Van Gaal neemt negen spelers van Ajax op in voorselectie WK

door Bart Veenstra 140

Bron Ons Oranje

Van Gaal neemt negen spelers van Ajax op in voorselectie WK

door Bart Veenstra 140

Bron Ons Oranje

Laatst geüpdatet

Louis van Gaal heeft negen spelers van Ajax opgenomen in zijn voorselectie voor het WK in Qatar. De voorselectie - die in totaal 39 spelers kent - is vrijdag bekendgemaakt door de bondscoach van het Nederlands elftal.

Namens Ajax maken Steven Berghuis, Steven Bergwijn, Daley Blind, Brian Brobbey, Davy Klaassen, Remko Pasveer, Devyne Rensch, Kenneth Taylor en Jurriën Timber nog kans op een plek in de definitieve WK-selectie. Owen Wijndal behoort niet tot de voorlopige WK-selectie. De definitieve WK-selectie - bestaande uit 26 spelers - wordt uiterlijk op 14 november bekendgemaakt. Van Gaal zal zijn definitieve WK-selectie echter al op vrijdag 11 november bekendmaken.

Tegenover de officiële kanalen van de KNVB reageert bondscoach Van Gaal op zijn keuzes: 'Het is een flinke lijst en dat is eerlijk gezegd niet mijn stijl. Maar het is bekend dat de spelers die we volgende maand kiezen voor de definitieve selectie, nu al op deze voorlopige lijst moeten staan. Omdat niemand in de toekomst kan kijken moet je dus voorbereid zijn op mogelijke tegenvallers, zoals blessures.'

Oranje begint op maandag 21 november aan het WK met een wedstrijd tegen Senegal. Het Nederlands elftal speelt in de groepsfase ook tegen Ecuador en Qatar. Op maandag 14 november worden de spelers van Oranje in Zeist verwacht, waarna de voorbereiding op het mondiale toernooi begint.

De volledige voorselectie van Oranje voor het WK in Qatar:

Keepers:

Justin Bijlow, Jasper Cillessen, Mark Flekken, Andries Noppert, Remko Pasveer.

Verdedigers

Nathan Aké, Mitchel Bakker, Daley Blind, Sven Botman, Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Jeremie Frimpong, Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia, Devyne Rensch, Pascal Struijk, Jurriën Timber, Micky van de Ven, Stefan de Vrij.

Middenvelders

Steven Berghuis, Jordy Clasie, Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Noa Lang, Marten de Roon, Xavi Simons, Kenneth Taylor, Guus Til.

Aanvallers:

Steven Bergwijn, Brian Brobbey, Memphis Depay, Cody Gakpo, Arnaut Danjuma Groeneveld, Vincent Janssen, Luuk de Jong, Donyell Malen, Wout Weghorst.

Verwacht jij dat Brian Brobbey tegen RKC Waalwijk wederom tot scoren komt?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Lees meer over:
Plaats reactie

Oldstar +5268

Wat een godvergeten armoede in de goal zeg. Daar kan je nauwelijks mee naar een WK. Dan te bedenken dat we decennialang topkeepers hebben gehad.

21-10-2022 18:19

Ajaxadam1 +31667

Ik snap nou niet op basis waarvan Rensch en Klaassen opgeroepen worden. Je hoort toch enigszins uit te blinken bij je club om opgeroepen te worden. Die 2 vallen stelselmatig door de mand bij ons.

21-10-2022 18:15

Moooo +3965

Rensch snap ik aangezien hij nog erg jong is en een WK meemaken wel van waarde kan zijn voor de toekomst.

21-10-2022 23:12

Ajaxadam1 +31667

Rensch moet mee omdat hij jong is? Hij heeft nooit bewezen een hoog niveau te halen. Je kan ook niet Fitz-Jim meenemen op basis van zn potentie. Rensch zou niet opvallen als hij bij Utrecht zou spelen.

De beste speler moet mee, niet degene met de meeste potentie. Je moet er staan op t wk, een wk is er niet om spelers te ontwikkelen. Nederland dreigt Frimpong te verliezen door onterecht de voorkeur te geven aan Rensch.

