'Bosz blijkt gewoon een Koeman en Advocaat'

door Jesse ter Haar 53

'Bosz blijkt gewoon een Koeman en Advocaat'

door Jesse ter Haar 53

Laatst geüpdatet

Nico Dijkshoorn vindt het spijtig dat Peter Bosz er uiteindelijk toch voor heeft gekozen om Ajax te verlaten. Hij beseft dat het bij het topvoetbal hoort, maar had tegelijkertijd ook eens anders verwacht.

'Als ik het ergens naar mijn zin heb, dan wil ik blijven', vertelt Dijkshoorn in zijn column in de Voetbal International. 'Het is een trouw die je in de sport ook veel tegenkomt. Onbetaalde sport hebben we het dan over. De kantine binnenkomen, dan je naam horen. Die emotie snap ik wel. Peter Bosz heeft daar geen last van. Heel begrijpelijk. Het is profvoetbal. Je wilt zoveel mogelijk verdienen in een zo prettig mogelijke sfeer, met het allerbeste spelersmateriaal.'

'Ze zijn niet blij, de Ajax-fans', vervolgt hij. 'Moet je maar geen fan zijn, maar in dit geval kan ik mij wel iets beter voorstellen waarom de emoties zo hoog oplopen. Peter Bosz heeft net gedaan alsof Ajax zijn fijnste verkering is. Marc Overmars heeft in dit tijdschrift een schitterende toekomst geschetst. Ajax zou grootse dingen gaan doen. Precies daarom stonden er meer dan honderdduizend mensen op het Museumplein naar een heel lelijke wedstrijd te kijken. Er was weer eens een echt Ajax-gevoel.'

Het liep anders. 'Maar het betekende uiteindelijk allemaal niets. Peter Bosz blijkt toch gewoon een Ronald Koeman en een Dick Advocaat te zijn. Zou ik een Ajax-supporter zijn, dan was ik ook kwaad. Dat Ajax – je club – je blijft behandelen als een onmondig kind. Het is profvoetbal en eigenlijk weten we allemaal dat het zo in elkaar zit, maar juist bij het afscheid van Totti zagen en voelden veel Nederlandse voetballiefhebbers weer even hoe mooi dat is.'

Lees meer over:
Plaats reactie

DavidAFCA +0

Ik vind Dijkshoorn een enorme lul maar hier heeft 1000% gelijk.

09-06-2017 00:41

3sterren +20205

Als er al botsingen zouden zijn geweest dan zouden die niet zijn gegaan over zijn voetbalvisie.
Ook het TH had niets tegen aanvallend spel met vroeg druk zetten op de helft van de tegenstander. En ook niets tegen het vroeg inbrengen van talenten in Ajax 1.
Maar twee keer in één week spelen op zeer jeugdige leeftijd, met te weinig rust, leek hen geen goed idee, zelfs niet voor de meer ervaren spelers.
De eigenwijze en bovendien koppige Bosz dacht daar anders over en wilde zijn gelijk bewijzen, de resultaten van dat denken zijn inmiddels geschiedenis. Denk hierbij vooral aan de uitwedstrijd tegen PSV na het loodzware duel tegen Schalke.
Dat Bergkamp hem daar op heeft aangesproken lijkt me niet meer dan logisch. Dat behoort immers tot zijn belangrijkste taak als (cultuur)bewaker. Bosz dacht op dit punt anders dan de echte Ajacied, wat zijn goed recht is overigens, maar vond tegenspraak van één van zijn ’assistenten’ niet prettig. Op een strategisch goed gekozen moment eiste hij zijn eigen staf.
Met een mega aanbieding van Dortmund op zak ging hij het hard spelen, wetende dat het bestuur never nooit zou ingaan op zijn buitenissige eisen. Voilà, conflict...
Het is een sluwe streek, maar desalniettemin dank ik de trainer/coach voor zijn (veel te) korte verblijf in de Johan Cruijff Arena.

Bovenstaande mening heb ik getypt als bewonderaar van de man die Ajax weer Europees op de kaart heeft gezet: Peter Bosz.
Maar laten we a.u.b. niet de zwarte Piet, mag deze uitdrukking eigenlijk nog wel, bij één van de grootste Ajacieden neerleggen: Dennis Bergkamp...

