'Keuzes Ten Hag binnen spelersgroep betwist'

door Bart Veenstra 34

'Keuzes Ten Hag binnen spelersgroep betwist'

door Bart Veenstra 34

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag is inmiddels ruim honderd dagen actief als trainer van Ajax, maar van een chemie tussen enerzijds de coach en anderzijds de club en de spelers is nog nauwelijks sprake. Dat schrijft Voetbal International woensdagochtend in een analyse over het teleurstellende seizoen van de Amsterdamse club.

Zo was er onlangs een meningsverschil tussen Ten Hag en inspanningsfysioloog Bjorn Rekelhof. Laatstgenoemde wilde de spelers na de interlandperiode een extra dag vrij geven - die ze ook kregen - terwijl Ten Hag juist zijn groep sneller bij elkaar wilde hebben. 'Gevolg was dat onder anderen Matthijs de Ligt en Justin Kluivert het vliegtuig naar Barcelona namen, wat weer tot irritatie leidde bij Ten Hag.'

Daar blijft het echter niet bij, zo valt vervolgens te lezen in de analyse. 'Ook binnen de club en de spelersgroep worden de keuzes van Ten Hag betwist', schrijft Ajax-watcher Freek Jansen, die daarna een voorbeeld geeft. 'Het slachtofferen van aanvoerder Joël Veltman als rechtsback, om hem tegen FC Groningen opeens als centrale verdediger de voorkeur te geven boven Maximilian Wöber zorgde bijvoorbeeld voor onrust, net zoals de manier van trainen en spelen nog niet op de gewenste steun kan rekenen.'

Te lezen valt dat Ajax onder Marcel Keizer nog enigszins speelde als een team, onder Ten Hag lijkt het meer op een groep individuen. 'Van een goede match is nog geen sprake, waardoor de tussenbalans voor hem na zijn eerste honderd dagen negatief uitvalt. De vraag is terecht waarom hij er tussentijds is ingestapt en daarmee zijn eigen afbreukrisico heeft gecreëerd. Ten Hag begint in juni aan zijn eerste volledige seizoen in Amsterdam met een flinke achterstand en beperkt krediet.'

Lees meer over:
Plaats reactie

michaellaudrup +4660

Wanneer je hem nu laat zitten en alles wijst erop dat hij niet matched met het Ajax spel, cq spelers. Moet je in de winterstop in het volgende seizoen weer op zoek naar een andere trainer. Wanneer je hem eruit gooit, ben je als directie je geloofwaardigheid kwijt, dus zeg het maar.

18-04-2018 21:57

Ajacied33 +36784

NUUU eruit graag. Dank u

19-04-2018 06:25

Wereld +1

Wöber is denk ik ook wel mentaal verzwakt door Erik ten Hag zelf.
Meerdere keren wisselde hij Wöber (erin) pas in de laatste minuut/seconden van de wedstrijd (voor o.a. Donny van de Beek). Dit leidde overigens ook tot de problemen omtrent Younes.
Natuurlijk maakte hij een fout tegen Vitesse, maar door hem daarna meteen elke keer te passeren geef je hem ook geen vertrouwen. Dit heeft mogelijk geleid tot zijn fouten tegen PSV. Tegelijkertijd kreeg Veltman geen vertrouwen, omdat hij op zijn beurt ook weer meerdere keren gepasseerd is.
En Kristensen blijft natuurlijk ook niet zonder twijfels achter, nu hij ineens niet goed genoeg werd bevonden om een wedstrijd te spelen die er echt om ging.
Ondertussen werd Matthijs de Ligt tegen Groningen op een andere plek gezet, waarna hij ook iets minder goed is gaan spelen.

Hij maakt er dus een chaotische boel van.

En dan heb ik het nog niet over de kwesties Cassierra, KJH, Siem de Jong en V/D Beek rechtsback.

18-04-2018 19:41

Michelinho +9

Vd Beek heeft drie seconde RB gestaan en Wöber heeft ons meerdere keren cruciale punten gekost, flauw gedoe dit.

19-04-2018 12:58

Rujar +97

Wat ik raar vind (en schandeijk) is dat de spelers niet willen luisteren naar Ten Hag. Ze mogen best iets vinden, maar het zijn proffesionals en moeten gewoon luisteren naar de trainer.

Terecht dat Ten Hag Kluivert en Ligt aanspreekt op hun tripje. rust is rust

Veltman had in de eerste plaats al geen aanvoedersband moeten krijgen (op basis van welke kwalitieten) Dat hij centraal werd neergezet is wel een hele vreemde actie... hoewel Wober wel stond te schutteren tegen PSV.

We mogen blij zijn dat hij tussentijds is ingestapt anders hebben we dit gezeik begin van het seizoen weer .

