De Groot: 'Een clubicoon ontsla je niet'

door Bart Veenstra 54

De Groot: 'Een clubicoon ontsla je niet'

door Bart Veenstra 54

Laatst geüpdatet

Chef sport Jaap de Groot van De Telegraaf vindt het niet kunnen dat Ajax een clubicoon als Dennis Bergkamp op non-actief heeft gesteld dan wel heeft ontslagen. Volgens de journalist zou dit volgens de idealen van Johan Cruijff nooit de bedoeling zijn geweest, omdat Cruijff wilde dat de Fluwelen Revolutie vooral tot doel had om via een pact van spelers eindelijk eenheid binnen Ajax te smeden.

'Vanuit dat idealisme van Cruijff had Dennis Bergkamp nooit op non-actief gesteld of ontslagen mogen worden. Los daarvan, je doet het een clubicoon niet aan. Als je als club klasse wil uitstralen, dan zorg je dat het zover niet komt. Had desnoods Bergkamp proberen te overtuigen dat hij de eer aan zichzelf hield, maar overval hem niet met een zakelijke mededeling dat hij kan afreizen', schrijft De Groot, die daarna kritisch is op zowel Edwin van der Sar als Marc Overmars. 'Het was nota bene Marc Overmars die de boodschap overbracht, terwijl directeur Edwin van der Sar naast hem zat. Twee strijders van het begin, die beter hadden moeten weten. Het is een veeg teken dat ze daar geen blijk van hebben gegeven.'

Volgens De Groot roept de hele procedure van de afgelopen tijd vraagtekens op. Het ontslag van Bergkamp is bovendien om nog een reden niet te bevatten. 'Niets is minder waar als de feiten van de afgelopen weken op een rij worden gezet. Amper een maand geleden werd nog het contract met Bergkamp verlengd. Hoe kan hij dan een paar weken later worden ontslagen?'

Dat Ajax al enige weken een (principe-)akkoord had met Erik ten Hag vindt De Groot ook een te snelle keuze geweest van de Amsterdamse club. Vooral omdat het elftal van Marcel Keizer beter ging voetballen en uiteindelijk één penalty de baan van Keizer heeft gekost. Immers, als de penaltyreeks met FC Twente werd gewonnen en onder Keizer ook van Willem II was gewonnen, was hij twee maanden ongeslagen geweest. Nu heeft Ajax voor zeven ton Ten Hag moeten aantrekken. 'Daar komen de afkoopsommen voor Hennie Spijkerman, Keizer en Bergkamp nog bovenop. Vooral die van Bergkamp wordt juridisch interessant, juist vanwege de recente contractverlenging. Hem ’onvoldoende functioneren’ aanwrijven wordt ingewikkeld, want waarom zouden beide partijen dan een maand geleden besloten hebben om langer met elkaar door te gaan?'

Lees meer over:
Plaats reactie

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

Daar ben ik het helemaal mee eens. Zit mij al jaren te ergeren hoe de ene na de andere oudajacied besmeurt word en de deur word gewezen. Allemaal spelers die ajax haar indentiteit geven, maar eigenlijk wisten we van tevoren dat dit zou kunnen gebeuren als je oud spelers de leiding geeft, ik heb mij ook nooit voor de volle 100% achter het plan cruijff idee kunnen schuilen. Het idee is nobel maar zeer schadelijk voor elke club als resultaten achter blijven.

02-01-2018 07:46

A-west +5728

Als ik dit lees , zit er een kern van waarheid in. Als dit beleid in een bedrijf wordt gevoerd, dan is het wanbeleid. Hier dus ook. Er wordt schandalig omgegaan met mensen. Een stel incapabele bestuurders die maar wat aanrommelen. Ras Ajacieden die elkaar een kopje kleiner maken. Wat een zooitje. Te gek voor woorden.

30-12-2017 23:08

Sulejmanibesteaankoopooit +2

oh oké, wat is er dan gebeurd met Danny Blind Louis van Gaal, Edgar Davids, Marco van Basten etc? of waren dat mindere clubiconen dan Bergkamp? Ik moet er niet aan denken dat je, omdat je toevallig zeer goed kon voetballen en prijzen hebt gewonnen met Ajax in het verleden als speler, je als bestuurder onschendbaar bent.

