke ene opmerking ook alweer?

15-08-2021 12:50

Snellejapie +11401

Dat Ajax maar opgeheven moest worden. Tragische stakker.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=153146

15-08-2021 15:06

AlexIbarra +19238

Thanks! Ben wel benieuwd hoe hij nu dan naar Feyenoord kijkt.. ;)
Gelukkig hebben we aardig wat stappen gezet sinds 10 jaar geleden.

Maar typisch dat hij zo praatte terwijl we gewoon regerend landskampioen waren. Wilde kort na zijn carriere waarschijnlijk naam maken als roeperd op tv..

15-08-2021 15:35

ratje +3505

Interessant. Gaven die 32 wedstrijden een vertekend beeld, of de 2 andere?

14-08-2021 15:04

Amp +37595

Waarom telt die bekerwedstrijd nooit mee als ze psv en ajax van vorig jaar gaan vergelijken? Ik denk ook dat t spannender gaat worden. Alleen helaas niet omdat psv nu zogenaamd zo denderend is maar omdat ik bang ben dat de staf deze selectie niet kan laten doorontwikkelen in de eerste maanden

14-08-2021 13:25

Redrum +96040

Omdat die wedstrijd niet in de beeldvorming past dat psv gelijkwaardig aan ons was.

14-08-2021 13:36

TontoKarnaggel +42461

Ronald waterreus, zelf al zegt hij niks geks en klopt het allemaal aardig, hij blijft reteirritant....

14-08-2021 12:51

JohnnieFlodder +496

Ze kijken maar ff in Eindhoven.

14-08-2021 12:44

Noxin +15475

Ronald Waterreus... De vader is de wens van de gedachte.

14-08-2021 12:37

Engeltje +7351

Dit wordt best een belangrijk seizoen, lopen we verder uit door weer kampioen te worden of lopen we na een aantal jaren weer achter de feiten aan,geen kampioen betekent minder inkomsten en dan is het probleem best groot met een veel te dure huishouding, middelmaat aan spelers die niet te verkopen zijn omdat ze een salaris hebben die ze nooit ergens anders gaan krijgen.Dan kunnen we niets investeren net als nu zeg maar eerst verkopen om te mogen kopen. Dat is niet voor niets

14-08-2021 12:25

Redrum +96040

Ja misschien kunnen we een paar rijke fans dan om een kwaliteitsinjectie vragen. Dan kunnen we toch blijven kopen!

14-08-2021 12:33

Jeugd +24696

Als Ajax 2e wordt dan heb je nog steeds kans op CL. Dan moet Ajax tegen al die clubs die volgens velen niks voorstelde zoals PSV nu gedaan heeft dus het is niet meteen een probleem.

14-08-2021 12:36

AFCA-Driebergen +22167

Ik denk ook dat het veel spannender gaat worden (is ook niet moeilijk vergeleken met vorig seizoen). Zij zijn er beter op geworden, vraag niet hoe met dat gekregen geld voor niks. Maar wij moeten nu echt tonen hoe goed we weer zijn. Het liefst zou ik er een nieuwe spits bij willen (en eigenlijk een betere keeper dan Pasveer en Stekelenburg), maar anders heb ik zeker wel vertrouwen in deze groep. Als we geen gezeur krijgen met blessures, schorsingen en ziek zijn, kunnen we er zeker met zijn alle weer een mooi seizoen van maken! ❌❌❌

14-08-2021 11:57

twynestar +28241

Gekregen geld voor niets... geld lenen kost geld.

14-08-2021 13:05

yorbon +1325

Zolang topploegen tegen kleine clubs punten laten liggen, zal het kampioenschap (bijna) nooit door topwedstrijden beslist worden. Kwaliteit blijkt dan ook niet uit onderlinge wedstrijden, hoewel je wel kunt pieken en een heel hoog niveau kunt halen tijdens die wedstrijden. Kwaliteit blijkt uit een constant presteren door het hele seizoen. Gegeven dat je selectie veel beter is dat bijna alle andere ploegen, is niet door de ondergrens zakken voor een kampioenschap eigenlijk het belangrijkst.