08-06-2017 10:25

Tufono +4195

http://www.telegraaf.nl/tv/vndg/28328188/___Bosz_forceerde_zelf_breuk___.html

07-06-2017 22:59

Biss +10307

Wtf als dat echt zo is dan ben ik juist blij dat hij weg is. Zou een naaistreek zijn.

Misschien wraak voor Wim Jonk?

08-06-2017 01:15

AlexIbarra +19287

Dit denk ik dus de hele tijd al.

Je krijgt een bod dat je eigenlijk niet kan weigeren maar hebt nog een lopend contract. Naar je werkgever toestappen en zeggen: "ik ga ergens anders heen" is juridisch en financieel dan niet zo handig.
Dus zeg je dat je het liefst gewoon zou blijven, maar dan wel onder die en die (onmogelijke) voorwaarden. Dan zegt werkgever nee en is er dus een conflict.

Vervolgens blijken allerlei 'journalisten' dit zogenaamd te hebben voorzien terwijl ze het niet eens doorhebben als KJH met Marc over een contract onderhandelt.

08-06-2017 01:40

A-west +5728

Er wordt maar steeds geluld over cultuur bewaken. Dat heeft al wat ellende gebracht. Verschillende kampen die lijnrecht tegenover elkaar staan. Stap daar toch eens vanaf. Die zogenaamde cultuur waarbij de naam van Cruijff steeds wordt misbruikt. Hoevaak moet er nog cultuurruzie ontstaan om in te zien dat dit een rare kronkel is. Clubcultuur, wat een gelul, en dat bewaken gebeurd door een figuur die totaal geen veranwoording af hoeft te leggen aan wie dan ook. Wat een belachelijk gedoe.

07-06-2017 22:02

Sterretje73 +5260

Exact. We halen deze jongens uit een soort nostalgisch verlangen naar Ajax zonder daadwerkelijk naar hun directe perspectief te kijken. Eerlijk is eerlijk, alleen Overmars heeft eerder bewezen een goed zakenman te zijn met nuchter boerenverstand maar echt sporen als manager in de voetballerij had hij ook niet echt. Bergkamp heb ik als voetballer echt enorm hoog zitten maar op managersgebied blijf je maar zijn naam horen als het op onderlinge clashes aankomt. Waar rook is is vuur en dus kun je ook wat hem betreft inmiddels wel stellen dat hij niet geschikt is in deze functie. Het is godsgeklaagt dat we eindelijk de boel
Op orde leken te hebbem en dat juist onze heren over het paard getilde managers de boel eigenhandig weer opblazen. Kan her bloedsjagrijnig van worden.

07-06-2017 22:16

Freddy Al +11

Dit vind ik ook weer wat ver gaan.
Nico schrijft stukjes waarin hij graag provoceert en dat blijkt.
Bosz is nu niet meteen een geldwolf maar wel iemand die voor zijn carrière een stap maakt naar BVB.
Dat wij als supporters teleurgesteld achterblijven is niet zijn bedoeling maar wel een gevolg.
Supporter ben je meer uit emotie dan uit ratio en daar is niks mis mee.

07-06-2017 18:35

3sterren +20205

Bosz heeft kennelijk weinig vertrouwen in zichzelf en de huidige Ajax-selectie.
Hij had kunnen blijven, Ajax kampioen maken met fraai en flitsend aanvalsspel.
Klinkende resultaten halen in de CL en dan pas weg naar een echt grote club in een aansprekende competitie. Voor echt heel veel geld.

07-06-2017 20:17

Barric +771

Alles is poppenkast. Loyaliteit is tegenwoordig heel ver te zoeken!!

07-06-2017 17:30

ram +7283

Bullshit. Als die assistentjes gewoon hadden meegewerkt met de succesvolle ideeën van Bosz, was Peter nooit vertrokken.

Hij wilde blijven en de klus afmaken. Ik neem het hem in ieder geval niet kwalijk dat ie, nadat duidelijk werd dat Van der Sar koos voor het wiel van Bergkamp en co, het vertrouwen verloor en heeft gekozen voor een mooie club als Dortmund.

