Ziyech: 'We zien wel wat er gaat komen'

door Bart Veenstra 61

Ziyech: 'We zien wel wat er gaat komen'

door Bart Veenstra 61

Laatst geüpdatet

Ajax-middenvelder Hakim Ziyech zelf wil nog niet al te veel kwijt over zijn toekomst, maar Voetbal International weet het zeker: de Marokkaanse spelmaker vertrekt na dit seizoen uit Amsterdam. 'De liefde tussen Ziyech en Ajax heeft een onherstelbare deuk opgelopen. Nog ruim een maand en de creatieve spelbepaler heeft zijn laatste wedstrijd in de ArenA gespeeld.'

Die deuk ontstond door de fluitconcerten en het boegeroep aan het adres van Ziyech. Uiteraard krijgt de geboren Drontenaar de kritiek mee, maar hij haalt er zijn schouders over op. 'Moeten ze lekker zelf weten, ik vind het hypocriet gedrag. De ene aanval mij uitfluiten en als ik dan bij de volgende aanval scoor, moet ik zeker wel bij ze gaan juichen en feestvieren? Zo zit ik niet in elkaar. Wie mij warmte geeft, krijgt warmte terug. Ik ga geen toneelstukjes opvoeren.'

Toch is het volgens Ziyech geen uitgemaakte zaak dat hij deze zomer vertrekt bij Ajax. 'We zien wel wat er gaat komen, eerst dit seizoen maar eens goed afsluiten. En dan met Marokko naar het WK. Dat wordt geweldig om mee te maken, maar dat niet alleen. We willen daar ook presteren. Het is een zware groep, met Spanje, Portugal en Iran, maar andersom zullen die landen ook zo denken.'

Dat Ziyech met Marokko naar het WK gaat, was ongeveer een jaar geleden nog ondenkbaar. De spelmaker was in een conflict met bondscoach Hervé Renard. 'Ik was vlak voor een interland geblesseerd geraakt en moest me afmelden. De bondscoach geloofde het niet en dat bracht ergernis met zich mee. Hij had geen medische verklaring van Ajax gehad, dus was duidelijk in zijn oordeel. Volgens hem wilde ik niet voor Marokko spelen. Onzin natuurlijk, maar het zorgde wel voor een breuk tussen ons', aldus Ziyech, die op een gegeven moment een uitgebreid gesprek had met de trainer. 'Het was echt niet direct zand erover, daarvoor was er te veel gebeurd. Ik heb gezegd dat ik me op deze manier niet liet piepelen, en hij heeft zijn verhaal gedaan. Na anderhalf uur lagen we weer op één lijn en sindsdien gaan we prima met elkaar om. We hebben respect voor elkaar en willen samen het beste voor Marokko.'

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

Ik zie als Ajacied zijnde liever één à twee briljante passes in een wedstrijd, gevolgd door 10 slechte passes, dan 12 voorzichtig geschoten passes in de voeten, maar wel steeds breed gegeven over een metertje of vijf à zes.
Liever zie ik de winnende goal van Klaas-Jan Huntelaar, dan een hattrick van iedere andere speler in de eredivisie, als de wedstrijd al gelopen is.
Vorig jaar nog veelvuldig bejubeld door gans Europa, nu verguisd door de eigen aanhang.
Wat zou toch de oorzaak kunnen zijn dat supporters zo kort van memorie zijn?
De vraag is retorisch van aard ...

05-04-2018 13:45

Puurvoetbal +1

Houding, houding en houding

05-04-2018 18:56

Peterv13 +5

Ik vind het bij vlagen een erg goede speller, die mooie dingen kan laten zien. Uiteraard gaat er ook veel mis. Maar zijn gedrag irriteert mij mateloos, dus wat dat betreft zou ik er niet veel moeite mee hebben dat hij zijn centjes ergens anders gaat verdienen.

05-04-2018 13:16

3sterren +20205

Ben jij een liefhebber van mooi voetbal, of volg je een studie voor ’gedragsdeskundige’?

05-04-2018 13:47

Lagasj +2905

Hij is 13.

