Voorstel verplicht opdagen F-side ingediend

door JipVR 68

Voorstel verplicht opdagen F-side ingediend

door JipVR 68

Laatst geüpdatet

Het stoort menig Ajacied al een tijdje dat er zoveel plekken niet bezet zijn tijdens thuiswedstrijden van Ajax. Al helemaal in het sfeervak op de F-side baalt men hiervan. Daarom is er nu een voorstel ingediend om de lege plekken tegen te gaan.

'Het idee is dat seizoenkaarthouders op de F-side – vakken 125 tot en met 129 – vanaf volgend seizoen bij minimaal twaalf thuisduels worden verwacht. Anders verliest de houder het recht op zijn kaart', zo schrijft Ajax Life op de website. De Supportersvereniging Ajax en AFCA Supportersclub hebben het verzoek maandag ingediend tijdens een vergadering met de directie van Ajax.

Per seizoen mag een seizoenskaarthouder op de F-side vijf wedstrijden missen en uiteraard bestaat er de mogelijkheid om je kaart aan iemand anders uit te lenen. Ajax zal het verzoek bekijken en onderzoeken of het plan juridisch haalbaar is. Het is een lang verwacht verzoek binnen de fanatieke supporters, aangezien de wachtrij voor een plaats op Zuid 1 ongeveer tien jaar (!) is. Op deze manier wordt de opkomst verhoogd.

De bedenkers van het voorstel hopen daarnaast dat er een goede kaartenmarkt wordt gerealiseerd door Ajax. Indien er een werkend platform bestaat, is het veel makkelijker voor Ajacieden om hun kaarten beschikbaar te stellen voor mensen die wel kunnen komen. Tevens kunnen de kaarten dan persoonsgebonden worden.

Bestel de Ajax-Schalke-sjaal alvast!

Lees meer over:
Plaats reactie

JDR75 +0

Ik ben er op tegen. Ik heb een kaart op de F-side en ik red die 12 makkelijk, maar het moet geen verplichting worden! Wat als ik mn been breek en een paar weken in het ziekenhuis lig? Of een paar keer andere verplichtingen heb? Of een keer een wedstrijdje liever in Vanzz blijf hangen??

Ik heb mn kaart op F verdiend door al in De Meer een seizoenkaart te kopen, en als ik hem weg moet doen doordat ik een paar keer niet kan komen houdt het voor mij snel op.

12-04-2017 09:05

J020H +0

Heb je het hele stuk gelezen? Je kan je kaart ook uitlenen wanneer je de 12 wedstrijden wilt halen.

12-04-2017 10:22

JDR75 +0

Ik zeg toch ook dat ik die 12x makkelijk haal.. Ik wil alleen niet dat het een verplichting gaat worden.

De goede sfeer die we allemaal zo graag willen moet spontaan komen, bij lekkere potjes zoals tegen feyenoord en kopenhagen. Het moet niet geforceerd worden met bijvoorbeeld een opkomstplicht en het verplicht meezingen met vrolijke liedjes. Als Ajax gewoon leuk voetbalt zoals nu komt dat vanzelf en hoeft het niet te worden opgedrongen.

12-04-2017 10:34

rodnet +10329

Met jou ben ik het volledig eens.

12-04-2017 11:23

Jayq +3375

Er staat toch dat je jouw kaart ook kunt uitlenen.
Het gaat er niet om dat je zelf 12 keer aanwezig bent, maar dat er minimaal 12 keer iemand op jouw kaart aanwezig is.

12-04-2017 11:09

Ajax4life16 +4

Mensen die zeggen dat het juridiscxh niet mogelijk is..

Ajax kan bij aanschaf van een seizoenskaart op Zuid 1 de koper toch iets laten tekenen waarmee hij hiermee akkoord gaat. Uiteindelijk bepaald Ajax wie er de ArenA binnen komt.

11-04-2017 22:17

waayop +882

inplaats van straffen kun je ook een bonus geven. Wordt de sc alle competitie wedstrijden gebruikt krijg je korting op europese potjes, bij 16 wedstrijden wat minder korting. Gebruik je maar 14 x je kaart geen korting meer. Of andere voordeeltjes etc.