07-06-2017 17:15

Lazell +17005

We moeten niet overdrijven. Wellicht had Bosz gelijk, maar hij ging wel héél makkelijk weg. Tussen twee evaluatiegesprekken in. Want wat zijn nou de echte redenen dat Bosz niet blij was? Tot nu toe kom ik niet verder dan dat hij net zo veel/meer inspraak wou hebben dan zijn assistent Bergkamp, terwijl hij gewoon cultuurbewaker is en het assistentschap er een beetje bij doet. Als je daarom al naar een andere club wil, was de wil om trouw te blijven nou niet bijster groot, ofwel?

07-06-2017 19:19

ram +7283

En is iets meer aan de hand hoor... Even heel kort: vier van zijn assistenten (waaronder Bergkamp) zijn het niets eens met zijn werkwijze en liggen dwars. Van der Sar kiest de kant van de assistenten.

Wat zou jij doen als je afdelingsmanager bent, een aantal van jouw medewerkers liggen dwars, je wil blijven maar kaart dit aan bij het bestuur, het bestuur zegt "Jammer joh, we kiezen voor de tegenwerkende medewerkers" én je juist op dat moment een aanbod van een ander bedrijf krijgt?

Ik zou het, na zo'n klap in m'n gezicht, wel weten...

07-06-2017 19:19

Lazell +17005

Hoe lagen de assistenten dwars (behalve Bergkamp, die is cultuurbewaker en mag/moet dwars liggen als hij denkt dat het nodig is)? Op welke manier zijn ze het op een dusdanige wijze niet eens met de werkwijze dat Bosz beter kan vertrekken? Wat hebben ze gezegd of gedaan? Je hoeft niet alles uit te leggen, doorverwijzen naar een artikel kan ook. Ben wel benieuwd. Misschien heb ik inderdaad iets gemist.

Je mag zelf weten wat je gelooft en niet, maar als de bronnen artikelen uit het AD of de Telegraaf geloof ik pas wanneer er quotes van betrokkenen in staan. Die Valentijn loopt altijd onrust te stoken voor sensationele headlines, met zijn roddelkrantje.

07-06-2017 19:47

ram +7283

Zie mijn stukje bij dit artikel van 20:38 en verder zijn er vanaf zondag heel veel artikelen op AjaxShowtime verschenen; uiteraard grepen uit allerlei andere media. Zie ook het filmpje waarin Van der Sar het vertrek toelicht. Luister en huiver.

Daarbij vind ik dat je jezelf echt moet afvragen, hoe geweldig Bergkamp als speler was, wat doet hij nu bij Ajax? En nog belangrijker: hoe is het mogelijk dat iemand én boven de hoofdtrainer staat én onder de hoofdtrainer staat?

07-06-2017 20:51

Lazell +17005

Zal ik doen.

Niemand weet of Bergkamp het goed of niet goed doet. We horen er te weinig over. Dus daar kan ik weinig over zeggen.

Vind het ook een maffe constructie, maar dit krijg je ervan als je geen duidelijke afbakening van verantwoordelijkheden hebt. Er zullen altijd meningsverschillen zijn en dan moet er vakkundig een knoop kunnen worden doorgehakt. Idd slechte zaak.

07-06-2017 21:19

ram +7283

Kijk/luister maar even inderdaad. Ik denk dat je dan wel een en ander kunt optellen en tot de conclusie komt dat Bergkamp niet lekker bezig is. Los van de bizarre afbakening. Of eigenlijk gebrek daaraan.

Denk daarbij ook aan z'n rol bij Trustful, De Boer, Jonk, etc. Al vond ik Jonk ook niet bepaald handig, maar toch.

07-06-2017 21:55

WZAWZB81 +0

Bosz is geen afdelingsmanager en assistenten zijn geen medewerkers. Uiteraard heb je verschillende inzichten en meningen, soms moet je je neerleggen bij zaken die anders gaan dan dat je graag zou zien. Niemand heeft gezegd we kiezen voor de tegenwerkende medewerkers, waarschijnlijk is er gezegd; tot hier je invloed en verantwoordelijkheid dit bepaalt het TH.
Als je daar niet mee kunt omgaan dan stap je op, probleem dan is dat je vaak en snel een nieuwe club moet zoeken. Zie CV Peter Bosz...

07-06-2017 20:05

ram +7283

Mijn vergelijking is wel degelijk correct.

