Advocaat ziet Noppert transfer maken naar Ajax: 'Dat kan ik me heel goed voorstellen'

door Cristian de Jong 65

Bron Vandaag Inside

Advocaat ziet Noppert transfer maken naar Ajax: 'Dat kan ik me heel goed voorstellen'

door Cristian de Jong 65

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Dick Advocaat zal niet raar opkijken als Andries Noppert in de toekomst een transfer zal maken naar Ajax. De oefenmeester vertelt bij Oranjewinter van Vandaag Inside dat hij erg onder de indruk is van de Heerenveen-doelman. Noppert doet het ook bij het Nederlands elftal uitstekend.

Een transfer van Noppert naar Ajax sluit de nieuwe trainer van ADO Den Haag dan ook niet uit. 'Dat kan ik me heel goed voorstellen', vertelt Advocaat. Noppert speelt uitstekend, vindt Advocaat. 'Die jongen staat toch heel goed te keepen?'

Advocaat is daarom ook van mening dat Noppert met gemak het niveau van Ajax aan zal kunnen. 'Jazeker kan hij dat', vervolgt de oefenmeester. 'Als je bij het Nederlands elftal keept, dan kan je ook bij Ajax keepen.' Ajax heeft momenteel Remko Pasveer onder de lat staan, die ook mee is naar het WK. Noppert zal dus bij Ajax kunnen rekenen op flinke concurrentie. 'Ja, hij moet Pasveer eruit keepen', gaat Advocaat door. De 75-jarige oefenmeester lijkt ook fan te zijn van de Ajax-goalie. 'Pasveer heeft het voor zijn doen bij Ajax uitstekend gedaan', aldus Advocaat.

Noppert op het WK

Noppert kan zich op het WK nog meer in de kijker spelen. Na de overwinning van Oranje op Qatar is het Nederlands elftal als eerste geplaatst voor de knock-outfase. Dit zal betekenen dat Oranje nog minimaal één keer in actie zal gaan komen. De tegenstander van Oranje is ook al bekend. De Verenigde Staten won dinsdagavond van Iran en gaat ongeslagen richting de volgende ronde. Een extra kans voor Noppert om te laten zien wat hij in huis heeft.

Poll: Moet Noppert de overstap naar Ajax maken?
0%
0%

Lees meer over:
Plaats reactie

MVG +16475

Prima lijnkeeper en sterk bij hoge ballen. Maar kan hij ook voetballend mee? Bij Ajax moet de keeper wel wat kunnen met zijn voeten om onder de druk van de tegenstander uit te spelen. Die lange ballen op onze aanvalsdwergen van Pasveer zijn mij echt een doorn in het oog.

02-12-2022 13:53

Bruno04 +15792

Van mij hoeft het niet perse. Ik zie liever iemand anders. Doet het nu leuk maar als die van de lijn af moet vind ik hem bij Heerenveen ook niet top.

01-12-2022 10:37

Babangida83 +23933

Met het vertrouwen van Van Gaal presteert hij nu boven zijn kunnen. Lijkt me een hele goede doelman, maar laten wij niveau finale CL ambiëren. Zeker voor de spelers in je as. Dan heb ik liever dat we voor een toptalent gaan die dat niveau kan halen, dan dat niveau Pasveer of Noppert halen. Als je overwintert in de CL, dan moet je elftal top zijn. Net daaronder is niet goed genoeg.

En Noppert is zeer degelijk, maar maakt niet het verschil.

30-11-2022 22:11

HJC +8039

Het verbaast me dat hij niet al een maand geleden een contract heeft gekregen

30-11-2022 20:38

Opperhoofd +12634

Nooit spelers halen op basis van een wk of ek.

30-11-2022 20:32

MrPink +81938

Nee. Elke speler die ook maar even wat leuks laat zien moet maar meteen naar Ajax. Als het aan de kenners hier had gelegen hadden we nu een selectie van 50 man.

30-11-2022 18:30

Sirbluelight +423

Voordat we gorter ( die toen we hem kochten een eeuwen oud record verbrak met meeste clean sheets) afschrijven , is volgend helft van het seizoen de perfecte kans voor hem voor vallen en opstaan.