05-04-2018 15:46

Puurvoetbal +1

Dat is juist het punt. Je hoeft geen gedragdeskundige te zijn om te zien dat hij het publiek respectloos in een hoek zet. Na een doelpunt zo in de trant van “hebben jullie, sukkels, het nou eindelijk gezien dat ik kan voetballen”

05-04-2018 19:01

Ferd +38560

De supporters halen hun schouders op. "Moet ie lekker zelf weten, wij vinden het hypocriet gedrag. De eerste 47 keer balverlies, 26 verloren hoekschoppen, 78 kansloze afstandsschoten en 48 gemiste vrije trappen mogen we niets van zeggen, maar bij die ene goal moeten we zijn voeten kussen? Zo zitten wij niet in elkaar. Wie ons goed voetbal geeft geven wij warmte en waardering. We voeren geen toneelstukjes op."

Na de aaneenschakelingen van mislukte schoten, verklootte hoekschoppen, simpel balverlies en verneukte vrije trappen krijg je nu eenmaal een reactie van het publiek. Als je zo graag het applaus wilt, dan moet je ook mans genoeg zijn om de kritiek ter harte te nemen.

05-04-2018 10:41

Ajaxsied4ever +0

Bah bah voor al die wannebe nepsupporters
Is geen echte ajax speler !! oprotten !! beter zijn we van hem af !! uitfluiten hoort !! en hij moet alles pikken anders ben je geen waardig ajax speler “ gaat lekker ergens anders je zielige gedrag vertonen en support toch zo’n andere kutclub volgend seizoen jank je van als we nou hem toch hadden nou nou !!

05-04-2018 01:10

Just_wes +0

Nou zeker niet, bij een vertrek van Erikssen of Suarez zou ik buikpijn krijgen. Dit is gewoon een simpele ziel die lekker ergens anders voor onrust moet gaan zorgen.

05-04-2018 06:43

Wesl +0

Volgend jaar staat ergens in Europa een heel stadion op zijn kop, omdat Ziyech het dak eraf speelt..
Zullen de Ziyech criticasten dan spijt hebben? Of hebben ze een onomkeerbare slechte smaak!

Gelukkig spelen we volgend jaar met Siem de Jong, weten we zeker dat hij geen briljante assisten gaat geven

04-04-2018 23:31

Ajax27 +19212

Zelfde verhaal als Ibrahimovic destijds. Kreeg ook nooit de waardering die hij verdiende. Werd altijd neergehaald door de media en het publiek. En diezelfde jankerds zeggen over 4-6 jaar wel allemaal... oh ik hoop dat Ziyech terug komt, geweldige voetballer, samenvatting met hoogtepunten op YouTube kijken en dan zeggen... kijk hoe goed ie al was bij Ajax, wat een geweldige technische voetballer...". Ik hoop voor Ziyech dat ie elders wel de waardering krijgt die hij verdient.

05-04-2018 07:01

Ferd +38560

Volgend jaar staat ergens anders in Europa weer een supportersschare zich dood te ergeren aan al het balverlies, alle mislukte vrije trappen en afstandsschoten van Ziyech die dan verongelijkt naar het publiek kijkt.

Ziyech zou zelf eens wat kritischer naar zichzelf moeten zijn, dan zou hij heel wat sprongen omhoog maken

05-04-2018 10:43

supporter sinds +7891

probleem met spelers van tegenwoordig is dat ze meteen ‘respect’ willen .. begin eerst eens met 34 wedstrijden achter elkaar goed te voetballen, en Ajax het kampioenschap bezorgen... dan krijg je respect en niet van 4 a 5 leuke acties in een wedstrijd en al snel uitgeschakeld zijn voor de titel, beker en voorronde euopa league ... Voor Suarez, vertongen, litmanen, Rijkaard, van basten etc heb ik respect .. niet voor dit soort passanten (uitfluiten doe ik trouwens niet en juich je toe als je een mooie pass actie hebt.. maar doe wel ff normaal man )

04-04-2018 23:27

Holleblok +859

Kijk mensen blij zijn dat Ziyech vertrekt. Hebben zij ook weer hun zin. Ten Hag kan samen met jullie niet wachten om onze ideale schoonzonen Siem de Jong en Kristensen wekelijks op te stellen, zodat er geen risico meer wordt genomen aan de bal en de tegenstander niet meer wordt afgejaagd. Heerlijk PSV-voetbal in de Amsterdam Arena, die we hopelijk geen JC Arena zullen noemen, als we alleen maar anti-voetballers in ons shirt willen zien.