De meningsverschillen gingen over de speelwijze en daar is Bosz toch echt de baas (afdelingsmanager). Zo simpel is het. Ik ben absoluut voorstander van assistenten die de hoofdcoach tegenspreken, met alternatieven komen, etc. Maar de assistenten (medewerkers) moeten wel meegaan in de visie/speelwijze van de hoofdcoach. Als ze eigenlijk een hele andere weg willen varen, heb je een probleem. Dat geldt zowel bij Ajax als bij een bedrijf/organisatie.

Iedereen zegt: "Ajax speelt geweldig, staat weer op de kaart en gaat nu oogsten." Dus Bosz en Kruzen hebben succes, ondanks tegenwerking (of tenminste: ze werken niet méé) van de andere assistenten.

Ondanks dat kiest Van der Sar wel degelijk voor Spijkerman/Bergkamp. Hij zegt on camera dat de hoofdcoach het moet kunnen vinden met Bergkamp en Spijkerman. Hoe bizar is dat? Ook zegt hij "we kiezen voor continuïteit" waarmee hij ook duidelijk doelt op tegenwerkende medewerkers Dennie en Hennie. Ook hier weer: bizar!

Bosz was dé man. De beste trainer sinds '95 én succesvol. En dan kies je voor gasten die aan dat succes amper/niet hebben bijgedragen en nog erger: niet hebben willen bijdragen. Wederom: bizar.

07-06-2017 20:38

3sterren +20205

Bovendien was de constructie ook al bekend toen hij tekende voor drie seizoenen...

07-06-2017 20:19

ram +7283

So? Ondanks dat de constructie Bergkamp debieler is dan welke ooit bedacht in het gekkenhuis van de KNVB, zal Bosz uiteraard gedacht hebben: dat zal wel loslopen. Hij had natuurlijk verwacht dat Bergkamp zijn speelstijl wel zou pruimen.

Ik weet niet of jij een glazen bol hebt? Maar dit soort dingen voorspellen is niet heel makkelijk. Al zal het nu een stuk gemakkelijker zijn: iedere weldenkende trainer stapt niet in Ajax als hij niet héél close is met Bergkamp.

07-06-2017 20:48

Biss +10307

Constructie was bedacht door Cruijff

08-06-2017 01:23

ram +7283

Ja, dat zal. Ik heb ook nooit gezegd dat alles wat Cruijff zei/deed, goed was. Dit is daar een zeer duidelijk voorbeeld van: te maf voor woorden...

08-06-2017 08:25

3sterren +20205

En toen werd je wakker?...

07-06-2017 20:18

JPC40 +3

hier mee heeft Bosz wel zeer grote deel van fans de mes in hun rug gestoken, zal mij dan ook niks verbazen als feijenoord fans zullen zeggen, Didn,t We told you so.
En niet alleen Feijenoord ook Macabi en vitesse en ect ect, misschien waren was merendeel gewoon vreselijk goed gelovig en naïef.

07-06-2017 16:56

TheRiviera +5477

Ik voel me niet gestoken door Bosz hoor. Ik voel me eerder gestoken door de club zelf. Het is altijd wel iets bij Ajax waardoor je continue minder vertrouwen krijgt in de huidige leiding daar. Wanneer een club niet achter jou staat en in dit geval spreek ik over Bosz , waarom zou je dan blijven?

07-06-2017 18:16

gofee +23

MARCEL KEIZER!!

07-06-2017 13:44

geronimo +4

De keuze is niet zo moeilijk voor Bosz 800 000 of 4000 000 eurotjes per jaar

07-06-2017 11:12

Ajacied33 +36784

Heb gewoon een hekel aan deze man,kan er niets aan doen. Gatver

07-06-2017 11:02

Nosky +1032

Al was Bosz slechts uit op een betere deal, dan nog. AJAX was er alles aan gelegen hem te behouden.

Raaskallen over een lange termijn is leuk, maar dan moet je we snappen hoe je beleid en doelstellingen voor lange termijn bewerkstelligd. Dat betekend dat je ook op korte termijn constant de juiste stappen moet nemen.

