Van 't Schip gematigd tevreden met gelijkspel: 'We zijn uit de dood opgestaan'

door Jon van Dam 215

Bron ESPN

Van 't Schip gematigd tevreden met gelijkspel: 'We zijn uit de dood opgestaan'

door Jon van Dam 215

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

John van 't Schip is van mening dat Ajax tegen FK Bodø/Glimt uit de dood is opgestaan. De oefenmeester is blij met het gelijkspel dat over de streep werd getrokken, maar heeft weinig positieve woorden over het vertoonde spel.

'We zijn uit de dood opgestaan', begint de trainer tegenover ESPN. 'Met 2-2 ben je dan heel blij. Maar vooraf hadden we dat niet ingecalculeerd, ondanks dat we tegen een goede ploeg speelden. Een ploeg die heel gedisciplineerd is en veel loopjes maakte. Dat deden wij in de eerste helft niet, we kwamen er helemaal niet doorheen. We speelden de bal rond, maar erdoorheen komen door middel van diepte loopjes lukte niet. Wij hadden alleen wat schoten, terwijl zij heel efficiënt waren. Ze straften ons af op een manier waar we het over gehad hebben.'

Vervolgens zoomt Van 't Schip in op de Noorse doelpunten. 'De back ging binnendoor en speelde Grønbæk aan, die trouwens een fantastische speler is. Toen kwamen ze er heel snel uit een maakten ze het goed af. Bij de tweede goal gaf Tristan, ondanks dat hij een hele goede wedstrijd speelde, een cadeau weg. Dat zit een beetje in zijn spel opgesloten en dat mag niet gebeuren. Hij verliest daar de bal en met een beetje geluk maakte Grønbæk het koelbloedig af.'

De trainer van Ajax geeft aan dat de Amsterdammers in de laatste fase alles of niets gingen spelen. 'We krijgen die penalty en zij een rode kaart, het publiek ging erachter staan. Het was wel heel goed om te zien dat zij de ploeg tot het einde steunden. Zij gaven de extra energie om door te gaan en de 2-2 te maken.'

'Veel spelers haalden hun normale niveau niet'

Van 't Schip wordt vervolgens gevraagd of de doelpunten van FK Bodø/Glimt makkelijker voorkomen hadden kunnen worden. 'We hebben het er over gehad en dan moeten we sneller terug als team. We zijn geen team om achteruit te lopen en te gaan verdedigen. We hebben het continu over de balans en hoe we moeten drukzetten. Vandaag waren zij (FK Bodø/Glimt, red.) een stuk efficiënter dan wij. Het is gewoon een stugge ploeg die goed in elkaar steekt. Wij kwamen daar moeilijk doorheen. Ook omdat veel spelers niet hun normale niveau haalden.'

De wissel van Devyne Rensch voor Borna Sosa in de rust is volgens Van 't Schip gemaakt vanwege de fitheid van gelegenheidslinksback. 'We hadden het idee dat hij een uur kon spelen, maar in de rust kregen we te horen dat het beter was om hem eruit te halen. Toen hebben we Hato terug in het centrum gezet en Sosa op linksback.'

Van 't Schip zette Hlynsson in tweede bedrijf op vertrouwde plek

Dat het in de eerste helft niet liep heeft volgens de trainer ook te maken met de positie van Kristian Hlynsson. De IJslander stond opgesteld als linksbuiten tijdens de eerste helft. 'Het had er een beetje mee te maken dat Kris op links stond, normaal staat hij op rechts met Berghuis en Tristan. Dat hebben we de tweede helft proberen te herstellen, door hem daar weer neer te zetten en Carlos erin te brengen. Ons voetbal was vandaag niet voldoende', besluit de oefenmeester.

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxHoorn +32989

Ik heb een tergend slecht Ajax gezien.

Ligt het allemaal aan Schip? Nou, niet persé maar er zijn weer cruciale punten waar de tactiek niet goed genoeg is.

In ieder geval wat Ajax grandioos mist, en de reden waarom Ajax de komende 2 jaar geen kampioen gaat worden is als volgt:

Bij Ajax denken ze dat ze ervaring nodig hebben. Want dat geklungel is puur ervaring volgens de beleidsmakers. Wat echt complete bullshit is. Dit team is qua leeftijd meer ervaren dan de succesjaren onder Bosz en Ten Hag. Ajax gaat zometeen zoeken naar een ervaren back en een ervaren verdediger. Allemaal leuk en aardig maar Ajax komt voetballend vermogen tekort. Ajax is gegaan van Schone, Ziyech, Frenkie, Neres, Tadic en Van de Beek naar een houthakkers elftal zonder ook maar echte technische specialismes. Er is niemand die zijn man uit kan spelen, er is niemand die elke wedstrijd creatief is en er zijn op het middenveld nauwelijks bovenmatige passers aanwezig.