14-08-2021 11:53

AFCAPolarBear +542

Waterreus heeft gelijk, maar ook weer ongelijk. Het verschil was vorig seizoen afgetekend, PSV was beter dan het verschil liet zien. Maar wedstrijden tussen Ajax en PSV zijn geen goede afspiegeling van de onderlinge krachtsverhoudingen. Dan was Feyenoord en AZ dus beter vorig seizoen dan PSV, omdat ze onderlinge ontmoetingen van beide verloor? Dat was ook niet zo. Ajax vindt wedstrijden tegen PSV gewoon lastig. PSV speelt puur op de counter en dat ligt Ajax gewoon niet zo goed.

14-08-2021 11:49

Raoul14 +3090

Ik vind het gewoon doodzonde dat Ajax geen onoverbrugbare kloof heeft kunnen slaan met die gesubsidieerde vereniging. Qua alles (aantal toeschouwers, marktwaarde, internationale status, sponsoring, populariteit etc) zou Ajax structureel bovenaan moeten staan.

14-08-2021 11:47

AFCAPolarBear +542

Als Ajax puur op resultaat gaat spelen, is het in no-time op eenzame hoogte in de Eredivisie. Daarnaast is het ook lastig, want de Eredivisie is te zwak om toppers aan je te binden. Ajax heeft de middelen om spelers van wereldniveau aan te trekken, maar wie wil naar Ajax komen voor maar 10 interessante wedstrijden in het seizoen? Want zelfs een Hansen loopt niet warm voor een wedstrijd op het kunstgras van Almelo!

14-08-2021 11:53

Marcus +2017

100 procent eens. Natuurlijk, de competitie begint vandaag pas, maar het ziet er naar uit dat Psv gaat aanhaken en de strijd onderling spannend gaat worden in plaats van dat Ajax met de resultaten van afgelopen seizoenen (en het geld) een mega afstand zou creëren.

Toch heb ik er vertrouwen in dat Ajax met Ten Hag weer een machine gaat ontwikkelen, hopelijk al draaiende in het begin van het seizoen en niet pas in Januari.

Kampioen worden en een goede CL campagne is een must om écht afstand te nemen. En daarmee hopende dat Psv geen CL haalt.
Dan draaien ze dit seizoen zware verliezen en is het over met hun "all-in" beleid. Kapot moeten ze.

14-08-2021 12:18

Ajax4glory +3262

Eens laat die club maar naar de knoppen gaan. Ze hebben fc Eindhoven nog gaan ze daar maar lekker boeruh schreeuwen. Die club kan wat mij betreft niet snel genoeg kapot

14-08-2021 18:18

ridwan28 +408

Dit kan alleen als we elk seizoen de beste spelers bij psv az en fey weghalen

14-08-2021 12:30

twynestar +28241

Dat is onmogelijk in een land waarin de concurrentie zo zwak is. In een sterkere competitie met een brede sterke top en subtop kun je het verschil maken met veel geld en een brede bank. Als kampioen worden afhangt van de kleintjes verslaan en in 4 topwedstrijden het dubbeltje goed laten vallen dan is een hegemonie onmogelijk. Maar goed ook want dan zou de weerstand alleen maar kleiner worden.

14-08-2021 13:07

ridwan28 +408

Het is helaas heel moeilijk voor veel ajacieden om soms reeel naar de situatie te kijken en dat is ook prima want daar ben je ook ajacied voor. Maar kijkend naar een aantal factoren denk ik ook dat het heel spannend gaat worden. In mijn optiek zal het gaan om 4 spelers die cruciaal zullen zijn in de titelstrijd. En dan met de vraag houden ze het vol en raken ze niet geblesseerd. Blind en Tadic bij ons en Gotze en Van Ginkel bij de boertjes. Dat vind ik persoonlijk de belangrijkste spelers bij beide teams. Als die wegvallen veranderd meteen de dynamiek. Als je daar naar kijkt zitten we hoop ik met Tadic(32) wel goed. Die is altijd superfit en bijna nooit geblesseerd. Wordt wel een jaartje ouder net zoals Blind(31). Blind lijkt met het jaar trager te worden dus daar maak ik me wel zorgen over. Aan de andere kant heb je 2 superblessure gevoelige spelers Van Ginkel(28) en Gotze(29) maar die zitten wel in de prime van hun kunnen. Een van Ginkel en Gotze gaan beiden minimaal 10 doelpunten scoren daar ben ik van overtuigd. Voor van Ginkel heb je natuurlijk als backup propper maar die scoort bijna nooit. Verder is het denk ik ook heel belangrijk of luuk de jong bij PSV terug komt. Ik denk ook dat als hij de basis gaat halen of als pinchhitter de laatste 30 min speelt er heel wat kopdoelpuntjes gaan vallen. Als Ajax nog een echte spits met snelheid en diepgang gaat halen en in mijn optiek berghuis op 10 zet met Neres links, tadic spits en Antony rechts dan zullen wij aan het langste eind trekken.