Laat de spelers zich 100% inzetten en luisteren en vooral doen wat Ten Hag wilt en dan bepalen andere wel of het goed genoeg is of niet.

18-04-2018 16:49

niquedegraaff +5292

Ho wacht even,

Dat doen ze toch ook? Maar het loopt alleen voor geen meter.

Wat Kluivert en de Ligt betreft; wat zij in hun vrije tijd doen is hun eigen pakkie an. Ze hebben vrij gekregen en voor hun was een tripje naar Barcelona ontspanning. Dus rust.

Ik denk dat de spelers zich WEL 100% inzetten. Denk wel dat ze hun best doen. Het loopt gewoon niet en dat kan inderdaad liggen aan het feit dat er irritaties en onvrede ontstaat over de manier van werken.

18-04-2018 18:40

debarbaar +8250

Ha ha. Waarom zouden spelers luisteren naar een kerel die Go-Ahead en Utrecht op zijn CV heeft staan. Die uitgekotst is bij Twente en die het tweede elftal van Bayern heeft getraind?

Waarom zouden spelers luisteren naar een man met een raar accent die onverstaanbaar is en die rare keuzes maakt? Waarom zouden spelers luisteren naar een man die prima jeugdspelers de hele wedstrijd op de bank laat zitten en die een oude man die biet meer meekan (de Jong) laat opdraven?

Waarom zouden spelers een trainer respect geven die ze tot 5 uur uit hun neus laat vreten op de club en die dagenlang partijtjes speelt van 11 tegen 11 en elke 3 minuten het spel stil legt? Waarom zouden spelers een trainer serieus nemen die voornamelijk heel veel wil trainen en hard wil trainen maar creativiteit niet beloond.

Als Ten Hag vindt dat er naar 'm geluisterd moet worden moet hij Feyenoord, Utrecht of ADO gaan trainen. Allemaal clubs met beperkte voetbalkwaliteiten en zonder creativiteit.
Ten Hag is een 13 in dozijn trainer die irriteert. En als hij supporters en journalisten irriteert dan zullen de spelers nog veel zieker van 'm worden.

18-04-2018 18:47

Gewoon Gijs +18422

Zo zie ik het ook. Al had ik liever Bosz.

19-04-2018 07:26

Leviathan +168

Die ten hag vind ik zo vreselijk dat ik nu met Keizer een een goede ervaren assistent blij zou zijn. Misschien niet perfect maar wel de juiste intentie en een trainer die goed in de groep ligt. Bij Utrecht hoorde je al dat iedereen bijna blij was

18-04-2018 16:26

talent020 +7

Ten Hag moet je niet nog een seizoen laten aankloten, dan word er maar schande gesproken als we weer een trainer ontslaan, maar onder Ten Hag is er geen perspectief meer

18-04-2018 16:09

Ajax95Duivendrecht +24158

Hoe zeer ik ook hoop dat Ten Hag vervangen wordt door een trainer die de Ajax-filosofie verkondigt, het gaat niet gebeuren.

Ten Hag de deur uitsturen zou namelijk impliciet betekenen dat de geloofwaardigheid van Overmars ook meteen weg is, omdat hij ervoor gezorgd heeft dat Ten Hag hier nu zit. En laat Overmars binnen Ajax nou juist steviger dan ooit in zijn zadel zitten, nu hij het machtsvacuüm dat Bergkamp bij zijn ontslag achterliet hoogstpersoonlijk zelf heeft ingenomen.

Dat Van der Sar in de zomer zal opstappen zit er daarentegen wel in, omdat hij intern onder vuur ligt vanwege zijn keuze om Bosz vroegtijdig te ontslaan. Maar Overmars gaat vanwege bovengenoemde redenen never nooit vertrekken, hoe hard ik het ook toejuich.

En dus zullen (helaas en waarschijnlijk) zowel Overmars als Ten Hag blijven zitten aan het begin van komend seizoen.

18-04-2018 16:05

Schillo +2

Ten Hag bij Ajax = Verbeek bij Feyenoord destijds. Gedoemd te mislukken dit huwelijk.

18-04-2018 14:50

DarkChild +3451

dat denk ik ook, overigens precies zoals je dat bij Keizer ook had. Niet om dezelfde reden, maar wel met dezelfde uitkomst, exit.

18-04-2018 18:21

10Sneijder10 +3042

Je hebt gewoon niks aan deze trainer. Neemt niet weg dat de spelers er ook gewoon te weinig aan doen. Halfslachtig de duels ingaan, poot terugtrekken. Niet hoog in de concentratie zitten. Etc.

18-04-2018 14:28

niquedegraaff +5292

Geen vertrouwen in het plan. Wie gaat dan wel 100%? Niemand. Dat is iets onbewust. Denk wel dat de spelers zich 100% proberen in te zetten maar als er geen vertrouwen is kan je daar per definitie, door het onderbewuste, al 25% af halen.