04-04-2018 23:15

Fresh +17

Een hele groep veroordelen om het gedrag van een kleine deel van de groep. Dus alle Marokkanen zijn crimineel Ziyech?

04-04-2018 23:08

Vertonghen +15

Arme Ziyech je hebt het zo zwaar...
Lekker verkassen, frenkie op het middenveld en Schone vervangen.
Zijn geniale pass is een sterk wapen, helaas zijn er telkens weer 20 pogingen en 50 keer balverlies nodig om tot dat ene moment te komen.
Ik ben zelf geen fluiter (kan zelfs niet eens op mijn vingers fluiten) maar ik kan het wel begrijpen...
De meeste mensen in de JC Arena betalen honderden zo niet duizenden euro’s per jaar om te mogen kijken naar een paar spelers die per persoon krap zo niet ruim een miljoen verdienen.

Is het raar dat mensen een manier zoeken om hun kritiek te uiten? hoeveel andere manieren zijn er om een speler duidelijk te maken dat zijn inzet en houding helemaal ruk zijn?
Dat spelers als Ziyech dit overkomt zegt iets over hun als persoon en vooral hun ego...
Nee ik begrijp de supporters wel, ze hebben gelijk & Ziyech zou eens in de spiegel moeten kijken.

04-04-2018 20:35

ajaxinho +13

De fluitconcerten beantwoordt hij met geniale optredens.

Die fluitconcerten krijg je niet bij Barca of Real :P

04-04-2018 19:40

MyDreamteam59 +2

Dit is zo typerend voor Ziyech!
Hij misbruikt een aantal supporters die zijn gedrag zat zijn en laat weten dat hij daarom wil vertrekken. Naar, vervelend en min mannetje die toevallig wel heel goed kan voetballen maar is goed voetballen niet genoeg om een echte Ajacied te zijn.

En dat beste Hakim, ben je niet en zal je nooit worden.

Na dit seizoen lekker met je AMG brulmonster opsodemieteren en nooit meer je vervelende en chagrijnerige porem laten zien.

Ga maar lekker rijk worden ouwe knakenpoetser en een heel fijn en gezond leven!
Jij gaat never nooit een billboard krijgen in de ArenA, je hebt ons belazerd

04-04-2018 19:39

abi +7

Ik denk dat hij ook geen 'echte' ajacied wilt worden ook

04-04-2018 19:54

martin1234 +2

Ik ben helemaal geen fan van Ziyech, maar dat 'chagrijnige porem' zou ook een beetje zijn normale gelaatsuitdrukking kunnen zijn, waar hij misschien veel minder mee bedoelt dan sommige fans denken. Misschien kijkt ie thuis ook altijd zo?

04-04-2018 20:21

Finidi en Nwanko +2

Jij bevestigt wel het feit dat het grootste gedeelte van de Ajax aanhang uit salonsupporters bestaat. Voetballers staan niet in dienst van jou en je gelijken maar zijn in dienst van de club Ajax. Doe je best en wordt een échte Ajax supporter. Steun de spelers van de club, zij zijn de club en proberen de club inhoud te geven. Hakim is van groot belang voor het team. Steun hem en zijn medespelers of ga gewoon lekker ergens anders rondhangen.

04-04-2018 20:31

MyDreamteam59 +2

Salonsupporters??..
Wat lul je nou achterlijk. Ik bepaal zelf hoe en op welke wijze ik mijn club support. Hou niet van handgebaartjes en armen over elkaar als hij toevallig een doelpunt maakt, dat is minachting naar “betalende” toeschouwers en fans die naar de mooiste club van Nederland kijken. Als zo’n jochie ons denkt neer te moeten zetten als een stel imbecielen dan krijg je een reactie...
En wat nou groot belang? Heeft hij ons vorig jaar kampioen gemaakt of dit jaar?.

04-04-2018 20:39

Eduard +3

Het zou enorm jammer zijn als hij vertrekt. Ik geniet van deze voetballer.

Hakim moet zich wel beter wapenen tegen kritiek Dat is wat te leren voor hem.
Veel Ajax supporters moeten eens ophouden eigen spelers uit te fluiten. Karakter supporters moedigen aan ondanks tegenvallende prestaties en frustraties die ze voelen. Dat gejammer en gezeik op iedereen helpt de club zeker niet dat zie je elke keer weer. Dus dat is leerstof voor de Ajax supporter.