11-04-2017 20:05

Red Devil +3604

Waarschijnlijk is dit plan juridisch niet haalbaar denk ik.

11-04-2017 19:07

AmsterdamFM +1

Waarom niet? Bij uitwedstrijden geldt tot ook een soort zelfde systeem. Je krijgt een jaar de tijd om de benodigde 'scanpunten' te halen, haal je die niet, dan kom je er niet meer voor in aanmerking.

11-04-2017 19:19

Murph +963

ben het er absoluut mee eens dat vol moet zitten wanneer ik verhinderd ben of geen zin heb gaat kaart naar mijn zoon . maar ik dacht dat het fanatiekere gedeelte alleen 126/127/128 zou zijn omdat ons verzocht werd van 127 naar buitenste vakken te gaan wanneer wij niet altijd mee willen doen met huidige sweer makers.

11-04-2017 18:26

Robinjo1988 +1

Dat Ajax hier zelf niet mee komt is al een schande. Het interesseert ze geen moer of het stadion vol zit.

Bovendien is 12 wedstrijden niet echt veel. Aangezien je je kaart aan een ander kan uitlenen mag dit wel 14 of 15 zijn. Ook zou dit voor elke seizoenkaarthouder moeten gelden en niet alleen voor mensen op de F-Side.

11-04-2017 17:57

LuisSuarez2010 +1

Ik zou niet weten hoe je dit juridisch zou moeten inkleden. Je koopt een seizoenskaart met het récht, geen plicht, op een/je stoeltje. Wat wil je voor sanctie instellen; iemand heeft betaald voor zijn stoeltje. Je kan houderschap van seizoenkaart voor volgend seizoen beperken maar wat levert dat op? Minder gevulde stoeltjes of dagjesmensen.

11-04-2017 17:41

Leviathan +168

Als iemand zijn seizoenskaart kwijt raakt is er wel plek vrij voor iemand van de wachtlijst die wellicht wel wilt gaan. Niet zo ingewikkeld lijkt me?

11-04-2017 17:50

Ferd +38560

Simpel: minder dan 12 wedstrijden bezoeken = andere plek in het stadion met de daarbij behorende prijs.

11-04-2017 18:22

Morrissey +2

Ajax moet sowieso strenger gaan optreden tegen supporters die wegblijven. 1 a 2 wedstrijden is wat mijn betreft de limiet.

De successupporter op de lange zijden horen toegezongen te worden met laat je club maar in de steek.

Ikzelf als mindervalide supporter kan geen eens een seizoenkaart kopen. En ik wil wat graag op ZUID tussen de eerste en 2 ring. Mijn liefde voor Ajax is helemaal terug. Helaas werkt Ajax tot heden niet mee. Je krijgt een standaard mail terug. Ik zal blijven vechten voor een kaart op ZUID. En hoop volgend seizoen alle thuis en uitwedstrijden te mogen bezoeken.

Viva AJAX.

11-04-2017 17:24

Murph +963

haha die succes supporters brengen heel veel geld binnen bij Ajax en daar gaat het uiteindelijk om bij de hoge heren bij Ajax. het liefst zien ze deze gasten ook op Zuid zitten .

11-04-2017 17:28

Morrissey +2

Klopt ! Echter de fanatieke aanhang helpt de spelers over doden spelmomenten. Ajax moet de F-Side koesteren. Zonder hun zal Ajax nooit zo groot zijn geweest. Bestuurlijk gezien zijn er genoeg verbeter punten.

Om te beginnen kunnen ze mijn een seizoenkaart op ZUID aanbieden. Ik wil gewoon 90 min lang zingen. Blijft typisch dat er geen seizoenkaart is voor rolstoelers. En nogmaals ik wil elke wedstrijd thuis en uit gaan bezoeken.

11-04-2017 17:59

Murph +963

hoop dat het jou lukt

11-04-2017 18:09

Ajax4life16 +4

Dat er überhaupt mensen zijn die dit geen goed idee vinden. Er zijn zat mensen(waaronder ik) die maar wat graag een seizoenskaart voor Zuid 1 zouden willen hebben. En dan zijn er mensen die het durven om meer dan 5 van de 17 keer niet eens op te komen dagen.