Dit was het moment om een mega stap te zetten naar aansluiting bij Europese top en verdere ontwikkeling van de club. Maar daar speelde Bosz een sleutelrol in. Zonder Bosz, reduceren op alle vlakken je kansen. Want waar continuiteit op lange termijn belangrijk is, is het even belangrijk op korte termijn, zoals in deze kwestie. Een lijn is nu doorbroken, en een ander moet weer een nieuwe gaan uitstippelen. En ja, dat gaat altijd met vallen en opstaan.

Dus het interesseert me eigelijk geen biet waar de waarheid ligt. Al had Bosz een gouden bungalow geeist, had hem binnen gehouden.
Zolang je iets begrijpt van leiderschap en onderhandelen, had je in alle denkbare scenario's de regie in handen weten te houden, Bosz gegeven wat hij wilde maar op jouw voorwaarden en was dus je gezag ook nimmer ondermijnt, ergo, er was geen precedent geschept met het oog op lange termijn.

Bosz had bij AJAX moeten blijven. En ik kan zo tig manieren uit mijn mouw schudden hoe je dat had kunnen doen.

07-06-2017 10:29

Stuyvesant +1453

Wat een bullshit. Ajax heeft de grootste successen gehaald zonder Bosz en kan al 116 jaar zonder deze geldbeluste kakkerlak. Het beleid van de club overleveren aan de grillen van een passant zou er juist ervoor zorgen dat Ajax weer terug in de tijd gaat en dat er binnen de kortste keren weer een slechte situatie ontstaat. Ajax heeft gewoon duidelijk een lijn getrokken: de hoofdtrainer heeft inspraak, maar uiteindelijk beslist de club.

07-06-2017 11:56

ajax1forever +404

praat de haviken maar na, slaap lekker

07-06-2017 12:19

Nosky +1032

Je hebt het dus duidelijk niet begrepen.
En wellicht heb je ook niet gemerkt dat we al 20 jaar in een neerwaardse spiraal zitten qua successen en resultaat (Nederland-breed). En geheel tegen de trend in staan we dit seizoen in een Europese finale.

Elders op de site schreef ik onderstaande, wellicht dat dit mijn verhaal hierboven verduidelijkt:

Die Bergkamp en Van der Sar, moeten eens gaan begrijpen wat het idee in essentie is/was van die fluwelen revolutie. Dat Technisch Hart is er niet gekomen gewoon om er te zijn, het is er gekomen om een bepaalde reden.

De technische staf is ingericht met een of twee cultuurberschermers. Deze zien er op toe dat een trainer, doorgaans een passant, zijn visie en opvattingen binnen de kaders van de Ajaxfilosofie uitvoert. Hiermee bescherm je de filisofie van sportief beleid en de Ajax traditie.

Maar dit moet niet zijn doel voorbij gaan, en dat is nu dus wel gebeurd. Dat Technisch Hart is nu een doel op zich. Er was geen enkel probleem geweest om Bosz, als passant, meer ruimte te geven dan gewoonlijk. Want al voordat Bosz kwam, was zijn visie bekend en tijdens zijn verblijf in Amsterdam heeft hij laten zien haarfijn Ajax voetbal te inplementeren.

Dus er valt niets meer te 'beschermen' door een technische staf, want dit is in het geval van Bosz niet nodig. Zijn filosofie IS de Ajax filosofie.

Verdomme, dit is de beste trainer die we ons (op dit moment) kunnen wensen. Ajaz zou er ALLES aan gelegen hebben moeten zijn om hem te behouden. Want geen alternatief, want een flow in ontwikkeling, want voetbalvisie, echt in alles is hij de geschikte man en elk alternatief is slechts een alternatief, geen verbetering. De enkele optie denkbaar, is onhaalbaar voor Ajax. Men had de wereldtrainer in huis (dat zal blijken met een paar jaar).

Wat was het in hemelsnaam voor probleem geweest om -op tijdelijke basis- een paar wijzigingen door te voeren om de ontwikkelingen van Bosz en selectie succesvol te continueren? Binnen gestelde kaders en randvoorwaarden had dat geen enkel probleem gegeven op de lange termijn.

07-06-2017 13:15

Stuyvesant +1453

En Peter Bosz gaat die neerwaartse spiraal echt niet doorbreken. De club stelt de technische staf aan. Niet de hoofdtrainer. Juist deze mensen zorgen voor de continuïteit, niet Peter Bosz.