Wat ga je krijgen met veel ervaring? Een nog stroperiger Ajax.

Waarom wordt dit niet gezien. Daarom hoop ik ook dat dit jaargang Fitz Jim, Vos, Mannsverk kansen gaan krijgen om dat middenveld te verbeteren. Maar ook voorin heb je vrijwel alleen maar spelers die niet voldoen.

Bergwijn vind ik een dramatische speler, Forbs kan er echt helemaal niks van, Berghuis is altijd afwezig en we hebben sowieso geen 2e rechtsbuiten. Vervolgens vind ik Akpom een parodie op een voetballer. Brobbey en Rijkhoff ben ik wel positief over.

Volgens mij moet je als Ajax zijnde accepteren dat je nu in een fase komt waar je 1/2 jaar moet bouwen naar een nieuwe topploeg. Dat houdt in toptalent aantrekken, die ontwikkelen en daaromheen met CL geld spelers halen met meerwaarde in de categorie 25-31.

16-02-2024 12:59

Ajax34 +4055

Gelukkig heeft hij Berghuis niet gewisseld.

16-02-2024 12:41

DD +6407

John ga nou eens bouwen aan een elftal. Stop met de spelers die niet bij ons passen. Een ajacied hoort iig comfortabel aan de bal te zijn en niet zenuwachtig te worden als die onder druk wordt gezet. Seizoen is al kapot dus ga bouwen met de gasten waarmee we verder willen: Ramaj, Gooijer, Kaplan, Hato, Rensch, Henderson, Vd Boomen, Hlynsson, Berghuis, Brobbey, Godts.

En ja dan verliezen we ook vast wel wat potjes... maar dan gaan die gasten wel beter worden. Bouwen maar!!!!

16-02-2024 12:24

ElFlaco +3651

Het wordt tijd voor fundamentele veranderingen in onze manier van voetballen. Er wordt veel te weinig gelopen en er is geen enkele afspraak te bekennen in de manier van voetballen zowel in balbezit als bij balverlies. Eigenlijk beschamend als je bedenkt dat we het hier hebben over zwaar betaalde profs die hiervoor de hele dag de tijd hebben om te oefenen.
Met de spelers die wij momenteel hebben is 4-3-3 geen goed systeem. Je in principe beste speler staat geïsoleerd aan de rechterkant en krijgt 4 ballen per helft. Je hebt geen echt goede buitenspelers dus ik zou gaan voor 3-5-2 of een variant hierop. De namen kan iedereen zelf invullen maar Berghuis moet op 10 daarachter een lopende 8 (Hlynsson?) en Henderson op 6. Aan de zijkanten lopende mensen met een voorzet (Sosa en Gaaei?) en voorin Akpom en Brobbey. Achterin Hato Rensch en Vos. Zoiets Schip?

16-02-2024 11:15

Steffenhagen +37930

Terecht dat hier wordt gepleit voor Dave Vos . Daar zie je wel dat er afspraken zijn over hoe er gespeeld moet worden . Anders wordt het als dat spelers zijn als berghuis , Taylor en Bergwijn die helemaal geen zin hebben om hard te rennen . Kan vos de strijd al aan met dat soort pseudo vedetten of gaat hij - net als schreuder , Steijn en Heitenga- dat uit de weg

16-02-2024 11:07

Steffenhagen +37930

Ajax is kwaliteitsarm : in het management , in de technische staf , in de scouting en op het veld . Alleen de commerciële afdeling is CL niveau , maar ook die zetten een stap terug als het voetbal zo treurig blijft . Dit Ajax is alleen nog in naam een topclub

16-02-2024 11:00

Ferd +38562

in de supporters ook, jij bent daar een prima voorbeeld van, altijd negatief, altijd zeiken.

18-02-2024 07:19

Steffenhagen +37930

Heb je onder een steen gelegen de afgelopen twee jaar ?

18-02-2024 09:36

Ferd +38562

jij hebt in de azijn gelegen de afgelopen 20 jaar.