21-10-2022 23:42

Moooo +3965

Whaha Rensch heeft zoveel meer potentië als een Fitz
-Jim die beide 19 jaar oud zijn.
Rensch speelt al even mee bij Ajax 1 in tegenstelling tot Fitz-Jim.

Daarnaast is Rensch geen echte rechtsback en speelde in zijn jongere jaren veel als cv. Daarnaast zou hij ook als linksback uit de voeten kunnen.
Een *Virgil, Blind, de Vrij zijn bij een volgend WK er (mogelijk) niet eens meer bij.

Een Gravenberch zal ik ook meenemen voor zijn potentië.
Hij is samen met een Frenkie de toekomst van het Nederlands elftal.
Met een Klaassen en een de Roon ga je het WK niet winnen even goed een Vincent Janssen die er echt helemaal niks van kan.

Een Frimpong moet sowieso mee, hij is veel meer een voetballer als een Dumfries.

Combinatie van jong talent en ervaring die zich al bewezen heeft, geen spelers die in de herfst van hun carrière zitten.

22-10-2022 19:40

fc Barcelona_ke +19239

van Gaal wilde geen grote groep geselecteerd. dan is toch ook meer duidelijkheid in WK 26-koppig!

Cillessen Pasveer Bijlow/Flekken
Timber, de Ligt, de Vrij, Ake, van Dijk, Struijk
Dumfries Rensch Blind Malacia
Frenkie Taylor Berghuis Koopmeiners de Roon
Klaassen Gakpo Til
Memphis Janssen Bergwijn Weghorst/Luuk Danjuma/Malen

van Gaal kon Botman, Frimpong, Brobbey eerder geselecteerd, maar deed niet. Brobbey kreeg een uitnodiging dankzij blessures. ik neem aan dat ze niet erbij zijn.

voor mij hoop ik wel met Frimpong Brobbey en juist xavi Simons. hij is snel, slim en is ook niet voor niks beste PSV'er.

21-10-2022 17:20

PH2BOT +40145

Het is wel duidelijk dat Circus Rensch sowieso af zal gaan vallen.

21-10-2022 16:04

fc Barcelona_ke +19239

van Gaal gaat hem eerder meenemen dan die Frimpong (zonder nederlands taal gespreken)

21-10-2022 17:08

ÁlvaroRecoba +13695

Bijlow, Flekken, Pasveer (3)

Dumfries, Frimpong, Timber, De Ligt, De Vrij, Van Dijk, Aké, Botman, Blind, Malacia (10)

Berghuis, Gravenberch, F. de Jong, Koopmeiners, Simons, Taylor (6)

Bergwijn, Brobbey, Memphis, Danjuma, Gakpo, L. de Jong, Malen (7)

21-10-2022 14:49

Freddy +11376

Neem aub Klaassen mee en laat hem tegen Senegal en Qatar de 1-0 maken zodat er een mooei club voor hem komt in de winterstop

21-10-2022 16:57

fc Barcelona_ke +19239

dat gaat niet gebeuren!
van Gaal gaat 3-5-2 systeem spelen op WK. waarom neem je desnoods liefst 7 aanvallers op twee spitsensysteem!

21-10-2022 17:11

ÁlvaroRecoba +13695

Omdat er 26 spelers meemogen (en hij bijvoorbeeld Gakpo op '10' zette, laatst). Wil je dan dertien verdedigers meenemen?

21-10-2022 19:15

nuff-said +1644

Taylor is nog te licht als je mij vraagt. Simons heb je wel wat aan omdat ie specifieke kwaliteiten heb met zijn snelheid. Dus in plaats van Taylor kan je dan beter ervaring binnen halen met de rhoon ook al vind ik em niet heel wat maar om een wedstrijd dood te maken heb je wel wat aan.

22-10-2022 09:28

ÁlvaroRecoba +13695

De Roon i.p.v. Malen kan ook -- die speelt ook nog niet geweldig --, maar inderdaad alleen voor uiterst specifieke taken, niet voor de basis, bitte!