07-06-2017 13:49

ram +7283

Dit dus.

Van der Sar had de kant van Bosz moeten kiezen: "Wie zitten je dwars Peter? Dan los ik dat op voor je! En noem maar een paar gasten die je wél zou willen als assistenten. Oh, en by the way, hier heb je 50% loonsverhoging plus wat extra bonussen bij succes, want je bent een koning!"

Klinkt sarcastisch maar zo had Ajax dit echt moeten doen!

Helaas vindt de club het logischer om een waardeloos assistentje (die toevallig ook bestuurder is, huh, hoe dan?) te verkiezen boven de beste trainer sinds '95. Tsja... insane..

07-06-2017 17:23

AFCAsphere +9

Volledig met je eens Nosky. Iedereen noemt Bosz "maar een passant", maar hij was wel de beste passant die we ons hadden kunnen wensen. Nu zijn we hem helaas kwijt.

07-06-2017 19:16

AFCAsphere +9

a, stel je voor dat we Bosz - de enige in de voorgaande staf die voor 100% de visie Cruijff nastreefde - de staf laten samenstellen, dat zou een enorme ramp zijn, toch?!

Nee. Spijkerman en Bergkamp zijn al sinds een seizoen of twee onderdeel van het technische hart, en wat hebben ze toegevoegd? Helemaal niets, aangezien er onder Frank de Boer geen verandering was. Pas toen Bosz er kwam, zag je positieve verandering. Drastische positieve verandering. Hij heeft er eigenhandig voor gezorgd dat Ajax de finale haalde, niet Hennie of Dennis. Give credit where credit is due.

Ik had liever een nieuwe staf MET Bosz gezien, dan een nieuwe staf met Spijkerman en Bergkamp, maar zonder Bosz. Als je wilt weten waarom, mag je nog even terug denken aan 24 mei.

07-06-2017 19:15

InOost +1073

'Moet je maar geen fan zijn' Nou met die uitspraak kan je iemand toch niet serieus nemen. Alsof een supporter van een club zijn hetzelfde is als boodschappen doen bij de AH. Ja je kan van supermarkt wisselen als je wil, maar je kan niet zomaar kiezen om geen supporter te zijn. Het zit in je bloed, mafkees.

07-06-2017 10:31

3*stars*3 +23499

Ik kan wel vaak om zijn columns lachen maar dat was idd een rare uitspraak.
Ik hoor kakkies ook vaak zeggen dat je fey fan bent voor het leven...
Alsof Ajacieden parttime fans zijn...
Denk dat het aan ene kant zelfs frustrerend is om Ajacied te zijn.
Te vaak stront aan de knikker en vaak werd potentie er niet volledig uitgehaald.
Nu leek het plaatje juist te kloppen, met een prima selectie, coach, financieel stabiel en een EU "succesje".

Maar Ajax zou Ajax niet zijn, als er WEER stront aan de knikker is en waar ze bezig zijn aan self destruction.
Het leek nu juist op een startschot om echt weg te lopen van de kakkies en psv...

07-06-2017 12:48

JPC40 +3

een deeltijd fan een fan in oproepbasis

07-06-2017 16:48

PetrusKeizer +10739

je snapt de humor weer ns niet. of zo je wilt, t sarcasme

07-06-2017 13:30

InOost +1073

Alsof ik zo vaak de humor niet snap, je kent me niet eens.
Prima als het een grap is, is het wel een slechte, want ik lach(lag)* niet.

07-06-2017 13:52

waayop +882

Sinds wanneer heeft Nico Dijkshoorn last van humor?

07-06-2017 18:01

WyZynDeBeste +2

Door deze grote aanbieding van Dortmund had Bosz natuurlijk alle reden om stellig te worden in zijn wensen. Lees ook artikel NRC.

Waar er twee vechten hebben er twee schuld.