20-02-2024 05:04

Dennisvm +1761

Ook Henderson valt me een moment tegen bij de 1e goal. Er lopen 3 man tegelijk terug met de uiteindelijke doelpuntenmaker. Henderson achteraan dus met overzicht. Die moet Taylor toch op zn flikker geven dat ie niet zo terug sjokt en die passlijn afschermt. Als ie even aanzet hadden ze die bal nooit breed kunnen leggen. Dat moet Taylor zelf sowieso al inzien, maar Henderson had dit ook moeten coachen. Dat is exact de reden dat hij gehaald is.

16-02-2024 10:55

ElFlaco +3651

Gisteren in het stadion. Begin geweldige sfeer. Daarna steeds minder ; doodgeslagen door een werkelijk erbarmelijk slecht Ajax. In de blessuretijd vlamde de hoop op en werd het een heksenketel de laatste 7 minuten. Aan het publiek ligt het niet we willen zo graag. Maar als je tegen een Noorse tegenstander die twee maanden geen competitie duel speelde zo slecht voorbereid en zonder plan de strijd aangaat ligt het toch echt aan de technische staf. Ze hebben nergens een antwoord op en worden steeds tactisch afgebluft zoals in de duels tegen Heerenveen en Bödö. Wordt tijd om eens in de spiegel te kijken heren!

16-02-2024 10:51

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

De bodem is dit seizoen bereikt vanaf nu gaan we stapje voor stapje omhoog let maar op......

16-02-2024 10:48

Steffenhagen +37930

Helaas we gaan nog wel een beetje zakken op de ranglijst

16-02-2024 11:01

Nadamesmo +2266

Noorse dagbladen over Henderson:
Zwaar tegenvallend, kon het tempo niet aan en werd alsmaar gefrustreerder.
Dat is nu eens man en paard noemen.
Zelden zo'n dure, overbodige aankoop zonder restwaarde gezien.
Alleen wat leuke interviews en wat geroep tijdens wedstrijden dat Ajax uiteindelijk zo'n 20 miljoen gaat kosten. Dure grap.

16-02-2024 10:35

Sampaoli +39261

Hendo verdient 4,5 miljoen per jaar. Pakketje kost dus in totaliteit 11-12 miljoen. Bijna de helft van wat jij beweert.

Het is ook nog wat vroeg om hem weg te zetten als ‘overbodig’? Zijn waarde gehad tegen PSV en ik vond hem tegen Heerenveen en Bodo bij de bovenkant horen.

16-02-2024 10:42

Nadamesmo +2266

Tegen PSV alleen wat gebaartjes en geroep gezien en tegen Heerenveen liep hij zich alleen maar te verstoppen.
Rendement hield niet over en was dus nauwelijks meetbaar.

PS
Je vergeet dat PSV liefst 6 spelers miste waarvan 5 als sleutelspeler beschouwd kunnen worden.
Dat resultaat leidt nogal eens tot struisvogel analyses.

16-02-2024 11:34

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Is geen aankoop koste niks heeft alleen een te duur salaris

16-02-2024 10:43

Nadamesmo +2266

Plus het tekengeld wat door iedereen vergeten wordt.
Henderson en z'n management zijn niet helemaal gek.

16-02-2024 11:31

Mokum31 +6141

Lekker karten en paintballen vandaag
Later op de dag flipover erbij en dan lekker tegen nec met zelfde opstelling als gisteren
Komt vast goed

16-02-2024 10:33

JohnnyHeitinga3 +8016

Rulli
Rensch Sutalo Hato Kaplan Sosa
Henderson Berghuis Van den Boomen
Brobbey Akpom

Het is allemaal niet zo moeilijk, Schippie. Met je Taylor en kleuter Hlynsson.

16-02-2024 10:13

Steffenhagen +37930

Dan heb je dus niks opgelost als je geen spelopvatting en geen speldiscipline hebt . Weer een opstellinkje maken helpt geen ene moer

16-02-2024 11:02

Strawb Choco +1643

Sutalo.. meest verdwaalde speler ooit in het ajaxshirt

16-02-2024 12:43

Anti-040-Loserclub +1893

Je mag God op blote handen bedanken dat Taylor gewisseld is voor Branco, anders was het nooit meer 2-2 gelijk geworden. Beste wissel in 1,5 jaar!

16-02-2024 10:12

Apoc9 +1671

Met het verstrijken van de tijd ben ik er steeds meer van overtuigd dat Schip totaal niet geschikt is voor deze functie. Ik vind het echt ongelofelijk dat in de bijna 4 maanden dat Schip in charge is er nog steeds geen degelijke organisatie staat.

Ja, de spelers moeten het doen, en deze spelers zijn niet geweldig, maar ik dat als je bij wijze van spreken Dick Advocaat voor de groep zet je die organisatie wel snel staat.