22-10-2022 14:02

nuff-said +1644

Malen heeft ook snelheid. De systeem wat wij spelen vraagt voor snelheid voorin. Miss speelt ie niet geweldig bij borussia maar subs hoeven niet geweldig te zijn in een team. Ze moeten net dat ene brengen wat je net nodig hebt kwa tactiek verandering tijdens een wedstrijd. Wat kan Taylor extra brengen wat Gravenberch of de rhoon niet kan?

22-10-2022 14:25

ÁlvaroRecoba +13695

Danjuma en Bergwijn en Gakpo ook, dat type aanvaller is ruim voorradig, maar ik vind Malen prima, hoor (heb hem zelf op de lijst gezet).
Nou, t.o.v. De Roon? Serieus?

22-10-2022 14:39

Web +178830

Malen moet Ajax maar eens een lijntje naar uit gooien voor de rechter kant
Ik denk dat hij bij Ajax zijn oude niveau zo weer op pakt
Ajax moet echt een rechter spits halen

21-10-2022 14:02

Freddy +11376

Speelt hij wel vanaf rechts?

21-10-2022 14:30

LOCAmpos +10476

Niet weer een ‘nep-rechtsbuiten’ aub. We moeten een vleugelflitser als antony of een creatieve passer als ziyech. Malen loopt voortdurend in de spits

21-10-2022 14:40

Schip +23381

Is geen rechtsbuiten hoor. Wel een prima spits voor de eredivisie, maar wat valt hij tegen in de BL... We hebben Brobbey al en Kudus dus, die ik liever een linie zie zakken, maar Malen is onbetaalbaar. Daar heeft Dortmund de hoofdprijs voor betaald.

Ik wil Neres weer terug bij Ajax zien.

21-10-2022 14:46

Schip +23381

Dan laten we die toch achter?

21-10-2022 17:15

PH2BOT +40145

Een CL/EL waardige LCV is wat we nu het hardst nodig hebben Web. Bassey haalt bij lange na dat niveau niet en Blind verdedigend ook zeer zeker niet. En of Sanchez het niveau een beetje aankan zullen we volgende week mogen aanschouwen.

21-10-2022 16:11

VluggeJaapie +2044

Conceicào is vele Malen beter...

21-10-2022 18:09

WillyBrokamp +11117

Ik verheug me nu al enorm op Nagorno Karabach vs. Transylvanie. Dat is echt het topaffiche van de eerste ronde...

21-10-2022 13:55

Brakkenelis +3528

Off: Football Manager 2023 beta is van start. Let's go!
Stap 1: Staf zoeken want Ajax heeft geen stafleden helaas.

Stap 2: Blind en Klaassen verkopen

Stap 3: Nieuwe keeper kopen

21-10-2022 13:49

Tommyshelby +128541

Stap 1 duurt bizar lang altijd. Ik ben AZ gewoon gaan raiden vorig jaar 🤣

21-10-2022 14:40

Brakkenelis +3528

Je hebt uiteindelijk wel van die database files waarmee je staff kan toevoegen maar vervelend is het wel. Ook enkel bij Ajax...

22-10-2022 00:09

Web +178830

Ik hoop dat van Gaal voor drie spitsen kiest
Depay, Brobbey en de Jong
Janssen en Weghorst niet
Maar ben bang dat Janssen gaat ipv Brobbey
Zou ik niet terecht vinden

21-10-2022 13:47

AFCACruijff14 +161041

Wel fijn voor Veerman trouwens dat hij het WK mist. Kan hij lekker uitrusten. Heeft toch alweer een paar weken 2x per week moeten spelen, da's echt niet normaal zeg.

21-10-2022 13:42

Web +178830

Die moet er ook niet bij willen hebben
Wat een dramatisch karakter heeft die vent

21-10-2022 13:43

Whoots007 +4158

Niet alleen dat, maar kan het niveau ook niet aan. Viel gister zwaar door de mand tegen Arsenal B. Komt handelingssnelheid en fysiek (uithoudingsvermogen, atletisch vermogen etc. hij kan best die Volendamse viskont erin gooien maar dat is het dan ook) te kort. Zou in een Pirlo rol nog het best van pas komen denk ik, maar daar is hij positioneel in verdedigend opzicht niet goed genoeg voor.