Dit is de grootste onzin die ik vandaag heb gelezen. De telegraaf zit volgens mij vuistdiep in het hol van de ontslagen clubiconen.

Oh en een eenheid smeden? Vanaf moment 1 was al duidelijk dat er sinds de revolutie alleen maar onenigheid is geweest door alle iconen die het moesten gaan doen. Nu lijkt er eindelijk eenheid te zijn tussen Overmars en vd Sar, maar dat is natuurlijk niet goed genoeg voor de telegraaf.

30-12-2017 15:09

Babangida83 +23933

Davids, Blind en Van Basten waren gewoon welkom, hoor. Dat ze dat niet waren, dat maak jij ervan. Blind heeft zelf gekozen om iets anders te zoeken, was bij Ajax gewoon welkom. Davids had besloten tegen Cruijff te gaan propaganderen tijdens de Cruijff revolutie, dan ben je gewoon op inhoudelijk vlak raar bezig en tegen de doelen waarvoor je aangesteld bent. Van Gaal, laten we het daar maar niet over hebben.

30-12-2017 16:40

Finidi en Nwanko +2

Inderdaad, de anti-Ajax ziet een en ander over het hoofd. Ajax kan de op non actief gestelden altijd weer een nieuwe functie geven. Mochten ze dat niet willen, dan kunnen ze ontslag nemen. En ach als Dennis volgens Johan een echte Ajacied is, zal deze met al zijn rijkdom echt geen afkoopsom vragen als clubicoon. Hij zal zijn teleurstelling over de samenwerking toch niet afwentelen op de club?! De club is groter dan Marc en Edwin. Of dupeert Dennis de club wél vanwege het geschil met de twee bestuurders? Ben benieuwd of Johan gelijk had over Dennis.

31-12-2017 09:48

RuffRhythim +24837

Een clubicoon hoort zich ook te gedragen als een clubicoon, misschien handig als meneer de Groot zich dat ook zou bedenken voordat hij moeilijklopend nieuws loopt uit te braken.

30-12-2017 14:54

Stephen +0

‘Een clubicoon ontsla je niet.’ Welkom in de voetbalwereld. Natuurlijk ontsla je een clubicoon wel als er een onwerkbare situatie ontstaat. Daarbij sluit hij aan in de rij van clubiconen die ook niet meer bij Ajax werken na conflict met....clubiconen. Leve de fluwelen revolutie.

30-12-2017 14:38

Rinus M. +900

Blijkbaar komt vorm boven inhoud bij oude knarren als De Groot en Van Gelder.

30-12-2017 13:51

footietsar +170

Bergkamp is ontslagen omdat hij zich verzette tegen het ontslag van zijn vriend Keizer. Daarbij schijnt het dat hij erg tekeer ging tegen de TD en AD. Tja dan heb je geen andere keus, ook al was het contract twee maanden geleden verlengd.

Van mij had Bergkamp wel mogen blijven, maar puur als spitsentrainer bij de jeugd. Het probleem was echter dat hij lid was van het TH. Daarom denk ik dat dit juist in het belang is van Ajax want door zijn ontslag is er nu eindelijk eenheid binnen de club en zijn we van dat TH af.
Dat TH was een leuk idee op papier alleen in het praktijk werkt het niet met al die ego's. Jonk kon zich niet vinden in het aankoopbeleid dus deed hij moeilijk. Bergkamp kon zich niet vinden in de aanpak van Jonk wat betreft de jeugdopleiding dus deed hij moeilijk. Overmars kon zich niet vinden in het aanstellen van Keizer dus deed hij moeilijk en elke keer kwam het in de media terecht. Vanaf nu gewoon maar ouderwets een TD aanstellen die het in z'n eentje mag bepalen en ook in z'n eentje de verantwoordelijkheid draagt.