Ik hoop dat Ziyech blijft maar denk dat ie vertrekt. Overmars moet klaar zijn voor vervanging in alle drie de linies denk ik.

Van wat er vlg jaar aankomt verwacht ik iets van Mitch Bakker, van Carel Eiting maar verder weet ik t nog niet zo helaas.

04-04-2018 19:18

Babayaka +7

Monaco past wel bij hem.

04-04-2018 18:42

ram +7283

Ik begrijp Hakim wel; het lijkt mij ook kut om zo afgezeken te worden als je óók heel veel erg goed doet. Maar ik begrijp de supporters ook want Hakim doet gewoon ook héél veel fout. Teveel voor een echte topper. Dat maakt het erg lastig, vind ik.

Op zich heb ik er wel vrede mee als hij zou vertrekken. Er is momenteel niet echt plek voor Frenkie dus ik zou hem gewoon op de plek van Hakim zetten. Ik vind Frenkie prima op '6' maar wat dichter bij de goal van de tegenstander lijkt me ook niet verkeerd.

04-04-2018 18:28

EKS +5

Weg ermee, paniekaankoop die nooit echt bij Ajax aardde.
Alleen dat hij als een grote broer voor Nouri was, was mooi aan hem.

04-04-2018 18:19

michaellaudrup +4660

Jammer daar gaat ons laatste beetje creativiteit, heb je alleen nog Frenkie en daarachter niets meer.

04-04-2018 18:12

Simon1 +2959

Goed dat hij vertrekt. Hij staat nu de jeugd, Frenkie de Jong, in de weg. Ik ben echter wel benieuwd of Eiting volgend jaar er klaar voor is om te schitteren als '6. Mooi Donny en Frenkie ervoor en je hebt een heerlijk voetballend middenveld.

04-04-2018 17:28

Three little birds +0

Snel verkopen...

04-04-2018 16:38

b.hulshof +3764

Hopelijk krijgen we een leuk bedrag voor hem en speelt hij een goed wk. We zullen hem snel vergeten ondanks hij af en toe prachtige acties heeft. Maar HAKIM heeft gewoon veel te veel balverlies, is zelden of nooit beslissend op belangrijke momenten en bevorderd met zijn uitstraling ook niet de teamspirit. Volgend seizoen een middenveld met Eiting, F.de Jong en D.v.d Beek.

04-04-2018 15:51

Michelinho +9

Het moet ook niet te jong worden hè?

04-04-2018 17:23

BrandjeXL +81

Met dat middenveld zal je weer geen prijs halen. Drie lieve jongetjes.

04-04-2018 18:24

Knalpot +3620

Een klootzak op '6' kopen en het grootste gedeelte van je probleem is al weg.

04-04-2018 19:39

AFCAPolarBear +542

Door het (in mijn ogen) onterechte uitfluiten, is hij weg na dit seizoen. En dat was helemaal niet nodig geweest als mensen hun spelers aanmoedigen ipv uitfluiten. Hij heeft veel balverlies, maar ligt dat aan Hakim of dat zijn (vaak) geniale gedachtes niet wordt begrepen door zijn medespelers? Hij legt veel risico in zijn spel, waardoor het óf fantastisch wordt óf totaal mis gaat. Helaas is het laatste meestal het geval. Ik vind zelf ook dat hij een slecht seizoen speelt, maar hij is toch goed voor 8 goals en 12 assists

04-04-2018 15:31

Michelinho +9

Het balverlies is helemaal niet zo slecht in verhouding tot het aantal balcontacten, Opta liet laatst statistieken zien van vergelijkbare spelers in topcompetities en die kwamen ook op ca 32% uit. Er wordt hier gezegd dat hij daar zou verzuipen, maar ik denk dat kwalitatief betere medespelers ook makkelijker te bereiken zijn/ zijn intenties beter begrijpen. Die 12 assists zijn ook prima en dan te bedenken dat veel vd kansen die hij voor anderen creëert niet benut worden. Wel mag zijn vizier vele malen scherper; ook tegen Grunn waren de meeste van zijn doelpogingen niet tussen de palen.

04-04-2018 16:03

martin1234 +2

Je het kleine leugens, grote leugens en statistieken. ;)

Nee, serieus je zal best gelijk hebben, maar mijn subjectieve (!) indruk is toch dat zijn balverlies toch dikwijls tot een mogelijkheid van de tegenstander leidt. Hij leidt soms echt 'gevaarlijk' balverlies.