18-04-2018 18:44

Bocarra +14

Het wordt een kwestie van doorselecteren. Internationaal wordt er veel harder en langer getraind. Jeugdspelers worden enorm gepamperd. Ajax wringt zich in alle bochten om jeugdspelers te vreden te houden en contracten te verlengen. Ten Hag gaat hier tegen in. Hij heeft in de keuken van Bayern gekeken en weet wat er internationaal wordt gevraagd. Ajax moet volledig achter zijn trainer gaan staan. Als de Kleuters de Ligt en Kluivert en anderen dat niet bevalt, verkopen en volwassen spelers daarvoor in de plaats halen. De tijd van pamperen is voorbij.

18-04-2018 13:54

Ar +104

Doorselecteren begint bij de trainer doorselecteren (eruit dus).
Sinds zijn komst rendeert Neres nauwelijks meer, en ook Kluivert minder.
TH's ideaalbeeld en planB bestaat uit Neres kort achter de spits alla Kieft/Romario destijds bij Pisv, met Ziyech als een valse rechtsbuiten, terwijl Dolberg op de bank zit.
Zijn voorganger durfde het tenminste nog aan met Dolberg en Huntelaar te spelrn, met Kluivert, Neres aan de buitenkanten en Ziyech gewoon op het middenveld.
Ten Hag is een laffe coach, die ageert, reactievoetbal speelt, uitgaat van de zwaktes van de tegenstander ipv eigen kracht, en zelfs dat niet goed weet te doen getuige de wedstrijden tegen Groningen, waar ie Schöne 60 minuten liet verzuipen in zijn zwakte ipv hem te gebruiken in zijn kracht. Opdonderen met die vent!

En dat langer en harder trainen gelul komt me ook de neus uit. Vorig seizoen trainden we minder lang en hard en haalden de EL finale.
Dit jaar is het driewerf niets, en alleen nog maar erger geworden sinds de komst van dit stuk aangeschoten wild dat in Eindhoven als een trilend kippetje voor de camera stond te verkondigen dat we weer zouden gaan ageren en zich zichtbaar ongemakkelijk probeerde te verdedigen voor de knullige uitspraak dat ze in Eindhoven wel bang voor ons zouden zijn. Toen wist ik al dat we een verloren wedstrijd zouden spelen.

18-04-2018 14:15

AFCA. +3283

Roger Schmidt halen. Speelt hetzelfde als Bosz. Direct en veel druk vooruit.

18-04-2018 13:51

Labrador +10

Ik heb een vermoede dat er na morgen iets gaat gebeuren. Het duel zal in het teken staan van protest ( denk ik ) ben heel benieuwd.

18-04-2018 13:31

Ajacied33 +36784

Het zal in ieder geval een beladen duel worden denk ik

18-04-2018 13:31

NoFX +1575

Zit ie er nou nog steeds dan?

18-04-2018 13:27

Red Devil +3604

Laat die spelers eerst maar eens gaan presteren voor dat ze hun bekkies opentrekken.
Dat zij met een waardeloze instelling over het veld hobbelen ligt niet aan ten Hag maar aan de mentaliteit van een groot aantal spelers en dat moet ten Hag eens hard gaan aanpakken.
Werken voor je geld of biezen pakken wie het ook is.

18-04-2018 13:26

Ajacied33 +36784

TH moet zo snel mogelijk het veld ruimen zodat wij met een nieuwe trainer kunnen beginnen en opbouwen aan een goed team wat uiteindelijk kampioen wordt. Neem je verlies gewoon,dit gaat m niet worden. Vreugde is al heel lang uit de spelers verdwenen,voor Keizer gingen ze tenminste nog voor door het vuur. VI en de Telehaat verzinnen dit ook niet,weet zeker dat deze geruchten gewoon kloppen. Lichaamstaal van de spelers verraden veel

18-04-2018 13:23

Ajacied33 +36784

Schippie,Bosz uiteraard, Ten Cate. Verder kom ik ook niet. Van Gaal misschien omdat ie autoritair is en wij een jong team hebben?

18-04-2018 13:38

Jariiii +22151

Ten Cáte? Lijkt me intussen toch een gepasseerd station.
En Van 't Schip, ik weet niet... dan heeft Ten Hag bijna nog meer uistraling. (Hoe sympathiek ik Schippie verder ook vind.)

18-04-2018 20:24

Ajacied33 +36784

Ten Hag en uitstraling? Zeg aub dat je een grap maakt....TH heeft juist 0 uitstraling en Schippie lijkt me niet eens verkeerd hoor. Prettig voorkomen,komt goed uit zn woorden,sportief uitstraling. Dan heb ik het puur over uiterlijk he

18-04-2018 21:22

Jariiii +22151

Ik vermoed dat ik redelijk alleen sta hier met deze mening, maar ik zou Van den Brom wel een goede keuze vinden. Hij heeft voetbalvisie en vooral ook lef, als trainer. Nog liever Bosz terug, maar van mij zou Van den Brom mogen komen.
Sowieso geen Ten Hag meer graag.