30-12-2017 13:49

MosesD +14687

Zo is het. Gewoon een hele goede TD die ook communicatief vaardig is en managementkwaliteiten bezit. Dan moet en mag een hoofd jeugdopleiding en een trainer aanschuiven voor wekelijks overleg. Geen onkundige ex-topvoetballers meer. Nee the best man for the job. Ex-topspeler is in dat geval een pré, geen must. Dat hele TH heeft ons niets gebracht. De opzet zag er op papier best aardig uit, in de praktijk werkt het niet, vooral omdat er mensen inzaten die niet de capaciteiten hadden die je wel mag verwachten.
Persoonlijk vind ik het jammer dat mensen als Jonk en Bergkamp nu weg zijn, maar ze hadden gewoon moeten doen waar ze goed in zijn: spelers individueel trainen (Bergkamp) en Jonk een jeugdelftal begeleiden. Schoenmaker blijf bij je leest dus. Beide heren geen managers, ik heb het vanaf dag één geroepen.

30-12-2017 14:48

MosesD +14687

Dat Jonk het goed had staan is pertinente onzin. Zijn visie was en is prima, de communicatie intern en naar buiten was een drama. Vaak werd Jongkind voor dat karretje gespannen, maar die wist voetbalinhoudelijk niets. Een manager die niet meer aanschuift bij vergaderingen is zeer onprofessioneel. Dat wordt nergens getolereerd en terecht. Jonk en Bergkamp moeten gewoon doen waar ze goed in zijn. Als managers zijn ze beide totaal ongeschikt. Behalve geen managers, zijn het geen leiders en communicatief bepaald niet sterk. Als je technische baas bent, dan is dat een minimale vereiste. Dat Jonk extern hulp zocht, is prijzenswaardig. Maar te laat. Ajax leidt spelers op, geen managers. Het is geen speeltuin. Ik heb het vanaf dag één gezegd.
Jeugdteams spelen nog altijd prima voetbal. De ene lichting is wat beter dan de andere. Zo gaat dat altijd. Bij de A1 zijn er echter plots veel buitenlanders aangetrokken, omdat het niveau niet goed genoeg was. Dus of er nou zo fantastisch werk is geleverd is zeer de vraag. Er komen inmiddels weer een paar aardige talenten door. Dat zijn talenten, het woord zegt het al, omdat ze heel erg goed kunnen voetballen. Frankie de Jong heeft nooit in de jeugd bij Ajax gevoetbald, maar is ons grootste talent. Willem II heeft geen Jonk, nee daar heeft men gewoon prima trainers en een jongen als Frenkie de Jong heeft het talent gekregen. Geen enkele trainer, waar ook, kan Frenkie de Jong 'claimen', alsof hij dankzij bepaalde trainers zo goed kan voetballen. Opleiden wordt schromelijk overschat. Talent daar gaat hem om, een trainer kan hooguit wat handvatten aanreiken. Toen Jonk vertrok beweerden sommigen dat Ajax zou instorten. Niks daarvan. Gaat nu ook niet gebeuren. Wel hoop ik nu op een goede TD, met de juiste vaardigheden die samen met het hoofd opleidingen en de hoofdtrainer het technische gedeelte van Ajax bewaakt.

31-12-2017 02:14

gi0vanni +7282

TH had kunnen werken als ze zich wat meer aan plan Cruijff hadden gehouden. Maar op Jonk na week o.a. iedereen in het TH er vanaf. Bij een TD kun je ook van zulke problemen krijgen. Zo was er hier een TD die zich met de opstelling van de trainer ging bemoeien. iets waar hij dus niets mee te maken had.

01-01-2018 16:40

Denees +0

Ja Jaap, een artikel met de kop "vd Sar heeft gelijk om Bergkamp op non-actief te zetten" leest niemand.

30-12-2017 13:13

Ozymandias +159568

Ik heb Bergkamp lang de hand boven het hoofd gehouden maar sinds de Fluwelen Revolutie heeft Bergkamp een conflict gehad met Davids, Blind, Jonk, Bosz en nu Overmars. Vier van de vijf uit dat rijtje zijn ook clubiconen. Nu wil ik niet zeggen dat Bergkamp de schuldige aan al die conflicten was maar als iemand keer en keer opnieuw in conflict geraakt dan komt er een punt dat je moet concluderen dat het niet werkt. Ik hoop dat Bergkamp bij Arsenal gaat werken als techniektrainer van spelers van het eerste en tweede. Volgens mij is dat waar hij zelf toch het meest van houdt, lekker met spelers van topklasse aan hun invididuele ontwikkeling werken zonder al te veel verantwoordelijkheid.