04-04-2018 20:31

stefanwillem +12150

Voor beide partijen is het te hopen dat hij na een goed WK voor een hele goede prijs weg gaat. Ik heb persoonlijk niks met dit soort persoonlijkheden. Arrogant mag je zijn als je tegen Juventus een wereldgoal maakt en record na record breekt. Deze jongen heeft nog niks gewonnen en is in mijn ogen echt behoorlijk overschat.

04-04-2018 15:28

Thymo10 +366

Tegen wie speelt Ajax vandaag een oefenwedstrijd? Zie insta ziyech

04-04-2018 14:58

Ajaxvooraltijd +2

Nogmaals de eerste mens die niet hypocriet is om wat voor reden dan ook moet nog geboren worden. Hypocriet zoals wij dat noemen is gewoon een basisinstinct van de mens.

04-04-2018 14:51

AntiCatenaccio +0

Het was in 2016 al bekend dat hij maximaal 2 seizoenen gaat blijven om daarna een transfer te maken. Nu wordt er gedaan of het aan de supporters ligt ,die hem zogenaamd hebben 'weggejaagd'

04-04-2018 14:27

Weswess +0

Wisten bij zijn aankoop toch al dat hij max 2 seizoenen zou blijven.
Ajax is een springplank geworden naar een grotere competitie helaas.

04-04-2018 14:17

masterrr +1

Ziyech is zo snel in z'n eer aangetast, waarom?

Laat die paar fans toch lekker fluiten. Betekent fan zijn je spelers onvoorwaardelijk steunen? Dat gebeurt andersom toch ook niet? Bij een iets hoger salaris is is deze jongen weer weg.

Neemt niet weg dat ik vind dat fans niet moeten fluiten tenzij gevallen Gudelj/Boilesen. Maar valt me zo tegen dat die Ziyech het niet in perspectief kan zien.

04-04-2018 13:02

abi +7

Ja, fan zijn betekent inderdaad je spelers onvoorwaardelijk steunen als zij bij die club spelen. Denk je serieus dat die spelers expres slecht willen presteren? Je bent juist een echte fan, als je in zo'n moeilijke tijd nog steeds achter je club blijft staan. Tuurlijk mag je best kritiek hebben, maar uitfluiten wordt gezien als normaal, terwijl het nog steeds respectloos is.

04-04-2018 14:01

Robinjo1988 +1

Bij een goed wk voor een mooi bedrag verkopen en Frenkie de Jong op zijn plekkie.

04-04-2018 12:43

marrene +154

Ik hoop dat deze galbak nooit meer een AJAX tenue mag dragen. In al de decennia die ik AJAX supporter ben heb ik alleen aan Ziyech een bloedhekel.
Altijd verongelijkt, totaal geen zelfreflectie, egotripper puur sang en zijn volkomen ten onrechte en misplaatste gedrag naar medespelers (zijn "juichen" voor de goals uit vrije trappen van Schöne tegen twente nog vers in het geheugen) en supporters zijn stuitend.
Ik hoop dat hij dit seizoen geen wedstrijd meer speelt en daadwerkelijk vertrekt en in tegenstelling tot andere spelers die bij ons vertrekken zijn carrière in het slop raakt.

04-04-2018 12:42

Schöne82 +215

Nou, nu vergeet je denk ik El Hamlap. Dat was ook een fijne teamplayer hoor! Heeft trouwens na Ajax nog grote successen mogen vieren in z'n loopbaan.

één verschil; wél een keer kampioen (met AZ).

04-04-2018 14:56

afcA-0297 +264

Arrogante tyfus gedrag. Dezelfde reden waarom veel mensen CRonaldo niet mogen, die was in zijn jongere jaren ook zo n kwal. Zonde van Ziyech, want is aan de andere kant ook een leuk ventje.

04-04-2018 12:35

wendoo9 +8125

Een jongen om van te houden en ook niet. Af en toe boven geniaal, maar soms ook helemaal door de ondergrens. Hoe kan dit bij zo een goeie speler? Elke speler kan slecht spelen of een mindere periode hebben. Soms doet hij dingen waar een ieder zich terecht kan ergeren en 5 minuten later meesterlijk. Waar zit het probleem bij deze jongen dat hij altijd een gezicht op heeft staan die geen spelvreugde uitstraalt !!!