18-04-2018 13:39

Ajacied33 +36784

Van den Brom,mmmm. Gemengde gevoelens bij hem,al laat hij Az wel leuk spelen dit seizoen. Zijn voorkomen is ook niet onprettig,mwah,nu je het zegt...

18-04-2018 13:48

Barra +5529

Ik vind van den Brom ook veel meer een peoplemanager dan Ten Hag, maar om nu alweer de trainer eruit te werken lijkt me niet verstandig. Ook al ben ik vanaf het begin geen voorstander geweest van de komst van Ten Hag en denk ik niet dat hij de geschikte man is, lijkt het me niet verstandig om nu alweer iemand anders voor de groep te zetten.

18-04-2018 14:28

Ajacied33 +36784

Waarom niet? Tuurlijk zijn we gebaat bij rust en zijn we geen club met "Griekse" toestanden waar je 3 trainers per seizoen ontslaat. Maar het kan nu even niet anders. Geloof jij echt dat je progressie gaat boeken met TH volgend seizoen? Hij zit er al 4 maanden en het spel is achteruit gegaan. Waar haal je het vertrouwen vandaan on te denken dat het volgend seizoen beter gaat lopen met hem? Ik heb er 0,0 vertrouwen in. Afscheid nemen na 6 mei en op zoek naar een alternatief

18-04-2018 15:15

DarkChild +3451

Arne Slot moet dan ook mee. Die fluistert onrustige Brom namelijk alles in. Geen toeval dat ze sinds hij er is veel stabieler zijn. En Brom zelf nog steeds bij tegenslag flipt.

18-04-2018 14:59

Michelinho +9

Van de Brom is veel te emotioneel man. Toen Bosz kwam waren we bv. al bang dat hij weer ruzie met scheidsrechters ging maken, van John weet je het zeker.

19-04-2018 12:56

niquedegraaff +5292

Alsjeblieft zeg..

18-04-2018 18:46

Rinus M. +900

Ten Hag staat waarschijnlijk volgend jaar voor de groep ondanks het gehuil en geklaag van sommigen hier. Dat VI en de Telegraaf er smeuïge verhalen van proberen te maken over ontevreden spelers is logisch, dat verkoopt nou eenmaal goed. Genoeg Ajaxsupporters die
doorhebben dat je als supporter niks te eisen hebt en die hun club daadwerkelijk blijven steunen en hopelijk weer zorgen voor rust in de tent. Daar is Ajax echt bij gebaat.

18-04-2018 13:03

niquedegraaff +5292

Ja, laten we gewoon doen alsof het huis niet in de fik staat. Vuur gaat vanzelf wel weer uit. Door jouw mentaliteit is er een halve eeuw geleden een hele hoop gebeurd terwijl iedereen door de vingers keek.

Supporters kunnen wel degelijk moord en brand schreeuwen en daarmee de druk opvoeren zodat de koers gewijzigd wordt. De club staat gewoon in de fik.

18-04-2018 18:47

talent020 +7

tjaa dat is ook een optie idd, lekker wachten tot het kalf verdronken is en niets doen, zal de spelers en de club altijd steunen, maar die male Ten Hag met zijn gezwets en rare keuze,s mag van mij zo snel mogelijk eruit,

18-04-2018 19:11

Ajaxvooraltijd +2

De spelers moeten niet zo de verwende snotneus uithangen. Ze moeten werken voor hun salaris, presteren en hun klep houden.

18-04-2018 13:02

vader123 +20

Als Ten Hag door mag gaan, is de eerste crisis van het seizoen 2018-2019 in september al een feit. De man heeft geen enkel krediet opgebouwd en zal direct door alles en iedereen worden afgebrand als het in het begin van het seizoen niet lekker loopt. Als de crisis bezworen is, is de achterstand op de koploper (net als in oktober 2017) al weer onoverbrugbaar. Neemt het bestuur van Ajax echt dit risico? Ik kan het niet of nauwelijks geloven.

18-04-2018 12:36

insectenverdelg +23477

Ach maakt t uit, er wordt gelukkig veel progressie gemaakt. De jongens moesten van ver komen,en ze zijn er nog niet, maar de stappen die gemaakt zijn, zijn groot te noemen.....

18-04-2018 12:19

mistermiyagi +7

100/150 miljoen inversteren (kwaliteits injectie)

Vraag die Tagliafico maar eens om wat jeugdig talent te werfen..