Ik hoop echt dat Schip snel iets vindt, van mijn part wordt het counter voetbal. Op deze manier ga je ook geen 4e worden.

16-02-2024 10:12

twynestar +28524

Waarom is dat zo ongelooflijk. Als er in de 20 maanden daarvoor ook nooit een goede organisaties stond?

16-02-2024 10:12

Apoc9 +1671

Wat wil je daarmee zeggen? Schip valt wat mij betreft in het rijtje luchtfietsers, net als de voorgaande 3 trainers. Maar omdat Schip een ajacied is mag je dat niet zeggen.

16-02-2024 10:16

twynestar +28524

Wat is daar dan zo ongelooflijk aan?

16-02-2024 10:19

Lunsdale +6388

Schreuder, Heitinga en Steijn waren ook niet bepaald een succes. Dat zij nog slechter zijn maakt van 't Schip niet ineens goed genoeg.

16-02-2024 10:20

JohnnyHeitinga3 +8016

Taylor haalde zijn normale niveau wel, als één van de weinigen.

16-02-2024 10:07

twynestar +28524

Inderdaad, daar krijgt ie dan weer de credits niet voor. Zal wel door zijn domme bakkes komen.

16-02-2024 10:13

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Denk dat er straks veel clubs op zijn handtekening asen.🙏👍😁

16-02-2024 10:46

jokers +1175

Als in je de spel zit ingesloten dat je cadeautjes weg geeft en je weet dat als trainer..

Je bent weg gespeeld.

En het antwoord.
Tactisch is Sosa voor Rensch.
Forbs voor Akpom daar begin je niet mee omdat Heerenveen zo slecht was. En dan doe je het nog maar een keer.

En na 90 minuten heerenveen 70 minuten Bodo waarbij je zelf zegt de linies worden niet bereikt.
Bedenken vier man laten we eens wat aan het middenveld doen.

CHAPEAU

16-02-2024 10:02

MitsjollAjax +1241

Laatste 8 wedstrijden al 2x de 1 gehouden!

16-02-2024 09:44

Dolblij +45416

Na dit seizoen echt een tactisch sterke trainer voor de groep. Schip gaat dit niet klaarspelen.

16-02-2024 09:43

Craain +4968

Berghuis is ook de probleem, hij is veel te voetballer om profvoetballer te zijn, net als Barry van Galen, dezelfde categorie.

16-02-2024 09:39

7172AFCA7395 +10334

Ik wil er niet teveel woorden meer aan vuil maken, maar lijkt me dat het merendeel hier ook wel ziet dat deze trainer ook niet de oplossing op lange termijn is.

16-02-2024 09:38

Yeshyeshyall +10974

Snap ook niet helemaal hoe het dan zit met Maduro. Schip is een goede people manager maar Maduro was toch tactisch zo’n enorm talent? Vond hem ook goed overkomen die twee wedstrijden dat hij de leiding kreeg maar zowel onder Stein als onder Schip zie je er niks van terug

16-02-2024 09:27

Craain +4968

Maduro als tactisch enorm talent?? Als speler maakte hij tactisch ook veel fouten. Als interim trainer ook veel fouten.

16-02-2024 09:38

Yeshyeshyall +10974

Als speler vond ik dat wel meevallen. Als trainer heb ik heb geen moment gevolgd, als analist vond ik hem vooral open deuren intrappen. Maduro werd toen hij bij Ajax begon als assistent en daarvoor enorm omhooggeschreven als zijnde een groot talent die ook tactisch sterk is. Ik vond hem wel verrassend goed overkomen toen ie even hoofdtrainer was maar als je dat team ziet zwalken wedstrijd na wedstrijd vraag je je wel af of hij uberhaupt iets toevoegt

16-02-2024 20:43

AFCRick +11720

Het is dat de noorse verdediger de fout inging, anders hadden we tegen een noors team in de voorbereiding met 0-2 verloren!

16-02-2024 09:18

TontoKarnaggel +42537

Gisteren voor de zoveelste keer een team met een plan tegen 11 spelers zonder enig idee zien voetballen....

16-02-2024 09:16

ErikAjax1983 +717

Poh Schippie, je maakt nu niet de allerbeste indruk met het oog op komend seizoen. Het is erg wankel en het lijkt van geluk aan elkaar te hangen. Niet helemaal des Ajax misschien maar ga gewoon met 2 spitsen spelen....Als je geen goede buitenspelers hebt, stel ze dan ook niet op.