11-04-2017 17:02

rodnet +10329

De ene ergert zich aan fans die niet komen opdagen en wil daar een regeltje voor, de ander ergert zich aan fans die te vroeg weg gaan en wil daar regeltjes voor, een derde ergert zich dat er te weinig lawaai wordt gemaakt door fans en wil daar waarschijnlijk ook regeltjes voor. Wat is het volgende? Een maximum leeftijd? Een verplichte Ajax-das? Wat een bemoeizuchtige onzin allemaal: als ik niet wil komen opdagen ondanks dat ik een kaartje heb of gewoon rustig van goed voetbal wil genieten in plaats van hard te zingen of eerder weg wil gaan omdat ik het wel heb gezien bepaal ik dat zelf wel. We leven hier verdomme niet in een dictatuur.

11-04-2017 16:54

Yo +250

de F Side is de harde kern, als je in de harde kern zit ga je niet eerder weg, moet je bijna altijd komen en kan je niet rustig kijken naar voetbal daar zijn de andere vakken voor!

11-04-2017 17:00

Murph +963

ik heb kaart voor 127 maar wij zijn naar 129 gegaan zodat ze op 126/127/128 los kunnen gaan op hun manier .

11-04-2017 17:08

rodnet +10329

Tsja jongen, ik heb 10 jaar op de F-side gestaan en ik ontzeg helemaal niemand het recht om tot na de wedstrijd te blijven. Dat deed ik zelf ook (tenzij we met 3-0 achterkomen, dan ga ik weg) maar iedereen heeft het recht om zelf te bepalen wanneer hij komt en gaat en daar hebben allerlei mensen die misschien wel van zichzelf vinden dat ze 'betere' fans zijn gelukkig helemaal niks mee te maken.

11-04-2017 17:09

rodnet +10329

Lijkt me lulkoek. Ik ben in alle 10 jaar dat ik op de F-side stond prima in staat geweest van het voetbal te genieten. Als dat niet meer kan kun je waarschijnlijk net zo goed naar de Toppers gaan als naar Ajax. Voor mij en gelukkig voor velen met mij draait het om Ajax en om voetbal.

11-04-2017 17:14

Dick +854

allang niet meer. Vak M was harde kern. Met Kluivert in de hekken thuis tegen Utrecht@

11-04-2017 19:41

strafschop +3

Verder ook niemand die jou verplicht een seizoenskaart te kopen. Het lijkt me toch vooral dat het recht om te kunnen verlengen op hetzelfde stoelje een gunst is en een stukje klantenbinding.

11-04-2017 17:01

rodnet +10329

Het recht op verlenging is uit het oogpunt van klantenbinding inderdaad heel verstandig van Ajax. Blijft het feit dat wanneer ik een seizoenkaart koop, ik gewoon het recht heb om daar gebruik van te maken, niet de plicht.

11-04-2017 17:50

strafschop +3

Niemand die jou verplicht om ook maar 1 wedstrijd te bezoeken met je seizoenskaart. Alleen als jij een verlenging wilt voor dat stoeltje dan zal je een x aantal wedstrijden aanwezig moeten zijn met dit voorstel.

11-04-2017 20:26

AFCAsphere +9

Als je niet wilt zingen dan moet je gewoon geen seizoenskaart in het sfeervak nemen, heel simpel. En je begrijpt hopelijk ook wel dat als mensen zo vaak wegblijven als ze willen, dat Ajax dan ook geld misloopt van al het voedsel en merchandise die niet word verkocht in het stadion.

11-04-2017 17:03

rodnet +10329

So be it, dan nog heeft ieder individu het volste recht te doen wat hij of zij wil met zijn of haar zelf verworven kaartje.

11-04-2017 17:05

Altijdbrutaalenarrogant +1

weet jij wel wat een sfeervak is?

11-04-2017 17:09

rodnet +10329

Ja hoor, en ik weet ook dat zo'n uitvinding in die betonnen bunker van een Arena helaas nodig is. De Meer was 1 groot sfeervak.

11-04-2017 17:11

Murph +963

ja of vak ss olympisch stadion dat was sfeer

11-04-2017 17:13

rodnet +10329

Bij een fatsoenlijke pot (pakweg een 8-2 tegen onze vrienden uit Rotterdam-Zuid) was het daar best sfeervol ja.