18-04-2018 12:18

BokkieBokstra +11331

Een uitgesproken trainer die Ten Hag. Had hij natuurlijk nooit moeten doen, de gewaardeerde en gesteunde trainer Keizer opvolgen. Op deze manier een onmogelijke taak. Dat had de leiding moeten inzien. Als buitenstander zag je dat al en kon je nagaan dat dit niet ging werken.

18-04-2018 12:11

BokkieBokstra +11331

Klopt, het was opvalllend. Denk wel dat het meer te maken heeft met de selectie die op het verkeerde been was gezet door het afscheid van Keizer. Ziet er inderdaad niet goed uit voor de toekomst voor Ten Hag. Reken erop dat met het afsccheid van Overmars en van der Sar het ook einde bericht is voor Ten Hag. De rust is nog niet weergekeerd.

18-04-2018 19:43

4xEC1 +7748

Als ik dit lees wordt het onheilspellend gevoel dat ik heb nog erger. Nu zit je met een trainer die zelfs van zijn eigen spelers lijkt het, steeds minder krediet heeft, iets wat al afbrokkelt bij de supporters, er is een directie die gewoon faalt en conclusies moet trekken, spelers die ambities hebben en dus weg willen...... Wat een toekomst.

18-04-2018 12:03

blessure +2

Ten Hag kan, m.i.z. beter niet aan het tweede seizoen beginnen.
Dat is een kansloze missie.
Het is de laatste maanden onder Ten Hag, alleen maar slechter gegaan.
Waarom zou het in het nieuwe seizoen dan beter gaan?

18-04-2018 12:02

flyingsoccer +1

Ten Hag had beter vanaf begin seizoen kunnen instappen en niet zo als nu gegaan is. Ik denk wel dat hij zich anders moet opstellen meer in de filosofie van Ajax. En nu niet zo als naar buiten wordt gebracht echter is het koffiedik kijken of hij de juiste trainer is. Ajax moet altijd uitgaan van eigen kracht dat is men gewend en dan zijn wij op ons best en niet volproppen met allerlei opdrachten dan wordt je een robot.

Ook moet Ajax zijn smoel terug krijgen en moeten we weer aanzien krijgen nu zijn we een figurantenclub geworden met eilandjes er is totaal geen eenheid. Louis van Gaal zei altijd dat je als eenheid moet functioneren van de schoonmaker tot directeur en dat is wat ontbreekt.

18-04-2018 11:57

Lagasj +2905

Ga nou niet een nog nieuw seizoen beginnen met deze man.
Om hem een half jaar later weer te ontslaan en de nieuwe trainer weer op achterstand te zetten
Wat is dit nou GVD voor kut beleid.
Stelletje fucking amateurs !

18-04-2018 11:56

atalantanio +539

Als die spelers het verdommen om te spelen als een team, omdat ze het niet eens zijn met bepaalde keuzes waar ze helemaal geen zeggenschap over hebben mogen ze wat mij betreft hun biezen pakken. Doei Veltman, ga maar bij een Duitse subtopper uitleggen dat je geen maximale inzet toont omdat je het tactisch oneens bent met de keuzes van de trainer, dan kun je je de volgende dag melden bij het tweede team. Ze hebben sinds die Europa League finale een ego van hier tot Tokyo, hebben hun mond vol over buitenlandse transfers maar presteren totaal niks op het veld, het hele seizoen al niet. Hoop dat Ajax flink gaat doorselecteren na dit seizoen. Stel lekker een trainer aan als Felix Magath, wat meer discipline aanbrengen kan namelijk geen kwaad.

18-04-2018 11:54

Ar +104

Nog meer door selecteren?!
Van de 14 basisspelers van vorig seizoen (en daar reken ik Tete, De Ligt en Riedewald ook onder, omdat zij moeiteloos achterin konden meedraaien zonder dat het elftal zwakker werd) zijn er nog maar 8 over. Dat is de bijna de helft van de kern waarmee je de EL finale haalde. Plus dan nog de blessures van Viergever, Sinkgraven en Dolberg.
Overmars is daarop af te rekenen.
En Ten Hag is af te rekenen voor het slechte on Ajax achtige spel.

18-04-2018 12:02

petwes +0

Ik neem het ten Hag niet kwalijk dat hij de kans heeft gepakt om naar Ajax te komen. Ik geloof dat het begin van volgend seizoen alsnog een goede start met hem gemaakt kan worden.

Wel geloof ik dat deze groep nu meer punten had gehaald als Keizer was gebleven, dat liep gewoon heel goed, en vervanging was niet noodzakelijk op sportieve gronden.