30-12-2017 12:38

Erik87 +0

Heb jij hem de hand boven het hoofd gehouden? Dat kun je alleen als je in de RvC of directie van Ajax zit..
Verder ben ik het wel me je eens.

30-12-2017 14:10

Ozymandias +159568

Volgens mij kan je ook persoonlijk iemand de hand boven het hoofd houden door het voor iemand op te nemen, maar misschien heb ik het fout.

30-12-2017 16:23

Ajax68 +10

1),..Als......je praat over EENHEID binnen Ajax creeren, was het juist Bergkamp die voor de nodige Onrust en Ontslagen heeft gezorgt.
2),..En als je als zgn. "clubicoon " jezelf teveel macht toe eigend, en daarmee het werken voor anderen onmogelijk maakt , is er alle reden om iemand te ontslaan, nieuw contract of niet.
3),..Als Ajax zo had blijven doorgaan, zoals Jaap de Groot zou willen, had er inderdaad NOOIT iets verandert binnen deze organisatie, met een onzinnig en niet functionererend TH.
4),..Verder gaat het mij te ver dat ene Jaap de Groot, die wat met onze HELD Johan Cruijff mocht meelopen, zich bemoeid met beleidszaken, waar hij net zoveel inkijk in heeft als wie dan ook.
5),.. En dat het ontslag van de sympathieke maar tevens tekort komende Marcel Keizer eraan zat te komen, was al veel langer duidelijk, grove fout van "vriend" Bergkamp en van de Sar. Waarschijnlijk liet die Onkundige en Laffe van de Sar ( die m.i. alsnog dient op te stappen ) het daarom aan mark Overmars over om hem de wacht aan te zeggen, so be it.
5) ,.. Dat er daarom al eerder contact is opgenomen met ten Hag is normaal, want zo werkt de voetbalwereld nou eenmaal, dus dat naief gedoe van Jaap de Groot is hiermede ook verklaard.
6),.. Het verzieken van de werkzaamheden op de werkvloer, en een eigen niet binnen de regels afgesproken "beleid " erop na houden, is juridisch al genoeg reden om deze bergkamp ( eindelijk ) op straat te zetten.
7),.. Dag Jaap de Groot.
8),.. Welkom en succes Erik ten Hag.

30-12-2017 12:16

Suarez16_ +9228

Wat een intrieste krant is De Telegraaf. Overal in columns en door Driessen bij VI zitten ze te verkondigen dat Keizer er niks van kan, Spijkerman trainers niet de vrije hand geeft en dat Bergkamp mensen er uit wilde werken omdat ze niet gezellig tegen hem waren terwijl ze wel kwaliteit aan Ajax toevoegde. Nu zijn ze ontslagen en worden ze opeens heilig gemaakt. Alsof ze Keizer naar 3 Europa Cups en 6 landstitels op rij ontslaan. Spijkerman na alle fantastische spelers die hij gehaald heeft zoals Litmanen, Suarez, Chivu, etc. Zelfde vorig jaar met de kikkers Bazoer, Riedewald, Gudelj en El Ghazi.

30-12-2017 11:48

atalantanio +539

Nogal hypocriet inderdaad.

30-12-2017 12:11

Bocarra +14

Hahahaha :-)))) een fluwelen revolutie... laat mij niet lachen. Het is 1 van de smerigste periodes is de geschiedenis van Ajax. Het is 1 grote mislukking en veel mensen zijn beschadigd geraakt. Maar Bergkamp ontslaan. Dat pas erg.... foei Ajax !!!

30-12-2017 11:42

Robeerke +1219

Domste stuk dat ik in tijden heb gelezen. Dennis (voetbalgod, dat staat buiten kijf) zou dus nooit ontslagen mogen worden omdat hij een clubicoon is ondanks dat hij totaal ongeschikt is voor z'n functie in het TH. Please.