Dit hebben we bij onana en de ligt enz ook gedaan , dit seizoen is een tussenjaar geworden , als we maar kampioen worden. thats it.

30-11-2022 18:14

Rolo +13753

Dat is toch een deel van de Ajaxfilosofie, jeugd inpassen die op de bek mag gaan? Daar is Ajax groot mee geworden dat zijn leermomenten voor die jongens.

Echter, in het verleden werden die jongens in een draaiend elftal gegooid waar van 8 van de 11 spelers exact wisten wat er verlangd werd en de automatismen er zo ingeslepen waren dat een linksback aan de loopactie van de rechtsbuiten zag wat er ging gebeuren.

Nu door de vele wisselingen, het plaatsen van poppetjes op verkeerde posities creëer je geen automatismen. Pasveer, vorig seizoen een prima seizoen, met daarvoor een solide blok Timber - Martinez. Het enige wat er daar nu veranderd is, is de wisseling van Bassey. Maar ook Timber lijkt geblokkeerd en niet meer te weten wat hij zou moeten doen. Waardoor Pasveer ineens ook niet meer zo zeker oogt.

Van automatismen of tactisch plan is tot op heden geen sprake. En dat komt er ook niet wanneer je zoveel blijft wissen. Zet nou eens 7 a 8 wedstrijden spelers op dezelfde natuurlijke positie, en ga voetballen vanuit een gedachte.

Tadic - Brobbey - Conceicao
--------Kudus-------
Berghuis --- Alvarez
Wijndal - Bassey - Timber - Rensch
------Gorter-----

Laat dit maar eens een wedstrijd of 8 staan met het oog op de toekomst.

Alvarez zou ik gebruiken voor een inschuivende Timber zodat Alvarez in kan zakken wanneer Rensch of Wijndal te hoog staat.

01-12-2022 09:59

insectenverdelg +23477

exact vanwege die filosofie wil ik Fitz Jiim veel meerm inuten zien maken. Il verwacht namelijk dat Bassey een stuk beter uit de verf komt als een Fitz Jim ervoor tussne de linies speelt.

01-12-2022 10:42

Rolo +13753

Inderdaad. Daarom snapte ik al niet dat een Grillitsch werd aangetrokken. Die maakt op mij ook nog niet de indruk van "verlosser". Het handje vol minuten wat hij gemaakt heeft kon Fitz Jim of Delgado ook wel volmaken.

Maar ook Regeer, Baas, etc... allemaal spelers die op de deur kloppen en soms bonzen. Geef die jongens gewoon de kans en gooi je identiteit niet overboord.

01-12-2022 10:54

Stamhoofd +11548

Te jong.

30-11-2022 16:44

Colorado +653

Het wordt tijd voor Gorter. De CL zijn we toch al uit en nu kunnen we hem gewoon een goed aantal wedstrijden de kans geven. Niet vergeten dat hij eerste keeper was voor Noppert bij GAE. Geld lekker op zak houden en investeren in goede spelers op rechtsvoor en rechtsachter.

30-11-2022 15:48

Ajax '69 +3855

Helemaal eens. Gorter was hét talent. Juist toevallig toen ook vóór Noppert. Voetballend doet Gorter het ook lekker dacht ik. Zou vreemd zijn als hij niet vijf wedstrijden op rij de kans zou krijgen om z'n kans te pakken. Als het dan helemaal mis gaat, eventueel Noppert alsnog voor volgend seizoen aantrekken.

30-11-2022 21:00

AN34. +4968

Beter dan pasveer zonder twijfel. Maar zie toch liever Vlachodimos komen.

30-11-2022 15:08

appiehappie +3081

Pasveer pakt geen punten voor Ajax, gewoon middelmaat.
Gorter heeft geen ervaring.
Stekelenburg gaat stoppen.
Noppert.... waarom niet, hij heeft lengte en zeker groot talent die nog veel beter kan worden.

30-11-2022 15:00

Michael 1974 +22030

Is wel 28 of zo toch

30-11-2022 15:21

Tommyshelby +129399

Nee nee nee

30-11-2022 14:54

AFCAWormerveer +4451

Heerenveen vraagt de hoofdprijs, Ajax schrijft Gorter dan definitief af. En dat voor een keeper die toch nog niet echt iets bijzonders heeft gedaan.