21-10-2022 13:46

Web +178830

Ook kwaliteit te kort mee eens

21-10-2022 13:48

Brakkenelis +3528

Zal me niks verbazen als zijn uitspattingen over de coach en de plek waar hij speelt bijgedragen heeft aan geen oproep.

21-10-2022 13:51

Web +178830

Daar moet je bij van Gaal niet mee aankomen

21-10-2022 13:54

PH2BOT +40145

Nee...dan Rensch...die hoort echt bij Oranje....Jong Oranje dan.

21-10-2022 16:14

debetweter +10062

Micky van de Ven. Gaat die wat worden denken jullie? Had Ajax die niet gewoon moeten halen ipv Bassey?

21-10-2022 13:41

Web +178830

Wat flegmatisch is vd Ven
Kwa voetbal vind ik hem zelfs beter
Verdedigend minder denk ik?

21-10-2022 13:42

debetweter +10062

Ik denk zelf dat het totaal plaatje beter past. Heeft ook lengte. 1,93m

21-10-2022 13:49

Web +178830

Je kan best wel eens gelijk hebben

21-10-2022 13:55

Babangida83 +23863

Gewoon 12 uit de jeugdopleiding van Ajax.

21-10-2022 13:40

Web +178830

Zeker heel mooi
En dat is altijd al zo geweest ook

21-10-2022 13:41

trodat4030 +96409

14.
Bakker, Bergwijn, Blind, Botman, Brobbey, Graaf, Klaassen, Lang, De Ligt, Malen, Rensch, Struijk, Taylor en Timber.

21-10-2022 13:52

Web +178830

14 zelfs 👍

21-10-2022 13:56

PH2BOT +40145

Circus Rensch?..

21-10-2022 16:15

Modric36 +8224

Sneu voor Wijndal.

Speelde echt goed de eerste wedstrijden, toen helaas geblesseerd geraakt en daarna moest hij voor die slome plaats maken

21-10-2022 13:36

Web +178830

Eerste kan ik mij in vinden
Maar waarom nu toch weer die laatste zin?

21-10-2022 13:39

debetweter +10062

Negativiteit draagt inderdaad niet bij, sterker nog het zorgt er eerder voor dat het niet zo gaat als je wilt.

21-10-2022 13:43

AFCACruijff14 +161041

''Die slome''

Zoek even zijn CV op Wikipedia op. Of vraag even aan de tig toptrainers die hem altijd lieten spelen of hij er niks van kan.

Kansloos.

21-10-2022 13:41

Telamon +9192

@AFCA

Met de nadruk op 'lieten'. Je kan niet eeuwig blijven teren op het verleden, het gaat om nu.

En overwegend speelde hij als LCV in zijn carriere, niet als linksback.

Maar kom gerust met betere argumenten.

21-10-2022 14:45

AFCACruijff14 +161041

In 2022 gaven Ten Hag en Van Gaal Blind nog het volle vertrouwen, buiten Schreuder nog nu. Niet de minste namen he.

21-10-2022 15:21

NeeI +107659

Hoeveel gaan er uiteindelijk mee? 24-26

Keepers:

PASVEER
Flekken
Cillessen (als ie normaal kan doen)

Verdedigers:

TIMBER
BLIND
Frimpong
Dumfries
De Ligt
De Vrij
Van Dijk
Ake
Malacia

Middenvelders:

TAYLOR
BERGHUIS
Frenkie
Gravenberch
Koopmeiners
Simons
Lang

Aanvallers:

BERGWIJN
BROBBEY
Depay
Gakpo
Groeneveld
L. de Jong

21-10-2022 13:33

FTS95 +16017

Eens minus Lang

21-10-2022 13:49

Web +178830

@Neel
Je zal er niet ver naast zitten

21-10-2022 13:57

Dennis129 +11877

Echt lachwekkend dat er zoveel Ajacieden geselecteerd zijn.
Hoe Blind moet je bv zijn om Rensch te selecteren ipv Geertruida.
En een plek in het Nederlands elftal moet je verdienen door langere tijd goed te presteren of je moet kaliber Messi zijn.
Rensch, Taylor, Brobbey helamaal nog niks te zoeken daar.
Klaassen op welke grond geselecteerd?
Hoop dat ze lekker hier blijven en een goede voorbereiding op de tweede seizoenshelft kunnen gaan draaien.
Timber, Blind, Bergwijn en wellicht Berghuis zie ik nog wel een basisplaats krijgen dus laat hun maar gaan

21-10-2022 13:29

Web +178830

Niet helemaal met je eens
Brobbey is door Schreuder onterecht aan de kant gehouden
van Gaal is niet gek
Jij moet weten dat een WK het ultieme is voor een speler. Ik gun het de Ajax spelers het enorm
En je moet een selectie hebben
Niet 11 spelers

21-10-2022 13:33

Dennis129 +11877

Jij weet net zo goed als ik dat Brobbey zeker geen basisspeler zal zijn. En dat Luuk de Jong de pinchhitter zal zijn. Met een minimale kans op speelminuten laat ik hem liever hier. En een Wk is inderdaad het hoogste daarom laat de spelers met een reeele kans op minuten gaan. Maar wat heeft zo een Rensch daar nou te zoeken? Of Taylor als stand in mocht Frenkie geblesseerd raken ofzo.
Dan vind ik de voorbereiding van Ajax net ff belangrijker.
Einde seizoen was een ander verhaal geweest.

21-10-2022 13:44

Web +178830

Depay heeft net een behoorlijk hamstringblessure achter de rug
De Jong wil je toch niet in de basis zien bij Oranje? Puur voor de laatste minuten

Rensch heb je helemaal gelijk mee
Vandaar dat ik ook zegt
Niet helemaal met je eens

21-10-2022 13:51

nlvcmn +5808

Aaa lachen, ubercalimero Veerman en jankerd Teze er niet bij. De Lampies zullen het druk hebben op de voetbalfora vanmiddag

21-10-2022 13:27

Dennis129 +11877

Ik denk dat zelfs geen 1 PSV supporter Teze had verwacht. Die kan echt helemaal niks

21-10-2022 13:30

Web +178830

Laat Aad de Mos het niet horen
Klopt kan er niets van

21-10-2022 13:59

Sjaak Polak +1837

Van Gaal heeft al genoeg opties op 8. Jammer voor Veerman dat hij niet op 10 kan

21-10-2022 13:37

AlexLitmanen10 +14361

Aldus: Joey zelf 😅

21-10-2022 13:39

Burgie +4032

Flekken, de Roon, Clasie, Frimpong, Janssen, Lang, Rensch, Simons, Struyck, Til, vd Ven en Weghorst hebben niks in Oranje te zoeken. De overigen zou ik meenemen.

21-10-2022 13:27

trodat4030 +96409

Lang heeft zeker wel wat in Oranje te zoeken. Wees eens objectief over zijn voetbalkwaliteiten en vergeet even zijn accent in interviews. Als je dit niet ziet kan je net zo goed je account opheffen.

21-10-2022 13:31

Whoots007 +4158

Nja, is zijn basisplek kwijt bij Brugge. Op basis daarvan zijn er spelers die het meer verdienen. Hij gaat denk ik ook wel weg in januari, hopelijk kiest hij een geschikte club uit waar hij een basisplek heeft.

De top in de top competities moet hij nog even overslaan denk ik, maar iets als Wolfsburg zou wel een goede stap zijn. Die kunnen wel wat creativiteit gebruiken. Kan een prima duo met Nmecha worden. 2 jaar bij Wolfsburg knallen en dan weer verder. Hij kan het wel maar moet uitkijken voor zelfoverschatting.