14-08-2021 11:41

twynestar +28241

Klopt, het gaat afhangen van blessures en schorsingen enerzijds en die kleine wedstrijden over de streep trekken. Als ze luuk de jong halen gaat het ze ook vaker lukken om die muren te doorbreken.

Aan de andere kant: ze kunnen er in een vervelende vechtwedstrijd tegen Benfica gewoon uitvliegen. Dat kan de hele dynamiek doen omslaan, een chagrijnig begin aan het seizoen en je loopt achter de feiten aan. Psv heeft nu iedere wedstrijd de wind mee gehad, hoeveel katakter blijft erover als zij juist verrast worden?

14-08-2021 13:13

Ajax27 +19110

Hoeveel zit er mee dit jaar voor PSV, daar zal het verschil liggen. Als iedereen het hele seizoen fit blijft wordt het megaspannend. Zo niet, dan heeft Ajax gewoon een veel betere brede bank. En uiteindelijk wordt je in zo'n lang seizoen met een kwalitatieve brede bank kampioen.

14-08-2021 11:27

fanvooraltijd +6797

Die o1o supporters moeten niet kwaad zijn op Berghuis , maar op hun directie ! Die maken er een hopeloos potje van .

14-08-2021 11:10

Redrum +96040

Niemand is meer kwaad bij feyenoord op dit moment. Het is weer één grote hosanna-stemming. Daar waar ze een paar weken geleden nog uitgingen van een drama-seizoen, zijn inmiddels de eerste tattoo-afspraken al gemaakt voor kampioenstattoos. En die nieuwe Conference League? Die gaat Feyenoord natuurlijk als eerste Nederlandse club winnen, zoveel is ook al zeker. Die boosheid komt waarschijnlijk binnenkort pas weer, wanneer ze voor het eerst fatsoenlijke tegenstanders krijgen.

14-08-2021 11:15

Michael 1974 +21985

Ja joh, ze hebben v drita en luzern gewonnen, dus de coolsingel stroomt vol!

14-08-2021 11:46

insectenverdelg +23422

yeah right. en Waterreus zat kwalitatief niet zover van t niveau van vd Sar af.....

14-08-2021 11:06

Simpelishetmoeilijkst +25155

Zodra Ginkel en de Weltmeister geblesseerd zijn, is het afgelopen in 040.

14-08-2021 11:06

Knalpot +3609

Valt ook wel weer mee denk, voor achter van ginkel hebben ze propper zo te zien, voor achter die weltmeister zullen ze denk nog wel de portemonnee trekken voor een speler (al zat het kwalitatief ongetwijfeld minder zijn). Ik verwacht niet dat dat weer kaliber Doan, Fein, Thomas zal zijn dus daar zullen ze wellicht wat sterker worden.

14-08-2021 13:34

ricky10 +5887

ik ben er wel van overtuigd dat psv serieus mee gaat doen om de titel, maar Ajax trekt uiteindelijk aan het langste eind daar ben ik ook van overtuigd. Bovendien is het nu weer hossanna in Eindhoven door die 0-4, maar als ze het niet redden tegen benfica hebben ze daar toch wel een serieus probleem in het salarishuis.

14-08-2021 10:48

Ajax1114 +19393

Ik had vorig jaar al verwacht dat PSV kampioen zou worden maar dan ben je meteen een PSV'ér hier. Dit jaar gaat Ajax mede door slecht aan-en verkoopbeleid er helaas aan moeten geloven dat PSV ze voorbij gaat streven.

14-08-2021 10:47

Koningtoto +60216

Bla bla bla. Je bent net een plaat die blijft hangen man.

14-08-2021 10:52

Redrum +96040

Als je geen psv-er bent, dan ben je dus gewoon een extreem negatieve Ajax-fan die alles van Ajax afkraakt en die continu psv aan het ophemelen is? Ik weet niet wat erger is eigenlijk.