30-12-2017 11:41

SundayOliseh +2054

Niemand is groter dan de club Jaap, je lult weer eens uit je nek

30-12-2017 11:33

Labrador +10

Wat een gelul. Ja Dennis was en blijft een geweldige voetballers. Iemand die fantastische dingen heeft laten zien maar als lid van het TH zwaar onvoldoende

30-12-2017 11:25

Denees +0

Wat een onzin, al jaren was er sprake van een onwerkbare situarie met het TH. Een onmogelijke constructie, een democratische wangedrocht die misschien in het begin zijn waarde heeft bewezen door de de ex-spelers weer een rol te geven en voetbal weer de prioriteit 1 te maken.
Op non-actief is niet hetzelfde als ontslag. Het enige wat je vd Sar en Overmars kunt verwijten dat is naar Bergkamp hebben geluisterd en vervolgens Keizer hebben aangesteld als hoofdtrainer. Daarna hebben ze het juiste gedaan, niet gekozen voor de kaasschaaf methode van "Bergkamp kun je asjeblieft meewerken", maar rigoreus de boel omgegooid. Ik denk dat je anders niet eens een andere trainer had kunnen aantrekken, die bereid was telkens de discussie aan te gaan met het TH.

30-12-2017 11:17

Ajax4xbestevaneuropa +2

Dennis hoorde je niet eind 2015 toen Cruijff Jonk terug wilde. Als Dennis achter Cruijff stond dan deed hij alles om zijn zaken met Jonk op orde te krijgen. Gebeurde niet want Dennis hoorde je toen niet, Cruijff weg en 4 maanden later dood. En dennis die de tijd daarna vol bleef houden Johans visie uit te dragen.....Maar toen Johan doodziek was en je nodig had toen hoorde je hem niet,
Dus niemand hoeft medelijden met Bergkamp te hebben want hij speelde verstoppertje toen zijn baas Cruijff hem nodig had.

30-12-2017 10:59

Barra +5529

Het is wel duidelijk dat er eigenlijk door alle mensen binnen het technisch hart fouten zijn gemaakt. Vind het alleen wel frappant dat er wel berichten naar buiten sijpelen over van der Sar en Overmars, waardoor ze er beter opstaan, en over Bergkamp vrijwel niets naar buiten lekt. Heb geen idee wat zich allemaal heeft afgespeeld, maar ik zet toch altijd wel mijn vraagtekens wanneer 1 iemand zo als rotte Apel wordt weggezet.

30-12-2017 10:40

Rujar +97

Leuk hoor voetballers in een bestuursfunctie maar ik vraag mij wie er nou werkelijk van het TH de knowhow heeft. Ze blunderen al jaren.

Zolang Bergkamp vaag is waarom zou ik hem dan het voordeel van de twijfel geven.

Overmars is de enige die redelijk transparant te werk gaat en zijn mening zo nu en dan ventileert.

Sar waait met alle winden mee.

30-12-2017 10:24

NR9 +0

Het is spijtig en pijnlijk dat het allemaal zo gelopen is, maat we zijn er niet bij geweest. Wat er allemaal wel en niet gezegd is. Club iconen ontsla je niet. Maar met de revolutie werd ook van Danny Blind ontslagen. Is toch ook een echte Ajacied.

30-12-2017 10:14

insectenverdelg +23477

Hahahaha exact. Hoewel die zich dan wel weer achter van Gaal ( ook een clubicoon) schaarde, die dan weer Cruijff probeerde te wippen. Als voetballers al niet op 1 lijn kunnen komen......

30-12-2017 10:37

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Danny Blind is een van de grootste clubiconen ooit, want tot de revolutie had hij nog nooit ergens anders gewerkt dan Ajax. Zijn hele Volwassen leven voor de club ingezet, wordt eruit gegooid omdat hij het niet perse is met de (achteraf bekeken) slechte plannen eens is.

Toen hoorde ik de telegraaf niet met hun grote roeptoeter over clubiconen.

30-12-2017 15:16

Ferd +38560

Lulkoek, Blind kwam van Sparta en heeft dus wel degelijk voor andere clubs gewerkt voordat hij 25 jarige leeftijd naar Ajax kwam

31-12-2017 14:37

Pieter433 +0

Het is heel normaal dat clubiconen worden ontslagen, maar meestal is dat in de functie van trainer. Dat zie je zo vaak gebeuren, bij vrijwel alle clubs in binnen- en buitenland komt dat voor, ergens in de clubgeschiedenis.