07-06-2017 10:20

afcas +3791

daar zit je dus fout. hij kon eigenlijk niet spelen zoals hij wilde, maar besloot halverwege maar totaal niet meer te luisteren naar de rest van de staf en zijn eigen koers te varen. en ik kan me voorstellen dat een heel seizoen een club als ajax leiden vrij pittig is voor 2 man... laat staan wanneer je vanuit de technische staf tegengewerkt wordt... een half jaartje die staf negeren is wel te doen, maar anderhalf jaar wordt redelijk vervelend en dan kom je zonder plezier naar je werk wat automatisch zorgt voor mindere prestaties. en ik denk niet dat hij dit aangreep om weg te kunnen. ik denk dat hij dit aangreep om te zeggen zo kan het niet langer door en aangezien ik nu een keuze heb wil ik graag weten wat jullie willen, want hier heb ik niet nog een jaar zin in. en toen koos vd sar voor bergkamp en co.

07-06-2017 11:55

Redrum +96198

Ik vind het dan ook schrijnend om te zien dat ongeveer 70 % hier pal achter Bosz staat. Als je puur naar de feiten kijkt dan kan je alleen maar concluderen dat Bosz weg wilde. Natuurlijk handelt Ajax niet altijd goed, maar ik denk dat ze al snel aanvoelden dat het geen zin zou hebben om Peter aan zijn contract te houden. Valt me heel erg tegen van Peter dat hij het zo gespeeld heeft. Hij wilde blijkbaar niet als ordinaire geldwolf gezien worden en besloot dan maar over de rug van Ajax een vies spelletje te spelen. Ik sta in deze situatie achter Ajax en ik geloof dat zij gehandeld hebben met hart voor de club. Zij zijn er voor de lange termijn, Peter is een passant. En laten we eerlijk wezen, Peter is echt niet de verlosser. Ja, hij liet Ajax veel beter en aantrekkelijker spelen, maar dit was in de meeste uitwedstrijden nog steeds totaal niet zichtbaar. Daarnaast heeft hij in de finale totaal gefaald door niks tegenover het laffe kutvoetbal van United te zetten. Als Ajax een trainer weet te vinden met een Ajax-hart die ook gewoon lekker wil voetballen, dan komt alles gewoon goed.

07-06-2017 11:20

afcas +3791

nee, ajax moet iemand vinden met een bergkamp hart die niet wil voetballen. anders krijgt die bergkamp tegen zich en is het volgend jaar weer op zoek naar een nieuwe trainer... de houding van ajax hierin slaat nergens op... het is in principe absurd om de meerderheid van je staf uit de club te halen ipv uit de trainer. blijkbaar wilde de meerderheid van de staf dus niet het aanvallende voetbal spelen wat bosz wilde spelen. dit heeft een half jaar gekost en de club dus ook een half jaar gekost doordat men niet speelde zoals de trainer wilde. in het half jaartje dst hij de rest van de staf maar negeerde presteerde het team stukken beter. denk jij trouwens sowieso dat er nog veel kandidaten over blijven als zij zien dat zij maar maximaal 1/3 van de technische staf kunnen invullen? waaronder zichzelf. het is logisch dat je vanuit de club 1 of 2 mensen daar neerzet. maar 4? dat is absurd en onnodig. is l'ami de enige keeperstrainer die bij ajax kan werken? en voor de rest geldt hetzelfde... je gaat met je volle verstand voor een coach met een bepaalde visie om er vervolgens 4 man naast te zetten die geen toevoeging zijn, de coach hinderen in zijn denkwijze en als kleine kinderen herrie gaan schoppen of ervoor kiezen niet mee te gaan naar wedstrijden...

07-06-2017 11:47

waayop +882

Precies, het zou tragisch zijn als Ajax afhankelijk zou zijn van Bosz. Die bovendien tactisch nog wel wat kan leren (en daar gaan ze bij Borussia ook achterkomen)

07-06-2017 18:05

PetrusKeizer +10739

jij hebt m door. bosz heeft, zodra m duidelijk was dat Dortmund m echt wilde halen, bewust naar ajax zn hand overspeeld.

07-06-2017 13:32

Runnerlex +1736

blijkt maar weer garantie tot de deur...Als je 12 miljoen voor je snuffert krijg geduwd zeg dan maar is nee....

07-06-2017 10:21

Pauw +2231

Te makkelijk dit.

Dit was een mooie escape voor Bosz. Dat had niet nodig moeten zijn. Jammer dat volwassen mannen hier niet beter mee omgegaan zijn.

07-06-2017 09:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.