11-04-2017 17:17

Murph +963

dan ben jij niet alle wedstrijden geweest .

11-04-2017 17:23

rodnet +10329

Alle wedstrijden waarvoor mijn seizoenkaartje geldig was wel (en dat was toen inclusief Europa Cup) en daarnaast het Amsterdam toernooi.

11-04-2017 17:30

Murph +963

dat waren tijden .

11-04-2017 17:32

rodnet +10329

Cruijff als trainer, dat waren inderdaad tijden.

11-04-2017 17:37

Murph +963

absoluut waar

11-04-2017 17:37

Morrissey +2

Dat waren prachtige tijden.

11-04-2017 18:03

Murph +963

Waar het een vak vol fakkels was en de 100000 klappers aan de hekken hingen.en het hele vak met sjaaltjes omhoog stonden .

11-04-2017 17:16

rodnet +10329

Ik gun ieder zijn individuele beleving van sfeer. Persoonlijk vind ik een voetbalsfeer niet perse afhankelijk van de hoeveelheid vlaggen, toeters, bellen en vuurwerk buiten het veld.

11-04-2017 17:35

skinny hein +0

De Meer was ook dood tot begin jaren 90 behalve op F...niet overdrijven.Alsof de hele Meer zong...

11-04-2017 20:18

Dick +854

grote verschil is dat De Meer klein was en kort op het veld. Dat scheelt gigantisch. Maar door 3 hekken en Nato draad door moeten kijken was ook niet alles hoor. Of in het olympisch door de trappenhuizen lopen, wat kon het daar naar pis stinken zeg....

11-04-2017 20:59

rodnet +10329

Wat ik betoog is dat sfeer niet perse met zingen of vuurwerk te maken heeft. En als jij de Meer dood vond ben je blind, doof of beide. Of je bent er in de jaren zeventig en tachtig niet geweest, dat kan ook. De successen van de jaren negentig hebben van heinde en ver een hele extra kudde successupporters aangetrokken en blijkbaar hadden die andere behoeftes qua sfeer dan de perfecte voetbalsfeer die er in de Meer hing.

11-04-2017 21:06

AFCAsphere +9

Eigenlijk bepalen de jongens op het sfeervak wat er gebeurd. Als je niet wilt meezingen en springen vragen ze je om achteraan of aan de zijkant te staan, dat is geen probleem... toch? Vind ik wel zo logisch. Alle fanatieke fans dicht bij elkaar, dat was ook het plan van Ajax. Als je rustig de wedstrijd wil kijken dan kan dat op de lange zijde of op de 2de ring.

11-04-2017 20:36

rodnet +10329

Mee eens

11-04-2017 21:00

Ferd +38560

Ajax loopt niets mis. Ajax is huurder. De horeca is door de arena verhuurt. De enige die geld mislopen zijn de horeca ondernemers en de merchandise verkopers

11-04-2017 18:18

AFCAsphere +9

Ik weet het niet zeker, maar lijkt me toch dat ook Ajax winst verdient aan de horeca? Ik weet nog dat je van die Ajax/Arena prepaid cards moest kopen om eten te kopen. Weet niet of dat nog steeds zo is, maar had het idee dat Ajax er wel aan verdiende.

Overigens verkoopt Ajax zelf ook merchandise, dus die lopen daar wel degelijk geld van mis.

11-04-2017 20:34

booya4afca +115

Wat een grote onzin zeg.
Er is vandaag de dag een wachtlijst (10 jaar) voor mensen die naar de F-Side willen.

Op het moment dat mensen deze aanschaffen maar niet gebruiken mogen ze best maatregelen nemen hoor.

11-04-2017 17:24

rodnet +10329

Dus als je ergens voor hebt betaald moet je daar ook verplicht gebruik van maken? Je koopt een recht maar je krijgt een plicht? Lijkt me niet erg logisch. Als ik fiets koop verplicht dat mij ook niet om iedere dag te fietsen of zelfs maar op de fiets naar mijn werk te gaan.