16-02-2024 09:14

Robbie78 +3800

Precies, je past je systeem aan, aan je beschikbare spelers, i.p.v. andersom. Maar wij stellen nog eerder Pasveer als linksbuiten op, dan dat we afstappen van 4-3-3.

16-02-2024 09:31

Gewoon Gijs +18422

Analisten op tv hebben duidelijk scherpe blik dan Schip. Bode was gelukkig juist niet efficiënt anders ga je er 1-5 af. We zijn geen team om achteruit te lopen? Nou ook duidelojk niet vooruit te lopen. Bijna elke pot 2 tegentreffers, tegen alle ploegen. Lugt aan veldbezetting oa en dat is taak trainer. Ik mag Schip graag, maar hij mwakt Ajax natuurlijk niet beter.

16-02-2024 09:12

AFCACruijff14 +162172

Zoveel kansen had Bodo niet. Alleen op het eind nog 1 op de 0-3. Ajax was barslecht maar had ook kansen.

16-02-2024 09:21

Mokum31 +6141

Gematigd tevreden
Dat is Ajax anno 2024
We mogen blij zijn als we ons plaatsten voor europees voetbal volgend seizoen

16-02-2024 09:11

Multi +33350

Tactisch blijft van 't Schip gewoon fout op fout maken. Hij blijft eigenwijs vasthouden aan zaken die niet werken:

- Taylor die veel te diep staat en niet de verbindingsspeler is tussen de linies. Aanvallend kunnen we de bal niet kwijt en verdedigend is hij overal te laat.
- Sosa en Forbs samen op de zelfde kant werkt niet, beide willen het liefst tegen de lijn aan staan in aanvallend opzicht, waardoor ze elkaar in de weg lopen.
- Forbs, als je hem opstelt, stel dan ook iemand op het middenveld op die hem weg kan steken op snelheid. Want hij maakt vaak zat de loopactie, maar niemand die de bal durft te geven.
- Tahirovic en Henderson staan op een eiland op het middenveld. Zij moeten/moesten de hele breedte van het veld verdedigen in hun eentje, omdat een Taylor en Hlynsson veel te diep staan en constant te laat zijn.
- Durf tactische eens in te grijpen en iets anders te proberen, in plaats van constant dezelfde spelers de schuld te geven dat het niet loopt! Ook van een team dat kwalitatief minder is kan je een eenheid maken. Ze moeten alleen gebruik maken van elkaars krachten in plaats van elkaars gebreken nog meer blootleggen. Ja Sosa is geen topverdediger, maar kan prima aanvallen. Zet er dan ook een middenvelder neer die hem ondersteunt.
- En tot slot, geef spelers eens een kans. Fitz-Jim, waarom hebben we die terug gehaald. Taylor mag het hele seizoen al aankloten, maar toch krijgt hij geen kans. Tahirovic hetzelfde verhaal, net voor de komst van Henderson speelde hij prima, maar hij wordt direct geslachtofferd en Taylor blijft staan.

Schip je bent een top gozer en enorm bedankt wat je nu voor ons doet en vooral hebt gedaan in moeilijke tijden, maar tactisch ben je enorm zwak.

16-02-2024 09:01

Sampaoli +39261

Prima uiteenzetting en het lijstje kan nog een stuk langer zijn, helaas.
- Het slopen van een goed werkende rechterflank door Hlynsson daar weg te halen.
- Hato als wingback achter Hlynsson.
- Akpom als 10 of linksbuiten.

En dan zijn dit nog louter fouten wat betreft selectiebeleid. Laat staan de tactische fouten zoals pressie-momenten, omschakelingen en opbouwpatronen. Maar dat ligt nog veel dieper.

16-02-2024 10:48

Multi +33350

Qua sfeer zal het best veel beter verlopen, dat merk je ook aan de jongens. Maar tactisch hebben de staf en de spelers echt nog geen groei gemaakt. En zelfs met kwalitatieve zwakke spelers zou je dat moeten kunnen doen.

Ik mag echt hopen dat we voor een andere trainer gaan en Schip lekker een andere functie binnen de club geven. Want het is en blijft een top kerel, maar het is gewoon geen goede tacticus.

16-02-2024 11:28

4Ever14 +6634

"En zelfs met kwalitatieve zwakke spelers zou je dat moeten kunnen doen."

Dat heeft Bodo gisteren laten zien, zou daarom als Ajax zijnde weer een poging wagen voor Knutsen.