04-04-2018 12:26

michaellaudrup +4660

Dat licht aan de coach die de juiste opstelling neerzet en die spelers beter maakt. Dan komt het vertrouwen en heb je dan nog een coach waar je tegenop kijkt en waar je wat van aan kunt nemen, dan zou Hakim een stuk verder zijn in zijn ontwikkeling. Dit mannetje is wel snel op zijn pikkie getrapt, beetje onvolwassen gedrag. Tekortkoming van beide kanten.

04-04-2018 18:22

Puurvoetbal +1

Er is denk ik weinig interesse voor Ziyech. Misschien na een goed WK. In andere competities is de hoeveelheid balverlies dodelijk.

04-04-2018 12:11

AFCACBS1900 +2493

Ben blij als ie opgerot is. Weer zo'n figuur die te snel op zijn pik getrapt is. En nee, uitfluiten van spelers is nooit goed, maar ga eerst maar wat aan je ruim 200x balverlies dit seizoen doen, voordat je wil doen alsof de hele club om jou draait. Niemand is groter dan de club en zeker niet zo'n figuur met zo'n calimero-mentaliteit en 0,0 procent clubliefde.

04-04-2018 11:47

flyingsoccer +1

Uitfluiten hoort niet. Echter hij speelt totaal niet de pannen van het dak maar is soms waardevol. Verder geen toegevoegde waarde.

04-04-2018 11:23

Hagmag +9

60 miljoen.

04-04-2018 11:13

WantAmsterdam +116147

Hij zou een voorbeeld aan Daley Blind moeten nemen, die werd door veel meer mensen uitgefloten, maar zeurde niet, bleef heel hard werken en groeide uit tot lieveling van het publiek, maar nee zelfreflectie is een vreemdwoord voor de meneer

04-04-2018 11:04

gi0vanni +7282

Het probleem bij Blind was dat hij op dat moment niet beter kom maar deze jongen heeft meer dan genoeg talent om het percentage fouten flink te verminderen. Mocht het volgende seizoen een goed team zijn samengesteld dan kan hij de laatste stap zetten.

04-04-2018 11:37

WantAmsterdam +116147

Maakt mijn argument alleen maar sterker, of nie?

04-04-2018 13:44

hakkietjakkie +80

Leuk dat iedereen zegt ja is een minderheid die fluit. Maar je kan ook denken dat die minderheid blijkbaar de meerderheid overstemt en daardoor krijgt Ziyech alleen maar het negatieve mee. Die meerderheid zou zich denk ik gewoon nog meer moeten laten horen. In Spanje is het kei normaal als er geweldig applaus komt na een geweldige pass. Dat hoor ik lang niet altijd als Ziyech weer zo een leipe crosspass geeft......

04-04-2018 11:03

WantAmsterdam +116147

In Spanje is het ook normaal dat iemand uitgefloten word als hij een tijde niet presenteerd

04-04-2018 11:05

ajacied93 +911

Dit snap ik dus niet hè. laten we zeggen dat 1000 man fluiten, dat zijn de mensen die sws niet veel anders doen in de Arena. de rest support hem gewoon en hij doet net alsof alle supporters hem uitfloten en tegen hem zijn. Is er nou niemand die zoiets tegen hem zegt.

04-04-2018 10:52

3*stars*3 +23499

Ziyech vergeet 1 ding, hij heeft genoeg fans.
Vooral bij de jeugd is hij populair maar hij doet alsof iedereen tegen hem is en dat heel de Arena hem uitfloot.

Maar voor beide partijen is het natuurlijk beter als hij na het WK vertrekt.
Zou mij niet verbazen als Napoli aanklopt.

04-04-2018 10:47

Michelinho +9

Napoli can suck our dicks voor ze nog een speler van ons kunnen kopen.

04-04-2018 15:39

marco1972mb +0

Ajax moet geen zaken meer doen met Napoli.....

04-04-2018 17:44

Ajax#1900 +1

Die gaat het dus nooit redden bij een buitenlandse topclub. Subtop lijkt mij ook twijfelachtig.