18-04-2018 11:44

AjaxCitizen +2163

Is toch wel logisch dat Ten Hag de groep (nog) niet voor zich heeft gewonnen? Keuzes als Siem de Jong minuten geven i.p.v. Cassierra, Younes 2 minuten voor tijd in laten vallen, Veltman paar wedstrijden eruit en dan ineens weer erin etc. Hij creëert met dit soort beslissingen totaal geen vertrouwen binnen de groep en bij de spelers. Komend seizoen moet het echt anders, wil hij nog trainer blijven bij Ajax.

18-04-2018 11:38

KlasseLasse +4

liever een andere treiner

18-04-2018 11:39

Inhartennieren +665

Wellicht voor beide partijen beter om nu al afscheid te nemen.

18-04-2018 11:40

AjaxCitizen +2163

Maybe, maar dat betekent dat er meerdere koppen moeten gaan rollen. Bijvoorbeeld van de mensen die hem per se wilden halen. Gaat denk ik dus niet gebeuren, aangezien er bij Ajax weinig mensen zijn die de hand in eigen boezem willen steken. Denk dat hij daarom nog tot voor de winterstop krijgt om het tij te keren, anders is hij ook weg.

18-04-2018 11:44

Inhartennieren +665

Je moet als trainer onvoorwaardelijk krediet hebben bij de spelers, anders Kun je beter nu al vertrekken.

Waarschijnlijk gaan er hierdoor ook spelers vertrekken.

18-04-2018 11:29

***1900*** +4396

Ik weet zeker dat ik dit 2 dagen geleden al op VI heb gelezen.. plaatsen ze tegenwoordig alles eerst op de site en dan in het magazine? Blij dat ik geen abo meer heb haha.

18-04-2018 11:24

Jan Doedel +4306

Ten Hag is een briljante trainer! Er is maar 1 probleem..........niemand maar dan ook helemaal niemand verstaat hem :-) Dus investeren in een tolk Nederlands-Tukkers

18-04-2018 11:20

Bjorn +12563

Voor mijn gevoel is er totaal geen krediet meer. Dat komt door de warrige keuzes, krankzinnige wissels en het meest belangrijke: geen Ajax-spel.

Als hij ook er twee op rij verliest in de voorrondes en/of Eredivisie is hij al klaar.

Hele lastige situatie.

18-04-2018 11:19

trodat4030 +96946

Tot de laatste zin eens, want wat mij betreft begint TH níet aan het komende seizoen. Maar Ajax kennende blijft híj lekker zitten, verkopen ze elke speler die niet achter TH staat en gaan ze Utrecht lekker leegshoppen voor veel teveel geld. 8 milj voor Janssen (vervanger de Ligt), 7 voor Troupee (kunnen ze leuk rechtsback-kwartetten) en 12+ voor Labyad (vervanger vd Beek of Frenkie?) bijv.. Alleen Siem zal wel overblijven (en Veltman, Orejuela en Kristina, want die wil niemand). Lekker Botman naast Willem J, die heeft een goede lange bal, want met Siem op het middenveld kun je die linie beter overslaan.. Ik zie het al helemaal gebeuren.. Al zie ik het liever niet..

18-04-2018 11:18

AFCA. +3283

Ajax moet Roger Schmidt halen.

18-04-2018 13:52

WIJSNEUS14 +0

Wanneer de spelers geen vertrouwen meer hebben in de trainer is het einde zoek. Dan moet je ingrijpen. Dat is het allerbelangrijkste. Van der Sar greep in terwijl Keizer nog wel steun van de spelers had, maar durft dat niet te doen wanneer het Ten Hag betreft? Puur en alleen omdat hij weet dat hij dan zelf heeft gefaald en zijn positie onhoudbaar blijkt. Want Ten Hag ontslaan en zelf blijven zitten bestaat niet, dat snapt zelfs onze Flapmans.

Ook Overmars moet zich flink achter de oren krabben. Die zijn dan wel niet zo groot als die van Edwin, maar ook hij heeft grove fouten gemaakt. Want op wiens voorspraak was Ten Hag ook alweer gekomen? Was dat niet zijn GAE-vriendje? Overmars zijn houding omtrent Bosz valt te prijzen en ook inzake Keizer was ik het met hem eens. Dat was een betere assistent geweest dan hoofdtrainer in eerste instantie. Dat ontslag daarna is verre van chique, Twente uit was de stok die hij zocht om mee te slaan. De stok die nodig was om zijn plannetje door te voeren; het aanstellen van zijn vriend Ten Hag. Wederom wordt er binnen Ajax gekozen voor vriendjes in plaats van voor kwaliteit. Dat lijkt een repeterend verhaalt te worden, treurig maar waar.

Het wordt tijd dat de spelersgroep zich uitspreekt. Niet extern, maar intern moet er aan de bel worden getrokken. Niet een probleem laten sluimeren en volgend jaar weer met de gebakken peren zitten. Heeft het merendeel van de groep totaal geen vertrouwen meer in de trainer dan moeten jongens als Veltman, De Ligt en Ziyech naar Overmars en/of Van der Sar stappen en zeggen dat ze volgend jaar problemen voorzien en ze niet met deze trainer verder willen.