16-02-2024 12:55

Polifinario +2101

Voortaan ook een middenveld neerzetten John!

16-02-2024 09:00

BattieSr +2455

"Gematigd tevreden" Ben fan van Schip (als persoon), maar dit kan je na zo'n wedstrijd gewoon niet zeggen. Het was niet om aan te gluren!

16-02-2024 08:51

Koekie87 +21012

Is niet te hopen dat van 't Schip volgend jaar voor de groep staat onder het mom van Ajax DNA, jongen van de club en noem het allemaal maar op.

16-02-2024 09:27

BattieSr +2455

Helemaal eens. Groot respect voor hem, maar toch niet te handhaven

16-02-2024 10:56

DEELM +11891

Deze analyse is wel echt heel matig hoor. Wat standaard algemene termen als onder ons niveau (wat al heel laag is), kwamen er niet doorheen en loopjes. Ben blij dat Van 't Schip gekomen. Is, maar ik hoop wel dat Ajax volgend seizoen durft te gaan voor een trainer met meer tactisch vermogen. Die Knutsen toonde in één wedstrijd al aan over meer tactisch vermogen te beschikken. Ajax werd bij vlagen volledig ontmanteld en dat door een ploeg die niet eens in competitie is.

16-02-2024 08:47

Barric +771

Heel apart, als meerdere spelers al 2 wedstrijden op rij hun normale niveau niet halen. Dan zal het vermoedelijk qua tactiek ook niet helemaal goed gaan!

16-02-2024 08:41

DEELM +11891

Je zou denken dat ze door 't punt en 't spel tegen PSV vertrouwen getankt zouden hebben, maar dat vertrouwen vertaalt zich blijkbaar uit in gemakzucht en laksheid.

16-02-2024 08:49

MitsjollAjax +1241

Wij willen ze de eerste nederlaag bezorgen: aldus leider Rensch

16-02-2024 09:33

StefanPettersson87 +1013

Hopelijk gaat van het Schip de strategie wijzigen en spelen we vanaf nu met een ander meer verdedigend systeem. twee aanvallende middenvelders is simpelweg te veel gevraagd en te risicovol voor dit Ajax (zeker als 1 daarvan Taylor is en al bijna het hele seizoen te weinig brengt).

Of 4-3-3 met maar 1 aanvallende middenvelder (Hlynsson) of zelfs een 4-4-2 . Dit elftal krijgt te veel tegendoelpunten tegen en mist balans.

16-02-2024 08:33

DEELM +11891

Roep al tijden dat Ajax met een dubbele 6 moet gaan spelen. Nu krijgen de verdedigers de bal al amper bij de 6 en verdedigend heb je nu ook maar één middenvelder die mee verdedigd. Met het soepzooitje daarachter is dat gewoon te weinig.

16-02-2024 08:52

Man40 +1431

Dat hij het woord tevreden durft te zeggen zegt genoeg over de trainers vakmanschap van van ‘t schip

16-02-2024 08:25

FysioPat020 +25997

Het is eigenlijk te hopen dat we niet doorgaan want deze ploeg gaat geen enkele stap maken onder deze onbenul van een "trainer". Dit wil toch niemand op deze aardkloot in een eventuele kwart-of halve finale zien??
Om je dood voor te schamen.

16-02-2024 08:20

RvhC74 +5371

John met alle respect maar bent niet goed genoeg voor Ajax als trainer.

Er zit totaal geen idee achter, tactisch zullen we het er helemaal niet over hebben en verbetering zie ik al helemaal nergens.

Sinds Bogarde door Sar is weggestopt is de verdediging totaal niet meer stabiel, let wel een gatenkaas

De assistenten die er zitten zijn totaal geen meerwaarde en Ajax moet maar ff kappen dat iedereen zijn eigen assistenten mee kan nemen.

Ga eens bouwen aan stabiliteit, mentaliteit, inzet, beleving, teamspirit etc

Dit Ajax is ten dode opgeschreven met dank aan Sar, Hendriks, Mislitat en de incapabele directie

Kroes snel beginnen met puinruimen en wederopbouw

16-02-2024 08:15

KarimB +11642

Met dat.eigen assistenten mee nemen zo mee eens. Kijk naar de Wolff bij Feyenoord. Er zit daar standaard iemand op de bank ( onder meerdere coaches)die je helemaal kapot maakt.als je zo als.gisteren speelt ipv dat lieve gedoe

16-02-2024 11:36

Siemjo +7911

Gezien het spelbeeld kan je zwaar ontevreden zijn. De slag wordt op het middenveld verloren waardoor de verdediging te veel onder druk komt te staan. Taylor doet aanvallend en verdedigend niet mee en is eindelijk terecht gewisseld. Bij Hlynsson wordt het teveel zoveel wedstrijden achter elkaar.