30-12-2017 10:06

GerardAjax26 +2

Of je het nou eens bent met het ontslag van Keizer/Bergkamp of niet, we kunnen wel concluderen dat die hele fluwelen revolutie is mislukt. Los daarvan heb ik het idee dat er bij Ajax vaak sprake is van paniekvoetbal. De hele transfer van Ziyech is daar een goed voorbeeld van en nu met Keizer ook weer. Je kiest voor een onervaren trainer die het een jaar goed heeft gedaan bij de jeugd, om hem vervolgens nooit echt een kans te geven. En vind het inderdaad opmerkelijk dat Bergkamp zijn contract pas is verlengt en een maand later geen andere optie is dan hem te ontslaan. Het is van een afstand altijd lastig te oordelen hoe het precies zit, maar al met al als Ajax dit jaar geen kampioen wordt zitten we al 4 jaar zonder een prijs en dat is een schande als je ziet wat voor financiële mogelijkheden Ajax heeft vergeleken met Feyenoord en PSV + welke talenten hier rond lopen.

30-12-2017 10:00

masterrr +1

Een revolutie hoeft niet exact op te leveren wat gepland was...

30-12-2017 10:11

GerardAjax26 +2

Niet exact inderdaad, maar veel onenigheid onderling en weinig prijzen zal vast niet de bedoeling zijn geweest. Ondertussen gaan steeds meer clubiconen weg en de bobo's zitten er nog steeds.

30-12-2017 10:57

AlexIbarra +19287

Misschien heeft De Groot een punt maar gezeur over 7 ton voor Ten Hag is echt een zwaktebod.
Wij zijn Ajax, begroting 80 mln en na een goed jaar meestal +50 miljoen aan transfers. 150 mln of zo in kas.
Als je dan vindt dat het roer echt om moet, stel je je visie niet bij omdat iets een paar ton kost.

Van mij had Keizer mogen blijven maar ‘Dennis we stellen jouw geplande contractverlenging ff uit want volgende maand willen we je misschien ontslaan’ zeg je ook niet tegen een clubicoon. Afgelopen maanden heb ik hier talloze mensen op Bergkamp / Spijkerman / Keizer zien ‘mopperen.’

Hopelijk blijkt nu dat ze gelijk krijgen.

30-12-2017 09:13

Web +178830

Dat hoop ik ook. Eerste instantie was ik ook voor Keizer. En Ajax ging beter voetballen. Maar zijn wissels waren zo dramatisch.

Keizer had van mij mogen blijven als bv derde assstent bij ten Hag en Schreuder i.p.v. Winter.

30-12-2017 09:19

BokkieBokstra +11331

Het is een dubbele moraal van Jaap, de revolutiemannen hebben huisgehouden binnen Ajax. Toen geen probleem. Wel grotendeels eens met de analyse. Onzin ontslag Keizer net nu het gaat lopen, erg dat het al een tijd geleden beklonken is en het kost nog een bak met geld ook. En iedereen, de spelers voorop, denken wat doe je nou? Is er nou niemand binnen Ajax die Overmars en van der sar tot de orde kan roepen?

30-12-2017 09:03

Warrior +1

Dat zal best wel, maar misschien staan die wel achter hun beslissingen. Daarbij, die twee alleen zullen die beslissingen niet genomen hebben. Ik heb wel grotere namen zien ontslaan bij Ajax. Als ze denken dat het zo niet verder kan, moeten ze dat doen. Supporters weten vaak niet half wat er zich allemaal afspeelt.

30-12-2017 09:52

31xAjax +7959

Een clubicoon ontsla je niet nee, maar deze liederlijke gast moet niet praten over een fluwelen revolutie want daar was niets fluweels aan.

Iedereen die niet voor mij is, is tegen mij was het motto.....

30-12-2017 08:48

Beachboy +2920

Wat een onzin van Jaap weer. Typisch Telegraaf ook weer. Wat er ook gebeurd, chocolade letters als koppen en niemand deugd. Bergkamp niet kunnen ontslaan? Op basis van 1 penalty eruit? Je kunt de beleidsmakers bij Ajax hooguit verwijten dat ze te laat hebben ingegrepen. Bergkamp had er in de zomer (of eerder) al uit gemoeten. De enige die ik slachtoffer vind en waarvan je kunt zeggen dat ie iig alles heeft gedaan om te slagen is Keizer. Voor hem heb ik respect.