14-08-2021 11:05

Knalpot +3609

nou ik zou je niet meteen een PSV-er noemen maar jij bent er wel 1 van "het gras is groener bij de buren".

14-08-2021 13:35

Ajaxisart +18768

PSV zal tot het einde meedoen om de titel, al blijft het koffiedik kijken. Je moet ook geluk hebben met blessures, schorsingen, vormverlies, transfers en het competitieverloop. Je weet nooit hoe een groep reageert op tegenslagen of juist succes. Bij Ajax voel ik een verkeerde vorm van gelatenheid. Een nieuwe impuls zou niet verkeerd zijn in de vorm van 1 of 2 kwalitatief hoogstaande aankopen. Dit zet de groep weer op scherp en je wordt er in de breedte ook sterker van. Snelheid mis je in iedere linie, dus focus je daarop. Alvarez verkopen, een goede, snelle aanvaller kopen. Ajax is niet beter dan vorig jaar, PSV wel.

14-08-2021 10:46

ricky10 +5887

Ben het met je eens al denk ik dat de zwakte van psv de ervaren spelers zijn, want juist deze spelers zijn gemiddeld 6 tot 8 wedstrijden per seizoen geblesseerd en dat kan net het verschil maken.

14-08-2021 10:53

Krullen +8040

Ben blij als dit weekend erop zit. Lang geleden dat ik een week lang zoveel onzin conclusies heb moeten horen op basis van één wedstrijd.

14-08-2021 10:28

Berghuis +14323

Ik ook. Gewoon met 0-6 winnen vanavond en PSV een gelijkspel aansmeren. Dan zijn ze voorlopig weer even stil. Het gat met Ajax was afgelopen seizoen gewoon levensgroot, kan nog zo veel PSV volk dat ontkennen. Ze hebben dit jaar een betere ploeg als afgelopen jaar, zeker weten. Maar hebben ze op Götze na ook echt de ervaring dat te benutten, denk het niet. Zahavi is wel ervaren, maar niet op hoog niveau. Ik denk dat PSV er tot de winter dicht tegen aan blijft zitten en daarna de achterstand gaat zien oplopen.

14-08-2021 10:37

Dutch Schaefer +6107

Vreselijk. Je had het niet beter kunnen verwoorden.

14-08-2021 10:37

Redrum +96040

Psv had vorig jaar voor eredivisiebegrippen al een prima selectie. Ze moeten zich gewoon kapot schamen dat ze maar 72 punten hebben gehaald, maar vreemd genoeg hoor je dat niemand zeggen. Leuk dat ze tegen Ajax twee keer goed speelden, maar er zijn nog 16 andere tegenstanders. Het feit dat ze zelf alleen maar reppen over de potjes tegen Ajax en de media niet één keer benoemd heeft dat psv keihard gehaald heeft zegt alles dat je moet weten over de status van psv. Dit jaar zal het ongetwijfeld een stuk spannender worden en dat is prima. Ajax moet nog op gang komen en psv lijkt nu al op hun best te zijn. Meestal is het geen voordeel om zo vroeg al te pieken en ik zie het dan ook wel gebeuren dat psv vroeg of laat in gaat storten. Paar blessures en er blijft weinig tot niets van over. Ik verwacht een moeizame start van de competitie van Ajax, maar hopelijk wel met overwinningen (moet kunnen tegen NEC en Twente natuurlijk). Psv zal zijn eerste paar potjes wel winnen. Zelfs Feyenoord kan mogelijk met een paar overwinningen beginnen, aangezien Willem 2 amper een voorbereiding heeft gehad door Corona en de Eagles er absoluut niets van kunnen. De hoop in Nederland zal de komende weken groot zijn, zaak voor Ajax om die hoop snel weg te nemen en in ieder geval dus met overwinningen te beginnen. Het goede spel komt vanzelf wel.

14-08-2021 10:20

jollie18 +9853

Vorig seizoen had PSV ook wel de pech met de corona. Tot die tijd kon PSV goed met Ajax mee. Maar daarna verloren ze veel punten. Ajax heeft een relatief makkelijk programma tot PSV thuis hopelijk kunnen ze die allemaal in winst omzetten. Twente uit is meestal ook wel lastig voor Ajax maar verder moet het te doen zijn. PSV gaat tussendoor al uit naar AZ.