04-04-2018 10:35

trainerdv +2

Het ergste is dat hij er dus wel degelijk door beínvloed wordt: Wat een cry-baby zeg. Misschien 500 gasten fluiten (in de Arena versterkt dat geluid enorm), de andere 99% vinden je gewoon een topvoetballer, maar ruiken het als je geen 100% geeft. Jammer dat we in de 2 jaar te weinig de echte TopZiyech hebben gezien

04-04-2018 10:29

Ferd +38560

‘Vanwege de fluitconcerten’ my ass. Het was bij z’n komst al duidelijk dat het voor maximaal 2 seizoenen zou zijn. Zijn vertrek is compleet volgens het plan van zowel Ziyech als Ajax.

04-04-2018 10:09

GerardAjax26 +2

De voetballer Ziyech vind ik geweldig, maar deze zwart-wit houding stoort mij enorm. Een handjevol mensen fluit hem uit en dan niet willen juichen en feest vieren bij ''ze'' terwijl de mensen die juichen na een goal echt niet allemaal hebben gefloten.. dus hoezo hypocriet? Ik heb het idee dat een groot deel niet achter het fluiten staat maar als je continue hoort en leest dat Ziyech zo'n slechte band met het publiek heeft, wordt het er niet beter op.

04-04-2018 10:03

behangdelul +32804

Misschien kan ie beseffen dat het verschillende supporters zijn die hem toejuichen en uitfluiten? Zal wel niet, ego is al teveel gekrenkt en heel de wereld is tegen hem.

04-04-2018 09:57

ETM +3

Ik zie hem ondanks ook zijn zwaktes toch graag bij Ajax spelen. Tweede helft vorig seizoen was hij los. Zou t leuk vinden als hij er nog een jaar aanvast plakt, als niet, even goede vrienden :)

04-04-2018 09:57

Kees999 +0

Het wordt een drukke zomer voor Marc. Als Marokko en Ziyech presteren tijdens het WK komen de clubs vanzelf. Daarnaast verwacht ik dat andere clubs komen voor de Ligt, van de Beek (toonde tijdens por-ned zijn klasse), Kluivert (speler u18 jaar) en Dolberg en Tagliafico (afhankelijk van prestaties bij wk). Waarvan ik van Dolberg het meeste verwacht bij het wk doordat hij fit naar het wk gaat.

04-04-2018 09:54

booya4afca +115

Het uitfluiten valt in het niet als je ziet dat supporters elkaar de hersens inslaan omdat de ene groep (anti Ziyech) het niet kan bekroppen dat er supporters zijn die Ziyech wel waarderen.

04-04-2018 09:53

Michelinho +9

Diep triest idd, gewoon andere supp aanvallen omdat ze een speler toezingen.

04-04-2018 15:36

PJK54 +1

Op sommige momenten en fenomeen maar op andere momenten de schlemiel door zijn domme balverlies. Hetgeen mij het meest irriteert is dat hij af en toe denkt Messi en Ronaldo in één persoon te zijn en dat ben je nog lang niet Hakim. Ik ben bang dat hij de volgende is die voor veel geld naar het buitenland vertrekt en over 2 jaar met hangende pootjes terug is bij bv Twente of Utrecht of .......

04-04-2018 09:53

geronimo +4

Ik denk dat Ajax volgend jaar kampioen wordt

04-04-2018 09:52

Mart42 +2

Twente degradeert.

04-04-2018 10:42

Bjorn +12563

Hele goede speler, maar tussen de oren nog een puber van 17. Gezien wat er gebeurd is de laatste maanden zie ik geen andere oplossing dan een transfer.

04-04-2018 09:51

S_020 +4104

Zou het echt leuk vinden als ie blijft, meen ik echt, maar laten we niet doen alsof Ajax god op z'n blote knieën moet bedanken dat Ziyech bij ons speelt en misschien wil blijven. Veruit de meeste Ajacieden vinden Ziyech goed en nemen z'n mindere kant, zoals gedrag en mindere spelmomenten, voor lief. En ja, je zal ook altijd malloten houden op de tribunes die het nodig vinden om eigen spelers uit te fluiten. Dit hoef je als prof uiteraard niet leuk te vinden maar hoe je ermee omgaat zegt wel iets over hoe groot je daadwerkelijk bent of kan worden. We hebben ene Frenkie de Jong die Ziyech uitstekend kan vervangen, als er toch nog iets "gaat komen" voor Hakim die hij niet kan weerstaan. Want laten we nou eerlijk zijn; vaak is dat toch écht het enige wat bepaalt of een speler blijft of niet: wel of geen beter alternatief.

04-04-2018 09:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.