16-02-2024 08:13

stefaanovic +2708

Ik zat niet ver achter john en heb het volgende geconstateerd:

Ieder moment dat spelers konden drinken aan de zijlijn stond knutsen zijn spelers te coachen, instructies te geven en motiveren.
John zat of op zijn stoel of stond te vergaderen met maduro maar met de spelers bezig zijn ho maar.

Hij leek zelf wel een doodvogeltje

16-02-2024 08:09

DamskoStrijderss +9711

We hadden net zogoed 0 2 kunnen verliezen want met jou tactische onwetendheid komt dit nooit meer goed. Armpjes over elkaar en beteuterd kijken maar.

16-02-2024 08:08

023Haarlem +3299

Je moet je kapot schamen John.
Tot aan de 80e minuut speelde Ajax zo slecht.
Het had op dat moment zomaar 0-3 kunnen zijn.
Taylor staat al maanden lang niks op het middenveld te doen.
Gelukkig is van Boomen terug.

Henderson, van Boomen;
Berghuis;
Godts, Brobbey, Bergwijn;

16-02-2024 08:01

Craain +4968

Hlysson ipv Berghuis. Berghuis doet het altijd maar wat... Verdedigend uitermate zwak

16-02-2024 09:43

ajaciedje90 +60232

Afgelopen maandag stelde ik voor om Dave Vos wat gastlessen druk zetten te laten geven bij Ajax 1. Ondertussen ben ik op het punt dat je hem beter nu aan het roer kan zetten. Man man man. Wat een slap af treksel van wat een voetbaltrainer anno 2024 moet kunnen en kennen.

16-02-2024 07:58

Benjiben +4527

Het is heel duidelijk ballans op het middenveld is er niet, speel van mij part met tahirovic - Hendo - van der boomen middenveld dat zijn allen controleurs en houd een keer de 0 daar draait het om bij voetbal dan speel je maar een keer 0-0 dat is nog altijd beter dan 2-2.

16-02-2024 07:55

Edwin Oud +2327

Ipv Henderson zou ik Mannsverk in de basis zetten.

16-02-2024 08:21

BackInBlack +14550

Gematigd?

GEMATIGD??!!

WTF

16-02-2024 07:48

twynestar +28524

uitbundig tevreden was beter?

16-02-2024 08:01

BackInBlack +14550

Ontevreden

Was beter

16-02-2024 09:01

Betuwe85 +20842

Stront geluk gehad je keuzes waren zo slecht op Taylor wisselen na

16-02-2024 07:45

barry1988 +24065

Laten we eens beginnen met Taylor een vaste plek op de bank te geven. En wanneer Rensch weer fit is hem op rechtsback te zetten. Gooijer is een goed talent en hij komt er wel. Voor nu maakt hij mede door zijn nonchalante houding in de passing en het deken te veel fouten.
Verder is te hopen dat Bergwijn snel weer fit is want buiten hem heb je nu geen Ajax waardige linksbuiten.

16-02-2024 07:37

Gooseman +11884

Tegen Jasper en co zondag graag;

Rulli (wat een fout van Ramaj tegen Bodo!!)
Gooijer-Sutalo-Kaplan-Hato
Boomen-Hendo-Tahirovic
Berghuis-Brobbey-Hlynsson

Hlynsson omdat die beter is dan Akpom en Forbs op die plek. Hopen dat Godts weer snel fit is om een alternatief te hebben. Wat zitten we dun in de buitenspelers....

16-02-2024 07:17

HendrikAjax +16862

Ramaj gewoon laten staan. Verder kan dit middenveld echt niet.

16-02-2024 07:23

Artemio +32135

Branco maakte een goede indruk, maar wanneer hij dalijk een paar keer in de basis staat wordt het ook minder.
Aan al de middenvelders van Ajax schort er wel iets aan. Er is niemand echt comfortabel aan de bal en kan kort wegdraaien en versnellen in de dribbel. Ik zie bij Fitz alleen dat soort glimpjes. De rest is lood om oud ijzer. Ik snap dat een type Mannsverk/Henderson nodig is als 6, maar de rest is vervangbaar.
We hebben andere types middenvelder nodig om weer dominant voetbal te kunnen spelen. Anders blijf je zo kloten.