14-08-2021 10:20

GinoAFCA +14795

Waterkneus heeft gesproken!

14-08-2021 10:10

JOHANisGOD +18498

Nee, niet wéér!!!

14-08-2021 11:18

Dutch Schaefer +6107

In Eindhoven speelde Ajax de slechtste wedstrijd van het seizoen en thuis hadden we moeten winnen. PSV gaat een ontzettend lang seizoen tegemoet. Feit dat ze nu in vorm zijn is leuk en aardig voor ze, maar dit houden ze natuurlijk geen heel seizoen vol. Ons jaar in 2018-2019 was echt een hoge uitzondering omdat iedereen relatief fit bleef, eigenlijk een mirakel.

14-08-2021 10:00

31xAjax +7904

Dat zeiden ze hier over Feijenoord ook in 2017....

14-08-2021 10:13

3*stars*3 +23399

Vergeten dat Ajax met een onervaren en smalle selectie een dubbelprogramma had en de EL finale haalde?
Was natuurlijk ook in voordeel voor Fey en volgens mij eindigden ze maar met 1 puntje voorsprong op Ajax.

14-08-2021 10:19

AjaxDordt +14031

Met 1 puntje voor wordt je ook kampioen. Ik lees van veel mensen hier dat PSV nog wel instort zodra er blessures komen, maar ik heb het idee dat dat vooral gestoeld is op hoop i.p.v. realiteit. Ik zie in ieder geval niet in waarom PSV dit niveau niet een heel jaar gaat vasthouden.

14-08-2021 10:53

Redrum +96040

Ik denk dat het vrij realistisch is om te stellen dat spelers als van Ginkel en Götze vroeg of laat geblesseerd gaan raken. Beide heren hebben namelijk nog nooit een seizoen volledig zonder blessures gespeeld. Daarnaast is Madueke nu verreweg hun gevaarlijkste speler, maar die is nog jong en grillig. Vaak krijgen dit soort spelers ook op een gegeven moment een terugslag. Verder hebben we afgelopen seizoen al goed kunnen zien dat psv het fysiek gewoon niet trok. Waarom zouden ze dat dit jaar wel opeens tot het eind kunnen? Weten ze wel blessurevrij te blijven en het fysiek vol te houden dan kan het wel eens heel erg spannend gaan worden, maar dat zou eigenlijk een klein wonder zijn.

14-08-2021 11:00

3*stars*3 +23399

Tuurlijk wordt je met 1 puntje voor ook kampioen en dat is vaker gebeurd tot frustratie van Ajacieden.
Zelfs 1 goal….
Maar mijn punt was, dat Fey destijds juist voordeel had door het Europese jaar van Ajax.
Een selectie vol met spelers die weinig of zelfs geen EU ervaring hadden, denk oa aan; Onana, Sánchez, De Ligt, Ziyech, Dolberg, Younes etc.
Toch de EL finale gehaald maar selectie was te krap om op beide fronten mee te blijven strijden en liet daardoor teveel liggen in de ED.
Selectie in 18/19 had wel meer ervaring en wist het wel te flikken, door de dubbel te pakken.

14-08-2021 11:03

Professor Trabelsi +342

Feyenoord had ook wat mazzel toen en Ajax werd genaaid door clown Nijhuis in Groningen.

14-08-2021 16:51

ajaxcied4life +26045

Ik denk niet dat ook maar iemand hoog in de boom bij Ajax dit psv dit seizoen onderschat. Geloof ik niks van.

14-08-2021 09:59

Msc +14160

Ok nu hebben experts hun zegje gedaan…

14-08-2021 09:57

Picasso +6607

Volgens mij zijn Ronald Waterreus en John Stegeman nog steeds maar twee mannen en geen drie. En Eindhovenaren zijn er nog altijd meer dan 1, dus maakten ipv maakte.

14-08-2021 09:52

3*stars*3 +23399

Haha klopt maar AS heeft 1 eruit gelaten.
Op AD geven 3 mannen hun mening, Jordens Peters doet ook mee.

14-08-2021 10:21

Godenzoon24 +15288

3 mannen?

14-08-2021 09:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.