21-10-2022 13:33

trodat4030 +96409

Hij is zn basis bij Brugge kwijt door een blessure en een goed presterende vervanger die zijn trainer daarvoor beloont door hem te laten staan (hij is ook pas net weer fit overigens). Maar dat heeft verder geen ene hol met Oranje van doen. Bij Oranje hoort hij, met Simons, gewoon bij de creatieve, aanvallende jonge honden die Lowie er altijd wel graag bij heeft. Ik zie zeker 1 vd 2 en mogelijk beide meegaan. Zie Lowie zelfs eerder huilbaby Simons thuis laten dan Lang.

21-10-2022 13:41

TeringHenkie +28271

Simons gaat wel mee

21-10-2022 13:31

xstaniox +15060

Frimpong niks in Oranje te zoeken?
Is in potentie een van de beste backs.
Zou hem zeker meenemen.
Wie zou je anders als backup van Dumfries mee willen nemen?

21-10-2022 13:31

AFCACruijff14 +161041

Timber kan ook doorschuiven als Dumfries gewisseld zou moeten worden.

21-10-2022 13:36

trodat4030 +96409

Nee, Timber is geen back en al helemaal geen winger in een 5 mans defensie/middenveld.

21-10-2022 13:42

Web +178830

@trodat
Timber helemaal eens
Back is hij niet
Daar is zijn broer nog beter

21-10-2022 13:52

arufred +9768

Janssen zou nog mee kunnen gaan. De rest kan inderdaad thuis blijven.

21-10-2022 13:31

Redrum +96030

Guus Til gaat mee om de bidons te vullen waarschijnlijk. Ik kan oprecht geen andere reden bedenken waarom die in de selectie zit.

21-10-2022 13:26

Oxxer +163876 moderator

Ik heb Malen de aflopen tijd een paar keer zien spelen, hij is totaal niet gegroeid, nog steeds veel kansen missen, slecht schot en redelijk egoïstisch voor de goal. Voorin is Oranje heel matig.

21-10-2022 13:25

Whoots007 +4158

Gewoon iets te hoog niveau voor hem, gaat hierna denk ik naar de top in Portugal of zo.

21-10-2022 13:26

Oxxer +163876 moderator

Malen speelt bij BVB hoe zie jij het voor jou dat Benfica, Sporting of Porto hem gaan halen? Voor minder geld scouten zij een Latino die wel scoort.

21-10-2022 13:31

Whoots007 +4158

Zijn normaal gesproken allemaal een niveautje lager toch? Porto heeft bijv. Mehdi Taremi als 30 jarige. Benfica gaat wederom cashen met Goncalo Ramos en Schmidt kent hem ook goed. Ik denk dat Malen niet meer dan 20 miljoen kost, dat kunnen ze wel neerleggen bij Porto en Benfica. Als hij het daar 2-3 jaar goed doet haal je dat geld er makkelijk uit.

21-10-2022 13:37

Oxxer +163876 moderator

''Zijn normaal gesproken allemaal een niveautje lager toch? ''

Nee dat zijn zij niet, hoe kom jij daarbij? BVB is geen Bayern. Waarom gaat de Portugese top 3 geld betalen als er veel betere alternatieven zijn? Ik zie ieder weekend betere scorende spelers dan Malen in Arg/ Bra lopen.

21-10-2022 13:40

Whoots007 +4158

Gemiddeld gezien staat het doorgaans zo:
Wereldtop: Bayern (Real etc.)
Top: Dortmund, met soms uitschieters naar boven en beneden
Sub-top: Benfica/ Porto (en bijv. Ajax), met af en toe uitschieters naar boven, en nauwelijks naar beneden

Benfica zou nooit consistent spelers als Bellingham of Haaland hebben, dat kan Dortmund wel. Schlotterbeck en Sule zijn gewoon basisspelers bij het Duitse nationale elftal. Dortmund is over een langere tijd gemiddeld gezien gewoon een stap hoger dan Benfica en Porto.

21-10-2022 13:43

Oxxer +163876 moderator

Jij haalt jouw informatie van Wikipedia, ik volg de competities en kijk wedstrijden.

21-10-2022 13:45

Oxxer +163876 moderator

Sportief dat jij het toegeeft , heb zat discussie met users die bijdehand een gesprek aangaan op basis van internet zonder dat zij echt weten hoe het zit.