16-02-2024 07:16

HendrikAjax +16862

Een type Mannsverk/Henderson? Dat zijn 2 totaal verschillende type voetballers.

16-02-2024 07:24

Basjuhxd +932

Schip moet ballen tonen en andere keuzes maken.
Taylor berghuis sutalo durf ze te wisselen en een schop onder hun reet te geven.

16-02-2024 07:16

Gooseman +11884

Berghuis is te belangrijk. Door de aanpassing van Schip stond er niemand continue tussen hem en Gooijer waardoor hij geen mogelijkheid had om onder de druk uit te komen. En verdedigen is niet zijn sterkste kant. Doordat er continue 2 spelers op hem stonden bleven de passes op Brobbey ook uit. Slim van Knutsen.

16-02-2024 07:20

Craain +4968

Qua druk zetten speel je met Berghuis een man minder. Hij is type Barry van Galen. Een hele goede voetballer maar niet als profvoetballer.

16-02-2024 09:47

brullie +7046

Verdediging is broos en je kan en mag deze jochies niet kwalijk nemen! Gooijer, man wat een enorme amateuristische fout! Klopt, dat weet hij nu ook. Maar laat hem gewoon staan, net als ooit bij Hato, hij komt er wel.

16-02-2024 07:16

Ajaxbrl +13857

Jongens dit kan toch niet meer langer zo? Ziet Schip het dan echt niet ofzo? Ga in godsnaam met een blok voor die vreselijke verdediging spelen of desnoods met 5 verdedigers, want met deze gatenkaas krijgen we met gemak nog 40/50 goals tegen.

16-02-2024 07:14

brullie +7046

@Ajaxbrl denk je nu echt dat een prof als John dit niet ziet? Natuurlijk wel, maar zeg eens, welke spelers kunnen er wel staan waar we op kunnen vertrouwen? We hebben geen goede verdedigers en daar kan John geen kloot aan doen! Ajax, die kan er wat aan doen. Goeie ervaren verdedigers erbij halen (Mathijs) en BOGARDE er weer bij!

16-02-2024 07:19

Ajaxbrl +13857

Zet om te beginnen even een blok Henderson/Tahirovic voor die slechtste verdediging allertijden.

16-02-2024 07:32

IndoorNinja +1856

Ik denk inderdaad dat John het tactisch vermogen ontbeert om daar een oplossing voor te bedenken. Het probleem is het middenveld. Tahirovic voor Taylor gaat al zo’n verschil maken.

16-02-2024 10:20

HendrikAjax +16862

Als we 5 verdedigers opstellen staat het niet opeens goed georganiseerd bij Ajax achterin. Zeker niet met deze spelers waarvan de meeste nooit in die formatie hebben gespeeld. Het zorgt er wel voor dat we in aanvallend opzicht nog minder bereiken.

16-02-2024 07:27

JoshuaSmits +9650

Hahahahahahah! Sorry mensen! Ik moest in minuut 80 weg en heb tot dit moment niet meer op mijn telefoon gekeken. Blijkt het nog gelijk geworden uiteindelijk hahahaha

16-02-2024 07:02

brullie +7046

@JoshuaSmits haha! dit voorspel je ook niet. Ik zou de mensen willen zien die de TOTO hadden ingevuld met 2-2.....😂

16-02-2024 07:08

koenos1 +7954

Zoals ik. #gelijkspel

16-02-2024 07:10

brullie +7046

@koenos1 haha! gefeliciteerd! Lachen wel...

16-02-2024 07:16

HendrikAjax +16862

Moest in minuut 80 weg? Ja tuurlijk

16-02-2024 07:28

JoshuaSmits +9650

Eigenlijk al rond minuut 70, maar had de tijd niet door.

16-02-2024 07:31

HendrikAjax +16862

Okee ik ken je situatie niet dus ik zou het eigenlijk niet kunnen weten. Maar ik zou me in mijn situatie nooit kunnen voorstellen dat ik op donderdagavond een reden zou hebben om dat kleine stukje eerder weg te gaan.

16-02-2024 11:06

JoshuaSmits +9650

M'n vrouw ophalen van haar werk. Zoals ik al zei: moest eigenlijk zelfs eerder weg, maarja. 😜

16-02-2024 11:10

HendrikAjax +16862

Haha, ja dan valt er niet te onderhandelen.

16-02-2024 12:01

JoshuaSmits +9650

Het enige wat je dan kunt doen is 10 minuten te laat komen. 😉

16-02-2024 12:05

HendrikAjax +16862

Haha, netjes

16-02-2024 12:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.