18-04-2018 11:09

Mikes +2

Wat een belachelijk slechte analyse van VI. Nou wow er zijn meningsverschillen binnen een organisatie, dat heb ik nou nog nooit meegemaakt binnen een bedrijf. Dit soort analyses heb je helemaal niks aan en is pure stemmingmakerij.

18-04-2018 11:03

WIJSNEUS14 +0

Typische Ajax-fan, alles maar met hand en tand verdedigen en iedere vorm van kritiek wegwuiven. Denk jij dat de spelersgroep volledig achter Ten Hag staat en al zijn keuzes kan begrijpen en deze steunt? Dat geloof je zelf toch niet?

Freek Jansen is een meer dan uitstekende clubwatcher die het vaak bij het juist eind heeft en met een gezonde kritische blik naar de organisatie van Ajax kijkt. Dat hij de laatste maanden meer negatief dan positief is heeft meer met Ajax zelf te maken dan met de visie van Jansen. Of wil jij zeggen dat Ajax lekker gaat sinds het vertrek van Bosz?

18-04-2018 11:11

WIJSNEUS14 +0

Freek weet prima wat er op bestuursniveau gaande is. Sowieso beter dan menig supporter die zijn informatie vanuit de media moet vernemen.

En wordt eens concreet betreft Henrichs, wat bedoel je precies? Dat Henrichs een gesprek met Jansen heeft gehad? Daar geloof ik niets van.

18-04-2018 15:00

Cruijffiaan14 +1

Nee joh, lekker de ogen sluiten voor de puinhoop die de club is!

18-04-2018 11:16

Jajijdaar +1

Ook van Gaal presteerde slecht regelmatig slecht in zijn carrière met teams in het eerste jaar.
Meestal draait het altijd in het tweede jaar beter.

Volgend jaar staat de druk weer op Ajax. We moeten dan weer kampioen worden. 5 jaar op rij zonder prijzen is gigantisch slecht voor 'de rijkste' club.

18-04-2018 11:03

Redrum +96198

Volgend jaar moet het zeker gebeuren ja.

18-04-2018 11:05

WIJSNEUS14 +0

Wat heeft Van Gaal met Ten Hag te maken? En Ten Hag staat al met 1-0 achter, die gaat het vertrouwen niet in een paar maanden volledig terugwinnen. De speler hebben hun mening al gevormd en een eerste indruk is veelzeggend.

18-04-2018 11:12

Jajijdaar +1

Het gaat om de vergelijking. Meerdere trainers hebben er moeite mee om een elftal direct te veranderen. Peter Bosz had hier ook een seizoenshelft voor nodig.

Ik denk dat Ten Hag minimaal nog 1 jaar de kans moet krijgen.

18-04-2018 11:14

Ar +104

1 dag is mijn inziens al te lang.

18-04-2018 11:15

trodat4030 +96946

Jij wil zeker écht graag 5 jaar op rij niks..

18-04-2018 11:24

WIJSNEUS14 +0

Bosz kreeg de spelers mee omdat hij een duidelijke visie had die bij Ajax paste. De spelers wilden ook op die manier spelen; aanvallend, met lef en druk vooruit. Niet dat wat Ten Hag doet; vanuit de controle en vanuit de zwakte van de tegenstanders. Die aanpassingen doen past helemaal niet bij Ajax. Wij gaan uit van eigen kracht. De spelers staan niet achter de visie van onze Tukker.

Ten Hag heeft een seizoenshelft de kans gekregen en daarin NIETS bereikt. Sterker nog; er is sprake van achteruitgang in plaats van vooruitgang. Op alle fronten. Geen progressie betekent dat je zijn prestaties kritisch moet analyseren. De spelers zien het niet in hem zitten, de fans zijn het beu en zowel het goede spel als de punten blijven uit. Weg met Ten Hag, past niet bij Ajax.

18-04-2018 11:25

Ferd +38560

De wedstrijd waarin Bosz het voor elkaar had was in september, dus geen hele seizoenshelft

18-04-2018 19:59

Ar +104

Van Gaal werd bij Ajax ook midden in het seizoen trainer van eerste, gooide het elftal rigoreusom en won daarmee de UEFA-cup.

18-04-2018 11:14

trodat4030 +96946

Tja, maar Ten Hag is geen van Gaal. Joran vd Sloot is een moordenaar en Nederlander, ik ben ook Nederlander, ben ik dan ook een moordenaar?

Erik is Erik, Louis is Louis..

18-04-2018 11:22

Ferd +38560

Van Gaal won een uefacup met Ajax in het eerste jaar, waarin hij ook de voorbereiding mistte.