11-04-2017 17:44

Leviathan +168

Die fiets is je eigendom en een stoel in de arena niet. Tegen een vergoeding mag je Ajax supporten en op een stoeltje zitten of in het geval van Zuid staan waarschijnlijk met als eis dat je ook wel vaak genoeg komt. Wat is daar zo raar aan? Er werken wel meer dingen zo

11-04-2017 17:55

rodnet +10329

Je hebt natuurlijk een punt maar wat mij bij deze discussie heftig tegen de borst stuit is de betweterigheid van die supporters die zich beter wanen dan andere supporters omdat ze toevallig harder schreeuwen, braaf tot het einde blijven en altijd op tijd op hun plaatsje staan of zitten.

11-04-2017 18:12

Ferd +38560

Prima: ik lease een auto, ben ik dan verplicht iedere dag met de auto te rijden?

Ik heb een maandtrajectkaart voor de trein, moet ik dan iedere dag met de trein?

11-04-2017 18:23

AmsterdamFM +1

Wat een vergelijking. Een seizoenskaart voor de F-Side is een voorrecht dat je hebt als Ajacied. Van voorrechten dien je zoveel mogelijk gebruik te maken. Al ben ik van mening dat iedere seizoenskaarthouder, welk vak dan ook, het dient te zien als voorrecht.

11-04-2017 18:04

Robinjo1988 +1

Dan leen je je kaart uit aan iemand die WEL graag gaat. Dan heb je ook geen lege plekken in het stadion. Is toch niet zo moeilijk ofwel? En eerder weggaan vind ik sowieso triest en daar begrijp ik helemaal niks van. Maar dat moet je inderdaad zelf weten.

11-04-2017 17:59

rodnet +10329

Dat zou je kunnen doen, sterker dat is een uitstekend idee maar dan nog is het geen verplichting.

11-04-2017 18:05

Fredschuit1 +1536

Hehe terecht! Als het aan mij ligt doen ze dat bij heel 't JC Stadion. Als mensen niet kunnen moeten ze dat ook op tijd aan kunnen geven, zodat Ajax dat in verkoop kan zetten en de Scc zijn afwezigheid compenseert.

11-04-2017 16:37

Murph +963

dacht dat alleen de vakken 126/127/128 voor de nog fanatiekere supporters zouden zijn.

11-04-2017 16:34

henwildie +1

Er staan ook kantoren en woningen leeg. Zo werkt onze vrije markt. Lege plekken is zeker een nadeel, maar dit is helaas geen toegestane oplossing.

11-04-2017 16:30

afcas +3791

ajax kan gewoon regels stellen aan bezoekers zoals ze al doen. niet mogen roken bijvoorbeeld. kan je ook je seizoenskaart voor verliezen als je je daar niet aan houdt... woningen en kantoren staan ook mede leeg door de eisen die de eigenaar stelt aan huurders.

11-04-2017 16:37

Murph +963

haha het niet mogen roken is ook goed gelukt.

11-04-2017 16:41

Murph +963

wanneer Ajax alle regels op Zuid H zou naleven staan er straks alleen nog gasten met gele jassen met Ajax logo.

11-04-2017 16:47

Christiano91 +0

Lijkt me juridisch niet haalbaar.
Er is gewoon betaald voor de kaart, eigenaar mag voor de rest zelf doen met zijn kaart wat hij wil.

11-04-2017 16:26

Mözil +2533

Dat ligt eraan wat je voor eisen stelt bij de koop/verlenging van een seizoenkaart lijkt me toch?

11-04-2017 16:28

skinny hein +0

gewoon dus een extra regeltje toevoegen bij de voorwaarden....`hierbij ben ik verplicht blablabla...` .Je tekent ervoor,klaar.

11-04-2017 16:29

AFCAsphere +9

Een goed idee, vind ik persoonlijk. Als je niet kan of wilt opdagen bij een thuiswedstrijd, dan kan je gewoon je kaart uitlenen via die kaartenmarkt die Ajax zelf heeft opgezet. We zien toch allemaal liever een vol Johan Cruijff Stadion? Doe dan een beetje moeite om zelf aanwezig te zijn, of simpel die plaatsen aan te bieden aan iemand anders.

11-04-2017 16:22

CrazyJew +1

Is juridisch niet haalbaar ben ik bang

11-04-2017 16:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.