30-11-2022 14:45

Gewoon Gijs +18422

Past prima bij Ajax beleid

30-11-2022 14:29

Dolblij +45327

Eerst eens zien hoe Noppert tegen de grotere jongens keept.

30-11-2022 13:10

TontoKarnaggel +42522

Eerst met Vlachodimos een bewezen europese topkeeper laten schieten vanwege leeftijd en prijs om 4 maanden later een keeper met 1,5 wedstrijd en 2 leuke reddingen op het hoogste niveau met dezelfde leeftijd en met ongeveer dezelfde prijs te halen want nederlander.....klinkt iig wel als Ajax 2022

30-11-2022 13:09

Aurelius1 +19736

Zit ie überhaupt op de scoutingslijsten of wordt er weer een speler gehaald op goed gevoel en omdat ie nu de wedstrijden van z'n leven keept zoals Pasveer vorig jaar?

30-11-2022 13:07

Quincy.G +122

En dan wordt hij gehaald en dan..

Pasveer doet bet goed
Gortter doet het goee
Stekelenburg niks mis mee

Dan wordt noppert gehaald om stof te pakkken op de bank

Denk dat we beter kunne investeren ins wat anders

30-11-2022 13:05

valkl01 +2621

Hahaha alle 3 ongeschikt

30-11-2022 19:48

4bier +31367

Moet Ajax na Stekelenburg, Pasveer, Gorter en Scherpen niet eens met een minder voor de hand liggende naam komen? Noppert is 28, heeft geen restwaarde meer.

30-11-2022 12:42

Lars93 +923

Kan die dus nog minimaal 10 jaar mee zien we de laatste tijd bij keepers….

30-11-2022 12:57

Ricoteb +53174

Ik vind het erg opportunistisch. Van Gaal kiest nu voor hem omdat hij van alle Nederlandse keepers het best in vorm is. Maar over het algemeen denk ik niet dat Noppert heel veel beter of slechter is dan gasten als Pasveer, Bijlow en Cillessen. Plus dat hij nu door het WK verschrikkelijk duur gaat zijn. Als ze echt perse een Nederlander willen, zou ik alleen Flekken als een serieuze optie zien. Voetballend uitstekend, hoort al een paar jaar bij de beste keepers van de Bundesliga, heeft dus ook ervaring op hoger niveau. En zal niet overdreven duur zijn omdat hij het WK heeft gemist.

30-11-2022 12:28

YRGI +32950

Flekken is beter met de voeten, maar grabbelt wel meer. Liever een buitenlander.

30-11-2022 12:18

NeeI +107863

Laten we nu niet gaan overdrijven, aub.

30-11-2022 12:16

FissaDeGekste +3394

Ik zie het niet hoor, Noppert als de redder van Ajax. Maar ik zal wel blind zijn.

Ik zeg niet doen.

30-11-2022 12:14

Heimwee +6756

Danny of Daley ?

30-11-2022 14:54

henkie58 +2055

Wat goed is komt snel! Dus mensen,,,,,,,,, zeur niet zo!!! Zijn jullie depressief of zo??

30-11-2022 11:51

Web +178830

Ik blijf het opportunistische vinden
Nederland hoe slecht ze ook spelen, geeft bijna geen kansen weg
Een tegen is nog niet voortgekomen in die drie wedstrijden. Alleen afstand schoten die andere keepers ook pakken

Ik zeg niet dat het niet zou lukken

30-11-2022 11:07

MarkP +21766

Vrees dat schreuder hem uitprobeert als cv.

30-11-2022 10:47

GNBL +90098 moderator

Ga toch weg man!

30-11-2022 10:35

DEELM +11891

Deze jongen is een hype! Kan volgend jaar zo weer op z'n oude niveau zitten. Snap dat hij vanwege z'n huidige niveau naar Ajax wordt geschreven, maar ik heb m'n twijfels.

Ik zie liever die Sommer van Zwitserland komen. Zeer betrouwbaar en goed met de voeten.

30-11-2022 10:04

Yaeron +6380

Sommer is al jaren een wereldkeeper en ook best underrated. Maar die zie ik helaas niet naar Ajax komen.