18-04-2018 19:56

RaynoFischer +18

Wober passeren is een van de weinige keuzes waar ik wel in mee kan komen, eerlijk die gozer is helaas ook nitet lekker bezig deze 2de seizoenshelft, tegen PSV ook.....
Dat Veltman het dan ook niet lekker invulde

18-04-2018 11:00

josajacied +3547

Oorzaak gevolg als je het mij vraagt. Spelers hebben vertrouwen nodig.

18-04-2018 11:02

RaynoFischer +18

Moest duimpje omhoog zijn.

Ook ja, maar goed aan het sukkelen met een blessure en die minuten die hij maakte waren niet best, snap wel dat je het dan anders probeert

18-04-2018 11:04

Jajijdaar +1

Wober is gehaald als potentieel toptalent. Mijn verwachtingen zijn groot.
Als je Sanchez vergelijkt met Wober. Dan zie je degelijk een gigantisch niveau verschil.

Vind het jammer dat Ajax niet een soortgelijke verdediger / type als Sanchez heeft gehaald. Palmeiras had een hele goede en de companion van Sanchez bij Colombia. Namelijk: Mina
Barcelona had al een voorcontract met Mina, maar dat had Sanchez ook bij Barcelona.

18-04-2018 11:10

trodat4030 +96946

Wöber vergelijken met Sanchez is gewoon oneerlijk, dat weet je zelf ook. Je vergelijkt Sierhuis ook niet met Zlatan..

18-04-2018 11:33

AjaxCitizen +2163

Sanchez een voorcontract bij Barca? Naar mijn weten was ed interesse, maar hij wilde niet bij Barca-B beginnen. Van een voorcontract heb ik niets gehoord.

18-04-2018 11:41

Ferd +38560

Sánchez had contact met Barca maar GEEN voorcontract

18-04-2018 19:58

Jajijdaar +1

Ik ga me niet populair maken met wat ik nu ga schrijven:

Maar ik vind Wober echt dramatisch in de tweede seizoenshelft. En ben ook totaal geen fan van hem. Ik zie geen kopballen bij hem, ik zie geen crosspasses, geen rushes... Ik zie eigenlijk gewoon een hele eenvoudige verdediger die steeds balletjes breed of vooruit speelt. Wat is zijn kwaliteit dan nou eigenlijk?

Ben echt heel benieuwd of we volgend jaar een hele andere Wober te zien gaan krijgen. Op dit moment vind ik het een gigantische miskoop van 7,5 miljoen. Zelfde geldt voor Kristensen (5,5 miljoen) en Orejuela (4,5 miljoen).

18-04-2018 11:04

RuffRhythim +24837

Het is geen uitzonderlijk bijzondere verdediger ofzo nee.

18-04-2018 11:07

Stamhoofd +11548

In de eerste seizoenshelft vond ik hem juist wel heel goed spelen, maar sinds hij eruit is gehaald is het niet meer goed gekomen inderdaad..

18-04-2018 11:14

WIJSNEUS14 +0

Wöber was onder Keizer zeer bruikbaar. Vond hem tegen Feyenoord uit bijvoorbeeld de beste man op het veld. Zijn vormverlies zal ontstaan zijn door een combinatie van blessureleed maar ook het gebrek aan vertrouwen. Ten Hag ziet het niet (volledig) in hem zitten. Ik heb het gevoel, en Wöber wss ook, dat Keizer hem veel hoger had zitten en meer vertrouwen gaf. Dat doet veel met een jonge speler. Wober is door Ten Hag al meerdere malen goedkoop geslachtofferd, dat doet wat met een jonge jongen in een nieuwe omgeving bij een club waar het al maanden onrustig is.

18-04-2018 11:22

LezDeBoer +566

Alles wat een Viergever in mijn ogen wel heeft en daarbij de nodige ervaring. Hij is wel een lange tijd geblesseerd dat wel. Maar zelfs na zo’n sterk seizoen van hem werd de keuze gemaakt om het transfervrij te laten gaan...

18-04-2018 11:23

sjaakahz94 +0

Precies dit. Is geen killer of een verdediger die ook maar een klein beetje intimiderend over komt. Had dit laatst ook al gezegd en werd toen helemaal afgemaakt, want Wöber was blijkbaar een toptalent.

18-04-2018 11:30

J0ris +0

Begrijpelijk dat de positie wisselingen van de spelers worden betwist natuurlijk. Maar ook begrijpelijk dat ten Hag dit uitprobeert. Hij heeft natuurlijk 0 voorbereidingstijd gehad en heeft dus totaal niet kunnen experimenteren met verschillende spelers op verschillende posities. Hopelijk lukt het hem om van de zomer genoeg te kunnen experimenteren en te zorgen dat er bij de start van de Europese voorrondes een hecht team staat

18-04-2018 10:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.