21-10-2022 13:50

nlvcmn +5808

Ook gewoon 0 goals toch? En te bedenken dat bij ek vorig jaar het hele land om zijn naam schreeuwde.

21-10-2022 13:28

Oxxer +163876 moderator

Malen is een goede Eredivisie speler een niveau hoger valt hij door de mand.

PS: Ik hoorde niet bij de schreeuwers 😉

21-10-2022 13:33

nlvcmn +5808

Hij speelt gek genoeg wel altijd bij Dortmund, het AZ van Duitsland. Altijd leuk meevoetballen maar choken wanneer het erop aankomt. Met een beetje pech eindigt zijn interlandcarrière met de misser tegen Tsjechië!

21-10-2022 13:49

Whoots007 +4158

Gratis tip voor Louis, neem dit als basiself en je wint gegarandeerd het wk:
Dumfries - Teze - Botman - Obispo (BMI is geblesseerd, snik) - Bakker
Klaassen - Til - Dani de Wit
Luuk de Jong- Weghorst

Vlotte combinaties, dribbels, creativiteit, noem maar op. Topvermaak!

21-10-2022 13:25

trodat4030 +96409

Dit lezen doet al pijn aan mn ogen, bedankt hoor......

21-10-2022 13:26

Omar +17166

WK vrouwen win je niet eens met deze opstelling

21-10-2022 13:26

AlexLitmanen10 +14361

Ik denk eigenlijk dat het plaatselijke g-team hier, makkelijk het wk vrouwen zou winnen.
(Niks tegen g-teams of vrouwen overigens)

21-10-2022 13:42

Oxxer +163876 moderator

Hoezo?

Weet jij meer over het dames wk in lingerie penalty schieten?😉
Die equipes zaten vol met talent.

21-10-2022 13:56

tmvde +2820

Jij speelt zonder keeper?

21-10-2022 13:26

Whoots007 +4158

Je hebt toch geen keeper nodig met deze gezegende spelers?! King Klaassen, Titaan Til en en Diva de Wit tellen door hun werklust en surplus aan kwaliteit alledrie voor 1.3333333333 spelers. Komt goed ;)

21-10-2022 13:28

Babangida83 +23863

Ik vind het jammer dat je Kenny Tete helemaal over het hoofd ziet als rechtsback. Maar dat is mijn persoonlijke smaak. Die is super goed in het herstellen van zijn eigen fouten.

21-10-2022 13:41

trodat4030 +96409

En Veltman niet te vergeten. PL man!

21-10-2022 16:11

fc Barcelona_ke +19239

Cillessen pasveer flekken
Timber de vrij
De ligt ake
Van dijk botman/vd ven
Frimpong dumfries
Koopmeiners de roon
Taylor frenkie
Blind malacia
Berghuis simons
Bergwijn gakpo
Depay janssen

3 extra's: klaasen dunjama/brobbey en vd ven/rensch

21-10-2022 13:15

trodat4030 +96409

Berghuis Klaassen natuurlijk en extra Simons, hoogstens. Danny zit er naast he? Die mag vast 1 kiezen naast Daley.. En Bijlow zal er ook vast bij zitten..

21-10-2022 13:17

Oxxer +163876 moderator

Onder LvG komt de Ligt niet in aanmerking voor Lvc, net zo min dat Botman en vd Ven op RCV back up zijn voor VvD.

21-10-2022 13:19

Omar +17166

Aiii die middenvelders

21-10-2022 13:14

Stino +840

Wat is er met die middenvelders?

21-10-2022 13:17

Omar +17166

Niet best

21-10-2022 13:24

Oxxer +163876 moderator

Idd dat Jordy Clasie bij de voorlopige selectie zit zegt veel over het huidige NLXI tal. Wat mij betreft horen Rensch, V Janssen , de Roon, Weghorst en Til er ook niet bij.

21-10-2022 13:29

Stino +840

De basis is wel goed hoor, maar de Jong moet niet geblesseerd raken.

21-10-2022 13:38

Oxxer +163876 moderator

Leuk voor Mickey vd Ven die tegenwoordig een basisplek heeft bij Wolfsburg, hij lijkt een kandidaat voor Lcv met Botman en Struijk achter Ake.