30-12-2017 08:47

Web +178830

Weet je hoe de relatie de Groot familie Cruijff? Denk het niet.

30-12-2017 08:52

BRAMHOUTEN +3813

Ik denk dat jaap zichzelf als huisvriend ziet bij de familie Cruijff, en Cruijff zag jaap als een journalist die hij nodig had om zijn plannen te blijven ondersteunen . Dit heeft Derksen ook meerdere malen gezegd en geschreven. Cruijff heeft Jaap gebruikt en Jaap wilde dat niet zien omdat hij zo dicht hij zijn idool kon blijven

30-12-2017 09:41

insectenverdelg +23477

Sorry maar ook Jaap had Cruijff nodig. Want zonder Johan was Jaap e vr niets. En schrijven kan de beste man ook niet. Mijn verhaal was echt niet om door heen re komrn. Mijn voetbal ben ik, ondanks groot Cruijff fan, maar niet eens aan begonnen.

30-12-2017 10:45

Warrior +1

Wat heeft de relatie De Groot met de familie Cruijff hiermee te maken? Het gaat hier om Ajax. De Groot is toch gewoon een groupie..

30-12-2017 09:54

Web +178830

Jaap de Groot is iemand die het dichts bij Cruijff stond is vorige week nog met Koeman en de familie naar Afrika geweest. Jaap weet ook hoe Cruijff tegen Bergkamp aan keek.

Jaap zegt iconen ontsla je niet. Dat zegt genoeg.

Bergkamp nog geen maand geleden een nieuw contract getekend. Hoe is dit in vredesnaam naam mogelijk.

Bergkamp zal tegen het ontslag van Keizer zijn geweest, dat lijkt wel zeker.
Terwijl het RVC vd Sar en Overmars allang wisten dat Keizer er uit moest. Hoe kun je dan zijn contract verlengen

Jongens wat gaat er veel mis bij Ajax.

Als Wim Jonk en Dennis Bergkamp zich alleen bezig konden houden met trainen ,en niet met de organisatie had Ajax nog jaren gebruik kunnen maken van deze jongens. Deze jongens zijn totaal ongeschikt voor leiding gevende functies ze zijn bloed eigenwijs.

Ik Blijf zeggen dat Cruijff een hele grote fout heeft gemaakt met oud voetballers de organisatie te laten leiden. Want ze kunnen sneller denken. Wat een onzin.

Vd Sar met alle respect mag de veters nog niet strikken van Gerbrands PSV en Eenhoorn AZ Dat zijn kundige mensen. Net als in het verleden Leo Beenhakker.

30-12-2017 08:39

michel76 +1

Ik zie niet in waarom je Bergkamp niet zou moeten of kunnen ontslaan. Als voetballer 1 van de grootste bij Ajax maar als lid van het TH zeer ondermaats.

30-12-2017 08:22

Web +178830

Een maand er voor zijn contract verlengd, ongelooflijk. Dat kan alleen bij Ajax.

30-12-2017 08:44

Warrior +1

So what? Weet jij wat er intussen gezegd en gebeurd is? Ik vind het raar dat nog niet zo lang geleden bijna iedereen hier riep dat ze hem buiten moesten gooien, en nu gebeurt dat, is het opeens een drama.

30-12-2017 09:45

Web +178830

Dus jij vind het niet vreemd dat iemand zijn contract een maand geleden verlengd is en daarna er uit gegooid is.


Nou ik vind dat heel vreemd.

30-12-2017 10:18

RusselWestbrook +21

Als jij vanmorgen een nieuw contract getekend hebt en je poept vervolgens in de middagpauze het hele kantoor van je baas onder, dan zit je 's middags zonder werk.

30-12-2017 10:31

insectenverdelg +23477

Maar de werkwijze van Bergkamp was niet opeens heel anders oid. Dus degene die heeft ingestemd met Bergkamp zn verlenging, om hem een maand later ongeschikt te achten, mag toch wel achter zn oren krabben.

30-12-2017 10:51

RusselWestbrook +21

Dan zal er in die maand wel iets gebeurt zijn, denk je ook niet?

Of, zoals ook al ergens geopperd is, is Bergkamp voor het ontslag van Keizer gaan liggen en heeft ie, net als Jonk, feitelijk zichzelf ontslagen.

30-12-2017 11:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.