30-11-2022 10:12

Lazell +17005

Hij heeft de houdbare ballen, maar bokst alles weg. Daar komt ook die goal van Ecuador door. Voetballend is ook niet denderend. Is een upgrade tov Pasveer, maar dat is geen graadmeter.

30-11-2022 10:14

Simpelishetmoeilijkst +25289

Vind hem niets bijzonders.

01-12-2022 01:25

Lazell +17005

Ik ook niet. Snap wel waarom Van Gaal hem eerste keeper heeft gemaakt, maar dat zegt meer over de rest denk ik.

01-12-2022 10:29

tomtiedom +308

Ben dit dus helemaal met je eens. Zeg het al een jaar of 2-3 dat Sommer de beste keeper voor Ajax zou zijn.

01-12-2022 19:04

Dusbaba +15412

Wel apart. Hij keept al jaren naast de deur zullen we maar zeggen en nu pas komt hij mogelijk op de radar. Soort van gevalletje Suleymani. 1 goede wedstrijd tegen Ajax en meteen kopen.

30-11-2022 09:57

Masz +3731

Tegen Ajax viel hij tegen. Aardige keeper maar ¿nog? niet een keepers legende.
Ajax - Heerenveen
5-0
https://www.youtube.com/watch?v=puCYVY5jJvo

30-11-2022 11:00

Masz +3731

@champione
Ik vind hem beter dan Gorter.
Als we hem voor minder dan 10 miljoen kunnen halen is het evenals Mark Flekken een interessante optie.

30-11-2022 11:57

Simpelishetmoeilijkst +25289

Brilliant idee!

01-12-2022 01:26

DarkChild +3451

Kopen zonder scouten, kopen zonder kennis, kopen zonder netwerk. What can go wrong? ;)
(* kijkt naar historie van onze club)

30-11-2022 09:50

Amsterdam90 +8266

Niet doen Ajax. Laat je niet gek maken door een paar leuke wedstrijden en Louis. Tegen Ecuador zag hij er ook niet goed uit bij het tegendoelpunt.

30-11-2022 09:35

stopperspil +11199

Noppert is vast te goedkoop voor Ajax die willen gewoon een keeper van 20 miljoen

30-11-2022 09:28

Heimwee +6756

ze zijn in staat om 20 miljoen voor hem te betalen hebben ze ook voor die andere bagger betaald, zelfs tot 30 miljoen.

30-11-2022 14:58

stopperspil +11199

Goede keeper op de lijn met snelle reacties en reach en plukt ver in de 16 hoge voorzetten uit de lucht en bovendien een Nederlander

30-11-2022 09:27

AJAX020ADAM +6966

Ajax is achter de schermen bezig, om Lamprou weer binnen te hengelen.

30-11-2022 09:16

Berghuis +14367

Ik zie ze er voor aan met deze trainer...

30-11-2022 09:28

Piet Henk Kippenhof +2717

Lamprou in de spits

30-11-2022 09:40

Simpelishetmoeilijkst +25289

De opmerking van de dag, prachtig.

01-12-2022 01:28

MarkP +21766

Goede keuze, jonge gast met goede lengte, genoeg ruimte om door te groeien.

30-11-2022 10:45

Breuk +25271

Nog langer?

30-11-2022 12:47

Amsterdamnoord +6113

Wat een grap

30-11-2022 09:14

jollie18 +9911

Ik persoonlijk denk dat Ajax voor een andere keeper gaat. Een nieuwe keeper heeft Ajax zeker nodig

30-11-2022 09:14

DEELM +11891

Heb je iemand in gedachte?

30-11-2022 10:05

jollie18 +9911

De keeper van Benfica

30-11-2022 10:35

DEELM +11891

Vlachodimos bedoel je! ja zeker goede keeper, maar Ajax wil een voetballende keeper en daar schijnt hij minder in te zijn. Ik vind het belangrijker dat hij ballen tegenhoudt, dus van mij is ie meer dan welkom.

30-11-2022 11:21

BakkalBijter +11681

Een voetballende keeper is belangrijk tegen teams die hoog druk zetten. Dat hebben we dit seizoen vaak genoeg mis zien gaan met Pasveer.

30-11-2022 13:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.