21-10-2022 13:14

trodat4030 +96409

En Struijk, eigenlijk heeft hij gewoon alle jonge talenten van de grote competities (en Simons) erbij gepakt.

21-10-2022 13:15

Oxxer +163876 moderator

Aangepast, ik keek niet goed zag Struijk in 1e instantie er niet tussen. Louis gaat niet spelen met een rechtspoot op Lcv dat biedt kansen voor de jonge talenten die een basisplek hebben in grote competities.

21-10-2022 13:17

trodat4030 +96409

vd Ven is gewoon links toch?

21-10-2022 13:20

Oxxer +163876 moderator

Ja hij is links.

21-10-2022 13:22

Ricoteb +53174

Neem aan dat Struijk nog wel hoger in de pikorde staat dan Vd Ven.

21-10-2022 13:16

Oxxer +163876 moderator

Ik zou niet weten waarom, heb jij een reden dat te denken?

21-10-2022 13:20

Ricoteb +53174

Omdat Struijk al ruim een jaar basisspeler in de PL, het daar zeer goed doet, op meerdere posities uit de voeten kan, en gewend is aan het systeem omdat Leeds dat al lang speelt. Met als bijkomend punt dat hij ook nog voor België kan kiezen, terwijl je niet heel ruim zit in linksbenige centrale verdedigers.

21-10-2022 13:25

Oxxer +163876 moderator

Struik staat niet een jaar een basisplek , heeft vorig seizoen regelmatig op de bank gezeten onder Bielsa en begin onder Marsch. LVG kiest voor Ake en daarachter zijn Botman en Struijk kanshebbers, misschien kan Vd Ven als extra optie in de spits

21-10-2022 13:38

Pauw +2219

Zie ik Veerman nu over het hoofd of is ie er echt niet bij? Onze eigen Nederlandse Kroos

21-10-2022 13:12

trodat4030 +96409

Weghorst en L de Jong zitten er al bij, genoeg lange statische spitsen ;-)

21-10-2022 13:13

Ricoteb +53174

Henk Veerman in oranje zou echt prachtig zijn. Je wint er niet veel wedstrijden mee, maar leuk is het wel

21-10-2022 13:14

AlexLitmanen10 +14361

Ik denk dat hij Joey V. bedoelde.

21-10-2022 13:45

trodat4030 +96409

Best nog wat jonkies/debutantjes als Bakker, Frimpong, vd Ven, Struijk en Simons.. Ben benieuwd of en zo ja wie er van hen bij zit.. Wel typisch van Gaal om dat soort jongens erbij te selecteren trouwens.

21-10-2022 13:10

VoorAltijdNummer14 +25322

Kleine groep. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt!

Stiekem zitten er in de aanval toch wel hele interessante spelers bij ons. Jammer dat ze zowat allemaal alleen links uit de voeten kunnen.

We shall see!

21-10-2022 13:08

emieltjuhh +17818

Van de ven?

21-10-2022 13:07

maarten0909 +6364

Ook nog nooit van gehoord

21-10-2022 13:07

Ferd +38416

Dat zegt meer over jou dan over hem.

21-10-2022 13:08

VoorAltijdNummer14 +25322

Was een groot talent op LCV bij Volendam (onder Jonk). Alleen een Raiola klant en een beetje dat Volendamse-grote-bek-syndroom wat J. Veerman ook heeft. Vond het in ieder geval daardoor niet zo opvallend dat Ajax hem niet echt wilde.

Is toen door Van Bommel naar Wolfsburg gehaald en staat tegenwoordig nog regelmatig basis ook.

21-10-2022 13:10

emieltjuhh +17818

Jaaa nooit van gehoord..

21-10-2022 13:12

trodat4030 +96409

Ja das die knaap van Volendam (vorig seizoen) toch? LCV?

21-10-2022 13:08

fc Barcelona_ke +19239

Die heeft sinds begin van de seizoen vaste waarde bij wolfsburg. Hij verdient het.

21-10-2022 13:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.